abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135188190
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:40 schreef Tem het volgende:
Sommige beroepsgroepen draaien louter op parttimers.
Dit komt niet in eerste instantie van de werkgever uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_135188345
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit komt niet in eerste instantie van de werkgever uit.
In veel gevallen wel hoor. Zoals thuiszorg-medewerkers en postbezorgers bewust allemaal opgeknipte functies zijn geworden tegen een lager loon (en vaak ook nog eens als ZZP-er of tegen stukloon).

Ook in de taxibranche (schoolvervoer) lijkt dit bewust beleid. Terwijl er vroeger voornamelijk fulltime taxichauffeurs werden aangenomen die ook nog schoolvervoer reden, zijn het nu aparte part-time functies zonder doorgroei mogelijkheden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_135188350
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:40 schreef Tem het volgende:
Sommige beroepsgroepen draaien louter op parttimers.
De ambtenarij, bijvoorbeeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_135188404
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In veel gevallen wel hoor. Zoals thuiszorg-medewerkers en postbezorgers bewust allemaal opgeknipte functies zijn geworden tegen een lager loon (en vaak ook nog eens als ZZP-er of tegen stukloon).
Die zijn onder andere afgeknipt omdat het werk in een bepaalde tijd moet worden gedaan. Maar je hebt gelijk, er zijn uitzonderingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')