Ze berekenen 21% BTW over het hele bedrag (dus kosten horloge + verzendkosten als totaal). Plus iets van 15 Euro inklaringskosten, en natuurlijk de verzendkosten vanaf de locatie waar je hem vandaan laat komen. Pakjes onder de 22E (incl verzenden) betaal je niks over.quote:Op zondag 29 december 2013 19:57 schreef HansvanOchten het volgende:
Weet ik, maar ik bespaar die 40 euro graag als het kan
Hmm zie hem ook op amazon.com staan voor maar 260 dollar, eens zoeken naar douane regels hiervoor.
Ik ga het denk ik gewoon proberen bespaar sowieso wel 20 euro. Inklaringskosten zal vast geen 40 zijnquote:Op zondag 29 december 2013 13:44 schreef Skv het volgende:
[..]
Kleine kans als het als pakje wordt verzonden. Bij dingen die in een enveloppe komen heb ik nog nooit iets extra te hoeven betalen. Bij pakjes altijd.
Inklaring is meestal rond de 15 Euro.quote:Op zondag 29 december 2013 21:00 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ik ga het denk ik gewoon proberen bespaar sowieso wel 20 euro. Inklaringskosten zal vast geen 40 zijn
Schroevendraaier er tussen zetten, en het lipje waar hij tussen vastklikt wat naar binnen buigen?quote:Op zondag 29 december 2013 21:06 schreef Drinky het volgende:
Is er een goedkope manier om dit op te lossen of moet die hele sluiting vervangen worden?
Ze hebben volgens mij Chinese uurwerkjes en ze zijn wat schreeuwerig voor mijn smaak. Heb er nooit één gehad, maar ik denk dat je meer waar voor je geld kan krijgen. Welk model kijk je naar?quote:Op zondag 29 december 2013 21:25 schreef YupYapYo het volgende:
Wat is jullie ervaring met Ingersoll? Zit er aan te denken om er één aan te schaffen namelijk.
http://www.nlhorloges.nl/(...)bk-herenhorloge.htmlquote:Op zondag 29 december 2013 21:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mij Chinese uurwerkjes en ze zijn wat schreeuwerig voor mijn smaak. Heb er nooit één gehad, maar ik denk dat je meer waar voor je geld kan krijgen. Welk model kijk je naar?
Ik vind 'm heel erg druk, maar als je daar van houdt dan is het een leuk klokje toch?quote:Op zondag 29 december 2013 21:46 schreef YupYapYo het volgende:
[..]
http://www.nlhorloges.nl/(...)bk-herenhorloge.html
hmm...als dat zo is dan kom ik uit op ca. 130. Goedkoopste in NL is 162 en op amazon.uk zelfs 180quote:Op zondag 29 december 2013 21:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Inklaring is meestal rond de 15 Euro.
Er komst volgens mij nog wel weer iets extra's bij als je boven de 150 Euro zit qua import. Ik zou het gewoon lekker hier in de buurt doen, die paar tientjes scheelt je een hoop wachten, een hoop gezeik bij evt. defect en gedonder met de douane en inklaring.
Wat kost ie in de VS dan? En wat betaal je voor shipping?quote:Op zondag 29 december 2013 22:14 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
hmm...als dat zo is dan kom ik uit op ca. 130. Goedkoopste in NL is 162 en op amazon.uk zelfs 180
Wat is deze dan? Hoef ik dan geen importkosten (douane, btw, inklaring) meer te betalen?quote:Op zondag 29 december 2013 22:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat kost ie in de VS dan? En wat betaal je voor shipping?
-edit- had je al genoemd. Dan moet je even de afweging maken of je die 30 wil besparen.
Jawel, alles boven de EUR 22,- (dus $30 of meer, waarbij verzendkosten ook tellen als waarde van het product) kost je importheffing en inklaringskosten. Ikzelf bestel dan ook niks meer buiten de EU, behalve wanneer het per briefpost verstuurd kan worden of als het gaat om klokjes die in de EU niet te krijgen zijn (bijv. mijn onlangs aangeschafte Orient Marshall of een Vostok onderzeeklok).quote:Op zondag 29 december 2013 22:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Wat is deze dan? Hoef ik dan geen importkosten (douane, btw, inklaring) meer te betalen?
Geen ervaring mee, maar volgens mij maken ze goede compressoren.quote:Op zondag 29 december 2013 21:25 schreef YupYapYo het volgende:
Wat is jullie ervaring met Ingersoll? Zit er aan te denken om er één aan te schaffen namelijk.
hmm...leek al te mooi om waar te zijnquote:Op zondag 29 december 2013 22:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Jawel, alles boven de EUR 22,- (dus $30 of meer, waarbij verzendkosten ook tellen als waarde van het product) kost je importheffing en inklaringskosten. Ikzelf bestel dan ook niks meer buiten de EU, behalve wanneer het per briefpost verstuurd kan worden of als het gaat om klokjes die in de EU niet te krijgen zijn (bijv. mijn onlangs aangeschafte Orient Marshall of een Vostok onderzeeklok).
Het lijkt er op dat je die charges al betaalt bij het afrekenen, maar ik heb het wel eens gehad dat je dan alsnog zelf moet betalen.Ik doe het iig niet (meer). Zie ook http://forums.watchuseek.(...)ebay-usa-904069.html
Thx, maar kom ze inderdaad niet tegen met cijfers, en daarbij is de kast vrij strak van ze terwijl ik meer iets zoek zoals die Seiko..quote:Op maandag 30 december 2013 03:17 schreef Skv het volgende:
Mondaine maakt horloges naar die stationsklokken. Weet zo alleen niet of ze met arabische letters komen.
Euh, nou, euh, die? Prachtig ding!quote:Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef Prof_Hoax het volgende:
Wil hebben:
[ afbeelding ]
Iemand nog een idee voor een vergelijkbaar klokje?
Maar als het een "gift" van mijn nicht is dan heb ik toch geen factuur?quote:Op maandag 30 december 2013 22:41 schreef Xetran het volgende:
vaak word je gevraagd om een factuur, als ik mij niet vergis.
Met een beetje googlewerk kan op al je gestelde vragen antwoorden vinden.
Bij bijvoorbeeld amazon.com wordt er alvast een tax fee berekend bovenop je eindtotaal, maar ik weet niet of dat inhoudt dat je verder niets meer hoeft te betalen.
Dan bepalen zij de waarde. Joh, doe niet zo panisch om die paar tientjes. Het wordt zo meer een importtopic ipv een horloge topic.quote:Op maandag 30 december 2013 22:58 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Maar als het een "gift" van mijn nicht is dan heb ik toch geen factuur?
Ik ga hem nu denk ik gewoon bestellen en laat het maar gewoon als gift komen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 00:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan bepalen zij de waarde. Joh, doe niet zo panisch om die paar tientjes. Het wordt zo meer een importtopic ipv een horloge topic.
Ik zou 'm in 't wit doen.quote:Op maandag 30 december 2013 12:27 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Hij is ook nog in het wit:
[ afbeelding ]
Idd, ik heb medelijden met personen die moeilijk doen om een paar tientjes.quote:Op dinsdag 31 december 2013 00:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan bepalen zij de waarde. Joh, doe niet zo panisch om die paar tientjes. Het wordt zo meer een importtopic ipv een horloge topic.
Dan zou ik voor de witte gaan.quote:Op maandag 30 december 2013 12:27 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Hij is ook nog in het wit:
[ afbeelding ]
quote:
Ik denk het ook, m'n andere heeft een zwarte wijzerplaat. Eens wat anders is ook leuk. Ik weet alleen niet of ik zo zot ben op die bruine band. Zal hem eens moeten gaan bekijken ergens.quote:
Gewoon een NATO strap er omheen joh.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:52 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
[..]
Ik denk het ook, m'n andere heeft een zwarte wijzerplaat. Eens wat anders is ook leuk. Ik weet alleen niet of ik zo zot ben op die bruine band. Zal hem eens moeten gaan bekijken ergens.
Ik dacht ook bij mijn Longines, dat vind ik niks, maar als je 'm dan om hebt ziet 't toch best heel gaaf uit hoor.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:52 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
[..]
Ik denk het ook, m'n andere heeft een zwarte wijzerplaat. Eens wat anders is ook leuk. Ik weet alleen niet of ik zo zot ben op die bruine band. Zal hem eens moeten gaan bekijken ergens.
Erg mooi ja.quote:Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef Prof_Hoax het volgende:
Wil hebben:
[ afbeelding ]
Iemand nog een idee voor een vergelijkbaar klokje?
Quartz hoort amper af te wijken, zeker geen 5 seconden per dagquote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:24 schreef So_Surreal het volgende:
Wat is een beetje een normale aantal seconde per dag dat een horloge voor of achter kan gaan lopen ?
Mijn Certina (hiervoor gepost in dit topic) met kinetic loopt zo'n 5 seconde per dag voor, wat ik erg veel vind.
Is de Quartz het soort uurwerk wat er in zit ?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:34 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Quartz hoort amper af te wijken, zeker geen 5 seconden per dag
Ja, maar dit horloge is inderdaad een automaat, geen kineticquote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:43 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Is de Quartz het soort uurwerk wat er in zit ?
Ik kan het nergens terugvinden, en ik heb hem ook maar gekregen: http://www.certina.com/co(...)s-first-day-date#m=4
Heb je ergens toevallig een stuk documentatie waar het staat dat het amper terug hoort te lopen ?
De juwelier zelf zei "Het is normaal dat een 'automaat' iets voor of achter loopt".
Ik heb er gene verstand van hoor, vandaar dat ik nu wat research doe hier.
Weet ook niet wat een automaat inhoudt.
Ik dacht dat de mijne een kinetic was, omdat hij opgeladen wordt door polsbewegingen, want dat is wel gewoon zo, er zit geen batterij in namelijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:49 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ja, maar dit horloge is inderdaad een automaat, geen kinetic
Voor een automaat is 5 seconden per dag best te doen, niks geks aan. Kinetic is eigenlijk een normaal quartz uurwerk, dat zijn batterij oplaadt doormiddel van polsbeweging. Automaten hebben totaal geen batterij. Daarom moet je een automaat ook altijd dragen, of in een watch winder zetten, anders staan ze stil na 48 uur
Nee, er staat zelfs op je dial 'automatic'quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:57 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik dacht dat de mijne een kinetic was, omdat hij opgeladen wordt door polsbewegingen, want dat is wel gewoon zo, er zit geen batterij in namelijk.
Niet elk horloge wat via polsbewegingen wordt opgeladen, is dus een kinetic ?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:59 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Nee, er staat zelfs op je dial 'automatic'
Hou er dus rekening mee, met wat ik hierboven gezegd heb
"Kinetic" is eigenlijk een merk naam. Beetje verwarrend aangezien een mechanische automaat ook kinetisch werkt. Het betekend simpelweg dat het horloge z'n drijfkracht uit beweging opwekt. Ooit is de term "Kinetic" geregistreerd voor een automatische quartz. De verwarring is dan ook eigenlijk niet meer dan logisch. Kort door de bocht genomen betekent het dat als er Kinetic staat dat het een automatisch aangedreven Quartz is. Een mechanisch horloge dat automatisch word aangedreven word simpelweg aangeduidt door "Automatic"quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:05 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Niet elk horloge wat via polsbewegingen wordt opgeladen, is dus een kinetic ?
Preciesquote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:05 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Niet elk horloge wat via polsbewegingen wordt opgeladen, is dus een kinetic ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |