Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/
Door Quintus Vosman.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:19 schreef b2py het volgende:
Groot artikel overigens ook over 'Hoe verder na Fyra?'
Heeft Ronde Venen al een goed bordeel?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?
[ afbeelding ]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
Ai, dat lijkt me toch niet al te veilig!quote:Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Sluitseinenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Railforum.com geloof ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden.
Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:25 schreef ReisT het volgende:
In elk geval is Berlin Hbf niet ontworpen voor treinen die op volle snelheid doorrijden, zoals de schrijver van dat stukje suggereert. Sowieso stelt 'volle snelheid' op de lijnen waar het station aan ligt niet zo veel voor.
Bij op volle snelheid doorrijden in combinatie met meerdere niveau's denk ik als eerste aan Ashford International, waar de Eurostar met 300km/h over het viaduct raast.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?
[ afbeelding ]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
Ja. Zoals gewoon accepteren als mensen foto's willen makenquote:Palm zegt dat het niet gaat om de hoogste bieder, maar dat de koper iets moet toevoegen aan De Ronde Venen.
Vraag me af, dit is de aftermath:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Het programma is niet op Eén, maar op Canvas: http://www.canvas.be/prog(...)4c79469a6b#panel-epiquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Panorama-aflevering van aankomende week op Eén (Vlaanderen) gaat over de NMBS en concurrentie op het spoor.
Het is max 120 daar beneden. Verderop mag je pas harder.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160.
Het zegt meer over het niveau van de journalisten dan van de hoogleraarquote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan.
Zweeftrein!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me af, dit is de aftermath:
[ afbeelding ]
Complete aardebaanconstructie weggespoeld.
Oei, daar had ik mij als machinist van die trein mooi niet aan gewaagd...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:00 schreef greavy het volgende:
Per 1 juni 2014 moeten alle stations voorzien zijn van kaartautomaten, dus op stations waar géén loket is dient de reiziger naar de kaartautomaat te gaan.
Is dat hetzelfde stuk? Volgens mij zijn op het stuk van mijn foto regelmatig zulke hoge golven.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me af, dit is de aftermath:
[ afbeelding ]
Complete aardebaanconstructie weggespoeld.
Welkom in Belgiëquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen.
Geen idee maar ik had die trein echt niet laten rijden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:07 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde stuk? Volgens mij zijn op het stuk van mijn foto regelmatig zulke hoge golven.
Ik ook niet, denk dat het hier ook allang stil zou zijn gelegd. Ze zijn daar blijkbaar wat meer gewend dan wij, en misschien is de baan daarop extra verstevigd.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee maar ik had die trein echt niet laten rijden.
Wafelijzerpolitiek. Eén loket in Vlaanderen dicht, dan ook eentje in Wallonië. Eén kaartautomaat in Vlaanderen erbij, dan ook eentje in Walloniëquote:
In België zijn er 42 loketten definitief gesloten, en van nog eens 35 loketten de openingsuren beperkter geworden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen.
Van de 42 gesloten loketten zijn er inderdaad 21 in Wallonië en Vlaanderen gesloten.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wafelijzerpolitiek. Eén loket in Vlaanderen dicht, dan ook eentje in Wallonië. Eén kaartautomaat in Vlaanderen erbij, dan ook eentje in Wallonië
Laat Socios het maar niet horenquote:
Die zien we hier toch niet meer terug.quote:
Personeel zal vrijwel altijd de duurste component zijn van een treinkaartje. Als je daar wat van af kan halen of geen prijsverhoging daardoor hoeft door te voeren is dat een voorsprong. >99% van Nederland heeft wel eens met een kaartautomaat gewerkt, dus nieuw is het voor mensen niet. Per april gaat het papieren kaartje er toch al uit, dus stop dan ook direct met verkoop via mensen. Zet ze ergens anders in of saneren.quote:Overigens ben ik van mening dat sommige dingen wel meer waarde hebben dan dat in geld is uit te drukken.
Een stuk service wat geld kost en je niet direct terug ziet, maar wel in de beleving van de reiziger is al belangrijk genoeg om open te laten.
Dit is natuurlijk een mooie discussie omdat de één een loket belangrijker vind, en de ander de railcatering bijvoorbeeld.
Waar leg je de grens? Wat is noodzakelijk etc etc
Eerst zien. En als het wel halsoverkop wordt doorgevoerd (want die technische problemen zijn gegarandeerd niet rond dit jaar) uiteraard volgend jaar de berichten volgen dat de vervoerders met de handen in het haar zitten over de afnemende reizigersaantallenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:48 schreef b2py het volgende:
Per april gaat het papieren kaartje er toch al uit.
Als je nog vijf, zes jaar de tijd hebt voer je je overleg anders dan wanneer de deadline binnen een paar maanden ligt en de technische problemen waar je al vijf, zes jaar op hamert nog steeds niet opgelost zijn. Dat die eerste vijf jaar van overleg dan minder zichtbaar zijn, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:14 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me nou echt af voor hoeveel mensen er nou zoveel 'problemen' zijn. En het is ook altijd weer lekker 1 voor 12 aan de bel trekken door die clubjes. Die plannen en uitvoeringen zijn vijf - zes jaar geleden al gestart.
Ik geloof er heilig in dat die overleggen achter de schermen niet gevoerd zijn, ander voorbeeld:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je nog vijf, zes jaar de tijd hebt voer je je overleg anders dan wanneer de deadline binnen een paar maanden ligt en de technische problemen waar je al vijf, zes jaar op hamert nog steeds niet opgelost zijn. Dat die eerste vijf jaar van overleg dan minder zichtbaar zijn, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
En de problemen (zonder aanhalingstekens) zijn mensen die de trein uitgejaagd worden doordat ze aan de verkeerde kant van het "gemiddeld worden de kaartjes niet duurder vallen" (en de mensen die geen alternatief hebben en dus maar moeten dokken voor het speelgoed van TLS en de vervoerders). Die eerste groep mensen komt niet meer terug en wordt niet vervangen door een groep autoreizigers die zich plotseling realiseren dat de treinverbinding voor hun goedkoper wordt.
Accepteren die machines dan eindelijk iets anders dan Belgische pasjes?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:00 schreef greavy het volgende:
... op stations waar géén loket is dient de reiziger naar de kaartautomaat te gaan.
Dat is te kort door de bocht, er is wel degelijk eerder aan de bel getrokken, maar omdat de zachte diplomatie (inclusief een petitie die er echt wel was voor 2012) niet werkte, is in september 2012 echt groot nieuw gemaakt. Dit was voor NS niet bepaald gunstige publiciteit, ik kan me voorstellen dat de reizigersorganisaties het eerst binnenskamers hebben proberen op te lossen, en toen dat niet lukte het grof geschut in stelling is gebracht.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geloof er heilig in dat die overleggen achter de schermen niet gevoerd zijn, ander voorbeeld:
Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen. Kan je zo opvissen uit documenten uit die tijd. Vervolgens komen ROVER, VBOV en welk ander hip clubje er in september 2012 (!) mee dat het belachelijk is dat de Benelux niet meer gaat rijden. Lekker op tijd jongens, not. Dan verdien je het ook gewoon niet. Gewoon niet.
Ja, als Nederlander kan je er prima terecht met Maestro. Zelf al meerdere keren gedaan. Hoe het VISA/Mastercard zit weet ik niet exact.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Accepteren die machines dan eindelijk iets anders dan Belgische pasjes?
Oh echt ja? Zou nieuw zijnquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
Ja, als Nederlander kan je er prima terecht met Maestro.
quote:
How furry interesting.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, als Nederlander kan je er prima terecht met Maestro. Zelf al meerdere keren gedaan. Hoe het VISA/Mastercard zit weet ik niet exact.
