Onze dochter was 4,5 toen ze aangaf 'S nachts zonder luierbroekje te willen slapen. Ze was toen al maanden droog 'S nachts, maar ze wilde het liever nog niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 05:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Onze dochter van 3 (en 4 maanden) is al geruim tijd overdag zzindelijk. Alleen s nachts gaat het maar niet lukken!
De eerste 2 jaar van haar korte leventje sliep ze niet, niet overdag en niet s nachts. Huilde ontzettend veel. Uiteindelijk (na enorme strijd met ha en kinderarts) verwezen naar de kno, waar bleek dat haar neusamandelen veel te groot waren. Vanaf een week nadat zegeknipt waren sliep ze.als een blok!!
En nu krijgen we haar dus snachts niet zindelijk.. Ze is namelijk niet wakker te krijgen en plast in haar slaap. Als we haar wakker willen maken voor wij gaan slapen is dat niet te doen. En als ze na veel moeite toch enigszins wakker is, dan wordt ze zo boos dat plassen niet lukt ( krijg haar dan niet eens zittend, ze overstrekt)
Nu laten we het al een poos zo, ze heeft snachts een luierbroekje aan. Maar iemand nog een goede tip voor als we weer een poging gaan wagen?
niks aan doen. Komt vanzelf. Onze dochter van 5 is s nachts ook nog niet zindelijk. we laten haar rond 21.30 plassen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 05:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Onze dochter van 3 (en 4 maanden) is al geruim tijd overdag zzindelijk. Alleen s nachts gaat het maar niet lukken!
De eerste 2 jaar van haar korte leventje sliep ze niet, niet overdag en niet s nachts. Huilde ontzettend veel. Uiteindelijk (na enorme strijd met ha en kinderarts) verwezen naar de kno, waar bleek dat haar neusamandelen veel te groot waren. Vanaf een week nadat zegeknipt waren sliep ze.als een blok!!
En nu krijgen we haar dus snachts niet zindelijk.. Ze is namelijk niet wakker te krijgen en plast in haar slaap. Als we haar wakker willen maken voor wij gaan slapen is dat niet te doen. En als ze na veel moeite toch enigszins wakker is, dan wordt ze zo boos dat plassen niet lukt ( krijg haar dan niet eens zittend, ze overstrekt)
Nu laten we het al een poos zo, ze heeft snachts een luierbroekje aan. Maar iemand nog een goede tip voor als we weer een poging gaan wagen?
Hoe ging dat met die plaswekker? Want ik denk dat dat hier de volgende stap gaat worden...quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef LadyS het volgende:
Mijn jongste, nu 8, is 's nachts ook zindelijk geworden met een plaswekker. Ze was toen denk ik 7. Het ging niet zo vlot als bij de andere ervaringen die ik op internet las, maar er was wel degelijk resultaat.
Moonah (en Saffier geloof ik), heb je nog een plaswekker geprobeerd?
Overdag heeft ze nog wel geregeld een natte broek![]()
Ze plast dan niet echt in haar broek, maar heeft dan een nat kruis. En de ene keer meldt ze het zelf aan me (of ze doet zelf een schone broek aan) en de andere keer heeft ze er maling aan en kom ik er pas achter als ik het ruik/zie. Dit gaat langzaamaan wel beter gelukkig.
Bedoel je hoe de plaswekker (ik typ steeds plaswakkerquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hoe ging dat met die plaswekker? Want ik denk dat dat hier de volgende stap gaat worden...
Overdag soms een natte broek, gewoon te laat naar de wc gaan. Maar eigenlijk alleen thuis (volgens mij).
Nee, nog niet. Zoon is overgestapt naar andere school na de vakantie, dus dat vonden we niet zo'n goed moment. Nu zou het eigenlijk wel kunnen. Maar hij heeft steeds vaker (als in 3x per week...) een droge luier 's ochtends, dus eigenlijk hopen we dat het vanzelf wel goed gaat komen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef LadyS het volgende:
Mijn jongste, nu 8, is 's nachts ook zindelijk geworden met een plaswekker. Ze was toen denk ik 7. Het ging niet zo vlot als bij de andere ervaringen die ik op internet las, maar er was wel degelijk resultaat.
Moonah (en Saffier geloof ik), heb je nog een plaswekker geprobeerd?
Oh. Ik zal me eens inlezen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:02 schreef Saffier het volgende:
Hier hielp de chiropractor. Wij hebben geen plaswekker gebruikt.
I'll keep it in mind.quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef LadyS het volgende:
Jullie (nou ja, één van jullie dan) mogen mijn plaswekker wel hebben om te proberen.
Wij hebben wel interesse in de wekker! (maar ik wil moonah ook niet het gras voor de voeten wegmaaien...)quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef LadyS het volgende:
Jullie (nou ja, één van jullie dan) mogen mijn plaswekker wel hebben om te proberen. Volgens mij is hij nog wel helemaal goed. Ik moest wel het batterijtje in de zender vastklemmen met een stukje aluminiumfolie, zodat het batterijtje niet losschoot.
De broekjes heb ik ook nog, maar buiten het feit dat dat misschien niet zo hygienisch is, zijn die volgens mij te vaak gewassen om nog goed te werken. Ik had op het laatst het idee dat die wekker een beetje begon te spoken (dus afgaan als ze nog droog was en niet afgaan als ze zeiknat was). Ik vermoed dus dat de metalen draadjes die in het boekje zitten niet helemaal goed meer werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |