+1quote:Op dinsdag 31 december 2013 23:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zo. Dat was alweer 2013! Het jaar waarin onze dochter 1 werd, ze leerde lopen en praten en ze steeds meer een eigen 'ik' aan het worden is. Een heerlijk, eigenwijs, koppig, lief, grappig, gezellig meisje waar ik elke dag meer en meer verliefd op lijk te worden. Volgend jaar gaat ze nog zoveel leuker worden
![]()
.
Ja dat dusquote:Op dinsdag 31 december 2013 23:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zo. Dat was alweer 2013! Het jaar waarin onze dochter 1 werd, ze leerde lopen en praten en ze steeds meer een eigen 'ik' aan het worden is. Een heerlijk, eigenwijs, koppig, lief, grappig, gezellig meisje waar ik elke dag meer en meer verliefd op lijk te worden. Volgend jaar gaat ze nog zoveel leuker worden
![]()
.
Jaaaa, maar Elise kan het wel, ze heeft er gewoon nog geen zin inquote:
Das waarquote:Op dinsdag 31 december 2013 23:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Jaaaa, maar Elise kan het wel, ze heeft er gewoon nog geen zin in
Die gaapsmiley was dus een foutje he
Mag ik even heel gemakzuchtig +1 doen?quote:Op dinsdag 31 december 2013 23:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zo. Dat was alweer 2013! Het jaar waarin onze dochter 1 werd, ze leerde lopen en praten en ze steeds meer een eigen 'ik' werd. Een heerlijk, eigenwijs, koppig, lief, grappig, gezellig meisje waar ik elke dag meer en meer verliefd op lijk te worden. Volgend jaar gaat ze nog zoveel leuker worden
![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2014 17:39:13 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door Cocotrimonium op 02-01-2014 12:17:22 ]
Dank je! Het is een vestje van Imps&Elves.quote:Op woensdag 1 januari 2014 17:42 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wat een leuke kledingstijl heeft hij!Waar komt dat grijze truitje uit het midden weg?
Hij's mooi!quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dank je! Het is een vestje van Imps&Elves.
Leuk jochie breng je mee! Dapper dat je het op babybytes geprobeerd hebt.
quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
organischbiologischegestoomdeversegroentefruithapjes moeder
Echt? Ik geloof dat ik best aan de vereisten voldoequote:Op woensdag 1 januari 2014 19:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb alles rigoreus van BB afgegooid, stelletje hysterische $#@% daar. Zolang je geen langvoedster/drager/organischbiologischegestoomdeversegroentefruithapjes moeder bent tel je daar niet mee en krijg je alleen maar commentaar. Vorige week was de druppel![]()
En Fok!sters zijn altijd goed!
Ik heb daar weleens halfbakken meegelezen en vond het inderdaad juist heel erg 'me kind is 3 maande en heb zin in friet is dat erreg'-niveau.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Echt? Ik geloof dat ik best aan de vereisten voldoemaar ik had altijd het idee dat het één grote zwakbegaafde glittersteentjesbabymetoorbellentienermoederbende was.
volgens mij telt voor jou inderdaad hetzelfdequote:Op woensdag 1 januari 2014 20:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Kwis goed aan jezelf denken hoor! Wij komen een andere keer wel wee aan de beurt (zaterdag bv :p )
Vind het ook wel wat hebben hoor.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:18 schreef Zoë23 het volgende:
Mijn dreumes wil niet slapen. Om 19:45 "oog,neus,mama,papa"
Er zijn inderdaad veel tienermoeders daar, maar het zijn toch écht de diehards die de regie in handen hebben!quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Echt? Ik geloof dat ik best aan de vereisten voldoemaar ik had altijd het idee dat het één grote zwakbegaafde glittersteentjesbabymetoorbellentienermoederbende was.
Ik heb niet meegedaan in het babytopic, dit is m'n eerste reeks in OUDquote:Op woensdag 1 januari 2014 20:21 schreef Olf het volgende:
[..]
Ik heb daar weleens halfbakken meegelezen en vond het inderdaad juist heel erg 'me kind is 3 maande en heb zin in friet is dat erreg'-niveau.![]()
Wel leuk dat je weet aanhaakt poes, was toch ook bij babytopic al een tijdje?
Er zijn een aantal moeders die vinden dat HUN opvoeding de beste is, en die dat werkelijk waar overal lopen te verkondigen. Ik heb menig onzeker bv-gevende vrouw meegemaakt die finaal de grond werd ingestampt omdat ze het even niet trok en het kindje kv had gegeven.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:26 schreef bitterend het volgende:
babybites is helemaal niet van het langvoeden en dragen..dat is D&V!
Babybites is tiener moeders die idd potjes olvarit met 3 maanden al in hun kroost stoppen die Dayjen of iets dergelijk heet.
Op een andere foto kijkt ie er nog verwaander bij, onze prince charming...quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:35 schreef Olf het volgende:
MM hij zit echt als een koning!gefeliciteerd!
Fijn dat het meeviel Twinkle, E.lin heeft geen last gehad van de BMR, hopelijk heeft D. dat ook nietquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Zo prikjes weer gehad. Vond het wel meevallen!
Wat tips gekregen voor vast voedsel .. even maandje uitproberen. Indien geen verbetering dan prelogopodie. Wel fijn om gehoord te worden bij cb en dat ik dus niet gek/overbezorgd ben
MM welkom!
Ik dacht trouwens dat ze mega zwaar zou zijn omdat ze zoveel eet op een dag. Maar haar lijntje buigt juist af onder het gemiddelde
En lengte vet erboven.
Groeispurtje?quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:50 schreef Kyara het volgende:
Welkom MM! Met je knapperd!
M eet sinds 2 dagen ontzettend veel. Gister had hij om 4 uur al honger (en hij vraagt alleen om eten als hij echt honger heeft, hij was bijna in tranen). We aten toch wat restjes van de gourmet dus hij heeft om 16.00 uur 2 omeletjes met tomaat gegeten en om half 7 nog wat aardappels met vleesjes.
En vanochtend om 7 uur wakker met honger: 1,5 boterham. En om 9 uur ging er weer 1,5 boterham in.
Gefeliciteerd! Wat kijkt 'ie liefquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:18 schreef mousemicky het volgende:
Hi. Vanaf vandaag mag ik officieel hier zijn. J. is vandaag jarig, en heeft natuurlijk ontbeten met zijn verjaardagskroon op!
Heerlijk klinkt dat!quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:21 schreef Zolena het volgende:
Vanmorgen was heel gezellig. Te vroeg wakker maar toen bij ons in bed, is hij samen met mij weer in slaap gevallen, we werden om tien uur weer wakker
Dat is komende dinsdag pas.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:26 schreef Twinkle20 het volgende:
O Ophelia das heul niet veel
Heeft mini onlangs ook die stomme prikjes gehad? Hopelijk gaat het snel weer beter!
[ Bericht 1% gewijzigd door mousemicky op 02-01-2014 20:31:24 ]
Nah, wat goed! Kind kan de was doen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:17 schreef Olf het volgende:
Houdt hij van puzzels Mango? Of duplo? Of kleine muziekinstrumentjes?
Hier is dat makkelijk stil kunnen zitten echt iets wat in fases komt, afgelopen 3 maanden was het meerdere keren een klein fiasco in cafes. Normaal is ze juist een beweeglijkesloopkogel. Ze heeft alleen opeens een sorteerwoede, dus als ik maar iets heb wat je kan ordenen/bij elkaar leggen, en ik steeds iets blijf aangeven is ze uren zoet.
Heel herkenbaar dit. En Luc speelt niet echt, maar onderzoekt alles en legt het daarna aan de kant...quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:25 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Nah, wat goed! Kind kan de was doen?![]()
Puzzels lijken nog te moeilijk. Duploachtige blokken hebben we, en een xylofoon, maar die zijn beide dus 10-15 seconden leuk.
Het is ook een beetje dat ik thuis ben nu en zelf een beetje uitgedacht raak na een ochtend met al het speelgoed verspreid door de kamer. Ik wil ook eens echt mét hem spelen, ipv telkens zijn aandacht vangen met een nieuw speeltje.
Géén idee! Maar hooooiquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:43 schreef Mangostine het volgende:
Poepstokje (), long time no see, wohts hebben we volgens mij samen gepost?
![]()
Hier is gooien een teken dat ie niet meer hoeft. Brood gaat stukje voor stukje (voor m neerleggen, dan pakt ie t zelf). Meer dan 1 stukje tegelijk is ook gooien... Genoeg op is ook gooien. Wel duidelijke tekens dus. Avondeten gewoon gevoerd, anders ligt t overalquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:
MM; die derde foto boven*vreetop*
Hoe hebben jullie dat aangepakt met het gooien? Hier zit S in z'n eetstoel, neemt een hap van z'n koekje en gooit het daarna op de grond. En weer, en weer, en weer..
Laatst heb ik hem maar op de grond gezet met z'n koekjes, bekijk het even![]()
Maar daarom ''voer'' ik hem z'n brood en avondeten nog, want dat gaat geheid mis.
niet echt in scheiding maar wel weg uit maastricht met frustraties in de relatie tot gevolg. Beetje ingewikkelde situatie.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:
MM; die derde foto boven*vreetop*
Sam; lastige situatie.. Je wilt je ouders ook niet belasten natuurlijk! Lig je in scheiding trouwens?
S kan wel uit een gewone beker drinken, maar aangezien hij overal mee smijt... nou je weet wel.
Hier tuitbeker en rietjesbeker, en de ochtendfles gewoon in z'n fles![]()
Hoe hebben jullie dat aangepakt met het gooien? Hier zit S in z'n eetstoel, neemt een hap van z'n koekje en gooit het daarna op de grond. En weer, en weer, en weer..
Laatst heb ik hem maar op de grond gezet met z'n koekjes, bekijk het even![]()
Maar daarom ''voer'' ik hem z'n brood en avondeten nog, want dat gaat geheid mis.
Oh hij eet het wel op hoor, zolang ik de stukjes koekjes weer op z'n blad zet dan eet hij wel. Maar hij kan niet rustig blijven zitten en eten..quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:09 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hier is gooien een teken dat ie niet meer hoeft. Brood gaat stukje voor stukje (voor m neerleggen, dan pakt ie t zelf). Meer dan 1 stukje tegelijk is ook gooien... Genoeg op is ook gooien. Wel duidelijke tekens dus. Avondeten gewoon gevoerd, anders ligt t overal
Oh oké.. Ik ken je situatie verder niet, maar veel sterkte! Hopelijk komt het gauw weer op z'n pootjes terechtquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:12 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
niet echt in scheiding maar wel weg uit maastricht met frustraties in de relatie tot gevolg. Beetje ingewikkelde situatie.
Hier blijven teruggeven met als antwoord als je nirt meer hoefd geef je het aan mama. Nu geeft ze het vaak netjes aan. Andere dingen pak ik gewoon vaak sf zoals koekjes. Ben geen zotje. Vanmiddag nog met een ballon in de stad na 6 x oprapen laten liggen.
Otje neemt ook vaak één hapke om dan de rest van het stukje weg te gooien. Ik blijf herhalen dat ze het op haar bord mag leggen. Zo af en toe werkt dat.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:12 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh hij eet het wel op hoor, zolang ik de stukjes koekjes weer op z'n blad zet dan eet hij wel. Maar hij kan niet rustig blijven zitten en eten..
Het is echt, hapje -> weggooien. Hapje -> weggooien.
'Het boek' is nu bij Mineola (als ze 'm nog niet verkocht heeft!)quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:01 schreef Olf het volgende:
Goedemorgen!
Vraagje; is dat magische slaapboek nog in omloop?
Ik begin langzaam wel echt moe te worden, langer dan 2 uur slapen achter elkaar is nu echt een grote uitzondering. Ze wordt gewoon echt steeds panisch wakker, en is dan ontroostbaar. Terwijl ze overdag echt heel vrolijk is. Ik heb nog de stille hoop dat het de nasleep van het niet-eten is maar aaaaaah. Hebben jullie een bepaald nachtlampje of iets?
S.ilvijn is een week ouder dan mijn Squote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat gooien Poes... Wel vervelend maar het hoort echt bij de ontwikkeling. Veel meer dan benoemen dat ze het niet moeten gooien kun je niet echt denk ik. Je kunt het weghalen na de vijfde of tiende keer gooien maar het is wel afhankelijk van de leeftijd of ze dat snappen. Volgens mij is de jouwe exact even oud als Silvijn, en mijne snapt dan echt nog niet waarom ik het achterhoud (of ik ben naief).
Er is een een slaapboek speciaal voor dreumesen: Dreumes in dromenland. Omdat slapen toch anders gaat 'werken' dan bij baby's. Ik had hem uit de bieb, geen rocket science maar wel wat aardige tips. En vooral fijn om het proces erachter te begrijpen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:01 schreef Olf het volgende:
Goedemorgen!
Ik begin langzaam wel echt moe te worden, langer dan 2 uur slapen achter elkaar is nu echt een grote uitzondering. Ze wordt gewoon echt steeds panisch wakker, en is dan ontroostbaar. Terwijl ze overdag echt heel vrolijk is. Ik heb nog de stille hoop dat het de nasleep van het niet-eten is maar aaaaaah. Hebben jullie een bepaald nachtlampje of iets?
Hij is bij Cwen inmiddels. Maar voor jou zou ik de dreumesversie adviseren Olf.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
'Het boek' is nu bij Mineola (als ze 'm nog niet verkocht heeft!)
Ja! Op Fok is het Billy hoor.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wist niet dat jouw zoon zo heet!
Ik had het trouwens over speelgoed gooien, had gemist dat het (ook) over eten ging. Met eten gooien is bij mij ook 3 keer en dan gaat het eten weg. Dan denk ik dat hij genoeg heeft gehad. Maar dat komt zelden voor
Mee eens. Maar in de wéken er voor zijn alle mogelijke ''boosdoeners'' uitgesloten. Het was aandacht vragen, meer niet. Dat genegeerd en na drie dagen was het klaar. Daarna ook nooit geen drama weer gehad.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet dat dit een discussie is die tot in den treure terugkomt, maar krijsen in bed kan en wil ik echt niet negeren. Bij een baby al niet, maar al helemáál niet bij een dreumes. Ik weet gewoon dat er iets is als er gekrijst wordt en dan vind ik dat hij moet voelen dat er iemand is die zijn pijn/angst/paniek/verdriet wegneemt. Ik denk eigenlijk dat dit voor Olf ook geen optie is, maar ik moet haar natuurlijk voor zich laten spreken. Een beetje jammeren is een heel ander verhaal, maar haar dochter wordt 's nachts in paniek wakker, no way dat ik dat zou negeren
Moet je eens aan haar adem ruiken van dichtbij dan! Banaanadem, minstens zo ergquote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
En ze zit me toch een partij gore scheten te laten hier
Ik vind banaanadem wel snoezig eigenlijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Moet je eens aan haar adem ruiken van dichtbij dan! Banaanadem, minstens zo erg![]()
Een +1 voor je vorige post en een -2 voor dezequote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind banaanadem wel snoezig eigenlijk
Dit werkt normaal ook echt heel goedquote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had MM en Poes nog niet welkom geheten, bij deze!![]()
Ik val met mijn neus in de boter met een huilen-in-bed-'discussie'Ik geloof dat Phaidra het laatst zei, dat huilen bij het slapengaan bij dreumessen echt anders is dan bij baby's en dat merk ik ook heel sterk bij M. Toen hij jonger was liet ik hem wel eens huilen (niet overstuur, wel mopperig) en dan iedere vijf minuten erheen, dat werkte echt goed. Nu echt niet meer
Als hij nu huilt vraagt hij expliciet om mama, en dan ga ik er altijd direct heen. Vaak moet hij eventjes weten dat ik er nog ben en dan slaapt hij rustig in. De laatste tijd vraagt hij ook regelmatig of ik bij hem blijf zitten en dan doe ik dan ook. Binnen vijf minuten is hij vertrokken. M had een tijdje ook een periode waarin hij helemaal overstuur wakker werd. Ik ging er dan even heen, even over zijn rug aaien en weer weg. Tegenwoordig is het genoeg om even naar de wc te gaan ofzo, of even te roepen vanuit bed. Hij weet dan dat er iemand is.
Ik vind dat bed een veilige plek moet zijn, maar wel eentje waar ook rust heerst. Een duidelijke stelregel is hier dat ik M niet uit bed neem als hij er eenmaal in ligt. Ik ga bij hem kijken, blijf bij hem zitten en troost hem, maar hij blijft wel op zijn kamertje. Deels ook omdat ik daar zelf heel onrustig van word, van heen-en-weer beslissingen nemen enzo, maar het werkt hier wel goed. Maar ik moet wel zeggen dat we nooit echte grote slaapdrama's gehad hebben hier, dus misschien heb ik makkelijk praten.
Dat brengt mijn saldo op -1quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Een +1 voor je vorige post en een -2 voor deze
Baby banaan geven, dan in bed leggen*, uur later de slaapkamer opendoen en BAM. Alsof er een zuuraanval heeft plaatsgevonden!
*Wel/niet laten krijsen
M slaapt echt niet bij mij in bed, dat vindt hij zo gek dat hij helemaal hyper wordt. Jammer, want het lijkt me best gezellig!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dit werkt normaal ook echt heel goed. Wij hebben ook geluk hoor, E.lin is echt een goede slaper, we hebben amper gebroken nachten (gehad). En als ze wakker wordt dan is er ook idd écht iets, zoals ook vannacht. Wij nemen haar dan wel soms mee in ons bed, daar werd ze altijd rustig van maar dat werkte dus vannacht niet
Die probeer ik, als laatst overgeblevene van mijn principes ook wel vast te houden inderdaad.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind dat bed een veilige plek moet zijn, maar wel eentje waar ook rust heerst. Een duidelijke stelregel is hier dat ik M niet uit bed neem als hij er eenmaal in ligt. Ik ga bij hem kijken, blijf bij hem zitten en troost hem, maar hij blijft wel op zijn kamertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het zo leuk om een bijna-peuter te hebben! Ze noemen het de terrible two's en wie weet wat er allemaal nog komen gaat, maar ik vind dit een makkelijkere leeftijd dan een net-dreumes. Hij is gewoon echt al een beetje voor rede vatbaar, je kunt dingen uitleggen en afspraken maken. Gisteren gingen we even boodschappen doen en toen zette ik hem naast de auto en vertelde dat hij even moest blijven staan omdat ik nog een tas moest pakken en het gevaarlijk is om over het parkeerterrein te wandelen. Hij deed dat gewoonzo anders dan het "plant kind neer, kind spurt weg, grijp nog net op tijd de capuchon, huilend kind omdat het niet mag lopen, probeer met worstelend kind in één hand met je ander hand je auto dicht te doen, komt met een rood hoofd en kwade dreumes de winkel binnen"-scenario van een tijdje terug. En na het winkelen wilde hij rennen, dus ik heb een veilige stoep opgezocht en toen is hij heen en weer gedraafd en ging daarna tevreden de auto in.
En het is ook hilarisch trouwens, die verhalen en uitspraken die nu komen. Zo kwamen we in de stad een meneer tegen die nogal typisch M's aandacht probeerde te trekken. M kijkt mij aan en zegt: "gekke meneer he?"(jammer genoeg hoor de meneer dat
) En toen we langs de pinautomaat liepen zei hij: "mama eve geld make?"
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Bedoel je 'Baby in een droomritme'? Die heb ik hier namelijk ook liggen. Hebben we wel wat aan gehad toen J. niet wou slapen jaquote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:01 schreef Olf het volgende:
Dat ja. Ik wilde het in m'n vorige post al tikken maar mobiel en zo, maar acceptatie scheelt echt veel. Superirritant om te lezen hoe goed andere kinderen veel jonger dan jouwe perfect slapen en jij er nog steeds 's nachts 1/2/5/25 x uit moet. Het maakte voor mij veel verschil toen ik me er gewoon bij neergelegd dat hij die nachtvoeding/aai over zn bol/knuffel/bevestiging dat ik er nog steeds was blijkbaar nodig had. Het zorgde er voor dat ik niet tegen die nachten op zag. Maar niettemin shit, want je hebt je slaap zelf ook gewoon hard nodig.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:55 schreef Olf het volgende:
En rustig blijven want ik merk dat ik nu 's nachts ook in paniekmodus verval. En hopen dat vriend snel beter is haha.
Klopt ja! Ik vind het ook echt prima er 's nachts een paar keer uit te moeten maar bij ontroostbaarheid vind ik het moeilijk kalm te blijven omdat ik heel naarstig een oplossing zoek die er niet klip en klaar is. En vriend is ziek dus het is gewoon even lastig.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:01 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat ja. Ik wilde het in m'n vorige post al tikken maar mobiel en zo, maar acceptatie scheelt echt veel. Superirritant om te lezen hoe goed andere kinderen veel jonger dan jouwe perfect slapen en jij er nog steeds 's nachts 1/2/5/25 x uit moet. Het maakte voor mij veel verschil toen ik me er gewoon bij neergelegd dat hij die nachtvoeding/aai over zn bol/knuffel/bevestiging dat ik er nog steeds was blijkbaar nodig had. Het zorgde er voor dat ik niet tegen die nachten op zag. Maar niettemin shit, want je hebt je slaap zelf ook gewoon hard nodig.
En ik doe niet aan laten krijsen. Sowieso betekent huilen gewoon troosten hier. Huilen doet hij om een reden, en soms niet, maar het blijft gewoon een heel klein jongetje dat mijn aandacht/liefde wil op zo'n moment, en dat geef ik hem. Daar ben ik zijn moeder voor.
Het is ook niet leuk, maar soms moet het gewoon evenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:38 schreef mousemicky het volgende:
POS, ik snap het wel hoor. Ik vind laten huilen verschrikkelijk, maar als niets helpt, en je zelf ook ten einde raad bent, kan even laten uitrazen soms helpen. Heb ik tot nu toe gelukkig maar 2 keer hoeven doen 'nachts, en beide keren was het na 10 minuten over (en dan had ik m al 2 uur proberen te troosten).
Hihi. O ik hoefde gelukkig nooit een speen terug te stoppen, als hij hem al kwijt raakte, merkte hij dat niet. Maar hier had hij er tot een maand of negen een matige interesse in. Ik gebruikte hem wel, omdat hij dan zo lekker snel en zoet ging slapenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh Fee-nix, spenen
S moest er tot 5 maand niets van hebben, daarna ineens wel. En toen was het elke avond/nacht 20x naar z'n kamer toelopen om de speen er weer in te drukkenIk ben blij dat hij er alweer gauw genoeg van had
Hier heeft het gelukkig maar een maand geduurd, een maand waarin ik niet geslapen hebquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:00 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Hihi. O ik hoefde gelukkig nooit een speen terug te stoppen, als hij hem al kwijt raakte, merkte hij dat niet. Maar hier had hij er tot een maand of negen een matige interesse in. Ik gebruikte hem wel, omdat hij dan zo lekker snel en zoet ging slapen. En toen ineens werd dat ding heilig voor hem
. Dus toen ik vond dat het op een gegeven moment wel klaar was, was hij het daar niet echt mee eens
.
ik deed het in maastricht ook hoor toen ik nog zelfstandig woonde. Werkte wel beter. Nu niet meer maar lisa stopt ook echt nirt bij mee huilen.bzelfs niet na 2 uur. Maar als dat voorbjullie werkt gewoon doen hoor!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Het gaat gelijk weer goed hier.
De reacties komen op mij over alsof ik mijn kind wat aandoe.
Ik hoef mezelf niet te verantwoorden hier, maar ik heb werkelijk waar ALLES geprobeerd om hem te troosten etc. Negeren (na WEKEN!) was de enige optie, en dat werkte. Punt.
Misschien toch eerst een overgang maken met tuitbeker/rietjesbeker? En eerst aanvullen met het gewone flesje en daarna geleidelijk overgaan naar de andere bekers, en vanuit daar naar de open beker.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Dames ik heb even jullie advies nodig. Sommigen van jullie hebben gisteren wel gelezen dat CB ons het advies heeft gegeven om Djenna vanuit een beker te gaan leren drinken. Daar zijn we gisteren meteen mee aan de slag gegaan.
Het vergt natuurlijk enige oefening en zal niet vanaf dag 1 goed gaan, dat snap ik ook. Tot nu toe drinkt ze alleen kleine muizenhapjes uit de beker en ook alleen als wij dat aanbieden. De beker staat gewoon op tafel en ze doet daar uit zichzelf helemaal niks mee. Na een muizenslokje duwt ze de beker weer weg.
Wij willen natuurlijk wel dat ze genoeg vocht binnen krijgt, maar willen in haar belang ook kappen met de fles. Dus hebben we de tuitbeker erbij gepakt in de hoop dat ze toch voldoende vocht binnen krijgt en dat we vooruitgang boeken. Maar ook daarmee blijft het bij muizenslokjes.
Ik wil natuurlijk niet dat ze uitdroogt en ben weer geneigd om de fles erbij te pakken.
Hoeveel cc zou ze minimaal op een dag binnen moeten krijgen en hebben jullie tips/adviezen.
We willen er heel graag mee aan de slag in haar belang maar dit werkt frustrerend en ik word er rete onzeker van.
Ik moet ook nog steeds met regelmaat E.lin drinken aanbieden, als ze druk aan het spelen is vergeet ze dat gewoon. Soms denkt ze er wel zelf aan hoor; dan zegt ze ineens 'dinkuh' en zoekt ze haar beker. Meestal is dat wel als ze mij ziet drinken. Ik zou haar gewoon heel vaak drinken aanbieden en zelf ook veel (al is het kleine beetje) drinken. Dan ziet ze het jou ook doen en misschien dat ze het dan vanzelf ook zelf vaker gaat pakken? Twijfel je heel erg aan de vochtinname dan zou je bijv. 1 of 2x per dag drinken uit de fles kunnen geven op vaste tijden...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Dames ik heb even jullie advies nodig. Sommigen van jullie hebben gisteren wel gelezen dat CB ons het advies heeft gegeven om Djenna vanuit een beker te gaan leren drinken. Daar zijn we gisteren meteen mee aan de slag gegaan.
Het vergt natuurlijk enige oefening en zal niet vanaf dag 1 goed gaan, dat snap ik ook. Tot nu toe drinkt ze alleen kleine muizenhapjes uit de beker en ook alleen als wij dat aanbieden. De beker staat gewoon op tafel en ze doet daar uit zichzelf helemaal niks mee. Na een muizenslokje duwt ze de beker weer weg.
Wij willen natuurlijk wel dat ze genoeg vocht binnen krijgt, maar willen in haar belang ook kappen met de fles. Dus hebben we de tuitbeker erbij gepakt in de hoop dat ze toch voldoende vocht binnen krijgt en dat we vooruitgang boeken. Maar ook daarmee blijft het bij muizenslokjes.
Ik wil natuurlijk niet dat ze uitdroogt en ben weer geneigd om de fles erbij te pakken.
Hoeveel cc zou ze minimaal op een dag binnen moeten krijgen en hebben jullie tips/adviezen.
We willen er heel graag mee aan de slag in haar belang maar dit werkt frustrerend en ik word er rete onzeker van.
Mag ik vragen waarom?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Tuitbeker/rietjesbeker als tussenstap werd ontraden.. daar had ik zelf ook aan zitten denken.
als je fles zegt bedoel je dan ook echt met een silliconenspeen, of bedoel je dan de tuitbeker?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat ben ik met je eensquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Omdat dan nog teveel de zuigtechniek wordt toegepast. Met drinken uit een open beker/glas gebruiken ze een compleet andere mondtechniek.
Het hangt bij ons ook samen met het verslikken. Dus vandaar dat wij er nu zo intensief mee aan de gang moeten. Het schijnt dat tussen de 1 en 2 jaar de juiste mondtechniek die o.a. van invloed is op het leren praten het beste gevormd kan worden. Na de 2 jaar gaat dat lastiger.
Ik begon me vooral zorgen te maken vandaag omdat ze zo ontzettend niet tevreden is. Na sat slokje uit de open beker duwde ze hrt weg en dan ws het krihsen. En dat x 100 vandaag zeg maar. En naar mijn idee veel te weinig plasluiers.
Heb het kind nu voor de eerste keer vandaag toch een fles gegeven.
We blijven gewoon stug dooroefenen maar het gaat mij te ver dat dat ten koste van alles moet gaan..
Die adviseerde ik gister inderdaad ook al. Fijne beker! Sindz een maand of twee wil M hem niet meer, alleen nog open bekers. Rietjesbekers worden als beter gezien dan tuitbekers geloof ik. Tuit is net een fles, echt nog zo 'lurken' terwijl uit een rietje drinken een heel specifieke techniek vereist die ook de mondspieren traint. Maar sowieso goed om daarnaast ook een open (of oefen) beker aan te bieden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:46 schreef Fee-nix het volgende:
Hoe oud is D? Mijn S drinkt wel nog uit een rietjesbeker (Hema). Ik bied hem af en toe een gewone beker aan om het te proberen, maar hij vindt het nog wel lastig. Mijn oudste dronk ook pas toen hij 2 was uit een gewone beker.
Wij hebben wel ook zo'n beker. Is veel minder knoei-gevaarlijk dan een gewone beker en mijn oudste heeft daar heel goed de techniek van het drinken uit een glas mee onder de knie gekregen.
Verder weet ik dat ze tuitbekers afraden (vanwege sneller tandbederf, als ze de hele tijd zoetigheid lopen te lurken, want dat komt er bij een tuitbeker in kleine beetjes uit en niet in een 'slok', waardoor ze het te lang in de mond houden. Ofzoiets, zo had ik het begrepen. Maar ik dacht dat rietjesbekers wel ok waren. (Sowieso drinken ze bij mij veel water, dus dan gaat dat tandbederf argument ook niet op). Maar voor de mondmotoriek is het zeker goed om naar een gewone beker over te stappen. Ik snap alleen niet zo goed waarom ze dan een 'tussenfase' met rietjesbeker ook afraden. Zo'n tussenfase kun je natuurlijk zo kort of lang maken als je wilt.
Beginnen met een jaar is prima en je hoeft er sowieso voor ze 1,5-2 is op te rekenen dat ze helemaal zelf kan (met optillen erbij). Vriendin kreeg laatst op haar kop van het cb dat haar anderhalf-jarige nog hulp nodig bij het drinken. Ze willen soms een beetje te snel blijkbaarquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ik opperde zelf nog de tussenstap van tuitbeker. Die gaven we al met yoghurt. Met drinken geprobeerd maar dan dronk ze wat mij betreft veel te weinig (muizenslokjes) . Dus vandaar de fles aangehouden.
Maar CB zei dat ik al met 9 maanden de fewone beker aan had moeten bieden en dat ik rijkelijk laat was.. dus dat we beter de tuitbekerfase maar over konden slaan.
En dat het aldoor fles aanbieden ook niet bevordelijk was vor het vrslikken/stikken in vast voedsel. Die laatste link snap ik zelf wel.
Heb wel een voorbeeld, maar geen idee of het jouw smaak/stijl is!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:07 schreef Kyara het volgende:
Hier hebben ze daar niet eens naar gevraagd!
Ik moet nog een uitnodiging maken voor de het verjaardagsfeestjes van M en de meisjes. Iemand nog een voorbeeld? Ik wil sowieso een foto gebruiken.
Op het kdv waar Otje naartoe gaat kunnen eigenlijk alle kindjes die naar de dreumesgroep gaan (12 tot 14 mnd) zelf uit een open beker drinken. Maar ze oefenen er wel erg actief mee. Netjes drinken (schudden, omkeren e.d.) is wel een tweede natuurlijk, maar op zich kunnen ze het wel.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Beginnen met een jaar is prima en je hoeft er sowieso voor ze 1,5-2 is op te rekenen dat ze helemaal zelf kan (met optillen erbij). Vriendin kreeg laatst op haar kop van het cb dat haar anderhalf-jarige nog hulp nodig bij het drinken. Ze willen soms een beetje te snel blijkbaar
Wat een accurate beschrijving over wegrennende dreumes bij auto! Feest der herkenning! Fijn om te weten dat het over een krap halfjaartje beter moet gaanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:29 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, en ik heb vertederd gekeken naar alle jaaroverzichten hier, wat leuk! Ik heb er zelf geen, maar wel een fotospammetje van de afgelopen week.
*knip*
Ik vind het zo leuk om een bijna-peuter te hebben! Ze noemen het de terrible two's en wie weet wat er allemaal nog komen gaat, maar ik vind dit een makkelijkere leeftijd dan een net-dreumes. Hij is gewoon echt al een beetje voor rede vatbaar, je kunt dingen uitleggen en afspraken maken. Gisteren gingen we even boodschappen doen en toen zette ik hem naast de auto en vertelde dat hij even moest blijven staan omdat ik nog een tas moest pakken en het gevaarlijk is om over het parkeerterrein te wandelen. Hij deed dat gewoonzo anders dan het "plant kind neer, kind spurt weg, grijp nog net op tijd de capuchon, huilend kind omdat het niet mag lopen, probeer met worstelend kind in één hand met je ander hand je auto dicht te doen, komt met een rood hoofd en kwade dreumes de winkel binnen"-scenario van een tijdje terug. En na het winkelen wilde hij rennen, dus ik heb een veilige stoep opgezocht en toen is hij heen en weer gedraafd en ging daarna tevreden de auto in.
En het is ook hilarisch trouwens, die verhalen en uitspraken die nu komen. Zo kwamen we in de stad een meneer tegen die nogal typisch M's aandacht probeerde te trekken. M kijkt mij aan en zegt: "gekke meneer he?"(jammer genoeg hoor de meneer dat
) En toen we langs de pinautomaat liepen zei hij: "mama eve geld make?"
Mijnes heeft pas na een jaar enigszins interesse gekregen in ander drinken. Hij dronk natuurlijk wel onbeperkt bv dus weinig noodzaak voor ander drinken. Hij had ook gewoon niet genoeg dorst ervoor. Gewone beker gaat nu pas echt goed, met 1,5 jaar. Hij dronk eerder ook wel, maar het was me veel te veel geknoei (ook met de oefenbeker, want hij weet hoe hij zijn vinger erop moet doen om alles eruit te kunnen laten lopenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ik opperde zelf nog de tussenstap van tuitbeker. Die gaven we al met yoghurt. Met drinken geprobeerd maar dan dronk ze wat mij betreft veel te weinig (muizenslokjes) . Dus vandaar de fles aangehouden.
Maar CB zei dat ik al met 9 maanden de fewone beker aan had moeten bieden en dat ik rijkelijk laat was.. dus dat we beter de tuitbekerfase maar over konden slaan.
En dat het aldoor fles aanbieden ook niet bevordelijk was vor het vrslikken/stikken in vast voedsel. Die laatste link snap ik zelf wel.
+1 over het krijsen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik moet ook nog een voetnoot plaatsen bij mijn bericht over dat slapen. Ik zei wat ik specifiek vond over 'krijsen' zoals het werd genoemd. Maar wij hebben inmiddels al een maand of 4-5 de luxe dat dat vrijwel nooit aan de orde is. S wordt 's nachts op een enkele korte fase tijdens een sprongetje ofzo nooit wakker en valt overdag 95% van de keren zonder problemen in slaap. Ik kan me voorstellen dat iemand elke optie wil proberen als niks lijkt te helpen, alleen laten krijsen zou ik zelf niet kunnen/willen/doen.
Voor je 't weet drinkt ie stiekem je koffie opquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:04 schreef Poesopstokje het volgende:
S kan wel uit een gewone beker drinken (als ik het vasthoud) maar vind het nu nog teveel genoei. Als hij straks kan lopen dan bied ik het hem weer aan, zodat hij het zelf kan pakken bij de tafel weg.
Hou op man, hij stuitert nu alquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:05 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Voor je 't weet drinkt ie stiekem je koffie op
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Haha Phaidra, soms voel ik me een beetje de toekomstvoorspelling van IGaat beter worden dus, makkelijk hoor! En wat goed van hem, handjes vasthouden!
M vindt het vaak nog stom, behalve als hij een beetje verlegen is (of hij tussen ons in mag lopen en dan moeten we met z'n allen rennen
) Maar hij doet het steeds vaker als ik het vraag, bij het oversteken bijvoorbeeld, en dan op de stoep nog steeds maar zodra ik zeg "je mag mijn hand weer loslaten als je wilt" doet hij dat direct
Daar kijk ik zo naar uit!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ja precies, daar refereerde ik aan. Interessant! Vooral omdat het iets is wat ik zelf in de praktijk al gemerkt had, maar er niet zo de vinger op kan leggen. Vroeger () moest ik vooral niet te snel erheen als M huilend wakker werd (vaak sliep hij nog, werd hij wakker van mijn aanwezigheid en dan pas echt overstuur) en werkte dat intermittent comforting dus uitstekend. Bij hem blijven zitten ging absoluut niet, dan ging hij me desnoods een uur lang liggen aankijken. Nu moet ik juist wel direct reageren, en een teken van leven geven. Hij kan ook vertellen wat hij wil, en erbij zitten werkt nu juist heel goed. En soms streng toespreken, omdat hij soms (vooral bij de middagslaap) zo druk zit te spelen dat hij vergeet te slapen. Je moet als ouder ook maar flexibel zijn he?
Billie doet dat ook nog steeds, al zette ik hem gisteren een bekertje voor en daar dronk hij ook moeiteloos uitquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:43 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk drinkt prima uit de rietjesbeker. Houden we dus zo. Nooit op het cb gehoord dat t niet goed zou zijn.
Wat leuk, een sokkenmonsterquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:30 schreef Kwisted het volgende:
Vandaag de grootste lol gehad met een sokkenmonster. Oftewel F kreeg haar sokje om haar hand en dan ging ze ons daarmee pakken. Nou lachen dat ze deed![]()
Viel me wederom op hoe rustig F is in vergelijking met andere kindjes.
ik vind sloopkogelen wel leuk om te zienquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wat leuk, een sokkenmonster![]()
Ik ben echt benieuwd naar morgen! Leuk, al die kindjes weer eens zienEn ben benieuwd of mijn kind ook lief & schattig doet (want dat kan ze heel goed als ze wilt) of gaat sloopkogelen
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heb wel een voorbeeld, maar geen idee of het jouw smaak/stijl is!
Wij hebben deze verstuurd:Thanx! Maar bedoelde eigenlijk ook de tekst van de uitnodigingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Kwisted, trouwens. Pas maar op. Hier komt de concurrentie van F.!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:41 schreef Kwisted het volgende:
ik vind sloopkogelen wel leuk om te zien![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en ik moest lachen om die neus
[ Bericht 7% gewijzigd door Kwisted op 04-01-2014 18:57:38 ]
O wat leuk om te lezen dat jij dat ook hebt! Ik denk dat dat echt zo'n moeder-instinct-dingetje isquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
En grappig, ik heb dat ook, die lijfelijke onrust als M huilt. Als ik er kalm bij op de bank kan blijven zitten is dat inderdaad bijna altijd een teken dat het zo overgaat.
zo'n rollerbaan met ballen die bochtjes omgaan enzoquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:39 schreef Olf het volgende:
Wat is dat bovenste trouwens precies Mango? Rolt er iets af?
Bij ons ging douchen ook een stuk beter met de douchecabine open ipv dichtquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:30 schreef Kwisted het volgende:
Vandaag de grootste lol gehad met een sokkenmonster. Oftewel F kreeg haar sokje om haar hand en dan ging ze ons daarmee pakken. Nou lachen dat ze deed![]()
En vandaag gaan zwemmen. Super druk, want schoolvakantie. Viel me wederom op hoe rustig F is in vergelijking met andere kindjes. Ze is vooral van het observeren. En ze vond in het zwembad douchen wel heel fijn, thuis niet. Misschien omdat het daar een open ruimte was en thuis een douchegordijn hangt.
Ik smolt overigens helemaal weg van al die schattige kindjes in badpakjes/zwembroekjes. Zo leuk staat datspekbeentjes
word klaargelegd bij de apotheek! Was duudelijk een schimmeltje zei de artsquote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Miconazol zalf kan je zo bij de kruidvat kopen. Ik heb hier altijd een tube op voorraad liggen.
Ik heb t ook liever dichterbij hoor, en je kunt altijd een voorstel doen voor een locatie in jouw omgeving toch?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:05 schreef Zoë23 het volgende:
Helaas zijn die meetings tot nu toe altijd te ver weg. Ivm m'n BI kan ik niet lang autorijden ( max 30min )
Maar volgens mij is waar Zoë woont echt behoorlijk ver weg voor de meestenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:32 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb t ook liever dichterbij hoor, en je kunt altijd een voorstel doen voor een locatie in jouw omgeving toch?
Vandaag lukte voor ons niet (Feest!![]()
), maar een volgende keer wil ik wel gaan met J.
Ik heb geen idee waar Zoe woont.... Alles ten zuiden van Utrecht is fine by mequote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Maar volgens mij is waar Zoë woont echt behoorlijk ver weg voor de meesten. Utrecht was voor mij 3 kwartier rijden, dat vind ik prima te doen
Volgens mij vrij noordelijk.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:39 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar Zoe woont.... Alles ten zuiden van Utrecht is fine by me. Al lijkt me Maastricht of Vlissingen dan weer minder handig. Alhoewel, Meet aan Zee in de zomer
Vind ik ook jammer Zoë! Zelfsquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:05 schreef Zoë23 het volgende:
Poesopstokje
Info over de meet staat in het 'baby/ dreumesmeet' topic. Staat nu wel ergens bovenaan bij de topics in OUD
Helaas zijn die meetings tot nu toe altijd te ver weg. Ivm m'n BI kan ik niet lang autorijden ( max 30min )
Hihi 'die van t wandlampje'quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:59 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Vind ik ook jammer Zoë! Zelfsvroeg naar je. 'Komt die van dat wandlampje ook'
Maar ik wist wel dat dat voor jou te ver is. Ik zou jullie ook graag eens ontmoeten
Waarom draagt hij 's nachts niet dezelfde luier als overdag? Elin draagt, zowel overdag als 's nachts, luiers maat 4+. Verschillende merken, kruidvat, ah, bumblies, pampers.. Ligt eraan waar ik ben of wat er in de aanbieding wasquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Klinkt gezellig die meet!![]()
Even een vraagje tussendoor; welk merk pampers dragen jullie dreumessen 's nachts?
De mijne (13mnd) draagt maat 5 van de Lidl, maar ik pluk hem steeds vaker nat van bed.Terwijl het best grote en stevige pampers zijn. Die van de Aldi draag hij overdag, die zijn net als pampers, maar een maatje groter 's nachts is geheid nattigheid.
''Die van de Aldi draagt hij overdag, die zijn net als pampers, maar een maatje groter 's nachts is geheid nattigheid.''quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Waarom draagt hij 's nachts niet dezelfde luier als overdag? Elin draagt, zowel overdag als 's nachts, luiers maat 4+. Verschillende merken, kruidvat, ah, bumblies, pampers.. Ligt eraan waar ik ben of wat er in de aanbieding was
Krijgt 'ie dan geen dorst?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat was hier de oplossing Poes! Op het laatste moment van de dag niets meer.
Ik heb standaard een flesje drinken naast bed, omdat ik dus wel dorst heb 's nachts.. Daarom juistquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:14 schreef bitterend het volgende:
Drink je geen water voor dat je naar bed gaat? of snachts?![]()
Ik voed hier net voor het slapen gaan, 2 borsten en met het eten krijgt ze ook water en ze lekt niet.
We hebben snachts afwisselend etos en een franse merk. Lidl lekt hier ook snachts,
Zijn ze niet te groot dan?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Klinkt gezellig die meet!![]()
Even een vraagje tussendoor; welk merk pampers dragen jullie dreumessen 's nachts?
De mijne (13mnd) draagt maat 5 van de Lidl, maar ik pluk hem steeds vaker nat van bed.Terwijl het best grote en stevige pampers zijn. Die van de Aldi draag hij overdag, die zijn net als pampers, maar een maatje groter 's nachts is geheid nattigheid.
Lidl gaat al maanden goed, tot de laatste tijd. S slaapt steeds langer en drinkt ook meer op een dag. De pampers zitten bomvol 's ochtend, heel de romper vochtig (en stinken!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Zijn ze niet te groot dan?
Hier dag en nacht maat 4 van pampers.
Mijn oudste lekte ook vaak door, maar het gekke was dat de ene keer maat 4 do orlekte en de andere keer 4+ en als ik dan terug wisselde dan ging het weer een tijdje goed.
Lidl vond ik sowieso vrij snel vochtig aanvoelen.
Mijne drinkt een fles voor het slapen en die lekt nooit door.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Volgens mij geef ik hem teveel drinken voor het slapen gaan
Ja, maar ik bedoelde ook waarom maatje groter. Elin slaapt ook klokje rond, of meer (meestal van half 7/7 uur tot 7/8 uur) en lekt met 4+ niet door. Ze drinkt nog 150 cc melk voor het slapen gaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
''Die van de Aldi draagt hij overdag, die zijn net als pampers, maar een maatje groter 's nachts is geheid nattigheid.''
Die van de Lidl zijn groter en stugger dan maat 5 van Aldi. Die houden meer op, maar de laatste tijd dus niet meer. Hij kan de laatste tijd bijna elke ochtend een nieuwe romper aan.
Oh, S slaapt vaak van 20.00 tot 09.00/10.00Dat houdt een 4+ nooooit hier.
Omdat hij in mt 5 al doorlekt, laat staan mt 4+. Ik neem aan, hoe groter, hoe meer vocht ze kunnen opnemen? Toch?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoelde ook waarom maatje groter. Elin slaapt ook klokje rond, of meer (meestal van half 7/7 uur tot 7/8 uur) en lekt met 4+ niet door. Ze drinkt nog 150 cc melk voor het slapen gaan.
Ben ik zo naïef dan?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
Maar als ze te groot zijn en niet goed aansluiten houden ze het ook niet tegen
Ja, dat dusquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
Maar als ze te groot zijn en niet goed aansluiten houden ze het ook niet tegen
bij ons ook...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat was hier de oplossing Poes! Op het laatste moment van de dag niets meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |