abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138347556
Hij heeft 's nachts nooit zo veel geplast, meestal voelde zijn luier droog aan, maar wou hij na het opstaan niet direct op het potje en liet het na een paar minuten alsnog in de luier lopen. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat zijn luier altijd helemaal droog was direct na het opstaan.

Hij heeft vorig jaar in de zomer over dag vaak zonder luier gelopen en dat ging toen al prima, maar toen het weer kouder werd, kreeg hij een periode dat hij gewoon weer in de luier ging plassen als hij er een aanhad. Zonder luier kon hij het al goed aangeven, maar met luier ging hij het gewoon uit gemaak, of omdat hij niet voelde dat het nat werd, laten lopen. Oh, en dan was ook weer een periode dat hij niet zonder luier wou. Op geven moment heb ik dan luierbroekjes geprobeerd, met de gedachte dat hij ze aan en uit kon trekken net als en slip om op toilet te plassen, aan en uit trekken lukte ook goed, maar hij liet het net als in de luier gewoon lopen.

Op gegeven moment, vind ik, kun je dan gewoon de volgende stap zetten en het zonder luier proberen, maar wat telt dan als ongelukje en wanneer is hij er echt nog niet aan toe? Als je het niet probeert, weet je het ook niet. Motorisch kan hij het nog niet helemaal zelfstandig, vooral bij ritsen en knopen gaat het dan nog niet snel genoeg of krijgt hij het nog niet weer dicht, maar verder kan hij nu bij mij goed aangeven dat hij moet plassen en het ook een tijdje ophouden en even wachten.
Alleen 's nachts opstaan en zelfstandig naar toilet lopen, zoals wij dat kunnen doen, zie ik niet gebeuren. Hij moet dan zijn slaapzak uitdoen, uit bed klimmen, licht aanmaken, naar toilet en dan weer terug. De hele nacht ophouden van 20.00 tot 6.30 uur lukt soms wel en soms net niet, dat is misschien ook nog afhankelijk van waat hij ' s avonds heeft gedronken. Ikzelf vind het dan niet erg om hem nog een keertje te laten plassen tussendoor op mijn initiatief, want dan is de kans groot dat hij de rest van de nacht droog doorslaapt en ik ook kan slapen.

[ Bericht 49% gewijzigd door Zana op 31-03-2014 00:41:57 ]
pi_138348136
Mex is ook zo vaak droog, maar laatst toen hij zonder luier wilde was heel zijn bed nat :')

Maar een luierbroekje aan doen scheelt een hoop gedoe toch? Als hij eenmaal zover is dat hij het s'nachts aan voelt komen roept ie je wel.
pi_138348222
oh en is hij nu gewoon zindelijk overdag dan? dan toch zonder luier naar de psz? Een psz is daar juist erg mee bezig.
pi_138348764
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:46 schreef Troeta het volgende:
oh en is hij nu gewoon zindelijk overdag dan? dan toch zonder luier naar de psz? Een psz is daar juist erg mee bezig.
Dat sowieso idd.
Overdag gewoon geen luier aan (en schone kleren meegeven). Ik denk dat ze daar meer van leren dan dan soms een luier om en dan weer niet.
Mijn zoon plast ook in een luier als hij die om heeft terwijl hij het prima op kan houden.
En hij leert vanzelf dat ie t tegen de juf moet zeggen. En tuurlijk is dat net iets spannender voor ze.
Mijn zoon durft (volgens mij) minder goed tegen een invaller te zeggen dat ie moet plassen dan tegen z'n vaste juf. Ja en dan heeft ie wel eens een ongelukje, hij is nog maar zo klein eigenlijk (ondanks dat ie zooooo groot lijkt)
pi_138349673
Een extra set kleren heeft hij sowieso mee naar de peuterspeelzaal, maar is er dan een bepaalde leeftijd vanaf wanneer ze het actief trainen op de PSZ, hij is nu 2 jaar en 10 maanden, maar ik heb niet de indruk dat ze daarmee bezig zijn. Ze verschonen wel een luier, maar denk niet dat ze met elk kind meekunnen naar toilet, daar ontbreekt gewoon ook de tijd en er zit een traphekje tussen speelkamer en toilet, dus de kindjes kunnen niet van zich uit daar naartoe. Ik zal het de volgende keer vragen, hoe het nu precies zit.
pi_138356310
Juist op de peuterspeelzaal zijn ze daar wel mee bezig, maar dan moet je het wel even aangeven!
Ik had een collega die standaard alle kinderen op 1 moment in de ochtend liet plassen, ook die met luier. En als ze daarbuiten moesten dan kon dat ook gewoon.
Ik deed dat niet, maar als een kindje net bezig was met zindelijkheid dan vroeg ik het wel een paar keer extra of ze moesten plassen of liet ze sowieso een keer extra gaan.
Er waren maar heel weinig kindjes die helemaal zelf al konden gaan plassen, dus er liep altijd iemand mee.
Fake it till you make it...
pi_138390849
Heb het gevraagd en ze doen natuurlijk wel een plasrondje, weet niet hoe ik kon denken dat ze dat niet zouden doen. Hij ging er ook mee, maar soms wou die niet op het toilet plassen...
En hij kon beter luierbroekjes aandoen...ja duh, enkele weken geleden zeiden ze tegen mij dat ze liever luiers hadden in verband met het verschonen, dan hoeven ze de broek niet uit te trekken...dus ik weer trouw luiers aan gedaan...
Ik had het ook aan hem zelfs gevraagd, hoe dat ging met plassen op de PSZ, maar daar kwam ik maar niet achter...soms kwam hij droog terug, soms had hij een heel ander merk luier aan dan ik in zijn tas heb zitten en meestal was hij gewoon nat. Ze eten daar ook appel en drinken iets, dus niet zo vreemd dat ze ook moeten plassen...
Ik heb dit weekeind bij de Hema een set met 26 stempels gekocht, die hadden wij bij de logopediste gezien en hij vond het daar leuk om te doen, dus nu mag hij elke ochtend, wanneer hij droog is gebleven, eentje kiezen. Hij heeft al een vliegtuig en een verkeersbord.
pi_138392471
Als kinderen bezig waren met zindelijk worden en ze alleen voor de zekerheid nog iets aan hadden, dan vond ik luierbroekjes handiger. Maar als je ze moet verschonen is een luier handiger.
Maar je kan hem evt een luierbroekje aandoen en dan een schone luier in de tas, als hij toch verschoont moet worden hoeven ze hem niet helemaal uit te kleden en blijft hij droog dan is het met naar de wc gaan handiger met zo'n broekje, dat hijs je gewoon weer op.
Dat hij het zelf niet kan vertellen vind ik niet zo raar... hij is bijna 3...
pi_138545860
Ok. Hier eindelijk wat vorderingen met zindelijkheid bij Sjaak (ruim 3,5jr). Hij is heel bedreven in het ophouden van zijn urine. Danst uren de pipidans ;) zodra we zien dat hij moet (wiebelen, met handen in liezen duwen ed) zetten we hem op het potje. Ook daar houdt ie het echter op. We bieden hem al zoveel mogelijk afleiding (speelgoed, tv, boekje ed als ie op t potje zit) maar hij lijkt niet te durven. Ook hier liezen duwen, wiebelen en benen over elkaar. Wij moedigen intussen aan. Dat het op het potje mag, dat dat juist heel knap is. Dat het een grote stoere jongen is. Etc etc etc. Duurt even, maar uiteindelijk volgt er dan een plas. Soms knijp ie die halverwege af, en moet ie vrijwel direct daarna weer. Wij ronden eerst dit rondje af. Juichen voor de plas, weggooien, doorspoelen, broek op en dan pas evt weer op de pot.

Herkent iemand dit? Ik hoop maar dat t na meerdere successen vanzelf makkelijker gaat
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138553173
Ik denk dat het een kwestie is van rustig blijven proberen. Sommige kinderen vinden het eng om het los te laten zo boven een pot of wc. Het klinkt me niet raar in de oren ofzo en ik vermoed dat het wel makkelijker wordt na verloop van tijd. Misschien is er een tussenstapje die je kan nemen? Althans, ik heb wel eens gelezen dat ouders dat doen als ze op de wc moeten, bv eerst met luier om in de ruimte van de wc plassen, dan met luier om op de wc, dan luier met gat erin op de wc, dan evt luier los in de wc en dan zonder, zoiets.

Onze jongste (4 jaar) wil heel graag droog blijven 's nachts, maar ook als we haar laten plassen rond 22.00u (later is ze vaak al nat), dan red ze het niet tot de ochtend... Ze wordt er volgens mij ook niet wakker van.
Iemand een idee hoe we hier een volgende stap in kunnen maken? Ze draagt nog wel een luierbroekje, op eigen verzoek en ik vind het ook wel prettig om niet elke dag beddengoed te hoeven wassen, dus luierbroekje uit is wat mij betreft nog een stap te ver... Maar wat zou daar nog voor kunnen komen?
Zou het helpen als we haar bv een onderbroekje aandoen in de luier, zodat ze wel nattigheid voelt? Kijken of ze er wakker van wordt en dan hopen dat het onderbewuste gevoel dat ze moet plassen, haar gaat wakker maken? Of is dat een rare gedachte? Of gewoon geduld hebben?
Het is wel zo dat we vaak vrij laat eten (uur of 6 en ze gaat om 7 uur naar bed) bij het eten drinkt ze vaak nog wel een halve beker en ze drinkt soms voor het slapen gaan nog een paar slokjes water.
pi_138560139
Ik zou het trucje met de onderbroek gewoon proberen en als ze elke nacht nat is gewoon nog wachten. Maar voor hetzelfde krijgt ze het wel door en gaat het opeens goed. Ik weet niet hoe het precies werkt, maar soms denk ik dat de hoeveelheid drinken 's avonds helemaal niet zo veel invloed heeft. Ik vraag nu mijn zoontje elke avond voordat hij naar bed gaat om te plassen en wanneer ik ga, nog een keer, soms moet hij wel en vaak ook niet.
Ik heb op gegeven moment verteld dat wij geen nieuwe luiers meer gingen kopen en onze voorraad nog gingen opmaken, nu weet hij dat wij in de kelder nog een verpakking hebben en kan hij het stapeltje boven zien.Volgens mij moeten ze ook gewoon een beetje vertrouwen in zich zelfs krijgen, wanneer ze een paar keer droog zijn gebleven is dat ook voor hun een teken dat ze het wel kunnen. Ze moeten het ook zelf willen, het heeft geen zin om het tegen de wil van het kind te proberen. Je kunt ze wel een beetje aanmoedigen , maar verder gaat het gewoon vanzelf als ze eraan toe zijn, denk ik.
pi_138561119
Wat ik doe(ook een beetje naar aanleiding van de tips van mijn gastouder) is hem 2 uur nadat hij naar bed is gegaan wakker maken om te plassen.

A. gaf een paar maanden geleden aan dat hij geen luier meer aanwilde als hij ging slapen, en toen ging het nog te vaak mis. Na een dag of 5 vroeg hij zelf weer om een luier. Nu bleef de luier na het middagslaapje vaak droog, en we hebben hem de vrijheid gegeven om nadat hij in bed ligt ook zelf naar de wc te kunnen.

Gisteren was het weer zover, hij wilde geen luier aan bij het middagslaapje. Die ging goed, en gisteravond wilde hij ook geen luier meer aan. Ik heb hem 2 uur nadat hij naar bed ging laten plassen, en voordat wij gingen slapen, en vanmorgen om 6 uur was hij wakker, en is hij naar de wc gegaan. Hij is droog gebleven vannacht! Ik ben benieuwd of hij dat door kan zetten.
pi_138562128
Goed zeg laiveneertiekje :D
pi_140123602
even en update...
Inmiddels hebben wij de potjes opgeruimd en staat of zit meneertje keurig op het toilet (hoef ik de poep niet meer uit het potje halen....wat een vooruitgang, want ook met extra toiletpapier onderin werd het bij mij vaak een kliederboel bij het omdraaien in de toiletpot....en je kunt ook niet meer over het potje struikelen, he he....
Sinds twee nachtjes is hij over naar het grote bed....dat stond al een hele tijd in zijn kamer en opeens wou hij erin....aan slaapzakjes doen wij ook sinds een paar weken niet meer, nu gewoon een deken. Dus nu kan hij in principe zelf makkelijk uit bed om te plassen, maar denk niet dat hij dat midden in de nacht in het donker doet..
'S nachts maak ik hem nog steeds een keer wakker om te plassen, ik probeer altijd op hetzelfde tijdstip en ik merk nu dat hij het al merkt wanneer ik binnenkom...
Normaal gaat het heel goed, ook tijdens langere autoritten, maar zo heel af en toe hebben wij ook ongelukjes, voor het laatst 3 weken geleden of zo. Alleen op de PSZ lukt het nog niet. Zijn luier(broekje) is meestal nat als wij thuiskomen. Het ziet er ook naar uit dat hij pas vanaf na de vakantie in de middagsgroep met de grotere kinderen kan. Denk toch dat ik hem eerder met mooi weer een keertje zonder luierbroekje laat gaan....Kijken wat dan gebeurd. Makkelijke broek aan zonder knop of rits...dat zou toch
moeten lukken...
Oh ja, bij voorkeur roept hij net als wij een winkel binnen zijn "plas!" ! Zie dan maar snel
weer naar buiten te komen langs de rijen bij de supermarktkassa's, laatst was het eerst
"plas!" wij snel buiten even een plekje gezocht, zijn wij net weer binnen, roept hij "poep!"
Ik heb nu een klein flesje met brede opening voor noodgevallen in mijn tas of als er een putje in de buurt is dan daar, maar ik zie haast nooit andere peuters plassen, kan mij niet voorstellen dat ze allemaal eerst een echt toilet kunnen zoeken...hoe doen jullie dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 19-05-2014 21:37:47 ]
pi_140127169
Zana, wat een goeie vooruitgang! Voor wat betreft winkelen, ik merk bij ons in het dorp juist dat de supermarkten allemaal WEL een wc hebben (waar je ook gebruik van mag maken) en de bibliotheek... dat zijn mijn vaste uitwijkplekken ;) En de restaurantjes/eettentjes kan ook wel, mits kleine bijdrage soms. De Hema is wel heel resoluut: Geen plassers! (eikels).

Hier is het nog steeds dik drama... ik weet het echt niet meer en overweeg serieus om gewoon weer vol over te stappen op luiers/luierbroekjes want ik word er echt gek van om 2/3 keer per dag schone kleren aan te moeten trekken en te wassen. Tis nu dik 2 maanden bal en we hebben volgens mij echt alles geprobeerd:
- Negeren (dus gewoon snel schone kleren aan en geen weging aan geven)
- Boos worden
- Belonen bij droge dagen (we hebben geprobeerd te "sparen" voor een lego prinsessenkasteel maar helaas)
- alles er tussenin...

We (zowel wij als meester op school als de meiden op de bso) sturen haar echt regelmatig aar de wc, al is het maar om te proberen of er wat komt maar zelfs als ze net 5 minuten ervoor nog is geweest kan het nog gebeuren dat ze toch weer in haar broek plast.

Nu zit ik in de modus dat ze 's ochtends een onderbroek aan krijgt maar bij het eerste ongelukje gaat er een luierbroekje aan... ik ben het echt een beetje zat hoor. Iemand nog briljante ideeen? Zou je met zoiets naar de huisarts of zo kunnen? Het is gewoon een jaar lang goed gegaan en ineens is het helemaal prut.

Ik kan ook echt geen moment of situatie bedenken waarop of waarom het zou zijn misgegaan... school was al lang en breed begonnen, ook bso, we zijn niet verhuist, er is niemand dood (nou ja, een enkele vis maar die wordt niet eens gemist :@ )...
  Moderator maandag 19 mei 2014 @ 13:23:15 #116
5428 crew  miss_sly
pi_140127331
Ik zou er zeker mee naar de huisarts gaan! Als het een jaar goed is gegaan, en ineens langere tijd misgaat, is het wel een idee om een fysiek probleem uit te sluiten, lijkt me. Geen idee wat er voor fysieke problemen zouden kunnen zijn, maar ik ben dan ook geen huisarts ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_140130515
Nou Lijnloos, wat vervelend zeg dat het nog steeds zoveel misgaat! Ik zou inderdaad ook de huisarts even bellen, denk dat je hiermee wel verwezen zult worden naar de poep en plaspoli in het ziekenhuis. Vindt ze het zelf ook zo vervelend?

Hier helaas ook nog geen vorderingen. Ik hoopte zo om een omslag in de vakantie, maar nee dus.
Vanaf gisteren heeft ze geen luier meer aan, maar alles gaat vooralsnog dus op de grond. Ik ga haar ook niet meer om het uur sturen want dan leert ze het signaal nog steeds niet herkennen. We houden gewoon vol (ze vindt het prima zonder luier) en hopen op een omslag...
pi_140133261
Lijnloos, misschien toch eens langs de huisarts, dit is wel lang na een periode dat het zo lang wel goed is gegaan. En als er geen oorzaak lijkt te zijn dan misschien maar even helemaal over op een luierbroekje en het later weer proberen?

Zana, vlot hoor.
Hier was het op een gegeven moment zo dat de jongste in elke winkel ging roepen dat ze moest plassen toen we 1 keer bij de drogist waren geweest toen ze echt moest.
Daarna heb ik haar consequent laten plassen voor het weggaan, maar blijkbaar was het heel interessant. Dus ik ben het gaan negeren, maar volgens mij was die van mij toen al wat ouder.

Breng je hem naar de psz met luier(broekje)? Ik zou dat ding uitlaten als hij verder gewoon droog is dan kan hij het daar ook. Met luier aan is de noodzaak niet zo groot om naar de wc te gaan.
En dan moeten ze maar een paar keer met hem plassen desnoods...
pi_140154732
ik kan verder geen tips geven, wat een echte terugval betreft, heb gewoon te weinig ervaring ermee, maar dat kan zo veranderen, ik ken wel het gevoel dat je als ouder soms machteloos staat en niet verder weet

eerlijk gezegd had ik verwacht dat zindelijkheid iets is wat van de ene op de andere dag lukt, maar bij ons is het eerder een heel proces met stapjes vooruit (zelf aanvoelen, het op tijd zeggen, op potje plassen, op toilet plassen, op potje en toilet durven te poepen), maar ook weer terug geweest (weer een luierperiode, niet willen plassen, wanneer je erna gevraagd wordt), je kunt het niet afdwingen, een kind moet het zelf voelen en willen...
er moeten gewoon ook veel dingen bij elkaar komen, de blaas moet groot genoeg zijn om het te kunnen ophouden, de motoriek moet goed zijn om zich zelf te kunnen uitkleden en op tijd op de juiste plek te zijn, ze moeten goed communiceren kunnen en dat allemaal tijdens de vaak moeilijke periode van de peuterpuberteit, waar ze zich tegen alles verzetten, het is gewoon heel complex

wat de PSZ betreft ben ik gewoon bang ze met extra verschoonwerk op te zadelen, omdat ik zo nodig het luierbroekje moet weglaten, maar aan de ander kant als het thuis zo goed gaat, waarom dan daar ook niet proberen...het is wel een andere situatie, hij kan misschien heel verdiept zijn in het spel of het niet durven te zeggen... , hij is nu een van de grootste/ oudste van de groep, dus de kleinere kinderen zijn er vaak nog niet zo mee bezig
pi_140157802
Zana, waarom wil je zo graag zonder luier? Als ik het zo lees is hij er gewoon nog niet klaar voor en dat is helemaal niet erg, want hij is nog zo jong.

Hier was het helemaal niet complex, binnen 2 dagen was hij zindelijk. Hij was er lichamelijk klaar voor en hij wilde het zelf. Poepen was nog even een probleem, maar met 1 week extra aandacht daarvoor en een stickervel was dat ook opgelost.
Als hij in de supermarkt moet plassen kan hij het ophouden tot thuis. Heb hem nog nooit in een flesje of putje moeten laten plassen, want dat hoort niet nodig te zijn. Alleen een enkele keer langs de weg tijdens een lange autorit.

Als kinderen wat ouder zijn en dit probleem hebben is het wat anders natuurlijk, maar ik snap niet waarom je zo moeilijk doet al eerlijk gezegd...
pi_140159407
Zana, het gaat thuis goed en op de psz zijn ze het echt wel gewend om kinderen te verschonen die eens een ongelukje hebben. Het lijkt me juist verwarrend om dan wel weer een luier om te moeten.
De juffen kunnen ook vragen of hij naar de wc moet of hem af en toe even meenemen voor een plas.
Geef hem dat vertrouwen. En ongelukjes zijn niet erg, dat kan gebeuren, toch?!

Althans, zo zou ik het doen, maar het klinkt ook wel een beetje alsof jij graag alle controle erover wil hebben... (maar ik kan het mis hebben).
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:51:40 #122
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_140164998
quote:
11s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:17 schreef Lijnloos het volgende:
Zana, wat een goeie vooruitgang! Voor wat betreft winkelen, ik merk bij ons in het dorp juist dat de supermarkten allemaal WEL een wc hebben (waar je ook gebruik van mag maken) en de bibliotheek... dat zijn mijn vaste uitwijkplekken ;) En de restaurantjes/eettentjes kan ook wel, mits kleine bijdrage soms. De Hema is wel heel resoluut: Geen plassers! (eikels).

Hier is het nog steeds dik drama... ik weet het echt niet meer en overweeg serieus om gewoon weer vol over te stappen op luiers/luierbroekjes want ik word er echt gek van om 2/3 keer per dag schone kleren aan te moeten trekken en te wassen. Tis nu dik 2 maanden bal en we hebben volgens mij echt alles geprobeerd:
- Negeren (dus gewoon snel schone kleren aan en geen weging aan geven)
- Boos worden
- Belonen bij droge dagen (we hebben geprobeerd te "sparen" voor een lego prinsessenkasteel maar helaas)
- alles er tussenin...

We (zowel wij als meester op school als de meiden op de bso) sturen haar echt regelmatig aar de wc, al is het maar om te proberen of er wat komt maar zelfs als ze net 5 minuten ervoor nog is geweest kan het nog gebeuren dat ze toch weer in haar broek plast.

Nu zit ik in de modus dat ze 's ochtends een onderbroek aan krijgt maar bij het eerste ongelukje gaat er een luierbroekje aan... ik ben het echt een beetje zat hoor. Iemand nog briljante ideeen? Zou je met zoiets naar de huisarts of zo kunnen? Het is gewoon een jaar lang goed gegaan en ineens is het helemaal prut.

Ik kan ook echt geen moment of situatie bedenken waarop of waarom het zou zijn misgegaan... school was al lang en breed begonnen, ook bso, we zijn niet verhuist, er is niemand dood (nou ja, een enkele vis maar die wordt niet eens gemist :@ )...
Ga eens met haar naar een chiropractor of osteopaat, of bel een van bovenstaande en leg het eens voor. Op websites staat het meestal niet vermeld omdat er te weinig onderzoek naar is gedaan, in de praktijk zie ik veel resultaten. Er kan heel vaak geholpen worden en meestal is het iets kleins. Iets wat een HA niet ziet.

Ik kwam vertellen dat mijn mini al een paar maanden droog is 's nachts. Haar hoeven we niet wakker te maken, alleen plassen voor het slapen gaan is voldoende. De oudste maken we nog steeds wakker rond 23 uur. Dan gaat het bij hem ook goed.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_140165696
Thanks Saffier... die had ik ook nog in mijn achterhoofd inderdaad. Ik heb voor nu een afspraak gemaakt bij de huisarts (assistente vroeg nog even naar gebeurtenissen of spanningen maar was daarna heel simpel, gewoon langskomen!) voor donderdagmiddag. Als daar niks uit komt dan ga ik inderdaad een osteopaat opzoeken.

En wat goed van Y.!!! En ook T komt er wel! O+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 13:36:11 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_140166252
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:17 schreef Lijnloos het volgende:
Thanks Saffier... die had ik ook nog in mijn achterhoofd inderdaad. Ik heb voor nu een afspraak gemaakt bij de huisarts (assistente vroeg nog even naar gebeurtenissen of spanningen maar was daarna heel simpel, gewoon langskomen!) voor donderdagmiddag. Als daar niks uit komt dan ga ik inderdaad een osteopaat opzoeken.

En wat goed van Y.!!! En ook T komt er wel! O+
Graag gedaan!
Ylana
pi_140204565
Saffier, wat fijn, die zindelijkheid :D!

Lijnloos, succes!
pi_140246130
Lijnloos
Lijkt me lastig gezien ze al droog was.
Hoop dat de ha of osteopaat je verder kan helpen

S was vorig jaar ook vaak droog. Wilde zelf op het potje maar was toen nog maar 14mnd. Ivm zomer liep ze vaak zonder luier en ze voelde het al zelf aan.
Helaas door de menC prik(uitgesteld tot 17mnd) werd ze behoorlijk ziek en na 3mnd ziek zijn is dat hele zindelijkheid worden op de achtergrond verdwenen (niet erg)

Sinds dinsdag (ze is nu 24mnd) wil ze geen luier meer om want plassen in een luier vind ze onprettig. Ook snachts wil ze geen luier om en blijft zelfs droog.
Ze slaapt bij ons in bed :+ dus dat was wel even spannend.
Ze doet haar behoefte op het potje en zelfs als ze aan het spelen is pauzeert ze en rent ze naar het potje. Vind dat best knap maar wel spannend om dan nu luierloos naar de winkel te gaan oid.

;( heb ik net voor 77euro luiers besteld bij bol.com
( :9 )
pi_140246881
Wat knap Zoe! En spannend ja, ook dat maar goed van haar!

We zijn net terug van de ha met een verwijzing in de zak voor een echo. Voornamelijk om verstopping uit te sluiten. Ze voelde wel wat in de buik, maar vermoedde dat dit een rollende buikspier was. Maar puur om het effe zeker te weten. Ben benieuwd!
pi_140247672
Hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.

Hier de afgelopen 3 dagen luierlos naar de PSZ gestuurd en het ging gewoon goed.
Wel nog een keertje een ongelukje gehad net naar het middagslaapje, hij was net wakker en stond in de woonkamer, ik vroeg iets aan hem en hij keek opeens heel moeilijk....en toen zag ik het straaltje al uit zijn korte broek lopen.... nu ja, snel nieuwe kleren aan.
Kijken hoe het verder gaat, maar voor nu ben ik blij dat het al zo goed gaat.
pi_140440577
Wanneer kun je terecht voor de echo Lijnloos?

Zei ik een week geleden nog dat het hier nog niet opschoot met de zindelijkheid, gaat het nu eigenlijk al heel goed. Sinds vrijdag is ze dag en nacht droog! 's Nachts nog wel een luierbroekje aan, maar dat is iedere ochtend droog. Ik heb haar bij signalen wel naar de wc gestuurd, maar ze is ook al een aantal keer uit zichzelf gegaan! Ook naar dansles, gym, speeltuin en winkel ging goed!

Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het goed gaat komen en vind het ook wel een opluchting :D
pi_140441083
Zoe wat goed! En Fannetje wat fijn! Dat gaat haar gewoon helemaal lukken voor school!

Lijn ik ben benieuwd! Hopelijk kunnen jullie snel terecht om dingen uit te sluiten of verder te kunnen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_140442949
Wat fijn Fannetje dat ze het ineens zo goed oppikt en ook meteen 's nachts droog blijft!

Wij mogen volgende week al voor de echo... ben benieuwd want moet uiteraard nuchter en ik moet er 's ochtends nog even 3!!! glazen water/limo in zien te proppen. Dat is bij Minke over de hele dag heen genomen al een uitdaging :D Maar goed, ben benieuwd of er iets uit komt.
pi_141827886
Lijnloos, hoe is het afgelopen met de echo van Minke? Iets op te zien? En hoe is het nu?

Hier gaat het, na wat ups en downs, nu echt heel goed. Na haar heel veel te sturen gaat ze nu zelfstandig en ook het poepen, wat het meeste moeite kostte, gaat nu netjes op de wc. Op het kinderdagverblijf poepte ze nog wel in haar broek, maar daar ging ze vandaag ook keurig naar de wc. In de nachten is ze eigenlijk ook altijd droog, dus binnenkort mag die luier ook uit.
En daarmee durf ik nu, met 3 jaar en 9 maanden, eindelijk te zeggen dat ze zindelijk is. Yeah!
pi_141828783
Wat goed Fannetje!
Echo liet niks afwijkend zien maar beetje volle darmen, dus ondanks dat het poepen heel prima ging toch een receptje voor Lactulose gekregen. Dat hebben we 2 weken gedaan maar het hielp voor geen meter (werd ook niet slechter hoor). T gaat met vlagen goed maar eigenlijk elke dag nog 1-3 ongelukjes... Ik maak me er niet meer druk om en laat het maar los... Ze gaat tegenwoordig zelf verschonen dus dat scheelt alweer :+ nu nog aanleren dat ze de natte onderbroek ook in de wasmand mikt in plaats van willekeurig in huis leggen waar ie uitgaat. Haha.
pi_141828894
Hmm wat vervelend zeg, dat het nog steeds speelt. Fijn dat je het wat beter los kan laten nu, maar ik hoop voor jullie dat het toch snel stopt.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:22:14 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_141829715
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:03 schreef Lijnloos het volgende:
Wat goed Fannetje!
Echo liet niks afwijkend zien maar beetje volle darmen, dus ondanks dat het poepen heel prima ging toch een receptje voor Lactulose gekregen. Dat hebben we 2 weken gedaan maar het hielp voor geen meter (werd ook niet slechter hoor). T gaat met vlagen goed maar eigenlijk elke dag nog 1-3 ongelukjes... Ik maak me er niet meer druk om en laat het maar los... Ze gaat tegenwoordig zelf verschonen dus dat scheelt alweer :+ nu nog aanleren dat ze de natte onderbroek ook in de wasmand mikt in plaats van willekeurig in huis leggen waar ie uitgaat. Haha.
Dat is hier ook hoor.
Gaat tijden goed en nu laatste dagen weer 2-3 ongelukjes per dag.
Wij hebben het ook maar geaccepteerd. Op school gaat het in elk geval wel eigenlijk heel goed. Juf stuurt hem ook regelmatig gelukkig.
pi_143325736
ja hoi!

Mijn dame is tijdens onze vakantie op 2 nachten na droog gebleven... (en toen had ze vlak voor het slapen veel gedronken).... Helaas bij thuiskomst toch weer waterbommetjes snachts.
Ik gok omdat ze snachts hier een stuk dieper slaapt dan in elke keer wisselende hotelbedden?

Gisteren en net riep ze dat ze moest plassen maar toch was de luier al nat... Maar er is dus wel iets gaande weer op dat gebied. Wat zouden jullie doen? Wakker gaan maken om te plassen of toch gewoon afwachten en de vakantie zien als dus minder diep slapen?

(overdag is ze al 2 jaar zindelijk)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_143329913
Wakker maken om te plassen schijnt niet bij te dragen aan het zelf aanvoelen. Maar ja, ik ken veel mensen die het doen, dus je zou het kunnen proberen natuurlijk.
Ik geloof dat ik gewoon zou afwachten tot ze een week achter elkaar droog is ofzo. Er zijn zoveel kinderen die in de nacht nog niet zindelijk zijn op hun vierde.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:00:00 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_143329939
Je zou kunnen kijken of het wat uitmaakt als je haar voordat je zelf naar bed gaat nog even laat plassen.
In elk geval help je haar een beetje doordat hij blaas dan niet al zó vol is dat het al overloopt als ze het voelt ;)

Hier is het nog steeds een drama. Hoewel het hem gisteren warempel gelukt is om de hele dag droog te blijven!
pi_143332015
Even proberen kan geen kwaad. Maar gok dat het idd alleen ff voor de vakantie was ;)
We'll have love aplenty
You and Me
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:54:34 #140
5428 crew  miss_sly
pi_143334222
Ik heb het laten gaan bij S. Ze was al jaren overdag zindelijk, 's nachts heeft nog een hele tijd geduurd. Toen heeft ze ook nog een hele tijd iedere nacht een droge luier gehad, maar ze wilde toch graag een luier aan. En zomaar ineens zei ze: ik wil zonder luier, mama, ik kan dat, en sindsdien is ze ook 's nachts droog. Geen ongelukjes.

Ik heb ook getwijfeld over laten plassen, maar ik vond het eigenlijk niet heel zinvol, want het maakt niet dat ze zelf leert voelen, en dat is toch wat er moet gebeuren.
pi_143334727
Hoe oud was S toen sly?
We'll have love aplenty
You and Me
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:21:40 #142
5428 crew  miss_sly
pi_143335133
Half jaar geleden denk ik dat ze pas zonder wilde, terwijl ze al minstens een half jaar droge luiers had. Dus 4,5. Geef het de tijd, komt vast goed :)
pi_143335324
Wat goed van S.... *O*
Ik zou het ook gewoon misschien es proberen en anders gewoon nog effe laten rusten Lamb...

Hier nog steeds geen vooruitgang eigenlijk... nou ja, heel soms een droge dag, maar over het algemeen is de rest van de wereld te belangrijk om te missen om effe naar de wc te gaan. Als ik haar zie wiebelen en het vraag dan is de standaard reactie ook "neeheee..." om vervolgens verschrikt te kijken en te gaan rennen omdat het toch wel moet :')
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:23:16 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143341613
Hier begint de intresse in de wc enorm te komen,hij wilt ook op de wc gaan zitten enzo. Komt ons ook halen om naar de wc te gaan.
we zetten Roy er dan ook op,netjes luier uit. Er gebeurd niks maar het blijft leuk.

we gaan hier op deze manier mee om. Zolang Roy niet de drang voelt lijkt dit het beste.
en zoals ik begreep doen ze dit op school ook op deze manier.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143342786
Tja het was bij mijn dochter een heel drama om haar zindelijk te maken, kreeg wel eens idee dat ze het gewoon expres deed om te kijken hoe ik zou reageren, had van alles geprobeerd, potje in de keuken, toilet verkleiner, beloningssysteem elk uur proberen enz enz en uiteindelijk bij de wijkverpleegster gekomen.
Ach zegt ze laat het gewoon los en negeer het ze hoeft pas over half jaar naar school en prompt binnen een week was mijn dochter dag en nacht zindelijk, ook geen ongelukjes meer, gewoon kurkdroog.
pi_143342863
Mwah, leuk dat los laten, maar dat doen we inmiddels ook al 2/3 maanden... helpt geen hol.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:58:10 #147
5428 crew  miss_sly
pi_143342932
Zindelijk maken lukt ook niet. Maar soms is loslaten ook niet de oplossing.

Ik was zelf een beetje als jouw M, Lijn. Ik kan me zelfs nog herinneren dat ik tijdens het spelen ergens op zat te houden en dan iedere keer echt net te laat besloot toch maar naar de wc te gaan, want dat lukte niet meer droog. En toen was ik echt al wel 6 of 7. Ik vond (en vind, maar ik ben intussen wat verstandiger :P ) naar de wc gaan zo'n ontzettende verspilling van tijd.
pi_143357743
Mijnes is nu 2 en is poep zindelijk ! Ja, kan ik dat zo zeggen ? Ja !
Plassen doet ze overal of in de luier. Als ik haar uit bed haal ( of soms thuis of elders) en op het potje zet gaat ze plassen. In de luier poepen wil ze echt al een half jaar niet meer.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_145253031
Hier gaat het best goed, laatst op de peuterspeelzaal nog een keer een echt natte broek...wat mij wel de laatste 2 weken opvalt dat hij nu relatief vaak een nat plekje in zijn onderbroek heeft....maar ik ben nog niet achtergekomen of hij gewoon te lang wacht om naar toilet te gaan of dat hij te snel begint met plassen en zijn piemeltje nog niet goed ontvouwen is of dat het de laatste druppeltjes zijn....het kan natuurlijk een combinatie van alles zijn of misschien een lichte blaasontsteking?
pi_145255241
Ze was er toch mee bezig dus... Ze gaat jou S achterna Sly....
Eigenlijk vrij snel na mijn vraag hier weer droge luiers.. Ze wil alleen nog nti zonder.. Ach, ff genoeg gaande in haar hoofd dus ze roept zelf maar wanneer ze zonder wil!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_145307078
Hier is het sinds ze op school zit (2,5 week nu) weer dik drama met de zindelijkheid. Ze plast gerust twee keer per dag in haar broek. Gelukkig gaat het poepen nog wel op de wc. Maar ik word er toch wel een beetje moedeloos van. De juf stuurt haar al regelmatig en thuis doen we dat ook maar ondanks dat dus weer veel ongelukjes.
Nog briljante tips, iemand?
pi_145307349
Fannetje, L was zindelijk met 2,5 jaar, maar toen ze afgelopen voorjaar startte op de basisschool had ze meerdere keren per week poepongelukjes. Ik denk dat het bij L een stukje spanning was. Het was denk ik allemaal een beetje teveel voor haar. Ze ging van het KDV af en startte op de basisschool en kreeg ook nog even twee broertjes erbij. Het is in de meivakantie vanzelf overgegaan en sindsdien is er niets meer aan de hand.

Ik heb helaas geen fantastische tips, behalve dat wij nooit boos zijn geworden. We vroegen haar hoe het kwam en vertelden haar keer op keer dat poepen op de wc moet. Ook jubelden we als ze wel op de wc poepte, maar of dat nu de sleutel tot succes was? Ik heb eigenlijk geen idee.
pi_145312988
Ik durf het haast niet te zeggen maar we gaan hier eindelijk de goeie kant op! Soms (om de 1 of 2 dagen) nog een ongelukje aan het einde van de dag maar over et algemeen gaat het eigenlijk best heel goed. Ze gaat nu ook uit zicchzelf vaker tussendoor proberen. Af en toe zie ik haar bezig zijn met iets en wiebelen, dan vraag ik of ze moet en dan gaat ze vaak ook meteen wel. Wat nou de ommekeer is geweest, geen idee maar blij en trots zijn en doen we wel!

Komt goed Fannetje, tis niet niks dat schoolgebeuren voor die kleuters van ons.
pi_145323409
*O* Hier begint de interesse ook te komen, voornamelijk op de opvang want daar hebben ze die mooie kleine wc'tjes. *; Krijgen we die dan thuis ook, mam? :+
Krukje staat, morgen een wc verkleiner kopen en dan thuis ook maar op de wc!
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 oktober 2014 @ 10:58:29 #155
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145323453
Ik ben nu sinds een maand of 3 ook wel redelijk zindelijk aan het worden. Het heeft even geduurd maar ik zie nu ook wel de voordelen van zonder luier rondlopen.
pi_145323470
^O^ :')
pi_145913118
Hier bleek een goed gesprek de sleutel :D
"Wil je zonder luier?" was altijd meteen huilen... Waarom kon ze nog niet echt uitleggen.
Maar "Wat kan ik doen om je te helpen" Bleek een goede..
Want toen wist ze precies te omschrijven ze dat ze het zo spannend vind en bang is dat ze in bed plast maar vooral dat ze dacht dat ze het nog niet kon...... Uitleg over haar beddengoed, de afspraak dat ik bij haar zou blijven zitten tot ze sliep & haar zou laten plassen voordat ik ging slapen waren voldoende om nog dezelfde avond te willen proberen en de glimlach 's morgens sprak boekdelen ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_145916175
Onze dochter van 3 (en 4 maanden) is al geruim tijd overdag zzindelijk. Alleen s nachts gaat het maar niet lukken!
De eerste 2 jaar van haar korte leventje sliep ze niet, niet overdag en niet s nachts. Huilde ontzettend veel. Uiteindelijk (na enorme strijd met ha en kinderarts) verwezen naar de kno, waar bleek dat haar neusamandelen veel te groot waren. Vanaf een week nadat zegeknipt waren sliep ze. :) als een blok!!
En nu krijgen we haar dus snachts niet zindelijk.. Ze is namelijk niet wakker te krijgen en plast in haar slaap. Als we haar wakker willen maken voor wij gaan slapen is dat niet te doen. En als ze na veel moeite toch enigszins wakker is, dan wordt ze zo boos dat plassen niet lukt ( krijg haar dan niet eens zittend, ze overstrekt)

Nu laten we het al een poos zo, ze heeft snachts een luierbroekje aan. Maar iemand nog een goede tip voor als we weer een poging gaan wagen?
pi_145916539
Ik zou het gewoon ff laten zouzomaarkunnen. Ze is nog best heel jong, waarom de druk erop leggen?

Lamb, wat goed van O! Tis ook spannend...

Ik zeg niks over hoe het hier gaat ivm fokwet ;)
  Moderator zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:23:45 #160
5428 crew  miss_sly
pi_145916920
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 05:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Onze dochter van 3 (en 4 maanden) is al geruim tijd overdag zzindelijk. Alleen s nachts gaat het maar niet lukken!
De eerste 2 jaar van haar korte leventje sliep ze niet, niet overdag en niet s nachts. Huilde ontzettend veel. Uiteindelijk (na enorme strijd met ha en kinderarts) verwezen naar de kno, waar bleek dat haar neusamandelen veel te groot waren. Vanaf een week nadat zegeknipt waren sliep ze. :) als een blok!!
En nu krijgen we haar dus snachts niet zindelijk.. Ze is namelijk niet wakker te krijgen en plast in haar slaap. Als we haar wakker willen maken voor wij gaan slapen is dat niet te doen. En als ze na veel moeite toch enigszins wakker is, dan wordt ze zo boos dat plassen niet lukt ( krijg haar dan niet eens zittend, ze overstrekt)

Nu laten we het al een poos zo, ze heeft snachts een luierbroekje aan. Maar iemand nog een goede tip voor als we weer een poging gaan wagen?
Onze dochter was 4,5 toen ze aangaf 'S nachts zonder luierbroekje te willen slapen. Ze was toen al maanden droog 'S nachts, maar ze wilde het liever nog niet.
Ik zou er dus vooral niet mee aan de slag gaan, maar als de luiers een tijd droog zijn in de ochtend eens vragen of ze zonder wil. Zo niet, gewoon nog even laten gaan.
pi_145920098
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 05:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

niks aan doen. Komt vanzelf. Onze dochter van 5 is s nachts ook nog niet zindelijk. we laten haar rond 21.30 plassen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_145924042
5-jarige wil wel, maar die plast nog teveel 's nachts. Ik krijg haar niet wakker genoeg om te plassen, slapend plast ze wel, maar dan slaapt ze dus eigenlijk nog en dan heeft het weinig zin.

7-jarige heeft weinig interesse. Ze is even zindelijk geweest 's nachts, maar het is helemaal weg. Ze lijkt ook niet zo heel erg te willen. De huisarts zei, als ze zelf nog niet wil dan heeft het weinig zin om er actief mee bezig te gaan. Dus wel laten het nog even rusten.
pi_145924877
Bedankt voor de tips, ik heb er ook geen haast mee, we gaan maar gewoon afwachten wanneer ze er mee komt!
Tis alleen wennen: onze eerste dame was met 2,5 jaar binnen een week dag & nacht zindelijk.
Ze verschillen ook dag en nacht die 2 :D
pi_145939548
Hier hetzelfde dus zouzomaarkunnen... Dochter (4jaar3mnd nu) is dus nog maar sinds deze week uit de nachtluiers terwijl ze al 3 mnd droog was snachts, en al 2 jaar overdag zindelijk...

En ik jubel niet voor Lijn!
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:21:48 #165
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_145939877
Op school (MKD) doen wij het zoals eerder aangegeven; als een kindje onzindelijk op school komt dan accepteren we de ongelukjes als ongelukjes máár het kind moet wel zichzelf verschonen, inclusief billen wassen. Gaat meestal heel snel, als er na een maand nog geen progressie is wordt de poeppoli ingeschakeld om uit te sluiten dat het iets lichamelijks is.
Prrrrr
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:41:24 #166
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_145950838
Mijn jongste, nu 8, is 's nachts ook zindelijk geworden met een plaswekker. Ze was toen denk ik 7. Het ging niet zo vlot als bij de andere ervaringen die ik op internet las, maar er was wel degelijk resultaat.
Moonah (en Saffier geloof ik :@ ), heb je nog een plaswekker geprobeerd?

Overdag heeft ze nog wel geregeld een natte broek :{ }:| Ze plast dan niet echt in haar broek, maar heeft dan een nat kruis. En de ene keer meldt ze het zelf aan me (of ze doet zelf een schone broek aan) en de andere keer heeft ze er maling aan en kom ik er pas achter als ik het ruik/zie. Dit gaat langzaamaan wel beter gelukkig.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_145950911
Zoon kreeg ook flinke terugval op de basisschool. boos worden, zelf op laten ruimen, steeds melden dat hij op de wc moet plassen ipv in zijn broek, hielp allemaal niet. Toen hebben we het beloningssysteem weer toegepast. Als hij een dag droog bleef mocht hij een sticker plakken en na 10 stickers mocht hij wat uitkiezen in de winkel. Dat heeft goed gewerkt. Dan was het geen beladen onderwerp meer, regels waren weer duidelijk voor hem en hij kreeg wat leuks aan het eind van de rit. :) Daarna soms nog wel slechte dagen gehad. Maar dan maakte we er geen punt meer van, lieten m het zelf opruimen en verder geen aandacht meer aan besteed verder. Hij is nu al een tijdje geheel droog. Snachts slaapt hij nog wel met luierbroekje, hij heeft nog geen zin om snachts droog te blijven. Maakt hem nog niets uit dus we merken wel wanneer hij er aan toe is.

Op school moet hij trouwens ook zelf zn natte broek opruimen.
pi_145953534
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef LadyS het volgende:
Mijn jongste, nu 8, is 's nachts ook zindelijk geworden met een plaswekker. Ze was toen denk ik 7. Het ging niet zo vlot als bij de andere ervaringen die ik op internet las, maar er was wel degelijk resultaat.

Overdag heeft ze nog wel geregeld een natte broek :{ }:| Ze plast dan niet echt in haar broek, maar heeft dan een nat kruis. En de ene keer meldt ze het zelf aan me (of ze doet zelf een schone broek aan) en de andere keer heeft ze er maling aan en kom ik er pas achter als ik het ruik/zie. Dit gaat langzaamaan wel beter gelukkig.
Hoe ging dat met die plaswekker? Want ik denk dat dat hier de volgende stap gaat worden...
Overdag soms een natte broek, gewoon te laat naar de wc gaan. Maar eigenlijk alleen thuis (volgens mij).
  zondag 26 oktober 2014 @ 12:34:59 #169
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_145954006
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hoe ging dat met die plaswekker? Want ik denk dat dat hier de volgende stap gaat worden...
Overdag soms een natte broek, gewoon te laat naar de wc gaan. Maar eigenlijk alleen thuis (volgens mij).
Bedoel je hoe de plaswekker (ik typ steeds plaswakker :') precies werkt? Of hoe ik het ervaren heb?
Ik had de Mickey plaswekker van Urifoon. Deze (+2 broekjes) werden 100% vergoed door mijn zorgverzekering. Ik heb er later 2 broekjes bijgekocht, omdat ik soms tekort kwam.
Dat ding gaat bij de 1e druppel al gillen, en het is dan de bedoeling dat ze er zelf uitgaat om de wekker uit te zetten, naar de wc te gaan en een schone broek aan te trekken. De gedachte daar achter is dus dat je lichaam "leert" dat het wakker moet worden bij aandrang.
Je mag dus wel helpen uiteraard, maar ze moet het in principe zelf doen.

Hier was in het begin gewoon steeds het hele bed nat, dus dat was tig keer verschonen 's nachts. }:| Toen de hoeveelheden plas minder werden, legde ik van die kraammatjes in bed, zodat ik alleen die snel hoefde te verwisselen. Soms werd zij niet wakker, en ik (en de rest van het huis :') ) wel en dan maakte ik haar wakker, maar ze moest wel zelf de wekker uitzetten van mij. Als ze wakker was en de wekker had uitgezet, ging ze zelf naar de wc en een nieuw broekje aantrekken en ik verschoonde haar bed of het matje. Ik gok dat het ongeveer 2 maanden heeft geduurd, toen was ze volgens de regels (2 weken achter elkaar zonder de wekker, dus op eigen initiatief, wakker worden om te plassen) zindelijk. Ze heeft na een tijdje nog een terugval gehad, maar door weer die wekker te gebruiken, was dat vrij snel weer onder de duim.
pi_145957589
Onze verzekering vergoed het niet, alleen met extra extra extra pakket (we zijn naar een andere aan het kijken, eens zien wanneer die vergoeden, misschien kunnen we dan nog even wachten met aanschaf). Het is niet dat ik er opeens haast mee heb, maar ze is toch al 7 en ik wil het eigenlijk wel eens proberen. Vaak plast ze volgens mij al voordat ze gaat slapen, geen zin om uit bed te gaan... En wellicht ook nog wel 's nachts een keer, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb ook geen idee of ze er wakker van wordt ofzo.
Met zo'n wekker zal ze wel moeten...
  zondag 26 oktober 2014 @ 14:33:18 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145957799
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef LadyS het volgende:
Nee, nog niet. Zoon is overgestapt naar andere school na de vakantie, dus dat vonden we niet zo'n goed moment. Nu zou het eigenlijk wel kunnen. Maar hij heeft steeds vaker (als in 3x per week...) een droge luier 's ochtends, dus eigenlijk hopen we dat het vanzelf wel goed gaat komen.
Maar nu ik dit typ realiseer ik me ook wel dat 3x per week droog toch wel erg weinig is voor een 8-jarige... Ik zal het er eens over hebben met de grote en de iets minder grote man. ;)

Super dat het bij jullie heeft gewerkt!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:02:09 #172
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_145958867
Hier hielp de chiropractor. Wij hebben geen plaswekker gebruikt.
Ylana
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:03:05 #173
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_145958903
Jullie (nou ja, één van jullie dan :P) mogen mijn plaswekker wel hebben om te proberen. Volgens mij is hij nog wel helemaal goed. Ik moest wel het batterijtje in de zender vastklemmen met een stukje aluminiumfolie, zodat het batterijtje niet losschoot.
De broekjes heb ik ook nog, maar buiten het feit dat dat misschien niet zo hygienisch is, zijn die volgens mij te vaak gewassen om nog goed te werken. Ik had op het laatst het idee dat die wekker een beetje begon te spoken (dus afgaan als ze nog droog was en niet afgaan als ze zeiknat was). Ik vermoed dus dat de metalen draadjes die in het boekje zitten niet helemaal goed meer werken.

Voor jongens heb je sowieso andere broekjes nodig, mocht je interesse hebben, Moonah.
Die broekjes zijn wel prijzig, 19,95 per stuk. Ik had er 4, maar dat was ook omdat ze niet in de droger mogen, en niet elke dag in de wasmachine, dus als je ze met de hand uitspoelde, duurde het even voordat ze droog zijn.
Ik spoelde ze na elk gebruik uit (wel in de wasmachine, alleen dan de spoelfunctie) en 1x in de week waste ik ze "echt"
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:21:39 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145961449
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:02 schreef Saffier het volgende:
Hier hielp de chiropractor. Wij hebben geen plaswekker gebruikt.
Oh. Ik zal me eens inlezen.
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef LadyS het volgende:
Jullie (nou ja, één van jullie dan :P) mogen mijn plaswekker wel hebben om te proberen.
I'll keep it in mind. :*
pi_145973928
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef LadyS het volgende:
Jullie (nou ja, één van jullie dan :P) mogen mijn plaswekker wel hebben om te proberen. Volgens mij is hij nog wel helemaal goed. Ik moest wel het batterijtje in de zender vastklemmen met een stukje aluminiumfolie, zodat het batterijtje niet losschoot.
De broekjes heb ik ook nog, maar buiten het feit dat dat misschien niet zo hygienisch is, zijn die volgens mij te vaak gewassen om nog goed te werken. Ik had op het laatst het idee dat die wekker een beetje begon te spoken (dus afgaan als ze nog droog was en niet afgaan als ze zeiknat was). Ik vermoed dus dat de metalen draadjes die in het boekje zitten niet helemaal goed meer werken.

Wij hebben wel interesse in de wekker! (maar ik wil moonah ook niet het gras voor de voeten wegmaaien...)
We hadden het erover met M. of dat misschien toch een goed idee was. Ik denk dat als we het helemaal bij haar laten liggen, ze het wel best vindt zo...
Net als met andere dingen zou het ook nog wel eens kunnen werken als we een moment afspreken dat we ermee beginnen.
Zegt ze: maar dan wil ik wel groene broekjes... wat zie ik op de site staan... groene broekjes *O* . Volgens mij moet het zo zijn... ;).
Verse "eigen" broekjes lijkt me wel lekker.
  zondag 26 oktober 2014 @ 21:55:17 #176
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_145976187
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh. Ik zal me eens inlezen.

Pm/dm mag altijd :*
Ylana
  maandag 27 oktober 2014 @ 08:47:08 #177
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_145985612
Nijna, pm me je adres en ik stuur hem naar je toe! En misschien kan jij hem dan doorsturen naar Moonah, als jullie er klaar mee zijn? Hebben we een FOK!plaswekker :D

Hier kan je een scorekaart vinden. De stickertjes heb ik geloof ik nog wel!
Ik ga straks even precies kijken wat ik allemaal nog heb voor je.
pi_145986576
FOK!plaswekker :D, dat komt voor elkaar!
Je krijgt een PM LadyS
Scorekaart gedownload :).
Straks even broekjes bestellen en dan zijn we er klaar voor... Het ligt bij M. in de week, kan ze vast aan het idee wennen.

[ Bericht 43% gewijzigd door Nijna op 27-10-2014 09:44:27 ]
  maandag 27 oktober 2014 @ 19:21:08 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_146005497
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:14 schreef Nijna het volgende:

Wij hebben wel interesse in de wekker! (maar ik wil moonah ook niet het gras voor de voeten wegmaaien...)

Succes met de FOK-wekker! ;)
pi_146009526
De FOK!wekker blijft nog even bij LadyS, ik had vanmorgen nog overleg over M. en we gaan eerst kijken of we met wat tussenstapjes misschien bij het gewenste resultaat uitkomen.
Dus Moonah grijp je kans ;), hihihi.
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:06:25 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_146014505
Dacht al dat wij zo'n beetje de enigen waren met een 4,5 jarige die elke dag meerdere ongelukjes heeft (variërend van druppel tot echt natte broeken 'nee mama ik hoef echt niet te plassen' :X )
's Nachts droog is nog niet eens ons streven. Gewoon overdag droog en op tijd naar de wc zou al heel wat zijn.
Hebben een tijdje bij gespecialiseerde kinderbekkentherapeut gelopen, maar het interesseert Harry geen bal, dus kon zij verder ook niks betekenen.

Jongste exemplaar (2,5 jaar) is zelf begonnen aan zijn zindelijkheidstraining en is dus nu op een enkel ongelukje na (lees 1x per dag, maar dan ook meteen de hele blaas leeg), kurkdroog gedurende de dag.
Trekt inmiddels ook zelf zijn broek uit om te gaan.
  zondag 2 november 2014 @ 19:36:30 #182
159662 J1981
Supermama!
pi_146225013
Mijn peutertje was ruim 5 maanden lang overdag zindelijk, zelden een ongelukje. Tot begin deze week... We hebben ineens meerdere keren per dag ongelukjes. Het gaat bijna vaker mis dan goed. Ik heb geen idee waar het door komt. Als ik er naar vraag komt er niet echt een antwoord, maar dat is denk ik ook lastig voor hem om uit te leggen.

Wat nu? Weer terug naar het pamper tijdperk? Luier broekjes? Of toch maar gewoon in z'n onderbroekjes laten lopen? Wellicht iemand die dit herkent en advies heeft?
pi_146227614
Niet toevallig blaasontsteking J1981, je zou even een plasje naar de huisarts kunnen brengen, dan kan je dat uitsluiten.
Andere veranderingen misschien?

Ik heb geen idee...
  zondag 2 november 2014 @ 23:01:51 #184
159662 J1981
Supermama!
pi_146236751
Blaasontsteking zou ik inderdaad nog uit kunnen sluiten, dank je Nijna.

Ik wil niet terug naar de luiers :'(
pi_146242447
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:36 schreef J1981 het volgende:
Mijn peutertje was ruim 5 maanden lang overdag zindelijk, zelden een ongelukje. Tot begin deze week... We hebben ineens meerdere keren per dag ongelukjes. Het gaat bijna vaker mis dan goed. Ik heb geen idee waar het door komt. Als ik er naar vraag komt er niet echt een antwoord, maar dat is denk ik ook lastig voor hem om uit te leggen.

Wat nu? Weer terug naar het pamper tijdperk? Luier broekjes? Of toch maar gewoon in z'n onderbroekjes laten lopen? Wellicht iemand die dit herkent en advies heeft?
Hier ook een periode gehad dat het weer vaker mis ging, maar vaak van de kleine natte plekjes en heel soms echt een natte broek. Ik denk dat hij vaak te lang heeft gewacht om het te zeggen en als hij dan kon plassen, hij niet snel genoeg zijn broek heeft open gekregen, piemel niet goed heeft vastgehouden. Ook nog eens in bed geplast, maar dat was net toen wij visite hadden die bleef slapen...ik denk dat hij soms op zulke veranderingen gevoelig reageert of zo opgewonden is dat hij opeens doodmoe is en dan niet goed wakker wordt.
Als wij de tijd hebben, laat ik hem nu zelfs alles uitkleden en naar de wasmand brengen en probeer ik er geen groot drama van te maken, maar soms komt het nu net niet goed uit en laat ik het hem ook duidelijk merken dat ik het vervelend vind. En waar ik ook niet zo goed tegen kan dat wanneer ik vraag of hij moet plassen hij "nee" zegt en dan zijn wij 5 minuten later ergens waar het echt niet goed uitkomt en moet hij opeens hoognodig....dat snap ik dan niet, maar misschien voelen ze dat echt niet en ze zien de noodzaak nog niet in om een beetje vooruit te denken. Luiers doe ik alleen nog bij diarree voor de zekerheid.
pi_146257728
Hier precies van die periodes als Zana beschrijft. Laatst kwam de aap uit de mouw. Hij mag niet naar de wc van juf. (ook al is die thuis, en er dus geen juf in de buurt is). Nu een "plas eend" geintroduceerd. Als je de plas eend hebt gepakt, mag je plassen! (beetje zelfde concept als een plas ketting). Slaat nergens op. Werkt wel.

Alleen 's nachts droog blijft nog moeilijk. Hij slaapt er gewoon te diep voor. Vorige week zelfs 2x weer in bed gepoept. Dat trek ik echt slecht. :r
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 3 november 2014 @ 19:42:54 #187
159662 J1981
Supermama!
pi_146265914
Dat zou ik ook slecht trekken DJmomo!

Vanochtend wilde ik peuter een pamper aandoen. Dat wilde hij absoluut niet. Een goed gesprek met hem gevoerd (voor zover dat kan met een 2-jarige) en aangegeven dat hij geen pamper aan hoeft als hij netjes op de wc plast.
Als hij de hele dag droog zou blijven kreeg hij een koekje 's middags na school (PSZ).
En ja hoor, de hele dag weer droog geweest! Voorzichtig positief dus! :s)

Laten we hopen dat het een tijdelijke terugval was...
pi_147429645
Hoe is het nu J1981?

Hier zijn we nu aan de derde droge week bezig! Na wekenlang twee keer per dag in de broek plassen was het ineens over. Zelfs op de BSO gaat het goed! *O*
pi_147430057
Wat goed Fannetje! Hier is het af en aan... soms dagenlang droog, en dan zoals vandaag weer 2 ongelukjes. Ach, ik kijk er niet meer naar om, we zien wel hoe het gaat en voorlopig doen we nog reserve kleren in de schooltas.
Mijn man is wel al aan het beloven dat ze binnenkort een keer 's nachts zonder luier mag maar dat zie ik totaal niet zitten. Los van het feit dat ik geen zin heb om midden in de nacht eruit te moeten om de boel te verschonen lijkt het me ook geen goed doen voor haar zelfvertrouwen. Ze wordt gewoon niet wakkervan de plasdrang.
pi_147430546
Hmm nee daar zou ik ook geen zin in hebben Lijnloos. Anne was eerder 's nachts zindelijk dan overdag, dus daar heb ik me gelukkig nooit mee bezig hoeven houden.
Wij hebben nu afgebouwd van twee setjes reservekleding naar één. Hopelijk binnenkort helemaal niet meer nodig.
pi_147431115
Hier ging de luier 's nachts pas af toen die al een paar weken :@ achter elkaar droog was. Toen durfde ze het zelf ook.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 20:12:26 #192
5428 crew  miss_sly
pi_147432053
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:45 schreef Morretje het volgende:
Hier ging de luier 's nachts pas af toen die al een paar weken :@ achter elkaar droog was. Toen durfde ze het zelf ook.
Bij ons zelfs maaaanden. Ze wilde/durfde zelf niet, dus we hebben het maar zo gelaten. Iedere ochtend kurkdroog. Tot ze op een avond zei dat ze zonder ging slapen. Sindsdien droog zonder luier en zo der ongelukjes.
pi_147501343
Eva plast al heel lang op de wc. Ik denk al bijna een jaar. Ze was daar best vlot mee. Maar daar is ze ook bij blijven hangen.
Ze poept nog altijd in een luier.
Ze speelt de hele dag, roept dat ze moet poepen, we doen een luier om en 5 minuten later verschonen.
Ze krijgt dan geen nieuwe luier meer om.
Ze voelt het dus prima aan, maar ze weigert op de wc te poepen.
Stickervel werkt niet, poepen op het potje inde woonkamer (al dan niet met luier aan om de stapjes zo klein mogelijk te maken), niks lijkt te helpen.
Als we geen luier aantrekken raakt ze in paniek en resulteert het in obstipatie.

Iemand nog tips?
Ik zou graag zien dat ze dit in mei wel kan omdat ze dan naar school gaat.
pi_147506702
Ik weet niet of je het al doet, misschien kan je haar met luier wel bij de wc (dus in die ruimte) zetten om te poepen. Zo van: poepen doen we hier.
En heeft ze zelf misschien een idee om weer een stapje te maken. Of een bepaald moment afspreken. Bijvoorbeeld: nu gaan je met je luier in de wc-ruimte poepen. En dan over x weken gaan we met de luier aan op de wc (of pot, wel in die ruimte) zitten om te poepen. Dat ze aan het idee kan wennen?
Of vertellen dat ze zo groot wordt dat het goed is om te oefenen met steeds een stapje verder?
Zou het nog een tussenstap kunnen zijn om de poep uit de luier in de wc te laten vallen en uit te zwaaien?

Jij kent je kind het beste natuurlijk en weet wat wel of niet kan werken.
Ik weet zo niet een boekje, maar er zijn meer kinderen die er moeite mee hebben, dus misschien is er ook wel een boekje over wat je samen kan lezen om zo weer een stapje te maken.

Succes!
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:22:08 #195
159662 J1981
Supermama!
pi_147510702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:03 schreef Fannetje het volgende:
Hoe is het nu J1981?

Hier zijn we nu aan de derde droge week bezig! Na wekenlang twee keer per dag in de broek plassen was het ineens over. Zelfs op de BSO gaat het goed! *O*
Late reactie...
Het gaat hier heel goed! Hij is overdag helemaal droog. 's nachts heeft hij wel nog een luierbroekje aan, maar dat blijft 9 van de 10 keer gewoon droog. Geen luierbroekje aan 's nachts durf ik nog niet aan....
Ach, het mannetje wordt in januari pas 3 dus we hebben nog wel even!
pi_147514206
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:58 schreef Nijna het volgende:
Ik weet niet of je het al doet, misschien kan je haar met luier wel bij de wc (dus in die ruimte) zetten om te poepen. Zo van: poepen doen we hier.
En heeft ze zelf misschien een idee om weer een stapje te maken. Of een bepaald moment afspreken. Bijvoorbeeld: nu gaan je met je luier in de wc-ruimte poepen. En dan over x weken gaan we met de luier aan op de wc (of pot, wel in die ruimte) zitten om te poepen. Dat ze aan het idee kan wennen?
Of vertellen dat ze zo groot wordt dat het goed is om te oefenen met steeds een stapje verder?
Zou het nog een tussenstap kunnen zijn om de poep uit de luier in de wc te laten vallen en uit te zwaaien?

Jij kent je kind het beste natuurlijk en weet wat wel of niet kan werken.
Ik weet zo niet een boekje, maar er zijn meer kinderen die er moeite mee hebben, dus misschien is er ook wel een boekje over wat je samen kan lezen om zo weer een stapje te maken.

Succes!
Zover komen we niet, vrees ik. Maar wellicht eens beginnen met laten poepen in de toiletruimte. Dat vind ik wel een optie.
Weet je, ik wil ook niks forceren. En de ervaring leert dat eva alles prima zelf regelt.

Poep uit de luier in de wc gooien is niet mogelijk. Ze heeft altijd van die 'plakpoep' nooit drollen zeg maar :Y)
pi_150530425
Even een schop voor dit topic, want ik zit met een vraag voor de meer ervaren mama's.

Hoe doen/deden jullie het als je kind zindelijk aan het worden was en je ging een dagje/middag/avond oid weg? Toch een luier om? Of een potje mee? Mijn dochtertje (bijna 2) is sinds dit jaar overdag redelijk zindelijk aan het worden. Ze draagt sinds begin februari alleen maar onderbroekjes als ze wakker is (tijdens haar slaapje en 's nachts wel een luier) en dat gaat eigenlijk heel goed. Als we bv even boodschappen gaan doen doe/deed ik haar wel steeds een luierbroekje aan voor de zekerheid, maar die blijft eigenlijk altijd droog dus ik denk dat we daar misschien langzaam wel zonder kunnen (vandaag voor het eerst zonder gegaan, en dat ging goed).

Maar hoe doe je dat als je wat langer weg bent? Afgelopen weekend hadden we bijvoorbeeld een verjaardag, en toen hebben we een potje meegenomen en haar tussendoor één keer laten plassen (ging prima, en was bij familie thuis die zelf ook kleine kinderen hebben). Maar komende woensdag gaan we uit eten voor een andere verjaardag naar een wat duurder restaurant, in een gezelschap waar zij het enige kind <13 is, en ik denk niet dat een potje meenemen daar echt handig is... Dus dan toch maar een luier aan misschien? Het nadeel daarvan is dat ik haar niet het idee wil geven dat ze soms wel gewoon haar plas kan laten lopen, ik wil graag dat ze het goed aanvoelt en bewust zegt als ze moet. Of moeten we misschien een potje meenemen en haar dan in de toiletruimte laten plassen (hopen dat ze het lang genoeg droog houd om die afstand te redden)? Wat is normaal, hoe werkt zoiets?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:11:25 #198
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150535338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:23 schreef danic het volgende:
Eva plast al heel lang op de wc. Ik denk al bijna een jaar. Ze was daar best vlot mee. Maar daar is ze ook bij blijven hangen.
Ze poept nog altijd in een luier.
Ze speelt de hele dag, roept dat ze moet poepen, we doen een luier om en 5 minuten later verschonen.
Ze krijgt dan geen nieuwe luier meer om.
Ze voelt het dus prima aan, maar ze weigert op de wc te poepen.
Stickervel werkt niet, poepen op het potje inde woonkamer (al dan niet met luier aan om de stapjes zo klein mogelijk te maken), niks lijkt te helpen.
Als we geen luier aantrekken raakt ze in paniek en resulteert het in obstipatie.

Iemand nog tips?
Ik zou graag zien dat ze dit in mei wel kan omdat ze dan naar school gaat.
Mijn oudste deed dat ook lang. Legden we haar 's avonds in bed, en dan ging ze eerst poepen. En op een dag was het over en ging alles gewoon de wc in. Ik vrees dat je er weinig aan kunt manipuleren...
pi_150535639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:48 schreef Miss_Isis het volgende:
Even een schop voor dit topic, want ik zit met een vraag voor de meer ervaren mama's.

Hoe doen/deden jullie het als je kind zindelijk aan het worden was en je ging een dagje/middag/avond oid weg? Toch een luier om? Of een potje mee? Mijn dochtertje (bijna 2) is sinds dit jaar overdag redelijk zindelijk aan het worden. Ze draagt sinds begin februari alleen maar onderbroekjes als ze wakker is (tijdens haar slaapje en 's nachts wel een luier) en dat gaat eigenlijk heel goed. Als we bv even boodschappen gaan doen doe/deed ik haar wel steeds een luierbroekje aan voor de zekerheid, maar die blijft eigenlijk altijd droog dus ik denk dat we daar misschien langzaam wel zonder kunnen (vandaag voor het eerst zonder gegaan, en dat ging goed).

Maar hoe doe je dat als je wat langer weg bent? Afgelopen weekend hadden we bijvoorbeeld een verjaardag, en toen hebben we een potje meegenomen en haar tussendoor één keer laten plassen (ging prima, en was bij familie thuis die zelf ook kleine kinderen hebben). Maar komende woensdag gaan we uit eten voor een andere verjaardag naar een wat duurder restaurant, in een gezelschap waar zij het enige kind <13 is, en ik denk niet dat een potje meenemen daar echt handig is... Dus dan toch maar een luier aan misschien? Het nadeel daarvan is dat ik haar niet het idee wil geven dat ze soms wel gewoon haar plas kan laten lopen, ik wil graag dat ze het goed aanvoelt en bewust zegt als ze moet. Of moeten we misschien een potje meenemen en haar dan in de toiletruimte laten plassen (hopen dat ze het lang genoeg droog houd om die afstand te redden)? Wat is normaal, hoe werkt zoiets?
De mijne was 3 toen hij zindelijk werd/was maar hier was het alles of niets. Heb voor het weg gaan laten plassen in het begin en regelmatig vragen. Als ze het nog niet red van de tafel naar het toilet zou ik het risico niet nemen maar is het veel verder dan thuis naar de wc gaan?
Ze is wel heel jong als ze nog geen twee is trouwens, knap van haar.
pi_150535936
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:23 schreef As1981 het volgende:

[..]

De mijne was 3 toen hij zindelijk werd/was maar hier was het alles of niets. Heb voor het weg gaan laten plassen in het begin en regelmatig vragen. Als ze het nog niet red van de tafel naar het toilet zou ik het risico niet nemen maar is het veel verder dan thuis naar de wc gaan?
Ze is wel heel jong als ze nog geen twee is trouwens, knap van haar.
Ze wordt over 2,5 week 2, (ze is tegelijk jarig met de jongste van Danic, en heeft ook dezelfde naam, toevallig) :) Volgens mijn schoonmoeder waren alle 3 haar kinderen rond hun tweede verjaardag zindelijk, wie weet is het genetisch :P

Ze red het denk ik wel van tafel naar wc in huis (al komt dat zelden voor, meestal zetten we haar gelijk op het potje in de kamer als ze aangeeft dat ze moet). Maar in het restaurant zal dat wel wat verder zijn verwacht ik... En dan moeten we sowieso een potje meenemen, want op een wc verwacht ik niet dat ze wat doet (is ze ook nog wel wat klein voor denk ik, om op de bril te zitten).

Maar dat alles of niets wat jij zegt wil ik ook wel een beetje invoeren. Ik wil nu ze zover is liever niet dat ze door af en toe wel een luier te dragen 'terug zakt' en bedenkt dat een luier ook wel lekker makkelijk is of zo.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')