Ah, je hebt gelijk inderdaad.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is wel een startkwalificatie in de zin van de Kwalificatieplicht
Dat wel... maar je zodra je ook maar enigszins 'te duur' wordt, word je vrolijk door de WG vervangen door weer een verse 17-jarige. Of liever, 15-jarige.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:51 schreef Janneke141 het volgende:
Het voordeel is dat je dan normaalgesproken een jaar of 17 bent, en een werkgever dus nog geen zeven euro per uur kost.
Waar je dus geen recht op hebt want jij hebt volgens het uwv 0 maanden gewerkt.quote:Op maandag 22 september 2014 01:51 schreef eminVR6 het volgende:
Of je kunt van de UWV een ww-uitkering ontvangen als je minimaal 3(?) maanden hebt gewerkt.
Dat recht heb je tot je 27ste alleen als je een gegronde reden waarom je niet kunt studeren of werken.quote:Op maandag 22 september 2014 01:51 schreef eminVR6 het volgende:
Ben inmiddels al 18, wat ik tot nu toe heb gemerkt:
Je hebt recht op het volgende als 18 jarige (mijn is geval thuiswonend):
* Zorgtoeslag ¤72,-
* Verder heb je recht op een Bijstandsuitkering mocht je een startkwalificatie niveau 1 hebben.
Of je kunt van de UWV een ww-uitkering ontvangen als je minimaal 3(?) maanden hebt gewerkt.
Dit inderdaad en van mij mag die leeftijd nog wel opgekrikt worden naar 35 jaarquote:Op maandag 22 september 2014 10:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat recht heb je tot je 27ste alleen als je een gegronde reden waarom je niet kunt studeren of werken.
Hij krijgt (helaas) gewoon AOW hoor. Hij bouwt alleen geen pensioen op.quote:Op maandag 22 september 2014 07:07 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Waar je dus geen recht op hebt want jij hebt volgens het uwv 0 maanden gewerkt.
Verder krijg je ook precies 0 aan aow tegen de tijd dat je met pensioen gaat.. Mooi he dat zwart werken?
En kun je nooit een huis kopen want 0 euro n inkomen volgens de hypotheek verstrekker. Of huren. Of ergens ook maar 1000 euro lenen...
Als je echt niet kan werken krijg je een bijstandsuitkering, anders moet je gewoon werken.quote:Op maandag 22 september 2014 01:51 schreef eminVR6 het volgende:
Ben inmiddels al 18, wat ik tot nu toe heb gemerkt:
Je hebt recht op het volgende als 18 jarige (mijn is geval thuiswonend):
* Zorgtoeslag ¤72,-
* Verder heb je recht op een Bijstandsuitkering mocht je een startkwalificatie niveau 1 hebben.
In welke gemeente woon jij dan? Daar kom je in die van mij namelijk echt niet mee weg. Die zien elk werk als acceptabel en beeindigen de uitkering zodra je weer aan opleiding kunt beginnen, dus per februari/september. Ook als je geen opleiding hebt kunnen vinden heb je niet langer recht op een bijstandsuitkering. Het is is dan immers je eigen verantwoordelijkheid dat je geen beroep kunt doen op een voorliggende voorziening (Wsf).quote:Op maandag 22 september 2014 14:38 schreef eminVR6 het volgende:
Niet als je "echt niet" kan werken. Gewoon als je geen zin hebt om te werken.
Gewoon naar het (in mij geval) jongerenloket gaan, iemand gaat je helpen met een baan zoeken mocht je die binnen 4 weken niet vinden krijg je een uitkering. Als voorkeuren moet je gewoon hoge functies zeggen waar een buitelander niet voor in aanmerking komt en helemaal geen motivatie tonen, zo krijg je een bijstandsuitkering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |