Veel plezier vanavond met rukken op het zien van jezelf in de spiegel.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:22 schreef o.us2.0 het volgende:
Oja, "lange afstandsrelaties" binnen NederlandWe wonen niet in een gigantisch land a la Rusland of Canada.
Als je omgeving breda nooit uit bent geweest kan ik me voorstellen dat deze afstand heel groot lijktquote:Op woensdag 25 december 2013 23:22 schreef o.us2.0 het volgende:
Oja, "lange afstandsrelaties" binnen NederlandWe wonen niet in een gigantisch land a la Rusland of Canada.
Ja, die met 3 keer overstappen is best wel sneller, maar voor 'n eerste keer met de trein ook wat minder ontspannen.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:32 schreef DJKoster het volgende:
Grappig, je kunt op dat tijdstip op drie verschillende manieren van Oudenbosch naar Uitgeest komen.
Jouw reis is wel de langste van de drie, maar met het minst aantal keren overstappen. Lekker zitten en uitslapen dus.
De relevantie van jouw post ontgaat me.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:24 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Veel plezier vanavond met rukken op het zien van jezelf in de spiegel.
True, maar met mijn vriendin die op het moment even terug is naar haar eigen land vind ik het maar overdreven als mensen spreken over een lange afstandsrelatie binnen een klein land als Nederland.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je omgeving breda nooit uit bent geweest kan ik me voorstellen dat deze afstand heel groot lijkt
Ik heb inderdaad gekozen voor de langste route, waarbij ik dan wel maar 1 keer hoef over te stappen. Ik ben namelijk nogal bang dat ik bijvoorbeeld bij het verkeerde spoor instap of dat ik te laat kom etc. Dus dan is de langste route voor mij wat makkelijker.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:32 schreef DJKoster het volgende:
Grappig, je kunt op dat tijdstip op drie verschillende manieren van Oudenbosch naar Uitgeest komen.
Jouw reis is wel de langste van de drie, maar met het minst aantal keren overstappen. Lekker zitten en uitslapen dus.
Als je een smartphone hebt, installeer dan de NS Reisplanner Xtra App. Erg handig!
Soms wel, soms niet. Ik reis zo'n beetje 2 keer in de week een lang stuk met de trein (Rotterdam - Zwolle) en ik denk dat ik ongeveer eens in de 4 ritten controle heb. Verder niet echt tips, als je een smartphone met internet hebt kun je de NS reisplanner installeren om te kijken of er nog iets veranderd in je reisschema (sporen, vertraging...) en raak niet in de stress als je een trein mist of deze niet gaat, meestal gaat er een half uurtje later gewoon nog 1, en je mag in elke trein die het traject waar je voor betaald hebt aflegt instappen (dus niet tijdsgebonden zoals bijvoorbeeld vliegtickets of de hogesnelheidstreinen als de ICE en Thalys).quote:Op donderdag 26 december 2013 13:01 schreef iPancakeMix het volgende:
Bedankt voor de tips iedereen! Als je eenmaal in de trein zit, komt er dan ook iemand langs om te controleren of je je kaartje wel hebt etc?
Hou gewoon je la dicht, zeikstraal. Mannetje van zestien die hypernerveus is omdat ie z'n vriendinnetje gaat bezoeken, is toch mooi.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:04 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
True, maar met mijn vriendin die op het moment even terug is naar haar eigen land vind ik het maar overdreven als mensen spreken over een lange afstandsrelatie binnen een klein land als Nederland.
Ja, meestal welquote:Op donderdag 26 december 2013 13:01 schreef iPancakeMix het volgende:
Bedankt voor de tips iedereen! Als je eenmaal in de trein zit, komt er dan ook iemand langs om te controleren of je je kaartje wel hebt etc?
Iets klopt hier niet...quote:Op woensdag 25 december 2013 22:58 schreef iPancakeMix het volgende:
ik ga mijn vriendin zaterdag voor het eerst ontmoeten.
Oh, er over heen gelezen dat een knul van 16 is. Dat verandert de zaak wel.quote:Op donderdag 26 december 2013 13:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hou gewoon je la dicht, zeikstraal. Mannetje van zestien die hypernerveus is omdat ie z'n vriendinnetje gaat bezoeken, is toch mooi.
Zal ik zeker doen!quote:Op donderdag 26 december 2013 22:02 schreef Nielsch het volgende:
Laat je even weten of het gelukt is TS?
Je print het pdfje uit op een A4tje en dat laat je zien als de conducteur erom vraagt. Kijk even of je ook een ID nodig hebt (moet je soms bij je kaartje laten zien), maar ik denk dat dat alleen voor dagkaarten geldt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:42 schreef iPancakeMix het volgende:
Oh, ik vraag me nog iets af. Ik bestel het retourtje vanmiddag online op de site van NS. Is het gewoon de bedoeling dat ik het kaartje uitprint, en dat ik die vervolgens (mits iemand komt controleren) het uitgeprinte kaartje laat zien? En hoe weet ik wanneer de trein stopt op Rotterdam Centraal?
Edit: en Uitgeest natuurlijk.
Stations worden vrijwel altijd omgeroepen. Daarnaast hangen er in de meeste treinen tegenwoordig beeldschermen met informatievoorziening. En Rotterdam CS is vrij.. groot en opvallend. Komt goedquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:42 schreef iPancakeMix het volgende:
Oh, ik vraag me nog iets af. Ik bestel het retourtje vanmiddag online op de site van NS. Is het gewoon de bedoeling dat ik het kaartje uitprint, en dat ik die vervolgens (mits iemand komt controleren) het uitgeprinte kaartje laat zien? En hoe weet ik wanneer de trein stopt op Rotterdam Centraal?
Edit: en Uitgeest natuurlijk.
quote:Op donderdag 26 december 2013 13:01 schreef iPancakeMix het volgende:
Alweer thuis TS of heb je er een lekker lange dag van gemaakt?quote:
Dat is niet eens zo'n vreemde redenatie, gezien de doolhof daar.quote:
je kan niet verdwalen....het is 1 rechte tunnel met een starbucksquote:Op zondag 29 december 2013 15:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is niet eens zo'n vreemde redenatie, gezien de doolhof daar.
quote:Op zondag 29 december 2013 15:22 schreef Toekito het volgende:
[..]
je kan niet verdwalen....het is 1 rechte tunnel met een starbucks
Soms he Toek....quote:
voor mensen zoals TS is verdwalen er niet moeilijk maar imo kan je er niet verdwalen. Dat probeerde ik te zeggen.quote:
Rotterdam CS is een erg groot station maar het is zeker geen doolhof. ik ben ook van mening dat je er niet kan verdwalen.quote:Op zondag 29 december 2013 15:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is niet eens zo'n vreemde redenatie, gezien de doolhof daar.
Perron 0? Is dat net als perron 9 3/4?quote:Op zondag 29 december 2013 15:50 schreef Socios het volgende:
Op geen enkel treinstation kan men verdwalen. Overal is de bewegwijzering uitstekend. En op Rotterdam Centraal bestaat "Perron 0" ook niet meer.
twee nu zelfs hequote:Op zondag 29 december 2013 15:22 schreef Toekito het volgende:
[..]
je kan niet verdwalen....het is 1 rechte tunnel met een starbucks
cutequote:Op zondag 29 december 2013 18:02 schreef iPancakeMix het volgende:
Oh mijn god, ik was jullie helemaal vergeten. Mijn oprechte excuses!
Alles verliep perfect. Mijn vader besloot uiteindelijk om mij 's ochtends weg te bregen met de auto, dus dat was wel fijn. Ik heb toen een enkele reis van Uitgeest direct naar Rotterdam Centraal besteld.
Toen ik aankwam bij mijn vriendin waren ik en mijn vriendin allebei verschrikkelijk zenuwachtig. Ze moest ook huilen van de zenuwen en we stonden te trillen op onze benen, maar uiteindelijk is alles goedgekomen. We zijn naar de bioscoop geweest, naar de snackbar voor een frietje, we zijn langs het Alkmaardermeer gelopen en we hebben een beetje geknuffeld, dus het was echt helemaal geweldig. Het enige nadeel was de terugreis, ik zal het uitleggen:
Ik werd door mijn vriendin's moeder afgezet en mijn vriendin zelf ging ook mee. We namen nog even afscheid en ze barstte in tranen uit, en dat was best wel hartverscheurend, want als je elkaar 5 maanden niet hebt gezien en vervolgens na 1 dag weer weg moet, dan is dat echt heel erg.. pijnlijk. Dus ik stap de trein in om 22:10, want de trein vertrok om 22:12. De trein reed toen weg en ze rende nog even achter de trein aan, echt zielig was dat. Maar even over de treinreis zelf. Er kwam iemand controleren en ik liet mijn e-ticket + ID zien. Ik zei: ''Ja dit is mijn eerste keer reizen, dus daarom koos ik voor deze route omdat ik dan niet hoef over te stappen.'' Vervolgens zei de meneer: ''Oh, dan heb je het niet goed getroffen met deze route, want er is iets veranderd in de route waardoor je bij Amsterdam over moet stappen naar een ander spoor. Dus ik vragen waar dat spoor precies was. ''Bij Amsterdam uitstappen en dan de trap naar beneden en meteen naar rechts. Je kunt ook de borden volgen'' Ik wist niet bij welk station in Amsterdam ik moest uitstappen dus ik stapte per ongeluk uit bij Amsterdam Sloterdijk. Ik realiseerde me toen dat ik nergens naar beneden kon, dus ik weer kei hard de trein in sprinten natuurlijk. Vervolgens kwam ik aan bij Amsterdam Centraal en jahoor, daar heb ik wel de weg kunnen vinden. Ik liep naar het juist spoor, maar toen werd er omgeroepen dat er werkzaaheden waren aan het spoor, waardoor er vertraging was opgelopen. Dus ik naar zo'n NS meneertje lopen: ''Ja wat moet ik nu doen?'' Vervolgens ging de meneer de snelste route voor mij zoeken. Het was inmiddels al 11 uur geweest. Hij zei dat ik om 23:07 de trein moest nemen naar Utrecht Centraal, waar ik over moest stappen naar spoor 8, die me eindelijk zou brengen naar mijn eindbestemming: Rotterdam Centraal, want daar zou ik door mijn ouders opgehaald worden. Gelukkig is het overstappen keurig verlopen en stond ik om 0:25 op Rotterdam Centraal, waar mijn ouders op me stonden te wachten. Ik heb er in ieder geval veel van geleerd, en ik wil ook jullie bedanken voor alle gegeven adviezen. Ik stel het echt op prijs!
Hier nog een fototje van ik en m'n vriendin:
[ afbeelding ]
ook een voorinquote:
wtf!!! Ik ga maandag opslag vragen!quote:Op zondag 29 december 2013 18:39 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ook een voorintegenover de hema in de punt zeg maar
Uitgebreid: https://www.ov-chipkaart.nlquote:Op zondag 29 december 2013 18:17 schreef iPancakeMix het volgende:
Nu ik hier toch ben: Kunnen jullie mij een uitgebreide uitleg geven van hoe een OV-chipkaart werkt en hoe ik het toepas in de praktijk? Ik overweeg namelijk een OV-chipkaart aan te vragen voor toekomstige reizen.
Leuk verhaal, mooi dat het grootendeels op rolletjes liep!quote:Op zondag 29 december 2013 18:02 schreef iPancakeMix het volgende:
Oh mijn god, ik was jullie helemaal vergeten. Mijn oprechte excuses!
Alles verliep perfect. Mijn vader besloot uiteindelijk om mij 's ochtends weg te bregen met de auto, dus dat was wel fijn. Ik heb toen een enkele reis van Uitgeest direct naar Rotterdam Centraal besteld.
Toen ik aankwam bij mijn vriendin waren ik en mijn vriendin allebei verschrikkelijk zenuwachtig. Ze moest ook huilen van de zenuwen en we stonden te trillen op onze benen, maar uiteindelijk is alles goedgekomen. We zijn naar de bioscoop geweest, naar de snackbar voor een frietje, we zijn langs het Alkmaardermeer gelopen en we hebben een beetje geknuffeld, dus het was echt helemaal geweldig. Het enige nadeel was de terugreis, ik zal het uitleggen:
Ik werd door mijn vriendin's moeder afgezet en mijn vriendin zelf ging ook mee. We namen nog even afscheid en ze barstte in tranen uit, en dat was best wel hartverscheurend, want als je elkaar 5 maanden niet hebt gezien en vervolgens na 1 dag weer weg moet, dan is dat echt heel erg.. pijnlijk. Dus ik stap de trein in om 22:10, want de trein vertrok om 22:12. De trein reed toen weg en ze rende nog even achter de trein aan, echt zielig was dat. Maar even over de treinreis zelf. Er kwam iemand controleren en ik liet mijn e-ticket + ID zien. Ik zei: ''Ja dit is mijn eerste keer reizen, dus daarom koos ik voor deze route omdat ik dan niet hoef over te stappen.'' Vervolgens zei de meneer: ''Oh, dan heb je het niet goed getroffen met deze route, want er is iets veranderd in de route waardoor je bij Amsterdam over moet stappen naar een ander spoor. Dus ik vragen waar dat spoor precies was. ''Bij Amsterdam uitstappen en dan de trap naar beneden en meteen naar rechts. Je kunt ook de borden volgen'' Ik wist niet bij welk station in Amsterdam ik moest uitstappen dus ik stapte per ongeluk uit bij Amsterdam Sloterdijk. Ik realiseerde me toen dat ik nergens naar beneden kon, dus ik weer kei hard de trein in sprinten natuurlijk. Vervolgens kwam ik aan bij Amsterdam Centraal en jahoor, daar heb ik wel de weg kunnen vinden. Ik liep naar het juist spoor, maar toen werd er omgeroepen dat er werkzaaheden waren aan het spoor, waardoor er vertraging was opgelopen. Dus ik naar zo'n NS meneertje lopen: ''Ja wat moet ik nu doen?'' Vervolgens ging de meneer de snelste route voor mij zoeken. Het was inmiddels al 11 uur geweest. Hij zei dat ik om 23:07 de trein moest nemen naar Utrecht Centraal, waar ik over moest stappen naar spoor 8, die me eindelijk zou brengen naar mijn eindbestemming: Rotterdam Centraal, want daar zou ik door mijn ouders opgehaald worden. Gelukkig is het overstappen keurig verlopen en stond ik om 0:25 op Rotterdam Centraal, waar mijn ouders op me stonden te wachten. Ik heb er in ieder geval veel van geleerd, en ik wil ook jullie bedanken voor alle gegeven adviezen. Ik stel het echt op prijs!
Hier nog een fototje van ik en m'n vriendin:
[ afbeelding ]
TS is 16 he?quote:Op zondag 29 december 2013 23:05 schreef Adelante het volgende:
Je vriendin 5 maanden niet zien voor een reisafstand van 150km? Ik snap er niks van ws, maar ben dan ook andere afstanden gewend...
Toen ik een internetrelatie had kon het ook pas na 2.5 maandquote:Op zondag 29 december 2013 23:05 schreef Adelante het volgende:
Je vriendin 5 maanden niet zien voor een reisafstand van 150km? Ik snap er niks van ws, maar ben dan ook andere afstanden gewend...
TS is 16, dezelfde fout had ik in het begin ook gemaakt.quote:Op zondag 29 december 2013 23:05 schreef Adelante het volgende:
Stoer hoor. Iedereen heeft een ander referentiekader, grapjas. Waarom zou iemand zich moeten schamen als diegene iets niet weet? Vragen kost niks en maakt je alleen maar wijzerquote:Op woensdag 1 januari 2014 15:28 schreef Roadtrip het volgende:
Dit is echt vrij triest.
Een lange afstandsrelatie binnen Nederland![]()
Een relatie met iemand die je nog niet ontmoet hebt![]()
Op je 16e voor het eerst alleen met de trein gaan![]()
Niet weten hoe de trein werkt![]()
Daar een topic over openen![]()
FYI toen ik 16 was vloog ik alleen naar de VS.
Het leukste is dat je met goede bluf en tactisch geplaatste arrogantie verder komt in het leven.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:03 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Stoer hoor. Iedereen heeft een ander referentiekader, grapjas. Waarom zou iemand zich moeten schamen als diegene iets niet weet? Vragen kost niks en maakt je alleen maar wijzerLijkt me beter dan met misplaatste arrogantie proberen te verbergen dat je eigenlijk niets weet en onervaren bent met een bepaald onderwerp, wat ik helaas veel vaker tegenkom...
Eerlijkheid duurt het langstquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:05 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het leukste is dat je met goede bluf en tactisch geplaatste arrogantie verder komt in het leven.
Ik heb keihard gelogen op mijn sollicitatie. Ik ben de beste werknemer en heb opnieuw salaris verhoging.quote:
quote:Op zondag 29 december 2013 18:02 schreef iPancakeMix het volgende:
Ik werd door mijn vriendin's moeder afgezet en mijn vriendin zelf ging ook mee. We namen nog even afscheid en ze barstte in tranen uit, en dat was best wel hartverscheurend, want als je elkaar 5 maanden niet hebt gezien en vervolgens na 1 dag weer weg moet, dan is dat echt heel erg..
Mooi verhaal jongen!quote:Op woensdag 25 december 2013 22:58 schreef iPancakeMix het volgende:
Hallo allemaal. Ik heb een lange afstandsrelatie en ik ga mijn vriendin zaterdag voor het eerst ontmoeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |