abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2013 @ 22:45:19 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_134853734

quote:
Een video van een hondje in China dat niet wijkt van de zijde van een aangereden andere hond is hard op weg een internethit te worden. Sinds gisteren zijn de beelden ontelbare keren gedeeld op Youtube en via sociale media.

Op de beelden is te zien hoe het bruine hondje midden op straat in de stad Yinchuan de wacht houdt bij zijn dode maatje, een wit hondje. De hond bleef er een hele nacht en de volgende dag naast liggen, zelfs toen de temperaturen tot ver onder het vriespunt daalden.

Krukje
Buurtbewoners zagen het tafereel en zetten een krukje naast de twee honden zodat andere auto's de levende hond niet aan zouden rijden.

Later besloot een restauranteigenaar uit de buurt om de dode hond weg te halen en te begraven. Op de beelden is te zien dat de bruine hond probeert om zo dicht mogelijk in de buurt van de witte hond te blijven.

Begraven
De restauranteigenaar heeft de dode hond begraven onder een boom in de buurt. De bruine hond bleef er net zo lang bij totdat de andere hond helemaal begraven was.

godver ik word soft geloof ik, zo zullen er 1000-en honden in China zijn, maar ik wilde deze toch ff delen. Gewoon omdat liefde O+
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_134854062
Omdat het maar foto's zijn doet dit filmpje me niet zoveel. Ik zag laatst een filmpje van een kitten en een dode moeder en daar heb ik wel om gehuild. Maar dat kwam ook een beetje door de muziek. :@
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  zondag 29 december 2013 @ 22:51:11 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_134854094
doet me denken aan die film.. die laats op tv was.. hoe heet die ook alweer
hachi?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 29 december 2013 @ 22:51:33 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_134854127
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:50 schreef Brummetje_ het volgende:
Omdat het maar foto's zijn doet dit filmpje me niet zoveel. Ik zag laatst een filmpje van een kitten en een dode moeder en daar heb ik wel om gehuild. Maar dat kwam ook een beetje door de muziek. :@
link?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 29 december 2013 @ 22:52:53 #5
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_134854219
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:51 schreef Onnoman het volgende:
doet me denken aan die film.. die laats op tv was.. hoe heet die ook alweer
hachi?
Hachiko
pi_134854939
ik heb een keer zo'n filmpje gezien met katten.
niet hetzelfde filmpje als die van brummetje.
dit waren 2 volwassen katten.

de overgebleven kat probeerde de aangereden kat tot bewegen te dwingen, door te likken en kopjes te geven.
onderwijl klagerig miauwend.

ik vond het een rotfilmpje.
maar tegelijkertijd vertederend.

hoezo; dieren hebben geen gevoel van gemis.
pi_134855070
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  zondag 29 december 2013 @ 23:53:00 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134858112
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 23:03 schreef marc0871 het volgende:
ik heb een keer zo'n filmpje gezien met katten.
niet hetzelfde filmpje als die van brummetje.
dit waren 2 volwassen katten.

de overgebleven kat probeerde de aangereden kat tot bewegen te dwingen, door te likken en kopjes te geven.
onderwijl klagerig miauwend.

ik vond het een rotfilmpje.
maar tegelijkertijd vertederend.

hoezo; dieren hebben geen gevoel van gemis.
het empatisch vermogen van veel zoogdieren is niet te onderschatten
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134858288
Tranen met tuiten :)
pi_134859044
;(
Nieuw is niet altijd beter.
pi_134859242
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 23:53 schreef Catch22- het volgende:

[..]

het empatisch vermogen van veel zoogdieren is niet te onderschatten
true that.
pi_134868189
quote:
Ach nee! En dan komt die kleine ook nog met die muis ! :'(

Filmpje van de hondjes doet me inderdaad aan de film Hachi denken. Wat heb ik me rotgejankt om die film zeg..
  zaterdag 11 januari 2014 @ 04:59:07 #13
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_135346425
quote:
9s.gif Op zondag 29 december 2013 22:45 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

godver ik word soft geloof ik, zo zullen er 1000-en honden in China zijn, maar ik wilde deze toch ff delen. Gewoon omdat liefde O+
Wie zou er niet soft worden van die beelden?

Er is zo ook een film gemaakt van een waargebeurd verhaal van een hond in Parijs (als ik het goed heb) die jaren op het graf van zijn baasje heeft gewaakt.

Ik heb daar nog een heel zielig ontroerend verhaal aan toe te voegen... (ook waargebeurd);
Schuin tegenover mijn ouderlijk huis woonde een bejaard echtpaar, met een hondje. Als kind ging ik er af en toe naartoe... het oude vrouwtje had vaak wel wat lekkers als versgebakken koekjes. Enorme lieve mensen waren het.

Toen ik een jaar of 10 was stierf de oude man (ik weet niet meer of hij aangereden was of dat het een hartaanval was).Het hondje's hartje was gebroken. In elk geval wilde het steeds naar de plek waar het zijn oude baas voor het laatst zag... op het asfalt. En daar bleef hij uren liggen, tot uiteindelijk een automobilist het arme dier niet wist te ontwijken.

Het hondje stierf binnen 48 uur na zijn baasje.
De vrouw zal ongetwijfeld geprobeerd hebben het hondje binnen te houden, maar het was een oud boerderijtje, waar een slimme hond altijd wel een uitweg kon vinden. :'(
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')