Deels eens. Dat de Beneluxtrein via Dordrecht en Roosendaal zoals we die kenden zou vervallen, was allang duidelijk. Den Haag was echter wél een trein beloofd (via Breda weliswaar) die uiteindelijk niet kwam.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geloof er heilig in dat die overleggen achter de schermen niet gevoerd zijn, ander voorbeeld:
Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen. Kan je zo opvissen uit documenten uit die tijd. Vervolgens komen ROVER, VBOV en welk ander hip clubje er in september 2012 (!) mee dat het belachelijk is dat de Benelux niet meer gaat rijden. Lekker op tijd jongens, not. Dan verdien je het ook gewoon niet. Gewoon niet.
Hoe ver is dat, voor 2005 of ben ik dan te optimistisch? 2007 zou die Fyra al rijden als HST zonder Benelux. Ze waren te laat, by far.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is te kort door de bocht, er is wel degelijk eerder aan de bel getrokken, maar omdat de zachte diplomatie (inclusief een petitie die er echt wel was voor 2012) niet werkte, is in september 2012 echt groot nieuw gemaakt. Dit was voor NS niet bepaald gunstige publiciteit, ik kan me voorstellen dat de reizigersorganisaties het eerst binnenskamers hebben proberen op te lossen, en toen dat niet lukte het grof geschut in stelling is gebracht.
Nou ja Maestro moet je wel interesting vinden. Stel anders die vraag nietquote:
Zie mijn eerdere post.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe ver is dat, voor 2005 of ben ik dan te optimistisch? 2007 zou die Fyra al rijden als HST zonder Benelux. Ze waren te laat, by far.
Jij weet van de slachtoffers altijd wel daders te maken. Dat is toch een kwaliteit waar we zuinig op moeten zijn hier.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe ver is dat, voor 2005 of ben ik dan te optimistisch? 2007 zou die Fyra al rijden als HST zonder Benelux. Ze waren te laat, by far.
Bij de nieuwe kaartautomaten kan het wel. De oude automaten zijn allemaal pleite inmiddelsquote:
Duitse automaten wel. Maar die hebben dan weer een eindeloos langdradige interface.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:43 schreef greavy het volgende:
Oh, ze accepteren ook muntstukken. Maar geen briefgeld.
Een rollenspel hoeft geen eenrichtingsverkeer te zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij weet van de slachtoffers altijd wel daders te maken. Dat is toch een kwaliteit waar we zuinig op moeten zijn hier.
Als je niks weet en niks bevestigd krijgt kun je nergens mee slaan, je kunt alleen lobbyen. Als de vervoerder in kwestie daar z'n kont mee afveegt sta je met lege handen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Eigen initiatief is te lastig vermoed ik dan maar?
Oftewel, je lobby was niet goed genoeg. Daar komt het dan wel op neer als de vervoerder daar niks mee doet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je niks weet en niks bevestigd krijgt kun je nergens mee slaan, je kunt alleen lobbyen. Als de vervoerder in kwestie daar z'n kont mee afveegt sta je met lege handen.
Dat is inderdaad een misser geweest. Er op vertrouwen dat NSH de achterliggende wijsheid van het spreekwoord "je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt" in zou zien was al niet handig, maar het feit dat de Fyra niet in dezelfde prijsklasse zou rijden als de Benelux was wel reden om aan de bel te trekken. Beter eerder, maar om dan maar helemaal niet te trekken vind ik ook zo wat.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef b2py het volgende:
Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen.
Hand boven hoofd van Minister/staatssecretaris doet ook wonderen. Locov is natuurlijk tandeloos by design (zoals nu met de "laten we de tariefsverhoging van 2015 maar vast in 2014 gaan doorrekenen"), dus de publieke opinie is zo'n beetje het enige waar je lobby nog zin kan hebben.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Oftewel, je lobby was niet goed genoeg. Daar komt het dan wel op neer als de vervoerder daar niks mee doet.
NS heeft letterlijk tot een half uur voordat de drgl 2013 inging volgehouden dat "het allemaal wel goed zou komen".quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een misser geweest. Er op vertrouwen dat NSH de achterliggende wijsheid van het spreekwoord "je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt" in zou zien was al niet handig, maar het feit dat de Fyra niet in dezelfde prijsklasse zou rijden als de Benelux was wel reden om aan de bel te trekken.
Nouja, het zal je verbazen hoe vaak het gebeurt. En niet alleen in de spoorse sector.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een misser geweest. Er op vertrouwen dat NSH de achterliggende wijsheid van het spreekwoord "je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt" in zou zien was al niet handig, maar het feit dat de Fyra niet in dezelfde prijsklasse zou rijden als de Benelux was wel reden om aan de bel te trekken. Beter eerder, maar om dan maar helemaal niet te trekken vind ik ook zo wat.
Maar goed, het hele Fyra-dossier komt al jaren er op neer dat iedereen weet dat het neer gaat komen op zwartepieten, maar niemand wil beginnen.
Terugkomend op de papieren kaartjes: de ov-chipkaart bevat nog mankementen te over, de sluiting van stations is op veel plaatsen nog verre van zeker en het is vooral een staaltje "laat ik maar doen of de wereld gek is dan lijd ik geen gezichtsverlies"-management. Daar wordt al sinds voor het ding in handen kwam van reizigers over gesteggeld en zolang het hele design schreeuwt "alles voor de vervoerder, alle risico's naar de reiziger" blijft dat ook zo.
Nou ja, in een sector waar werkelijke concurrentie mogelijk is (en je instapkosten te overzien zijn) is de kans al een stuk kleiner. Reden te meer om bedrijven waarvan je verwacht dat ze ethisch en in maatschappelijk belang handelen niet als commercieel bedrijf neer te zetten. En als je dat dan doet het ook los te trekken zodat eventuele verliezen niet ook nog eens bij de belastingbetaler neergelegd worden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, het zal je verbazen hoe vaak het gebeurt. En niet alleen in de spoorse sector.
En ja, uit financieel economisch oogpunt natuurlijk volledig begrijpelijk. Dubbel personeel nodig, in plaats van dat alles van Benelux naar Fyra gaat. Je zal meer materieel moet leasen, onderhouden etc.
Je kan je verwachtingen dat NS handelt uit maatschappelijk belang wel uit je hoofd zetten hoor. Daar hebben voorgangers in Den Haag wel voor gezorgd.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, in een sector waar werkelijke concurrentie mogelijk is (en je instapkosten te overzien zijn) is de kans al een stuk kleiner. Reden te meer om bedrijven waarvan je verwacht dat ze ethisch en in maatschappelijk belang handelen niet als commercieel bedrijf neer te zetten. En als je dat dan doet het ook los te trekken zodat eventuele verliezen niet ook nog eens bij de belastingbetaler neergelegd worden.
Binnen de constructie waar de NS zich bevindt is het gedrag volkomen logisch en verklaarbaar. Alleen is het aanzienlijk meer wenselijk gedrag voor de aandeelhouder dan de reiziger.
Ik doelde er op dat er twee verschillende antwoorden kwamen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja Maestro moet je wel interesting vinden. Stel anders die vraag niet
Ja, ik (via m'n werk), al gebruik ik hem nooitquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:08 schreef J.B. het volgende:
American Express (heeft überhaupt iemand die creditcard?!)
Dat was dan ook geen gunningscriterium.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je verwachtingen dat NS handelt uit maatschappelijk belang wel uit je hoofd zetten hoor. Daar hebben voorgangers in Den Haag wel voor gezorgd.
ja dan moet ik voorrang verlenen, ik wist niet dat de Belgen inmiddels op de hoogte waren van het bestaan van de rest van de wereld. Het spijt mequote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik doelde er op dat er twee verschillende antwoorden kwamen.
Ja doeg.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Oftewel, je lobby was niet goed genoeg. Daar komt het dan wel op neer als de vervoerder daar niks mee doet.
Ik wist het ook niet, het was bedoeld als retorische vraag.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dan moet ik voorrang verlenen, ik wist niet dat de Belgen inmiddels op de hoogte waren van het bestaan van de rest van de wereld. Het spijt me
Dat.quote:
Geen idee. Maar als jij al begint dat de er niet naar de lobby geluisterd wordt wie zegt er dan dat die lobby goed genoeg was.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat.
HSA legt zelfs adviezen van LOCOV/ROCOV naast zich neer ("Ja leuk dat je dat wilt, doei"), wat verwacht je dan nog van een club als ROVER, Beneluxpendelaar of VBOV?
Men vraagt advies. Om "advies gevraagd te hebben". Niet om advies te krijgen, en al helemaal niet om daarnaar te luisteren. Maar JEUJquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat.
HSA legt zelfs adviezen van LOCOV/ROCOV naast zich neer ("Ja leuk dat je dat wilt, doei"), wat verwacht je dan nog van een club als ROVER, Beneluxpendelaar of VBOV?
Ja misschien moeten we Wilma gewoon gaan gijzelen, een maand of vier. Dat het dan wel doordringt. Kan best natuurlijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee. Maar als jij al begint dat de er niet naar de lobby geluisterd wordt wie zegt er dan dat die lobby goed genoeg was.
Jaren geleden was de SP al bezig met petities, enquêtes, kamervragen, moties, enzovoorts om vooral te voorkomen dat het een 'bontjassentrein' zou worden. Toch is dat gebeurd, ondanks alle moeite die er veelvuldig in is gestopt. De hoeveelheid moeite/lobbywerk is bij de reizigersorganisaties echt niet anders geweest hoor.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee. Maar als jij al begint dat de er niet naar de lobby geluisterd wordt wie zegt er dan dat die lobby goed genoeg was.
Nee, het is alleen volstrekt voor niks. Reizigersorganisaties worden gewoon gedoogd als zodanig, om maar te kunnen zeggen dat "een ander geluid gehoord mag worden". Het is hetzelfde als de koe in de wei die ook blij moet zijn dat zijn scheet gehoord mag worden. Gehoord mogen worden, is het beste wat je kunt hopen. Verder veegt iedereen er gewoon toch zijn reet mee natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jaren geleden was de SP al bezig met petities, enquêtes, kamervragen, moties, enzovoorts om vooral te voorkomen dat het een 'bontjassentrein' zou worden. Toch is dat gebeurd, ondanks alle moeite die er veelvuldig in is gestopt. De hoeveelheid moeite/lobbywerk is bij de reizigersorganisaties echt niet anders geweest hoor.
Nouja, dan kunnen we concluderen dat ik ongelijk heb en er inderdaad door NS/NMBS 'geluisterd' is. Wat voor onderliggende reden ook aan ten grondslag lig. Voorlopig geef ik je gelijk!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jaren geleden was de SP al bezig met petities, enquêtes, kamervragen, moties, enzovoorts om vooral te voorkomen dat het een 'bontjassentrein' zou worden. Toch is dat gebeurd, ondanks alle moeite die er veelvuldig in is gestopt. De hoeveelheid moeite/lobbywerk is bij de reizigersorganisaties echt niet anders geweest hoor.
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 03-01-2014 om 23:24:24Schiphol: er rijden momenteel geen treinen. De brandweer heeft het treinverkeer stilgelegd na een brandmelding. http://t.co/axyyfHaEPO #Shl reageer retweet
Ja, zo werkt het. Adviesrecht is grappig maar tandeloos.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Men vraagt advies. Om "advies gevraagd te hebben". Niet om advies te krijgen, en al helemaal niet om daarnaar te luisteren. Maar JEUJmen heeft advies gevraagd
Ik snap die Molukkers wel. Alleen hadden ze het verkeerde doel voor ogenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het. Adviesrecht is grappig maar tandeloos.
Nee hoor. Elk advies kan als functie van de windrichting genegeerd worden. Afgelopen jaren meerdere malen gebeurdquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:41 schreef Duvel het volgende:
Overigens: een advies moet wel met argumenten worden genegeerd. Een argument "past niet binnen de concessie" is waarschijnlijk al voldoende.
Stel je voor dat ieder advies overgenomen wordt, in wat voor dwaze wereld komen we dan terecht.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor. Elk advies kan als functie van de windrichting genegeerd worden. Afgelopen jaren meerdere malen gebeurd
Nja, dat zou ook een mooie boel worden iddquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Stel je voor dat ieder advies overgenomen wordt, in wat voor dwaze wereld komen we dan terecht.
Daarom heeft de Consumentenbond het ook een paar jaarverdomd om mee te doen aan die poppenkast en daarom heeft MVBOV de uitnodiging beleefd afgeslagen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor. Elk advies kan als functie van de windrichting genegeerd worden. Afgelopen jaren meerdere malen gebeurd
Paulien, Truus, Karla, Tineke, Annemarie. Melanie, Wilma.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Daarom heeft de Consumentenbond het ook een paar jaarverdomd om mee te doen aan die poppenkast en daarom heeft MVBOV de uitnodiging beleefd afgeslagen.
De voorzitter van het LOCOV heet Paulien. Ze had beter Truus kunnen heten. Excuustruus.
Mannen maken veel meer overhaaste beslissingen.Ruimtelijk inzicht is niet nodig voor een functie als deze.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Paulien, Truus, Karla, Tineke, Annemarie. Melanie, Wilma.
Hoe lang moet het nog duren voordat iemand in de gaten krijgt dat vrouwen zich niet met ruimtelijke dingen moeten bemoeien?" />
Sinds Neelie is er werkelijk NIETS dan ellende uit voortgekomen.
Dat Den Haag (en vooral de huidige bende neocons) daar vooral voor verantwoordelijk zijn is natuurlijk waar, maar als NS op dit tempo doorgaat met reizigers de auto in jagen zullen ze wellicht wel moeten. Mits (meer) subsidie, uiteraard.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je verwachtingen dat NS handelt uit maatschappelijk belang wel uit je hoofd zetten hoor. Daar hebben voorgangers in Den Haag wel voor gezorgd.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus ook inclusief poortjes die niet proberen je Servexkoffie uit je hand te tikken als je met bagage en chipkaart aan het jongleren bent.
Ik denk dat het huidige Den Haag vooral met de restanten van eerdere kabinetten zit opgescheept dan dat ze die zelf veroorzaken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat Den Haag (en vooral de huidige bende neocons) daar vooral voor verantwoordelijk zijn is natuurlijk waar, maar als NS op dit tempo doorgaat met reizigers de auto in jagen zullen ze wellicht wel moeten. Mits (meer) subsidie, uiteraard.
Als je reizigers met een keuze de trein in wilt hebben moet je van dingen af als de OV-vervoerderskaart (in huidige vorm) en het slachtoffergedrag als "het valt best mee/jullie zien niet wat er allemaal goed gaat/er rijden géén tanks in Bagdad" maar de reiziger eerst zetten. Dus ook inclusief poortjes die niet proberen je Servexkoffie uit je hand te tikken als je met bagage en chipkaart aan het jongleren bent.
Er rijden al jaren goederentreinen over de Hanzelijn. Je ziet ze alleen niet in het donker.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:02 schreef Piles het volgende:
Waarom rijden er tegenwoordig goederentreinen over de Hanzelijn?
Hoezo al jaren?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Er rijden al jaren goederentreinen over de Hanzelijn. Je ziet ze alleen niet in het donker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |