Ik zie het meer als een neutraal iets. Je begint op 0 en als ik iets tof vind stijg je. Als je je gedraagt als een zak patat daal je.quote:Op zondag 29 december 2013 18:56 schreef Fera het volgende:
[..]
Is ook een stukje eigenbelang, lijkt me. Net als dat ik me nooit onfatsoenlijk zou gedragen tegen m'n werkgever, ook al vind ik het een grote lul. Maar dan zijn er wel bepaalde factoren die de situatie beïnvloeden.
Maar over het algemeen gezien vind ik het persoonlijk vrij moeilijk om fatsoenlijk te blijven tegen respectloze mensen. Het komt ook voor dat ik dit fatsoen dan gewoon laat vallen. Sommige mensen mogen best weten dat ze zich als een klootzak gedragen.
Voorafgaand aan zulke situaties, heb ik respect voor iedereen die ik nog niet ken. Mensen hoeven mijn respect niet te verdienen, maar ze kunnen het wel verliezen.
ik geef alleen soms zo'n kutjoch even een heupduw als ze in de weg lopenquote:Op zondag 29 december 2013 18:57 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Moet ik serieus hier nog op in gaan?
Ouders hier in de straat, met een kind wat er een sport van maakte te gaan gillen en schreeuwen en tekeergaan, en te liegen dat het geslagen werd op die momenten, hadden echt de JGZ in hun nek hoor door een langslopende bemoeibuurvrouw.quote:
Omdat je zaait wat je oogstquote:Op zondag 29 december 2013 18:53 schreef Fera het volgende:
[..]
Wat is de reden dat jij je dan fatsoenlijk opstelt?
Irritant is dat jaquote:Op zondag 29 december 2013 18:54 schreef Fera het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe vaak merk je wel niet dat ze iets van papa niet mogen, maar van mama wel en andersom.
misschien ligt jouw respecteren meer in de buurt van waarderen, en die van mij meer in de buurt van tolereren.quote:Op zondag 29 december 2013 18:58 schreef Faxie het volgende:
[..]
En dat ja (heel veel zelfs, ik respecteer niet veel mensen eigenlijk. maar ik lijkt er een ander idee van respect op na te houden.... )
Misschien wel. Maar dan krijgt iedereen in eerste instantie een bonus van mij. Zoals ik al zei, je hoeft het niet te verdienen, maar je kan het wel verliezen.quote:Op zondag 29 december 2013 18:57 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hoe kan je respect voor iemand hebben die je niet kent op wat voor manier dan ook?
Dat gaat totaal tegen de definitie van respect in![]()
Respect is als fatsoen, maar dan met wat extra's.
Kan, maar ik vind het wel een uiting van beiden.quote:Op zondag 29 december 2013 18:57 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat is dus fatsoen, geen respect.
Zoiets ja. Ik vind respect eigenlijk de 0 in deze, maar misschien dat ik daar een beetje vreemd in ben. Ik heb respect voor ieder mens, ieder dier, voor de natuur. Dat hoeft zich niet per se te bewijzen tegenover mij.quote:Op zondag 29 december 2013 18:58 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een neutraal iets. Je begint op 0 en als ik iets tof vind stijg je. Als je je gedraagt als een zak patat daal je.
't Is gewoon uit de hand gelopen sperma. Soms baal je ervan dat het die hele weg doorgesijpeld isquote:Op zondag 29 december 2013 19:01 schreef S95Sedan het volgende:
Maargoed, uiteindelijk blijven het gewoon kutkoters.
Wat ik al zei, sommige mensen moeten ze gewoon preventief steriliseren.quote:Op zondag 29 december 2013 19:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
't Is gewoon uit de hand gelopen sperma. Soms baal je ervan dat het die hele weg doorgesijpeld is
Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook meegemaakt heb. Van m'n moeder mocht ik meer dan m'n vader. M'n broertje had dat al heel snel door, dus die teert nu op mijn moeder als een parasiet, terwijl m'n vader hem het huis al een keer uitgeschopt heeft.quote:
Tja, dat noemt men dus fatsoen....quote:Op zondag 29 december 2013 18:56 schreef Fera het volgende:
[..]
Is ook een stukje eigenbelang, lijkt me. Net als dat ik me nooit onfatsoenlijk zou gedragen tegen m'n werkgever, ook al vind ik het een grote lul. Maar dan zijn er wel bepaalde factoren die de situatie beïnvloeden.
Maar over het algemeen gezien vind ik het persoonlijk vrij moeilijk om fatsoenlijk te blijven tegen respectloze mensen. Het komt ook voor dat ik dit fatsoen dan gewoon laat vallen. Sommige mensen mogen best weten dat ze zich als een klootzak gedragen.
Voorafgaand aan zulke situaties, heb ik respect voor iedereen die ik nog niet ken. Mensen hoeven mijn respect niet te verdienen, maar ze kunnen het wel verliezen.
Je woont toch zelf ook bij je moekequote:Op zondag 29 december 2013 19:03 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook meegemaakt heb. Van m'n moeder mocht ik meer dan m'n vader. M'n broertje had dat al heel snel door, dus die teert nu op mijn moeder als een parasiet, terwijl m'n vader hem het huis al een keer uitgeschopt heeft.
Dan is fatsoen in mijn ogen maar een nep iets.quote:
Sinds een tijdje weer wel ja, maar ik heb ook op mezelf gewoond. Alleen ik help mijn moeder met het huishouden en betaal kostgeld.quote:Op zondag 29 december 2013 19:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je woont toch zelf ook bij je moeke
Waarom eigenlijk die speciaal voor mij ontworpen PI? Je hebt heul geen cool in je naamquote:Op zondag 29 december 2013 19:05 schreef Fera het volgende:
[..]
Sinds een tijdje weer wel ja, maar ik heb ook op mezelf gewoond. Alleen ik help mijn moeder met het huishouden en betaal kostgeld.
Ik hoef niet met het woord cool te pronken om te bewijzen dat ik het ben.quote:Op zondag 29 december 2013 19:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk die speciaal voor mij ontworpen PI? Je hebt heul geen cool in je naam
Nja laat ook maar, je hanteert een andere definitie....quote:Op zondag 29 december 2013 19:05 schreef Fera het volgende:
[..]
Dan is fatsoen in mijn ogen maar een nep iets.
Let's agree to disagree. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik kan me er gewoon niet 100% in vinden. Ik weet ook niet precies waarom.quote:Op zondag 29 december 2013 19:08 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nja laat ook maar, je hanteert een andere definitie....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |