abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134926285
quote:
AMERSFOORT - Een brute mishandeling is een kat in Amersfoort fataal geworden. Vandalen stopten vuurwerk in het achterwerk van het dier en staken dat aan.

De kat raakte daardoor zo ernstig gewond dat hij afgemaakt moest worden.

Eigenaar Eric Fluit zag zijn huisdier zondagochtend voor het laatst levend. Hij heeft aangifte gedaan bij de politie.

Met flyers heeft hij de buren in de straat gewaarschuwd voor de kattenbeul.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1112844

quote:
Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.
Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed. Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.

Vuurwerk in achterwerk
Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.

Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was. Het hele onderlichaam lag open.'

Laten inslapen
'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van. Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.'

Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier, vlak voordat de arts het in liet slapen.

Waarschuwen
'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/15(...)-in-achterwerk.dhtml

Kat Luna

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2013 14:56:44 ]
pi_134926307
Vlees eten _O_
Lekker stukje rund :9~ Lekker stukje lam :9~
pi_134926317
quote:
En ondertussen gaan er gewoon mensen naar de dierentuin, hoe durven ze :{
pi_134926358
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:44 schreef Loveless85 het volgende: [..] Ja, precies, dat lijkt me ook ja. Bij een dierentuin bezoek is het verminken van dieren zodat ze moeten worden ingeslapen ook aan het orde van de dag. Maarja, dan betaal je 40 euro voor een kaartje dus dan mag het.
Blijkbaar maak jij een onderscheid in verschillende vormen van dierenleed, waarbij je zonder scrupules naar dierentuinen en circussen kan. Voor mij is dierenleed echter categorisch verkeerd, in elk geval dus. Dat noemen we consequent redeneren.
pi_134926366
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Natuurlijk, weleens van 'gedomesticeerd' gehoord? Alsof het gros van de huis-, tuin- en keukenkatten die we houden uberhaupt zou overleven als je ze nu buitenschopt.

Staat er ergens een putdeksel open ofzo? :')
Stoppen met het fokken van die dieren dus. Plus een flinke kattenbelasting invoeren om het bezit vast te ontmoedigen.
pi_134926399
Alleen op Fok mag je dierenleed niet veroordelen omdat je vlees eet. :')
pi_134926425
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Blijkbaar maak jij een onderscheid in verschillende vormen van dierenleed, waarbij je zonder scrupules naar dierentuinen en circussen kan. Voor mij is dierenleed echter categorisch verkeerd, in elk geval dus. Dat noemen we consequent redeneren.
De meeste mensen noemen dat 'doorslaan', maar waar jij lekker van slaapt.
pi_134926444
:')
Dit verhaal komt elk jaar weer voorbij
pi_134926447
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Stoppen met het fokken van die dieren dus. Plus een flinke kattenbelasting invoeren om het bezit vast te ontmoedigen.
Tijd voor de één-kat-politiek :Y
pi_134926450
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
Veroordelen mag prima maar het is wel een tikje hypocriet dan.
pi_134926452
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef Tranquilize het volgende:
Dit verhaal komt elk jaar weer voorbij
Dus dan is het niet erg? :')
pi_134926470
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tijd voor de één-kat-politiek :Y
Wilde katten mogen best wat meer in dit land. Maar van die huiskatten is 1 per land zat inderdaad.
pi_134926474
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

De meeste mensen noemen dat 'doorslaan', maar waar jij lekker van slaapt.
De meesten zijn ook te lui uitgevallen om daadwerkelijk verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden.
pi_134926477
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wees blij dat je dat soort wereldvreemde idioten alleen op internet treft.
pi_134926482
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Veroordelen mag prima maar het is wel een tikje hypocriet dan.
omdat? vuurwerk in de poepert van een kat doen is iets heel anders dan met 1 beweging de nek van een koe opentrekken om het daarna lekker op te peuzelen
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:00:49 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_134926524
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

omdat? vuurwerk in de poepert van een kat doen is iets heel anders dan met 1 beweging de nek van een koe opentrekken om het daarna lekker op te peuzelen
En dat leven in een klein vies klotehokkie dat telt niet mee?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_134926531
Ik wil gewoon niet dat je aan m'n fluffy huisdiertjes komt. Dat is alles. Alles wat niet schattig en lief is kan me aan mijn reet roesten. En alles wat in een pakje ligt wil ik niet mee geconfronteerd worden, omdat ik dan moet toegeven dat ik hypocriet ben. Maar nog steeds geen neuk geef.

pi_134926543
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

De meesten zijn ook te lui uitgevallen om daadwerkelijk verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden.
Ben jij d'r echt zo eentje ja, je draagt ook geen leer, eet geen eieren, weigert standaard overal alles wat ook maar door een dier geproduceerd is, mogelijk niet in complete vrijheid? Fijn leven zal je hebben zeg. Je laat ook geen hout of papier toe in je huis, want daar zijn een paar bomen voor omgezaagd? want ja, als je consequent bent dan ben je wel écht consequent natuurlijk hé. Bomen hebben ook gevoel.
pi_134926548
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dus dan is het niet erg? :')
Kan je aangeven waar ik dat duidelijk maak? Ik zeg gewoon dat dit ieder jaar voorkomt, maar het wel gewoon blijft doorgaan en er nooit een einde aankomt.
pi_134926553
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Merkt ie geen kut van. Lekker de hele dag door vreten. niks mis mee
pi_134926570
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:00 schreef Myraela het volgende:
Ik wil gewoon niet dat je aan m'n fluffy huisdiertjes komt. Dat is alles. Alles wat niet schattig en lief is kan me aan mijn reet roesten. En alles wat in een pakje ligt wil ik niet mee geconfronteerd worden, omdat ik dan moet toegeven dat ik hypocriet ben. Maar nog steeds geen neuk geef.

[ afbeelding ]
O+

Dat ook, het is gewoon onderbuikgevoel bij 90% van de mensen, maar alleen hier tref je weer debielen die het stuk gaan analyseren en jou je gevoelens proberen te ontzeggen want je eet vlees of gaat naar de dierentuin :')
pi_134926577
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:54 schreef IMVHI het volgende:

[..]

En ondertussen gaan er gewoon mensen naar de dierentuin, hoe durven ze :{
Wat heeft dat met deze mishandeling te maken? :')
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_134926582
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wil je eigenlijk een juridisch dichtgespijkerd antwoord? Zoiets als: "Ik vind deze actie verschrikkelijk. Ook vind ik de bio-industrie verschrikkelijk en wat er in Syrie gebeurt kan ook niet door de beugel."
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:02:52 #24
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_134926599
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:02:57 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_134926602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:02 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wil je eigenlijk een juridisch dichtgespijkerd antwoord? Zoiets als: "Ik vind deze actie verschrikkelijk. Ook vind ik de bio-industrie verschrikkelijk en wat er in Syrie gebeurt kan ook niet door de beugel."
Dat lijkt me een redelijk veilig statement, moreel gezien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')