abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145307078
Hier is het sinds ze op school zit (2,5 week nu) weer dik drama met de zindelijkheid. Ze plast gerust twee keer per dag in haar broek. Gelukkig gaat het poepen nog wel op de wc. Maar ik word er toch wel een beetje moedeloos van. De juf stuurt haar al regelmatig en thuis doen we dat ook maar ondanks dat dus weer veel ongelukjes.
Nog briljante tips, iemand?
pi_145307349
Fannetje, L was zindelijk met 2,5 jaar, maar toen ze afgelopen voorjaar startte op de basisschool had ze meerdere keren per week poepongelukjes. Ik denk dat het bij L een stukje spanning was. Het was denk ik allemaal een beetje teveel voor haar. Ze ging van het KDV af en startte op de basisschool en kreeg ook nog even twee broertjes erbij. Het is in de meivakantie vanzelf overgegaan en sindsdien is er niets meer aan de hand.

Ik heb helaas geen fantastische tips, behalve dat wij nooit boos zijn geworden. We vroegen haar hoe het kwam en vertelden haar keer op keer dat poepen op de wc moet. Ook jubelden we als ze wel op de wc poepte, maar of dat nu de sleutel tot succes was? Ik heb eigenlijk geen idee.
pi_145312988
Ik durf het haast niet te zeggen maar we gaan hier eindelijk de goeie kant op! Soms (om de 1 of 2 dagen) nog een ongelukje aan het einde van de dag maar over et algemeen gaat het eigenlijk best heel goed. Ze gaat nu ook uit zicchzelf vaker tussendoor proberen. Af en toe zie ik haar bezig zijn met iets en wiebelen, dan vraag ik of ze moet en dan gaat ze vaak ook meteen wel. Wat nou de ommekeer is geweest, geen idee maar blij en trots zijn en doen we wel!

Komt goed Fannetje, tis niet niks dat schoolgebeuren voor die kleuters van ons.
pi_145323409
*O* Hier begint de interesse ook te komen, voornamelijk op de opvang want daar hebben ze die mooie kleine wc'tjes. *; Krijgen we die dan thuis ook, mam? :+
Krukje staat, morgen een wc verkleiner kopen en dan thuis ook maar op de wc!
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 oktober 2014 @ 10:58:29 #155
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145323453
Ik ben nu sinds een maand of 3 ook wel redelijk zindelijk aan het worden. Het heeft even geduurd maar ik zie nu ook wel de voordelen van zonder luier rondlopen.
pi_145323470
^O^ :')
pi_145913118
Hier bleek een goed gesprek de sleutel :D
"Wil je zonder luier?" was altijd meteen huilen... Waarom kon ze nog niet echt uitleggen.
Maar "Wat kan ik doen om je te helpen" Bleek een goede..
Want toen wist ze precies te omschrijven ze dat ze het zo spannend vind en bang is dat ze in bed plast maar vooral dat ze dacht dat ze het nog niet kon...... Uitleg over haar beddengoed, de afspraak dat ik bij haar zou blijven zitten tot ze sliep & haar zou laten plassen voordat ik ging slapen waren voldoende om nog dezelfde avond te willen proberen en de glimlach 's morgens sprak boekdelen ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_145916175
Onze dochter van 3 (en 4 maanden) is al geruim tijd overdag zzindelijk. Alleen s nachts gaat het maar niet lukken!
De eerste 2 jaar van haar korte leventje sliep ze niet, niet overdag en niet s nachts. Huilde ontzettend veel. Uiteindelijk (na enorme strijd met ha en kinderarts) verwezen naar de kno, waar bleek dat haar neusamandelen veel te groot waren. Vanaf een week nadat zegeknipt waren sliep ze. :) als een blok!!
En nu krijgen we haar dus snachts niet zindelijk.. Ze is namelijk niet wakker te krijgen en plast in haar slaap. Als we haar wakker willen maken voor wij gaan slapen is dat niet te doen. En als ze na veel moeite toch enigszins wakker is, dan wordt ze zo boos dat plassen niet lukt ( krijg haar dan niet eens zittend, ze overstrekt)

Nu laten we het al een poos zo, ze heeft snachts een luierbroekje aan. Maar iemand nog een goede tip voor als we weer een poging gaan wagen?
pi_145916539
Ik zou het gewoon ff laten zouzomaarkunnen. Ze is nog best heel jong, waarom de druk erop leggen?

Lamb, wat goed van O! Tis ook spannend...

Ik zeg niks over hoe het hier gaat ivm fokwet ;)
  Moderator zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:23:45 #160
5428 crew  miss_sly
pi_145916920
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 05:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Onze dochter van 3 (en 4 maanden) is al geruim tijd overdag zzindelijk. Alleen s nachts gaat het maar niet lukken!
De eerste 2 jaar van haar korte leventje sliep ze niet, niet overdag en niet s nachts. Huilde ontzettend veel. Uiteindelijk (na enorme strijd met ha en kinderarts) verwezen naar de kno, waar bleek dat haar neusamandelen veel te groot waren. Vanaf een week nadat zegeknipt waren sliep ze. :) als een blok!!
En nu krijgen we haar dus snachts niet zindelijk.. Ze is namelijk niet wakker te krijgen en plast in haar slaap. Als we haar wakker willen maken voor wij gaan slapen is dat niet te doen. En als ze na veel moeite toch enigszins wakker is, dan wordt ze zo boos dat plassen niet lukt ( krijg haar dan niet eens zittend, ze overstrekt)

Nu laten we het al een poos zo, ze heeft snachts een luierbroekje aan. Maar iemand nog een goede tip voor als we weer een poging gaan wagen?
Onze dochter was 4,5 toen ze aangaf 'S nachts zonder luierbroekje te willen slapen. Ze was toen al maanden droog 'S nachts, maar ze wilde het liever nog niet.
Ik zou er dus vooral niet mee aan de slag gaan, maar als de luiers een tijd droog zijn in de ochtend eens vragen of ze zonder wil. Zo niet, gewoon nog even laten gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145920098
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 05:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

niks aan doen. Komt vanzelf. Onze dochter van 5 is s nachts ook nog niet zindelijk. we laten haar rond 21.30 plassen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_145924042
5-jarige wil wel, maar die plast nog teveel 's nachts. Ik krijg haar niet wakker genoeg om te plassen, slapend plast ze wel, maar dan slaapt ze dus eigenlijk nog en dan heeft het weinig zin.

7-jarige heeft weinig interesse. Ze is even zindelijk geweest 's nachts, maar het is helemaal weg. Ze lijkt ook niet zo heel erg te willen. De huisarts zei, als ze zelf nog niet wil dan heeft het weinig zin om er actief mee bezig te gaan. Dus wel laten het nog even rusten.
Fake it till you make it...
pi_145924877
Bedankt voor de tips, ik heb er ook geen haast mee, we gaan maar gewoon afwachten wanneer ze er mee komt!
Tis alleen wennen: onze eerste dame was met 2,5 jaar binnen een week dag & nacht zindelijk.
Ze verschillen ook dag en nacht die 2 :D
pi_145939548
Hier hetzelfde dus zouzomaarkunnen... Dochter (4jaar3mnd nu) is dus nog maar sinds deze week uit de nachtluiers terwijl ze al 3 mnd droog was snachts, en al 2 jaar overdag zindelijk...

En ik jubel niet voor Lijn!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:21:48 #165
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_145939877
Op school (MKD) doen wij het zoals eerder aangegeven; als een kindje onzindelijk op school komt dan accepteren we de ongelukjes als ongelukjes máár het kind moet wel zichzelf verschonen, inclusief billen wassen. Gaat meestal heel snel, als er na een maand nog geen progressie is wordt de poeppoli ingeschakeld om uit te sluiten dat het iets lichamelijks is.
Prrrrr
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:41:24 #166
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_145950838
Mijn jongste, nu 8, is 's nachts ook zindelijk geworden met een plaswekker. Ze was toen denk ik 7. Het ging niet zo vlot als bij de andere ervaringen die ik op internet las, maar er was wel degelijk resultaat.
Moonah (en Saffier geloof ik :@ ), heb je nog een plaswekker geprobeerd?

Overdag heeft ze nog wel geregeld een natte broek :{ }:| Ze plast dan niet echt in haar broek, maar heeft dan een nat kruis. En de ene keer meldt ze het zelf aan me (of ze doet zelf een schone broek aan) en de andere keer heeft ze er maling aan en kom ik er pas achter als ik het ruik/zie. Dit gaat langzaamaan wel beter gelukkig.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_145950911
Zoon kreeg ook flinke terugval op de basisschool. boos worden, zelf op laten ruimen, steeds melden dat hij op de wc moet plassen ipv in zijn broek, hielp allemaal niet. Toen hebben we het beloningssysteem weer toegepast. Als hij een dag droog bleef mocht hij een sticker plakken en na 10 stickers mocht hij wat uitkiezen in de winkel. Dat heeft goed gewerkt. Dan was het geen beladen onderwerp meer, regels waren weer duidelijk voor hem en hij kreeg wat leuks aan het eind van de rit. :) Daarna soms nog wel slechte dagen gehad. Maar dan maakte we er geen punt meer van, lieten m het zelf opruimen en verder geen aandacht meer aan besteed verder. Hij is nu al een tijdje geheel droog. Snachts slaapt hij nog wel met luierbroekje, hij heeft nog geen zin om snachts droog te blijven. Maakt hem nog niets uit dus we merken wel wanneer hij er aan toe is.

Op school moet hij trouwens ook zelf zn natte broek opruimen.
pi_145953534
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef LadyS het volgende:
Mijn jongste, nu 8, is 's nachts ook zindelijk geworden met een plaswekker. Ze was toen denk ik 7. Het ging niet zo vlot als bij de andere ervaringen die ik op internet las, maar er was wel degelijk resultaat.

Overdag heeft ze nog wel geregeld een natte broek :{ }:| Ze plast dan niet echt in haar broek, maar heeft dan een nat kruis. En de ene keer meldt ze het zelf aan me (of ze doet zelf een schone broek aan) en de andere keer heeft ze er maling aan en kom ik er pas achter als ik het ruik/zie. Dit gaat langzaamaan wel beter gelukkig.
Hoe ging dat met die plaswekker? Want ik denk dat dat hier de volgende stap gaat worden...
Overdag soms een natte broek, gewoon te laat naar de wc gaan. Maar eigenlijk alleen thuis (volgens mij).
  zondag 26 oktober 2014 @ 12:34:59 #169
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_145954006
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hoe ging dat met die plaswekker? Want ik denk dat dat hier de volgende stap gaat worden...
Overdag soms een natte broek, gewoon te laat naar de wc gaan. Maar eigenlijk alleen thuis (volgens mij).
Bedoel je hoe de plaswekker (ik typ steeds plaswakker :') precies werkt? Of hoe ik het ervaren heb?
Ik had de Mickey plaswekker van Urifoon. Deze (+2 broekjes) werden 100% vergoed door mijn zorgverzekering. Ik heb er later 2 broekjes bijgekocht, omdat ik soms tekort kwam.
Dat ding gaat bij de 1e druppel al gillen, en het is dan de bedoeling dat ze er zelf uitgaat om de wekker uit te zetten, naar de wc te gaan en een schone broek aan te trekken. De gedachte daar achter is dus dat je lichaam "leert" dat het wakker moet worden bij aandrang.
Je mag dus wel helpen uiteraard, maar ze moet het in principe zelf doen.

Hier was in het begin gewoon steeds het hele bed nat, dus dat was tig keer verschonen 's nachts. }:| Toen de hoeveelheden plas minder werden, legde ik van die kraammatjes in bed, zodat ik alleen die snel hoefde te verwisselen. Soms werd zij niet wakker, en ik (en de rest van het huis :') ) wel en dan maakte ik haar wakker, maar ze moest wel zelf de wekker uitzetten van mij. Als ze wakker was en de wekker had uitgezet, ging ze zelf naar de wc en een nieuw broekje aantrekken en ik verschoonde haar bed of het matje. Ik gok dat het ongeveer 2 maanden heeft geduurd, toen was ze volgens de regels (2 weken achter elkaar zonder de wekker, dus op eigen initiatief, wakker worden om te plassen) zindelijk. Ze heeft na een tijdje nog een terugval gehad, maar door weer die wekker te gebruiken, was dat vrij snel weer onder de duim.
pi_145957589
Onze verzekering vergoed het niet, alleen met extra extra extra pakket (we zijn naar een andere aan het kijken, eens zien wanneer die vergoeden, misschien kunnen we dan nog even wachten met aanschaf). Het is niet dat ik er opeens haast mee heb, maar ze is toch al 7 en ik wil het eigenlijk wel eens proberen. Vaak plast ze volgens mij al voordat ze gaat slapen, geen zin om uit bed te gaan... En wellicht ook nog wel 's nachts een keer, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb ook geen idee of ze er wakker van wordt ofzo.
Met zo'n wekker zal ze wel moeten...
  zondag 26 oktober 2014 @ 14:33:18 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145957799
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef LadyS het volgende:
Nee, nog niet. Zoon is overgestapt naar andere school na de vakantie, dus dat vonden we niet zo'n goed moment. Nu zou het eigenlijk wel kunnen. Maar hij heeft steeds vaker (als in 3x per week...) een droge luier 's ochtends, dus eigenlijk hopen we dat het vanzelf wel goed gaat komen.
Maar nu ik dit typ realiseer ik me ook wel dat 3x per week droog toch wel erg weinig is voor een 8-jarige... Ik zal het er eens over hebben met de grote en de iets minder grote man. ;)

Super dat het bij jullie heeft gewerkt!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:02:09 #172
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_145958867
Hier hielp de chiropractor. Wij hebben geen plaswekker gebruikt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:03:05 #173
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_145958903
Jullie (nou ja, één van jullie dan :P) mogen mijn plaswekker wel hebben om te proberen. Volgens mij is hij nog wel helemaal goed. Ik moest wel het batterijtje in de zender vastklemmen met een stukje aluminiumfolie, zodat het batterijtje niet losschoot.
De broekjes heb ik ook nog, maar buiten het feit dat dat misschien niet zo hygienisch is, zijn die volgens mij te vaak gewassen om nog goed te werken. Ik had op het laatst het idee dat die wekker een beetje begon te spoken (dus afgaan als ze nog droog was en niet afgaan als ze zeiknat was). Ik vermoed dus dat de metalen draadjes die in het boekje zitten niet helemaal goed meer werken.

Voor jongens heb je sowieso andere broekjes nodig, mocht je interesse hebben, Moonah.
Die broekjes zijn wel prijzig, 19,95 per stuk. Ik had er 4, maar dat was ook omdat ze niet in de droger mogen, en niet elke dag in de wasmachine, dus als je ze met de hand uitspoelde, duurde het even voordat ze droog zijn.
Ik spoelde ze na elk gebruik uit (wel in de wasmachine, alleen dan de spoelfunctie) en 1x in de week waste ik ze "echt"
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:21:39 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145961449
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:02 schreef Saffier het volgende:
Hier hielp de chiropractor. Wij hebben geen plaswekker gebruikt.
Oh. Ik zal me eens inlezen.
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef LadyS het volgende:
Jullie (nou ja, één van jullie dan :P) mogen mijn plaswekker wel hebben om te proberen.
I'll keep it in mind. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_145973928
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef LadyS het volgende:
Jullie (nou ja, één van jullie dan :P) mogen mijn plaswekker wel hebben om te proberen. Volgens mij is hij nog wel helemaal goed. Ik moest wel het batterijtje in de zender vastklemmen met een stukje aluminiumfolie, zodat het batterijtje niet losschoot.
De broekjes heb ik ook nog, maar buiten het feit dat dat misschien niet zo hygienisch is, zijn die volgens mij te vaak gewassen om nog goed te werken. Ik had op het laatst het idee dat die wekker een beetje begon te spoken (dus afgaan als ze nog droog was en niet afgaan als ze zeiknat was). Ik vermoed dus dat de metalen draadjes die in het boekje zitten niet helemaal goed meer werken.

Wij hebben wel interesse in de wekker! (maar ik wil moonah ook niet het gras voor de voeten wegmaaien...)
We hadden het erover met M. of dat misschien toch een goed idee was. Ik denk dat als we het helemaal bij haar laten liggen, ze het wel best vindt zo...
Net als met andere dingen zou het ook nog wel eens kunnen werken als we een moment afspreken dat we ermee beginnen.
Zegt ze: maar dan wil ik wel groene broekjes... wat zie ik op de site staan... groene broekjes *O* . Volgens mij moet het zo zijn... ;).
Verse "eigen" broekjes lijkt me wel lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')