abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134673291
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 00:11:31 #2
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134673356
Plaatje wat hoort bij de topic-titel, warm land, flinke stad, smalspoor? geëlektrificeerd spoor maar waar? Treintje lijkt me Spaans/Portugees maar kan het niet thuisbrengen, iemand?

Is het wel een trein?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134673468
je kunt eens in Bolivia zoeken of zo?
  woensdag 25 december 2013 @ 00:16:38 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134673522
Is het niet een of ander noord-Italiaans (tandrad)bergtreintje uit het jaar kruik?
  woensdag 25 december 2013 @ 00:16:55 #5
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134673539
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
je kunt eens in Bolivia zoeken of zo?
:N Staat niet op Streetview
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134673573
Topics die met waar beginnen :')
pi_134673592
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:18 schreef b2py het volgende:
Topics die met waar beginnen :')
users die alleen maar in leugens kunnen leven :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 00:18:40 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134673600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een YPR (pantservoertuig) heeft het ergens in Drenthe ook weleens van een VIRM verloren.
mja, die kopbak lag toen ook behoorlijk in de prak, maar is destijds wel hersteld
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 december 2013 @ 00:18:53 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134673612
Leuk, die Streetviewquiz. Maar veel te moeilijk.

Ook leuk: die quiz is afgeleid van het oer-Google Maps-spel dat ik ooit in een dronken bui ben gestart...

MEN / Google Earth Quiz Editie Nederland
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134673641
quote:
14s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, die kopbak lag toen ook behoorlijk in de prak, maar is destijds wel hersteld
Ja ik heb toen die foto nog opgezocht
  woensdag 25 december 2013 @ 00:20:29 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134673670
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:16 schreef James1988 het volgende:
Is het niet een of ander noord-Italiaans (tandrad)bergtreintje uit het jaar kruik?
Heeft me geholpen zou deze kunnen zijn:

http://genova.erasuperba.(...)enino-genova-casella

woensdag 25 december 2013 @ 00:22:59 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134673782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:20 schreef bork het volgende:

[..]

Heeft me geholpen zou deze kunnen zijn:

http://genova.erasuperba.(...)enino-genova-casella

[ afbeelding ]
Hij lijkt er in ieder geval wel op :Y
  woensdag 25 december 2013 @ 00:23:55 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134673822
quote:
12s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hij lijkt er in ieder geval wel op :Y
identieke palen (bovenleiding) :Y
pi_134673915
leuk lijntje wel zo te zien :)
  woensdag 25 december 2013 @ 00:27:41 #15
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134673941
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 00:28:20 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134673956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:11 schreef bork het volgende:
Plaatje wat hoort bij de topic-titel, warm land, flinke stad, smalspoor? geëlektrificeerd spoor maar waar? Treintje lijkt me Spaans/Portugees maar kan het niet thuisbrengen, iemand?

[ afbeelding ]

Is het wel een trein?
Het is in Genua. Straat moet ik nog even zoeken
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 december 2013 @ 00:30:13 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134674011
Ben er al bijna Stadio Luigi Ferraris zie je.
pi_134674018
https://maps.google.nl/?l(...)cbp=12,50.81,,0,3.65

(Maar ik wil geen nieuwe opgave posten dus ik hou het bij dit topic. :P )

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2013 00:31:01 ]
  woensdag 25 december 2013 @ 00:31:33 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134674045
quote:
Yep :Y
Keurig Igen _O_
an thx! :)

Blijft leuk, hulp van treinvriendjes is altijd fijn ^O^
  woensdag 25 december 2013 @ 00:31:57 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134674060
De Velaro D is eindelijk in dienst, maar de reizigers die er al in hebben gezeten zijn kritisch volgens Tagesspiegel. Zo zouden de stopcontacten onlogisch zijn geplaatst, zouden de stoelen 'te hard zitten' en ontbreekt draadloos internet. Daarna gaat Tagesspiegel verder over de leveringsproblemen en dat de BR 407 nog niet naar het buitenland mag.

Ik denk dat de eerste twee kritiekpunten wel mee zullen vallen: van de stopcontacten weet je zo waar ze zitten en de stoelen moeten nog ingezeten worden. Het gebrek aan draadloos internet is wel een terecht punt (de rest van de ICE-vloot heeft het tenslotte ook) maar dat zal vast nog wel worden ingebouwd door Telekom.

Ik vind de stopcontacten in de Thalys op een logischere (en handigere) plaats zitten dan in de ICE: ze zitten in de voet van de stoel van degene voor je i.p.v. verstopt tussen de stoelen.
pi_134674648
Stopcontacten en internet, daar is het waar het tegenwoordig om gaat? :')

Echt hoor, ronduit absurd dat een trein daarop beoordeeld wordt.

Die nieuwe ICE is samen met ICE-3 'the nuts'.
pi_134674659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:54 schreef Socios het volgende:
Stopcontacten en internet, daar is het waar het tegenwoordig omgaat? :')

Echt hoor, ronduit absurd dat een trein daarop beoordeeld wordt.

Die nieuwe ICE is samen met ICE-3 'the nuts'.
:')
pi_134674738
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:54 schreef b2py het volgende:

[..]

:')
Ja, het moet maar eens afgelopen zijn met dat gezeur om stroom en wifi overal (geldt niet alleen voor de trein).

Indien men het per se gebruiken wil, zorgt met maar voor een apparaat met goede accu en is er 3G/4G.

Geniet gewoon van een treinreis, vooral in een mooie ICE.
  woensdag 25 december 2013 @ 01:01:33 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134674864
Ik ben het met Socios eens hoor :s)

Stopcontacten en wifi zijn leuke extraatjes en zullen zeker hun aantrekkingskracht hebben ("nu kun je ook werken in de trein"), maar het zijn ook dingen die relatief makkelijk aan te passen zijn. Veel belangrijker is dat die trein rijdt, en dat gebeurt nu (eindelijk) ook :)

Het gejank om de stoelen is helemaal grappig. Er worden stoelen van 15 jaar oud, waar tienduizenden mensen op hebben gezeten, vergeleken met stoelen waar hoogstens een paar watertonnen op hebben gestaan. (En ja, ik weet dat ik zeurde over de stoelen in de V250, maar die waren echt hard, oncomfortabel en opeengepropt)
pi_134675052
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben het met Socios eens hoor :s)

Stopcontacten en wifi zijn leuke extraatjes en zullen zeker hun aantrekkingskracht hebben ("nu kun je ook werken in de trein")
Als de trein wel op tijd rijdt is het "huu huu ik ben op tijd op kantoor. Maar eens kijken of ik dan niet een uurtje eerder weg kan vanmiddag."

Als de trein niet op tijd is is het moord en brand "huu ik kan niet werken"

Als er in de trein Wifi is "is dat niet meer dan normaal" (nee, dat is het niet)

Als er in de trein geen wifi is "moet de vervoerder aansprakelijk gesteld worden voor gederfde werk-uren"

Denk eens na met zijn allen of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')