allemaal vertakkingen: ja in mijn beleving wel, het heeft ook niet voor niks een verzamelnaam (het A-spectrum) waaronder het allemaal valt, de problematiek zit allemaal in dezelfde hoek.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:55 schreef PS1Vet het volgende:
@ Probability: Geen idee ik ben geen expert hierin; maar iedereen is verschillend. Toevallig zit bij mij op PE wel iemand met zowel ASS als ADD diagnose. Zijn het gewoon niet allemaal vertakkingen van het Autisme Stoornis Spectrum. Ach je kent de disclaimer van dit topic, in geval van twijfel vraag je het een psycholoog.
Weer een boel wijze woorden. Ik geloof dat iemand anders ook al had gezegd: het stempeltje is niet belangrijk. Iemand kan het hebben, maar het niet weten en heel z'n leven zonder grote problemen geleefd hebben. En iemand die wel tegen dingen aanloopt kan daarbij hulp krijgen, maakt niet uit waar het om gaat. (Het is puur de artsen en psychiaters die een diagnose nodig hebben om de juiste behandeling te kunnen bepalen.)quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:34 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
allemaal vertakkingen: ja in mijn beleving wel, het heeft ook niet voor niks een verzamelnaam (het A-spectrum) waaronder het allemaal valt, de problematiek zit allemaal in dezelfde hoek.
[knip]
voor mij was het enige belangrijke: bij een hulpverlener terechtkomen bij wie ik eindelijk wel heel duidelijk het gevoel had dat ie echt begreep hoe dingen in mijn belevingswereld werken. vergeet elke andere vergelijking.
Ik heb geen autisme, maar wel adhd. Ik herken die trekjes wel maar denk dat het meer te maken heeft met het gevoel de controle te verliezen/geen overzicht meer hebben.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:55 schreef PS1Vet het volgende:
@ Probability: Geen idee ik ben geen expert hierin; maar iedereen is verschillend. Toevallig zit bij mij op PE wel iemand met zowel ASS als ADD diagnose. Zijn het gewoon niet allemaal vertakkingen van het Autisme Stoornis Spectrum. Ach je kent de disclaimer van dit topic, in geval van twijfel vraag je het een psycholoog.
OKquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:55 schreef PS1Vet het volgende:
@ Ceased2Be: Ik denk dat we hetzelfde bedoelen/willen zeggen. Ik hou het beknopt zodat de cursusleidster me niet hoeft af te kappen. Dat komt gevoelsmatig ook vervelender over. Ik weet van mezelf dat ik te lang kan door kan praten. Daarom heb ik dat ook als aandachtspunt in mijn eigen gebruikshandleiding gezet.
..
Ga de IT in, daar zit de rest ook geloof ikquote:Op woensdag 5 februari 2014 12:51 schreef Woussie1987 het volgende:
Pfff wat is het lastig om als asperger een baan te zoeken.
Ken dat gevoel, zat al vanaf vorige week woensdag ziek thuis ben vandaag weer gaan werken (ook al voel ik me verre van jofel) omdat ik het thuis ook wel weer gezien had.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:18 schreef Poesopstokje het volgende:
...
Maar.. ik verveel me dood, dus ik ga vanmiddag m'n sollicitatiebrief naar de Karwei brengen
Ik MOET nog heel veel doen, ben vanmiddag aan de slag gegaan met sausen/verven. Het is gewoon dat ik me al tijden zo lamlendig voel, er komt me niets uit handen, heb totaal geen energie, kan niet uit bed komen..quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:40 schreef Dactylus het volgende:
Goed bezig geweest Poes! Hoezo vervelen? Je hebt al je boeken al uit? Je kent elke hoek van facebook? Billy heeft het in zijn eentje gezelliger als wanneer jij met hem speelt? Je hebt elke film in je bezit al een keer gekeken?
Ik zit al anderhalf jaar thuisquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ken dat gevoel, zat al vanaf vorige week woensdag ziek thuis ben vandaag weer gaan werken (ook al voel ik me verre van jofel) omdat ik het thuis ook wel weer gezien had.
Heb ooit een half jaar zonder project thuis 'op de bank' gezeten, daar werd ik echt gillend gek van.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:13 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zit al anderhalf jaar thuisMeh..
Ben je ziek? Beterschap
Ik ben zojuist wakker geworden van de pijn. Ik "denk" dat ik een spiertje heb verrekt ofzoquote:Op donderdag 6 februari 2014 06:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Heb ooit een half jaar zonder project thuis 'op de bank' gezeten, daar werd ik echt gillend gek van.
En ziek ja, lijkt op een voedselallergie maar de bloedonderzoeken hebben nog niets uitgewezen. Buikpijn valt vandaag (tot nog toe) mee, maar ben zo ontzettend moe
Succes en sterkte!quote:Op donderdag 6 februari 2014 06:12 schreef Ceased2Be het volgende:
danku danku
straks gesprek met de huisarts, eens kijken wat ze nu willen gaan doen
ALs je het niet alleen wil doen, ik ben over 2 weken 2 weken vrij…quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:13 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik MOET nog heel veel doen, ben vanmiddag aan de slag gegaan met sausen/verven. Het is gewoon dat ik me al tijden zo lamlendig voel, er komt me niets uit handen, heb totaal geen energie, kan niet uit bed komen..
Ik heb ritme nodig, en dat kan ik mezelf zo moeilijk geven. Ik hoef niet voor het geld te werken, want ik kom voorlopig toch niet boven de bijstandsnorm uit. Ik wil mezelf nuttig maken, wat om handen hebben. Ik ga niet actief solliciteren, maar zoiets als dit (Karwei), wat ik toevallig tegenkom.. Tja niet geschoten is altijd mis
Bedankt!quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:55 schreef Dactylus het volgende:
Welkom, ToT!
Waar kwam die overprikkeling uiteindelijk door?
Welkom en join the club. Goed om te horen dat het oplucht.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:04 schreef ToT het volgende:
[..]Godver! Vorige week met de cursus nog geleerd dat mensen met Asperger te veel in details verzanden!
Dit lucht trouwens aardig op, dat ik het zo allemaal uittyp!
en dat het gelezen wordt door mensen die het echt begrijpen!!quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:19 schreef ToT het volgende:
Dit lucht trouwens aardig op, dat ik het zo allemaal uittyp!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |