Kijk nu word ik weer wakker in Schleswig-Holstein gebeurt er ook zo iets, einde dit jaar wordt de lijn Kiel-Schönberger Strand gereactiveerd, dit gaat dan ten koste van: Museumsbahnen Schönberger Strand die daar allerlei leuk spul hebben rondtuffen en waarschijnlijk moeten stoppen/minderen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:41 schreef greavy het volgende:
Begin vorig jaar is de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch stilgelegd omdat de regionale overheden geen geld meer gingen spenderen in deze altijd druk bezochte toeristische attractie, want zij wilden de spoorlijn upgraden naar een normale spoorlijn, die dan aanbesteed wordt. Er zou dan minimaal een uursdienst gereden moeten worden.
Inmiddels hebben de regionale overheden weer geld toegezegd om de spoorlijn Gerolstein - Prüm (niet dezelfde als Gerolstein - Kaisersesch) te reactiveren, voor toeristische attractie met museummaterieel.
De Rhein-Sieg-Eisenbahn (RSE) zal de spoorlijn Gerolstein - Prüm uitbaten. Er wordt op dit moment opnieuw gelobbyd om de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch ook te reactiveren voor hetzelfde doel, want de regionale overheden hebben besloten dat Gerolstein - Kaisersesch voor de normale dienst te duur wordt, en dus niet omgebouwd zal worden.
Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/
Door Quintus Vosman.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:19 schreef b2py het volgende:
Groot artikel overigens ook over 'Hoe verder na Fyra?'
Heeft Ronde Venen al een goed bordeel?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?
[ afbeelding ]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
Ai, dat lijkt me toch niet al te veilig!quote:Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Sluitseinenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Railforum.com geloof ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden.
Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:25 schreef ReisT het volgende:
In elk geval is Berlin Hbf niet ontworpen voor treinen die op volle snelheid doorrijden, zoals de schrijver van dat stukje suggereert. Sowieso stelt 'volle snelheid' op de lijnen waar het station aan ligt niet zo veel voor.
Bij op volle snelheid doorrijden in combinatie met meerdere niveau's denk ik als eerste aan Ashford International, waar de Eurostar met 300km/h over het viaduct raast.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?
[ afbeelding ]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
Ja. Zoals gewoon accepteren als mensen foto's willen makenquote:Palm zegt dat het niet gaat om de hoogste bieder, maar dat de koper iets moet toevoegen aan De Ronde Venen.
Vraag me af, dit is de aftermath:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Het programma is niet op Eén, maar op Canvas: http://www.canvas.be/prog(...)4c79469a6b#panel-epiquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Panorama-aflevering van aankomende week op Eén (Vlaanderen) gaat over de NMBS en concurrentie op het spoor.
Het is max 120 daar beneden. Verderop mag je pas harder.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160.
Het zegt meer over het niveau van de journalisten dan van de hoogleraarquote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan.
Zweeftrein!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me af, dit is de aftermath:
[ afbeelding ]
Complete aardebaanconstructie weggespoeld.
Oei, daar had ik mij als machinist van die trein mooi niet aan gewaagd...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:00 schreef greavy het volgende:
Per 1 juni 2014 moeten alle stations voorzien zijn van kaartautomaten, dus op stations waar géén loket is dient de reiziger naar de kaartautomaat te gaan.
Is dat hetzelfde stuk? Volgens mij zijn op het stuk van mijn foto regelmatig zulke hoge golven.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me af, dit is de aftermath:
[ afbeelding ]
Complete aardebaanconstructie weggespoeld.
Welkom in Belgiëquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen.
Geen idee maar ik had die trein echt niet laten rijden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:07 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde stuk? Volgens mij zijn op het stuk van mijn foto regelmatig zulke hoge golven.
Ik ook niet, denk dat het hier ook allang stil zou zijn gelegd. Ze zijn daar blijkbaar wat meer gewend dan wij, en misschien is de baan daarop extra verstevigd.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee maar ik had die trein echt niet laten rijden.
Wafelijzerpolitiek. Eén loket in Vlaanderen dicht, dan ook eentje in Wallonië. Eén kaartautomaat in Vlaanderen erbij, dan ook eentje in Walloniëquote:
In België zijn er 42 loketten definitief gesloten, en van nog eens 35 loketten de openingsuren beperkter geworden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen.
Van de 42 gesloten loketten zijn er inderdaad 21 in Wallonië en Vlaanderen gesloten.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wafelijzerpolitiek. Eén loket in Vlaanderen dicht, dan ook eentje in Wallonië. Eén kaartautomaat in Vlaanderen erbij, dan ook eentje in Wallonië
Laat Socios het maar niet horenquote:
Die zien we hier toch niet meer terug.quote:
Personeel zal vrijwel altijd de duurste component zijn van een treinkaartje. Als je daar wat van af kan halen of geen prijsverhoging daardoor hoeft door te voeren is dat een voorsprong. >99% van Nederland heeft wel eens met een kaartautomaat gewerkt, dus nieuw is het voor mensen niet. Per april gaat het papieren kaartje er toch al uit, dus stop dan ook direct met verkoop via mensen. Zet ze ergens anders in of saneren.quote:Overigens ben ik van mening dat sommige dingen wel meer waarde hebben dan dat in geld is uit te drukken.
Een stuk service wat geld kost en je niet direct terug ziet, maar wel in de beleving van de reiziger is al belangrijk genoeg om open te laten.
Dit is natuurlijk een mooie discussie omdat de één een loket belangrijker vind, en de ander de railcatering bijvoorbeeld.
Waar leg je de grens? Wat is noodzakelijk etc etc
Eerst zien. En als het wel halsoverkop wordt doorgevoerd (want die technische problemen zijn gegarandeerd niet rond dit jaar) uiteraard volgend jaar de berichten volgen dat de vervoerders met de handen in het haar zitten over de afnemende reizigersaantallenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:48 schreef b2py het volgende:
Per april gaat het papieren kaartje er toch al uit.
Als je nog vijf, zes jaar de tijd hebt voer je je overleg anders dan wanneer de deadline binnen een paar maanden ligt en de technische problemen waar je al vijf, zes jaar op hamert nog steeds niet opgelost zijn. Dat die eerste vijf jaar van overleg dan minder zichtbaar zijn, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:14 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me nou echt af voor hoeveel mensen er nou zoveel 'problemen' zijn. En het is ook altijd weer lekker 1 voor 12 aan de bel trekken door die clubjes. Die plannen en uitvoeringen zijn vijf - zes jaar geleden al gestart.
Ik geloof er heilig in dat die overleggen achter de schermen niet gevoerd zijn, ander voorbeeld:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je nog vijf, zes jaar de tijd hebt voer je je overleg anders dan wanneer de deadline binnen een paar maanden ligt en de technische problemen waar je al vijf, zes jaar op hamert nog steeds niet opgelost zijn. Dat die eerste vijf jaar van overleg dan minder zichtbaar zijn, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
En de problemen (zonder aanhalingstekens) zijn mensen die de trein uitgejaagd worden doordat ze aan de verkeerde kant van het "gemiddeld worden de kaartjes niet duurder vallen" (en de mensen die geen alternatief hebben en dus maar moeten dokken voor het speelgoed van TLS en de vervoerders). Die eerste groep mensen komt niet meer terug en wordt niet vervangen door een groep autoreizigers die zich plotseling realiseren dat de treinverbinding voor hun goedkoper wordt.
Accepteren die machines dan eindelijk iets anders dan Belgische pasjes?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:00 schreef greavy het volgende:
... op stations waar géén loket is dient de reiziger naar de kaartautomaat te gaan.
Dat is te kort door de bocht, er is wel degelijk eerder aan de bel getrokken, maar omdat de zachte diplomatie (inclusief een petitie die er echt wel was voor 2012) niet werkte, is in september 2012 echt groot nieuw gemaakt. Dit was voor NS niet bepaald gunstige publiciteit, ik kan me voorstellen dat de reizigersorganisaties het eerst binnenskamers hebben proberen op te lossen, en toen dat niet lukte het grof geschut in stelling is gebracht.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geloof er heilig in dat die overleggen achter de schermen niet gevoerd zijn, ander voorbeeld:
Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen. Kan je zo opvissen uit documenten uit die tijd. Vervolgens komen ROVER, VBOV en welk ander hip clubje er in september 2012 (!) mee dat het belachelijk is dat de Benelux niet meer gaat rijden. Lekker op tijd jongens, not. Dan verdien je het ook gewoon niet. Gewoon niet.
Ja, als Nederlander kan je er prima terecht met Maestro. Zelf al meerdere keren gedaan. Hoe het VISA/Mastercard zit weet ik niet exact.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Accepteren die machines dan eindelijk iets anders dan Belgische pasjes?
Oh echt ja? Zou nieuw zijnquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
Ja, als Nederlander kan je er prima terecht met Maestro.
quote:
How furry interesting.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, als Nederlander kan je er prima terecht met Maestro. Zelf al meerdere keren gedaan. Hoe het VISA/Mastercard zit weet ik niet exact.
Deels eens. Dat de Beneluxtrein via Dordrecht en Roosendaal zoals we die kenden zou vervallen, was allang duidelijk. Den Haag was echter wél een trein beloofd (via Breda weliswaar) die uiteindelijk niet kwam.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geloof er heilig in dat die overleggen achter de schermen niet gevoerd zijn, ander voorbeeld:
Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen. Kan je zo opvissen uit documenten uit die tijd. Vervolgens komen ROVER, VBOV en welk ander hip clubje er in september 2012 (!) mee dat het belachelijk is dat de Benelux niet meer gaat rijden. Lekker op tijd jongens, not. Dan verdien je het ook gewoon niet. Gewoon niet.
Hoe ver is dat, voor 2005 of ben ik dan te optimistisch? 2007 zou die Fyra al rijden als HST zonder Benelux. Ze waren te laat, by far.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is te kort door de bocht, er is wel degelijk eerder aan de bel getrokken, maar omdat de zachte diplomatie (inclusief een petitie die er echt wel was voor 2012) niet werkte, is in september 2012 echt groot nieuw gemaakt. Dit was voor NS niet bepaald gunstige publiciteit, ik kan me voorstellen dat de reizigersorganisaties het eerst binnenskamers hebben proberen op te lossen, en toen dat niet lukte het grof geschut in stelling is gebracht.
Nou ja Maestro moet je wel interesting vinden. Stel anders die vraag nietquote:
Zie mijn eerdere post.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe ver is dat, voor 2005 of ben ik dan te optimistisch? 2007 zou die Fyra al rijden als HST zonder Benelux. Ze waren te laat, by far.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |