abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134935839
Ik had paar weken geleden bij Van der Valk (Avifauna) een medium rare rib-eye steak besteld en kreeg em ook echt medium rare.
Bij Van der Valk :o. Supermals.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_134936811
Waarschijnlijk gaat de steak inderdaad direct vanuit de koelkast op de grill en bakt de kok de steak maar wat langer om te voorkomen dat die terugkomt omdat hij van binnen koud is.

Overigens is het ook moeilijk om malse biefstuk te krijgen bij slager en supermarkt. Mijn ouders heb ik ook al vaak zat horen roepen dat het "toch echt vlees van de Keurslager was".
pi_134937191
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Done!
dat wilde hij dus niet....... rare dat wilde hij... :P
pi_134937233
Ik bestel het maar niet meer. Ik kan het niet aanzien als ze goed vlees verkrachten. En als je dan ziet wat je er voor mag betalen schieten de tranen in je ogen.
pi_134937273
Keurslagers vallen vaak ook tegen, tenzij er echt een slager werkt die de goede stukken vlees weet te krijgen
pi_134937423
Voor steeds meer dingen geldt:
Als je wil dat het echt goed gebeurt, moet je het zelf doen.
pi_134938876
Bij de steakhouse waar ik altijd kom serveren ze bijna alleen maar rare of medium. Je krijgt echter wel een gloeiend hete plaat bij waar je zelf het vlees verder kan doorgaren. Het mooie is dat het super mals vlees is, zelfs bij well done blijft het mals en dat voor een betaalbare prijs
  woensdag 1 januari 2014 @ 01:17:29 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134944069
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:33 schreef lyolyrc het volgende:
Waarschijnlijk gaat de steak inderdaad direct vanuit de koelkast op de grill en bakt de kok de steak maar wat langer om te voorkomen dat die terugkomt omdat hij van binnen koud is.

Overigens is het ook moeilijk om malse biefstuk te krijgen bij slager en supermarkt. Mijn ouders heb ik ook al vaak zat horen roepen dat het "toch echt vlees van de Keurslager was".
Tja, ze kopen een merk, keurslager, niet goed vlees.
Marketing
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 januari 2014 @ 01:26:26 #34
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_134944258
Piet, ik weer dat jr zuid europa niks vindt, maar denk er eens over na voir na je pensioen. Dat scheelt een hoop ergernis....
Siesta & Fiesta!
pi_134944584
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 01:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, ze kopen een merk, keurslager, niet goed vlees.
Marketing
Ze keuren hun eigen vlees. :P

Gelukkig beginnen ze nu wel wakker te worden na taaie biefstuk, een homp varkenshaas met een netje er omheen die als varkensrollade is verkocht en nog wat meer van zulk soort oplichterij.

De "warme bakker" is van hetzelfde laken een pak.
  woensdag 1 januari 2014 @ 09:40:03 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134946473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 01:26 schreef Bramito het volgende:
Piet, ik weer dat jr zuid europa niks vindt, maar denk er eens over na voir na je pensioen. Dat scheelt een hoop ergernis....
Nee, ik vind zuid europa om te leven geweldig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 januari 2014 @ 10:27:47 #37
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134946752
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:46 schreef Oceanonix het volgende:
Ik bestel het maar niet meer.
Dito.
pi_134946986
Lastig probleem ja. Bestel altijd rare, krijg meestal tussen medium en Well done in. Terug sturen doe ik niet ivm ongezellig eten.

Op de Azoren ooit mooi concept gezien. Kreeg je een gloeiend hete stenen plaat met daarop een rauwe steak. En daarbij zooitje kruiden en sausjes. Kon je hem maken zoals je zelf wilde
hardcoholic
pi_134947024
Wie gaat er nou rauw vlees eten, smeerlap :r

Mensen die interessant willen doen :')
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:06:18 #40
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134947046
Ik stuur 'm trouwens alleen terug als ie echt grijs is en als ik het zoals Piet overduidelijk had gezegd en zwaar had overdreven: "rauw, blue, bloedend, rauw, niet medium, te rauw kan niet, te medium kan heel makkelijk, ik wil hem echt ROOD EN RAUW!" En dan voel je je een zeikerd, maar ja, liever vooraf een zeikerd dan achteraf, denk ik dan. Maar dan nog gaat het meestal fout.

Maar goed, een goed gebakken medium rare lust ik vaak ook nog wel. Helemaal sinds ik ze zelf thuis ook steeds vaker medium rare en zelfs medium bak. Maar dat komt door het roken of bereiden in warmwaterbad. Maar dat is toch anders dan dat je hem 6 minuten in een pan bakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 01-01-2014 11:12:50 ]
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:10:59 #41
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134947087
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wie gaat er nou rauw vlees eten, smeerlap :r

Mensen die interessant willen doen :')
Genoeg mensen, anders zou die bereiding niet al honderden jaren bestaan...

(ha, ik zoek zo'n plaatje, ga naar die site en welke foto staat er potificaal bij dat artikel over perfecte steak? de mijne, hahahaha:

)
pi_134947097
nasty
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:13:18 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_134947103
Had je in NL maar meer goede tenten zonder pretenties! ;)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_134947175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:06 schreef RobinOok het volgende:
Ik stuur 'm trouwens alleen terug als ie echt grijs is en als ik het zoals Piet overduidelijk had gezegd en zwaar had overdreven: "rauw, blue, bloedend, rauw, niet medium, te rauw kan niet, te medium kan heel makkelijk, ik wil hem echt ROOD EN RAUW!" En dan voel je je een zeikerd, maar ja, liever vooraf een zeikerd dan achteraf, denk ik dan. Maar dan nog gaat het meestal fout.

Maar goed, een goed gebakken medium rare lust ik vaak ook nog wel. Helemaal sinds ik ze zelf thuis ook steeds vaker medium rare en zelfs medium bak. Maar dat komt door het roken of bereiden in warmwaterbad. Maar dat is toch anders dan dat je hem 6 minuten in een pan bakt.
Waarom ga je uit eten om iets te eten dat je thuis ook bakt? :')

Eet het dan ook thuis als je het zelf beter kan.
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:26:22 #45
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134947254
Dat doe ik dus ook meestal.
Komt nog zelden voor dat ik steak bestel als ik uit eten ga.
pi_134947940
Ik deel die ervaring eigenlijk niet. Ik ken het wel van vroeger, maar ik ben zelf wat effectiever gaan communiceren, en die droevig goedkope eetcafeetjes met die eeuwige droevige salades en medium steaks bestaan eigenlijk niet meer. Het is allemaal wat hoger in de markt en ze vragen tegenwoordig uit zichzelf hoe je hem wil hebben.

Maar ik ga dan ook vooral steak eten in tenten die de indruk wekken daarop geconcentreerd te zijn. Je hebt van die tenten die dan de obligate steak op de kaart hebben staan omdat er in een gezelschap vaak wel iemand is die niks anders lust, maar die vinden dat dus niet interessant. En je hebt eetcafes en restaurants die een heleboel verschillende kortgebakken rundvleesproducten aanbieden, die begrijpen doorgaans wel wat ik bedoel.

Zo was ik een keer verdwaald in het pittoreske doch tamelijk uitgestorven Zeegse. De snackbar konden we niet vinden, maar een of andere Western tent, serveersters in Cowboyhoed en spijkerbroek, pindadoppen op de vloer, bier in pullen etc. adverteerde zich duidelijk met nogal kitscherige buitenverlichting, niet mijn natuurlijke habitat in ieder geval. Dus ik zag het stuk vlees met angst en beven tegemoet, maar die was werkelijk uitstekend gebakken. Maar die zijn er op gespitst, terwijl dat voor een chef met pretenties in dito restaurant iets zal zijn wat hem niet boeit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134947986
Een goede biefstuk bakken is meer dan alleen een stuk vlees in de pan gooien. Het is een techniek die helaas niet heel veel mensen meester hebben/willen/kunnen maken. Het is ook lastig omdat niet alle stukken even groot zijn, even dik, evenveel vet etc. Alleen met veel ervaring kan je dus voelen en zien hoe het je biefstukje vergaat.

Maar het probleem is dat de meeste mensen en "koks" ook niet weten dat er meer dan 2 soorten biefstuk zijn. Men kent over het algemeen alleen maar biefstuk en kogelbiefstuk , maar weet bij god niet wat er nog meer is.
Hetzelfde als mensen die naar een slager gaan en niet eens weten, vragen, of vermeld krijgen om wat voor biefstuk het gaat. Van welk deel van de koe. Men koopt en verkoopt heel veel "vlees" onder de noemer biefstuk.
Men weet niet eens of het een stuk is uit het spierstuk of uit een dikke lende. Laat staan dat men dan weet wat een "goede" biefstuk zou zijn omdat ieder deel vlees zijn eigen smaak, textuur en bereiding heeft. Om nog maar te zwijgen over de verschillen per ras van de runderen. Een Franse Limousine smaakt echt wel wat anders dan een Aberdeen Angus.

Er zijn veel stukken vlees van het rund wat de universele naam Biefstuk draagt ( want zo noemde we de Steak voordat we Amerikaanse termen interessanter vonden ;) ) Helaas weten de meeste mensen niet eens welk stukje vlees ze mee naar huis krijgen. Of wat men in een restaurant voorgeschoteld krijgt.

Biefstuk is immers biefstuk.... toch...
pi_134949860
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets waar ik mij al jaren aan erger medefokkers, waarom kan 90% van de horeca het niet voor elkaar krijgen een steak of biefstuk te serveren zoals ik hem bestel?
Ik wil mijn steak rood en bloederig, heel rood, heel bloederig.
Dit vertel ik altijd aan de bediening. Hij moet nog moe zeggen. Toch krijg ik hem vrijwel altijd ergens tussen medium en well done.
Terug sturen?
Ja, dan krijg je een kwartier later je steak medium-rare (nog steeds niet rood) als de rest van je gezelschap al aan de koffie zit, want zeikerds
Maak zelfs mee dat de bediening een discussie aan wil gaan, ja maar dan is hij koud van binnen (als je geen steaks kan bakken moet je niet in de keuken gaan staan), wilt u hem dan echt rood (ja ik bestel hem rood dan wil ik hem niet in metalic grijs of wit)
Zelden krijg ik hem medium rare of zelfs maar echt bleu.
What the fuck horekaffers, waarom?
Dat is Piet omdat men in Nederland zich teveel laat leiden door het adagium dat vlees bijna altijd doorbakken moet zijn. Bloederig wordt als snel geassocieerd met rauw en niet goed. Beetje hetzelfde verhaaltje dat je bij vlees altijd rode wijn drinkt. Kul natuurlijk,maar dat wordt ze vanaf het begin zo bijgebracht waardoor je dit soort irritaties krijgt als je er als klant vanaf wijkt. In Nederland ben je ook niet een gast als in "belangrijk = iemand die geld komt brengen." Nee, in Nederland ben je een passant die de eer heeft de horeca zaak te bezoeken en zich over te geven aan wat zij voor jou goed achten. }:|

En dat men geen goede steak kan bakken of überhaupt de verschillen kent tussen rare-welldone-e.d.is mij niet vreemd want ik durf er gif op te nemen dat zeker 75% van de koks ook niet weet hoe men een echt goede omelet weet te bakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2014 14:04:08 ]
pi_134951766
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:10 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Genoeg mensen, anders zou die bereiding niet al honderden jaren bestaan...

[ afbeelding ]

(ha, ik zoek zo'n plaatje, ga naar die site en welke foto staat er potificaal bij dat artikel over perfecte steak? de mijne, hahahaha:

[ afbeelding ] )
En dat zonder toestemming? :P
hardcoholic
  woensdag 1 januari 2014 @ 15:31:35 #50
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134951965
Uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: