Ja, inderdaad. Die eerste keren (5 jaar terug ofzo) was het echt fenomenaal, maar ondertussen hebben we dat ook wel weer gehoord en het past eigenlijk niet op een Bruce album. Het is vooral iets lives, zou ik denken. Desalniettemin is GOTJ altijd een goed nummerquote:Op maandag 30 december 2013 00:33 schreef TJV het volgende:
Vind dream baby dream de topper, Morello heeft zich teveel laten gaan op GOTJ.
CD 10 januari als je snel bestelt krijg je er een DVD bij met de intergrale uitvoering van BITUSA van vorig jaar tijdens Hard Rock Calling.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:52 schreef Operc het volgende:
Wanneer komt hij officieel uit? (Op CD en LP enzo)
Bedanktquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:56 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
CD 10 januari als je snel bestelt krijg je er een DVD bij met de intergrale uitvoering van BITUSA van vorig jaar tijdens Hard Rock Calling.
De LP komt 14 januari volgens mij
Zou denk ik ook niet in Engeland/Frankrijk/etc. mogen hoor.quote:
Kloptquote:Op zondag 5 januari 2014 12:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zou denk ik ook niet in Engeland/Frankrijk/etc. mogen hoor.Ik word geblokkeerd door UG.
quote:In that vein, Landau fills me in on something else in the works: downloadable concert recordings. Plans aren't totally hammered out yet, but it's something they want to try, potentially after each show, and he says Bruce is on board with the idea. Active discussions are ongoing and in the logistics phase; there are even hopes to make something happen in time for the next leg. Landau clearly understands that this is something hardcore fans have been clamoring for. (Though after fans, for years, have continued to point to what bands like Pearl Jam have been doing, would you believe it was a conversation Bruce had with Rob Thomas that greased the wheels? Well, whatever it takes.) "We're trying to keep the surprises coming," Jon says. "I think we are."
Dat zou heerlijk zijn!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:15 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Van de backstreets nieuws pagina:
[..]![]()
Klopt. Day is de gelimiteerde Deluxe Edition. DVD is opgenomen tijdens het Hard Rock Calling festival vorig jaar eind juni.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:37 schreef MidnightShow_ het volgende:
Hoe zit dat nou met High Hopes? limited edition is dus met de Born In The USA live dvd erbij? :p
Ah oke. Dankje! heeft de dvd 12 nummers? Ik ga eerst even in de winkels zelf kijken, anders bestel ik hem wel, want hij staat ook op bol.com, wowhd.nl etc. dus neem aan dat dat de goede is.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:48 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Klopt. Day is de gelimiteerde Deluxe Edition. DVD is opgenomen tijdens het Hard Rock Calling festival vorig jaar eind juni.
Ik heb de CD/DVD editie ook bij Bol besteld. Dus dat is inderdaad de limited edition. Alle 12 songs van Born In The USA staan er inderdaad op. Plus Shut Out The Light bij de aftitelingquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:10 schreef MidnightShow_ het volgende:
[..]
Ah oke. Dankje! heeft de dvd 12 nummers? Ik ga eerst even in de winkels zelf kijken, anders bestel ik hem wel, want hij staat ook op bol.com, wowhd.nl etc. dus neem aan dat dat de goede is.
Vooral dat laatste is een leuke plus in mijn ogen, goed nummer!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:35 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Ik heb de CD/DVD editie ook bij Bol besteld. Dus dat is inderdaad de limited edition. Alle 12 songs van Born In The USA staan er inderdaad op. Plus Shut Out The Light bij de aftiteling.
Heb hem ook besteld. hopelijk komt hij vandaag nog binnen! dan kan ook de dvd zien.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Vooral dat laatste is een leuke plus in mijn ogen, goed nummer!
Die is alleen de moeite al waard van de limited edition, oa om wat Bruce en Miami Steve uitvreten tijdens een paar van de nummers.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:35 schreef MidnightShow_ het volgende:
[..]
Heb hem ook besteld. hopelijk komt hij vandaag nog binnen! dan kan ook de dvd zien.
Heb er even snel overheen gelezen, moet hem nog helemaal lezen, maardenk dat Tom Morillo wel mee gaat op een eventuele tour.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:27 schreef Shuffles het volgende:
Uitgebreid interview met Rolling Stone.
http://www.rollingstone.c(...)springsteen-20140109
quote:
quote:
quote:
quote:Coming soon: fans will be able to purchase USB wristbands online and on tour and pick 1 live to show to download starting /1.26 in Cape Town.
Van de officiële Bruce twitter account!quote:Shows will be available to download within approx. 48 hrs. after the concert ends. Online orders begin next week. Stay tuned for more info!
Als ze (zakelijk) slim zijn wel natuurlijk.quote:
Ik ben niet zo van het OMG maar nu mag het: OMG!!!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
[..]
Van de officiële Bruce twitter account!
Het woord purchase suggereert van wel.quote:
Dit is de pre-sale hé, early adopters mogen altijd extra betalen voor dat genoegen..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:47 schreef Peter88Online het volgende:
Er is nogal wat om te doen. Vanwege de prijs van 40 dollar, terwijl bands als Pearl Jam slechts voor 10 dollar hun shows als download beschikbaar stellen.
http://stayhardstayhungry(...)dings-of-live-shows/
Hoezo, verkoop je die dan?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:19 schreef fruityloop het volgende:
Daar gaat de waarde van mijn soundboard bootlegs..
van Backstreets.comquote:"My hope is that they opt to make the audio tracks available in various formats at a reasonable price," says a second source close to the band. Our tour source goes one step further: "In the future we DO want to address what the super fans are looking for — reasonably priced downloads or CDs of live shows — past and present. The wristband is not a substitute for that."
Neehoor, dat is "not done" in de bootleg community, alhoewel er wel figuren zijn die ze kopen. Maar er is me in het verleden wel eens geld geboden voor een bootleg. En als ik lees dat die USB bandjes voor de concert-downloads in de pre-sale 40 dollar moeten kosten, denk ik dat de bootleg ruilhandel nog wel even zal blijven bestaan. Dat is potdôme 4x zoveel als andere artiesten. Nou weet ik wel dat hij 2x zo lang speelt als de gemiddelde artiest, maar toch.quote:
Hele fijne berichten!!quote:IT'S EVOLUTION, BABY! LIVE DOWNLOAD PROGRAM DONE RIGHT
Sans wristbands, direct downloads at high fidelity and a reasonable price
On Friday, a press release announced that Springsteen's upcoming concerts would be available as official audio downloads, enabled by USB wristbands available at each show and online. On Saturday, we took a closer look at this astounding new development, considering how fans have long yearned for official live audio, with hopes (and also sources suggesting) that this effort would evolve to match the more road-tested distribution methods and pricing of bands like Phish and Pearl Jam. Today... we do the evolution.
Backstreets has just confirmed that, in addition to the USB wristband sales model, Springsteen will also be offering direct audio downloads through his official Live Nation online store following each show on the upcoming leg, with no physical purchase required. There will be two options for audio formats: MP3 (320 kbps) or FLAC (Free Lossless Audio Codec). Pricing will match Pearl Jam's, at $9.99 for MP3 or $14.99 for FLAC. Hard to say fairer than that.
This plan is in place for at least each show on the South Africa/Australia/New Zealand leg. Support it, and it's hard to see why they'd stop there.
- January 22, 2014
lijkt me niet dat Patti meekomt. zeker niet zover weg. ze is alleen een beetje camerageilquote:Op .url=http://forum.fok.nl/topic/2058529/4/25#135835017]donderdag 23 januari 2014 00:48[/url] schreef Peter88Online het volgende:
Nieuwe videoclip. Opgenomen tijdens de rehearsels voor de aankomende concerten.
Dat laatstequote:Op woensdag 22 januari 2014 22:56 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Daar gaat mijn vakantiegeld straks![]()
Hopelijk komen er in de toekomst ook oudere shows beschikbaar.
Gewoon elke vrijdag ofzo een oude show erop zetten.quote:
Nijmegen 2013 bedoel je?quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Gewoon elke vrijdag ofzo een oude show erop zetten.
bijvoorbeeld een paar shows uit '78
De Vietnam Veterans Show uit 81
De laatste show van de Reunion Tour
Nijmegen 2012 etc. etc. etc.
Van de 3 concerten die ik tot nu toe van Bruce heb meegemaakt was Patti helaas alle keren afwezigquote:Op donderdag 23 januari 2014 01:12 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
[..]
lijkt me niet dat Patti meekomt. zeker niet zover weg. ze is alleen een beetje camerageil
Ik mis haar absoluut niet. Ik heb tijdens de vorige toernee alle concerten gezien in Europa waar ze bij aanwezig was (Parijs en Dublin). Ze heeft absoluut geen toegevoegde waarde (al is de kans op Human Touch wel groter)quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:54 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Van de 3 concerten die ik tot nu toe van Bruce heb meegemaakt was Patti helaas alle keren afwezig. Ik weet dat Bruce wat losser is als zij er niet bij is. Maar zij is het enigste bandlid van The E Street Band die ik tot nu toe nog niet live heb gezien. Dus om die reden hoop ik haar toch nog eens te zien tijdens een volgend concert van Bruce.
Is dat zo?quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:37 schreef Operc het volgende:
[..]
Nijmegen 2013 bedoel je?Die is al als MP3 te verkrijgen toch?
Oeeh, waar heb je dat shirt gekocht als ik mag vragen?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:21 schreef MervinMinky het volgende:
Kijk eens wat ik deze week binnenkreeg
[ afbeelding ]
Om Bruce te eren met het 30 jarige bestaan van masterpiece Born In The USA![]()
Bruce was trouwens de laatste artiest die in de oude Giants Stadium optrad voordat het in 2009 werd gesloopt. Daarom het nummer Wrecking Ball ook maar dat wist iedereen wel denk ik
Dan ben je niet de enige, want door technische problemen heeft het tot nu toe nog niet gewerkt, en de eerste 4 nummers zijn al lang voorbij..quote:Op zondag 26 januari 2014 19:44 schreef Peter88Online het volgende:
Helaas niet kunnen bekijken.
Ik zag dat ze openden met een cover van Free Nelson Mandela.
Je bedoeld je setlist? Het concert is nog niet afgelopenquote:Op zondag 26 januari 2014 20:25 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
weinig nieuws onder de zon. een gemiste kans, maar misschien down under
Wordt dus in ieder geval geen Pinkpop als hij dit jaar nog naar Nederland zal komentwitter:blogitallnight twitterde op maandag 27-01-2014 om 18:25:23RUMOR ALERT: #Springsteen may be headed back to the #Bonnaroo music festival! They announce their lineups on February 19. reageer retweet
Geloof het of niet, via wowhd.nl voor maar ¤ 16,99. Hier de link naar maat M maar ook S en L staan ertussenquote:Op zondag 26 januari 2014 18:59 schreef Remy669 het volgende:
[..]
Oeeh, waar heb je dat shirt gekocht als ik mag vragen?
Heb je zeker een credit card voor nodig?quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:19 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
eerste show is inmiddels te downloaden
http://www.store2.livenat(...)me=Bruce+Springsteen
ja, heb in ieder geval de verleiding niet kunnen verstaan. klinkt best lekker, vanaf nu alleen de interessantere shows downloaden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:49 schreef Luni het volgende:
[..]
Heb je zeker een credit card voor nodig?
Voor de liefhebbers, de videoregistratie van deze twee nummers in de pre-showquote:Op zondag 2 februari 2014 10:37 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
setlist van het concert in Johannesburg
pre-show
2 I''LL WORK FOR YOUR LOVE
3 GROWIN' UP
Ik ben vooral benieuwd naar de derde show. Gezien de setlist.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
De tweede show is inmiddels te downloaden!
Klinkt een stuk beter als de eerst avond.
Baasquote:Op zondag 2 februari 2014 16:28 schreef GHunter het volgende:
[..]
Voor de liefhebbers, de videoregistratie van deze twee nummers in de pre-show
http://brucespringsteen.n(...)nesburg-south-africa
Hij weet wel hoe hij z'n downloads moet verkopen..quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:48 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Deze ga show ga ik ook maar eens downloaden!
Op greasy lake staat ook dat Pretty Woman gezongen is tijdens Kitty's Back
waarschijnlijk alleen instrumentaalquote:Op woensdag 5 februari 2014 18:48 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Deze ga show ga ik ook maar eens downloaden!
Op greasy lake staat ook dat Pretty Woman gezongen is tijdens Kitty's Back
quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:09 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Kitty's Back. Schijtnummer zeg
Geweldig, hoop dat op Youtube komt!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:00 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Openen met AC/DC's Highway To Hell
Ik denk of het eind van het jaar (zoals in 2007) en anders gewoon in 2015.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:30 schreef Peter88Online het volgende:
Er komt officieel een Amerikaanse tournee.http://brucespringsteen.net/
Komende zomer weer een Europese tournee?
Ik heb al een aantal shows gedownload, ik vind de kwaliteit erg goed en dan met name van de show in Johannesburg en de 3 shows in Perth. Vergelijkbaar met de beste bootlegs die er te vinden zijn (soundboards iem/aud opnames)!quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:01 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Iemand al ervaring met het downloaden van shows? Hoe is de mix en de kwaliteit, en zijn ze in flac en mp3 te downloaden?
Een fantastische versie van kittys back ook :-)quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:54 schreef Peter88Online het volgende:
Bruce heeft die cover van Highway To Hell zelf maar even op Youtube geplaatst![]()
.
Bij deze!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:49 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Een fantastische versie van kittys back ook :-)
Kan hm wat moeilijk posten ivm mobiel.
Laat hij eerst maar eens naar Nederland komen......quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:28 schreef Braddie het volgende:
Ik zie het hem wel doen eigenlijk.
Kan iemand hem geen Fan Mail sturen hierover?
Nog een held erbij op het podium!!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:52 schreef Peter88Online het volgende:
Eddie Vedder vergezelde Bruce vandaag op het podium in Melbourne. Deden samen dit keer Highway To Hell.
http://www.news.com.au/en(...)frfn09-1226828277473
Volgens mij niet. Maar alle studio albums zijn wel op vinyl te vinden, soms ook live albums (Live in Italy bijvoorbeeld.)quote:Op zondag 16 februari 2014 13:38 schreef Gozert147 het volgende:
Beetje off-topic, maar misschien heeft iemand hier een antwoord:
Heeft iemand een idee of The Essential op vinyl te verkrijgen is? Vanaf The Rising heb ik alle cd's digitaal, maar het lijkt me ook leuk om de wat oudere nummers op vinyl te hebben.
Heb Bol.com en Amazon gecheckt, maar niks gevonden
Die heb ik ook gedownload. Topshow.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:52 schreef fruityloop het volgende:
Woehoe, zojuist mijn eerste Bruce live download gedaan.(Perth 08-02)
Welke setlist hoort daarbij?quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:48 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Die heb ik ook gedownload. Topshow.
Deze: http://www.setlist.fm/set(...)tralia-2bc5202e.htmlquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:22 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Welke setlist hoort daarbij?
quote:Bruce Springsteen Releasing 4 New Songs On Record Store Day EP
A DVD/Blu-ray of Springsteen's 2013 MusiCares tribute concert is also coming
Comment
5
Bruce Springsteen performs in Sydney, Australia.
Mark Metcalfe/Getty Images
By Andy Greene
February 24, 2014 10:00 AM ET
Bruce Springsteen will release four unreleased songs on a 12" vinyl EP entitled American Beauty for Record Store Day on April 26th. Three of the tracks - "American Beauty," "Mary Mary" and "Hey Blue Eyes" - were recorded during the High Hopes sessions with producer Ron Aniello, but ultimately discarded. The origin of the other song, "Hurry Up Sundown," is unknown.
Don't miss the 100 best Bruce Springsteen songs of all time
It's unclear if the material on American Beauty will ultimately be offered to fans in any non-vinyl format. None of the songs on the EP have been heard before, but Rage Against The Machine guitarist Tom Morello — who is featured prominently on High Hopes and is on tour with Springsteen — plans on covering "Hey Blue Eyes" for an upcoming project.
A DVD, Blu-ray and digital download of the 2013 MusiCares Person of the Year concert, a multi-artist charity tribute concert to Bruce Springsteen set for release both physically and digitally on March 25th, is also in the works. The show, held at the Los Angeles Convention Center on February 8th, 2013, featured Neil Young and Crazy Horse, Sting, John Legend, Mumford & Sons, Patti Smith and others playing Springsteen classics. It wrapped up with a brief set by Springsteen and the E Street Band.
Bruce Springsteen and the E Street Band are in the middle of a month-long Australian tour. They kick off an American tour April 8th at the U.S. Bank Arena in Cincinnati, Ohio, just two days before the E Street Band's induction into the Rock and Roll Hall of Fame.
A MusiCares Tribute To Bruce Springsteen and American Beauty track list
A MusiCares Tribute To Bruce Springsteen
1. "Adam Raised a Cain" Performed by Alabama Shakes
2. "Because the Night" Performed by Patti Smith
3. "Atlantic City" Performed by Natalie Maines, Ben Harper and Charlie Musselwhite
4. "American Land" Performed by Ken Casey
5. "My City of Ruins" Performed by Mavis Staples and Zac Brown
6. "I'm On Fire" Performed by Mumford and Sons
7. "American Skin (41 Shots)" Performed by Jackson Browne and Tom Morello
8. "My Hometown" Performed by Emmylou Harris
9. "One Step Up" Performed by Kenny Chesney
10. "Streets of Philadelphia" Performed by Elton John
11. "Hungry Heart" Performed by Juanes
12. "Tougher Than the Rest" Performed by Tim McGraw and Faith Hill
13. "The Ghost of Tom Joad" Performed by Jim James and Tom Morello
14. "Dancing in the Dark" Performed by John Legend
15. "Lonesome Day" Performed by Sting
16. "Born in the U.S.A." Performed by Neil Young with Crazy Horse
17. "We Take Care of Our Own" Performed by Bruce Springsteen and the E Street Band
18. "Death to My Hometown" Performed by Bruce Springsteen and the E Street Band
19. "Thunder Road" Performed by Bruce Springsteen and the E Street Band
20. "Born to Run" Performed by Bruce Springsteen and the E Street Band
21. "Glory Days" Performed by Bruce Springsteen and the E Street Band & cast ensemble
American Beauty
1. "American Beauty"
2. "Mary Mary"
3. "Hurry Up Sundown"
4. "Hey Blue Eyes"
Read more: http://www.rollingstone.c(...)140224#ixzz2uGELI1cp
Follow us: @rollingstone on Twitter | RollingStone on Facebook
Wat?quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:48 schreef Shadow_NL het volgende:
Bruce dacht bij zichzelf: "Vandaag gaan we het eens helemaal anders doen!"
Opent met Staying Alive, inderdaad, die van de Bee Gees![]()
Daarna speelt ie 4 van de 5 beste nummers van Greetings en nu is ie even The Wild, the innocent & the E-street Shuffle aan het afwerken. Dalijk misschien nog even Jungleland en Racing in the street in de toegift?
Hier had ik graag bij willen zijn, maar gelukkig kunnen we vanaf morgen voor nog geen 10 euro de hele show in goede kwaliteit terugluisteren.
![]()
Mooie setlist hoor.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:56 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
01. STAYIN' ALIVE (Bee Gee's Cover)
02. IT'S HARD TO BE A SAINT IN THE CITY
03. DOES THIS BUS STOP AT 82ND STREET?
04. Growin' Up
05. Spirit in the Night
06. High Hopes
07. Just Like Fire Would
08. YOU CAN LOOK (BUT YOU BETTER NOT TOUCH) (Sign Request)
09. Sherry Darling (Sign Request)
10. Save My Love (Sign Request)
11. FADE AWAY (Sign Request)
The Wild, the Innocent & the E Street Shuffle full album
12. The E Street Shuffle
13. 4th of July, Asbury Park (Sandy)
14. Kitty's Back
15. WILD BILLY'S CIRCUS STORY
16. INCIDENT ON 57TH STREET
17. Rosalita (Come Out Tonight)
18. NEW YORK CITY SERENADE (w/ strings)
19. Darlington County
20. Waitin' on a Sunny Day
21. The Rising
22. The Ghost of Tom Joad
23. Badlands
Encore
24. Glory Days
25. Born to Run
26. Bobby Jean
27. Dancing in the Dark
28. Tenth Avenue Freeze-Out
29. Highway to Hell (w/ Eddie Vedder)
30. Thunder Road (solo acoustic)
Beste album van hmquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:56 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
01. STAYIN' ALIVE (Bee Gee's Cover)
02. IT'S HARD TO BE A SAINT IN THE CITY
03. DOES THIS BUS STOP AT 82ND STREET?
04. Growin' Up
05. Spirit in the Night
06. High Hopes
07. Just Like Fire Would
08. YOU CAN LOOK (BUT YOU BETTER NOT TOUCH) (Sign Request)
09. Sherry Darling (Sign Request)
10. Save My Love (Sign Request)
11. FADE AWAY (Sign Request)
The Wild, the Innocent & the E Street Shuffle full album
12. The E Street Shuffle
13. 4th of July, Asbury Park (Sandy)
14. Kitty's Back
15. WILD BILLY'S CIRCUS STORY
16. INCIDENT ON 57TH STREET
17. Rosalita (Come Out Tonight)
18. NEW YORK CITY SERENADE (w/ strings)
19. Darlington County
20. Waitin' on a Sunny Day
21. The Rising
22. The Ghost of Tom Joad
23. Badlands
Encore
24. Glory Days
25. Born to Run
26. Bobby Jean
27. Dancing in the Dark
28. Tenth Avenue Freeze-Out
29. Highway to Hell (w/ Eddie Vedder)
30. Thunder Road (solo acoustic)
twitter:MrCorey twitterde op woensdag 26-02-2014 om 20:48:17So @Springsteen in Australia stats: 11 shows, 306 songs, 116 totally different... No one else even gets close. reageer retweet
Nee helaas niet, ken je niet iemand met een credit card die je even mag lenen?quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:15 schreef Remy669 het volgende:
Is er een manier om zo'n live bootleg te kopen zonder credit card? Heb er geen namelijk.
2-4 (werk)dagen dus met een beetje mazzel vrijdag/zaterdag en anders maandag.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:20 schreef Norrage het volgende:
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat zo'n show online staat?
Die moet ik ook maar kopen dus. Die rotzak weet wel hoe hij z'n downloads de moeite waard moet maken.quote:
Hmm zonde, maar dat zal vast wel kunnen!quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:22 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Nee helaas niet, ken je niet iemand met een credit card die je even mag lenen?
En daar is 'ie dan:quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:50 schreef Operc het volgende:
[..]
Wat?![]()
Hopelijk komt daar iets van op youtube terecht.
Cool dat hij dat nummer eigenlijk volledig naar zijn eigen hand zet. Alsof het in dezelfde stijl is als High Hopes. En cool dat er een echte strijkerspartij op het podium zaten.quote:
Nee helaas nog niet, ik denk maandag.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:18 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is de show met wiess al te downloaden?
Goed idee. Zullen wij er eentje ruilen? Want ik wil perth ook wel kopenquote:Op zondag 2 maart 2014 09:10 schreef Jumpstone het volgende:
Goede morgen beste Springsteen-fans,
Ik heb zojuist de Brisbane-show gekocht (FLAC). Wellicht is het een idee dat als je deze show ook zou willen hebben je een andere show koopt en die shared? Zo hoeven we niet (veel) geld uit te geven voor eenzelfde show.
De kwaliteit is vrij goed. Het klinkt net niet als een echte serieuze release maar komt in de buurt. Qua setlist is de Brisbane-show echt een juweeltje!
Iemand anders al shows gekocht van andere dagen die wel wil traden, anders word ik helemaal arm van het zelf kopen
- JS
Staat eropquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:36 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Nee helaas nog niet, ik denk maandag.
Inmiddels is er een betere versie verschenen van Royals:
Wel lastig kiezen. En ik bedoelde trouwens Sydney (die ene waar ie Darkness integraal speelde). En uiteraard haal ik flac (al zet ik ze wel om in mp3quote:Op zondag 2 maart 2014 18:49 schreef Jumpstone het volgende:
@ Norrage
Lijkt me een strak plan!
Welke Perth wilde je kopen, die van 5,7 of 8 Februari?
En ik hoop dat je de FLAC-versie dan koopt?
Laat maar weten hoe of wat je van plan bent en mail me eventueel maar (ben nog te nieuw lid om via PM te mogen communiceren). jumpstone@live.nl.
Hoor wel van je en dan regelen we wel wat
- JS
Mjah, ik betwijfel het. Maar er zijn ergere dingenquote:Op maandag 3 maart 2014 18:06 schreef Luigi het volgende:
Is dat ruilen van shows toegestaan eigenlijk? Lijkt me niet toch?
Het zou natuurlijk wel zonde zijn als deze prachtige voorziening vroegtijdig de nek om wordt gedraaid omdat iedereen zijn gekochte live shows toch 'ruilt' via internet. Maar hey, dat ben ik...quote:Op maandag 3 maart 2014 21:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mjah, ik betwijfel het. Maar er zijn ergere dingen
Fijn. Ik begon me zorgen te maken, maar gelukkig heb jij inzicht in de verkoopaantallenquote:Op maandag 3 maart 2014 21:32 schreef Jumpstone het volgende:
Het is een extra bijverdienste en ik betwijfel of Bruce wakker ligt van het % dat geruild wordt ten opzichte van het % verkopen die hij er van heeft. Vele shows staan inmiddels op usenet of torrentsites en die heb ik daar niet gezet. Dan is ruilen nog altijd 'netter'. Dat is gewoon hoe het werkt tegenwoordig en ergens is het mijns inziens begrijpelijk dat een fan/liefhebber kijkt of er wat te ruilen valt gezien 11,50 per show aardig op kan lopen als je alle shows wilt sparen. Ik snap je als ik vanuit objectief oogpunt kijk. Hij heeft ook tig albums verkocht en nog steeds, ook al zitten we in het downloadtijdperk. Als fans echt iets willen zijn ze heus wel bereid er voor te betalen maar niet keer op keer wat tot een aanzienlijk bedrag op kan lopen. Die voorziening zoals jij het noemt valt of staat hier echt niet mee want zoals ik aan het begin zei compenseren de verkopen ruimschoots de ruilingen en uitwisselingen die gedaan worden.
- JS
Wat ik altijd jammer vind aan dit soort discussies is dat er voorbij wordt gegaan aan de optie "dan heb je iets maar een keer niet." Er wordt alleen geredeneerd: "Ik heb geen geld voor alle shows, dus zorg ik op een andere manier voor de overige shows" in plaats van "Ik heb geen geld voor alle shows, dus koop ik alleen de shows met de gaafste setlist en de rest, ach, dan maar niet."quote:Op maandag 3 maart 2014 23:24 schreef Jumpstone het volgende:
@ Luigi
800 cd's haal ik niet, wel 300 en de generatie van lp's was de generatie voor mij. Ieder besteed zijn geld anders maar ik heb er echt geen geld voor om alles wat ik goed vind origineel te kopen. Dat doe ik wel met officiele releases maar niet met professionele bootlegs. Denk je echt dat ze er aan zouden beginnen als ze dit niet ingecalculeerd zouden hebben? Ik heb geen inzicht in verkoopaantallen, wel kennis van marketing. In essentie heb je gelijk met jouw mening, maar in het leven is die essentie onderhevig aan vele factoren. Het is geen onwil, mijn portemonnee laat het simpelweg niet toe. Blijkbaar zit ik er niet zo financieel warmpjes bij als jij Luigi haha. Ik snap je punt, echt, maar zo werkt het gewoon niet meer, in ieder geval niet voor de meeste van ons, in ieder geval niet voor mij :-)
p.s.
Wat me opvalt is hoe koel hier gebleven wordt bij een discussie als deze. Op andere fora is men al snel gefixeerd op het afbranden van de ander maar hier wordt, vooralsnog, naar redelijkheid en met respect gediscussieerd. Dat is fijn.Uit respect terug voor jou zal ik er nu ook over stoppen aangezien we het niet eens gaan worden en we beiden onze mening hebben kunnen geven
Amen! Liever geen Pinkpop meer. Dat hij z'n show moet inkorten naar 2 uurquote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:57 schreef Jumpstone het volgende:maar van mij mag ie komen en dan gewoon weer in een eigen venue (zoals Nijmegen) en niet op een Pinkpop of ander festival
Dat is natuurlijk ook meer dan welkomquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:46 schreef Jumpstone het volgende:
Als hij 4 uur wil spelen in plaats van jouw voorgestelde volle 3,5 uur mag dat ook van mij hoor
Doe maar lekker in De Kuip, of anders op het Malieveldquote:Op woensdag 5 maart 2014 00:35 schreef Jumpstone het volgende:
Ik denk dat Ziggo Dome enkel gaat gebeuren als hij weer een Seeger Sessions tour, of solo-tour zou doen, mocht dat er ooit nog van komen. Die concerten zijn wat intiemer en zouden beter passen in een zaal dan in een stadion of op een veld maar de concerten zoals hij nu geeft passen niet in een Ziggo Dome als je het mij vraagt.
Ik had in Nijmegen een beetje het festival gevoel. Golden circle, polsbandje, in en uitlopen. 2 voorprogramma's, eten halen, terug, Bruce en voldaan naar huis. Die sfeer krijg je niet als een concert als van vorig jaar in een Ziggo Dome gegeven wordt denk ik.
- JS
De Kuip inderdaad, en dan met het Duitse Front of Stage kaartsysteem.quote:
De mix van Werchter schijnt niet zo aardig te zijn, maar ik heb er nog niet naar geluisterd. Ben te druk met Brisbanequote:Op donderdag 6 maart 2014 18:59 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Op de bekende plekken zijn de nieuwe Crystal Cat's te downloaden:
Werchter & Monchen Gladbach.
Ook het concert in Parijs (Stade de France) en Leeds zijn verschenen dus ook binnen niet al te lange tijd op de bekende plekken te vinden.
En hoe lang is die playlist dan geworden? Hoeveel nummers?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:37 schreef Jumpstone het volgende:
500? Ik heb hem 1 keer geluisterd
Ik heb wel van alle shows die ik nu heb de beste nummers er af geplukt en daar 1 playlist van gemaakt, een soort van mijn ideale concert gebaseerd op de nummers die tot dusver gespeeld zijn. Klinkt prima
- JS
Niet alleen Amerikanen, ook ik ga dood voor BITUSA en The Rising. Als ik de eerstgenoemde album luister heb ik echt zo'n '80s USA gevoel. In de wereld van Margaret Thatcher, Ronald Reagan, de Koude Oorlog en popmuziek zit de Average Joe na een dag werken (Working on the Highway) in de bar met zijn maten te praten over vroegáh (BITUSA, Glory Days, My Hometown) en natuurlijk over de verloren liefde (Downbound Train, Bobby Jean).quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:25 schreef Jumpstone het volgende:
Klopt. Omdat ik dat dan weer 1 van zijn betere vind, hoewel ik van alle nummers van The River ook een 1CD versie had kunnen maken. Ik hoop nog altijd een keer een magische Drive All Night live te mogen horen. WIESS op nummer 1? En hij heeft zo ontzettend veel betere liedjes geschreven, afgezien van de betere albums die andere artiesten uitgebracht hebben. Verrassend want dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. De meesten zijn groot fan van BITUSA en The Rising hoewel dat dan voornamelijk weer Amerikanen zijn.
Racing heb ik live mogen horen in Nijmegen en voor mezelf daarvoor pas ontdekt dankzij de Hyde Park Bluray. This Hard Land ben ik gaan kennen van Tracks. Dat zijn mooie juweeltjes om live te horen.
Ik moet wel zeggen dat Bruce's studio-albums altijd ver onder doen voor zijn live-performances. Op studio klinkt zijn stem vaak zo doods terwijl er live die rauwe rand aan zit die ik vele malen meer kan waarderen.
Ben benieuwd met wat voor setlist hij voor jou zou moeten komen!
- JS
Ja zelf zou ik ook Born To Run integraal willen horen. The River is ook zo lang qua nummers om live te doen IMOquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:17 schreef Jumpstone het volgende:
Ik kan me heel erg aansluiten bij jouw reactie Mervin. Ook ik krijg dat gevoel bij BITUSA en The Rising is echt ijzersterk als je weet met welke gedachte en emotie het geschreven is. Het is ook het enige album geloof ik waarbij nummers geschrapt moesten worden omdat ze simpelweg niet meer op de CD pasten zonder dat het een 2CD zou worden.
Ikzelf ben een groot fan van Bobby Jean. Mooi ook dat hij voor die 2 namen gekozen heeft. Reden hiervoor is dat het dan zowel een man als een vrouw zou kunnen zijn en voor iedereen daardoor mee te linken is. Opzich houd ik wel van donkere albums al vind ik Darkness gewoon niet zo'n goed samenhangend geheel waar ik dat van Nebraska maar zeker van Devils & Dust dat wel vind. 'The Hitter' van D&D vind ik zo ongelofelijk mooi!
Mocht Bruce integraal een album spelen de volgende keer dat ie in Nederland is zou ik denk ik het liefst The River of Born To Run horen, met BITUSA daarop volgend.
Morgenavond ben ik vrij van alles dus een mooi moment om The Rising weer eens op te zetten. Dank je wel voor het doen opleven van dat album Mervin
- JS
Plus When You're Alone en Valentine's Dayquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:46 schreef fruityloop het volgende:
Hopeloze romanticus als ik ben, wil ik toch even een lans breken voor Tunnel Of Love. Daar wordt in mijn ogen ten onrechte soms wat gemakkelijk overheen gekeken. Een nummer als Walk Like a Man is Bruce op z'n best.
Oh dat is ook echt een parel. Prachtig om te horen hoe het album begint met het ontmoeten van iemand (Tougher Than The Rest) richting het huwelijk (Walk Like A Man) en natuurlijk het consumeren van het huwelijk in het nummer Tunnel of Love:quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:46 schreef fruityloop het volgende:
Hopeloze romanticus als ik ben, wil ik toch even een lans breken voor Tunnel Of Love. Daar wordt in mijn ogen ten onrechte soms wat gemakkelijk overheen gekeken. Een nummer als Walk Like a Man is Bruce op z'n best.
Heerlijk album hoorquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:46 schreef fruityloop het volgende:
Ik vond zijn versie van TOL tijdens de Devils and Dust tour ook erg goed moet ik zeggen. Sowieso was het concert in Dusseldorf toen erg speciaal, met maar ~8000 mensen. Dat voelde echt heel intiem.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:02 schreef Jumpstone het volgende:
Tunnel of Love is nooit een favoriet geweest van mij omdat ik gewoon 'kleur' mis op het album. Geen hoornsectie, geen veelzijdige percussie. Dat kwam toch later pas meer op zijn CD's. Hoewel ik groot fan ben van Tougher en Disguise vind ik de langzamere, gedragen versie van de Tunnel of Love Tour die op 'Chimes of Freedom' staat 100 keer beter. Afgezien van enkele nummers doet dat album me niet zo heel veel.
Wat ik wel mooi vind is dat je hem toch ter sprake brengt want waar je gelijkt in hebt is dat er toch nog meerdere albums zijn die sterk zijn hoewel geen commercieel success.
- JS
What about Jungleland?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef Trollscience het volgende:
[..]
thunder road, backstreets, born to run
is me te kitscherig, thunder road begint ook kitscherig maar maakt daarna plaats voor een anthem met ruige stem, jungleland doet mij niksquote:
Eens, daarnaast is ook Meeting Across the River erg goed.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:42 schreef Norrage het volgende:
Ik heb vooral niks met Born to Run zelf. De rest van het album is briljant, maar dat nummer kan ik nooit iets meeMaar Jungleland komt bij mij ook vaak iets minder binnen dan bv Thunder Road of Backstreets
Pure poëziequote:Wizard imps and sweat sock pimps
Interstellar mongrel nymphs
Rex said that lady left him limp
Love's like that (sure it is)
Queen of diamonds, ace of spades
Newly discovered lovers of the Everglades
They take out a full-page ad in the trades
To announce their arrival
And Mary Lou, she found out how to cope
She rides to heaven on a gyroscope
The Daily News asks her for the dope
She said, "Man, the dope's that there's still hope"
LOHAD is ook fantastisch jaquote:Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef Jumpstone het volgende:
Ikzelf vind Land of Hope and Dreams 1 van zijn sterkste nummers qua tekst en ook Tougher Than The Rest maar dat komt meer vanwege de herinneringen die bij mij bij dat nummer gepaard gaan. Thunder Road vind ik gewoon mooi maar niet zozeer vanwege de mooie tekst, meer vanwege de boodschap en hoe het nummer rustig op gang komt en uiteindelijk eindigt in een grande finale. Dat nummer is echt af, net zoals LOHAD mijns inziens.
- JS
Jumpstone wat voor dag is het vandaagquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:24 schreef Jumpstone het volgende:
"To download the set, fans simply need to order a Plugged LaserDisc replica, intended for display as a piece of memorabilia and fitted with a USB thumb drive that will allow one download of the 128kbps mp3 files."
Wat kansloos weer. Kun je de gehele show van mtv plugged krijgen, krijg je ze met een 128 bitrate. Ik houd het wel bij mijn dvd-audio-rip die ik gemaakt heb van de originele dvd plus bonustracks.
- JS
Je kan er misschien nog het beste inrollen met Tracks, korte pakkende b-sides. Begin met CD2.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef Trollscience het volgende:
welk album moet ik mee beginnen? heb born to run geluisterd, stonden wel een aantal vette nummers op maar misschien is er een ander album dat ik beter kan luisteren?
Webcast van?quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:00 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Op de bekende plekken is de webcast opgedoken en op dvd gezet.
Nice thx.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:16 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Dallas zie setlist in dit topic.
Klopt ja, werd idd gestreamd op de website van dat festival.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:08 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Waar komt die webcast vandaan? Werd de show op een site gestreamd oid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |