abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134949827
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
pi_134949848
Misschien ook vanwege het comfort van de machinist? ;)
pi_134949850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:00 schreef b2py het volgende:
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
Dat is volgens mij om niet boven de 140 uit de te komen in de tunnel, omdat je omlaag rijdt.
pi_134949926
We gingen echt terug naar 80 ofzo. Gisteren ook al.
  Redactie Sport woensdag 1 januari 2014 @ 14:08:22 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134949999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:00 schreef b2py het volgende:
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
Volgens mij om wat minder last van luchtdruk te hebben
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_134950053
Eerste reis en al meteen +30 te pakken. Waarom wachten op een geplande cross-platform overstap als je ook voor hun neus weg kunt rijden ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 januari 2014 @ 14:13:19 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134950134
Gelukkig nieuwjaar allemaal *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 januari 2014 @ 14:14:28 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134950164
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij om wat minder last van luchtdruk te hebben
ik denk het. Die snelheidsbeperking bij de tunnel zit er namelijk al een behoorlijke periode op. Het zorgt er ook voor dat de IC's tussen Lelydorp en Zwolle 0,0 rijtijdmarge hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134950169
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:00 schreef b2py het volgende:
Zit er een snelheidsbeperking op de Drontermeertunnel? Iedere machinist gaat in de ankers bij het inrijden van dat ding. Of is het puur uit comfort voor de reiziger?
onder de 100kmh bijna geen last van ploppende oren. Na lelijk stad knallen zodat je snelheid terug kunt nemen voor de tunnel.

Je hebt er ook die knallen gewoon door de tunnel heen hoor.
pi_134950305
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij om wat minder last van luchtdruk te hebben
Dat lijkt mij duidelijk idd.
Maar vraag me af of het initiatief machinist is, NS of Prorail.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 januari 2014 @ 14:22:27 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134950347
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat lijkt mij duidelijk idd.
Maar vraag me af of het initiatief machinist is, NS of Prorail.
het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134952619
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
Ik ben niet technisch ingesteld, maar kunnen er relatief eenvoudige maatregelen getroffen worden om dit luchtdrukprobleem op te lossen?

Overigens zou een aardige afspraak kunnen zijn om af te remmen als men op schema loopt, maar door te knallen als daardoor vertraging in te lopen is.
pi_134952651
Matig, dit jaar minder treinkilometers gemaakt als in 2011 en 2012...
2011: 10.956
2012: 11.196
2013: 10.365

Andere nutteloze info:
Totale ingechekte tijd met OV in Nederland: 9 dagen, 20 uur, 25 minuten
Langste reis: Groningen - Utrecht met veel vertraging: 3 uur, 12 minuten

[ Bericht 23% gewijzigd door Bitlord op 01-01-2014 16:16:16 ]
pi_134952900
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:59 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik ben niet technisch ingesteld, maar kunnen er relatief eenvoudige maatregelen getroffen worden om dit luchtdrukprobleem op te lossen?

Overigens zou een aardige afspraak kunnen zijn om af te remmen als men op schema loopt, maar door te knallen als daardoor vertraging in te lopen is.
Toeloop naar tunnelbuis door opbouw van druk ipv in een keer een muur zal flink schelen.

