abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134884996
quote:
12s.gif Op maandag 30 december 2013 18:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het nu juist om. Juist omdat Veolia er niet rijd hebben ze de verantwoording niet voor die verbinding. Dus ja dan heb je pech en geen taxi.
Veolia biedt hem toch in zijn reisplanner.

En dat is zoals het nu gaat. Ik heb inmiddels al vijf keer gezegd dat er in toekomstige concessies wél afspraken gemaakt over kunnen worden.
pi_134885040
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Minder knippen, minder snijden. Betere service en verbeterd aanbod op treinlengte. Schonere treinen en betere reisinformatie.
Is de term "core business" al gebruikt? :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_134885085
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 18:16 schreef Litpho het volgende:

[..]

Is de term "core business" al gebruikt? :+.
Wat is er niet core-business aan?
pi_134885137
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:15 schreef b2py het volgende:
Ik heb inmiddels al vijf keer gezegd dat er in toekomstige concessies wél afspraken gemaakt over kunnen worden.
En zolang MinFin binnenskamers handhaving verbiedt stel ik voor dat papier aan Ireyon aan te bieden voor zijn geliefde toiletten.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_134885234
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is er niet core-business aan?
Met meerdere vervoerders op het spoor (niet alleen het HRN) moet je reizigersinformatie niet bij slechts één van die vervoerders leggen. Idem voor stationsuitbating, maar die noemde je niet.

Daarentegen, als NS eens betrouwbaar dingen gaat roepen over treinlengte én betrouwbaar op dezelfde plaats op het perron stopt, mogen ze van mij eens iets gaan roepen over reizigersspreiding.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 30 december 2013 @ 18:20:16 #231
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134885246
Fast Ferry Velsen-Amsterdam was prima, we zaten 1e rang en af-en-toe haalden we toch de 60 km/u. Het was vandaag gratis trouwens :) . Van Driehuis naar de Fast Ferry lopen over oude spoor naar IJmuiden was prima te doen!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134885367
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 18:20 schreef bork het volgende:
Fast Ferry Velsen-Amsterdam was prima, we zaten 1e rang en af-en-toe haalden we toch de 60 km/u. Het was vandaag gratis trouwens :) . Van Driehuis naar de Fast Ferry lopen over oude spoor naar IJmuiden was prima te doen!
Heb je het gemeten?
Ik vond het vooral erg tof dat we zo door de havens voeren.

Al met al erg genoten!
  maandag 30 december 2013 @ 18:23:03 #233
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134885384
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Minder knippen, minder snijden. Betere service en verbeterd aanbod op treinlengte. Schonere treinen en betere reisinformatie.
Als dat zo is dan zou ik zeggen waar wachten we nog op. Minder knippen? Ja die is natuurlijk wel erg belangrijk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_134885409
quote:
6s.gif Op maandag 30 december 2013 18:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

Met meerdere vervoerders op het spoor (niet alleen het HRN) moet je reizigersinformatie niet bij slechts één van die vervoerders leggen. Idem voor stationsuitbating, maar die noemde je niet.

Daarentegen, als NS eens betrouwbaar dingen gaat roepen over treinlengte én betrouwbaar op dezelfde plaats op het perron stopt, mogen ze van mij eens iets gaan roepen over reizigersspreiding.
Reizigersinformatie hoort imo bij de spoorbeheerder, maar dat hebben ze hier afgelopen jaar juist weggehaald. Maar dat even terzijde.
  maandag 30 december 2013 @ 18:24:09 #235
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134885447
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb je het gemeten?
Ik vond het vooral erg tof dat we zo door de havens voeren.

Al met al erg genoten!
Yup, ik vond het ook niet verkeerd, en van Velsen naar Amsterdam om 16.20, 10 man of zo, heerlijk rustig :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134885514
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:24 schreef bork het volgende:

[..]

Yup, ik vond het ook niet verkeerd, en van Velsen naar Amsterdam om 16.20, 10 man of zo, heerlijk rustig :) .
Ik had die van 13:00, zelfde richting. Ding zat afgeladen vol bij mij.
pi_134885533
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Reizigersinformatie hoort imo bij de spoorbeheerder, maar dat hebben ze hier afgelopen jaar juist weggehaald. Maar dat even terzijde.
Ja, zonde. Mag van mij wel teruggedraaid worden. Heeft Bashir weer wat te twitteren >:).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_134887124
Nou klagen we hier nog wel eens dat NS stations overslaat, maar vanmiddag had de machinist van de 6060 Houten - Utrecht schijt aan de planningsregels van Prorail en stopte gewoon wel op Utrecht Lunetten.
pi_134887174
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:57 schreef Bitlord het volgende:
Nou klagen we hier nog wel eens dat NS stations overslaat, maar vanmiddag had de machinist van de 6060 Houten - Utrecht schijt aan de planningsregels van Prorail en stopte gewoon wel op Utrecht Lunetten.
Beetje kort door de bocht niet?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 december 2013 @ 18:59:28 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134887216
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:57 schreef Bitlord het volgende:
Nou klagen we hier nog wel eens dat NS stations overslaat, maar vanmiddag had de machinist van de 6060 Houten - Utrecht schijt aan de planningsregels van Prorail en stopte gewoon wel op Utrecht Lunetten.
waren er ook in- en uitstappers?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134887514
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht niet?
O jawel maar dat maakt hier niet zo veel uit. Er waren drie uitstappers die van de ontgrendeling van de deuren gebruik maakten.
  maandag 30 december 2013 @ 19:04:49 #242
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134887521
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:15 schreef b2py het volgende:
En dat is zoals het nu gaat. Ik heb inmiddels al vijf keer gezegd dat er in toekomstige concessies wél afspraken gemaakt over kunnen worden.
Natuurlijk afspraken maken is geweldig. En hoe meer partijen je erbij betrekt hoe complexer het word en worden de lijnen juist langer dan korter. Het is zelfs al gebleken na de splitsing van Prorail en de vervoerders dat die lijnen fantastisch werken. Zo goed zelfs dat ik nog geen klomp ijs tussen een wissel mag halen met een vlaggenstok.

En dat je als machinist nog geen losse loc meer mag aanhaken aan rijtuigen. Je niet meer in de hoogspanning mag om een zekering te vervangen.

En doe je het toch en iemand krijgt er lucht van of er gaat iets fout dan zijn de rapen gaar.

Als je ooit in een vergadering hebt gezeten met 15 man die iets moeten dichttimmeren dan duurt het een eeuwigheid. Doe dat met twee man en binnen vijf minuten ben je eruit. Natuurlijk ervan uitgaande dat je bekwaam bent in je vak.

Dat je langere treinen en schonere treinen zult krijgen zonder daarvoor te betalen is wensdenken. Zeker als het maken van winst belangrijk is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_134887702
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 19:04 schreef Bitlord het volgende:

[..]

O jawel maar dat maakt hier niet zo veel uit. Er waren drie uitstappers die van de ontgrendeling van de deuren gebruik maakten.
Alsof de machinist 'schijt heeft aan de regels van ProRail' :')

- Er was rond die tijd een storing op dat traject
- Ad hoc stops mogen nog steeds
- Tientallen andere redenen die niet zo voor de hand liggen
  maandag 30 december 2013 @ 19:14:31 #244
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134888024
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Alsof de machinist 'schijt heeft aan de regels van ProRail' :')

- Er was rond die tijd een storing op dat traject
- Ad hoc stops mogen nog steeds
- Tientallen andere redenen die niet zo voor de hand liggen
Het risico is te groot. Er zit altijd wel iemand van Prorail of andere instantie in de trein die direct melding maakt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 30 december 2013 @ 19:40:03 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134889304
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Reizigersinformatie hoort imo bij de spoorbeheerder, maar dat hebben ze hier afgelopen jaar juist weggehaald. Maar dat even terzijde.
Niet alleen in Nederland, in België gaan de Reisinformanten achter de schermen en omroep straks door NMBS verzorgd worden, terwijl Infrabel dat nu is. De techniek blijft wel beheerd bij Infrabel.
  maandag 30 december 2013 @ 19:45:44 #246
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_134889615
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:07 schreef DonJames het volgende:
Misschien dat jullie het hier weten:

Ik heb nog geen OV-chipgeval en wilde een maandtrajectkaart kopen. Vorige week stamkaart laten maken bij het loket, vandaag wilde ik de maandtrajectkaart uit de automaat halen. Dan moet je dus je stamkaartnummer invullen, maar dat pakte de automaat niet. 4 cijfers ging wel, maar mijn nummer begint met 5 cijfers, maar wel met een 0. Moet ik die eerste 0 weglaten? :?
NS zelf zegt:
quote:
Uw NS-stamkaartnummer zijn de vier cijfers en twee letters op uw stamkaart of, wanneer u een OV-chipkaart heeft, de laatste zeven cijfers van het nummer linksonder op uw kaart.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 30 december 2013 @ 20:21:08 #247
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134891692
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Veel plezier
*O* :Y
Morgen even de laatste paar stationsbordjes van Deelstaat Hessen opkuisen, en dan rap aan de smoutenbollen 8-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 december 2013 @ 20:22:22 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134891787
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

*O* :Y
Morgen even de laatste paar bordjes van Deelstaat Hessen opkuisen, en dan rap aan de smoutenbollen 8-)
ik neem aan dat Fles dit neergetikt heeft :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 december 2013 @ 20:27:09 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134892126
Reisje naar Valanciennes, Frankrijk, voor aanstaande zaterdag is gepland. Eens kijken of dat station inderdaad zo leuk is als ze zeggen.
Zijn met 4 man, en dan is die 'Pass Regional Grand TER' een mooie uitkomst. Eerste 2 reizigers retour 50% korting, en de volgende 3 voor ¤0,10 per retourtje :D
  maandag 30 december 2013 @ 20:35:12 #250
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134892611
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik neem aan dat Fles dit neergetikt heeft :P
Nee, die ligt in de kamer naast me een schoonheidsslaapje te doen zo te horen :Z :')

Zelfs de kastelijn hier noemt Fles al Fles *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')