abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2013 @ 13:41:00 #26
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_134824165
quote:
13s.gif Op zondag 29 december 2013 13:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet per se, hoor! Anders zou ik ICE ook niet mooi vinden.

Maar niet alle veranderingen zijn goed en nuttig! Besparen op treinpersoneel is bijvoorbeeld van de zotte. Het is heel goed dat er veel meegaan met de trein en tussen alle stations de hele trein doorlopen.
En dat gebeurt niet hier...
pi_134824229
quote:
13s.gif Op zondag 29 december 2013 13:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet per se, hoor! Anders zou ik ICE ook niet mooi vinden.

Maar niet alle veranderingen zijn goed en nuttig! Besparen op treinpersoneel is bijvoorbeeld van de zotte. Het is heel goed dat er veel meegaan met de trein en tussen alle stations de hele trein doorlopen.
In Zwitserland was er één conducteur die na iedere stop de hele trein doorliep. Trein bestond uit 12 rijtuigen ofzo dus zelfs dan kan je aan één mannetje genoeg hebben.
pi_134824272
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je niet de moeite neemt om te lezen, neem dan alsjeblieft ook niet de moeite om te reageren.
Ik ben het eigenlijk wel met hem eens. Het uitvoeren van dienstregeling is verantwoording van NS/NSH maar enige medewerking van reizigers is mijns inziens ook wel vereist. Als mensen op deze manier begrijpen dat ze de volgende keer beter moeten spreiden over een trein en niet de kont tegen de krib gooien omdat ze afgezeken worden is dat al veel beter voor de maatschappij in het algemeen.
pi_134824289
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:42 schreef remcoP het volgende:

[..]

In Zwitserland was er één conducteur die na iedere stop de hele trein doorliep. Trein bestond uit 12 rijtuigen ofzo dus zelfs dan kan je aan één mannetje genoeg hebben.
Gelukkig is ICE voorzien van een fatsoenlijke restauratiewagen die ook bemenst wordt.
pi_134824361
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ben het eigenlijk wel met hem eens. Het uitvoeren van dienstregeling is verantwoording van NS/NSH maar enige medewerking van reizigers is mijns inziens ook wel vereist. Als mensen op deze manier begrijpen dat ze de volgende keer beter moeten spreiden over een trein en niet de kont tegen de krib gooien omdat ze afgezeken worden is dat al veel beter voor de maatschappij in het algemeen.
Eens, Er wordt al teveel gezeken in de praktijk, nederland is wat dat betreft wel koploper, kom je in andere landen gaat het er toch wel veel fijner aan toe.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_134824378
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je niet de moeite neemt om te lezen, neem dan alsjeblieft ook niet de moeite om te reageren.
Jij bent blijkbaar van mening dat als er bepaalde taken verzaakt worden, er maar geen andere taken die horen bij de werkzaamheden van een conducteur uitgevoerd moeten worden. Daar schiet niemand iets mee op toch?
pi_134824466
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:46 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Jij bent blijkbaar van mening dat als er bepaalde taken verzaakt worden, er maar geen andere taken die horen bij de werkzaamheden van een conducteur uitgevoerd moeten worden. Daar schiet niemand iets mee op toch?
Dat is niet waar en heb ik ook nergens gezegd. Reizigersspreiding is één van de taken van een conducteur. Jullie zijn blijkbaar van mening dat het ook gelijk de enige taak is van een conducteur. Waar het mij vooral om gaat is dat het denigrerende toontje van het personeel jegens de reiziger niet is goed te praten.
  PR/Manusje van alles zondag 29 december 2013 @ 13:51:12 #33
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_134824574
Ik snap het wel hoor. Als je van Groningen tot Rotterdam geen enkele conducteur ziet ben je echt wel pissig dat je buurman zonder kaartje die 20 euro niet heeft hoeven dokken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_134824583
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:48 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat is niet waar en heb ik ook nergens gezegd. Reizigersspreiding is één van de taken van een conducteur. Jullie zijn blijkbaar van mening dat het ook gelijk de enige taak is van een conducteur. Waar het mij vooral om gaat is dat het denigrerende toontje van het personeel jegens de reiziger niet is goed te praten.
Ik vind dat wel, als niemand het roept, en niemand er wat van zegt, veranderd er nooit wat, en blijven de reizigers opgehoopt staan, met continue vertragingen tot gevolg.

Het mag van mij best eens omgeroepen worden, en dat hoeft echt niet altijd lief te zijn, wellicht komt het besef bij de reizigers dan eens, en vertrekken die treinen op tijd daardoor.

Voor alle partijen is dat beter dan achteroverblijven zitten en zeuren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_134824628
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik snap het wel hoor. Als je van Groningen tot Rotterdam geen enkele conducteur ziet ben je echt wel pissig dat je buurman zonder kaartje die 20 euro niet heeft hoeven dokken.
Als er geen controle komt, weet je dat meestal ook niet :)
pi_134824910
Overigens nu op Discovery een docu over treinramp in spanje dit jaar.
pi_134825082
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens, Er wordt al teveel gezeken in de praktijk, nederland is wat dat betreft wel koploper, kom je in andere landen gaat het er toch wel veel fijner aan toe.
Dit. Als je Nederland met veel andere landen vergelijkt dan is het hier allemaal zo slecht nog niet.
pi_134825551
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:48 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat het de enige taak is, jij zegt wel (en dat kan ik quoten) dat de conducteur het maar beter niet kan doen omdat er andere dingen mis zijn...
pi_134825599
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik heb vooral een hekel aan reizigers die zonder geldig vervoerbewijs ermee wegkomen om 1e klas te reizen. Helemaal als zij ook nog eens overlast veroorzaken. (Vaak kutstudenten die in een drukke trein 'stoer' met z'n allen plaats nemen in genoemde 1e klas coupé).
pi_134825922
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 14:13 schreef Socios het volgende:
(Vaak kutstudenten die in een drukke trein 'stoer' met z'n allen plaats nemen in genoemde 1e klas coupé).
in mijn ervaring zijn het juist vaker van die libelle-huisvrouwen die het doen. "want ze hebben recht" op een zitplaats.. Aldus die kort en pittige kapsel Anita's :r

Hetzelfde met de stiltecoupe trouwens, hebben ze ook altijd schijt aan :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2013 14:24:06 ]
pi_134826226
quote:
misschien. Ik bedoel, je kunt je er druk over maken, je kunt het ook laten. Maakt precies niets uit :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134826437
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 14:20 schreef CrashO het volgende:

[..]

in mijn ervaring zijn het juist vaker van die libelle-huisvrouwen die het doen. "want ze hebben recht" op een zitplaats.. Aldus die kort en pittige kapsel Anita's

Hetzelfde met de stiltecoupe trouwens, hebben ze ook altijd schijt aan :')
Net zo'n terechte klacht, ja.
pi_134827761
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 14:20 schreef CrashO het volgende:

[..]

in mijn ervaring zijn het juist vaker van die libelle-huisvrouwen die het doen. "want ze hebben recht" op een zitplaats.. Aldus die kort en pittige kapsel Anita's :r
En dat komt ook vaak genoeg voor in een trein die bij lange na niet vol is, maar omdat er niet snel genoeg een zitplaats gevonden kan worden (omdat men allemaal bij dezelfde deur instapt ;) ).
  zondag 29 december 2013 @ 15:12:58 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134828515
Als je enig idee hebt van agressie op de IC direct weet je wel waarom je het personeel zo weinig ziet. Op de ICd is veel meer agressie dan op binnenlandse treinen. Het personeel aan boord van de trein is alle ellende waarmee ze dagelijks te maken krijgen, en waar zij helemaal niets aan kunnen doen, net zo beu als de reizigers.

Het personeelsverloop is niet voor niets zo hoog.
pi_134828589
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
Als je enig idee hebt van agressie op de IC direct weet je wel waarom je het personeel zo weinig ziet. Op de ICd is veel meer agressie dan op binnenlandse treinen. Het personeel aan boord van de trein is alle ellende waarmee ze dagelijks te maken krijgen, en waar zij helemaal niets aan kunnen doen, net zo beu als de reizigers.

Het personeelsverloop is niet voor niets zo hoog.
Het is gewoon een complete clusterfuck van fail^100000000000

Trieste incompetente zooi daar.
  zondag 29 december 2013 @ 15:54:07 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134830342
Duitsland: 1 jongen (15) dood en één (20) zwaargewond nadat ze op stilstaande spoorvoertuigen waren geklommen en werden getroffen door van de bovenleiding overslaande elektriciteit. http://www.n-tv.de/panora(...)article11988316.html
pi_134830435
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 15:54 schreef James1988 het volgende:
Duitsland: 1 jongen (15) dood en één (20) zwaargewond nadat ze op stilstaande spoorvoertuigen waren geklommen en werden getroffen door van de bovenleiding overslaande elektriciteit. http://www.n-tv.de/panora(...)article11988316.html
Aaaah wat JAMMER nou. Eeuwige zonde boehoe.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 29 december 2013 @ 16:00:55 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134830636
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 15:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Aaaah wat JAMMER nou. Eeuwige zonde boehoe.
Prima kandidaten voor de Darwin Awards, inderdaad. :Y

Ik meen me te herinneren dat bij Zwijndrecht (?) ooit iets soortgelijks is gebeurd, toen een paar jongeren over een muur klommen en in contact kwamen met een bovenleiding van de Betuweroute (25 kV). Dat liep ook niet goed af.

edit: dat was dus de HSL, http://www.ilent.nl/Image(...)08_tcm334-320123.pdf
  zondag 29 december 2013 @ 16:27:07 #49
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134831812
Morgen naar Sauerland met de Wafelijzerexpress *O*
pi_134834681
Gisteravond trouwens prima dienst gehad.
Begonnen om 16.00 tot 1 uur 's nachts. Toen ik de sneltrein naar Leeuwarden en weer terug reed was het wel heel tof om te zien dat veel mensen zich niet konden inhouden met hun gekochte vuurwerk :)
Mooi helder weer en bij elk dorp zag je wel ergens een mooie vuurpijl de lucht in schieten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')