Ik verwacht overigens niet dat Prorail gaat zeggen je moet langzamer in onze tunnel rijden want de infrastructuur voldoet niet. Zal wel een interne NS aangelegenheid zijn.
pi_134953026
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:00 schreef Bitlord het volgende:
Matig, dit jaar minder treinkilometers gemaakt als in 2011 en 2012...
2011: 10.956
2012: 11.196
2013: 10.365
ik kwam uit op 30.053 km. Had ik nog wel een dikke rit op oudejaarsmiddag voor nodig trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134953205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:01 schreef Igen het volgende:
Misschien ook vanwege het comfort van de machinist? ;)
Dat zou een argument kunnen zijn als er maximaal één betalende passagier in die trein zou zitten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134953327
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou een argument kunnen zijn als er maximaal één betalende passagier in die trein zou zitten.
Dat is hoe men zou behoren te redeneren, maar mij ging het meer om de daadwerkelijk gebruikte redenatie, en het ging me erom dat reizigersbelang en personeelsbelang voor de verandering eens op één lijn zouden kunnen zitten.
pi_134953596
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is hoe men zou behoren te redeneren, maar mij ging het meer om de daadwerkelijk gebruikte redenatie, en het ging me erom dat reizigersbelang en personeelsbelang voor de verandering eens op één lijn zouden kunnen zitten.
okee, dan zijn we het dus eens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134954054
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
Klopt, reis erg veel over de Hanzelijn en over het algemeen tegenwoordig op lagere snelheid door de tunnel, met één uitzondering. Echter kwam er toen een omroep dat we, omdat we al vertraagd waren, op volle snelheid door de tunnel zouden rijden. Daarbij werden we gewaarschuwd voor enig discomfort aan de oren. Zo kan het ook. :)
Hooray for beer.
pi_134954243
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het lijkt me dat er afspraken over zijn, want ik ben al verschillende malen met een relatief lage snelheid door die tunnel vervoerd.
de IC waar ik in zit knalde net gewoon met 130 door de tunnel heen

De trein was idd ong. 5 minuten vertraagd
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:24:45 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134954782
Ik ga dit jaar weer mijn spoorse kilometers proberen bij te houden. Mijn eerste kilometers Antwerpen Berchem - Neerpelt - Mol - Hasselt - Genk - Hasselt - Antwerpen Berchem weer gemaakt.
pi_134954962
Overigens ergens deze dagen het spoorboekje binnengekregen. Ik ben weer tevreden. :)
Hooray for beer.
pi_134955787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:24 schreef greavy het volgende:
Ik ga dit jaar weer mijn spoorse kilometers proberen bij te houden. Mijn eerste kilometers Antwerpen Berchem - Neerpelt - Mol - Hasselt - Genk - Hasselt - Antwerpen Berchem weer gemaakt.
nou nou
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:30:46 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134956496
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou nou
Wat is een handige manier om in België te berekenen? In de OP staat via de website van NMBS, maar ik vind niks over afstand / tariefeenheden, of doe ik iets fout?
pi_134956696
In het spoorboekje staan de afstanden toch? En anders Google earth
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:50:58 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134956996
Ohja, spoorboekje. Gaan we daar ff kijken :)
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:53:56 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134957069
Berchem-Hasselt is 97,4
Hasselt-Genk 15,8
Mol-Neerpelt 23,1
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:55:30 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134957117
Heb het gevonden in het spoorboekje inderdaad. Begint met 246 kilometer.
pi_134957412
Ik sta op 0 uit 1. Drama. :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 januari 2014 @ 19:10:23 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134957539
Vanochtend tijdens mijn tripje even een uurtje in Mol gestaan, even 10 minuten gelopen (zag deze (mogelijk leuke) fotostek toen ik naar Neerpelt vertrok)

NMBS 4171 + 4101
Op deze foto verlaat de 4171 met de 4101 Mol, opweg naar Neerpelt.


NMBS 4176
Tussen Mol en Hasselt rijden op zondagen maar 1x/2 uur treinen, en worden in de week gekoppeld en gesplitst van de IR-treinen Antwerpen - Neerpelt vv. In de weekenden is er een pendeldienst Mol - Hasselt vv voorzien, en mocht de 4176 de hele dag heen- en weer pendelen, en arriveert hier in Mol.


NMBS 4101 + 4171
Nadat deze 2 treinstellen mij even eerder al gepasseerd waren als IR-trein naar Neerpelt, komen de 2 treinstellen weer retour als IR-trein naar Antwerpen Centraal, en arriveren hier in Mol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')