abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134958333
1x/2 uur, kan je net goed niet rijden :')
  woensdag 1 januari 2014 @ 19:39:54 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134958463
Ondanks die 1/2u is er toch wel wat reizigersaanbod. Op elk station stonden wel zeker een man of 10, en op Leopoldsburg zelfs een man of 30 toen ik naar Hasselt ging (Mol v. 11:11).
En in België zijn er meer lijnen met 1x/2u hoor, en ook die zijn "goed genoeg" daarvoor, maar in de weekenden kan daar vaker bijvoorbeeld niet uit.

In het Nieuwe Vervoersplan (die als laatst gewijzigd was in 1998) zullen er op diverse lijnen de frequenties stijgen. De 1x/2u-diensten zouden [als ik het goed begreep] helemaal verdwijnen.
  Redactie Sport woensdag 1 januari 2014 @ 19:40:47 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134958495
Verdwijnen als in 'we gaan elk uur rijden' of als in 'we heffen de hele dienst op deze lijnen op'?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 januari 2014 @ 19:44:06 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134958614
Frequenties worden verhoogd, die L-treinen worden niet opgeheven. Worden minimaal uursdiensten.
Dat is wat ik begrepen heb, en het nieuwe Vervoersplan gaat in per DRGL2015

Maar details zijn er niet echt bekend, dus ben benieuwd hoe het echt gaat worden. In ieder geval diverse verbeteringen in de frequenties.
pi_134958801
Iedereen gefeliciteerd met het behalen van 2014 en nog vele jaren! :D
dag
pi_134958932
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 19:39 schreef greavy het volgende:
Ondanks die 1/2u is er toch wel wat reizigersaanbod. Op elk station stonden wel zeker een man of 10, en op Leopoldsburg zelfs een man of 30 toen ik naar Hasselt ging (Mol v. 11:11).
En in België zijn er meer lijnen met 1x/2u hoor, en ook die zijn "goed genoeg" daarvoor, maar in de weekenden kan daar vaker bijvoorbeeld niet uit.

In het Nieuwe Vervoersplan (die als laatst gewijzigd was in 1998) zullen er op diverse lijnen de frequenties stijgen. De 1x/2u-diensten zouden [als ik het goed begreep] helemaal verdwijnen.
In Nederland is op sommige lijnen ieder half uur ook veel te veel, en als niet de kans geboden wordt om de trein te nemen is het niet zo raar dat die ene trein die wel rijdt lekker vol is...
pi_134962286
Een halfuursdienst is nooit veel te veel. Dat het niet uit kan klopt wel maar als je minder dan dat gaat aanbieden dan vertrekken er heel veel reizigers richting auto.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 1 januari 2014 @ 21:12:36 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134962340
TreinTramBus zegt ook dat de lijnen waar in het weekend 1x/2u een trein komt, met een uursdienst zeker extra reizigers gaan krijgen. En dan nog niet te spreken van de lijnen die ma-zo 1x/2u een treinverbinding hebben.
  woensdag 1 januari 2014 @ 21:30:47 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134963352
De V250 ging vandaag bij de Nieuwjaarsduik zwemmen :Y
Foto op Nufoto.nl
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 januari 2014 @ 21:39:35 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134963792
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:30 schreef greavy het volgende:
De V250 ging vandaag bij de Nieuwjaarsduik zwemmen :Y
Foto op Nufoto.nl
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134964088

  woensdag 1 januari 2014 @ 23:01:13 #72
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_134968040
Hij is leuk :)

In dezelfde categorie:
doei
pi_134968780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 01:33 schreef Bitlord het volgende:
2014: 175 jaar spoorwegen in Nederland.
[ afbeelding ]

Het zal niet zo groots worden als in 1939 en 1989, net zoals dat ik me weinig kan herinneren qua fotomateriaal in 1964. Maar wellicht toch het een en ander aan wensbeelden poneren:
* een aantal stoomritten door het land
* een leuk festival in het spoorwegmuseum
* voltooiing restauratie NS 252
* documentaire op de tv
* de toekomst in Nederland: een nieuwe Eurostar in het land, wellicht nog wat demos als de Omneo enzo in het land
* een bijdrage van particuliere vervoerders (De1+De2/Plan U op hun lijntjes)
* een of ander jubileumticket om een paar dagen het land te verkennen
* versierde VIRM

Jullie nog wat haalbare ideeën?
Laatste wat ik een paar maanden geleden voorbij heb zien komen zijn een treinstel die van binnen en buiten de spoorgeschiedenis weergeeft en misschien een beplakte locomotief, bijvoorbeeld eentje met een grote sticker van een stoomlocomotief erop om te zien hoe veel er veranderd is. Maar gezien de economische situatie moet je vooral iets sobers verwachten.
pi_134973078
Zo, nog een fijn nieuwjaar allemaal!

Hopen dat 2014 een mooi jaar wordt op en rond het spoor. Voor mezelf hoop ik de komende maanden te slagen voor mijn opleiding machinist VB en bij een reizigersvervoerder aan een leuke baan te komen :)
  donderdag 2 januari 2014 @ 02:32:55 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134973925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een halfuursdienst is nooit veel te veel. Dat het niet uit kan klopt wel maar als je minder dan dat gaat aanbieden dan vertrekken er heel veel reizigers richting auto.
Er zijn gebieden die zo dunbevolkt zijn dat een treindienst die vaker dan 1x per uur rijdt gewoon niet rendabel te krijgen is. In Nederland valt het wat dat betreft best wel mee: de minimumfrequentie is 1x/uur, maar vrijwel overal rijdt wel 2x/u een trein.

In bijvoorbeeld Zweden zijn sommige gebieden zo dunbevolkt dat er maar een paar ritten per dag zijn, bijvoorbeeld een paar spitsritten zijn en verder nog wat ritjes om de gaten te vullen. Dat zie je ook terug in andere landen, bijvoorbeeld in Spanje. Dit is de dienstregeling (nouja, dienstregeling 2013) van Valdetorres (inwonertal 1281):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 7:22  R  Badajoz (A 8:41)
 8:11 IR  Alcazar de San Juan (A 13:08)
 8:44  R  Badajoz (A 9:58)
13:42  R  Villanueva de la Ser (A 13:59)
14:39  R  Badajoz (A 15:55)
15:34  R  Puertollano (A 18:40)
17:46  R  Badajoz (A 19:03)
18:41  R  Cabeza del Buey (A 20:05)
20:10 IR  Badajoz (A 21:25)
21:14  R  Villanueva de la Ser (A 21:31)

Ik denk niet dat zo'n aanbod ooit interessant kan zijn voor zowel de reiziger als de vervoerder, maar zolang een overheid bereid is om de benodigde infrastructuur en tekorten te financieren blijft het rijden. De (vaak weinige) reizigers die er zijn hebben er profijt van en verder, tsja... laat maar rijden. :)

In Engeland zijn onder het regime van Dr. Beeching heel veel van zulke lijntjes gesloten. Ze brachten vrijwel niks op aan inkomsten maar vroegen wel veel geld van British Rail en de Britse overheid. Het sluiten van de spoorwegen en het laten rijden van vervangende bussen was veel goedkoper.

quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 01:34 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, nog een fijn nieuwjaar allemaal!

Hopen dat 2014 een mooi jaar wordt op en rond het spoor. Voor mezelf hoop ik de komende maanden te slagen voor mijn opleiding machinist VB en bij een reizigersvervoerder aan een leuke baan te komen :)
Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 02-01-2014 02:41:28 ]
pi_134974071
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
  donderdag 2 januari 2014 @ 02:47:19 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134974079
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 02:45 schreef Monopoly het volgende:
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
Gelukkig nieuwjaar :s)

En jouw usericon, What The Fyra? _O-
  donderdag 2 januari 2014 @ 06:48:54 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134974832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 02:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er zijn gebieden die zo dunbevolkt zijn dat een treindienst die vaker dan 1x per uur rijdt gewoon niet rendabel te krijgen is. In Nederland valt het wat dat betreft best wel mee: de minimumfrequentie is 1x/uur, maar vrijwel overal rijdt wel 2x/u een trein.

In bijvoorbeeld Zweden zijn sommige gebieden zo dunbevolkt dat er maar een paar ritten per dag zijn, bijvoorbeeld een paar spitsritten zijn en verder nog wat ritjes om de gaten te vullen. Dat zie je ook terug in andere landen, bijvoorbeeld in Spanje. Dit is de dienstregeling (nouja, dienstregeling 2013) van Valdetorres (inwonertal 1281):
[ code verwijderd ]

Ik denk niet dat zo'n aanbod ooit interessant kan zijn voor zowel de reiziger als de vervoerder, maar zolang een overheid bereid is om de benodigde infrastructuur en tekorten te financieren blijft het rijden. De (vaak weinige) reizigers die er zijn hebben er profijt van en verder, tsja... laat maar rijden. :)

In Engeland zijn onder het regime van Dr. Beeching heel veel van zulke lijntjes gesloten. Ze brachten vrijwel niks op aan inkomsten maar vroegen wel veel geld van British Rail en de Britse overheid. Het sluiten van de spoorwegen en het laten rijden van vervangende bussen was veel goedkoper.
Maar juist in Engeland zijn sommige trajecten niet gesloten, daar rijdt 1x/week een "spooktrein". De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
  donderdag 2 januari 2014 @ 06:52:28 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134974843
Kwam deze tegen op Smoelenboek:
  donderdag 2 januari 2014 @ 08:42:39 #80
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_134975162
Net na Duivendrecht staat een virm defect te zijn. Voorlopig even geen treinen richting Amsterdam Amstel
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:10:46 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134975352
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 02:45 schreef Monopoly het volgende:
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
Ah, dan spreek ik je dan weer. NCBG-dienstje morgenochtend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134975760
Mansveld heeft definitief bewezen dat ze maling heeft aan de reiziger. Ze heeft maling aan het LOCOV-advies en negeert bezwaarschrift Algemene Wet Bestuursrecht tegen clandestiene extra tariefstijging van NS:

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:48:06 #83
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_134975837
MVBOV stond wel weer uitgebreid in de Telegraf vanmorgen... Doen jullie wat dat betreft wel netjes.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 2 januari 2014 @ 10:40:36 #84
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_134976677
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 06:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar juist in Engeland zijn sommige trajecten niet gesloten, daar rijdt 1x/week een "spooktrein". De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
Ah ja, wel eens gezien op Youtube
Newhaven Marine 1x per dag stopt er een trein
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:20:59 #85
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_134977498
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 10:40 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Ah ja, wel eens gezien op Youtube
Newhaven Marine 1x per dag stopt er een trein
Bizar. Waarom is dit?
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:23:25 #86
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_134977537
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:20 schreef Boomfluisteraar het volgende:

[..]

Bizar. Waarom is dit?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 06:48 schreef greavy het volgende:

De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:24:07 #87
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_134977555
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:23 schreef JDude het volgende:

[..]

[..]

Ik las het. Maar waarom kost die sluitingsprocedure dan zoveel? Toch kwestie van die trein ergens anders inplannen?
  Redactie Sport donderdag 2 januari 2014 @ 11:25:06 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134977576
Enschede-Gronau had ook zo'n mooie dienst in 1981 tot de sluiting:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:32:17 #89
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_134977750
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:24 schreef Boomfluisteraar het volgende:

[..]

Ik las het. Maar waarom kost die sluitingsprocedure dan zoveel? Toch kwestie van die trein ergens anders inplannen?
Dat ligt in het VK wat ingewikkelder vermoed ik.

Het fenomeen wordt ook wel parliamentary trains genoemd.
pi_134979957
Daarnaast mogen ze de lijn dan ook gebruiken bij verstoringen, want hij is gewoon open en geconditioneerd. Tenminste, dat zei een mevrouw van Northern Rail PR in een filmpje over Ghost Trains.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')