abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_135076411
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:08 schreef Skv het volgende:

[..]

Tritium is naar mijn weten tegenwoordig helemaal vervangen door Superluminova? Of zijn er nog fabrikanten die Tritium gebruiken? Ik heb het idee dat tritium dezelfde weg gaat als loodhoudende verf. :)
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:08 schreef Skv het volgende:

[..]

Tritium is naar mijn weten tegenwoordig helemaal vervangen door Superluminova? Of zijn er nog fabrikanten die Tritium gebruiken? Ik heb het idee dat tritium dezelfde weg gaat als loodhoudende verf. :)
Er zijn nog steeds fabrikanten die tritium gebruiken.
Rolex gebruikt tegenwoordig chromalight ipv luminova. De mercedeswijzer heeft met chromalight niet meer de functie die het voorheen had met tritium, maar het zou natuurlijk wel vreemd zijn om de stervorm uit de wijzer te halen. Dan liever swordhands achtige wijzers zoals de milsub.
pi_135076625
Zijn er hier mensen met ervaring met ecohorloges.nl? Kan met google weinig vinden over betrouwbaarheid.

Na wat rondkijken in winkels ben ik verkocht geraakt aan de nighthawk:

AS2020-53E.jpg O+
pi_135080987
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:28 schreef kipknots het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaring met ecohorloges.nl? Kan met google weinig vinden over betrouwbaarheid.

Na wat rondkijken in winkels ben ik verkocht geraakt aan de nighthawk:

[ afbeelding ] O+
Koop dan gewoon een echte automaat zou ik zeggen.
Het grote nadeel van horloges op zonne energie, is dat het normaal gesproken onder je mouw zit. Dus tenzij je in de winter altijd met korte mouwen loopt, is zoiets zeker niet aan te bevelen.
pi_135085897
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:04 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Koop dan gewoon een echte automaat zou ik zeggen.
Het grote nadeel van horloges op zonne energie, is dat het normaal gesproken onder je mouw zit. Dus tenzij je in de winter altijd met korte mouwen loopt, is zoiets zeker niet aan te bevelen.
Een eco drive kan 6+ maanden lopen voor de batterij leeg is en het duurt 12-15 uur om hem op te laden in de zon. Ze laden ook op door kunstlicht, maar dat duurt langer. Plus ze zijn preciezer dan een automaat en synchroniseren met de atoomklok.

In gebruik een stuk handiger dus dan een automaat.

Enige nadeel van het type dat ik wil is dat deze geen saffierglas heeft, maar er is een variant van die het wel heeft dus als het glas beschadigt zal ik daar altijd nog kunnen vervangen. En ik ben niet gek op de metalen band, maar daar zoek ik wel een keer een vervanging voor.
pi_135094917
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:52 schreef kipknots het volgende:

[..]

Een eco drive kan 6+ maanden lopen voor de batterij leeg is en het duurt 12-15 uur om hem op te laden in de zon. Ze laden ook op door kunstlicht, maar dat duurt langer. Plus ze zijn preciezer dan een automaat en synchroniseren met de atoomklok.

In gebruik een stuk handiger dus dan een automaat.

Enige nadeel van het type dat ik wil is dat deze geen saffierglas heeft, maar er is een variant van die het wel heeft dus als het glas beschadigt zal ik daar altijd nog kunnen vervangen. En ik ben niet gek op de metalen band, maar daar zoek ik wel een keer een vervanging voor.
Het klinkt idd als een ideale klok voor iemand die niets om uurwerken geeft.
Er zijn waarschijnlijk wel een aantal aftermarket bandjes van rubber die er wel mooi bij passen.
pi_135095318
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er zijn waarschijnlijk wel een aantal aftermarket bandjes van rubber die er wel mooi bij passen.
Ik ben geen verzamelaar, dus persoonlijk heb ik niet heel veel met automaten, hoewel ik wel begrijp dat het anderen trekt.

Kleine wijziging nog, ik ga een aziatische halen. Heeft geen atoomklok, maar kost ook minder dan de helft. En met een afwijking van een seconde of 15 per maand is dat ook niet heel storend. Alleen nu nog kijken waar ik die het beste vandaan kan halen.

Plus, black ion plated. Erg tof erbij.
  zondag 5 januari 2014 @ 10:37:30 #132
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_135095571
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Een quartz is ook een uurwerk, maar er zijn ook mensen die voor perfectie gaan.. Kan je wel een duur Zwitsers mechanisch ding om je pols hangen, maar hoe laat het exact is blijft altijd een gok.
pi_135099620
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Een quartz is ook een uurwerk, maar er zijn ook mensen die voor perfectie gaan.. Kan je wel een duur Zwitsers mechanisch ding om je pols hangen, maar hoe laat het exact is blijft altijd een gok.
Precies dat is juist de charme van een mechanisch uurwerk. Een mechanisch uurwerk dat de afwijking van een quartz zou benaderen hoort ook niet en bestaat ook niet.
pi_135105127
Ben nu in Tokio en heb een leuk tweedehandsje op de kop getikt:

11776402954_9d2c73ff05_c.jpg

11776232033_9484924c9b_c.jpg

Was op jacht naar Omega Speedmaster en liep de vele, vele tweedehandsboeren af naar een mooi exemplaar. En toen kwam ik deze opeens tegen. Was meteen verkocht. Eerst even gaan eten en een borrel gaan drinken en toen maar eens gaan passen. Toen 'ie om zat was er geen houden meer aan :P
  zondag 5 januari 2014 @ 16:04:33 #135
67670 Skv
Cynist.
pi_135105656
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:51 schreef IntensiveGary het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Was op jacht naar Omega Speedmaster en liep de vele, vele tweedehandsboeren af naar een mooi exemplaar. En toen kwam ik deze opeens tegen. Was meteen verkocht. Eerst even gaan eten en een borrel gaan drinken en toen maar eens gaan passen. Toen 'ie om zat was er geen houden meer aan :P
_O_ _O_ O+ Prachtige aankoop, gefeliciteerd!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_135106348
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:51 schreef IntensiveGary het volgende:
Gefeliciteerd. Leuk klokje hoor. Tudor hoort er tegenwoordig volgens mij ook helemaal bij.
Ook met de juiste versie van de band wat mij betreft. Je hebt ze ook met die speciefieke Tudor banden, maar de oyster band is toch wel het fraaist.

Ga je hem nog invoeren? Het gedoe met douane is voor mij in ieder geval een reden geweest er nooit een in Azie te kopen.
Ik heb er wel eens aan getwijfeld, op de 2e hands markt in azie zijn stalen modellen van Rolex een heel stuk goedkoper dan hier. Vaak ook gewoon in nieuwstaat, omdat het vaak een gift geweest is en stalen modellen niet populair zijn.
pi_135106757
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:04 schreef Skv het volgende:

[..]

_O_ _O_ O+ Prachtige aankoop, gefeliciteerd!
Ben er ook zeer content mee :) Op de foto lijken de wijzers en numerals overigens goudkleurig, maar ze zijn zilver.

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:22 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Leuk klokje hoor. Tudor hoort er tegenwoordig volgens mij ook helemaal bij.
Ook met de juiste versie van de band wat mij betreft. Je hebt ze ook met die speciefieke Tudor banden, maar de oyster band is toch wel het fraaist.

Ga je hem nog invoeren? Het gedoe met douane is voor mij in ieder geval een reden geweest er nooit een in Azie te kopen.
Ik heb er wel eens aan getwijfeld, op de 2e hands markt in azie zijn stalen modellen van Rolex een heel stuk goedkoper dan hier. Vaak ook gewoon in nieuwstaat, omdat het vaak een gift geweest is en stalen modellen niet populair zijn.
Dank je. Vind 'm zelf - uiteraard - ook te gek :) De Oyster staat 'm inderdaad erg mooi. En ja, stalen modellen zijn hier relatief goedkoop. Zeker nu de yen laag staat. Over het invoeren; tsja... zou wel moeten. Maar ik moet daar nog even over nadenken. Heb nog een paar dagen om er over te beslissen... en ja, ze zijn hier erg zuinig op hun spullen. Het is hier voor ons westerlingen een snoepwinkel ;)
  zondag 5 januari 2014 @ 16:42:05 #138
67670 Skv
Cynist.
pi_135107028
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:33 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ben er ook zeer content mee :) Op de foto lijken de wijzers en numerals overigens goudkleurig, maar ze zijn zilver.

[..]

Dank je. Vind 'm zelf - uiteraard - ook te gek :) De Oyster staat 'm inderdaad erg mooi. En ja, stalen modellen zijn hier relatief goedkoop. Zeker nu de yen laag staat. Over het invoeren; tsja... zou wel moeten. Maar ik moet daar nog even over nadenken. Heb nog een paar dagen om er over te beslissen... en ja, ze zijn hier erg zuinig op hun spullen. Het is hier voor ons westerlingen een snoepwinkel ;)
Is het geen optie om de doos, boekjes etc te shippen naar jezelf en het horloge gewoon om te houden als je door de douane gaat om de importfees te vermijden?
pi_135107149
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:42 schreef Skv het volgende:

[..]

Is het geen optie om de doos, boekjes etc te shippen naar jezelf en het horloge gewoon om te houden als je door de douane gaat om de importfees te vermijden?
dat zou fraude zijn :P
  zondag 5 januari 2014 @ 16:47:53 #140
67670 Skv
Cynist.
pi_135107244
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:45 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

dat zou fraude zijn :P
Dat is waar. Maar het scheelt je wel 21% over je aankoop.

O-)
pi_135107431
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:33 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

[..]

Als je hem gaat invoeren moet je hem daar ook uitvoeren natuurlijk. Anders betaal je 2 keer BTW.
Nu zal de BTW daar wel wat lager liggen, maar dat is natuurlijk wel zonde.

Ik kom veel in Indonesie. Volgens mij worden veel klokjes als cadeau gegeven bij zakendeals.
Veel Aziaten houden wat meer van bling en dus van iets met goud erin. De stalen modellen gaan daardoor vaak rechtstreeks de verkoop in.
Ik had een keer bijna een oysterquartz meegenomen, waar iemand op een forum een vraag naar uit had staan. Was werkelijk in nieuwstaat. Je moet natuurlijk dan wel weten wat ze hier kosten.
pi_135108349
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:53 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als je hem gaat invoeren moet je hem daar ook uitvoeren natuurlijk. Anders betaal je 2 keer BTW.
Nu zal de BTW daar wel wat lager liggen, maar dat is natuurlijk wel zonde.

Ik kom veel in Indonesie. Volgens mij worden veel klokjes als cadeau gegeven bij zakendeals.
Veel Aziaten houden wat meer van bling en dus van iets met goud erin. De stalen modellen gaan daardoor vaak rechtstreeks de verkoop in.
Ik had een keer bijna een oysterquartz meegenomen, waar iemand op een forum een vraag naar uit had staan. Was werkelijk in nieuwstaat. Je moet natuurlijk dan wel weten wat ze hier kosten.
heb 'm al taxfree gekocht. Scheelt vijf procent. Niet echt de moeite dus...

Ben aardig op de hoogte van de prijzen, daar m'n zwager Rolexliefhebber is. Heb er zelf een paar op mn verlanglijstje staan; een sub, een datejust en een daytona. Vallen echter allen even buiten budget. Heb tijdens mn jacht op de Speedy een paar heel oude datejusts en airkings gepast, maar die bevielen niet. Ze waren vaak enorm gepolijst, of de band was superslecht, of er zat een lilluke aftermarket imitatieband op. Ook had ik bij een aantal het idee dat het samengestelde klokkies waren. Aan de onderkant van de markt is er een hoop rommel. Het werd leuk vanaf zo'n 2200/2300 euro. En dat kwam even niet uit. Tokio is al duur genoeg als je met een vrouw aan het winkelen bent ;)
pi_135108807
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

heb 'm al taxfree gekocht. Scheelt vijf procent. Niet echt de moeite dus...

Ben aardig op de hoogte van de prijzen, daar m'n zwager Rolexliefhebber is. Heb er zelf een paar op mn verlanglijstje staan; een sub, een datejust en een daytona. Vallen echter allen even buiten budget. Heb tijdens mn jacht op de Speedy een paar heel oude datejusts en airkings gepast, maar die bevielen niet. Ze waren vaak enorm gepolijst, of de band was superslecht, of er zat een lilluke aftermarket imitatieband op. Ook had ik bij een aantal het idee dat het samengestelde klokkies waren. Aan de onderkant van de markt is er een hoop rommel. Het werd leuk vanaf zo'n 2200/2300 euro. En dat kwam even niet uit. Tokio is al duur genoeg als je met een vrouw aan het winkelen bent ;)
Haha ja weet er alles van, Azie is alleen maar shoppen en nog eens shoppen voor vrouwen.
Het is ook wel wat als je er niet zo op uit bent maar er tegenaanloopt. Als je vantevoren weet dat je er een gaat kopen, dan kan je rekening houden met je vakantiebudget.
In Azie zitten wel de meeste horlogeliefhebbers van de wereld. Ook wordt daar het meeste geld uitgegeven aan dergelijke zaken. Rusland is daar trouwens ook erg goed in.
Mijn zwager is toevallig ook een Rolexliefhebber. Jammer genoeg alleen van Rolex. Hij vind andere merken wel mooi, maar hij zou er niet snel een kopen.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:59:26 #144
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_135110113
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Schroevendraaier er tussen zetten, en het lipje waar hij tussen vastklikt wat naar binnen buigen?

Edit: oh, waarschijnlijk toch niet, zal er wel een met een veertje zijn.
ik had zelf geen idee hoe dat werkt noch het gereedschap ervoor. Net zomaar een rand horlogezaak binnengestapt in budapest en het laten maken voor 3, goedkoper kan het bijna niet denk ik. Ze hebben er met een hamer en klein stangetje op lopen tikken( op de sluiting). Geen idee wat ze deden maar het heeft gewerkt
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_135112064
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:59 schreef Drinky het volgende:

[..]

ik had zelf geen idee hoe dat werkt noch het gereedschap ervoor. Net zomaar een rand horlogezaak binnengestapt in budapest en het laten maken voor 3, goedkoper kan het bijna niet denk ik. Ze hebben er met een hamer en klein stangetje op lopen tikken( op de sluiting). Geen idee wat ze deden maar het heeft gewerkt
Als het een simpele dunne vlindersluiting is, dan volstaat licht krommer maken van het binnenste deel. Tevens kan het omgebogen lipje waar het palletje van de sluiting achter klikt wat verbogen worden, zodat deze er beter acherhaakt.
Kan je zelf doen, maar 3 euro is idd niet de moeite als je er geen ervaring mee hebt.
pi_135120307
2lwm3r6.png

Van mijn vriendin gekregen met Kerst
  zondag 5 januari 2014 @ 21:34:38 #147
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_135122118
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:45 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als het een simpele dunne vlindersluiting is, dan volstaat licht krommer maken van het binnenste deel. Tevens kan het omgebogen lipje waar het palletje van de sluiting achter klikt wat verbogen worden, zodat deze er beter acherhaakt.
Kan je zelf doen, maar 3 euro is idd niet de moeite als je er geen ervaring mee hebt.
dat zou kunnen. Ik heb er zelf even naar gekeken en dat was idd het enige wat ik zelf zou doen maar waarschijnlijk zou ik het zelf helemaal verkloten :P

Ben overigens op zoek naar een mooie dress watch voor rond de 100~150. Quartz want seiko 5 is te groot. Alleen geen idee wat. Iemand suggesties?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_135127439
Dit misschien?

BM8241-01EE.jpg

129 Euro, 36mm, eco drive (als je het interessant vind).

http://www.citizenwatch.n(...)ren/BM82/BM8241-01EE
pi_135129671
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:28 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Haha ja weet er alles van, Azie is alleen maar shoppen en nog eens shoppen voor vrouwen.
Het is ook wel wat als je er niet zo op uit bent maar er tegenaanloopt. Als je vantevoren weet dat je er een gaat kopen, dan kan je rekening houden met je vakantiebudget.
In Azie zitten wel de meeste horlogeliefhebbers van de wereld. Ook wordt daar het meeste geld uitgegeven aan dergelijke zaken. Rusland is daar trouwens ook erg goed in.
Mijn zwager is toevallig ook een Rolexliefhebber. Jammer genoeg alleen van Rolex. Hij vind andere merken wel mooi, maar hij zou er niet snel een kopen.
Hou op. Onze hotelkamer lijkt wel een pakhuis :P We komen elk jaar speciaal voor de nieuwjaarsuitverkoop hierheen.

Mijn zwager idem. Al heeft 'ie nog wat andere merken liggen uit de tijd voor 'ie uitsluitend Rolex en Tudor kocht. Heb 'm wel even ziek gemaakt; hij vertelde laatst een mazzeltje te hebben gehad met een 14060 voor mn zusje. Mooi ding. Kwam 'm hier toevallig ook tegen voor omgerekend 2450 euro en da's een stuk minder dan hij ervoor betaald heeft. Heb ik ook over staan twijfelen, maar dat kon helaas echt even niet.
  maandag 6 januari 2014 @ 06:28:21 #150
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_135134507
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:32 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Een linkje naar postnl. Ze kunnen het voor je regelen.
Zoiets heet trouwens "wederuitvoer" blijkbaar.
Aangezien je het natuurlijk wel geopend hebt, weet ik niet of de verzender het verzoek tot wederuitvoer kan indienen of dat je dat zelf bij de douane moet doen.
https://www.postnlpakkett(...)ntvangst-retour.aspx
Heb vandaag bericht van de verkoper ontvangen:
quote:
Thank you for communication.
I checked it before sending out a product, but the abnormality was not found.
I think that I was damaged by an environmental change transporting.
I prepare a new product immediately.
Please send back the clock which I sent the other day.
Thank you.
Sunknots Japan Sakurai
Zo maar eens even contact opnemen met Postnl hoe ik dat verder ga regelen, zou natuurlijk raar zijn als hij in Japan ook weer invoerkosten moet gaan betalen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')