Met een nog half rotje in zijn holletje.quote:Op maandag 30 december 2013 21:12 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Op z'n minst komt ie op z'n (versleten) pootjes terecht!
ah dan zal het wel goed komen, die zal wel weer tevoorschijn komen.quote:
Dit inderdaad. Hou het vannacht als het stil is in de gaten.quote:Op maandag 30 december 2013 21:16 schreef valentijn101 het volgende:
Ik denk dat poes zich verstopt heeft. En zodra het rustig word zal ze vast naar huis komen.
Ik zal nog een rondje doen en inderdaad even de struiken door kijken. Bedankt indaha voor de tips!quote:Op maandag 30 december 2013 21:27 schreef indaha het volgende:
Ik denk dat je het beste later in de nacht of morgen vroeg kunt gaan roepen als het rustig is op straat en dan de kat binnenhouden tot na nieuwjaar.
Ik heb vorig jaar 's avonds ook nog een kat moeten zoeken maar hem gelukkig op tijd gevonden , hij lag gewoon onder een struik een straat verder en kwam toen ik hem riep.
Succes !
Onzin, katten lopen veel verder dan de meeste mensen denken, kijk maar eens dan Secret lives of the cat van BBC Horizon (of Little cat Diaries)quote:Op maandag 30 december 2013 21:33 schreef jatochneetoch het volgende:
Katers gaan gemiddeld niet verder dan 100 meter van hun huis vandaan.
Poezen zelfs maar 60 meter.
Dus dan weet je hoever je ongeveer moet lopen.
Maar het kan natuurlijk ook dat die door stress van het vuurwerk gek is gaan doen en verder is gaan lopen. Hopen van niet.
Mijn informatie komt juist uit die documentaire. Ik heb het over een gemiddelde he! Er waren 1 of 2 katten die ver weg trokken, de rest bleef allemaal juist verrassend dichtbij.quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Onzin, katten lopen veel verder dan de meeste mensen denken, kijk maar eens dan Secret lives of the cat van BBC Horizon (of Little cat Diaries)
een van de katten die ze toen gevolgd hebben met een GPS tracker had een territorium van 4km²
Ik hoop dat de kat inmiddels wel weer terug is want ander komen er nog een paar enorm panische uren bij ben ik bang.
Mijn stoere kater zit binnen maar is inmiddels ook als een mietje onder m'n fornuis gekropen...
Katenluik zit ook dicht, jammer als ie in m'n huis scheit of pist maar liever dat dan dat ie vannacht buiten loopt (zoals ie gewend is, altijd 's nachts op pad..)
Serieus, jij hebt die documentaire niet goed begrepen. De boodschap is juist dat de gemiddelde kat binnen 150 meter blijft, en slechts 2 katers van de 50 gingen 500 meter van huis om te jagen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Onzin, katten lopen veel verder dan de meeste mensen denken, kijk maar eens dan Secret lives of the cat van BBC Horizon (of Little cat Diaries)
een van de katten die ze toen gevolgd hebben met een GPS tracker had een territorium van 4km²
Ik hoop dat de kat inmiddels wel weer terug is want ander komen er nog een paar enorm panische uren bij ben ik bang.
Mijn stoere kater zit binnen maar is inmiddels ook als een mietje onder m'n fornuis gekropen...
Katenluik zit ook dicht, jammer als ie in m'n huis scheit of pist maar liever dat dan dat ie vannacht buiten loopt (zoals ie gewend is, altijd 's nachts op pad..)
Misschien timeshared hij zijn territorium.quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:22 schreef SiGNe het volgende:
quote:Op dinsdag 31 december 2013 22:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien timeshared hij zijn territorium.
dat sowieso, overdag is het 't territorium van de 3 katten van een vriend van me, 's nachts is Karel de baas.quote:Op dinsdag 31 december 2013 22:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien timeshared hij zijn territorium.
Helaas noemt spooky4u wel iets op dat eerder deze dagen bij iemand zijn kat is gedaan.. dat beestje hebben ze moeten laten inslapenquote:Op maandag 30 december 2013 21:22 schreef Corendon het volgende:
Ja, veel mensen hebben ook dieren.
>Spooky4u, zou je je er gewoon buiten kunnen houden met je achterlijke berichtjes? Bedankt...
Kun je welquote:
johquote:Op woensdag 1 januari 2014 11:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kun je weldoen maar de theorie dat katten hun territorium timesharen wordt ondersteund door dit onderzoek. Katten in suburbia hebben overlappende territoria en het blijkt dus dat katten die hun territorium delen met een andere kat, hun ritme op elkaar afstemmen. Dus de kat van buurman A patrouilleert en jaagt overdag, de kat van buurman B doet dit juist 's nachts. Op die manier voorkomen ze gevechten, katten proberen gevechten te ontlopen omdat ze solitair en dus kwetsbaar zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |