abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134941867
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

~:) Vrolijk Kerstfeest! ~:)
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 31 december 2013 @ 23:45:32 #2
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134942390
Zo. Dat was alweer 2013! Het jaar waarin onze dochter 1 werd, ze leerde lopen en praten en ze steeds meer een eigen 'ik' werd. Een heerlijk, eigenwijs, koppig, lief, grappig, gezellig meisje waar ik elke dag meer en meer verliefd op lijk te worden O+. Volgend jaar gaat ze nog zoveel leuker worden :o O+.
pi_134942401
Mooi gezegd Soes.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_134942428
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 23:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zo. Dat was alweer 2013! Het jaar waarin onze dochter 1 werd, ze leerde lopen en praten en ze steeds meer een eigen 'ik' aan het worden is. Een heerlijk, eigenwijs, koppig, lief, grappig, gezellig meisje waar ik elke dag meer en meer verliefd op lijk te worden O+. Volgend jaar gaat ze nog zoveel leuker worden :O O+.
+1 ;)
  dinsdag 31 december 2013 @ 23:50:28 #5
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134942498
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 23:47 schreef SupremeEvil het volgende:

[..]

+1 ;)
Zelfs met typefouten :P ;)
pi_134942522
quote:
Zo. Dat was alweer 2013! Het jaar waarin onze dochter 1 werd, ze leerde lopen en praten en ze steeds meer een eigen 'ik' aan het worden is. Een heerlijk, eigenwijs, koppig, lief, grappig, gezellig meisje waar ik elke dag meer en meer verliefd op lijk te worden O+. Volgend jaar gaat ze nog zoveel leuker worden :O O+.
Ja dat dus O+
  dinsdag 31 december 2013 @ 23:52:58 #7
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134942539
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 23:51 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ja dat dus O+
Jaaaa, maar Elise kan het wel, ze heeft er gewoon nog geen zin in O+

Die gaapsmiley was dus een foutje he :P
pi_134943620
En nog wat meer dreumesen wakker geweest en vuurwerk gekeken?

Hier tukte hij tot hij huilend wakker werd maar niet door het vuurwerk en ging daarna ook mooi weer zijn bed in. Grote wilde wakker gemaakt worden, maar koos toch voor het slapen toen ik hem wakker wilde maken.

Soesa mooi gezegd!

Hier ook heel verliefd op mijn mannetje. Hij komt nu in de 2-3 woord fase. Vandaag tijdens het eten was het: "Papa op, meer!". En dat hele speciale lachje van hem, dat dan ja betekent is ook zo lief.

Gelukkig nieuw jaar voor alle dreumesen en hun familie!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134944001
Gelukkig nieuwjaar!! :*

Luc is ongeveer vanaf 23:45 tot 1:00 wakker geweest en ligt nu (gelukkig) weer te slapen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134944538
Goed getimed van Luc :o

Allemaal de beste wensen *O*

Kleintje heeft geslapen vanaf ongeveer 22 uur. Je wordt onwijs moe van knalerwten gooien en oehhh en aaahhh zeggen van al het vuurwerk :+
Om middernacht werd hij wakker door het vele geknal. Hij was tegelijkertijd gefascineerd en panisch voor het vuurwerk. Wijzen en naar de open deur willen, maar eenmaal bij de deur weer terug de woonkamer in willen.
Uiteindelijk won zijn fascinatie, en heeft hij nog een flinke poos buiten bij me in de mei tai gehangen. Op mijn buik!
Lang geleden, maar zo kon ik hem goed in de gaten houden. En het was zo fijn O+

Hij ligt er nu net een half uurtje weer in.
.... met gevoel voor drama....
pi_134945328
Happy newyear all! *O*

Soes O+
Het wordt weer een bijzonder jaar!

Mijnes heeft overal doorheen geslapen, totdat het bezoek rond 2u wegging. Sindsdien ligt hij in bed wakker te wezen. Net was het nog gezellig met af en toe een gilletje, nu wordt het langzaamaan toch huilen. -O-
pi_134946142
Djen heeft geen kik gegeven :D .. sliep door de bommen en granaten heen ... gek kind.

Man is er nu even gauw met de hond uit want die was gisteren met geen 10 olifanten de deur uit te krijgen. Daarna nog even verder tukken.
pi_134946282
Hier werd geslapen door de grootste knallen heen, maar toen we om 1 uur even bij hem gingen kijken werd hij wakker van de krakende deur :'). Daarna sliep hij heel onrustig, nog 4x wakker geweest (ook toen het vuurwerk allang gestopt was). Nu slaapt hij nog, maar de schoonfamilie komt brunchen dus tijd om op te staan. Er moeten nog scones, american pancakes en een eigerecht met zalm gemaakt worden, nog even een stofzuiger door de woonkamer, etc. :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134946433
Skoap fijn, dat dat zo goed gegaan is.

Kersjes dan mochten jullie waarschijnlijk lekker wat langer slapen.

Mango dat is balen. Kon jij hem geruststellen en hebben jullie verder nog wat nachtrust gepakt?

Phaidra hopelijk haalt hij het weer in met de slaap en is hij straks gezellig.

Hier was hij om kort voor 11 uur wakker en daarna kwam hij pas na 12en ergens weer voor voeding. Vuurwerk stoorde hem niet in zijn slaap. Grote was ook niet wakker te krijgen. Schoonouders kwamen spontaan om 23 uur nog gezellig langs om met ons te toasten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134946467
Een gelukkig nieuwjaar allemaal! Mooi gezegd Soesa! Ik vind het zo mal om me te realiseren dat M vorige jaar nog niet kon lopen en praten, en nu rent en kletst hij al zo goed O+ (onophoudelijk trouwens ook, ongelooflijk wat kan dat kind ouwehoeren }:| Hij herhaalt ook gerust 10 keer hetzelfde. Ik heb hem net maar aan zijn treinbaan gezet omdat het gewoon onmogelijk was om even met mijn lief te bespreken of we donderdag of vrijdag naar de film te gaan :') )

Maar het is een superstoer ventje, hij heeft door al het vuurwerk heengeslapen, en het ging echt hard :o (ik heb al zes jaar geen O&N meer in Nederland gevierd, ik was even vergeten wat een herrie het hier is!) En vanochtend was hij om 8 uur pas wakker, fijn!

Haha, Phaidra, daar was ik ook bang voor, ik ben een paar keer bij M wezen kijken en ik was ook bang dat hij daarvan wakker zou worden. Je brunch klinkt heerlijk trouwens, veel plezier! Goed idee om gezellig samen af te spreken om nieuwjaarsdag, het is vaak zo'n troosteloze dag. Wij gaan zo naar Scheveningen, vriendinnetje aanmoedigen bij de nieuwjaarsduik en even uitwaaien.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_134946522
Gelukkig 2014! Alle dreumesjes worden 2 dit jaar! Dat is echt oud!

Hier is het ook best goed gegaan. Ze heeft tot 21 uur indruk gemaakt door constant leuk te spelen. Toen in 1 keer in slaap gevallen. 23.45 wakker voor flesje en 4.30. Primaaaa! Nu ontbijten met taart :Y) (ik, niet baby)
pi_134946626
Gelukkig Nieuwjaar *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_134946854
Happy new year! O+
pi_134946914
En weer een jaar voorbij.

Voor ons was 2013 het jaar waarin M zijn allereerste verjaardag vierde, grote broer werd, leerde praten en lopen (het eerste wat eerder dan het laatste). Een jaar met driftbuien, mama missen en avonddrama's. Maar ook met slappe lach, samen torens bouwen, zwemmen, uitstapjes en ijsjes eten. M begon als baby en is nu echt bijna peuter.

En volgend jaar doen we het gewoon nog een keer maar dan x2 O+ O+
pi_134947137
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 23:52 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Jaaaa, maar Elise kan het wel, ze heeft er gewoon nog geen zin in O+

Die gaapsmiley was dus een foutje he :P
Das waar :D

Whehe, die had ik niet eens bewust gezien :P
pi_134947152
Beste wensen allemaal! *O*
pi_134947235
Gelukkig nieuw jaar!

CS klinkt als een goed idee voor vandaag.

Olf, eet smakelijk.

Hier was dreumes al om 6.15 uur wakker om te drinken. Gelukkig nam papa hem mee naar beneden en mocht ik nog wat slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134947299
Leuke plannen hebben jullie! Kinderen hebben hier vannacht overal door heen geslapen. Ik wilde eigenlijk nog even naar buiten want het is best mooi weer geloof ik. Maar de meiden zijn een beetje van slag dus die slapen nu weer.
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:30:29 #24
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134947310
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

2013 was bijzonder O+. In 2012 was Silvijn al een paar weekjes bij ons, maar in 2013 hebben we wat van zijn karakter leren kennen, lachte en schaterlachte hij voor het eerst, zei hij voor het eerst papa en mama, zwaaide hij naar ons, knuffelde hij ons, had hij zijn eerste boefjesstreken O+. 2013 was in het begin soms pittig, maar wat ruimschoots overheerst is dat ons allerliefste vrolijke ondernemende jongetje definitief bij ons hoort, ons gezin vormt.

pi_134947323
Wat een mooie foto Spees O+ O+ O+ O+
pi_134947939
Oh Spees, van je laatste zin schiet ik vol. ;( O+
Wat hebben jullie toch ook een fantastisch kind :Y

2013 was hier ook een jaar van eerste keren en mijlpalen, maar vooral van het ontdekken van zoiets tofs als ouderschap. Erachter komen dat ons dat wel ligt, en dat onze zoon ons daarin elke dag weer wat bijbrengt. Hoe we eerst genoten van samen op de grond liggen, kiekeboe spelen en elkaar aan het lachen maken, naar nu door de kamer rennen, woordjes imiteren, de kieteldood en échte boevenstreken.
En dat dat zo overduidelijk naar meer smaakt O+

Sentimenteel gedoe hier ook. :6
pi_134948018
Horminen Mango .. Allemaal hormonen .. Doe je niks aan :D

Zo en nu ga ik Dombo kijken :)
pi_134948045
O+

zal ik nog even een jaaroverzichtje erin gooien dan? Voor elke maand een foto O+

pi_134948167
Gelukkig 2014 allemaal! w/

Ik schiet gewoon spontaan vol van jullie 'terugblikken' . O+
quote:
Zo. Dat was alweer 2013! Het jaar waarin onze dochter 1 werd, ze leerde lopen en praten en ze steeds meer een eigen 'ik' werd. Een heerlijk, eigenwijs, koppig, lief, grappig, gezellig meisje waar ik elke dag meer en meer verliefd op lijk te worden O+. Volgend jaar gaat ze nog zoveel leuker worden :o O+.
Mag ik even heel gemakzuchtig +1 doen? O+
pi_134948302
Gelukkig nieuwjaar!!

En wat een mooie terugblikken. O+

Het ging hier aardig, maar slapen op vreemde plek en met vuurwerk was teveel gevraagd. Dus tot half 1 met wakkere dreumes op schoot in slaapzak gezeten en toen maar naar huis. Hij viel als een blok in slaap. Wel nog een paar keer wakker van knallen. Maar vanmorgen heb ik hem om elf uur maar gewoon wakker gemaakt.

Phaidra wat een drukke planning voor vandaag maar klinkt lekker en gezellig.
pi_134948686
Spees wat een heerlijke foto! Ik wil ook een Silvijn O+

Wat een verschil idd met vorig jaar. 31 dec 2012 kon I. voor het eerst zonder ondersteuning rechtop zitten. En nu kan hij lopen, rennen, steeds meer praten en is echt een kindje! Mijn eigenste vrolijke knul O+

Brunch was lekker en gezellig, iedereen is net weer weg. De mini ligt nu in bed, maar het was een beetje druk voor hem. Hij is nog aan het brabbelen, terwijl hij anders zo vertrokken is. Wij gaan ook even suffen op de bank :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134949801
Gelukkig nieuwjaar *O*
S werd rond 12u wat wakker, gelijk maar uit bed gehaald omdat ze anders later in de nacht weer gaat 'spoken' (altijd rond 2u zo'n anderhalf uur..)
Ze zag het vuurwerk al want gordijnen zijn altijd open. Vond ze erg leuk om met ons te kijken :)

2013 was een zwaar maar mooi jaar! Alle tegenslagen met BI en S haar Reflux/moeilijk kunnen slapen doen er niet toe als ik kijk naar S haar karakter, hoe lief en leuk ze is. Ik ben blij dat ze in m'n leven is :)

Leuk om alle terugblikken te lezen! Allemaal trotse moeders *;

Spees
O+ wat een knapperd! Die gaat later veel harten breken

Kyara
M foto's zijn altijd zo leuk, ook al zo'n knapperd

Phaidra
Lekker relaxen!
Volgens mij vroeg je in het vorige topic hoe het slapen ging? Ze valt nu weer zelf in slaap, ook svonds! (is echt nog nooit gelukt) maar is nog wel 2x wakker snachts en de 2e x altijd een uur of langer wakker.

Bedankt voor de beterschapswensen.
Maandag dronk ze weinig en gister dronk ze echt niets meer, maandag huilde ze al vaak en we kwamen erachter dat plassen pijn deed (wondje). Dinsdag ook veel huilen en echt trillen vd pijn bij plassen. Hoge koorts.. Dokter heeft dr goed onderzocht en moeten alles opschrijven (elk slokje drinken, plasluier enz)
Vandaag heeft ze gelukkig wel wat gedronken maar huilt nog wel bij het plassen :( ze heeft geen blaasontsteking dus het komt echt door t kleine wondje wat volgens de ha komt door tandjespoep -O-
pi_134949901
Arme S. :* ik hoop dat het snel beter gaat!

Mini hier is ook ziek, gisteravond 39,5 met pcm, ze ligt na een onrustige nacht alweer 2,5 te slapen. Eigenlijk gaat het al een paar weken op en af, twee weken geleden ook al een hele dikke verkoudheid waarbij ze drie dagen nauwelijk at, en nu is het weer raak. En ze begon net zo lekker bij te spekken. -O-
pi_134949951
Aww Ophelia -O- beterschap
Jammer is dat hè, S was 11,1kg bij 87,nogwat cm en is nu 10kg bij 88,5cm.
Toen ze baby was, was ze lekker spekkig O+
pi_134950454
Zoë, ik vroeg idd naar het slapen. Fijn dat ze zelf in slaap kan vallen, als ik alle boekjes moet geloven is dat onmisbaar om de nacht door te kunnen slapen :)

Wat zielig dat ze zo'n pijn heeft bij het plassen ;(. Beterschap!

Ophelia, Otje ook ziek :(. Ik hoop dat ze snel opknapt.

Afgelopen winter was onze mini ook om de haverklap ziek, snotterig met veel hoesten. Dit jaar gaat dat beduidend beter (*klopt af).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134951996
Gelukkig nieuwjaar allemaal, dat 2014 jullie mag brengen wat jullie wensen!

Wat een O+ terugblikken.

Het nieuwe jaar brengt zo te lezen nog niet overal gezondheid helaas, beterschap!

[ Bericht 24% gewijzigd door Mineola op 03-01-2014 06:54:38 ]
  woensdag 1 januari 2014 @ 16:14:10 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134952912
Mangormoontje O+ mooi gezegd en Mineola ook :) We worden softies van het moederschap jongens.

Kyara wat een mooi overzicht van je handsome mupke! September O+

Zoe wat sneu zeg ;( veel beterschap voor haar! Ophelia voor jouwes ook! Niks aan, dat ziek zijn.

Phaidra, wat een verschil inderdaad. What a difference a year makes ~:)
pi_134953707
Beterschap voor S. en Otje :*

Thanx Spees! Ik wil M zo graag aan Silvijn voorstellen. Ik hoop nog op een herhaling van de dreumesmeet van augustus (dat zou dan een dreumes/peuter meet worden) zodat ik ook weer met M kan gaan.
pi_134953854
Spees wat een schatje!

Kyara ik vind M zo een toffe en lieve jongen.

Mango, hopelijk gaat het gauw weer over met de hormoontjes.

Ik heb er soms nog steeds last van, ook al ben ik allang niet meer zwanger.

Beterschap voor S en Otje! Zielig als ze zo ziek zijn en helemaal als ze niet willen drinken.

Hier is er ook eentje ziek aan het worden heb ik het idee. Misschien heeft hij dan toch een vlekjesziekte.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134954198
Ja dat dacht je gister ook al he Tinu?

Ik ben bang dat ik binnenkort ook met een ziek kindje aan mag sluiten. Morgen prikjesdag!
pi_134954318
Jaaroverzichtje:

*weg*

[ Bericht 94% gewijzigd door Phaidra op 03-01-2014 07:00:29 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134955029
Die foto's O+
pi_134955143
Oh die koppies O+

Ik kom ook even binnenvallen! Mijn dreumes ''Billy'' is van eind november 2012, nu dus 13 maand.
Hij kan sinds kort zichzelf optrekken en staan en heeft ook eindelijk door hoe 'ie moet kruipen O+ Wel à la bootcamp, op knieën en ellebogen :')
4 tandjes boven en 2 beneden, we staan alweer weken stil nadat de eerste 6 vrij vlot achterelkaar kwamen.

Ik ga proberen zoveel mogelijk mee te doen en te praten. Sinds ik niet meer op Babybytes (hysterischehormonen daar..) zit mis ik het baby/dreumes praat.

Foto;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2014 17:39:13 ]
pi_134955149
Leuk Phaidra O+
pi_134955176
Welkom Poes! Leuk mannetje O+
pi_134955201
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:39 schreef Kyara het volgende:
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:39 schreef Kyara het volgende:
Hoi! En hij's leuk ja O+
pi_134955261
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:07 schreef Phaidra het volgende:
-
Wat een leuke kledingstijl heeft hij! O+ Waar komt dat grijze truitje uit het midden weg?
pi_134956339
Jaaroverzichten O+

M. zei vandaag nog dat 2013 zijn beste jaar tot nu toe is geweest *;

Poesopstokje-wiens-naam-ik-verkeerd-blijf-lezen: welkom! Zijn guitige hoofd matcht zijn shirt ;) O+

Gisteravond met Saar O&N vieren was tof *O* Ze heeft de hele avond lief gespeeld (we waren bij vrienden), is meteen gaan slapen toen ze daar naar bed ging, en sliep door het vuurwerk heen. Ben rond 00.30u nog eens gaan kijken, en toen werd ze wakker van mij :+ Dus heb ik haar even mee naar beneden genomen om het vuurwerk te bekijken *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cocotrimonium op 02-01-2014 12:17:22 ]
pi_134957844
Lieve fotos van Saar, Silvijn en M.idas <3

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

F was wakker geworden van de harde knallen. Beneden vuurwerk gekeken en ze vond t super!

Ik heb haast geen tijd voor fok.. Fulltime werken, dreumes en zwangerschap breken me aardig op. Ik ben moehoe! Zometeen dus maar mn bed in.
pi_134957881
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:42 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat een leuke kledingstijl heeft hij! O+ Waar komt dat grijze truitje uit het midden weg?
Dank je! Het is een vestje van Imps&Elves.

Leuk jochie breng je mee! Dapper dat je het op babybytes geprobeerd hebt ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134957996
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 19:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dank je! Het is een vestje van Imps&Elves.

Leuk jochie breng je mee! Dapper dat je het op babybytes geprobeerd hebt ;).
Hij's mooi!

Ik heb alles rigoreus van BB afgegooid, stelletje hysterische $#@% daar. Zolang je geen langvoedster/drager/organischbiologischegestoomdeversegroentefruithapjes moeder bent tel je daar niet mee en krijg je alleen maar commentaar. Vorige week was de druppel :{w

En Fok!sters zijn altijd goed!
pi_134958062
Ik zie nu de kindjes van phaidra en kittyonastick pas! Prachtige kindjes!
pi_134959148
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 19:25 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]
organischbiologischegestoomdeversegroentefruithapjes moeder
:D
pi_134959242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 19:25 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb alles rigoreus van BB afgegooid, stelletje hysterische $#@% daar. Zolang je geen langvoedster/drager/organischbiologischegestoomdeversegroentefruithapjes moeder bent tel je daar niet mee en krijg je alleen maar commentaar. Vorige week was de druppel :{w

En Fok!sters zijn altijd goed!
Echt? Ik geloof dat ik best aan de vereisten voldoe :@ maar ik had altijd het idee dat het één grote zwakbegaafde glittersteentjesbabymetoorbellentienermoederbende was. :@
pi_134959295
Kwis goed aan jezelf denken hoor! Wij komen een andere keer wel wee aan de beurt (zaterdag bv :p )
pi_134960102
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:00 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Echt? Ik geloof dat ik best aan de vereisten voldoe :@ maar ik had altijd het idee dat het één grote zwakbegaafde glittersteentjesbabymetoorbellentienermoederbende was. :@
Ik heb daar weleens halfbakken meegelezen en vond het inderdaad juist heel erg 'me kind is 3 maande en heb zin in friet is dat erreg'-niveau. :@

Wel leuk dat je weet aanhaakt poes, was toch ook bij babytopic al een tijdje?

En superlieve jaaroverzichten allemaal! Hier komt jaarwisseling op een week na overeen met verjaardag dus in dat opzicht is het gewoon een groot nostalgisch moment. :+ wel leuk, vorig jaar was 1 januari eerste dag buiten, heel voorzichtig een klein rondje lopen met kleine baby in draagdoek en vandaag hebben we een stuk gefietst en lekker geluncht in café en ieeeee als het elk jaar steeds leuker wordt dan knap ik van geluk!
pi_134960252
<3 Olf

Ik had dezelfde indruk van babybites.
pi_134960312
babybites is helemaal niet van het langvoeden en dragen..dat is D&V!
Babybites is tiener moeders die idd potjes olvarit met 3 maanden al in hun kroost stoppen die Dayjen of iets dergelijk heet.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134960398
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Kwis goed aan jezelf denken hoor! Wij komen een andere keer wel wee aan de beurt (zaterdag bv :p )
volgens mij telt voor jou inderdaad hetzelfde :Y Hoe gaat het nu op je werk? En de combi met je man en de opvoeding van D?
pi_134960475
Kwisted & Twinkle :*
pi_134961563
Ik heb deze week vakantie dus niets moet alles mag.

Speciaal voor Kwisted ivm hoog z&g gehalte

SPOILER
pi_134962653
Zwanger met dreumes lijkt me pittig! :* voor jullie dames

Welkom poesopstokje :) hoop dat je het hier leuker vind om mee te kletsen. Mooi kindje heb je

Phaidra mooi overzicht!

Mijn dreumes wil niet slapen. Om 19:45 "oog,neus,mama,papa" ...om 20:15 "oog,neus...Ohhh papa O+ mama? S..? " "drinken? Drinken? " Zucht. dus naar beneden gegaan.
S haar mini kleertjes uitgezocht en opgevouwen,gesorteerd..etc ze vond het wel leuk om mee te helpen. We zijn de 3slaapkamers aan het opruimen en de zolder etc en ik heb besloten alle kleertjes weg te doen behalve mt 56 en de kleding waar ik emotionele waarde aan hecht. Ruimt lekker op. Voor nr 2 koop ik wel weer wat ander leuks.
pi_134963185
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:18 schreef Zoë23 het volgende:
Mijn dreumes wil niet slapen. Om 19:45 "oog,neus,mama,papa"
Vind het ook wel wat hebben hoor. :D

Hier is het "neus, oor, oor, pappa?, poes?" en bij het in bed leggen "klap, klap" (als in in je handjes klappen). :D O+ Na een nachtvoeding wijst ze meestal ook mijn neus aan en klapt ze nog een paar keer in haar handjes bij het in bed leggen. O+
Maar ze gaat gewoonlijk wel slapen.
pi_134963628
twinkle, fijn dat het zo goed gaat! En het mag ook wel eens meezitten op je werk na heel de rompslomp tijdens je eerste zwangerschap. Gelukkig maar! En zo te horen heb jij ook een hele lieve man thuis, fijn is dat he O+

Zoë, maar goed dat ik geen meisje krijg nu, want anders had ik jou kleertjes ook nog over willen nemen :P (t ging er in Z&G over, ik heb koopdrift :s) ) En ik snap S goed, wakker zijn is veel leuker dan slapen. Helemaal als je zo'n gezellig paps en mams hebt :P

Hier gisteren weer enorme pret met F rondduwen in een krat. Ze gaat echt hélémaal los dan. Schateren, klappen, tong hangt eruit, kraaien van plezier O+ ik heb zooooo'n toffe dochter O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_134964982
Ophelia
Volgens mij is t echt een schatje als ik t zo lees.
Ik vind het kletsen ook lief, helemaal als ze zegt; kusss? Of "Mimi (knuffelbeer) slapen? Samen slapen?" ze was vanavond zo aan het kletsen dat het me beter leek om gewoon naar beneden te gaan. Ik zat al 30min boven, vond ik wel genoeg. Om half10 sliep ze gelukkig.

Kwisted
:D shopping addict. Lekker genieten van t jongetjeskleding shoppen, en van je vrolijke meisje!
Haha onze eigen schuld :9 vind t ook wel gezellig svonds met S. Ze speelt lekker en vermaakt zich. Voor een keer helemaal niet erg (als het maar niet elke avond zo gaat :+ )
pi_134966392
Wat lief! O+

M mag 's avonds een stuk speelgoed mee naar bed nemen. Meestal is dat een autootje (en soms zijn we ook nog even bezig om te achterhalen welk autootje hij dan bedoelt). Maar vanavond wilde hij graag de kerstboom meenemen :')

En de piekknutsel die hij gemaakt heeft en die nu op de kerstboom prijkt is een "kersthoed".
pi_134972776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:00 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad veel tienermoeders daar, maar het zijn toch écht de diehards die de regie in handen hebben!
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:21 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik heb daar weleens halfbakken meegelezen en vond het inderdaad juist heel erg 'me kind is 3 maande en heb zin in friet is dat erreg'-niveau. :@

Wel leuk dat je weet aanhaakt poes, was toch ook bij babytopic al een tijdje?

Ik heb niet meegedaan in het babytopic, dit is m'n eerste reeks in OUD :) Op wat losse posts na dan.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:26 schreef bitterend het volgende:
babybites is helemaal niet van het langvoeden en dragen..dat is D&V!
Babybites is tiener moeders die idd potjes olvarit met 3 maanden al in hun kroost stoppen die Dayjen of iets dergelijk heet.
Er zijn een aantal moeders die vinden dat HUN opvoeding de beste is, en die dat werkelijk waar overal lopen te verkondigen. Ik heb menig onzeker bv-gevende vrouw meegemaakt die finaal de grond werd ingestampt omdat ze het even niet trok en het kindje kv had gegeven.
Het zijn élke keer dezelfden die als terroristen daar de boel komen bepalen en je dingen opdringen. Sommige vrouwen werden compleet afgemaakt omdat ze hun babys inderdaad potjes voeding of kv gaven. Alles wat geen melk is voor de 6 maand (óf rapley!!) is kindermishandeling.
Het ging mij daar écht te ver.. Iedereen ziet dat anders natuurlijk, maar die opvattingen strookten niet met mijn manier van opvoeden.
pi_134972931
Oooh Kwisted en Twinkel zijn zwanger O+ Gefeliciteerd!
pi_134974871
Klinkt ..gezellig poesopstokje.
Ik vond het hier wel prettig, verschillende adviezen over bv,rapley,fv enz.
Mede dankzij dit forum heb ik lang bv kunnen geven & heb ik veel goede adviezen mbt slapen gekregen. Maar als ik fv had willen geven dan had ik daar ook veel advies over kunnen krijgen.

S sliep vannacht al vroeg bij me, ze lijkt te schrikken snachts waardoor ze moet huilen en niet meer kan slapen. Het viel me al eens eerder op. Meestal komt ze wat later in de nacht bij ons in bed, als ze wakkers en huilt maar dan duurt het eventjes voor ik wakker ben en haar heb opgehaald enz.
Vannacht lag ze dus al bij me en kon ik haar gelijk vasthouden. Ze sliep 21:30 en van 22 tot 6:30 bij mij zonder wakker worden!
Als mini werd ze ook altijd schrikkend wakker, toen stopten we haar strak in dat hielp toen wel maar nu ook niet meer.
pi_134975002
Herkenbaar Zoë. Hier is de mini ook altijd huilend wakker en lijkt dan wat angstig / verward. Alsof hij even niet weet waar hij is ofzo. Fijn dat ze bij jou wel lekker geslapen heeft!

Poes, net als Ophelia past de genoemde wijze van opvoeden wel bij mij, maar ieder voor zich natuurlijk. Iedereen is welkom en ik vind het juist leuk om ook andere meningen te horen! :) Niets zo vervelend als een betweterig geheven vingertje :N.

Pfff het was een slecht idee om vandaag weer aan het werk te gaan :O :')
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:18:21 #71
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134975436
Hi :W . Vanaf vandaag mag ik officieel hier zijn. J. is vandaag jarig, en heeft natuurlijk ontbeten met zijn verjaardagskroon op!

SPOILER
pi_134975521
mousemickey gefeliciteerd:)

[ Bericht 52% gewijzigd door Sam1993 op 02-01-2014 09:38:56 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_134975642
MM hij zit echt als een koning! :D gefeliciteerd!
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:39:54 #74
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134975705
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:35 schreef Olf het volgende:
MM hij zit echt als een koning! :D gefeliciteerd!
Op een andere foto kijkt ie er nog verwaander bij, onze prince charming...
Even later zakte de kroon over 1 oog, en was het net King John uit de Disney versie van Robin Hood ;) _O-
pi_134975743
Zo prikjes weer gehad. Vond het wel meevallen!

Wat tips gekregen voor vast voedsel .. even maandje uitproberen. Indien geen verbetering dan prelogopodie. Wel fijn om gehoord te worden bij cb en dat ik dus niet gek/overbezorgd ben :)

MM welkom!

Ik dacht trouwens dat ze mega zwaar zou zijn omdat ze zoveel eet op een dag. Maar haar lijntje buigt juist af onder het gemiddelde :O
En lengte vet erboven.
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:48:13 #76
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134975839
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Zo prikjes weer gehad. Vond het wel meevallen!

Wat tips gekregen voor vast voedsel .. even maandje uitproberen. Indien geen verbetering dan prelogopodie. Wel fijn om gehoord te worden bij cb en dat ik dus niet gek/overbezorgd ben :)

MM welkom!

Ik dacht trouwens dat ze mega zwaar zou zijn omdat ze zoveel eet op een dag. Maar haar lijntje buigt juist af onder het gemiddelde :O
En lengte vet erboven.
Fijn dat het meeviel Twinkle, E.lin heeft geen last gehad van de BMR, hopelijk heeft D. dat ook niet :). Wat is er dan met het eten van vast voedsel (of heb ik dat gemist?).

Gefeliciteerd Mousemickey!
pi_134975879
Welkom MM! Met je knapperd! O+

M eet sinds 2 dagen ontzettend veel. Gister had hij om 4 uur al honger (en hij vraagt alleen om eten als hij echt honger heeft, hij was bijna in tranen). We aten toch wat restjes van de gourmet dus hij heeft om 16.00 uur 2 omeletjes met tomaat gegeten en om half 7 nog wat aardappels met vleesjes.

En vanochtend om 7 uur wakker met honger: 1,5 boterham. En om 9 uur ging er weer 1,5 boterham in.

:X
pi_134975916
Ben wel benieuwd naar haar stats Twink, Djen scheelt niet zoveel met mijne? Wat is er met vast voedsel, heb ik gemist denk ik? Had je nog gevraagd naar haar voetjes en het lopen?
Fijn dat de prik mee viel! Hopelijk geen reactie.

Sam, ik had je post nog gelezen, schrikken zeg! Boefje :o Hoe is het nu met jullie?

En een jarige Job! Mousemicky, van harte! En officieel welkom hier :D

Jee Kyara, dat is veel! Groeispurtje?!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 02-01-2014 11:01:36 ]
pi_134975933
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:50 schreef Kyara het volgende:
Welkom MM! Met je knapperd! O+

M eet sinds 2 dagen ontzettend veel. Gister had hij om 4 uur al honger (en hij vraagt alleen om eten als hij echt honger heeft, hij was bijna in tranen). We aten toch wat restjes van de gourmet dus hij heeft om 16.00 uur 2 omeletjes met tomaat gegeten en om half 7 nog wat aardappels met vleesjes.

En vanochtend om 7 uur wakker met honger: 1,5 boterham. En om 9 uur ging er weer 1,5 boterham in.

:X
Groeispurtje? :D
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:54:36 #80
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134975935
Lekker Kyara :Y) Groeispurtje? Hier wordt de afgelopen dagen ook weer veel gegeten, gaat echt in fases. Gister heeft ze zelfs gesmuld van spinaziestamppot terwijl ze vorige week echt geen hap groente wilde eten, ze at alleen maar vlees :')

Spuit 11 met m'n 'groeispurtje?' :D
pi_134975952
Haha, we zijn wel eensgezind :D
pi_134975975
Ik denk het wel ja :D
  donderdag 2 januari 2014 @ 10:02:26 #83
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134976061
Wat een dooddoener ook eigenlijk hè :') :D. Ja, waarschijnlijk een groeispurtje of gewoon een hongerdagje. Wat anders :? :D
pi_134976070
Hij heeft ook het rennen ontdekt....
pi_134976209
Fijn dat het meeviel twinkle,
Kyara, wat een hongerlapje zeg haha. Ik heb er hier ook eentje:) alleen lisa eet alleen maar aardappels...
Mineola, het gaat voor eigenlijk heel goed. Al hoop ik dat het snel augustus isbzodat ik weer mijn eigen plekje heb. Ben inmiddels ook weer van de schrik bekomen haha.
pi_134977102
Kyara ook al zon vreetbeertje :D

81 cm en 10,5 kilo. Had verwacht dat ze richting de 12 kg zou gaan want ze is echt wel zwaar! En dit verklaart ook waarom ze maatje 86 nodig heeft.

Vast voedsel wil hier niet zo omdat het vaak blijft hangen. Ik heb meerdere slik-/stikincidenten meegemaakt dat het kind totaal in paniek was omdat ze geen lucht kreeg (en moeders ook .. maar dat mag je natuurlijk weer niet laten blijken). Dan moesten we haar onderhand op zijn kop houden en het er min of meer uit slaan. Maar die kleine aap kauwt niet ondanks dat ze genoeg tanden en kiezen heeft. Die slikt het in 1 keer door en dat gaat natuurlijk niet. Gisteren nog bij oma. Die wilde haar perse een lanfe vinger geven. Ik zeg: liever niet want daar heb ik geen goede ervaringen mee. Maar ik moest me niet zo aanstellen. Nou geloof maar dat oma het voorlopig uit haar hoofd laat en dat doe het even Spaans benauwd kreeg toen het bleef hangen.

Over de voetjes hebben we inderdaad ook gevraagd. Ze zag niets zorgwekkends. Sowieso moeten we terug naar de orthopeed als Djen zelf kan lopen en dan kijkt die ook of ze haar voetjes goed pkaatst en de heupjes goed belast. Dus ik ben daarover wel gerust gesteld :)

We kregen ook de tip om direct te stoppen met drinken geven in de fles.. gewoon in een beker. Met een fles gebruikt ze de zuigtechniek. Met de beker een andere. Hopelijk helpt dat ook mee voor het eten van vast voedsel :)
Het was denk ik ook een beetje gemakzucht van ons omdat ze met een beker veel meer knoeit. Maar goed.. ooit zullen we er aan moeten geloven :)
pi_134977351
Ah, iets groter en zwaarder dan mijne (80 cm en 9,9 kg drie weken terug).

Oh ja, ik herinner me het nu van het eten. Hoe doe je dat met brood dan bijvoorbeeld?
Moet zeggen dat wij fruit en avondeten ook nog behoorlijk fijn (grof gepureerd) aanbieden hoor, maar hij krijgt dingen als babykoekjes, soepstengels, cherrytomaatjes in kwarten, appelpartjes of knakworstjes :Y) in stukken wel goed weg.

Drinkt ze niet uit een tuit- of rietjesbeker? Je hoeft van de fles niet meteen naar een echte beker natuurlijk :+ of begrijp ik dat niet goed?

Fijn iig dat je zinvolle tips hebt gekregen en gerust bent gesteld!

Sam, in augustus krijg je je eigen woning dus? Fijn dat het goed gaat! Met het slapen van Lisa nu ook beter?

Hoe is het met alle zieken trouwens vandaag?
pi_134978274
Als het gaat om de verbetering van de mondmotoriek zou ik wel een gewone beker kiezen en niet een tuit of rietje. Je hebt oefenbekers, van Avant of de Sippy boo 360, daarbij is de zelfde techniek nodig als een open beker maar het knoeit een stuk minder.
pi_134979047
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:18 schreef mousemicky het volgende:
Hi :W . Vanaf vandaag mag ik officieel hier zijn. J. is vandaag jarig, en heeft natuurlijk ontbeten met zijn verjaardagskroon op!

Gefeliciteerd! Wat kijkt 'ie lief O+
pi_134979100
Hebben jullie kinderen ook een ''gooi fase'' gehad?
S mag zelf z'n koekjes/fruit eten, maar het is 1 hap en hij mikt het zo op de grond. En dat gaat al weken zo, heel vermoeiend..
pi_134979112
Allemaal nog een heel gelukkig 2014!

Poesopstokje en MM welkom!

(Sorry ik verwaarloos jullie een beetje. We gaan over twee weekjes verhuizen. Best druk ff.....)
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:17:52 #92
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134980566
Gefeliciteerd MM !!! O+ *O* *O* *O*

En iedereen een gelukkig nieuwjaar toegewenst :s)

Poesopstokje, Gooifase, check ! als ze kwaad is of dr zin niet krijgt dan gaat ze gooien.

Verder is ze wel lief hoor :P

Ze zingt sinds kort mee met het liedje van bob de bouwer, en hoela hoep :) En dan gaat ze dat dansje meedoen, zo schattig O+
pi_134980668
Poesopstokje en mm hoi :)

Gooien met eten doet mini hier ook en ik raakte daar net zo geïrriteerd van dat ik hem in bed gelegd heb. Maar toen lag ie erin en dacht ik waarschijnlijk had ie gewoon genoeg gehad. :@

Kyara mini rent *O*

Zwanger met dreumes, denk goed om julliezelf dames.

PEmini zingt O+

Vanmorgen was heel gezellig. Te vroeg wakker maar toen bij ons in bed, is hij samen met mij weer in slaap gevallen, we werden om tien uur weer wakker O+
pi_134986806
Ja tuitbeker/rietbeker heb je ook het zuigreflex zeg maar. We moeten echt met de beker aan de gang. Maar ze drinkt weinig en duwt de beker weg. Blijven oefenen maar!
pi_134986837
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:21 schreef Zolena het volgende:

Vanmorgen was heel gezellig. Te vroeg wakker maar toen bij ons in bed, is hij samen met mij weer in slaap gevallen, we werden om tien uur weer wakker O+
Heerlijk klinkt dat! :)
pi_134987430
Kyara, heeft hij het vele eten de rest van de dag ook volgehouden? Hier is dochter ook lekker veel aan het eten vandaag, aan het inhalen denk ik! Hoop dat dit betekent dat er vannacht een keer in ieder geval een uur of 2 tussen het wakker worden zit. :+

Twinkle, lastig hoor, dat het eten zo moeizaam gaat, klinkt heel eng! Hier drinkt dochter niet uit tuit- of rietjesbeker, ze snapt het gewoon niet. Dus ook maar meteen aan het oefenen met 'echte' beker. Met yoghurt oefenen werkt goed, dat gaat iets makkelijker (en vindt ze suuuuperlekker!).

Hier een supergezellig dagje. Kwamen vijf vriendinnen uitgebreid lunchen hier thuis, met cadeaus voor dochters verjaardag nog. Ze vond het prachtig, alle aandacht. Daarna nog in café koffiegedronken met z'n allen, en ook daar zat ze hele tijd te brabbelen en te zwaaien en lekker te spelen. Dan ben ik zo trots!
pi_134994151
MM welkom! w/

Twinkle, die Avent oefenbekers zijn echt ideaal, wel "normaal" drinken, maar niet gelijk de hele boel onder.

Over slecht eten gesproken, de score hier vandaag: 1/3e banaan, een halve mandarijn, de appelstroop van een beschuit gelikt, drie blokjes avocado en een halve augurk. Gisteren was niet meer. En drinken gaat ook niet al te best. -O- (we zijn al bij de huisarts geweest, koorts en keelpijn was de conclusie (zo ver waren we zelf ook al))
pi_134994642
O Ophelia das heul niet veel :(

Heeft mini onlangs ook die stomme prikjes gehad? Hopelijk gaat het snel weer beter!
pi_134994666
MM gefeliciteerd! Wat een leuke knul.

Kyara, M aan het hamsteren.

Twinkle fijn van de goede stats en dat je gerustgesteld bent.

Olf klinkt fijn.

PE klinkt schattig.

Zolena lekker uitgeslapen.

Nieuwe woorden hier: pam (pan), mami en pida (pizza). Als er iets aan de oven gedaan wordt is het gelijk pida en een pan op het vuur is ei (hij houdt van haardgekookt ei).

Vandaag heb ik hem eerder van het kdv opgehaald, hij was niet helemaal lekker en had koorts. Morgen naar de ha, waarschijnlijk is het 5e of 6e ziekte.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134995302
Oh, balen Tinu -O- heerst het op het kdv?

Poepstokje ( :D ), long time no see, wohts hebben we volgens mij samen gepost? :W

MM, gefeliciteerd en welkom!

Twinks, zo'n oefenbeker hebben we hier ook even gebruikt. Ging op zich goed, maar ineens ging M hem weigeren. :? Moet hem maar weer eens uit de kast halen. (de beker bedoel ik)

Olf wat een heerlijkheid! Net zo braaf als die van Kwis. Zou dat typisch meisjesgedrag zijn? Ik kan het me van mijnes niet voorstellen :X

Oof, wat naar. Maak je je zorgen? Heb je specifieke adviezen meegekregen? Beterschap :*

Ik (wij O-) ) willen eens kijken naar wat uitdagender speelgoed voor M. Een racebaanunit, iets met wegschietende balletjes of een treinset ofzo. Jullie tips? Hij heeft een concentratieboog van ongeveer 15 seconden, dus liefst iets waar hij even zoet mee is.
(we houden trouwens niet zo van plastic met lichtjes :@ ).
pi_134995387
Twink hopelijk helpt het oefen uit een beker ook voor de kauwreflex.

Mineola, ja kan nu ook al maar aks ik geen werk vind of het verlies komen ze mijn uitkeringsgeld halen bij mijn ouders dat kan 700 euro in de maand zijn want inwonend krijg iker 500 en uitwonend 1138. Dat verdchil verhalen ze. In augustus ben ik 21 en dan is dat niet meer. Dus uit voorzorg blijf ik inwonend.

Poesopstoekje, hier ook gooien hoor met alles.

animalmix, hoe doet mini het met de verhuizing?

Pe zingen <3 lisa zingt slaap kindje slaap tegen haar poppen

olf, klinkt gezellig

ophelia, hier word ook slecht gegeten op t moment, erg frustrerend vind ik

tinu, wat sneu zieke kindjes.

Lisa word ook weer ziek denk. Veel hoeste uitslag rond dr mond af en toe verhoging en flinke luieruitslag die pijn doet. Denk een griepje.
pi_134996362
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:26 schreef Twinkle20 het volgende:
O Ophelia das heul niet veel :(

Heeft mini onlangs ook die stomme prikjes gehad? Hopelijk gaat het snel weer beter!
Dat is komende dinsdag pas. -O-

Lior ook al ziek, en Lisa. :*
pi_134996784
Houdt hij van puzzels Mango? Of duplo? Of kleine muziekinstrumentjes?

Hier is dat makkelijk stil kunnen zitten echt iets wat in fases komt, afgelopen 3 maanden was het meerdere keren een klein fiasco in cafes. Normaal is ze juist een beweeglijkesloopkogel. Ze heeft alleen opeens een sorteerwoede, dus als ik maar iets heb wat je kan ordenen/bij elkaar leggen, en ik steeds iets blijf aangeven is ze uren zoet. :+
  donderdag 2 januari 2014 @ 20:23:34 #104
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134997078
Dank voor het warme welkom! Sommigen van jullie ken ik nog van het babytopic. Voor de anderen: Hoi! Mijn zoon heet dus J.esse, en wordt vandaag 1. Hieronder een jaaroverzicht in foto's, van heel klein (geboren met 34.2 en 1920 gram) tot nu.

De foto's staan door elkaar, zoek zelf de goede volgorde ;)

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door mousemicky op 02-01-2014 20:31:24 ]
pi_134997182
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:17 schreef Olf het volgende:
Houdt hij van puzzels Mango? Of duplo? Of kleine muziekinstrumentjes?

Hier is dat makkelijk stil kunnen zitten echt iets wat in fases komt, afgelopen 3 maanden was het meerdere keren een klein fiasco in cafes. Normaal is ze juist een beweeglijkesloopkogel. Ze heeft alleen opeens een sorteerwoede, dus als ik maar iets heb wat je kan ordenen/bij elkaar leggen, en ik steeds iets blijf aangeven is ze uren zoet. :+
Nah, wat goed! Kind kan de was doen? :P

Puzzels lijken nog te moeilijk. Duploachtige blokken hebben we, en een xylofoon, maar die zijn beide dus 10-15 seconden leuk.

Het is ook een beetje dat ik thuis ben nu en zelf een beetje uitgedacht raak na een ochtend met al het speelgoed verspreid door de kamer. Ik wil ook eens echt mét hem spelen, ipv telkens zijn aandacht vangen met een nieuw speeltje.
pi_134997346
Knappe kerel MM, hele fijne gelaatstrekken heeft ie O+
pi_134997430
De Little People schoolbus doet het hier momenteel goed Mango. Otje is heel erg van de "in-en-uit" momenteel en kan tien minuten zoet zijn met deurtje open, poppetje of watdanook erin, deurtje dicht, <-herhalen tot bus vol zit, gefrustreerd raken omdat het deurtje niet dichtgaat waarop alles eruit valt, en opnieuw beginnen.

Toffe spam MM O+
pi_134998882
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:25 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Nah, wat goed! Kind kan de was doen? :P

Puzzels lijken nog te moeilijk. Duploachtige blokken hebben we, en een xylofoon, maar die zijn beide dus 10-15 seconden leuk.

Het is ook een beetje dat ik thuis ben nu en zelf een beetje uitgedacht raak na een ochtend met al het speelgoed verspreid door de kamer. Ik wil ook eens echt mét hem spelen, ipv telkens zijn aandacht vangen met een nieuw speeltje.
Heel herkenbaar dit. En Luc speelt niet echt, maar onderzoekt alles en legt het daarna aan de kant...
pi_134999064
MM welkom en wat een geweldig foto's O+

Ophelia hoop Otje snel weer opknapt en beter wil eten!

En natuurlijk beterschap voor alle zieke ukkies

Twinkle die avent oefenbeker bevalt hier ook goed.
pi_134999251
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:43 schreef Mangostine het volgende:

Poepstokje ( :D ), long time no see, wohts hebben we volgens mij samen gepost? :W

Géén idee! Maar hooooi :D
pi_134999462
MM; die derde foto boven O+ *vreetop*

Sam; lastige situatie.. Je wilt je ouders ook niet belasten natuurlijk! Lig je in scheiding trouwens?

S kan wel uit een gewone beker drinken, maar aangezien hij overal mee smijt... nou je weet wel.
Hier tuitbeker en rietjesbeker, en de ochtendfles gewoon in z'n fles :)

Hoe hebben jullie dat aangepakt met het gooien? Hier zit S in z'n eetstoel, neemt een hap van z'n koekje en gooit het daarna op de grond. En weer, en weer, en weer..
Laatst heb ik hem maar op de grond gezet met z'n koekjes, bekijk het even :')

Maar daarom ''voer'' ik hem z'n brood en avondeten nog, want dat gaat geheid mis.
  donderdag 2 januari 2014 @ 21:09:07 #112
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134999716
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:

Hoe hebben jullie dat aangepakt met het gooien? Hier zit S in z'n eetstoel, neemt een hap van z'n koekje en gooit het daarna op de grond. En weer, en weer, en weer..

Maar daarom ''voer'' ik hem z'n brood en avondeten nog, want dat gaat geheid mis.
Hier is gooien een teken dat ie niet meer hoeft. Brood gaat stukje voor stukje (voor m neerleggen, dan pakt ie t zelf). Meer dan 1 stukje tegelijk is ook gooien... Genoeg op is ook gooien. Wel duidelijke tekens dus. Avondeten gewoon gevoerd, anders ligt t overal :')
pi_134999910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:

Sam; lastige situatie.. Je wilt je ouders ook niet belasten natuurlijk! Lig je in scheiding trouwens?

S kan wel uit een gewone beker drinken, maar aangezien hij overal mee smijt... nou je weet wel.
Hier tuitbeker en rietjesbeker, en de ochtendfles gewoon in z'n fles :)

niet echt in scheiding maar wel weg uit maastricht met frustraties in de relatie tot gevolg. Beetje ingewikkelde situatie.

Hier blijven teruggeven met als antwoord als je nirt meer hoefd geef je het aan mama. Nu geeft ze het vaak netjes aan. Andere dingen pak ik gewoon vaak sf zoals koekjes. Ben geen zotje. Vanmiddag nog met een ballon in de stad na 6 x oprapen laten liggen.
pi_134999927
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:09 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hier is gooien een teken dat ie niet meer hoeft. Brood gaat stukje voor stukje (voor m neerleggen, dan pakt ie t zelf). Meer dan 1 stukje tegelijk is ook gooien... Genoeg op is ook gooien. Wel duidelijke tekens dus. Avondeten gewoon gevoerd, anders ligt t overal :')
Oh hij eet het wel op hoor, zolang ik de stukjes koekjes weer op z'n blad zet dan eet hij wel. Maar hij kan niet rustig blijven zitten en eten..
Het is echt, hapje -> weggooien. Hapje -> weggooien.
pi_134999983
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:12 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

niet echt in scheiding maar wel weg uit maastricht met frustraties in de relatie tot gevolg. Beetje ingewikkelde situatie.

Hier blijven teruggeven met als antwoord als je nirt meer hoefd geef je het aan mama. Nu geeft ze het vaak netjes aan. Andere dingen pak ik gewoon vaak sf zoals koekjes. Ben geen zotje. Vanmiddag nog met een ballon in de stad na 6 x oprapen laten liggen.
Oh oké.. Ik ken je situatie verder niet, maar veel sterkte! Hopelijk komt het gauw weer op z'n pootjes terecht :)
pi_135000639
Mousemickey mag hier eindelijk legaal posten!! *O* ;) *O* Gefeliciteerd! Leuke fotospam!!

Beterschap voor alle zieken, vervelend begin van het nieuwe jaar -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135002645
Brood gaat hier ook stukje voor stukje inderdaad. Anders dan pakken ze het hele bord en zit alles onder de stukje brood. Nu smeren ze, nou ja D vooral, de stukjes brood nog wel uit over hun hoofd :')

oh wacht, dit is niet het babytopic :')

M gaat nu pas gooien met zijn eten als hij genoeg heeft en baldadig is. Want hij weet best dat eten of op zijn bord of in zijn mond hoort.
pi_135002790
Ik vind de avent oefenbeker heel fijn. Daar kunnen ze gewoon mee rondlopen en hem schudden en zo terwijl het toch drinkt als een normale beker. Maar goed, als ze weten hoe het werkt dan gaan ze "regen" maken....
pi_135004010
Daarom hier de Aventbeker aan tafel (en vooral als ik even geen tijd heb om te dweilen of ze in een stuiterbui is, anders liever een gewone beker). Als ze vrij rondloopt krijgt ze een rietjesbeker van me.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:12 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh hij eet het wel op hoor, zolang ik de stukjes koekjes weer op z'n blad zet dan eet hij wel. Maar hij kan niet rustig blijven zitten en eten..
Het is echt, hapje -> weggooien. Hapje -> weggooien.
Otje neemt ook vaak één hapke om dan de rest van het stukje weg te gooien. Ik blijf herhalen dat ze het op haar bord mag leggen. Zo af en toe werkt dat. oO<
pi_135005834
ik denk dat ik ook zo'n oefenbeker ga kopen. Klinkt goed! Ik wil toch richting een gewone beker gaan ipv tuitbeker.

Fijn ik had een late dienst en kreeg berichtjes van mijn man dat ze 'hels' was en dat hij haar achter het behang wilde plakken. Tsja ze had smiddags geen dutje gedaan, en was moe. Maar wat kut om dan op het werk te zijn en alleen maar met adviezen te kunnen strooien.

Morgen gaan we zwemmen O+
pi_135005963
vergeet ik gewoon te reageren op mini-mouse (haha snap je em :P :') ) Wat een knappe vent! En wat een leuke mimiek heeft hij. én vooral mooie kleertjes ;)
pi_135014386
Goedemorgen!

Vraagje; is dat magische slaapboek nog in omloop?
Ik begin langzaam wel echt moe te worden, langer dan 2 uur slapen achter elkaar is nu echt een grote uitzondering. Ze wordt gewoon echt steeds panisch wakker, en is dan ontroostbaar. Terwijl ze overdag echt heel vrolijk is. Ik heb nog de stille hoop dat het de nasleep van het niet-eten is maar aaaaaah. Hebben jullie een bepaald nachtlampje of iets?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:05:14 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135014422
Niet leuk Olf.
Aangezien het hier over dreumessen gaat: cant' help you there. M slaapt eigenlijk al heel erg lang van 19.00 - 08.00 uur.

(maar ik heb wel ontdekt dat mijn bijna-dreumesjes ook wakker worden van de kou, een warmere slaapzak zorgde hier ineens voor betere nachten).

Magische slaapboek is van Soesa geloof ik?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:05:15 #124
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135014423
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:01 schreef Olf het volgende:
Goedemorgen!

Ik begin langzaam wel echt moe te worden, langer dan 2 uur slapen achter elkaar is nu echt een grote uitzondering. Ze wordt gewoon echt steeds panisch wakker, en is dan ontroostbaar. Terwijl ze overdag echt heel vrolijk is. Ik heb nog de stille hoop dat het de nasleep van het niet-eten is maar aaaaaah. Hebben jullie een bepaald nachtlampje of iets?
'Het boek' is nu bij Mineola (als ze 'm nog niet verkocht heeft!)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:16:45 #125
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135014557
Phaidra, ik had je jaaroverzicht nog op mijn mobiel gezien, wat een knappe jongen heb je! Leuk om zo op een rijtje te zien.

MM nog van harte gefeliciteerd! Die foto in dat rode truitje onderaan O+

Dat gooien Poes... Wel vervelend maar het hoort echt bij de ontwikkeling. Veel meer dan benoemen dat ze het niet moeten gooien kun je niet echt denk ik. Je kunt het weghalen na de vijfde of tiende keer gooien maar het is wel afhankelijk van de leeftijd of ze dat snappen. Volgens mij is de jouwe exact even oud als Silvijn, en mijne snapt dan echt nog niet waarom ik het achterhoud (of ik ben naief).

Olf, shit zeg van dat (niet) slapen. Nachtlampje is misschien wel het proberen waard... Wij hebben sinds kort een lampje (zo'n oranje automatisch lampje van IKEA) en hoewel S de laatste tijd al echt goed en lang is gaan slapen, merk ik nu wel dat hij makkelijker weer inslaapt als hij 's ochtends of 's nachts even wakker wordt.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:19:03 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135014596
Oh qua licht laten wij nu standaard de lamp op de overloop branden. M werd vaak 's avonds over de rooie wakker en dan had hij het standaard over "donker". Nu de lamp brandt gaat het beter :Y
pi_135014712
Het eerste deel van haar nacht brandt er wel een lampje bij ons bed, die gaat dan uit als wij gaan slapen. Tot nu toe werkte dat niet per se (gisteren ging ze pas rond 22.30 slapen...) maar misschien werkt een lampje dichterbij beter.

Ik vind het vooral lastig dat het echt paniekerig huilen is, anders vind ik laten liggen niet per definitie geen optie denk ik. Maar nu kan dat gewoon echt niet te lang. Hm. Willen jullie haar morgen allemaal influisteren dat lang achter elkaar slapen stiekem heel chill is?

Over gooien, hier haal ik het dan na een paar keer weg en pauzeer het eten dan een minuutje (en sta ook even op om iets anders te doen). Daarna gooit ze dan meestal niet meer.
pi_135014773
Saar gooit met haar eten als ze geen trek meer heeft. Meestal teminste. Soms eet ze na een paar minuten weer verder.

Dit is trouwens nog nooit voorgekomen! Ik wilde vandaag op tijd op, wekker niet gezet want saartje sliep tussen ons in vannacht. Of sliep... Sláápt. Ik lig wakker naast een ronkende dreumes :D :')
pi_135014875
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:16 schreef Spees_Eend het volgende:

Dat gooien Poes... Wel vervelend maar het hoort echt bij de ontwikkeling. Veel meer dan benoemen dat ze het niet moeten gooien kun je niet echt denk ik. Je kunt het weghalen na de vijfde of tiende keer gooien maar het is wel afhankelijk van de leeftijd of ze dat snappen. Volgens mij is de jouwe exact even oud als Silvijn, en mijne snapt dan echt nog niet waarom ik het achterhoud (of ik ben naief).

S.ilvijn is een week ouder dan mijn S ;) O+

Ik blijf ook herhalen dat hij niet moet gooien, maar het aan mem moet geven. Blijkbaar is het zó'n leuk spelletje dat hij er maar geen genoeg van krijgt :')
Iets met geduld en zulks..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2014 13:24:38 ]
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:47:25 #130
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135015027
Ik wist niet dat jouw zoon zo heet!

Ik had het trouwens over speelgoed gooien, had gemist dat het (ook) over eten ging. Met eten gooien is bij mij ook 3 keer en dan gaat het eten weg. Dan denk ik dat hij genoeg heeft gehad. Maar dat komt zelden voor :')
pi_135015284
quote:
Goedemorgen!

Er is een een slaapboek speciaal voor dreumesen: Dreumes in dromenland. Omdat slapen toch anders gaat 'werken' dan bij baby's. Ik had hem uit de bieb, geen rocket science maar wel wat aardige tips. En vooral fijn om het proces erachter te begrijpen.

Heel rot dat het slapen nog niet beter gaat :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135015745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:05 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

'Het boek' is nu bij Mineola (als ze 'm nog niet verkocht heeft!)
Hij is bij Cwen inmiddels. Maar voor jou zou ik de dreumesversie adviseren Olf.

Moeilijk... Geen tips hier. Meneer sliep rond zijn verjaardag van de ene op de andere dag door en is alleen incidenteel nog wel eens wakker. Heeft ze het warm genoeg? lichtje is een goeie, dat het niet pikdonker is.
Oh, schiet me nu te binnen: wij sliepen allemaal slecht toen hij nog bij ons lag. We werden wakker van elkaar. Achteraf gezien had ik m eerder naar zijn eigen kamer moeten doen (hij sliep tot zes maanden bij ons). Maar dat is bij jullie moeilijk.

Is ze lichamelijk wel 100% zeg maar, niet ziekig? Neus verstopt?

Dat huilende paniekerige wakker worden gebeurt hier ook wel eens, ik dacht altijd dat dat dromen was.
pi_135015877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wist niet dat jouw zoon zo heet!

Ik had het trouwens over speelgoed gooien, had gemist dat het (ook) over eten ging. Met eten gooien is bij mij ook 3 keer en dan gaat het eten weg. Dan denk ik dat hij genoeg heeft gehad. Maar dat komt zelden voor :')
Ja! Op Fok is het Billy hoor.

Speelgoed wordt hier ook mee gegooid. Die van mij heeft én geen geduld om rustig te spelen én vindt het een leuk spelletje.
Het gaat vanzelf wel weer over hoop ik, tot die tijd blijf ik hem maar voeren :')
pi_135015919
Om op de slaapproblemen in te haken;

Hier alleen rond de 9/10 maand ''last'' van gehad. Het was voor S een fase. Alle opties uitgesloten en vanaf toen zijn we hem gaan negeren als hij lag te krijsen in bed. Na 3 helse avonden/nachten was het ook weer klaar. Nu slaapt hij probleemloos door tot een uur of 09.00.
S slaapt wel met een nachtlampje, dat beestje van de Ikea O+
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:33:34 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135015984
Ik weet dat dit een discussie is die tot in den treure terugkomt, maar krijsen in bed kan en wil ik echt niet negeren. Bij een baby al niet, maar al helemáál niet bij een dreumes. Ik weet gewoon dat er iets is als er gekrijst wordt en dan vind ik dat hij moet voelen dat er iemand is die zijn pijn/angst/paniek/verdriet wegneemt. Ik denk eigenlijk dat dit voor Olf ook geen optie is, maar ik moet haar natuurlijk voor zich laten spreken. Een beetje jammeren is een heel ander verhaal, maar haar dochter wordt 's nachts in paniek wakker, no way dat ik dat zou negeren ;(
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:41:23 #136
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135016136
Dat idd Spees.

Wij hebben vannacht ook een rotnacht gehad. Dreumes werd om half 2 wakker met duidelijk pijn, ze moest heel erg hoesten (en dat klonk pijnlijk :X ) en na elke hoest moest ze even huilen (1 huiltje). Daarna was ze weer stil. Dit ging zo een paar keer door en toen ben ik haar gaan troosten. Dat doe ik nooit meteen omdat ze altijd erg wakker wordt als we bij haar gaan kijken. Zo ook nu :') maar goed, ze had pijn dus dan wil ik er voor haar zijn. Zetpil gegeven en toen ging het beter. Veeeeeeel te goed zelfs :D :'). Ze werd helemaal hyper en ging gezellig zitten kletsen, klimmen, spelen etc. bij ons in bed. (Wel heel schattig, de hele tijd oefenen: opa, oma, mama, papa en EejEej! O+) Uiteindelijk heb ik voor het laatst de tijd gezien om 4:00 uur maar wellicht is zij nog wel even doorgegaan :'). Onnodig om te zeggen dat ze vanochtend gewoon dwars door onze wekkers heensliep :+. Maar laten krijsen in bed? Nee...
pi_135016151
Nachtlampje scheelt hier wel iets (kabouterlampje van Beaba O+ ) maar Otje is en blijft een slechte (door)slaper. Huilen in bed doe ik niet aan (en laten krijsen al helemaal niet). Ooit een wanhoopspoging gedaan maar ze werd gewoon panisch voor de slaapkamer. Als ik snel reageer slaapt ze meestal snel weer door, en sinds het nachtlampje slaapt ze af en toe ook zelf door.

Er zit gewoon een halve banaan in *O* en ze zit ook nog eens al drie minuten zelf te prutsen met een puzzel en de LP-bus. *O*
pi_135016186
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet dat dit een discussie is die tot in den treure terugkomt, maar krijsen in bed kan en wil ik echt niet negeren. Bij een baby al niet, maar al helemáál niet bij een dreumes. Ik weet gewoon dat er iets is als er gekrijst wordt en dan vind ik dat hij moet voelen dat er iemand is die zijn pijn/angst/paniek/verdriet wegneemt. Ik denk eigenlijk dat dit voor Olf ook geen optie is, maar ik moet haar natuurlijk voor zich laten spreken. Een beetje jammeren is een heel ander verhaal, maar haar dochter wordt 's nachts in paniek wakker, no way dat ik dat zou negeren ;(
Mee eens. Maar in de wéken er voor zijn alle mogelijke ''boosdoeners'' uitgesloten. Het was aandacht vragen, meer niet. Dat genegeerd en na drie dagen was het klaar. Daarna ook nooit geen drama weer gehad.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:43:32 #139
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135016192
Fijn Ophelia! *O*
pi_135016219
En ze zit me toch een partij gore scheten te laten hier :')
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:45:17 #141
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135016239
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
En ze zit me toch een partij gore scheten te laten hier :')
Moet je eens aan haar adem ruiken van dichtbij dan! Banaanadem, minstens zo erg :X :+
pi_135016366
Ik had MM en Poes nog niet welkom geheten, bij deze! *O*

Ik val met mijn neus in de boter met een huilen-in-bed-'discussie' :D Ik geloof dat Phaidra het laatst zei, dat huilen bij het slapengaan bij dreumessen echt anders is dan bij baby's en dat merk ik ook heel sterk bij M. Toen hij jonger was liet ik hem wel eens huilen (niet overstuur, wel mopperig) en dan iedere vijf minuten erheen, dat werkte echt goed. Nu echt niet meer :N Als hij nu huilt vraagt hij expliciet om mama, en dan ga ik er altijd direct heen. Vaak moet hij eventjes weten dat ik er nog ben en dan slaapt hij rustig in. De laatste tijd vraagt hij ook regelmatig of ik bij hem blijf zitten en dan doe ik dan ook. Binnen vijf minuten is hij vertrokken. M had een tijdje ook een periode waarin hij helemaal overstuur wakker werd. Ik ging er dan even heen, even over zijn rug aaien en weer weg. Tegenwoordig is het genoeg om even naar de wc te gaan ofzo, of even te roepen vanuit bed. Hij weet dan dat er iemand is.

Ik vind dat bed een veilige plek moet zijn, maar wel eentje waar ook rust heerst. Een duidelijke stelregel is hier dat ik M niet uit bed neem als hij er eenmaal in ligt. Ik ga bij hem kijken, blijf bij hem zitten en troost hem, maar hij blijft wel op zijn kamertje. Deels ook omdat ik daar zelf heel onrustig van word, van heen-en-weer beslissingen nemen enzo, maar het werkt hier wel goed. Maar ik moet wel zeggen dat we nooit echte grote slaapdrama's gehad hebben hier, dus misschien heb ik makkelijk praten.
pi_135016386
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Moet je eens aan haar adem ruiken van dichtbij dan! Banaanadem, minstens zo erg :X :+
Ik vind banaanadem wel snoezig eigenlijk :@
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:54:11 #144
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135016462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind banaanadem wel snoezig eigenlijk :@
Een +1 voor je vorige post en een -2 voor deze :o

Baby banaan geven, dan in bed leggen*, uur later de slaapkamer opendoen en BAM. Alsof er een zuuraanval heeft plaatsgevonden!

*Wel/niet laten krijsen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:54:53 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135016477
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had MM en Poes nog niet welkom geheten, bij deze! *O*

Ik val met mijn neus in de boter met een huilen-in-bed-'discussie' :D Ik geloof dat Phaidra het laatst zei, dat huilen bij het slapengaan bij dreumessen echt anders is dan bij baby's en dat merk ik ook heel sterk bij M. Toen hij jonger was liet ik hem wel eens huilen (niet overstuur, wel mopperig) en dan iedere vijf minuten erheen, dat werkte echt goed. Nu echt niet meer :N Als hij nu huilt vraagt hij expliciet om mama, en dan ga ik er altijd direct heen. Vaak moet hij eventjes weten dat ik er nog ben en dan slaapt hij rustig in. De laatste tijd vraagt hij ook regelmatig of ik bij hem blijf zitten en dan doe ik dan ook. Binnen vijf minuten is hij vertrokken. M had een tijdje ook een periode waarin hij helemaal overstuur wakker werd. Ik ging er dan even heen, even over zijn rug aaien en weer weg. Tegenwoordig is het genoeg om even naar de wc te gaan ofzo, of even te roepen vanuit bed. Hij weet dan dat er iemand is.

Ik vind dat bed een veilige plek moet zijn, maar wel eentje waar ook rust heerst. Een duidelijke stelregel is hier dat ik M niet uit bed neem als hij er eenmaal in ligt. Ik ga bij hem kijken, blijf bij hem zitten en troost hem, maar hij blijft wel op zijn kamertje. Deels ook omdat ik daar zelf heel onrustig van word, van heen-en-weer beslissingen nemen enzo, maar het werkt hier wel goed. Maar ik moet wel zeggen dat we nooit echte grote slaapdrama's gehad hebben hier, dus misschien heb ik makkelijk praten.
Dit werkt normaal ook echt heel goed :Y. Wij hebben ook geluk hoor, E.lin is echt een goede slaper, we hebben amper gebroken nachten (gehad). En als ze wakker wordt dan is er ook idd écht iets, zoals ook vannacht. Wij nemen haar dan wel soms mee in ons bed, daar werd ze altijd rustig van maar dat werkte dus vannacht niet :)
pi_135016507
Dat inderdaad! Jammeren laat ik haar gerust een half uur doen, maar bij paniek wil ik gewoon dat ze van ons op aan kan. En dat blijft ook gewoon tot haar 30e zo, dat is voor mij niet aan leeftijd gebonden.

Het is wel zo dat het af en toe dus een paar dagen best goed gaat. Maar dan is ze weer even verkouden of iets, en dan beginnen we weer helemaal bij nul.

We hebben trouwens paar weken geleden drie nachten in de woonkamer 'gekampeerd' om te kijken of dat hielp. De eerste nacht sliep ze toen van 20.00 tot 4.00! Twee nachten daarna weer minder dus was misschien een gelukstreffer maar misschien ook niet. Maar eigenlijk vinden we dat niet een heel fijne optie.

Nouja, ik ga vanavond bedje beetje verplaatsen en een lampje kopen. En rustig blijven want ik merk dat ik nu 's nachts ook in paniekmodus verval. En hopen dat vriend snel beter is haha.
pi_135016529
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:54 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Een +1 voor je vorige post en een -2 voor deze :o

Baby banaan geven, dan in bed leggen*, uur later de slaapkamer opendoen en BAM. Alsof er een zuuraanval heeft plaatsgevonden!

*Wel/niet laten krijsen
Dat brengt mijn saldo op -1 ;( En die BAM! hebben we nooit :o Het is meer een bescheiden walmpje wat je alleen van heel dichtbij ruikt (god, wat klinkt dit ranzig :') )
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:57:33 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135016540
Nee want jij stond al op +87!
pi_135016605
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:54 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dit werkt normaal ook echt heel goed :Y. Wij hebben ook geluk hoor, E.lin is echt een goede slaper, we hebben amper gebroken nachten (gehad). En als ze wakker wordt dan is er ook idd écht iets, zoals ook vannacht. Wij nemen haar dan wel soms mee in ons bed, daar werd ze altijd rustig van maar dat werkte dus vannacht niet :)
M slaapt echt niet bij mij in bed, dat vindt hij zo gek dat hij helemaal hyper wordt. Jammer, want het lijkt me best gezellig!

Lastig hoor Olf. Maar ik denk dat je eigen mindset inderdaad heel belangrijk is, mij helpt het altijd als ik maar gewoon rustig blijf. En een beetje een gestructureerd plan heb, van 100 verschillende oplossingen binnen 10 minuten word ik zoals gezegd heel onrustig.
pi_135016609
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee want jij stond al op +87!
*;
pi_135016680
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:50 schreef Clubsoda het volgende:

Ik vind dat bed een veilige plek moet zijn, maar wel eentje waar ook rust heerst. Een duidelijke stelregel is hier dat ik M niet uit bed neem als hij er eenmaal in ligt. Ik ga bij hem kijken, blijf bij hem zitten en troost hem, maar hij blijft wel op zijn kamertje.
Die probeer ik, als laatst overgeblevene van mijn principes ook wel vast te houden inderdaad.

Otje slaapt nu ze ziek is ook ineens bij mij in bed. O+ Ze had vanmorgen om half zes overgegeven in haar bedje (met een lege maag, heel sneu) En ze heeft met een keetpauze tussen half zeven en zeven nog doorgeslapen tot kwart over negen.
pi_135017400
Oh, en ik heb vertederd gekeken naar alle jaaroverzichten hier, wat leuk! Ik heb er zelf geen, maar wel een fotospammetje van de afgelopen week.
SPOILER
Ik vind het zo leuk om een bijna-peuter te hebben! Ze noemen het de terrible two's en wie weet wat er allemaal nog komen gaat, maar ik vind dit een makkelijkere leeftijd dan een net-dreumes. Hij is gewoon echt al een beetje voor rede vatbaar, je kunt dingen uitleggen en afspraken maken. Gisteren gingen we even boodschappen doen en toen zette ik hem naast de auto en vertelde dat hij even moest blijven staan omdat ik nog een tas moest pakken en het gevaarlijk is om over het parkeerterrein te wandelen. Hij deed dat gewoon :o zo anders dan het "plant kind neer, kind spurt weg, grijp nog net op tijd de capuchon, huilend kind omdat het niet mag lopen, probeer met worstelend kind in één hand met je ander hand je auto dicht te doen, komt met een rood hoofd en kwade dreumes de winkel binnen"-scenario van een tijdje terug. En na het winkelen wilde hij rennen, dus ik heb een veilige stoep opgezocht en toen is hij heen en weer gedraafd en ging daarna tevreden de auto in.

En het is ook hilarisch trouwens, die verhalen en uitspraken die nu komen. Zo kwamen we in de stad een meneer tegen die nogal typisch M's aandacht probeerde te trekken. M kijkt mij aan en zegt: "gekke meneer he?" _O- (jammer genoeg hoor de meneer dat :+ ) En toen we langs de pinautomaat liepen zei hij: "mama eve geld make?" :+
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:39:44 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135017652
Oooh wat een leuke foto's CS! Hij wordt echt groot inderdaad! En hij heeft ook ineens een heleboel haar gekregen! O+

Mee eens mbt de leeftijd. Al zit M weer in zijn papa-fase. Op zich niet zo erg maar het is echt niet leuk als je peuter half huilend roept "niet naar mama toehoe". We hebben ook wel lol samen gelukkig maar nu papa een paar dagen thuis is, is het echt papa voor papa na.

Wbt slapen, laten huilen doe ik ook niet. Inderdaad, als hij nu over de rooie gaat dan is er ook iets. Bed moet ook een veilige plek zijn om te rusten (en in ons geval soms ook om te spelen, maar dat kan hij zelf heel goed regelen). In bed troosten werkt hier dan weer niet. Dan blijft hier overstuur. Wij nemen hem dus altijd even mee naar beneden (in slaapzak) voor een slokje water. Soms is hij gewoon echt niet moe en dan mag hij even spelen. En daarna gaat hij gewoon weer slapen, soms geeft hij dan zelf aan wanneer hij het weer tijd vindt om naar bed te gaan. Dit komt niet zo vaak (meer) voor gelukkig en dan nog is het meestal in de avond en niet in de nacht.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:41:08 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135017692
quote:
Bedoel je 'Baby in een droomritme'? Die heb ik hier namelijk ook liggen. Hebben we wel wat aan gehad toen J. niet wou slapen ja :Y

O, misschien had ik even bij moeten lezen... Na ja, hij ligt hier dus ook, mocht iemand toch geïnteresseerd zijn

[ Bericht 9% gewijzigd door mousemicky op 03-01-2014 11:46:40 ]
pi_135018150
Ik vind het aandoenlijk dat je de pluishaartjes als een "heleboel" bestempeld Kyara :+ Maar het klopt, zijn haar is enorm gegroeid de laatste tijd. Hoewel het misschien overdreven lijkt wil ik binnenkort toch maar met hem naar de kapper, het piekt en groeit wat onregelmatig. Het wordt langzaamaan tijd dat er een beetje model in komt.

En ik kan me goed voorstellen dat dat naar voelt :* Hij bedoelt het niet zo en houdt net zoveel van jou, maar zulke dingen voelen toch als een afwijzing. Enige troost is dat bijna alle kindjes zo'n fase hebben en het ook weer voorbij gaat.
pi_135019904
Het is echt al een groot kind CS :o Mooie blik heeft ie, alsof hij over alles nadenkt. O+ Die strandfoto is lief zeg!

Kyara, stom is dat hè? Maar jij als vanzelfsprekende ouder bent wel zijn veilige basis, en hij weet echt wel dat je er onvoorwaardelijk bent. O+ en het kan ook wel eens lekker zijn als papa mag zorgen, toch? ;)

Het komt hier eigenlijk bijna nooit voor dat M wakker wordt, soms is hij 's nachts even onrustig maar dan vindt hij zelf zijn speen en is het goed. Behalve met oud en nieuw, meteen de eerste nacht van 2014 heeft hij bij ons in bed geslapen :') Geen idee wat er was, maar hij werd om 2u compleet over de zeik wakker. Troosten, erbij blijven, muziekje, verhaaltje, niets hielp. Uiteindelijk hebben we eieren voor ons geld gekozen :@
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:56:54 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135020040
Is ook zo en dat weet ik rationeel ook wel. Maar ja, leuk is anders. Maar als hij mij 's ochtends niet meteen ziet dan vraagt hij wel meteen of "mama thuis is" O+
Morgen ben ik weer een dag weg, grote kans dat hij daarna weer naar mij gaat vragen. hoop ik eigenlijk wel een beetje

CS :D groot gelijk hoor. En kans is ook groot dat het straks als het in model is geknipt ook nog meer lijkt. :Y M had vorig jaar echt van die piek pluishaartjes als ik die foto's van vorig jaar zo terug zien :D
pi_135020239
Cs
Leuke spam! En fijn dat hij dingen beter begrijpt.
S rent nog wel vaak weg dus dat moment dat ze eventjes blijven staan lijkt me erg fijn haha.

Kyara
Hier wisseld dat per dag. De ene dag is het mama :'( en mag mama niet uitslapen want dan moet ze alleen met papa naar beneden :'( .. En een andere dag wil ze alleen maar bij papa zijn.

Het slapen & huilen..
Het voelt voor mij zo verkeerd om je kind te negeren als het overstuur is.

[ Bericht 23% gewijzigd door Zoë23 op 03-01-2014 22:12:30 ]
pi_135020839
Het gaat gelijk weer goed hier.
De reacties komen op mij over alsof ik mijn kind wat aandoe.

Ik hoef mezelf niet te verantwoorden hier, maar ik heb werkelijk waar ALLES geprobeerd om hem te troosten etc. Negeren (na WEKEN!) was de enige optie, en dat werkte. Punt.
pi_135021452
Hoeft ook niet poesopstokje

[ Bericht 46% gewijzigd door Zoë23 op 03-01-2014 22:12:46 ]
pi_135021620
Er zijn er hier ook genoeg die wel voor laten huilen hebben gekozen p.o.s. ;) Voor zover ik het kan zien benoemt ieder zijn eigen ervaring, ik denk niet dat je dat moet zien als een persoonlijke aanval of afkeuring van jouw manier.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:59:27 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135022542
Eens met Ophelia.

Zoveel mensen, zoveel meningen.
pi_135022641
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:55 schreef Olf het volgende:

En rustig blijven want ik merk dat ik nu 's nachts ook in paniekmodus verval. En hopen dat vriend snel beter is haha.
Dat ja. Ik wilde het in m'n vorige post al tikken maar mobiel en zo, maar acceptatie scheelt echt veel. Superirritant om te lezen hoe goed andere kinderen veel jonger dan jouwe perfect slapen en jij er nog steeds 's nachts 1/2/5/25 x uit moet. Het maakte voor mij veel verschil toen ik me er gewoon bij neergelegd dat hij die nachtvoeding/aai over zn bol/knuffel/bevestiging dat ik er nog steeds was blijkbaar nodig had. Het zorgde er voor dat ik niet tegen die nachten op zag. Maar niettemin shit, want je hebt je slaap zelf ook gewoon hard nodig. :*

En ik doe niet aan laten krijsen. Sowieso betekent huilen gewoon troosten hier. Huilen doet hij om een reden, en soms niet, maar het blijft gewoon een heel klein jongetje dat mijn aandacht/liefde wil op zo'n moment, en dat geef ik hem. Daar ben ik zijn moeder voor.

Poes, ik denk dat je het onnodig op jouzelf betrekt hoor. Volgens mij zegt iedereen alleen hoe zij er in staat. Jouw kind jouw opvoeding toch? Wat werkt voor de een hoeft niet voor de ander te werken. Ik zie echt niet in waarom je je moet verantwoorden, sowieso niet.

CS, wat een lieverd! Die stralende oogjes O+ En idd wat heeft hij opeens veel haar! Leuke jas ook!

[ Bericht 7% gewijzigd door Mineola op 03-01-2014 14:08:50 ]
pi_135022845
CS! Wat een grote heb je daar! Als ik snel kijk zou ik hem echt drie schatten, haha. Ik ga binnenkort ook maar eens naar spoorwegmuseum!

Kyara, lijkt me inderdaad lastig soms maar wel begrijpelijk. En in jullie geval extra logisch omdat jij meer thuis bent!

Oof, succes met de vele windjes :9~ haha.

Stokje, het is een beetje het idee van een forum he, dat wanneer iemand vertelt A te doen dat een ander zegt Aa te doen, of B of C. Ik zag nergens een aanval in ieder geval. Als je achter je eigen keuzes staat, lijkt me het al gauw prima. Of na het lezen van andere verhalen kan je kiezen je aanpak aan te passen of het de volgende keer anders te doen. :)

Hier kreeg ik even update van vriend, dochter heeft 4 boterhammen, 1,5 banaan op en een peer. Misschien moet ik de optie 'bizarre nachtelijke inhaalhonger' niet uitsluiten. :o
pi_135022980
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:01 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat ja. Ik wilde het in m'n vorige post al tikken maar mobiel en zo, maar acceptatie scheelt echt veel. Superirritant om te lezen hoe goed andere kinderen veel jonger dan jouwe perfect slapen en jij er nog steeds 's nachts 1/2/5/25 x uit moet. Het maakte voor mij veel verschil toen ik me er gewoon bij neergelegd dat hij die nachtvoeding/aai over zn bol/knuffel/bevestiging dat ik er nog steeds was blijkbaar nodig had. Het zorgde er voor dat ik niet tegen die nachten op zag. Maar niettemin shit, want je hebt je slaap zelf ook gewoon hard nodig. :*

En ik doe niet aan laten krijsen. Sowieso betekent huilen gewoon troosten hier. Huilen doet hij om een reden, en soms niet, maar het blijft gewoon een heel klein jongetje dat mijn aandacht/liefde wil op zo'n moment, en dat geef ik hem. Daar ben ik zijn moeder voor.
Klopt ja! Ik vind het ook echt prima er 's nachts een paar keer uit te moeten maar bij ontroostbaarheid vind ik het moeilijk kalm te blijven omdat ik heel naarstig een oplossing zoek die er niet klip en klaar is. En vriend is ziek dus het is gewoon even lastig.
pi_135023191
Ik ben op zo'n moment heel praktisch Olf, natuurlijk doe ik het het liefst zelf, maar soms is De Speen het ideale troostmiddel. Werkt hier altijd en supersnel. Ik denk zelfs dat het vaak alleen de afleiding al is...

En wat goed dat zo zoveel gegeten heeft! Goeie voorbeeld van M gevolgd :) of ze wil gewoon nog even last minute een lekker chubby buikje kweken voor de heren dreumesen ;)
pi_135023419
Ja, speen is altijd optie een (dat rijmt), maar ze wilde dus echt niets.

Maarrrrr ik heb alweer hernieuwde moed! Vanochtend even een inzinking dus jullie ondergespamd. Merci voor alle adviezen en zulks! Gelukkig is het het liefste meisje van de wereld, dat maakt het alweer makkelijk.
pi_135023424
Vergat ik nog helemaal om te zeggen hoe leuk ik de spam van CS vond!

Loslaten en accepteren werkt bij mij ook het beste wat betreft 's nachts wakker worden. Ik vind het soms ook ronduit irritant als mensen geschokt reageren als ik zeg dat vier keer wakker tussen 7 en 7 voor mij een hele goede nacht is. Ik hoef niet te horen hoe erg het is, het is zoals het is, ik overleef het wel en het wordt vanzelf beter.
pi_135023459
Mijn meisje is het liefste meisje van mijn wereld hoor! :6 O+
pi_135023569
Pfff :@ Het voelde wel als een aanval.

Om het nog even te verduidelijken; die 3 nachten laten razen was toen hij in die fase zat. Daarna was het klaar. Mocht hij een keertje wel huilen, dan sta ik natuurlijk direct naast z'n bed! Het is niet zo dat ik hem altijd laat gillen, dat was echt puur die paar nachten toen, om het cirkeltje te doorbreken. En dat heeft voor hem gewerkt blijkbaar.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:38:58 #171
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135024219
POS, ik snap het wel hoor. Ik vind laten huilen verschrikkelijk, maar als niets helpt, en je zelf ook ten einde raad bent, kan even laten uitrazen soms helpen. Heb ik tot nu toe gelukkig maar 2 keer hoeven doen 'nachts, en beide keren was het na 10 minuten over (en dan had ik m al 2 uur proberen te troosten :().
pi_135024262
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:38 schreef mousemicky het volgende:
POS, ik snap het wel hoor. Ik vind laten huilen verschrikkelijk, maar als niets helpt, en je zelf ook ten einde raad bent, kan even laten uitrazen soms helpen. Heb ik tot nu toe gelukkig maar 2 keer hoeven doen 'nachts, en beide keren was het na 10 minuten over (en dan had ik m al 2 uur proberen te troosten :().
Het is ook niet leuk, maar soms moet het gewoon even :@
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:48:24 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135024666
Zo irritant dat die verrekte vuilniswagen hier altijd precies in zijn middagslaap komt. -O-
Gelukkig kreeg ik het wel voor elkaar om door het raam te kijken ipv buiten (en nu is papa dus net even weg...)

3 keer raden wat hij van opa en oma met zijn verjaardag krijgt....
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:54:31 #174
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_135024957
Zal ik hier ook weer eens wat posten :).

Ik zie zo'n leuke spam van CS voorbijkomen O+ . Z'n haartjes groeien idd echt hard! En ik vind dat bedachtzame snoetje van hem altijd zo lief :).

Verder heb ik ook genoten van alle oud en nieuw overzichten!

Kyara, vervelend dat M nu in een papa-fase zit. Gelukkig is het idd niet persoonlijk ;). S heeft nog niet zo'n fase gehad. M'n oudste zit nu wel heel erg in de mama-fase. Dan wil hij dat ik hem naar bed breng en zijn argument daarbij is: J vindt mama lief en S vindt papa lief :Y .

Over het slapen gaan: ik sluit me aan bij CS (het zal ook eens niet :P). Soms denk ik weleens dat wij qua slapen hetzelfde kind hebben :+ . Ik merk ook dat het huilen van een dreumes in bed heel anders is als dat van een baby. S huilt soms wel een minuut of twee als hij er net in ligt. Dan probeert hij namelijk tijd te rekken door steeds 'nog een kusje' te vragen, maar dan zeg ik 'dit is de laatste kus... zo welterusten, S! Lekker slapen, tot morgen!' En dan ga ik ook echt weg. Dan gaat hij huilen, maar ik weet dat dat zo over is. Het is echt tijdrekken. Bij paniek of huilen waarvan ik de reden niet weet, sta ik altijd meteen naast zijn bed.
En ik snap ook wel weer wat poesopstokje bedoelt. Soms zit je in een vicieuze cirkel en die moet dan gewoon doorbroken worden. Dus als ik zeker weet dat hij alleen maar huilt omdat hij z'n speen wil (terwijl je hem daar vanaf wilt hebben), dan negeer ik dat. Dan heb je een paar avonden dat hij heel boos is en daarna is het over.
Maarja, zo werkt dat hier en ik kan me voorstellen dat er ook moeders zijn die zeggen 'hij hoeft vanzelf geen speen meer, dus hij mag hem hebben tot hij zelf aangeeft er genoeg van te hebben, ook al zou dat pas zijn als hij 5 is'. Ofzoiets. Persoonlijk zou ik daar niet tegen kunnen, ben ik teveel controlfreak voor :') .
pi_135025133
Oh Fee-nix, spenen :X
S moest er tot 5 maand niets van hebben, daarna ineens wel. En toen was het elke avond/nacht 20x naar z'n kamer toelopen om de speen er weer in te drukken :') Ik ben blij dat hij er alweer gauw genoeg van had :D
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:58:27 #176
250838 Fee-nix
pi_135025152
En nog over S. Hij is al bijna 2! Volgende maand alweer :X .
Als het goed is mag hij dan binnenkort dus ook naar de peuterspeelzaal, ben heel benieuwd hoe hij dat gaat vinden! Ik denk heel leuk (maar ook spannend, zo zonder mama), hij trekt best wel naar andere kindjes. Heeft interesse in wat ze doen en wil ook al wel eens echt samen spelen. Over rollen met de bal ofzo.
Met z'n grote broer speelt hij tegenwoordig ook zo lief O+ . Gisteren gingen ze liggen stoeien op de bank. Ik zat er zo naar te kijken (het was echt rollebollen, op elkaar duiken, onder elkaar door, over elkaar heen. En een lol dat ze hadden!) en ik dacht 'ja, het zijn echte jongetjes' :+ .
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:00:48 #177
250838 Fee-nix
pi_135025268
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh Fee-nix, spenen :X
S moest er tot 5 maand niets van hebben, daarna ineens wel. En toen was het elke avond/nacht 20x naar z'n kamer toelopen om de speen er weer in te drukken :') Ik ben blij dat hij er alweer gauw genoeg van had :D
Hihi. O ik hoefde gelukkig nooit een speen terug te stoppen, als hij hem al kwijt raakte, merkte hij dat niet. Maar hier had hij er tot een maand of negen een matige interesse in. Ik gebruikte hem wel, omdat hij dan zo lekker snel en zoet ging slapen :') (terwijl hij dat zonder speen ook best deed! Stom!) . En toen ineens werd dat ding heilig voor hem :D. Dus toen ik vond dat het op een gegeven moment wel klaar was, was hij het daar niet echt mee eens ;).
pi_135025322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:00 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Hihi. O ik hoefde gelukkig nooit een speen terug te stoppen, als hij hem al kwijt raakte, merkte hij dat niet. Maar hier had hij er tot een maand of negen een matige interesse in. Ik gebruikte hem wel, omdat hij dan zo lekker snel en zoet ging slapen :') . En toen ineens werd dat ding heilig voor hem :D. Dus toen ik vond dat het op een gegeven moment wel klaar was, was hij het daar niet echt mee eens ;).
Hier heeft het gelukkig maar een maand geduurd, een maand waarin ik niet geslapen heb :') Speen kwijt? Gillen! Hij kon hem zelf ook nog niet pakken namelijk.
En zo op de een op andere dag was het ook weer klaar.
pi_135025481
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Het gaat gelijk weer goed hier.
De reacties komen op mij over alsof ik mijn kind wat aandoe.

Ik hoef mezelf niet te verantwoorden hier, maar ik heb werkelijk waar ALLES geprobeerd om hem te troosten etc. Negeren (na WEKEN!) was de enige optie, en dat werkte. Punt.
ik deed het in maastricht ook hoor toen ik nog zelfstandig woonde. Werkte wel beter. Nu niet meer maar lisa stopt ook echt nirt bij mee huilen.bzelfs niet na 2 uur. Maar als dat voorbjullie werkt gewoon doen hoor!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:16:26 #180
250838 Fee-nix
pi_135025987
O en nog aanvullend: ook als het 'tijdrekken' over gaat in echt huilen, ga ik natuurlijk naar hem toe. Dat verschil hoor ik wel en daar ben ik ook alert op. En zelfs bij het afwennen van de speen, heb ik hem nooit langer dan een kwartier laten huilen/mopperen. Altijd weer even heen en laten weten dat ik er ben, dat hij lekker moet gaan slapen en dat de speen klaar is. Totaal duurde het nooit langer dan een half uur.
Ik ga altijd heel erg op mijn gevoel af. Als ik onrustig wordt van zijn huilen (ik voel dat echt in mijn buik, gek genoeg), dan moet ik er heen.
Maar zoals sommige andere moeders hier, heb ik ook best geboft met mijn kinderen wbt slapen. Nooit drama's gehad.
pi_135026619
Dames ik heb even jullie advies nodig. Sommigen van jullie hebben gisteren wel gelezen dat CB ons het advies heeft gegeven om Djenna vanuit een beker te gaan leren drinken. Daar zijn we gisteren meteen mee aan de slag gegaan.

Het vergt natuurlijk enige oefening en zal niet vanaf dag 1 goed gaan, dat snap ik ook. Tot nu toe drinkt ze alleen kleine muizenhapjes uit de beker en ook alleen als wij dat aanbieden. De beker staat gewoon op tafel en ze doet daar uit zichzelf helemaal niks mee. Na een muizenslokje duwt ze de beker weer weg.

Wij willen natuurlijk wel dat ze genoeg vocht binnen krijgt, maar willen in haar belang ook kappen met de fles. Dus hebben we de tuitbeker erbij gepakt in de hoop dat ze toch voldoende vocht binnen krijgt en dat we vooruitgang boeken. Maar ook daarmee blijft het bij muizenslokjes.

Ik wil natuurlijk niet dat ze uitdroogt en ben weer geneigd om de fles erbij te pakken.

Hoeveel cc zou ze minimaal op een dag binnen moeten krijgen en hebben jullie tips/adviezen.

We willen er heel graag mee aan de slag in haar belang maar dit werkt frustrerend en ik word er rete onzeker van.
pi_135026710
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Dames ik heb even jullie advies nodig. Sommigen van jullie hebben gisteren wel gelezen dat CB ons het advies heeft gegeven om Djenna vanuit een beker te gaan leren drinken. Daar zijn we gisteren meteen mee aan de slag gegaan.

Het vergt natuurlijk enige oefening en zal niet vanaf dag 1 goed gaan, dat snap ik ook. Tot nu toe drinkt ze alleen kleine muizenhapjes uit de beker en ook alleen als wij dat aanbieden. De beker staat gewoon op tafel en ze doet daar uit zichzelf helemaal niks mee. Na een muizenslokje duwt ze de beker weer weg.

Wij willen natuurlijk wel dat ze genoeg vocht binnen krijgt, maar willen in haar belang ook kappen met de fles. Dus hebben we de tuitbeker erbij gepakt in de hoop dat ze toch voldoende vocht binnen krijgt en dat we vooruitgang boeken. Maar ook daarmee blijft het bij muizenslokjes.

Ik wil natuurlijk niet dat ze uitdroogt en ben weer geneigd om de fles erbij te pakken.

Hoeveel cc zou ze minimaal op een dag binnen moeten krijgen en hebben jullie tips/adviezen.

We willen er heel graag mee aan de slag in haar belang maar dit werkt frustrerend en ik word er rete onzeker van.
Misschien toch eerst een overgang maken met tuitbeker/rietjesbeker? En eerst aanvullen met het gewone flesje en daarna geleidelijk overgaan naar de andere bekers, en vanuit daar naar de open beker.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:31:38 #183
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135026775
quote:

Ik moet ook nog steeds met regelmaat E.lin drinken aanbieden, als ze druk aan het spelen is vergeet ze dat gewoon. Soms denkt ze er wel zelf aan hoor; dan zegt ze ineens 'dinkuh' en zoekt ze haar beker. Meestal is dat wel als ze mij ziet drinken. Ik zou haar gewoon heel vaak drinken aanbieden en zelf ook veel (al is het kleine beetje) drinken. Dan ziet ze het jou ook doen en misschien dat ze het dan vanzelf ook zelf vaker gaat pakken? Twijfel je heel erg aan de vochtinname dan zou je bijv. 1 of 2x per dag drinken uit de fles kunnen geven op vaste tijden...
pi_135026997
Ja daar zat ik ook aan te denken.. nog 1 of 2 keer per dag toch een fles. Ik heb vakantie dus alle tijd van de wereld om nu achter haar aan te rennen met de beker. Het maakt het ook wat lastiger dst ze zelf nog niet kan zeggen dat ze dorst heeft.

Tuitbeker/rietjesbeker als tussenstap werd ontraden.. daar had ik zelf ook aan zitten denken.
pi_135027019
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:36 schreef Twinkle20 het volgende:

Tuitbeker/rietjesbeker als tussenstap werd ontraden.. daar had ik zelf ook aan zitten denken.
Mag ik vragen waarom? :@
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:45:15 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135027392
Heb je haar dan altijd water in een fles aangeboden Twinkle?

M kreeg eigenlijk al vanaf dat hij brood kreeg water uit een tuitbeker. Toen hij 1 werd zijn we overgestapt op de Avent oefenbeker. En nu zijn we -redelijk laat- begonnen met gewone bekers (gaat prima maar wel onder begeleiding).

Wij bieden bij elk eetmoment drinken aan (ontbijt, fruit, lunch en avondeten aan tafel, bij de snack s middags staat zijn beker gewoon op tafel en kan hij pakken wanneer hij wil).
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:46:05 #187
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135027425
Dat zeiden ze bij ons CB idd ook. Niet erg dwingend, meer dat het wel goed was voor de mondmotoriek om ook bekertjes te gaan proberen. Omdat dat zuigen niet meer nodig is en ze dan ook leren om op een andere manier te drinken. Ik stel het nog steeds uit eigenlijk, omdat ik blij ben dat ie nu wat drinkt uit die rietjesbeker.

Ik moet ook nog een voetnoot plaatsen bij mijn bericht over dat slapen. Ik zei wat ik specifiek vond over 'krijsen' zoals het werd genoemd. Maar wij hebben inmiddels al een maand of 4-5 de luxe dat dat vrijwel nooit aan de orde is. S wordt 's nachts op een enkele korte fase tijdens een sprongetje ofzo nooit wakker en valt overdag 95% van de keren zonder problemen in slaap. Ik kan me voorstellen dat iemand elke optie wil proberen als niks lijkt te helpen, alleen laten krijsen zou ik zelf niet kunnen/willen/doen.
pi_135027430
quote:

als je fles zegt bedoel je dan ook echt met een silliconenspeen, of bedoel je dan de tuitbeker?

Fles zou ik sowieso niet meer geven. Ik zou de oefenbeker van avent kopen die lijkt op een gewone beker maar wat minder knoeit.

Wat drinkt ze nu? Waarschijnlijk zijn veel mensen het niet met me eens. Maar toen F slecht dronk toen ze koorts had ben ik van water overgestapt naar water met wat diksap. Dat vond ze natuurlijk super lekker en toen dronk ze ineens weer goed.
(Natuurlijk kan ook thee, maar dat lust F niet)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:46:45 #189
250838 Fee-nix
pi_135027459
Hoe oud is D? Mijn S drinkt wel nog uit een rietjesbeker (Hema). Ik bied hem af en toe een gewone beker aan om het te proberen, maar hij vindt het nog wel lastig. Mijn oudste dronk ook pas toen hij 2 was uit een gewone beker.
Wij hebben wel ook zo'n beker. Is veel minder knoei-gevaarlijk dan een gewone beker en mijn oudste heeft daar heel goed de techniek van het drinken uit een glas mee onder de knie gekregen.
Verder weet ik dat ze tuitbekers afraden (vanwege sneller tandbederf, als ze de hele tijd zoetigheid lopen te lurken, want dat komt er bij een tuitbeker in kleine beetjes uit en niet in een 'slok', waardoor ze het te lang in de mond houden. Ofzoiets, zo had ik het begrepen. Maar ik dacht dat rietjesbekers wel ok waren. (Sowieso drinken ze bij mij veel water, dus dan gaat dat tandbederf argument ook niet op). Maar voor de mondmotoriek is het zeker goed om naar een gewone beker over te stappen. Ik snap alleen niet zo goed waarom ze dan een 'tussenfase' met rietjesbeker ook afraden. Zo'n tussenfase kun je natuurlijk zo kort of lang maken als je wilt :).
pi_135027553
Omdat dan nog teveel de zuigtechniek wordt toegepast. Met drinken uit een open beker/glas gebruiken ze een compleet andere mondtechniek.

Het hangt bij ons ook samen met het verslikken. Dus vandaar dat wij er nu zo intensief mee aan de gang moeten. Het schijnt dat tussen de 1 en 2 jaar de juiste mondtechniek die o.a. van invloed is op het leren praten het beste gevormd kan worden. Na de 2 jaar gaat dat lastiger.

Ik begon me vooral zorgen te maken vandaag omdat ze zo ontzettend niet tevreden is. Na sat slokje uit de open beker duwde ze hrt weg en dan ws het krihsen. En dat x 100 vandaag zeg maar. En naar mijn idee veel te weinig plasluiers.

Heb het kind nu voor de eerste keer vandaag toch een fles gegeven.

We blijven gewoon stug dooroefenen maar het gaat mij te ver dat dat ten koste van alles moet gaan..
pi_135027740
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Omdat dan nog teveel de zuigtechniek wordt toegepast. Met drinken uit een open beker/glas gebruiken ze een compleet andere mondtechniek.

Het hangt bij ons ook samen met het verslikken. Dus vandaar dat wij er nu zo intensief mee aan de gang moeten. Het schijnt dat tussen de 1 en 2 jaar de juiste mondtechniek die o.a. van invloed is op het leren praten het beste gevormd kan worden. Na de 2 jaar gaat dat lastiger.

Ik begon me vooral zorgen te maken vandaag omdat ze zo ontzettend niet tevreden is. Na sat slokje uit de open beker duwde ze hrt weg en dan ws het krihsen. En dat x 100 vandaag zeg maar. En naar mijn idee veel te weinig plasluiers.

Heb het kind nu voor de eerste keer vandaag toch een fles gegeven.

We blijven gewoon stug dooroefenen maar het gaat mij te ver dat dat ten koste van alles moet gaan..
Dat ben ik met je eens :) De overgang even wat makkelijker voor jullie beide maken, door het meeste en belangrijkste drinken in de fles te geven, en de beker gebruiken om te oefenen. :)

Heeft het CB je geadviseerd dat je in 1x overmoest?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:54:45 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135027771
Ik zou dan wel zorgen dat ze voldoende drinkt en dus ook een tuitbeker oid aanbieden. Om en om aanbieden bijvoorbeeld?
pi_135027844
Momenteel is ze 14 maanden.

Met fles befoel ik idd siliconenspeen.

Die beker van feenix is een goede! Een vriendin van mij heeft iets soortgelijks .. ik ga die dadelijk even oppikken. Eens kijken of dat gaat werken.

Hier of melk bij de boterham of water met een verwaarloosbaar drupje diksap. Vandaag de hele dag door. Tot gisteren bij ieder eetmoment.
pi_135027874
Dat is volgens mij achterhaald Twinkle! Eten met stukjes, sensorische stimulatie en oefenen hebben geen bewezen effect op de latere spraaktechniek. Mocht je dat gerust stellen. En ik ga weer even op mijm stokpaardje zitten: je kunt ook nu al contact met de logopedist opnemen natuurlijk, als je je zorgen maakt. Aankijken hoeft niet. De kennis over dit soort zaken is niet altijd up to date bij cb's, dan kan je het beter direct aan de expert vragen (als voorbeeld: ik vertelde de cb-arts dat ik met M bij de logopedist was geweest vanwege flesweigeren. "Bik de lactatiekundige bedoel je?" "Nee, bij de logopedist". "Oh? De lacatatiekundige dus?" 8)7 Ik ben helemaal niet van het cb-bashen maar geen kennis hebben van hulpverleners vind ik kwalijk voor een cb-arts)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:57:49 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135027903
Ik denk ook dat je prima kan combineren hoor. Het is niet zo dat het slecht is (correct me if i'm wrong) dat ze uit een rietjesbeker drinkt. Het is voor de ontwikkeling goed dat ze anders leren drinken. En ik denk dat je in dit geval prima twee dingen naast elkaar kunt geven zodat ze er aan kan wennen.

Meteen een advies voor mezelf, practise what you preach woman :7
pi_135027979
Ja ik opperde zelf nog de tussenstap van tuitbeker. Die gaven we al met yoghurt. Met drinken geprobeerd maar dan dronk ze wat mij betreft veel te weinig (muizenslokjes) . Dus vandaar de fles aangehouden.

Maar CB zei dat ik al met 9 maanden de fewone beker aan had moeten bieden en dat ik rijkelijk laat was.. dus dat we beter de tuitbekerfase maar over konden slaan.

En dat het aldoor fles aanbieden ook niet bevordelijk was vor het vrslikken/stikken in vast voedsel. Die laatste link snap ik zelf wel.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:02:03 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135028074
dit is trouwens die avent oefenbeker

pi_135028082
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:46 schreef Fee-nix het volgende:
Hoe oud is D? Mijn S drinkt wel nog uit een rietjesbeker (Hema). Ik bied hem af en toe een gewone beker aan om het te proberen, maar hij vindt het nog wel lastig. Mijn oudste dronk ook pas toen hij 2 was uit een gewone beker.
Wij hebben wel ook zo'n beker. Is veel minder knoei-gevaarlijk dan een gewone beker en mijn oudste heeft daar heel goed de techniek van het drinken uit een glas mee onder de knie gekregen.
Verder weet ik dat ze tuitbekers afraden (vanwege sneller tandbederf, als ze de hele tijd zoetigheid lopen te lurken, want dat komt er bij een tuitbeker in kleine beetjes uit en niet in een 'slok', waardoor ze het te lang in de mond houden. Ofzoiets, zo had ik het begrepen. Maar ik dacht dat rietjesbekers wel ok waren. (Sowieso drinken ze bij mij veel water, dus dan gaat dat tandbederf argument ook niet op). Maar voor de mondmotoriek is het zeker goed om naar een gewone beker over te stappen. Ik snap alleen niet zo goed waarom ze dan een 'tussenfase' met rietjesbeker ook afraden. Zo'n tussenfase kun je natuurlijk zo kort of lang maken als je wilt :).
Die adviseerde ik gister inderdaad ook al. Fijne beker! Sindz een maand of twee wil M hem niet meer, alleen nog open bekers. Rietjesbekers worden als beter gezien dan tuitbekers geloof ik. Tuit is net een fles, echt nog zo 'lurken' terwijl uit een rietje drinken een heel specifieke techniek vereist die ook de mondspieren traint. Maar sowieso goed om daarnaast ook een open (of oefen) beker aan te bieden.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:03:56 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135028146
Klopt idd. En dan is harde tuit ook weer iets beter dan zachte tuit.

M lurkt soms nog aan de fles van zijn zusjes :')
pi_135028226
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ik opperde zelf nog de tussenstap van tuitbeker. Die gaven we al met yoghurt. Met drinken geprobeerd maar dan dronk ze wat mij betreft veel te weinig (muizenslokjes) . Dus vandaar de fles aangehouden.

Maar CB zei dat ik al met 9 maanden de fewone beker aan had moeten bieden en dat ik rijkelijk laat was.. dus dat we beter de tuitbekerfase maar over konden slaan.

En dat het aldoor fles aanbieden ook niet bevordelijk was vor het vrslikken/stikken in vast voedsel. Die laatste link snap ik zelf wel.
Beginnen met een jaar is prima en je hoeft er sowieso voor ze 1,5-2 is op te rekenen dat ze helemaal zelf kan (met optillen erbij). Vriendin kreeg laatst op haar kop van het cb dat haar anderhalf-jarige nog hulp nodig bij het drinken. Ze willen soms een beetje te snel blijkbaar ;)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:07:39 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135028286
Hier hebben ze daar niet eens naar gevraagd!

Ik moet nog een uitnodiging maken voor de het verjaardagsfeestjes van M en de meisjes. Iemand nog een voorbeeld? Ik wil sowieso een foto gebruiken.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:17:05 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135028734
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:07 schreef Kyara het volgende:
Hier hebben ze daar niet eens naar gevraagd!

Ik moet nog een uitnodiging maken voor de het verjaardagsfeestjes van M en de meisjes. Iemand nog een voorbeeld? Ik wil sowieso een foto gebruiken.
Heb wel een voorbeeld, maar geen idee of het jouw smaak/stijl is!
Wij hebben deze verstuurd:

SPOILER
pi_135028779
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Beginnen met een jaar is prima en je hoeft er sowieso voor ze 1,5-2 is op te rekenen dat ze helemaal zelf kan (met optillen erbij). Vriendin kreeg laatst op haar kop van het cb dat haar anderhalf-jarige nog hulp nodig bij het drinken. Ze willen soms een beetje te snel blijkbaar ;)
Op het kdv waar Otje naartoe gaat kunnen eigenlijk alle kindjes die naar de dreumesgroep gaan (12 tot 14 mnd) zelf uit een open beker drinken. Maar ze oefenen er wel erg actief mee. Netjes drinken (schudden, omkeren e.d.) is wel een tweede natuurlijk, maar op zich kunnen ze het wel.
pi_135029077
Oh! Het is eigenlijk nog nauwelijks bij me opgekomen om actief te oefenen met saar. Geen idee of ze dat op de opvang doen eigenlijk, volgende week eens vragen :)
pi_135029684
Wij hadden dit als uitnodiging voor de verjaardag.
Ene kant meisje

Andere kant jongen

Maar goed, geen foto :P
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:42:52 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135029765
En wat is er met Dexter? :o
pi_135029852
:D
Dexter is meer dit:

En het wachtwoord voor de lijstjes :P
pi_135029968
Kyara.. de beker die ik zojuist opgepikt heb bij vriendin werkt zoals die van jou.

en ze is als een malle aan het lurken nou. Zou het..zou het? :o

Als uitnodiging hadden wij die foto dat ze haar koppie scheef hangt in het zwembad. Die heb ik gebruikt toen ik me voor kwam stellen in het dreumestopic. Wat telst erbij en klaar.

maar ik ben heul niet zo creatief.. dus eigenlijk was de uitnodiging best saai te noemen. Ach wat.. hey feest was een grote happening!
pi_135030354
Twink, wij hadden niet eens een uitnodiging :+ En volgens mij ken ik die van jullie nog wel en was dat heul geen saaie.
pi_135030392
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:29 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, en ik heb vertederd gekeken naar alle jaaroverzichten hier, wat leuk! Ik heb er zelf geen, maar wel een fotospammetje van de afgelopen week.
*knip*

Ik vind het zo leuk om een bijna-peuter te hebben! Ze noemen het de terrible two's en wie weet wat er allemaal nog komen gaat, maar ik vind dit een makkelijkere leeftijd dan een net-dreumes. Hij is gewoon echt al een beetje voor rede vatbaar, je kunt dingen uitleggen en afspraken maken. Gisteren gingen we even boodschappen doen en toen zette ik hem naast de auto en vertelde dat hij even moest blijven staan omdat ik nog een tas moest pakken en het gevaarlijk is om over het parkeerterrein te wandelen. Hij deed dat gewoon :o zo anders dan het "plant kind neer, kind spurt weg, grijp nog net op tijd de capuchon, huilend kind omdat het niet mag lopen, probeer met worstelend kind in één hand met je ander hand je auto dicht te doen, komt met een rood hoofd en kwade dreumes de winkel binnen"-scenario van een tijdje terug. En na het winkelen wilde hij rennen, dus ik heb een veilige stoep opgezocht en toen is hij heen en weer gedraafd en ging daarna tevreden de auto in.

En het is ook hilarisch trouwens, die verhalen en uitspraken die nu komen. Zo kwamen we in de stad een meneer tegen die nogal typisch M's aandacht probeerde te trekken. M kijkt mij aan en zegt: "gekke meneer he?" _O- (jammer genoeg hoor de meneer dat :+ ) En toen we langs de pinautomaat liepen zei hij: "mama eve geld make?" :+
Wat een accurate beschrijving over wegrennende dreumes bij auto! Feest der herkenning! Fijn om te weten dat het over een krap halfjaartje beter moet gaan :D

Had je al gelezen dat mijnes inmiddels heel schattig handjes wil vasthouden als we over straat lopen? Soms ook op eigen initiatief O+.

Heerlijke fotospam ook, die knuffelfoto met muts is lief!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135030547
Zo, ik zit op de laptop, dat reageert wat makkelijker. Dankjulliewel voor de lieve reacties op mijn fotospam O+ Mijn grote kleintje. Hij is een kleine springveer, maar hij kan ook heel peinzend kijken inderdaad, echt even nadenken. Soms komt er dan ook een overpeinzing uit, waarvan je weet dat hij er lang en goed over heeft nagedacht O+ Olf, drie jaar is wel heel oud hoor! :o :P Spoorwegmuseum is tof, zeker doen!

Poes, ik zou me niet aangevallen voelen hoor, nergens voor nodig! Ik ben het niet zo snel echt oneens met andere opvoedstijlen dan de mijne. Waar ik wel moeite mee heb en dat soms ook uitspreek is als mensen hun kind allerlei motieven toedichten die in mijn ogen echt onjuist zijn (omdat ze niet bij hun leeftijd passen). Bijvoorbeeld iemand die zegt: "mijn kind van 10 maanden manipuleert me, want het huilt in bed en als ik boven kom dan lacht ze". Daar word ik verdrietig van, omdat het in mijn ogen zo'n verkeerde duiding van de situatie. Daar ga ik wel op in dan. Maar dat is dan geen aanval maar meer een andere manier om de situatie ook te bekijken. Soms levert een frisse blik veel op.

In jouw geval snap ik dat je ervoor koos om Billy te laten huilen, maar dat komt ook omdat ik de overtuiging heb dat kinderen soms gewoon rust willen en dat uit bed halen, rondjes lopen, flessen geven, muziekjes spelen, wiegen etc., alleen maar averechts werkt. Omdat ik dat zo ervaren heb bij mijn kind. Maar ik weet ook dat er mensen zijn die er van overtuigd zijn dat een jong kind geen rust kan willen, en dat nabijheid altijd de oplossing is. En zo'n (impliciete) overtuiging kleurt je handelingen, en dat is ook prima, zoveel mensen, zoveel opvoedingsstijlen. Maar een discussie daarover vind ik interessant en leerzaam (gut :+ ) zolang het respectvol blijft. En dat is het hier in OUD 9 van de 10 keer wel vind ik ik lees ook wel eens op andere fora en dan lees je teksten als "ja natuurlijk is zo'n kind wiens ouder intermittent comforting doen stil, die ligt helemaal murw in zijn bedje omdat hij weet dat hij toch genegeerd wordt". Dan heb ik alweer gegeten en gedronken. Als ik zie hoe ontspannen M naar bed gaat, hoe blij en vrolijk hij wakker wordt en hoe fijn hij na zijn middagslaapje nog even zit te spelen in bed. Murw, kom nou :{w

/mosterdnademaaltijdrandomoverpeinzingen

Kyara, ben jij al voor de 2-jaar-afspraak geweest met M? Ik moet even gaan bellen voor een afspraak bedenk ik me opeens!

Ophelia, nu je het zegt, bij ons linksdraaiendbiologischdynamischboekweitgruttenkinderdagverblijf doen ze niet aan tuitbekers (plastic, huuuuh! :+ ) dus alle kindjes die aan de bijvoeding gaan drinken uit een glaasje. Vaak met hulp maar ook veel oefenen inderdaad. Met yoghurt bijvoorbeeld ook. Ik vind dat wel fijn eigenlijk, dat ze dat daar zo doe /luiemoeder :@

Oh, leuk, uitnodigingen! Ik ga eens even met M's vader overleggen over het vieren van M's verjaardag en dan ook maar eens wat fröbelen. En ik moet nog een traktatie verzinnen (biologischdynamischlinkerdraaiend natuurlijk :+ )

Fee, wat gezellig dat je weer eens langs komt waaien met je ook bijna peuter. Gaat hard he? Bijna naar de psz alweer, dat is ook weer een hele stap! En grappig, ik heb dat ook, die lijfelijke onrust als M huilt. Als ik er kalm bij op de bank kan blijven zitten is dat inderdaad bijna altijd een teken dat het zo overgaat.

Haha Phaidra, soms voel ik me een beetje de toekomstvoorspelling van I :D Gaat beter worden dus, makkelijk hoor! En wat goed van hem, handjes vasthouden! O+ M vindt het vaak nog stom, behalve als hij een beetje verlegen is (of hij tussen ons in mag lopen en dan moeten we met z'n allen rennen :D ) Maar hij doet het steeds vaker als ik het vraag, bij het oversteken bijvoorbeeld, en dan op de stoep nog steeds maar zodra ik zeg "je mag mijn hand weer loslaten als je wilt" doet hij dat direct ;)
pi_135030566
Wat dat laten huilen betreft: wat ik laatst zei was dat laten huilen (ook gecontroleerd met een paar minuutjes) bij dreumesen niet meer werkt omdat ze weten dat je uiteindelijk toch wel komt kijken. Vooral als ze zich heel erg overstuur maken ;). Ze begrijpen zoveel meer en weten je ook op de proef te stellen. Lang laten huilen is niet aan te raden omdat ze daarmee het signaal krijgen dat hun communicatie er niet toe doet. Dit kan schadelijk zijn voor het zelfvertrouwen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135030783
Ja precies, daar refereerde ik aan. Interessant! Vooral omdat het iets is wat ik zelf in de praktijk al gemerkt had, maar er niet zo de vinger op kan leggen. Vroeger ( :') ) moest ik vooral niet te snel erheen als M huilend wakker werd (vaak sliep hij nog, werd hij wakker van mijn aanwezigheid en dan pas echt overstuur) en werkte dat intermittent comforting dus uitstekend. Bij hem blijven zitten ging absoluut niet, dan ging hij me desnoods een uur lang liggen aankijken. Nu moet ik juist wel direct reageren, en een teken van leven geven. Hij kan ook vertellen wat hij wil, en erbij zitten werkt nu juist heel goed. En soms streng toespreken, omdat hij soms (vooral bij de middagslaap) zo druk zit te spelen dat hij vergeet te slapen. Je moet als ouder ook maar flexibel zijn he? ;)
pi_135033777
Mijn dreumes smijt zojuist twee Playmobielbomen naar onze kat omdat ze vindt dat hij van mijn schoot af moet. }:| Ze kan wel mikken trouwens. :P
pi_135034494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:59 schreef Twinkle20 het volgende:

Mijnes heeft pas na een jaar enigszins interesse gekregen in ander drinken. Hij dronk natuurlijk wel onbeperkt bv dus weinig noodzaak voor ander drinken. Hij had ook gewoon niet genoeg dorst ervoor. Gewone beker gaat nu pas echt goed, met 1,5 jaar. Hij dronk eerder ook wel, maar het was me veel te veel geknoei (ook met de oefenbeker, want hij weet hoe hij zijn vinger erop moet doen om alles eruit te kunnen laten lopen :') ). Nu gaat dat opeens veel beter en netter.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135034965
Luuk drinkt prima uit de rietjesbeker. Houden we dus zo. Nooit op het cb gehoord dat t niet goed zou zijn.
*poef* nu is het weg
pi_135035105
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:46 schreef Spees_Eend het volgende:

Ik moet ook nog een voetnoot plaatsen bij mijn bericht over dat slapen. Ik zei wat ik specifiek vond over 'krijsen' zoals het werd genoemd. Maar wij hebben inmiddels al een maand of 4-5 de luxe dat dat vrijwel nooit aan de orde is. S wordt 's nachts op een enkele korte fase tijdens een sprongetje ofzo nooit wakker en valt overdag 95% van de keren zonder problemen in slaap. Ik kan me voorstellen dat iemand elke optie wil proberen als niks lijkt te helpen, alleen laten krijsen zou ik zelf niet kunnen/willen/doen.
+1 over het krijsen.

Twinkle

Edit lees net dat ze goed uit de aventbeker drinkt! ^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door Zoë23 op 03-01-2014 22:11:45 ]
pi_135035823
S kan wel uit een gewone beker drinken (als ik het vasthoud) maar vind het nu nog teveel genoei. Als hij straks kan lopen dan bied ik het hem weer aan, zodat hij het zelf kan pakken bij de tafel weg.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:05:49 #219
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135035866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:04 schreef Poesopstokje het volgende:
S kan wel uit een gewone beker drinken (als ik het vasthoud) maar vind het nu nog teveel genoei. Als hij straks kan lopen dan bied ik het hem weer aan, zodat hij het zelf kan pakken bij de tafel weg.
Voor je 't weet drinkt ie stiekem je koffie op :P
pi_135035884
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:05 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Voor je 't weet drinkt ie stiekem je koffie op :P
Hou op man, hij stuitert nu al :D
pi_135036614
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Haha Phaidra, soms voel ik me een beetje de toekomstvoorspelling van I :D Gaat beter worden dus, makkelijk hoor! En wat goed van hem, handjes vasthouden! O+ M vindt het vaak nog stom, behalve als hij een beetje verlegen is (of hij tussen ons in mag lopen en dan moeten we met z'n allen rennen :D ) Maar hij doet het steeds vaker als ik het vraag, bij het oversteken bijvoorbeeld, en dan op de stoep nog steeds maar zodra ik zeg "je mag mijn hand weer loslaten als je wilt" doet hij dat direct ;)
:D Wel een heel toffe toekomstvoorspeller dan! Ze lijken echt veel op elkaar in karakter, ik vind het daarom ook zo leuk om over M. te lezen :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135036748
Lief :* Ik heb dat omgekeerd ook, dat ik veel bij I herken en als ik dan verhalen van jou denk ik vaak "oh ja, dat was ook zo" Word ik er weer even bewust van hoeveel M alweer geleerd heeft.
pi_135036976
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ja precies, daar refereerde ik aan. Interessant! Vooral omdat het iets is wat ik zelf in de praktijk al gemerkt had, maar er niet zo de vinger op kan leggen. Vroeger ( :') ) moest ik vooral niet te snel erheen als M huilend wakker werd (vaak sliep hij nog, werd hij wakker van mijn aanwezigheid en dan pas echt overstuur) en werkte dat intermittent comforting dus uitstekend. Bij hem blijven zitten ging absoluut niet, dan ging hij me desnoods een uur lang liggen aankijken. Nu moet ik juist wel direct reageren, en een teken van leven geven. Hij kan ook vertellen wat hij wil, en erbij zitten werkt nu juist heel goed. En soms streng toespreken, omdat hij soms (vooral bij de middagslaap) zo druk zit te spelen dat hij vergeet te slapen. Je moet als ouder ook maar flexibel zijn he? ;)
Daar kijk ik zo naar uit!

Hoewel het in slaap vallen tegenwoordig heel makkelijk gaat (help, fokwet :o ) is het 's nachts nog geregeld lastig. Soms is hij na een paar huiltjes weer stil, maar meestal kan ik er beter snel heen gaan. Ik zou het zo fijn voor hem vinden als hij zich kon uiten wat er dwars zit. Hij komt altijd zo verloren over. Hij zit dan rechtop te snikken met zijn handen in zijn schoot ;(. Hoe vervelend ik het soms ook vind om er uit te moeten, dan wil mijn moederhart direct troosten.

Dat fysiek naar worden van gehuil herken ik ook heel erg.

Grappig dat je zelf dat verschil in laten huilen al had opgemerkt!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135037736
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:43 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk drinkt prima uit de rietjesbeker. Houden we dus zo. Nooit op het cb gehoord dat t niet goed zou zijn.
Billie doet dat ook nog steeds, al zette ik hem gisteren een bekertje voor en daar dronk hij ook moeiteloos uit :o. Alleen ben ik een beetje bang dat ie dan te weinig drinkt, als ik alleen zo'n bekertje neer zet. :@
pi_135038506
CS, zit jouwes op een kdv aan een straat die in monopoly zit? Wij wonen in dezelfde stad geloof ik maar ik weet niet of dat en public vermeld 'mag' worden. Dan is het de antroposofische waar ik ook gekeken heb!

Twinkle, wow, drinkbekerissue zo snel opgelost!

Hier was m'n dreumes bij thuiskomst fantastisch, deed een ovenwant aan en begon te zwaaien, ik las een boekje voor en daar kwam het woord 'hoera' in voor en ze deed d'r armpjes omhoog en ze kwam me hele tijd speeltjes brengen.

En hebben het bedje verplaatst, extra shirtje aan, uitgebreid ritueel, en ik zeg niets maarrrrr *O*

OJA. Nog een gratis tip voor degenen die het nog niet geprobeerd hebben, bellenblaas! Mango zocht speelgoed om lang mee zoet te zijn toch? ;) mijne ging een uur los. Misschien niet de categorie die je bedoelde maar gegarandeerd een uur schateren.
pi_135038711
Olf, ik woon niet in dezelfde stad, maar er vlakbij (met een Z). Ik heb er wel 10 jaar gewoond trouwens, dus ik denk dat ik wel weet welk kdv je bedoelt. Waar ik nu woon is om onduidelijke redenen een atroposofisch bolwerk trouwens, er is hier een heel clubje sofen-kdv's :o

Wat klinkt je dametje lief O+ en ik zeg ook niks maar: *O*
pi_135038792
Olf O+ Lief!
Bellenblaas ga ik ook eens proberen ^O^
pi_135039289
Oh, goeie Olf. Thanks! Toevallig eergisteren even gespeeld met een huwelijksbellenblaas die we in een jaszak terugvonden. Pret O+

En in diezelfde categorie vandaag aangeschaft:

(Die laatste uit nostalgische overwegingen O+ )
pi_135039355
Vandaag de grootste lol gehad met een sokkenmonster. Oftewel F kreeg haar sokje om haar hand en dan ging ze ons daarmee pakken. Nou lachen dat ze deed :D

En vandaag gaan zwemmen. Super druk, want schoolvakantie. Viel me wederom op hoe rustig F is in vergelijking met andere kindjes. Ze is vooral van het observeren. En ze vond in het zwembad douchen wel heel fijn, thuis niet. Misschien omdat het daar een open ruimte was en thuis een douchegordijn hangt.
Ik smolt overigens helemaal weg van al die schattige kindjes in badpakjes/zwembroekjes. Zo leuk staat dat O+ spekbeentjes O+
pi_135039393
Die kassa heeft Luc van mijn ouders gehad O+
Om precies dezelfde reden :D
pi_135039491
Die kassa! O+ O+ O+

Dubbele nostalgie! Van vroegah, en m'n moeder begon er echt heeeeel willekeurig over op de avond dat we kwamen vertellen dat ik zwanger was had m'n moeder die opeens (voor we het vertelden) ergens vandaan getoverd terwijl ze ons bericht echt NIET zag aankomen.
pi_135039522
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:30 schreef Kwisted het volgende:
Vandaag de grootste lol gehad met een sokkenmonster. Oftewel F kreeg haar sokje om haar hand en dan ging ze ons daarmee pakken. Nou lachen dat ze deed :D

Viel me wederom op hoe rustig F is in vergelijking met andere kindjes.
Wat leuk, een sokkenmonster :D

Ik ben echt benieuwd naar morgen! Leuk, al die kindjes weer eens zien O+ En ben benieuwd of mijn kind ook lief & schattig doet (want dat kan ze heel goed als ze wilt) of gaat sloopkogelen :+
pi_135039645
Die kassa heb ik een tijdje geleden uit de speelotheek gehaald O+ M was er uren zoet mee!

Oja, jullie hebben morgen de meet! Leuk hoor, ik ben benieuwd naar de verhalen na afloop!
pi_135039759
Wat is dat bovenste trouwens precies Mango? Rolt er iets af?
pi_135039850
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:34 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wat leuk, een sokkenmonster :D

Ik ben echt benieuwd naar morgen! Leuk, al die kindjes weer eens zien O+ En ben benieuwd of mijn kind ook lief & schattig doet (want dat kan ze heel goed als ze wilt) of gaat sloopkogelen :+
ik vind sloopkogelen wel leuk om te zien :P

Als F slaapt in de auto zal ze sowieso lief en schattig zijn. Maar uitbundig is ze nooit. Ze zal waarschijnlijk verlegen aan mijn been hangend naar de andere kindjes kijken :)

Die kassa is gaaf Mango! Hier is little people een dikke hit. Zowel bij F, als bij papa en mama :')
En F wil nu steeds een tasje/rugzakje dragen met spulletjes erin :P girliegirl
  vrijdag 3 januari 2014 @ 20:45:35 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135040031
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Heb wel een voorbeeld, maar geen idee of het jouw smaak/stijl is!
Wij hebben deze verstuurd:

SPOILER
Thanx! Maar bedoelde eigenlijk ook de tekst van de uitnodiging
:@
  vrijdag 3 januari 2014 @ 20:49:08 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135040208
Bellenblaas O+ O+ O+

CS, nog geen afspraak gehad. Hier krijg je die thuis gestuurd en ze hadden al gewaarschuwd dat dat even kon duren ivm de feestdagen. Maar ik moet de 9e sowieso met de meiden dus dan kaart ik dat ook even aan. Ben wel benieuwd namelijk.
pi_135040739
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:41 schreef Kwisted het volgende:
ik vind sloopkogelen wel leuk om te zien :P
Kwisted, trouwens. Pas maar op. Hier komt de concurrentie van F.!

Ik bedoel, da's toch minstens net zo'n weelderige haardos als die van de jouwes?!
pi_135041134
Staartjes! Wauw! Jaloezie!
pi_135041575
[quote]0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Kwisted, trouwens. Pas maar op. Hier komt de concurrentie van F.!

Het is haar blonde tweeling!
SPOILER
Oh en ik moest lachen om die neus :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Kwisted op 04-01-2014 18:57:38 ]
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:25:44 #241
250838 Fee-nix
pi_135041904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
En grappig, ik heb dat ook, die lijfelijke onrust als M huilt. Als ik er kalm bij op de bank kan blijven zitten is dat inderdaad bijna altijd een teken dat het zo overgaat.
O wat leuk om te lezen dat jij dat ook hebt! Ik denk dat dat echt zo'n moeder-instinct-dingetje is :Y .

Foto's van S En F O+ .

Ik ben ook erg benieuwd naar de 2 jaar afspraak van het CB. Wij krijgen ook een uitnodiging thuis gestuurd.

Onze kinders zijn nu lekker bij opa en oma. Wij zijn net uit eten geweest, heerlijk weer eens met z'n tweetjes!
pi_135042648
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:39 schreef Olf het volgende:
Wat is dat bovenste trouwens precies Mango? Rolt er iets af?
zo'n rollerbaan met ballen die bochtjes omgaan enzo O+

En met glow-in-the-dark feature :D
pi_135042706
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:30 schreef Kwisted het volgende:

En vandaag gaan zwemmen. Super druk, want schoolvakantie. Viel me wederom op hoe rustig F is in vergelijking met andere kindjes. Ze is vooral van het observeren. En ze vond in het zwembad douchen wel heel fijn, thuis niet. Misschien omdat het daar een open ruimte was en thuis een douchegordijn hangt.
Ik smolt overigens helemaal weg van al die schattige kindjes in badpakjes/zwembroekjes. Zo leuk staat dat O+ spekbeentjes O+
Bij ons ging douchen ook een stuk beter met de douchecabine open ipv dicht :Y Kwam ik ook in het zwembad achter, omdat hij daar wel zonder drama onder de douche wilde :D Inmiddels mogen de deuren wel weer dicht, dus komt vanzelf goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135042832
:o Zou dat het zijn? Dat de douche "afgesloten" is idd? Nooit over nagedacht, maar hier is douchen kennelijk Heel Eng, want zielig huilen en bibberen. ;(
pi_135042902
Bij ons wel :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135043090
Nou ja, kleine aanvulling: ik denk dat hij de straal ook wel wat eng vond maar het werd versterkt door de afgesloten ruimte. Toen we alles open lieten was het nog steeds niet heel relaxed, maar niet meer meteen huilen en eruit willen. Daarna ging het steeds beter en durfde hij meer (zelf staan, zitten en spelen) en nog iets later kon ook de deur dicht (thank god, want het was best koud voor de mede-doucher met open deuren :') ).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135043401
Kwis, met die rugzak is het helemaal met Dora :D Ik deed het ook trouwens, diksap en dan steeds verder verdunnen zodat hij beter dronk.
Sloopkogel twin sister op de bank, haha!

Phaidra en Clubsoda, ik lees jullie verhalen altijd met extra aandacht, herken heel veel in jullie jongetjes! Leuk zo een paar maanden te kunnen vooruitkijken!

En idd, die onrust bij huilend/jammerend/onrustig kind, heel herkenbaar.

Wij hadden de pastaslang vandaag, die stond ook garant voor schaterlachen O+. Mijn jongetje kwam tot de ontdekking dat hij zijn vinger in pasta kon stoppen, de verwondering was priceless O+

Note to self om kind wat meer te laten drinken: geef m een beker met diksap ipv water. Binnen vijf minuten was die halve rietjesbeker leeg :o
pi_135044300
Coco en kwisted, mooie dames

Leuk speelgoed mango!

S is vanavond weer zelf in slaap gevallen *O*

Olf voor jou ook een *O*
pi_135045933
Ik vind dat veel haar hoor Coco! Staartjes O+

M vond douchen ook een tijdje eng maar dat ging over toen hij speelgoed mee mocht nemen. Dan ging zijn auto ook douchen en vond hjj het niet meer zo eng. En een krukje in de douche om zich vast te houden hielp ook erg.
pi_135048577
Waah wat veel haar! En idd F van kwisted lijkt op Dora! :D

Bellenblaas .. leuke tip!

Kindjes die ineens goed slapen.. hulde!

Over slapen gesproken. Dat ga ik nu maar eens doen zodat ik er morgen fris en fruitig bij zit :+

Djen wordt meestal tegen 8.30 - 9.00 wakker .. boterhammetje eten en dan sjezen we naar Utrechtcity. Ik verwacht er zelf tussen 10 en 11 te zijn! ... en dan nog vinden daar natuurlijk..
pi_135056821
F.leur kiest uitgerekend vannacht om te gaan spoken. Ze ligt er nu na n bord pap weer terug in. Wel heel t slaapritme nu anders ben ik bang. Niet handig met de meet.
pi_135057265
Wat vervelend kwisted.misschien trekt ze zichzelf toch nog terug in ritme?

pfff wat een helse nacht. Lisa had van de week ineens rare luieruitslag. Alleen op de vagina. Nou leek het gister beter te gaan dus niet naar de huisarts geweest maar gisteravond begon t al.huilen en krijsen van de pijn. Ik had haar al een zetpil gegeven maar die werkte dus niet genoeg. Ze is de hele nacht om de 5 minute wakker geweest. Weet niet meer wat ik nog kan doen voor dr. Sudocreme bepanthen,billespray allemaal al geprobeerd en het heeft t niet voorkomen erger te worden. Nu dus niks dan luier verschonen en met gewoon lauwwater afdeppen en ff late drogen. Vanmiddag nog eens bij de kruidvat kijke en anders naar de huisartsepost. Iemand nog ideeen wat ook tege de pijn helpt?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 08:53:38 #253
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135057297
Sam, even laten kijken of het geen schimmelinfectie is? Wij hebben hier slechts een keer luieruitslag gehad (dachten we) en daar hielp helemaal niets tegen. Dus uiteindelijk naar HA en toen bleek het dus helemaal geen luieruitslag te zijn!
Oude (on)bekende.
pi_135057329
Denk inderdaad toch dat het zoiets is. Ze heeft het vaker gehad en normaal heb ik zalf op voorraad maar nu dus niet. Dan toch zo maar de huisartsenpost bellen. Ze is ook nog bij is verkoude en enorm aan het hoestte echt een zielig meisje nu:(

edit, word binne 10 minute teruggebeld door de hap.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sam1993 op 04-01-2014 09:16:50 ]
pi_135057428
Miconazol zalf kan je zo bij de kruidvat kopen. Ik heb hier altijd een tube op voorraad liggen.
*poef* nu is het weg
pi_135057462
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 09:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Miconazol zalf kan je zo bij de kruidvat kopen. Ik heb hier altijd een tube op voorraad liggen.
word klaargelegd bij de apotheek! Was duudelijk een schimmeltje zei de arts

[ Bericht 0% gewijzigd door Sam1993 op 04-01-2014 09:30:16 ]
pi_135060900
Wat een rust hier! Is er een meeting aab de gang ofzo?!
pi_135063623
Sam
Wat sneu! Hoop dat de zalf helpt

Kwisted
Was je nog op tijd voor de meet?
pi_135064540
Wat sneu voor je meisje Sam ;( Hopelijk knapt ze nu gauw op!

Wat voor meet is er vandaag? :)
pi_135065251
Poesopstokje
Info over de meet staat in het 'baby/ dreumesmeet' topic. Staat nu wel ergens bovenaan bij de topics in OUD

Helaas zijn die meetings tot nu toe altijd te ver weg :(. Ivm m'n BI kan ik niet lang autorijden ( max 30min )
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:32:59 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135066207
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:05 schreef Zoë23 het volgende:
Helaas zijn die meetings tot nu toe altijd te ver weg :(. Ivm m'n BI kan ik niet lang autorijden ( max 30min )
Ik heb t ook liever dichterbij hoor, en je kunt altijd een voorstel doen voor een locatie in jouw omgeving toch?

Vandaag lukte voor ons niet (Feest! w/ *O* ), maar een volgende keer wil ik wel gaan met J.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:36:34 #262
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135066378
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:32 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik heb t ook liever dichterbij hoor, en je kunt altijd een voorstel doen voor een locatie in jouw omgeving toch?

Vandaag lukte voor ons niet (Feest! w/ *O* ), maar een volgende keer wil ik wel gaan met J.
Maar volgens mij is waar Zoë woont echt behoorlijk ver weg voor de meesten -O- . Utrecht was voor mij 3 kwartier rijden, dat vind ik prima te doen
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:39:25 #263
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135066483
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Maar volgens mij is waar Zoë woont echt behoorlijk ver weg voor de meesten -O- . Utrecht was voor mij 3 kwartier rijden, dat vind ik prima te doen
Ik heb geen idee waar Zoe woont.... Alles ten zuiden van Utrecht is fine by me :Y. Al lijkt me Maastricht of Vlissingen dan weer minder handig. Alhoewel, Meet aan Zee in de zomer :D
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:40:57 #264
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135066556
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:39 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar Zoe woont.... Alles ten zuiden van Utrecht is fine by me :Y. Al lijkt me Maastricht of Vlissingen dan weer minder handig. Alhoewel, Meet aan Zee in de zomer :D
Volgens mij vrij noordelijk. :P
pi_135066688
Ik woon ook vlakbij zee *O* alleen niet in de buurt van Vlissingen :D haha

Utrecht is 2uren rijden..dus niet te doen.
pi_135066708
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Volgens mij vrij noordelijk. :P
:P
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:46:15 #267
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135066783
Ik woon ook aan de zee, de westkust! 2 uur rijden is idd te veel van het goeie, dat snap ik heel goed. Wel jammer btw, lijkt me leuk om jou en S eens te zien, Zoë!
pi_135066917
lijkt me ook leuk om jou en E een x te zien :)
pi_135068346
E is zoooo leuk :D
pi_135075344
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:05 schreef Zoë23 het volgende:
Poesopstokje
Info over de meet staat in het 'baby/ dreumesmeet' topic. Staat nu wel ergens bovenaan bij de topics in OUD

Vind ik ook jammer Zoë! Zelfs (8> vroeg naar je. 'Komt die van dat wandlampje ook' :P Maar ik wist wel dat dat voor jou te ver is. Ik zou jullie ook graag eens ontmoeten :Y
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:03:50 #271
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135075545
*O* Het was leuk he!
Ben er zelf ook moe van. En ik moet nog op stap :+
pi_135075909
Was idd leuk! Ben ook moe, mede omdat ik al niet lekker was door ooronsteking ...
Gelukkig hoef ik niks meer vanavond!
pi_135075988
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:59 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Vind ik ook jammer Zoë! Zelfs (8> vroeg naar je. 'Komt die van dat wandlampje ook' :P Maar ik wist wel dat dat voor jou te ver is. Ik zou jullie ook graag eens ontmoeten :Y
Hihi 'die van t wandlampje' :D
Ja zou ik ook leuk vinden!

Lekker stappen Spees eend!
pi_135076341
Ik lig uitgeteld op de bank :p

En Djen is de hele middag aan het tetteren geweest en net als een blok in slaap gevallen :)
pi_135077255
Zelfs vanuit mijn plaats is het nog 2 uur rijden naar Zoë en ik woon ook in het noorden :P
pi_135077417
Fijn, dat de meet zo leuk was.

Sam, beterschap voor je meisje!

Hier ook niet zo'n geweldige nacht. Meneer was blijkbaar nog steeds niet echt lekker. Vandaag ging het al veel beter, dus de komende nacht is hopelijk beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:58:29 #277
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135077971
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:21 schreef Twinkle20 het volgende:
E is zoooo leuk :D
O+, vind ik ook!

Ik vond Djenna ook echt een moppie trouwens, die haartjes!
pi_135078410
Klinkt gezellig die meet! *O*

Even een vraagje tussendoor; welk merk pampers dragen jullie dreumessen 's nachts?
De mijne (13mnd) draagt maat 5 van de Lidl, maar ik pluk hem steeds vaker nat van bed. -O- Terwijl het best grote en stevige pampers zijn. Die van de Aldi draag hij overdag, die zijn net als pampers, maar een maatje groter 's nachts is geheid nattigheid.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:08:28 #279
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135078498
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:07 schreef Poesopstokje het volgende:

Even een vraagje tussendoor; welk merk pampers dragen jullie dreumessen 's nachts?
De mijne (13mnd) draagt maat 5 van de Lidl, maar ik pluk hem steeds vaker nat van bed. -O- Terwijl het best grote en stevige pampers zijn. Die van de Aldi draag hij overdag, die zijn net als pampers, maar een maatje groter 's nachts is geheid nattigheid.
Waarom draagt hij 's nachts niet dezelfde luier als overdag? Elin draagt, zowel overdag als 's nachts, luiers maat 4+. Verschillende merken, kruidvat, ah, bumblies, pampers.. Ligt eraan waar ik ben of wat er in de aanbieding was :)
pi_135078609
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Waarom draagt hij 's nachts niet dezelfde luier als overdag? Elin draagt, zowel overdag als 's nachts, luiers maat 4+. Verschillende merken, kruidvat, ah, bumblies, pampers.. Ligt eraan waar ik ben of wat er in de aanbieding was :)
''Die van de Aldi draagt hij overdag, die zijn net als pampers, maar een maatje groter 's nachts is geheid nattigheid.'' ;)

Die van de Lidl zijn groter en stugger dan maat 5 van Aldi. Die houden meer op, maar de laatste tijd dus niet meer. Hij kan de laatste tijd bijna elke ochtend een nieuwe romper aan.

Oh, S slaapt vaak van 20.00 tot 09.00/10.00 :@ Dat houdt een 4+ nooooit hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 20:11:17 ]
pi_135078624
Ik heb maat 5 Aldi. De laatste maand viste ik haar ook iedere ochtend nat uit bedje. Nu krijgt ze om half zes haar laatste drinken .. zeven uur naar bed en nergens meer problemen mee. Overdag drinkt ze ieder uur wel wat (even de troubles met tuitbeker/open beker buiten beschouwing).

Overigens dat ding dat ik van vriendin heb mogen lenen werkt perfect. Vanmorgen even een twijfelachtige luier.. maar dat is vanmiddag helemaal goed gekonen dus ik hev er vertrouwen in :)
pi_135078659
Volgens mij geef ik hem teveel drinken voor het slapen gaan :@
pi_135078678
En Djen slaapt can 19 tot 8.30/9.00.
pi_135078708
Dat was hier de oplossing Poes! Op het laatste moment van de dag niets meer.
pi_135078775
Drink je geen water voor dat je naar bed gaat? of snachts? :?
Ik voed hier net voor het slapen gaan, 2 borsten en met het eten krijgt ze ook water en ze lekt niet.
We hebben snachts afwisselend etos en een franse merk. Lidl lekt hier ook snachts,
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135078777
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Krijgt 'ie dan geen dorst? :@
Ik giet er voor het slapen gaan nog altijd wat in, omdat ik dus bang ben dat hij nog dorst krijgt..
pi_135078801
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:14 schreef bitterend het volgende:
Drink je geen water voor dat je naar bed gaat? of snachts? :?
Ik voed hier net voor het slapen gaan, 2 borsten en met het eten krijgt ze ook water en ze lekt niet.
We hebben snachts afwisselend etos en een franse merk. Lidl lekt hier ook snachts,
Ik heb standaard een flesje drinken naast bed, omdat ik dus wel dorst heb 's nachts.. Daarom juist :@
pi_135078859
Ligt aan de luiers hoor. Ze heeft hier een anti lek beker in bed voor in de nacht en die drinkt ze soms leeg maar de luiers lekken nooit...
(ja lidl/kruidvat wel)
pi_135078868
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:07 schreef Poesopstokje het volgende:

Zijn ze niet te groot dan?

Hier dag en nacht maat 4 van pampers.
Mijn oudste lekte ook vaak door, maar het gekke was dat de ene keer maat 4 do orlekte en de andere keer 4+ en als ik dan terug wisselde dan ging het weer een tijdje goed.
Lidl vond ik sowieso vrij snel vochtig aanvoelen.
pi_135078945
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:17 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Zijn ze niet te groot dan?

Hier dag en nacht maat 4 van pampers.
Mijn oudste lekte ook vaak door, maar het gekke was dat de ene keer maat 4 do orlekte en de andere keer 4+ en als ik dan terug wisselde dan ging het weer een tijdje goed.
Lidl vond ik sowieso vrij snel vochtig aanvoelen.
Lidl gaat al maanden goed, tot de laatste tijd. S slaapt steeds langer en drinkt ook meer op een dag. De pampers zitten bomvol 's ochtend, heel de romper vochtig (en stinken! :X )
pi_135079022
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Volgens mij geef ik hem teveel drinken voor het slapen gaan :@
Mijne drinkt een fles voor het slapen en die lekt nooit door.
Oudste dan weer wel
pi_135079047
Bijzonder.. Toch een ander merk proberen voor de nacht?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:21:10 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135079076
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:10 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

''Die van de Aldi draagt hij overdag, die zijn net als pampers, maar een maatje groter 's nachts is geheid nattigheid.'' ;)

Die van de Lidl zijn groter en stugger dan maat 5 van Aldi. Die houden meer op, maar de laatste tijd dus niet meer. Hij kan de laatste tijd bijna elke ochtend een nieuwe romper aan.

Oh, S slaapt vaak van 20.00 tot 09.00/10.00 :@ Dat houdt een 4+ nooooit hier.
Ja, maar ik bedoelde ook waarom maatje groter. Elin slaapt ook klokje rond, of meer (meestal van half 7/7 uur tot 7/8 uur) en lekt met 4+ niet door. Ze drinkt nog 150 cc melk voor het slapen gaan.
pi_135079097
Wij hebben na herhaaldelijk doorlekken de avondfles gehalveerd en nu wordt hij droog wakker.

Klinkt al eens geslaagde meet, dames!
pi_135079109
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:21 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoelde ook waarom maatje groter. Elin slaapt ook klokje rond, of meer (meestal van half 7/7 uur tot 7/8 uur) en lekt met 4+ niet door. Ze drinkt nog 150 cc melk voor het slapen gaan.
Omdat hij in mt 5 al doorlekt, laat staan mt 4+. Ik neem aan, hoe groter, hoe meer vocht ze kunnen opnemen? Toch?
pi_135079142
Maar als ze te groot zijn en niet goed aansluiten houden ze het ook niet tegen
pi_135079189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ben ik zo naïef dan? :@ Ik trek ze altijd goed strak aan..
Morgen dan toch maar eens 4+ gewoon proberen..
pi_135079211
M draagt ook een maat groter 's nachts (5) vanwege veel plassen. Maar als dit pak 4+ op is stappen we ook overdag over op 5.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:24:39 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135079238
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja, dat dus :)
pi_135079622
Dat ook idd.

Djen kan nog niet zelf aangeven of ze dorstig is maar ze slaapt er niet minder om.

Of overdag iets minder drinken geven?

Had ik hier ook kunnen proberen. Maar zoals de situatie nu is werkt voor ons :)
pi_135079725
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:13 schreef Twinkle20 het volgende:
bij ons ook...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')