SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Second Round
Friday December 20 (20:00 uur)
Peter Wright 4-2 Per Laursen
Raymond van Barneveld 4-3 Jamie Caven
Phil Taylor 3-4 Michael Smith
Saturday December 21 (20:00 uur)
Andy Hamilton 1-4 Richie Burnett
Robert Thornton 4-0 Beau Anderson
Kim Huybrechts 3-4 Ian White
Sunday December 22
Afternoon Session (13:30 uur)
Brendan Dolan 1-4 Gary Anderson
Kevin Painter 4-0 Paul Nicholson
Simon Whitlock 4-0 Jarkko Komula
Evening Session (20:00 uur)
Wes Newton 4-0 John Part
John Henderson 3-4 Mark Webster
Michael van Gerwen 4-1 Kevin McDine
Monday December 23 (20:00 uur)
James Wade 4-3 Andy Smith
Mervyn King 4-2 Ricky Evans
Adrian Lewis 4-1 Vincent van der Voort
Friday December 27
Justin Pipe v Devon Petersen
Third Round
Wes Newton v Robert Thornton
Richie Burnett v Ian White
Simon Whitlock v Kevin Painter
Michael Smith v Peter Wright
Mark Webster v Raymond van Barneveld
Saturday December 28
Adrian Lewis v Mervyn King
James Wade v Pipe/Petersen
Michael van Gerwen v Gary Anderson
Wright/MSmith v Newton/Thornton
Burnett/White v Whitlock/Painter
Sunday December 29 (20:00 uur)
MVG/Ganderson v Barneveld/Webster
Lewis/King v Pipe/Petersen/Wade
Monday December 30 (20:00 uur)
Semi-Finals
Wednesday January 1 (21:00 uur)
Final
Format
Preliminary Round - Best of seven legs
First Round - Best of five sets
Second Round - Best of seven sets
Third Round - Best of seven sets
Quarter-Finals - Best of nine sets
Semi-Finals - Best of 11 sets
Final - Best of 13 sets
Prijzengeld
Winner - £250,000
Runner-up - £100,000
Semi-finalist - £50,000
Quarter-finalist - £25,000
Third round losers - £15,000
Second round losers - £10,000
First round losers - £6,000
Preliminary round losers - £3,500
Uitzendingen
Sky Sports
RTL7quote:De presentatie van het WK darts is in handen van Marcel Maijer en Koert Westerman. De analyses worden verzorgd door Co Stompé, Roland Scholten en Vincent van der Voort. Het commentaar door Jacques Nieuwlaat, Frank Vischschraper, Albert Mantingh en Niels de Ruiter. Meepraten met de uitzending kan via twitterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Wie wint het WK?
• Phil Taylor
• Michael van Gerwen
• James Wade
• Adrian Lewis
• Raymond van Barneveld
• Iemand anders.
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier![]()
58quote:
quote:
hij zou het ook zomaar niet kunnen wordenquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:19 schreef hafcfan het volgende:
Lewis zou zomaar 16x wereldkampioen kunnen worden
OMG OMG OMGquote:
Gooit ook sneller 99+ als je scorend goed bent en Lewis snel uitgooitquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:23 schreef Marcoss het volgende:
4-1 verliezen met 99+ gemiddeld, dat zal ook niet vaak gebeuren
Morgen???quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:23 schreef AFCNiels het volgende:
Jammer dat sommigen de dartssport niet erg serieus lijken te nemen, ik hoop morgen wel op een wat hoger niveau.
watquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:23 schreef AFCNiels het volgende:
Jammer dat sommigen de dartssport niet erg serieus lijken te nemen, ik hoop morgen wel op een wat hoger niveau.
of na de kerst.quote:
Inderdaad, als je niet aan je dubbels toekomt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:23 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Gooit ook sneller 99+ als je scorend goed bent en Lewis snel uitgooit.
200 max.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:23 schreef ManScat het volgende:
Hoeveel geld zal Scholten krijgen voor dat Telfort stickertje?
ja ik zit idd weleens te denken wat het theoretisch maximum is, maar dat is hoger dan 167 (al je eigen legs in een 9darter winnen). Als je 2 x 180 gooit in alle legs die je tegenstander met een 9darter wint, dan gaat dat gemiddelde nog verder omhoog en is het maximum afhankelijk van het format.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:23 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens ouwe reus. Painterquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Alle potjes worden mooi. Ook Painter v Whitlock vind ik een interessante wedstrijd.
Wade-Pipequote:Op dinsdag 24 december 2013 00:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Alle potjes worden mooi. Ook Painter v Whitlock vind ik een interessante wedstrijd.
Nu weer 3 dagen niks da's nog veel kutterquote:
De helft van die legs moet je dan zelf een 9-darter gooien hè.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ik zit idd weleens te denken wat het theoretisch maximum is, maar dat is hoger dan 167 (al je eigen legs in een 9darter winnen). Als je 2 x 180 gooit in alle legs die je tegenstander met een 9darter wint, dan gaat dat gemiddelde nog verder omhoog en is het maximum afhankelijk van het format.
Ook over Taylor?quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:26 schreef MolFan het volgende:
[..]
Lewis is altijd positief over iedereen, mag hem wel
Is gewoon een goede speler en fair in z'n interviews naar anderen ja, heeft ook wel mijn sympathie vaak.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:26 schreef MolFan het volgende:
[..]
Lewis is altijd positief over iedereen, mag hem wel
Ja alhoewel hij er denk ik anders over denkt maar het blijft zijn leermeester zowel financieel als qua mentale hulp etc.quote:
Die komen uit hetzelfde dorp en kennen elkaar toch al heel lang?quote:
Toch heeft Van der Voort ook gewoon 44% op zijn dubbelsquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:23 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ja, z'n mentor.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:27 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Die komen uit hetzelfde dorp en kennen elkaar toch al heel lang?
ja klopt, je eigen legs in een 9darter winnen en de legs die je verliest 2 keer 180 gooien (moet je tegenstander wel zijn eigen legs ook in 9darters winnen.)quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De helft van die legs moet je dan zelf een 9-darter gooien hè.
Dat hij twee keer het WK gewonnen heeft en dat moet Van Gerwen nog maar zien te doen op de vraag of het hem dwars zat dat de bookies MVG als favoriet zien.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:27 schreef Marcoss het volgende:
Die Lewis brabbelde even wat onverstaanbaars
Last 16 (Head to Head)quote:
Whitlock stond ook goed te speren op het eind tegen Komula. Al is Painter gruwelijke goed op de dubbels dit toernooi.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:26 schreef MolFan het volgende:
[..]
Helemaal mee eens ouwe reus. Painter
Die wedstrijd tussen Webster & van Barneveld sloeg in 2010 nergens op.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Last 16 (Head to Head)
Michael Smith 2-2 Peter Wright (Major: 0-1)
Wes Newton 4-10 Robert Thornton (Major: 0-2)
Simon Whitlock 8-7 Kevin Painter (Major: 1-0)
Richie Burnett 2-4 Ian White (Major: 1-0)
-
Michael van Gerwen 12-6 Gary Anderson (Major: 0-2)
Mark Webster 3-5 Raymond van Barneveld (World Championship: 1-0)
Adrian Lewis 4-16 Mervyn King (Major: 1-0)
James Wade 7-2 Pipe/Petersen (Major: 1-0)
Logisch dat de bookies MvG als favoriet zien want laatste keer won MvG van hem + hij staat 2de etc etc. Dat nemen ze allemaal mee in hun quoteringenquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat hij twee keer het WK gewonnen heeft en dat moet Van Gerwen nog maar zien te doen op de vraag of het hem dwars zat dat de bookies MVG als favoriet zien.
Het is een WK, iemand moet dan derde worden!quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die wedstrijd tussen Webster & van Barneveld sloeg in 2010 nergens op.
Webbyquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die wedstrijd tussen Webster & van Barneveld sloeg in 2010 nergens op.
Maar geen geld, toch maar weer een keer een triple proberen te rakenquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:29 schreef RemcoW23 het volgende:
Stompe en Scholten zometeen op de app:
"Eindelijk 3 dagen van die debiel af"
Halve finale vorig jaar al vergeten?quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat hij twee keer het WK gewonnen heeft en dat moet Van Gerwen nog maar zien te doen op de vraag of het hem dwars zat dat de bookies MVG als favoriet zien.
?quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Halve finale vorig jaar al vergeten?
Die 83 finish van MVGquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja was mooi, Taylor tegen nog iemand.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarom blijf ik bij Pipe - Thornton in de finale.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:34 schreef F.M.D. het volgende:
van gerwen moet eerst langs van barneveld en anderson. dat wordt moeilijk zat. van gerwen zal zijn niveau moeten opkrikken en dat gaat hij waarschijnlijk ook doen.
Beide moet hij makkelijk kunnen pakken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:34 schreef F.M.D. het volgende:
van gerwen moet eerst langs van barneveld en anderson. dat wordt moeilijk zat. van gerwen zal zijn niveau moeten opkrikken en dat gaat hij waarschijnlijk ook doen.
Zou er geld op inzettenquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Daarom blijf ik bij Pipe - Thornton in de finale.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Die 83 finish van MVG![]()
![]()
Dat was trouwens wel de kwartfinale toch, halve was tegen Wade
quote:
makkelijk weet ik niet. anderson kan ook moeiteloos gemiddelden van 105+ gooien en dan kun je van iedereen winnen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:36 schreef MolFan het volgende:
[..]
Beide moet hij makkelijk kunnen pakken.
Zijn in ieder geval allebei fantastisch om naar te kijken als het looptquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:34 schreef QuistNix20 het volgende:
Toch zie ik liever Lewis gooien dan MvG. De stijl van Lewis spreekt me meer aan.
Anderson wint nooit wat op een WK. Dat is het voorbeeld van het eeuwige talent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:38 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
makkelijk weet ik niet. anderson kan ook moeiteloos gemiddelden van 105+ gooien en dan kun je van iedereen winnen.
hij haalde de finale in 2011quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:38 schreef MolFan het volgende:
[..]
Anderson wint nooit wat op een WK. Dat is het voorbeeld van het eeuwige talent.
Ik weet niet of dat al kan, nooit gedaan.quote:
Ook een aap vangt weleens een nootje. Hij is niet constant genoeg voor de top 4.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:41 schreef Marcoss het volgende:
Anderson had een fantastische run in 2011 ja, toen veegde hij van Barneveld, Priestley en Jenkins van het bord
Nee, maar daarom is hij niet direct kansloos tegen van Gerwen..quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:41 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ook een aap vangt weleens een nootje. Hij is niet constant genoeg voor de top 4.
Jawel want MvG zijn standaard niveau ligt hoger. Anderson kan op een slechte dag 85 gemiddeld gooien zul je bij MvG zelden tot nooit zien. Plus als MvG meteen gaan beuken gaat het bij Anderson in zijn hoofd zitten dat is al meermaals gebleken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, maar daarom is hij niet direct kansloos tegen van Gerwen..
Hij kan winnen van MvG met 105 bvb. Maar er dan ook weer kansloos af tegen Lewisquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef MolFan het volgende:
[..]
Jawel want MvG zijn standaard niveau ligt hoger. Anderson kan op een slechte dag 85 gemiddeld gooien zul je bij MvG zelden tot nooit zien. Plus als MvG meteen gaan beuken gaat het bij Anderson in zijn hoofd zitten dat is al meermaals gebleken.
Kan die niet format is langerquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:47 schreef Sportex het volgende:
[..]
Hij kan winnen van MvG met 105 bvb. Maar er dan ook weer kansloos af tegen Lewis
tuurlijk kan die dat wel. hij heeft in het verleden wel eens phil taylor gesloopt over best of 13 sets.quote:
Denk ook dat hij wint hoorquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef MolFan het volgende:
Wat gaan we erop inzetten mannen? MvG gaat hem slopen denk ik
Michael gooide volgens mij jarenlang 85 en minder gemiddeld, zeg maar na het WK van 2008 tot aan de partij tegen Whitlock op het WK 2012.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef MolFan het volgende:
[..]
Jawel want MvG zijn standaard niveau ligt hoger. Anderson kan op een slechte dag 85 gemiddeld gooien zul je bij MvG zelden tot nooit zien. Plus als MvG meteen gaan beuken gaat het bij Anderson in zijn hoofd zitten dat is al meermaals gebleken.
Zijn eerste tv pot was direct 100+ en totaal niet 85, was tegen Adams.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Michael gooide volgens mij jarenlang 85 en minder gemiddeld, zeg maar na het WK van 2008 tot aan de partij tegen Whitlock op het WK 2012.
Dat was bij de BDO, bij de PDC bakte hij er weinig van de 1ste jarenquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:53 schreef MolFan het volgende:
[..]
Zijn eerste tv pot was direct 100+ en totaal niet 85, was tegen Adams.
Zieke partij, geen leg boven de 15 dartsquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:53 schreef MolFan het volgende:
[..]
Zijn eerste tv pot was direct 100+ en totaal niet 85, was tegen Adams.
Haha, volgend jaar misschienquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:03 schreef QuistNix20 het volgende:
Je mist Ted Hankey op toernooien als deze.
Hoop tot op de dag van vandaag dat Darryll Fitton zijn niveau herpakt en verbeterd en vervolgens overstapt en het WK 2015 wintquote:
Geweldige kerel ja, maar daar zou ik toch niet op rekenen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:08 schreef Sportex het volgende:
[..]
Hoop tot op de dag van vandaag dat Darryll Fitton zijn niveau herpakt en verbeterd en vervolgens overstapt en het WK 2015 wint
Wat een baas is dat
Wishful thinking, ik weet hetquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:10 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Geweldige kerel ja, maar daar zou ik toch niet op rekenen.
En Andy Fordhamquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:03 schreef QuistNix20 het volgende:
Maar nu hebben we twee wk's!!quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:11 schreef QuistNix20 het volgende:
Eigenlijk hoop ik dat de BDO verdwijnt en alle spelers bij de PDC komen.
BDO wk viel best wel mee vorig jaar, ontzettend leuke partijen gezien en hoog niveau ook. Maar het is natuurlijk niet MvG tegen Lewis neequote:
Wie?quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:15 schreef Sportex het volgende:
Er zijn misschien 4 spelers van de BDO die nu wat zullen toevoegen aan een PDC jaar
Zonder BDO was de PDC niet zo sterkquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:11 schreef QuistNix20 het volgende:
Eigenlijk hoop ik dat de BDO verdwijnt en alle spelers bij de PDC komen.
Dat denk ik ook. Dit is niet verkeerd voor de dartsportquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:19 schreef MolFan het volgende:
[..]
Zonder BDO was de PDC niet zo sterkAangezien alle toppers van de BDO afkomen, nu nog steeds zie Chisnall.
Dat is gewoon een feit overigens.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:22 schreef Sportex het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Dit is niet verkeerd voor de dartsport
Haha die debiel mist niemandquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:03 schreef QuistNix20 het volgende:
Er komen juist steeds meer BDO toernooien. In Maart komt de BDO World Trophy met 50.000 voor de winnaar gewoon dikke prima.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:24 schreef QuistNix20 het volgende:
Ik vind de BDO niet levensvatbaar meer.
Die bond heeft nog nauwelijks een functie.
Hun toernooien komen zowat niet op televisie. Hun prijzengeld is peanuts. Aanzien is nihil.
Ze zijn eigenlijk een soort opleidingsbond geworden. Doek ze dan maar helemaal op ook.
Bij de PDC zouden hun talentvolle spelers sowieso ook opgeleid worden en ook nog beter waarschijnlijk.
En het idee van 2 parallelle dartscircuits is gewoon idioot.
Er zijn genoeg darters die tekort komen voor het absolute topniveau en die kunnen bij de BDO toch nog aardig meedoen en soms zelfs een toernooi winnen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:24 schreef QuistNix20 het volgende:
Ik vind de BDO niet levensvatbaar meer.
Die bond heeft nog nauwelijks een functie.
Hun toernooien komen zowat niet op televisie. Hun prijzengeld is peanuts. Aanzien is nihil.
Ze zijn eigenlijk een soort opleidingsbond geworden. Doek ze dan maar helemaal op ook.
Bij de PDC zouden hun talentvolle spelers sowieso ook opgeleid worden en ook nog beter waarschijnlijk.
En het idee van 2 parallelle dartscircuits is gewoon idioot.
Het is geen feit dat ze zonder de BDO minder sterk zouden zijnquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:25 schreef MolFan het volgende:
[..]
Oh jawel hoor
Mvg
Anderson
Chisnall
Huybrechts beide
Zomaar wat namen die van de BDO afkomen
Tuurlijk wel want dan hadden die spelers nooit PDC gespeeld want de vloertoernooien van de PDC kosten PER STUK 200 pond dus per dag om mee te doen. De spelers die ik hierboven noem hadden in het begin geen sponsors en hadden dus zodoende nooit de kans gehad zover te komenquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:25 schreef Sportex het volgende:
[..]
Het is geen feit dat ze zonder de BDO minder sterk zouden zijn
Hoe geloofwaardig is dat?quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:25 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg darters die tekort komen voor het absolute topniveau en die kunnen bij de BDO toch nog aardig meedoen en soms zelfs een toernooi winnen.
Ze moeten wel wat doen aan de prijzengeldverdeling nr 1 en 2 op WK. 100k vs 35quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:25 schreef MolFan het volgende:
[..]
Er komen juist steeds meer BDO toernooien. In Maart komt de BDO World Trophy met 50.000 voor de winnaar gewoon dikke prima.
Is bij PDC ook groot hoorquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:28 schreef borisz het volgende:
[..]
Ze moeten wel wat doen aan de prijzengeldverdeling nr 1 en 2 op WK. 100k vs 35
Mannen als Bunting, Wilson etc zijn niet minder dan een Chisnall, Huybrechts die categorie.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:27 schreef QuistNix20 het volgende:
[..]
Hoe geloofwaardig is dat?
Dan win je een toernooi bij een b-bond tussen b-garnituur.
Al haal je twee keer de kwartfinale bij een groot toernooi dan nog kun je bij de BDO prima leven met je sponsorgeld erbij en locale toernooien. Dan heb je gewoon 30-40k per jaar wat prima is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:29 schreef Sportex het volgende:
100k bij de BDO WK is toch lekker verdienen op zich
Het is nu 250k vs 100k idd. Maar bij de BDO is dat die ene uitschieter in het hele jaar. De overige majors leveren financieel niks op. Winmau World Masters vangt de winnaar 25k.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:28 schreef MolFan het volgende:
[..]
Is bij PDC ook groot hoorDat snap ik ook niet maja.
Dat wel. Maar zou mooi zijn als je één bond had die het hele circuit en dus alle spelers bij elkaar bracht.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:29 schreef MolFan het volgende:
[..]
Mannen als Bunting, Wilson etc zijn niet minder dan een Chisnall, Huybrechts die categorie.
Je hebt ook mixtoernooienquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:31 schreef QuistNix20 het volgende:
[..]
Dat wel. Maar zou mooi zijn als je één bond had die het hele circuit en dus alle spelers bij elkaar bracht.
Ja zo'n Harms heeft het niet slecht voor elkaar als je kijkt naar z'n werkelijke prestatiesquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:31 schreef MolFan het volgende:
[..]
Al haal je twee keer de kwartfinale bij een groot toernooi dan nog kun je bij de BDO prima leven met je sponsorgeld erbij en locale toernooien. Dan heb je gewoon 30-40k per jaar wat prima is.
Alsof 25k niks is? Bij de PDC is niet elk toernooi 50k+ hoor ook daar heb je wat kleinere toernooien daarin is geen verschil.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:31 schreef borisz het volgende:
[..]
Het is nu 250k vs 100k idd. Maar bij de BDO is dat die ene uitschieter in het hele jaar. De overige majors leveren financieel niks op. Winmau World Masters vangt de winnaar 25k.
Die jongen doet het toch fantastisch? Is wereldkampioen hequote:Op dinsdag 24 december 2013 01:32 schreef Sportex het volgende:
[..]
Ja zo'n Harms heeft het niet slecht voor elkaar als je kijkt naar z'n werkelijke prestaties
Omdat het gunstiger is om daar te beginnen, dat snapt iedereen nog wel.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:32 schreef MolFan het volgende:
[..]
Alsof 25k niks is? Bij de PDC is niet elk toernooi 50k+ hoor ook daar heb je wat kleinere toernooien daarin is geen verschil.
Zoals ik al zei de BDO komt met steeds meer toernooien en nog steeds komen de beste spelers ter wereld daarvandaan zoals P Taylor
Exact maar wil niet zeggen dat de BDO kut is of slechtquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:34 schreef Sportex het volgende:
[..]
Omdat het gunstiger is om daar te beginnen, dat snapt iedereen nog wel.
Vind ik ook wel op zich hoor, maar het zou me niet verbazen als hij uiteindelijk niets bijzonders zou presteren bij de PDCquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:34 schreef MolFan het volgende:
[..]
Die jongen doet het toch fantastisch? Is wereldkampioen heWon de WDF World Cup wat een extreem lastig toernooi is om te winnen, de hele wereld doet daaraan mee inclusief onbekende landen met darters die je slechts 1x per jaar tegenkomt maar die zeker niet slecht zijn. Tel daarbij tweemaal een halve finale Lakeside erbij op dan doe je het extreem goed voor een debutant.
Wat is niks presteren he? Als je top 40 speelt doe je het gewoon goed. Niet iedereen kan MvG of Lewis zijn, die zijn uitzonderlijk zoals Scholten al paar keer zei. Top 40 betekend gewoon 50-100k per jaar binnenharken, prima toch.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:36 schreef Sportex het volgende:
[..]
Vind ik ook wel op zich hoor, maar het zou me niet verbazen als hij uiteindelijk niets bijzonders zou presteren bij de PDC
Alleen voor de winnaar ja. De rest krijgt een schijntje.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:34 schreef DaKKiE1984 het volgende:
En zo slecht is het prijzengeld toch ook weer niet? Voor de winnaar van lakeside ligt toch gewoon een ton pond klaar >> http://www.lakesidedarts.(...)14-fors-verhoogd/176
Lol waar verdien je 10.000 euro in een weekje als kwartfinalist? Heb even besef van geldquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:39 schreef borisz het volgende:
[..]
Alleen voor de winnaar ja. De rest krijgt een schijntje.
Een finale halen bvb.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:37 schreef MolFan het volgende:
[..]
Wat is niks presteren he? Als je top 40 speelt doe je het gewoon goed. Niet iedereen kan MvG of Lewis zijn, die zijn uitzonderlijk zoals Scholten al paar keer zei. Top 40 betekend gewoon 50-100k per jaar binnenharken, prima toch.
Nee qua geld niet. Het draait uiteindelijk om het voeden van de mondjes thuis, zo simpel is het. Top 40 verdien je gewoon goed en heb je meer dan Jan die bij de HEMA werkt per jaar.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:40 schreef Sportex het volgende:
[..]
Een finale halen bvb.
Als je net top 40 speelt, zul je dan niet meer hebben aan die jaarlijkse halve finale op Lakeside?
Ja snap ik ook niet hoor, zo denigrerend allemaal, 6500 pond voor de kwartfinalisten zag ikquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:40 schreef MolFan het volgende:
[..]
Lol waar verdien je 10.000 euro in een weekje als kwartfinalist? Heb even besef van geldDat is gewoon 3-4 maandlonen.
Ja maar ik bekijk het tov de rest van het prijzengeld en niet Jan Modaal.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:40 schreef MolFan het volgende:
[..]
Lol waar verdien je 10.000 euro in een weekje als kwartfinalist? Heb even besef van geldDat is gewoon 3-4 maandlonen.
Maar zo moet je dus NIET kijken. Het is werk voor die mannen he. Het draait om de knaakjes. Reiskosten worden vaak vergoed door sponsoren dus 10.000 euro is gewoon goed geld wat je met een normale baan niet kan verdienen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:42 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja maar ik bekijk het tov de rest van het prijzengeld en niet Jan Modaal.
Ongeveer de helft van het pdc speelveld komt uit Stoke on trent of iets dergelijks, misschien is daar ook iets aan de handquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:45 schreef QuistNix20 het volgende:
Ik zou als darter mijn adres kiezen in Gibraltar of de Kanaaleilanden of Monaco. Anders kun je nog veel belasting gaan schokken ook in Engeland of Nederland.
Haha nee das gewoon een dorp in Engelandquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:47 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ongeveer de helft van het pdc speelveld komt uit Stoke on trent of iets dergelijks, misschien is daar ook iets aan de hand
Allemaal door Taylor natuurlijkquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:47 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ongeveer de helft van het pdc speelveld komt uit Stoke on trent of iets dergelijks, misschien is daar ook iets aan de hand
Knaken verdienen zit hem bij de BDO vooral in de demo's hoewel die markt ook flink opgedroogd is (de markt in NL dan).quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:43 schreef MolFan het volgende:
[..]
Maar zo moet je dus NIET kijken. Het is werk voor die mannen he. Het draait om de knaakjes. Reiskosten worden vaak vergoed door sponsoren dus 10.000 euro is gewoon goed geld wat je met een normale baan niet kan verdienen.
Vergeet lokale toernooien nietquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:49 schreef borisz het volgende:
[..]
Knaken verdienen zit hem bij de BDO vooral in de demo's hoewel die markt ook flink opgedroogd is (de markt in NL dan).
Qua beginnende darters lijkt het er wel op sinds MvG bezig is. Kijkcijfers zijn ook prima.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:51 schreef QuistNix20 het volgende:
Zit er weer een stijgende lijn in de populariteit van darts in Nederland?
Haha, daar zijn gewoon allemachtig veel kroegen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:47 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
En dan nog niet eens in de goede volgordequote:Op dinsdag 24 december 2013 10:16 schreef Slobeend het volgende:
JALALALALALALALALALALALA VAN DER VOORT, VINCENT VAN DER VOORT!
Dat moest ik nog even kwijt
Verdimme, wat slecht jaquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:18 schreef Grifte het volgende:
[..]
En dan nog niet eens in de goede volgorde
3-4? Voor de gemiddelde poster hier zijn dat minimaal 5 netto maandlonen en misschien wel 6quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:40 schreef MolFan het volgende:
[..]
Maar t kost toch ook veel om mee te mogen doen? Bij de PDC tenminste wel.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3-4? Voor de gemiddelde poster hier zijn dat minimaal 5 netto maandlonen en misschien wel 6
Liggen de gemiddelde netto lonen hier zo laag?quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3-4? Voor de gemiddelde poster hier zijn dat minimaal 5 netto maandlonen en misschien wel 6
modaal is 2550 bruto per maand. En de meeste onder de 30 zitten daar wel onder.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Liggen de gemiddelde netto lonen hier zo laag?
Ik snap niet waarom RTL momenteel geen voorrang geeft aan darten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:05 schreef Nober het volgende:
WK Darts 632.000
Koning Voetbal 497.000
http://www.kijkonderzoek.(...)ers/file,dp-0-57-0-p
Ik hoorde dat bij het WK Softtip de spelers gewoon muntjes in die machines moeten gooien en dat dat bij het prijzengeld gevoegd wordtquote:Op dinsdag 24 december 2013 13:00 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Maar t kost toch ook veel om mee te mogen doen? Bij de PDC tenminste wel.
Denk het ook. Van Barneveld ook.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef MolFan het volgende:
Wat gaan we erop inzetten mannen? MvG gaat hem slopen denk ik
Ze betalen geen belasting zeker?quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:40 schreef MolFan het volgende:
[..]
Dat is toch met al die darters di succes hebbenquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:40 schreef de_boswachter het volgende:
Als ik die beelden terug zie van McDine - Lewis uit 2008 en je ziet die Lewis nu..... bah wat is die kerel vies dik geworden na al dat succes.
Heeft hij zich een Burger King van al dat prijzengeld laten bouwen naast zijn huis ofzo
Die laatste 3 woorden kun je wel schrappen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is toch met al die darters di succes hebben
Er zitten ook dunnere bij.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die laatste 3 woorden kun je wel schrappen.
Paul Nicholson?quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja, Whitlock, Stompe en Scholten. Maar die zijn dan weer vies dun
Whitlock is niet vies dun. Co Stompe junior daarentegen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja, Whitlock, Stompe en Scholten. Maar die zijn dan weer vies dun
Wat dacht je van de openingspost?quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:11 schreef Salt_Seafood het volgende:
Iemand een linkje naar t speelschema waarbij ik direct kan zien wie er in de bovenste en wie er in de onderste helft van t speelschema zit?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Whitlock is niet vies dun. Co Stompe junior daarentegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/PDC_World_Darts_Championship_2014quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:11 schreef Salt_Seafood het volgende:
Iemand een linkje naar t speelschema waarbij ik direct kan zien wie er in de bovenste en wie er in de onderste helft van t speelschema zit?
Thanks, ik denk dat ik maar eens 20e zet op Ian White champ @65quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/PDC_World_Darts_Championship_2014
Darten wordt de nieuwe volkssport dames en herenquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:05 schreef Nober het volgende:
WK Darts 632.000
Koning Voetbal 497.000
http://www.kijkonderzoek.(...)ers/file,dp-0-57-0-p
Withlock Burnet, Webster en Nicholson niet zijn dan ook de enige die niet de NL of Engelse nationaliteit hebben.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is toch met al die darters di succes hebben
Vroeger was het pas in. Finale Klaasen-Barney. 6 miljoen kijkers ofzo.quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:53 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Darten wordt de nieuwe volkssport dames en heren
Wel leuk om te zien dat het goed bekeken wordt in ieder geval.
http://en.wikipedia.org/w(...)Championship#Last_64quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:11 schreef Salt_Seafood het volgende:
Studeerde in Delft maar gestopt om te kunnen dartenquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:11 schreef de_boswachter het volgende:
Co Stompe jr.
Wat doet die nog tegenwoordig behalve weg waaien ?
Hij heeft wel een leuke vriendin andersquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:31 schreef luckass het volgende:
[..]
Studeerde in Delft maar gestopt om te kunnen darten
Bij dit soort opzienbare opmerkingen hoort een afbeelding.quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hij heeft wel een leuke vriendin anders
quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:24 schreef Grifte het volgende:
[..]
Bij dit soort opzienbare opmerkingen hoort een afbeelding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100000711120342quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:24 schreef Grifte het volgende:
[..]
Bij dit soort opzienbare opmerkingen hoort een afbeelding.
qua uiterlijk iig nietquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hij heeft wel een leuke vriendin anders
quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]Doet 'ie beter dan z'n vaderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
400 foto's van Co. Geen 1 met zijn vrouw![]()
De zuiperd!twitter:ton_schuurmans twitterde op donderdag 26-12-2013 om 12:06:37"@svendenbosch: Lekker gestapt gister in cafe 't Bosschenaartje. Drink je daar een lekker biertje komt @MvG180 binnen!" Goh, wa leuk.... reageer retweet
quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]op zeker poolseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles dankzij God en alles op eigen kracht
Als beide heren de halve finale halen wel ja. Maar dit was al bekend op het moment dat Taylor eruit vloog.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:13 schreef Thomas-sama het volgende:
winnaar van Lewis vs Van Gerwen wordt ook wereldkampioen
Lewis heeft het vooral vaak lastig tegen King, laatste 9x verloren zelfs.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:36 schreef Marcoss het volgende:
Lewis heeft het wel altijd lastig tegen Wade, al is die wel in dramatische vorm voorlopig..
Oké, die statistiek kende ik nog niet, dat wordt nog leuk danquote:Op donderdag 26 december 2013 22:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lewis heeft het vooral vaak lastig tegen King, laatste 9x verloren zelfs.
Wade heeft de eerste twee rondes veel geluk gehad en ik denk dat de derde ronde best wel zijn eindstation zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 26 december 2013 23:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Wade moet ook nog maar de derde ronde doorkomen. Ik verwacht dat hij Pipe treft en dat wel eens een vervelende klant voor hem kan worden.
Jammer. Dan zien we die mooie vriendin niet meer.quote:Op donderdag 26 december 2013 23:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Wade heeft de eerste twee rondes veel geluk gehad en ik denk dat de derde ronde best wel zijn eindstation zou kunnen zijn.
Als hij dat niet heeft gedaan maak ik me pas zorgen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 02:08 schreef ZaZoe het volgende:
Misschien wel goed dat er een tijdelijke stop is met de kerstdagen. Lewis was outstanding in zijn laatste partij.
Hopelijk heeft ie zich helemaal misselijk gegeten met de kerst.
Omdat White het nog beter doet.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:09 schreef Nappie-Oleon het volgende:
Waarom gaat burnett volgens jullie niet door? Staat tot dusver toch een puik wk af te leveren
De wedstrijd is nog niet begonnen kipquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom zijn er nu geen livebeelden?Wat is dit?
Ja dat snap ik, maar op de stream zeggen ze dat ze pas om 20:00 beginnenquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De wedstrijd is nog niet begonnen kip
nee johquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar op de stream zeggen ze dat ze pas om 20:00 beginnen
Wat is er nu te zien dan? Alleen herhalingen?quote:
Pipe gaat de finale halen net als Thornton.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik hoop op Pipe, die kan het Wade nog echt lastig maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |