abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134872131
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef 91735 het volgende:

[..]

Kijk, veel jongeren gaan niet meer naar discotheken doordat drank zo duur is door alle accijnsen, terwijl een discotheek 1000000 keer leuker is dan een kroeg. Bij een algeheel verbod op alcohol hebben jongeren geen andere mogelijkheid meer dan aan de cola te gaan. Cola is niet zo duur als bier en zo moet er weer gestimuleerd dat jongeren naar een discotheek gaan.
Dus omdat jij disco's leuker vindt moet de wet aangepast worden ja? Je moet een eigen partij oprichten, wordt geheid een hit ^O^
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_134872300
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 12:58 schreef GhpH het volgende:

[..]

Rook verergert die lucht alleen.
Benzinevergelijking slaat nergens op. Waar je dat vandaan haalt mag Joost weten.
En je alcohol gebruik heb je zelf in de hand.
Nou, ik vond het beter te harden in de kroeg toen er nog gerookt mocht worden.
Als je roken verbiedt loopt de overheid heel veel accijnzen mis, denk je niet dat ze dat ergens anders willen terughalen?
Ik krijg er alleen zin in, het is niet zo dat ik meteen daadwerkelijk aan het bier ga. Anders zou ik om half 8 's ochtends al stomdronken op het station staan.
pi_134877283
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:46 schreef GhpH het volgende:
Echt idioten hier die roken vergelijken met dikke mensen of andere ongezondheden. Probeer je aub er niet uit te lullen Door anderen aan te wijzen als jij de dader bent. Net als zo'n klein kind: "hij deed het ook! :'( "

Met roken bent je anderen schade toe. Met dik zijn niet.
(Inb4 oogschade comments; je bent niet grappig)
ben je ook tegen mensen die verkouden zijn? die brengen ook schade toe aan anderen.

en mensen geven andere voorbeelden van ongezonde dingen zodat dommies als jij misschien kunnen snappen dat je niet zomaar alles kan gaan verbieden omdat jij ergens last van hebt, of omdat het slecht is. als jij mij gaat verbieden om te roken, heb ik namelijk behoorlijk veel last van jou.
dus ga maar lekker 5 meter verderop staan dan, zijn we allebei blij.
pi_134877365
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:28 schreef HaywoodJablome het volgende:
En waar zou ik dan mijn wiet mee moeten mixen he? HE? HE?
Gewoon puur. Mietje.
pi_134877448
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:11 schreef arjan1112 het volgende:
Betere taktiek

open topic op fok dat roken verboden moet worden, vervolgens krijg je reakties die dat niet willen

geniaal
Ik voorspel weer een heleboel arjan112-topics in de komende vijf dagen.
Hoera!
pi_134877528
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:28 schreef HaywoodJablome het volgende:
En waar zou ik dan mijn wiet mee moeten mixen he? HE? HE?
Brinta! c_/
pi_134877567
quote:
6s.gif Op maandag 30 december 2013 15:39 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Brinta! c_/
Dat is het proberen waard, want dat heb ik altijd wel in huis. Ik zal je de uitkomst van mijn experiment laten weten.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_134877594
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb ook niets met roken, ik haat het ook als er naast me gerookt wordt, maar dit zijn me toch een paar redenen waarmee je allerlei andere leuke dingen ook mee kunt afschieten.

Blijft verdomd weinig over als je alleen niet-ongezonde en niet-dure zaken die niet voor overlast zorgen toestaat.
Ik zal er op letten dat ik niet vlak naast je ga roken. :Y

Ik heb alleen geen idee wie je bent, dus ik zal het maar bij iedereen doen. Daar zit je vast wel ergens tussen. :@
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_134877703
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:24 schreef 91735 het volgende:

[..]

Friet geeft minder overlast dan tabak.
_O-
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_134877705
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 15:40 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik zal er op letten dat ik niet vlak naast je ga roken. :Y

Ik heb alleen geen idee wie je bent, dus ik zal het maar bij iedereen doen. Daar zit je vast wel ergens tussen. :@
In het openbaar heb ik er niet zo last van, zolang het maar niet tijdens het eten is. Daar kan ik wel pissig om worden.

Meestal geen last van in het openbaar dus, behalve bij treinstations en plaatsen waar er een rookpaal staat. Bah bah bah.
pi_134878336
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

In het openbaar heb ik er niet zo last van, zolang het maar niet tijdens het eten is. Daar kan ik wel pissig om worden.

Meestal geen last van in het openbaar dus, behalve bij treinstations en plaatsen waar er een rookpaal staat. Bah bah bah.
Maar dat vind ik ook smerig. Ik wil m'n speklapje proeven, dan kan iemand toch wel even wachten? Sowieso rook ik liever niet binnenshuis.
  maandag 30 december 2013 @ 16:23:32 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134879634
quote:
9s.gif Op maandag 30 december 2013 09:31 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

Dat is voor high class blowers, wat ik duidelijk niet ben.
nee, dan loop je achter, je moet dabben
  maandag 30 december 2013 @ 16:31:27 #63
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_134880068
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef 91735 het volgende:

[..]

Kijk, veel jongeren gaan niet meer naar discotheken doordat drank zo duur is door alle accijnsen, terwijl een discotheek 1000000 keer leuker is dan een kroeg. Bij een algeheel verbod op alcohol hebben jongeren geen andere mogelijkheid meer dan aan de cola te gaan. Cola is niet zo duur als bier en zo moet er weer gestimuleerd dat jongeren naar een discotheek gaan.
En cola is niet ongezond? :') Als jij net zoveel cola drinkt als dat je bier zou (kunnen) drinken zou je na een jaar geen tanden meer over hebben en ernstige vorm van diabetes krijgen. En dat een discotheek 100000 keer leuker is, is natuurlijk onzin. Dat verschilt p.p. En wat voor belang heb jij erbij dat jongeren naar een discotheek gaan?
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_134880433
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ben je ook tegen mensen die verkouden zijn? die brengen ook schade toe aan anderen.

en mensen geven andere voorbeelden van ongezonde dingen zodat dommies als jij misschien kunnen snappen dat je niet zomaar alles kan gaan verbieden omdat jij ergens last van hebt, of omdat het slecht is. als jij mij gaat verbieden om te roken, heb ik namelijk behoorlijk veel last van jou.
dus ga maar lekker 5 meter verderop staan dan, zijn we allebei blij.
Ken je het spreekwoord appels met peren vergelijken? Want dat doe jij enorm nu. Verkoudheid is een ziekte en kun je niks aan doen, lok je ook niet uit. Roken daarentegen wel. Het is zelfs niet eens lekker je doet het omdat je stoer wilt lijken of omdat je verslaafd bent geraakt in de tijd dat je er stoer mee wilde doen.

En trouwens, een ziekte kan je niet verbieden. Slecht gedrag daarentegen wel. Je probeert nu de schuld op anderen te schuiven terwijl jij dondersgoed weet dat jij degene bent die, behalve de sigaret, ook het conflict aansteekt.

Je hebt gelijk dat anderen met slecht gedrag, bijvoorbeeld alcoholisten ook aangepakt moeten worden. Daarvoor zijn ook al maatregelen aan het komen (nouja men probeert). Maar omdat andere dingen door de beugel kunnen betekent dat niet dat jij je ook alles effe mag permitteren.
  maandag 30 december 2013 @ 16:39:38 #65
224960 highender
Travellin' Light
pi_134880490
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:46 schreef GhpH het volgende:
Echt idioten hier die roken vergelijken met dikke mensen of andere ongezondheden. Probeer je aub er niet uit te lullen Door anderen aan te wijzen als jij de dader bent. Net als zo'n klein kind: "hij deed het ook! :'( "

Met roken bent je anderen schade toe. Met dik zijn niet.
(Inb4 oogschade comments; je bent niet grappig)
http://jnci.oxfordjournals.org/content/105/24/1844
pi_134880624
Bah. Mensen die alles maar willen verbieden. Tyf lekker op :6
pi_134880848
quote:
13s.gif Op maandag 30 december 2013 16:38 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ken je het spreekwoord appels met peren vergelijken? Want dat doe jij enorm nu. Verkoudheid is een ziekte en kun je niks aan doen, lok je ook niet uit. Roken daarentegen wel. Het is zelfs niet eens lekker je doet het omdat je stoer wilt lijken of omdat je verslaafd bent geraakt in de tijd dat je er stoer mee wilde doen.

En trouwens, een ziekte kan je niet verbieden. Slecht gedrag daarentegen wel. Je probeert nu de schuld op anderen te schuiven terwijl jij dondersgoed weet dat jij degene bent die, behalve de sigaret, ook het conflict aansteekt.

Je hebt gelijk dat anderen met slecht gedrag, bijvoorbeeld alcoholisten ook aangepakt moeten worden. Daarvoor zijn ook al maatregelen aan het komen (nouja men probeert). Maar omdat andere dingen door de beugel kunnen betekent dat niet dat jij je ook alles effe mag permitteren.
je kan een mondkapje opdoen als je verkoudne bent, of binnen blijven. de vergelijking gaat er neit om dat het precies hetzelfde is, maar dat jij kennelijk vind dat iets waar jij ongezond van wordt als je ernaast staat, verboden moet worden. dat is namelijk een belachelijke stelling.

ik steek helemaal geen conflict aan, dat doe jij. rokers hebben genoeg compromissen gesloten. we mogen niet meer roken op het werk, in de horeca, in openbare ruimtes, betalen veel meer belasting dan anderen. op gegeven moment moet jij dan gewoon niet meer zeiken. ga maar lekker ergens anders staan dan, als je er last van hebt. ik heb net zoveel rechten als jij, en als ik me moet aanpassen, mag jij je ook wel een beetje aanpassen als je zo'n aversie tegen rook hebt.

en over jouw idee dat verbod ergens toe leidt; lees eens wat over bijvoorbeeld de drooglegging in amerika, of de war on drugs. of over verboden op wiet. het werkt vaak averechts.
pi_134880987
Ik bepaal toch lekker echt zelf of ik rook.
Bagger rookverbod.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_134881032
quote:
Dus een linkje van een site waarvan ik nog nooit gehoord heb pats neersmijten en klaar zijn we?
Zeer constructief argument moet ik zeggen.
Daarbij, zelfs als het geen longkanker zou kunnen veroorzaken... Dat is niet het enige. Longkanker is één van de zovele overlasten die rokers meebrengen. Ikzelf krijg al geïrriteerde ogen en luchtwegen als iemand in mijn nabijheid rookt (ik ben dan ook zwak tegen rook en mag mezelf niet als prominent voorbeeld gebruiken). Dat is geen kanker maar wel een vorm van (al dan niet zeer tijdelijk) ziek zijn.

En dan: de stank. Gezus zeg dat is om van om te vallen. Ik weet niet of jij een kettingroker bent (dan merk je dat niet), maar ooit eens bij een kettingroker thuis geweest? Je kan het geen kwartier volhouden of je wilt al naar buiten/ het raam openzetten. Die geur blijft daar in hangen zelfs dagen na het roken. En als het niet bij hun thuis is, is het buiten wel.

Ik ga naar school? Eerst die schoorsteen van een +- 100 stoere nickelsontjes passeren.
Wil ik naar café (sommige lappen echt de laars aan dat rookverbod): broeikas met uitlaat in 1 hok?
Zit je te eten buiten op een terras. Oh wacht, Ria komt net aan de tafel naast je zitten en Ria kan toch geen uurtje zonder sigaret! Wat is dat voor onzin?!

Weet je wat, leg een rook-infuus aan zodat je ook kan roken in je slaap :N :{w
  maandag 30 december 2013 @ 16:54:30 #70
224960 highender
Travellin' Light
pi_134881206
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:50 schreef GhpH het volgende:
Dus een linkje van een site waarvan ik nog nooit gehoord heb pats neersmijten en klaar zijn we?
Zeer constructief argument moet ik zeggen.
Daarbij, zelfs als het geen longkanker zou kunnen veroorzaken... Dat is niet het enige. Longkanker is één van de zovele overlasten die rokers meebrengen. Ikzelf krijg al geïrriteerde ogen en luchtwegen als iemand in mijn nabijheid rookt (ik ben dan ook zwak tegen rook en mag mezelf niet als prominent voorbeeld gebruiken). Dat is geen kanker maar wel een vorm van (al dan niet zeer tijdelijk) ziek zijn.

En dan: de stank. Gezus zeg dat is om van om te vallen. Ik weet niet of jij een kettingroker bent (dan merk je dat niet), maar ooit eens bij een kettingroker thuis geweest? Je kan het geen kwartier volhouden of je wilt al naar buiten/ het raam openzetten. Die geur blijft daar in hangen zelfs dagen na het roken. En als het niet bij hun thuis is, is het buiten wel.

Ik ga naar school? Eerst die schoorsteen van een +- 100 stoere nickelsontjes passeren.
Wil ik naar café (sommige lappen echt de laars aan dat rookverbod): broeikas met uitlaat in 1 hok?
Zit je te eten buiten op een terras. Oh wacht, Ria komt net aan de tafel naast je zitten en Ria kan toch geen uurtje zonder sigaret! Wat is dat voor onzin?!

Weet je wat, leg een rook-infuus aan zodat je ook kan roken in je slaap :N :{w
Dat jij nog nooit van die site gehoord hebt is niet relevant. Ik word misselijk van parfum en vind het in de meeste gevallen enorm stinken, ook verbieden dan maar?
pi_134881307
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je kan een mondkapje opdoen als je verkoudne bent, of binnen blijven. de vergelijking gaat er neit om dat het precies hetzelfde is, maar dat jij kennelijk vind dat iets waar jij ongezond van wordt als je ernaast staat, verboden moet worden. dat is namelijk een belachelijke stelling.

ik steek helemaal geen conflict aan, dat doe jij. rokers hebben genoeg compromissen gesloten. we mogen niet meer roken op het werk, in de horeca, in openbare ruimtes, betalen veel meer belasting dan anderen. op gegeven moment moet jij dan gewoon niet meer zeiken. ga maar lekker ergens anders staan dan, als je er last van hebt. ik heb net zoveel rechten als jij, en als ik me moet aanpassen, mag jij je ook wel een beetje aanpassen als je zo'n aversie tegen rook hebt.

en over jouw idee dat verbod ergens toe leidt; lees eens wat over bijvoorbeeld de drooglegging in amerika, of de war on drugs. of over verboden op wiet. het werkt vaak averechts.
Ten eerste, men gaat niet langs rokers staan. De rokers komen erbij staan en steken hun sigaret op. Of moet ik soms weglopen van de bushalte? Jij bent degene die per sé aan dat stokje wil lebberen zonder dat afgezonderd te doen dus jij hebt je aan te passen. En die compromissen zijn er om een reden, omdat jij schade toebrengt aan anderen.

Argumenten zoals: Ga jij maar ergens anders staan. (Dat is trouwens het enige wat ik van jou hoor) slaat dus nergens op. Het biedt geen enkele oplossing, alleen een kwade uiting. Je zou bekans mij nog de schuld gaan geven _O-

PS: Nog een bijvraag, wat is er nou zo belangrijk aan je stokje, en waarom kan je er geen kwartier zonder?
pi_134881359
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:54 schreef highender het volgende:

[..]

Dat jij nog nooit van die site gehoord hebt is niet relevant. Ik word misselijk van parfum en vind het in de meeste gevallen enorm stinken, ook verbieden dan maar?
Hmm ik probeer mijn proza een beetje uit te werken maar 2 zinnen zijn dus blijkbaar ook genoeg?
Appels met peren vergelijken, je doet het weer.
pi_134881638
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:57 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ten eerste, men gaat niet langs rokers staan. De rokers komen erbij staan en steken hun sigaret op. Of moet ik soms weglopen van de bushalte? Jij bent degene die per sé aan dat stokje wil lebberen zonder dat afgezonderd te doen dus jij hebt je aan te passen. En die compromissen zijn er om een reden, omdat jij schade toebrengt aan anderen.

Argumenten zoals: Ga jij maar ergens anders staan. (Dat is trouwens het enige wat ik van jou hoor) slaat dus nergens op. Het biedt geen enkele oplossing, alleen een kwade uiting. Je zou bekans mij nog de schuld gaan geven _O-

PS: Nog een bijvraag, wat is er nou zo belangrijk aan je stokje, en waarom kan je er geen kwartier zonder?
ik ga niet naast jou staan bij een bushalte, ik ga een eindje verderop staan. als jij dan nog zegt last te hebben, moet JIJ inderdaad maar ergens anders gaan staan.

en jij kent duidelijk het begrip verslaving niet. probeer eens een dagje niet te eten, dan kan je je het misschien iets beter voorstellen.
en daarnaast Wil ik roken, nogal simpel. daar heb jij niks mee te maken, dat heet persoonlijke vrijheid.

en ik zei nog veel meer, maar daar reageer je niet op.
pi_134881777
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:58 schreef GhpH het volgende:

[..]

Hmm ik probeer mijn proza een beetje uit te werken maar 2 zinnen zijn dus blijkbaar ook genoeg?
Appels met peren vergelijken, je doet het weer.
als iemand jou vergelijkingen voorlegd die een bepaald punt maken, is jouw enige reactie dat je tegen vergelijkingen bent. beetje slap antwoord.

zal ik maar even onderstrepen dat ik, als roker, ook behoorlijke last van mensen heb die naar parfum stinken. moeten wij dan ook maar voor een verbod gaan?

zo'n stelling zou jou moeten laten zien dat het een beetje idioot is om alles maar te willen verbieden vanuit jouw persoonlijke afkeer voor iets. jij bent niet de enige mens hier, en hebt niet meer rechten dan en ander.
pi_134882006
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:28 schreef Zolder het volgende:
Ts is ongezond, duur en geeft overlast. Bemoei je lekker met jezelf jij mongol
Anti-rokers lobby. :N Ex-rokers zijn vaak de ergsten. :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')