Oke, duidelijkquote:Op woensdag 25 december 2013 15:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleem tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal een supplement gekocht te worden.
Slecht excuus, voor reizigers wordt het er niet duidelijk op.quote:Op woensdag 25 december 2013 17:03 schreef dennistd het volgende:
Komt doordat er alleen per treinserie het toeslagbericht kan worden weergegeven
D-treinquote:Op woensdag 25 december 2013 15:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaaldquote:Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende:
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
quote:<v1:MaterieelNummer>000000-09514-0</v1:MaterieelNummer>
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam.quote:Op woensdag 25 december 2013 18:09 schreef Prins_Pils het volgende:
Welke stellen zoek je dan? Trainzonline of Auran DLS al geprobeerd?
Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond?quote:Op woensdag 25 december 2013 14:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID. Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden
. Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines
jawel, maar niet waar Darkwing woontquote:Op woensdag 25 december 2013 21:00 schreef Woods het volgende:
[..]
Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond?
Snap de discussie wel, ze moeten de site dan hernoemen naar omdaquote:Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda () zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
moeten ze beter programmeren. Zo moeilijk is het niet om er een stationscheck op los te laten?quote:Op woensdag 25 december 2013 17:03 schreef dennistd het volgende:
Komt doordat er alleen per treinserie het toeslagbericht kan worden weergegeven
Niet jouw fout imo, als de info verkeerd aangeleverd wordt...quote:Op woensdag 25 december 2013 18:13 schreef somoht het volgende:
[..]
Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaald.
Had nog een tijdje een andere InfoPlus stroom waar ze wel in zaten en kan wel vertellen dat
1. Er zaten alleen materiaalnummers in van NS. Niet van Veolia,CXX,Syntus,Arriva. Van Arriva kan je het overigens gewoon van treinviewer.nl trekken. Arriva-treinen stond ook een tijdje op ovradar.nl
2. InfoPlus heeft moeite met ingekorte treinen, dan staat er in DVS een te lange trein. In die andere InfoPlus feed kon ik die makkelijker herkennen doordat er geen materiaalnummer ingevuld was. Volgens mij is materiaalsamenstellingen wel verbeterd sinds eerste publicatie DVS.
3. Het zal niet de dood zijn van treinspotten, in het bus/tram/metro vervoer staan alle materiaalnummers ook op ovradar.nl. Alleen krijg je betere appjes die aangeven dat tante Sjaan niet in treinstel 4231 moet stappen voor Leeuwarden want die blijft achter in Zwolle.
4. Geloof dat het de enige informatie is die gefilterd wordt in DVS. Misschien dat er bij InfoPlus RITinfo ook nog wat extra dingen weggaan zoals de supergeheime info "trein 96xx rijdt door als 44xx"
Het zag er zo uit
[..]
Christrains.com maakt nederlandse treinstellen voor TS2014.quote:Op woensdag 25 december 2013 18:35 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam.Ik geloof dat die dingen die je zei op Trainz slaan, dat is een andere game.
Ook bij hem ontbreken dingen als locomotieven en de ICE3.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:54 schreef AIex het volgende:
[..]
Christrains.com maakt nederlandse treinstellen voor TS2014.
Als je tijdens de rit vertraging hebt kun je op zoek gaan naar de Schäffner (de boordchef) om te vragen naar je aansluitingen. Als vasthouden niet mogelijk is (bijvoorbeeld door een te grote vertraging), dan krijg je het advies om naar het loket te gaan waar dan vervangend vervoer wordt geregeld, bijvoorbeeld met een trein later.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:50 schreef kurk_droog het volgende:
Interrail geboekt maar voor 180 euro en dan nog wat reserveringen erop maar maak mij alleen zorgen om de overstap op muchen als ik vertraging heb opgelopen![]()
Er gaat er eentje om 1530 ook maar dan met een extra overstap in Wolfs dacht ik. Hopelijk rijden ze vanaf Frankfurt gewoon op tijd want ik moet vanaf Zell am See nog naar Hinterglemmquote:Op donderdag 26 december 2013 01:54 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik zou inderdaad niet op 10 minuten gaan gokken.. kan dat niet wat ruimer?
Oke, bedankt voor de tipquote:Op donderdag 26 december 2013 02:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je tijdens de rit vertraging hebt kun je op zoek gaan naar de Schäffner (de boordchef) om te vragen naar je aansluitingen. Als vasthouden niet mogelijk is (bijvoorbeeld door een te grote vertraging), dan krijg je het advies om naar het loket te gaan waar dan vervangend vervoer wordt geregeld, bijvoorbeeld met een trein later.
Eventuele reserveringen worden dan omgeboekt of komen te vervallen, in het laatste geval krijg je je geld voor de reserveringen terug.
Die zie ik nergens staan in de planner?quote:Op donderdag 26 december 2013 02:11 schreef James1988 het volgende:
Met een InterRail kun je in principe iedere trein nemen die je wilt (m.u.v. treinen waarvoor een reservering verplicht is).
Als ik jou was zou ik die IC van 15:19 laten schieten en kiezen voor de Railjet van 15:34, dat is namelijk een stuk meer trein voor je geld.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Station/halte Datum/Tijd Spoor Producten München Hbf V 28.12.13 15:34 11 RJ 69 railjet mobiele boordservice (snacks en dranken) Bistro Cafe Rolstoelplaats rolstoelplaats - aanmelding tel. +43 (0) 5 1717 Treingebonden instaphulp wc geschikt voor rolstoelreizigers Telefoon-/Rustruimte Kinderbioscoop Salzburg Hbf A 28.12.13 17:02 4CF Salzburg Hbf V 28.12.13 17:08 9DE REX 1512 RegionalExpress Fietstransport beperkt mogelijk alleen 2e Klas Zustieg im Nahverkehr (REX, R, S-Bahn) nur mit gültiger Fahrkarte Zell am See A 28.12.13 18:45 3 Duur: 3:11; rijdt dagelijks Overg.: Salzburg Hbf |
Prinsiequote:Op donderdag 26 december 2013 01:54 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik zou inderdaad niet op 10 minuten gaan gokken.. kan dat niet wat ruimer?
Niet iedere keer dit melden hè.quote:Op donderdag 26 december 2013 07:55 schreef greavy het volgende:
Ik zat even in de IC Den Haag- Venlo te kijken van vorige week woensdag, en volgens InfoPlus DVS reed IC1934 Venlo-Eindhoven met VIRM4+E-loc: http://ovtijden.com/infoplus/mat/1934/20131218/
Foutje!
Oh noes!quote:Op donderdag 26 december 2013 07:55 schreef greavy het volgende:
Ik zat even in de IC Den Haag- Venlo te kijken van vorige week woensdag, en volgens InfoPlus DVS reed IC1934 Venlo-Eindhoven met VIRM4+E-loc: http://ovtijden.com/infoplus/mat/1934/20131218/
Foutje!
Zal dat Vlissingen -> Leeuwarden zijn denk ik?quote:Op donderdag 26 december 2013 10:32 schreef Nielsch het volgende:
Wat zijn de langste reistijden tussen 2 stations in hier in Nederland?
Ik bedoel zonder tussenstop.quote:Op donderdag 26 december 2013 10:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zal dat Vlissingen -> Leeuwarden zijn denk ik?
Oooh tussenstop, ik dacht overstapquote:Op donderdag 26 december 2013 10:44 schreef Nielsch het volgende:
Den Bosch - Utrecht is 29 minuten. Is er een langere?
Dat is het langste ja. Het langste zonder stations tegen te komen is Apeldoorn-Amersfoort: 24 minuten. IC-D Rotterdam-Schiphol is langer, maar daar kom je nog door Hoofddorpquote:
Wel een extra overstap maar qua aankomst maakt het zeker niet uit inderdaad, goede optie inderdaad. Zou die trein te vol zitten als ik zonder reservering kom aankakken?quote:Op donderdag 26 december 2013 02:35 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk geeft NS Hispeed 'm niet weer omdat er een eerdere trein gaat. Het is in ieder geval deze trein:
[ code verwijderd ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |