abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190501271
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 12:58 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Ondanks een beetje toeristisch wel een leuk stukje geschiedenis, wat kennelijk al meer dan 500 jaar bestaat. En bier O+

quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:36 schreef Redefine het volgende:

[..]

Praag is inderdaad wel druk. Maar het wordt vaak ook wel schromelijk overdreven. Weliswaar zul je niet in het hoogseizoen moeten gaan. Maar net daarbuiten is het prima te doen. Tenzij iemand natuurlijk niks gewend is. Maar over de hoofden loop je dan weer niet, nou ja buiten het gouden straatje dan in de burcht.
We zijn wel wat gewend, maar hebben er simpelweg weinig trek in :P Eentje in ons gezelschap is ook niet zo goed ter been, dus dan is het ook fijner als je je eigen tempo kan bepalen enzo.
Wat de planning betreft kunnen we waarschijnlijk niet anders dan richting de zomer op pad (al krijg ik ook enorme zin om in de herfst langs wat kastelen te gaan trekken O+ ). Voor het gouden straatje en überhaupt de burcht gaan we gewoon zo vroeg mogelijk om het ergste te ontlopen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:39 schreef Redefine het volgende:
Afhankelijk van hoe lang je er bent, raad ik ook aan om naar Vy¨ehrad te gaan. Dat ligt weliswaar iets buiten het centrum, maar je zit er alsnog zo. Mooie kerk, mooie begraafplaats, mooi park en fraai uitzicht. Verbaas mij er elke keer weer over hoe weinig het genoemd wordt, ook in de reisgidsen etc. die meer dan de standaardlocaties noemen.

Maar buiten dat, Praag is gewoon een prachtige stad.
Dat had ik inderdaad al als uitvalroute op het lijstje gezet, vanwege de rust en ook mooi. Leuk om te horen dat het geen gek idee is :) Thanks!
Verder ook Petrin, Moser (glaswerk) en Muchamuseum genoteerd. Dat laatste zou niet zo groot zijn las ik, maar dat vinden we niet erg. Liever kwaliteit dan kwantiteit, al reppen diverse recensies over een te hoge prijs voor het gebodene.
Moser komt uit Karlsbad, waar ik an sich ook wel langs zou willen, maar dat valt buiten de scope van dit topic :+ Toch leuk om te weten misschien voor de liefhebber, daar hebben ze een museum en een café erbij.
Als we geen kleine detour maken voor een dagje daar, dan zitten er in Praag twee verkooplocaties, Na Příkopě, 12 11000 Praha Czech Republic en Staroměstské náměstí, 603/15 11000 Praha Czech Republic. Er zijn meer glaswerk/kristalfabrieken in de omgeving van Praag, maar daar moet ik nog even induiken.

Wat betreft overnachten zit ik nu te kijken naar een apartement in de wijk Smichov in Malá Strana. Dat lijkt me wel centraal gelegen en er zit een parkeergarage vlakbij.
  zondag 27 juni 2021 @ 08:34:35 #202
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200086351
Heeft er iemand suggesties voor goede, strakke, moderne en vooral schone hotels in Praag voor maximaal ¤80/nacht voor één persoon met ontbijt en goede wifi? Hotel hoeft niet in het centrum te zitten, zolang het wel aan een metrolijn ligt en het liefste aan metrolijn C omdat die lijn rechtstreeks naar het centraal station gaat.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')