Dat sowieso idd.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:46 schreef Troeta het volgende:
oh en is hij nu gewoon zindelijk overdag dan? dan toch zonder luier naar de psz? Een psz is daar juist erg mee bezig.
Ga eens met haar naar een chiropractor of osteopaat, of bel een van bovenstaande en leg het eens voor. Op websites staat het meestal niet vermeld omdat er te weinig onderzoek naar is gedaan, in de praktijk zie ik veel resultaten. Er kan heel vaak geholpen worden en meestal is het iets kleins. Iets wat een HA niet ziet.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:17 schreef Lijnloos het volgende:
Zana, wat een goeie vooruitgang! Voor wat betreft winkelen, ik merk bij ons in het dorp juist dat de supermarkten allemaal WEL een wc hebben (waar je ook gebruik van mag maken) en de bibliotheek... dat zijn mijn vaste uitwijkplekkenEn de restaurantjes/eettentjes kan ook wel, mits kleine bijdrage soms. De Hema is wel heel resoluut: Geen plassers! (eikels).
Hier is het nog steeds dik drama... ik weet het echt niet meer en overweeg serieus om gewoon weer vol over te stappen op luiers/luierbroekjes want ik word er echt gek van om 2/3 keer per dag schone kleren aan te moeten trekken en te wassen. Tis nu dik 2 maanden bal en we hebben volgens mij echt alles geprobeerd:
- Negeren (dus gewoon snel schone kleren aan en geen weging aan geven)
- Boos worden
- Belonen bij droge dagen (we hebben geprobeerd te "sparen" voor een lego prinsessenkasteel maar helaas)
- alles er tussenin...
We (zowel wij als meester op school als de meiden op de bso) sturen haar echt regelmatig aar de wc, al is het maar om te proberen of er wat komt maar zelfs als ze net 5 minuten ervoor nog is geweest kan het nog gebeuren dat ze toch weer in haar broek plast.
Nu zit ik in de modus dat ze 's ochtends een onderbroek aan krijgt maar bij het eerste ongelukje gaat er een luierbroekje aan... ik ben het echt een beetje zat hoor. Iemand nog briljante ideeen? Zou je met zoiets naar de huisarts of zo kunnen? Het is gewoon een jaar lang goed gegaan en ineens is het helemaal prut.
Ik kan ook echt geen moment of situatie bedenken waarop of waarom het zou zijn misgegaan... school was al lang en breed begonnen, ook bso, we zijn niet verhuist, er is niemand dood (nou ja, een enkele vis maar die wordt niet eens gemist)...
Graag gedaan!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:17 schreef Lijnloos het volgende:
Thanks Saffier... die had ik ook nog in mijn achterhoofd inderdaad. Ik heb voor nu een afspraak gemaakt bij de huisarts (assistente vroeg nog even naar gebeurtenissen of spanningen maar was daarna heel simpel, gewoon langskomen!) voor donderdagmiddag. Als daar niks uit komt dan ga ik inderdaad een osteopaat opzoeken.
En wat goed van Y.!!! En ook T komt er wel!
Dat is hier ook hoor.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:03 schreef Lijnloos het volgende:
Wat goed Fannetje!
Echo liet niks afwijkend zien maar beetje volle darmen, dus ondanks dat het poepen heel prima ging toch een receptje voor Lactulose gekregen. Dat hebben we 2 weken gedaan maar het hielp voor geen meter (werd ook niet slechter hoor). T gaat met vlagen goed maar eigenlijk elke dag nog 1-3 ongelukjes... Ik maak me er niet meer druk om en laat het maar los... Ze gaat tegenwoordig zelf verschonen dus dat scheelt alweernu nog aanleren dat ze de natte onderbroek ook in de wasmand mikt in plaats van willekeurig in huis leggen waar ie uitgaat. Haha.
Onze dochter was 4,5 toen ze aangaf 'S nachts zonder luierbroekje te willen slapen. Ze was toen al maanden droog 'S nachts, maar ze wilde het liever nog niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 05:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Onze dochter van 3 (en 4 maanden) is al geruim tijd overdag zzindelijk. Alleen s nachts gaat het maar niet lukken!
De eerste 2 jaar van haar korte leventje sliep ze niet, niet overdag en niet s nachts. Huilde ontzettend veel. Uiteindelijk (na enorme strijd met ha en kinderarts) verwezen naar de kno, waar bleek dat haar neusamandelen veel te groot waren. Vanaf een week nadat zegeknipt waren sliep ze.als een blok!!
En nu krijgen we haar dus snachts niet zindelijk.. Ze is namelijk niet wakker te krijgen en plast in haar slaap. Als we haar wakker willen maken voor wij gaan slapen is dat niet te doen. En als ze na veel moeite toch enigszins wakker is, dan wordt ze zo boos dat plassen niet lukt ( krijg haar dan niet eens zittend, ze overstrekt)
Nu laten we het al een poos zo, ze heeft snachts een luierbroekje aan. Maar iemand nog een goede tip voor als we weer een poging gaan wagen?
niks aan doen. Komt vanzelf. Onze dochter van 5 is s nachts ook nog niet zindelijk. we laten haar rond 21.30 plassen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 05:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Onze dochter van 3 (en 4 maanden) is al geruim tijd overdag zzindelijk. Alleen s nachts gaat het maar niet lukken!
De eerste 2 jaar van haar korte leventje sliep ze niet, niet overdag en niet s nachts. Huilde ontzettend veel. Uiteindelijk (na enorme strijd met ha en kinderarts) verwezen naar de kno, waar bleek dat haar neusamandelen veel te groot waren. Vanaf een week nadat zegeknipt waren sliep ze.als een blok!!
En nu krijgen we haar dus snachts niet zindelijk.. Ze is namelijk niet wakker te krijgen en plast in haar slaap. Als we haar wakker willen maken voor wij gaan slapen is dat niet te doen. En als ze na veel moeite toch enigszins wakker is, dan wordt ze zo boos dat plassen niet lukt ( krijg haar dan niet eens zittend, ze overstrekt)
Nu laten we het al een poos zo, ze heeft snachts een luierbroekje aan. Maar iemand nog een goede tip voor als we weer een poging gaan wagen?
Hoe ging dat met die plaswekker? Want ik denk dat dat hier de volgende stap gaat worden...quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef LadyS het volgende:
Mijn jongste, nu 8, is 's nachts ook zindelijk geworden met een plaswekker. Ze was toen denk ik 7. Het ging niet zo vlot als bij de andere ervaringen die ik op internet las, maar er was wel degelijk resultaat.
Moonah (en Saffier geloof ik), heb je nog een plaswekker geprobeerd?
Overdag heeft ze nog wel geregeld een natte broek![]()
Ze plast dan niet echt in haar broek, maar heeft dan een nat kruis. En de ene keer meldt ze het zelf aan me (of ze doet zelf een schone broek aan) en de andere keer heeft ze er maling aan en kom ik er pas achter als ik het ruik/zie. Dit gaat langzaamaan wel beter gelukkig.
Bedoel je hoe de plaswekker (ik typ steeds plaswakkerquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hoe ging dat met die plaswekker? Want ik denk dat dat hier de volgende stap gaat worden...
Overdag soms een natte broek, gewoon te laat naar de wc gaan. Maar eigenlijk alleen thuis (volgens mij).
Nee, nog niet. Zoon is overgestapt naar andere school na de vakantie, dus dat vonden we niet zo'n goed moment. Nu zou het eigenlijk wel kunnen. Maar hij heeft steeds vaker (als in 3x per week...) een droge luier 's ochtends, dus eigenlijk hopen we dat het vanzelf wel goed gaat komen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef LadyS het volgende:
Mijn jongste, nu 8, is 's nachts ook zindelijk geworden met een plaswekker. Ze was toen denk ik 7. Het ging niet zo vlot als bij de andere ervaringen die ik op internet las, maar er was wel degelijk resultaat.
Moonah (en Saffier geloof ik), heb je nog een plaswekker geprobeerd?
Oh. Ik zal me eens inlezen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:02 schreef Saffier het volgende:
Hier hielp de chiropractor. Wij hebben geen plaswekker gebruikt.
I'll keep it in mind.quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef LadyS het volgende:
Jullie (nou ja, één van jullie dan) mogen mijn plaswekker wel hebben om te proberen.
Wij hebben wel interesse in de wekker! (maar ik wil moonah ook niet het gras voor de voeten wegmaaien...)quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef LadyS het volgende:
Jullie (nou ja, één van jullie dan) mogen mijn plaswekker wel hebben om te proberen. Volgens mij is hij nog wel helemaal goed. Ik moest wel het batterijtje in de zender vastklemmen met een stukje aluminiumfolie, zodat het batterijtje niet losschoot.
De broekjes heb ik ook nog, maar buiten het feit dat dat misschien niet zo hygienisch is, zijn die volgens mij te vaak gewassen om nog goed te werken. Ik had op het laatst het idee dat die wekker een beetje begon te spoken (dus afgaan als ze nog droog was en niet afgaan als ze zeiknat was). Ik vermoed dus dat de metalen draadjes die in het boekje zitten niet helemaal goed meer werken.
Pm/dm mag altijdquote:
Succes met de FOK-wekker!quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:14 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben wel interesse in de wekker! (maar ik wil moonah ook niet het gras voor de voeten wegmaaien...)
Hier ook een periode gehad dat het weer vaker mis ging, maar vaak van de kleine natte plekjes en heel soms echt een natte broek. Ik denk dat hij vaak te lang heeft gewacht om het te zeggen en als hij dan kon plassen, hij niet snel genoeg zijn broek heeft open gekregen, piemel niet goed heeft vastgehouden. Ook nog eens in bed geplast, maar dat was net toen wij visite hadden die bleef slapen...ik denk dat hij soms op zulke veranderingen gevoelig reageert of zo opgewonden is dat hij opeens doodmoe is en dan niet goed wakker wordt.quote:Op zondag 2 november 2014 19:36 schreef J1981 het volgende:
Mijn peutertje was ruim 5 maanden lang overdag zindelijk, zelden een ongelukje. Tot begin deze week... We hebben ineens meerdere keren per dag ongelukjes. Het gaat bijna vaker mis dan goed. Ik heb geen idee waar het door komt. Als ik er naar vraag komt er niet echt een antwoord, maar dat is denk ik ook lastig voor hem om uit te leggen.
Wat nu? Weer terug naar het pamper tijdperk? Luier broekjes? Of toch maar gewoon in z'n onderbroekjes laten lopen? Wellicht iemand die dit herkent en advies heeft?
Bij ons zelfs maaaanden. Ze wilde/durfde zelf niet, dus we hebben het maar zo gelaten. Iedere ochtend kurkdroog. Tot ze op een avond zei dat ze zonder ging slapen. Sindsdien droog zonder luier en zo der ongelukjes.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:45 schreef Morretje het volgende:
Hier ging de luier 's nachts pas af toen die al een paar wekenachter elkaar droog was. Toen durfde ze het zelf ook.
Late reactie...quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:03 schreef Fannetje het volgende:
Hoe is het nu J1981?
Hier zijn we nu aan de derde droge week bezig! Na wekenlang twee keer per dag in de broek plassen was het ineens over. Zelfs op de BSO gaat het goed!
Zover komen we niet, vrees ik. Maar wellicht eens beginnen met laten poepen in de toiletruimte. Dat vind ik wel een optie.quote:Op vrijdag 12 december 2014 08:58 schreef Nijna het volgende:
Ik weet niet of je het al doet, misschien kan je haar met luier wel bij de wc (dus in die ruimte) zetten om te poepen. Zo van: poepen doen we hier.
En heeft ze zelf misschien een idee om weer een stapje te maken. Of een bepaald moment afspreken. Bijvoorbeeld: nu gaan je met je luier in de wc-ruimte poepen. En dan over x weken gaan we met de luier aan op de wc (of pot, wel in die ruimte) zitten om te poepen. Dat ze aan het idee kan wennen?
Of vertellen dat ze zo groot wordt dat het goed is om te oefenen met steeds een stapje verder?
Zou het nog een tussenstap kunnen zijn om de poep uit de luier in de wc te laten vallen en uit te zwaaien?
Jij kent je kind het beste natuurlijk en weet wat wel of niet kan werken.
Ik weet zo niet een boekje, maar er zijn meer kinderen die er moeite mee hebben, dus misschien is er ook wel een boekje over wat je samen kan lezen om zo weer een stapje te maken.
Succes!
Mijn oudste deed dat ook lang. Legden we haar 's avonds in bed, en dan ging ze eerst poepen. En op een dag was het over en ging alles gewoon de wc in. Ik vrees dat je er weinig aan kunt manipuleren...quote:Op donderdag 11 december 2014 23:23 schreef danic het volgende:
Eva plast al heel lang op de wc. Ik denk al bijna een jaar. Ze was daar best vlot mee. Maar daar is ze ook bij blijven hangen.
Ze poept nog altijd in een luier.
Ze speelt de hele dag, roept dat ze moet poepen, we doen een luier om en 5 minuten later verschonen.
Ze krijgt dan geen nieuwe luier meer om.
Ze voelt het dus prima aan, maar ze weigert op de wc te poepen.
Stickervel werkt niet, poepen op het potje inde woonkamer (al dan niet met luier aan om de stapjes zo klein mogelijk te maken), niks lijkt te helpen.
Als we geen luier aantrekken raakt ze in paniek en resulteert het in obstipatie.
Iemand nog tips?
Ik zou graag zien dat ze dit in mei wel kan omdat ze dan naar school gaat.
De mijne was 3 toen hij zindelijk werd/was maar hier was het alles of niets. Heb voor het weg gaan laten plassen in het begin en regelmatig vragen. Als ze het nog niet red van de tafel naar het toilet zou ik het risico niet nemen maar is het veel verder dan thuis naar de wc gaan?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:48 schreef Miss_Isis het volgende:
Even een schop voor dit topic, want ik zit met een vraag voor de meer ervaren mama's.
Hoe doen/deden jullie het als je kind zindelijk aan het worden was en je ging een dagje/middag/avond oid weg? Toch een luier om? Of een potje mee? Mijn dochtertje (bijna 2) is sinds dit jaar overdag redelijk zindelijk aan het worden. Ze draagt sinds begin februari alleen maar onderbroekjes als ze wakker is (tijdens haar slaapje en 's nachts wel een luier) en dat gaat eigenlijk heel goed. Als we bv even boodschappen gaan doen doe/deed ik haar wel steeds een luierbroekje aan voor de zekerheid, maar die blijft eigenlijk altijd droog dus ik denk dat we daar misschien langzaam wel zonder kunnen (vandaag voor het eerst zonder gegaan, en dat ging goed).
Maar hoe doe je dat als je wat langer weg bent? Afgelopen weekend hadden we bijvoorbeeld een verjaardag, en toen hebben we een potje meegenomen en haar tussendoor één keer laten plassen (ging prima, en was bij familie thuis die zelf ook kleine kinderen hebben). Maar komende woensdag gaan we uit eten voor een andere verjaardag naar een wat duurder restaurant, in een gezelschap waar zij het enige kind <13 is, en ik denk niet dat een potje meenemen daar echt handig is... Dus dan toch maar een luier aan misschien? Het nadeel daarvan is dat ik haar niet het idee wil geven dat ze soms wel gewoon haar plas kan laten lopen, ik wil graag dat ze het goed aanvoelt en bewust zegt als ze moet. Of moeten we misschien een potje meenemen en haar dan in de toiletruimte laten plassen (hopen dat ze het lang genoeg droog houd om die afstand te redden)? Wat is normaal, hoe werkt zoiets?
Ze wordt over 2,5 week 2, (ze is tegelijk jarig met de jongste van Danic, en heeft ook dezelfde naam, toevallig)quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:23 schreef As1981 het volgende:
[..]
De mijne was 3 toen hij zindelijk werd/was maar hier was het alles of niets. Heb voor het weg gaan laten plassen in het begin en regelmatig vragen. Als ze het nog niet red van de tafel naar het toilet zou ik het risico niet nemen maar is het veel verder dan thuis naar de wc gaan?
Ze is wel heel jong als ze nog geen twee is trouwens, knap van haar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |