abonnement Unibet Coolblue
pi_137324453
Ik heb je terug gemaild Norrage.
Ik zet ze ook om in MP3 ivm iTunes waar ik al mijn cds in heb staan. Maar ik wil ze wel in FLAC hebben. We regelen het verder wel per mail :)

- JS
  zondag 2 maart 2014 @ 22:54:02 #202
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_137330393
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_137330468
Godver Bruce is zo'n baas O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137346183
Ik heb 1 show gedownload maar die heb ik in mp3 format gedownload. Dat is dus niet zo handig; ik kon beter in flac downloaden en dan zelf converteren. Het zou beter zijn als je op een omgeving kan inloggen waar je je account en download kan beheren en waar je je gedownloade shows kan (her)downloaden in mp3 of flac.
pi_137351801
Klopt Ranja. Daarom kies ik ook voor FLAC. Dan kan ik zelf converteren en heb ik de show ook in Lossless. Als je de show nu alsnog in FLAC wilt zul je het opnieuw moeten kopen. Welke show heb je nu in Mp3 dan?
Als het een show is die ik nog niet heb krijg ik die graag van je (in ruil voor een show die ik heb)

:)

- JS
pi_137351944
Wat een briljante kwaliteit van die shows zeg O+

Bruce _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137352087
Klinkt niet verkeerd he?
Zitten echt juweeltjes van nummers tussen!

- JS

p.s.
Is het mogelijk om per mail een notificatie te krijgen als er in dit topic gereageerd is?
  maandag 3 maart 2014 @ 18:06:27 #208
37295 Luigi
mario pls
pi_137352653
Is dat ruilen van shows toegestaan eigenlijk? Lijkt me niet toch?
pi_137355016
Hoi Ranja,

ik heb je privebericht gezien maar kan niet reageren omdat ik nog geen 7 dagen lid ben van FOK. De shows die ik inmiddels heb zijn:

29-01 Cape Town
01-02 Johannesburg
08-02 Perth
11-02 Adelaide
12-02 Adelaide
15-02 Melbourne
19-02 Sydney
26-02 Brisbane

2 in FLAC. De rest is MP3. De show die jij voorstelde heb ik helaas al :)

- JS

[ Bericht 1% gewijzigd door Jumpstone op 03-03-2014 19:52:06 ]
pi_137359954
Bruce @ Brisbane O+ O+ O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137359980
quote:
5s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:06 schreef Luigi het volgende:
Is dat ruilen van shows toegestaan eigenlijk? Lijkt me niet toch?
Mjah, ik betwijfel het. Maar er zijn ergere dingen ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 3 maart 2014 @ 21:10:53 #212
37295 Luigi
mario pls
pi_137360353
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:04 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mjah, ik betwijfel het. Maar er zijn ergere dingen ;)
Het zou natuurlijk wel zonde zijn als deze prachtige voorziening vroegtijdig de nek om wordt gedraaid omdat iedereen zijn gekochte live shows toch 'ruilt' via internet. Maar hey, dat ben ik...
pi_137361530
Het is een extra bijverdienste en ik betwijfel of Bruce wakker ligt van het % dat geruild wordt ten opzichte van het % verkopen die hij er van heeft. Vele shows staan inmiddels op usenet of torrentsites en die heb ik daar niet gezet. Dan is ruilen nog altijd 'netter'. Dat is gewoon hoe het werkt tegenwoordig en ergens is het mijns inziens begrijpelijk dat een fan/liefhebber kijkt of er wat te ruilen valt gezien 11,50 per show aardig op kan lopen als je alle shows wilt sparen. Ik snap je als ik vanuit objectief oogpunt kijk. Hij heeft ook tig albums verkocht en nog steeds, ook al zitten we in het downloadtijdperk. Als fans echt iets willen zijn ze heus wel bereid er voor te betalen maar niet keer op keer wat tot een aanzienlijk bedrag op kan lopen. Die voorziening zoals jij het noemt valt of staat hier echt niet mee want zoals ik aan het begin zei compenseren de verkopen ruimschoots de ruilingen en uitwisselingen die gedaan worden.

- JS

[ Bericht 1% gewijzigd door Jumpstone op 03-03-2014 21:39:02 ]
  maandag 3 maart 2014 @ 21:41:30 #214
37295 Luigi
mario pls
pi_137361994
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:32 schreef Jumpstone het volgende:
Het is een extra bijverdienste en ik betwijfel of Bruce wakker ligt van het % dat geruild wordt ten opzichte van het % verkopen die hij er van heeft. Vele shows staan inmiddels op usenet of torrentsites en die heb ik daar niet gezet. Dan is ruilen nog altijd 'netter'. Dat is gewoon hoe het werkt tegenwoordig en ergens is het mijns inziens begrijpelijk dat een fan/liefhebber kijkt of er wat te ruilen valt gezien 11,50 per show aardig op kan lopen als je alle shows wilt sparen. Ik snap je als ik vanuit objectief oogpunt kijk. Hij heeft ook tig albums verkocht en nog steeds, ook al zitten we in het downloadtijdperk. Als fans echt iets willen zijn ze heus wel bereid er voor te betalen maar niet keer op keer wat tot een aanzienlijk bedrag op kan lopen. Die voorziening zoals jij het noemt valt of staat hier echt niet mee want zoals ik aan het begin zei compenseren de verkopen ruimschoots de ruilingen en uitwisselingen die gedaan worden.

- JS
Fijn. Ik begon me zorgen te maken, maar gelukkig heb jij inzicht in de verkoopaantallen :). En nu hou ik er over op, het viel me alleen op dat er zo makkelijk over werd gedaan hier. Maar ik ben uitzondering tegenwoordig geloof ik, met een CD kast met 800 cd's en een paar planken LP's.
pi_137362104
Tsja,beter ruilen dan gewoon illegaal op torrents zetten...ik ben het wel eens met JS...

Maar god oh god...Die Brisbane setlist, is dat de beste setlist ooit? :o

Buiten WIESS, dat Stayin Alive, Fade Away, die geweldige Asbury nummers, Sherry Darling, BOBBY JEAN!!! en fucking Thunder Road _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137367128
@ Luigi
800 cd's haal ik niet, wel 300 en de generatie van lp's was de generatie voor mij. Ieder besteed zijn geld anders maar ik heb er echt geen geld voor om alles wat ik goed vind origineel te kopen. Dat doe ik wel met officiele releases maar niet met professionele bootlegs. Denk je echt dat ze er aan zouden beginnen als ze dit niet ingecalculeerd zouden hebben? Ik heb geen inzicht in verkoopaantallen, wel kennis van marketing. In essentie heb je gelijk met jouw mening, maar in het leven is die essentie onderhevig aan vele factoren. Het is geen onwil, mijn portemonnee laat het simpelweg niet toe. Blijkbaar zit ik er niet zo financieel warmpjes bij als jij Luigi haha. Ik snap je punt, echt, maar zo werkt het gewoon niet meer, in ieder geval niet voor de meeste van ons, in ieder geval niet voor mij :-)

p.s.
Wat me opvalt is hoe koel hier gebleven wordt bij een discussie als deze. Op andere fora is men al snel gefixeerd op het afbranden van de ander maar hier wordt, vooralsnog, naar redelijkheid en met respect gediscussieerd. Dat is fijn. :) Uit respect terug voor jou zal ik er nu ook over stoppen aangezien we het niet eens gaan worden en we beiden onze mening hebben kunnen geven :)

@ Norrage
Ja die show is echt heerlijk! Of het de beste setlist is weet ik niet want hij heeft vorig jaar in Scandinavië ook hele mooie concerten gegeven maar het komt zeker in de buurt! Ik heb vorig jaar in Nijmegen mogen genieten van the Darkness in zijn geheel. Fade Away vind ik zelf wat minder maar voor de rest teken ik!
Ik luister nog het meeste naar Back In Your Arms van 11 februari, Adelaide :)

- JS
pi_137367989
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:24 schreef Jumpstone het volgende:
@ Luigi
800 cd's haal ik niet, wel 300 en de generatie van lp's was de generatie voor mij. Ieder besteed zijn geld anders maar ik heb er echt geen geld voor om alles wat ik goed vind origineel te kopen. Dat doe ik wel met officiele releases maar niet met professionele bootlegs. Denk je echt dat ze er aan zouden beginnen als ze dit niet ingecalculeerd zouden hebben? Ik heb geen inzicht in verkoopaantallen, wel kennis van marketing. In essentie heb je gelijk met jouw mening, maar in het leven is die essentie onderhevig aan vele factoren. Het is geen onwil, mijn portemonnee laat het simpelweg niet toe. Blijkbaar zit ik er niet zo financieel warmpjes bij als jij Luigi haha. Ik snap je punt, echt, maar zo werkt het gewoon niet meer, in ieder geval niet voor de meeste van ons, in ieder geval niet voor mij :-)

p.s.
Wat me opvalt is hoe koel hier gebleven wordt bij een discussie als deze. Op andere fora is men al snel gefixeerd op het afbranden van de ander maar hier wordt, vooralsnog, naar redelijkheid en met respect gediscussieerd. Dat is fijn. :) Uit respect terug voor jou zal ik er nu ook over stoppen aangezien we het niet eens gaan worden en we beiden onze mening hebben kunnen geven :)

Wat ik altijd jammer vind aan dit soort discussies is dat er voorbij wordt gegaan aan de optie "dan heb je iets maar een keer niet." Er wordt alleen geredeneerd: "Ik heb geen geld voor alle shows, dus zorg ik op een andere manier voor de overige shows" in plaats van "Ik heb geen geld voor alle shows, dus koop ik alleen de shows met de gaafste setlist en de rest, ach, dan maar niet."

Daarnaast zie ik geen verschil tussen torrent en ruilen, aangezien je nog steeds van 1 kopie veel kopieën maakt en je maar 1 show nodig hebt om alles te kunnen verzamelen/ruilen en dus niet dat je de helft koopt ofzo.

Maar goed, is een andere discussie inderdaad. Ben benieuwd wanneer Bruce weer naar Europa komt. :)
pi_137377730
Ik respecteer je mening Operc en er zit zeker ook waarheid in maar om niet verder pagina's te blijven vullen met deze discussie, een discussie waarvoor dit topic niet bedoeld is, laat ik het hierbij, nog wel zeggende dat ik de shows met goede setlist sowieso wel koop maar dat als ik de 'mindere' voorbij zie komen op usenet ik ze wel meepak.

Goed genoeg daar over. Het gerucht gaat en wordt steeds sterker dan Bruce en co. rond Juni/Juli/Augustus naar Europa komen maar vooralsnog blijven het geruchten maar van mij mag ie komen en dan gewoon weer in een eigen venue (zoals Nijmegen) en niet op een Pinkpop of ander festival :)

- JS
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:37:40 #219
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_137384646
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:57 schreef Jumpstone het volgende:maar van mij mag ie komen en dan gewoon weer in een eigen venue (zoals Nijmegen) en niet op een Pinkpop of ander festival :)
Amen! Liever geen Pinkpop meer. Dat hij z'n show moet inkorten naar 2 uur :'). Liever de volle 3 en een half uur ^O^.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_137386744
Pinkpop was nog altijd 2 uur en 40 minuten maar er is anders publiek en hij moet gewoon zijn eigen vrijheid hebben. In Nijmegen stond ik in de golden circle en had genoten van de voorprogramma's en Bruce die eindelijk na zoveel jaren zijn eigen concert had en niet onderdeel was van een festival of iets.
Die dag was echt perfect, ongeacht het weer :)

Als hij 4 uur wil spelen in plaats van jouw voorgestelde volle 3,5 uur mag dat ook van mij hoor ;)

- JS
  dinsdag 4 maart 2014 @ 18:58:34 #221
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_137388844
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:46 schreef Jumpstone het volgende:

Als hij 4 uur wil spelen in plaats van jouw voorgestelde volle 3,5 uur mag dat ook van mij hoor ;)
Dat is natuurlijk ook meer dan welkom :) :D.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_137403082
Ik zit eigenlijk nog altijd te wachten op Bruce 2x in Ziggo Dome ofzo.
Ik wil hem graag eens in een zaal zien ipv stadion/veld.
pi_137403190
Ik denk dat Ziggo Dome enkel gaat gebeuren als hij weer een Seeger Sessions tour, of solo-tour zou doen, mocht dat er ooit nog van komen. Die concerten zijn wat intiemer en zouden beter passen in een zaal dan in een stadion of op een veld maar de concerten zoals hij nu geeft passen niet in een Ziggo Dome als je het mij vraagt.

Ik had in Nijmegen een beetje het festival gevoel. Golden circle, polsbandje, in en uitlopen. 2 voorprogramma's, eten halen, terug, Bruce en voldaan naar huis. Die sfeer krijg je niet als een concert als van vorig jaar in een Ziggo Dome gegeven wordt denk ik.

- JS
pi_137406274
Golden circle vind ik echt het vervelendste ooit.
pi_137407617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 00:35 schreef Jumpstone het volgende:
Ik denk dat Ziggo Dome enkel gaat gebeuren als hij weer een Seeger Sessions tour, of solo-tour zou doen, mocht dat er ooit nog van komen. Die concerten zijn wat intiemer en zouden beter passen in een zaal dan in een stadion of op een veld maar de concerten zoals hij nu geeft passen niet in een Ziggo Dome als je het mij vraagt.

Ik had in Nijmegen een beetje het festival gevoel. Golden circle, polsbandje, in en uitlopen. 2 voorprogramma's, eten halen, terug, Bruce en voldaan naar huis. Die sfeer krijg je niet als een concert als van vorig jaar in een Ziggo Dome gegeven wordt denk ik.

- JS
Doe maar lekker in De Kuip, of anders op het Malieveld
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')