Tja, ze kopen een merk, keurslager, niet goed vlees.quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:33 schreef lyolyrc het volgende:
Waarschijnlijk gaat de steak inderdaad direct vanuit de koelkast op de grill en bakt de kok de steak maar wat langer om te voorkomen dat die terugkomt omdat hij van binnen koud is.
Overigens is het ook moeilijk om malse biefstuk te krijgen bij slager en supermarkt. Mijn ouders heb ik ook al vaak zat horen roepen dat het "toch echt vlees van de Keurslager was".
Ze keuren hun eigen vlees.quote:Op woensdag 1 januari 2014 01:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, ze kopen een merk, keurslager, niet goed vlees.
Marketing
Nee, ik vind zuid europa om te leven geweldigquote:Op woensdag 1 januari 2014 01:26 schreef Bramito het volgende:
Piet, ik weer dat jr zuid europa niks vindt, maar denk er eens over na voir na je pensioen. Dat scheelt een hoop ergernis....
Genoeg mensen, anders zou die bereiding niet al honderden jaren bestaan...quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wie gaat er nou rauw vlees eten, smeerlap
Mensen die interessant willen doen
Waarom ga je uit eten om iets te eten dat je thuis ook bakt?quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:06 schreef RobinOok het volgende:
Ik stuur 'm trouwens alleen terug als ie echt grijs is en als ik het zoals Piet overduidelijk had gezegd en zwaar had overdreven: "rauw, blue, bloedend, rauw, niet medium, te rauw kan niet, te medium kan heel makkelijk, ik wil hem echt ROOD EN RAUW!" En dan voel je je een zeikerd, maar ja, liever vooraf een zeikerd dan achteraf, denk ik dan. Maar dan nog gaat het meestal fout.
Maar goed, een goed gebakken medium rare lust ik vaak ook nog wel. Helemaal sinds ik ze zelf thuis ook steeds vaker medium rare en zelfs medium bak. Maar dat komt door het roken of bereiden in warmwaterbad. Maar dat is toch anders dan dat je hem 6 minuten in een pan bakt.
Dat is Piet omdat men in Nederland zich teveel laat leiden door het adagium dat vlees bijna altijd doorbakken moet zijn. Bloederig wordt als snel geassocieerd met rauw en niet goed. Beetje hetzelfde verhaaltje dat je bij vlees altijd rode wijn drinkt. Kul natuurlijk,maar dat wordt ze vanaf het begin zo bijgebracht waardoor je dit soort irritaties krijgt als je er als klant vanaf wijkt. In Nederland ben je ook niet een gast als in "belangrijk = iemand die geld komt brengen." Nee, in Nederland ben je een passant die de eer heeft de horeca zaak te bezoeken en zich over te geven aan wat zij voor jou goed achten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets waar ik mij al jaren aan erger medefokkers, waarom kan 90% van de horeca het niet voor elkaar krijgen een steak of biefstuk te serveren zoals ik hem bestel?
Ik wil mijn steak rood en bloederig, heel rood, heel bloederig.
Dit vertel ik altijd aan de bediening. Hij moet nog moe zeggen. Toch krijg ik hem vrijwel altijd ergens tussen medium en well done.
Terug sturen?
Ja, dan krijg je een kwartier later je steak medium-rare (nog steeds niet rood) als de rest van je gezelschap al aan de koffie zit, want zeikerds
Maak zelfs mee dat de bediening een discussie aan wil gaan, ja maar dan is hij koud van binnen (als je geen steaks kan bakken moet je niet in de keuken gaan staan), wilt u hem dan echt rood (ja ik bestel hem rood dan wil ik hem niet in metalic grijs of wit)
Zelden krijg ik hem medium rare of zelfs maar echt bleu.
What the fuck horekaffers, waarom?
En dat zonder toestemming?quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:10 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Genoeg mensen, anders zou die bereiding niet al honderden jaren bestaan...
[ afbeelding ]
(ha, ik zoek zo'n plaatje, ga naar die site en welke foto staat er potificaal bij dat artikel over perfecte steak? de mijne, hahahaha:
[ afbeelding ] )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |