SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Second Round
Friday December 20 (20:00 uur)
Peter Wright 4-2 Per Laursen
Raymond van Barneveld 4-3 Jamie Caven
Phil Taylor 3-4 Michael Smith
Saturday December 21 (20:00 uur)
Andy Hamilton 1-4 Richie Burnett
Robert Thornton 4-0 Beau Anderson
Kim Huybrechts 3-4 Ian White
Sunday December 22
Afternoon Session (13:30 uur)
Brendan Dolan 1-4 Gary Anderson
Kevin Painter 4-0 Paul Nicholson
Simon Whitlock 4-0 Jarkko Komula
Evening Session (20:00 uur)
Wes Newton 4-0 John Part
John Henderson 3-4 Mark Webster
Michael van Gerwen 4-1 Kevin McDine
Monday December 23 (20:00 uur)
James Wade 4-3 Andy Smith
Mervyn King 4-2 Ricky Evans
Adrian Lewis v Vincent van der Voort
Friday December 27
Justin Pipe v Devon Petersen
Third Round
Wes Newton v Robert Thornton
Richie Burnett v Ian White
Simon Whitlock v Kevin Painter
Michael Smith v Peter Wright
Mark Webster v Raymond van Barneveld
Saturday December 28
A Lewis/van der Voort v Mervyn King
James Wade v Pipe/Petersen
Michael van Gerwen v Gary Anderson
Wright/MSmith v Newton/Thornton
Burnett/White v Whitlock/Painter
Sunday December 29 (20:00 uur)
MVG/Ganderson v Barneveld/Webster
Lewis/Voort/King v Pipe/Petersen/Wade
Monday December 30 (20:00 uur)
Semi-Finals
Wednesday January 1 (21:00 uur)
Final
Format
Preliminary Round - Best of seven legs
First Round - Best of five sets
Second Round - Best of seven sets
Third Round - Best of seven sets
Quarter-Finals - Best of nine sets
Semi-Finals - Best of 11 sets
Final - Best of 13 sets
Prijzengeld
Winner - £250,000
Runner-up - £100,000
Semi-finalist - £50,000
Quarter-finalist - £25,000
Third round losers - £15,000
Second round losers - £10,000
First round losers - £6,000
Preliminary round losers - £3,500
Uitzendingen
Sky Sports
RTL7quote:De presentatie van het WK darts is in handen van Marcel Maijer en Koert Westerman. De analyses worden verzorgd door Co Stompé, Roland Scholten en Vincent van der Voort. Het commentaar door Jacques Nieuwlaat, Frank Vischschraper, Albert Mantingh en Niels de Ruiter. Meepraten met de uitzending kan via twitterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Wie wint het WK?
• Phil Taylor
• Michael van Gerwen
• James Wade
• Adrian Lewis
• Raymond van Barneveld
• Iemand anders.
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier![]()
Nu alquote:Op maandag 23 december 2013 23:34 schreef ejfaar het volgende:
Na hoeveel minuten zou VvdV gefrustreerd zijn?
Tutututu Hashimoto!quote:Op maandag 23 december 2013 23:34 schreef DeeBee het volgende:
Walk-on music van Lewis is toch wel lekker ook.
Anderhalve set.quote:Op maandag 23 december 2013 23:34 schreef ejfaar het volgende:
Na hoeveel minuten zou VvdV gefrustreerd zijn?
quote:Op maandag 23 december 2013 23:34 schreef Grifte het volgende:
Hopelijk een wedsteijd met wat spanning
ajax>juvequote:Op maandag 23 december 2013 23:38 schreef hafcfan het volgende:
Ik geef Vincent pas kans bij 0-3, 0-2 en 501 om 40
Nee, met a's deze keer.quote:
ik ook, eerlijk gezegdquote:Op maandag 23 december 2013 23:41 schreef Sportex het volgende:
[..]
Ja nou, ik had er minder van verwacht
MvGquote:Op maandag 23 december 2013 23:43 schreef hafcfan het volgende:
Vincent had van iedereen deze set gewonnen op een man na.
Vincent gooit ook uitstekend, helaas treft hij net Lewis.quote:Op maandag 23 december 2013 23:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar toch zegt het niets
Kan mij niet voorstellen dat Lewis dit vol blijft houden. Kansjes komen er nog wel, maar dan moet hij ze wel direct pakken en of dat gaat gebeuren...quote:Op maandag 23 december 2013 23:43 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Vincent gooit ook uitstekend, helaas treft hij net Lewis.
Heeft toevallig zijn dag MvG > Restquote:Op maandag 23 december 2013 23:44 schreef Monolith het volgende:
Lewis laat hier wel even zien dat hij tot de topfavorieten behoort.
En jij denkt dat VvdV dit wel volhoudt?quote:Op maandag 23 december 2013 23:44 schreef MolFan het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat Lewis dit vol blijft houden. Kansjes komen er nog wel, maar dan moet hij ze wel direct pakken en of dat gaat gebeuren...
En t gras is groen. Mooi cliché.quote:Op maandag 23 december 2013 23:44 schreef Monolith het volgende:
Lewis laat hier wel even zien dat hij tot de topfavorieten behoort.
Ook niet, maar weet wel dat hij kansjes gaat krijgen op zeker.quote:Op maandag 23 december 2013 23:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
En jij denkt dat VvdV dit wel volhoudt?
Ditquote:Op maandag 23 december 2013 23:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
En jij denkt dat VvdV dit wel volhoudt?
Had die al die 100 moest uitquote:Op maandag 23 december 2013 23:45 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ook niet, maar weet wel dat hij kansjes gaat krijgen op zeker.
Ja, makkelijk.quote:Op maandag 23 december 2013 23:46 schreef MolFan het volgende:
[..]
Alsof Lewis elke keer 146 uitgooit
Is gewoon een dikke kans voor de setquote:Op maandag 23 december 2013 23:46 schreef MolFan het volgende:
[..]
Net of Vincent nog een keer op 100 komt voor de setquote:Op maandag 23 december 2013 23:46 schreef MolFan het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. 130+ finishes zijn kansjes, geen kansen.quote:Op maandag 23 december 2013 23:46 schreef Sportex het volgende:
[..]
Is gewoon een dikke kans voor de set
quote:Op maandag 23 december 2013 23:47 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Net of Vincent nog een keer op 100 komt voor de set
Die van Vincent...quote:Op maandag 23 december 2013 23:47 schreef MolFan het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. 130+ finishes zijn kansjes, geen kansen.
Alleen maar goed manquote:Op maandag 23 december 2013 23:48 schreef ejfaar het volgende:
VvdV gaat er gewoon uit, ondanks dat die nu goed speelt
Jawel maar ze moeten er wel in!quote:Op maandag 23 december 2013 23:50 schreef Ambrosius het volgende:
Meer kansen krijg je niet tegen Lewis.
choken is falen op een beslissend momentquote:Op maandag 23 december 2013 23:51 schreef MolFan het volgende:
[..]Hij mist gewoon choked niet. Choken is een halve meter missen etc
Nee, maar hij staat niet voor, ook een aspect van choken.quote:Op maandag 23 december 2013 23:51 schreef MolFan het volgende:
[..]Hij mist gewoon choked niet. Choken is een halve meter missen etc
Nee dat is het niet en ik speel zelf op hoog niveau dus zal het wel beter weten denk ik zo. Choken is spanning in je arm en zodoende ruim missen.quote:Op maandag 23 december 2013 23:52 schreef ejfaar het volgende:
[..]
choken is falen op een beslissend moment
quote:Op maandag 23 december 2013 23:53 schreef MolFan het volgende:
[..]
Nee dat is het niet en ik speel zelf op hoog niveau dus zal het wel beter weten denk ik zo.
[..]
Nee dat is het niet en ik speel zelf op hoog niveau dus zal het wel beter weten denk ik zo. Choken is spanning in je arm en zodoende ruim missen.
Jezus..quote:
[..]
Nee dat is het niet en ik speel zelf op hoog niveau dus zal het wel beter weten denk ik zo. Choken is spanning in je arm en zodoende ruim missen.
Hij mist wat iedereen kan overkomen. Andy Smith die was aan het choken met die single 10 die er maar net in zat etc. Dat is choken. Dit is gewoon missen wat altijd kan gebeuren, iedereen mist weleens of course.quote:
Ah zo geef ik je gelijk inquote:Op maandag 23 december 2013 23:55 schreef MolFan het volgende:
[..]
Hij mist wat iedereen kan overkomen. Andy Smith die was aan het choken met die single 10 die er maar net in zat etc. Dat is choken. Dit is gewoon missen wat altijd kan gebeuren, iedereen mist weleens of course.
Vs MvG gaat hij gewoon weer zitten hoor, geen zweetquote:Op maandag 23 december 2013 23:55 schreef F.M.D. het volgende:
lewis laat even zien wie de topfavoriet is.
Hoezo is het choken als hij er in zit?quote:Op maandag 23 december 2013 23:55 schreef MolFan het volgende:
[..]
Hij mist wat iedereen kan overkomen. Andy Smith die was aan het choken met die single 10 die er maar net in zat etc. Dat is choken. Dit is gewoon missen wat altijd kan gebeuren, iedereen mist weleens of course.
als je nu gewoon ff opzoekt wat choken is...quote:Op maandag 23 december 2013 23:55 schreef MolFan het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 december 2013 23:56 schreef MolFan het volgende:
[..]
Vs MvG gaat hij gewoon weer zitten hoor, geen zweet
Die stijl ookquote:Op maandag 23 december 2013 23:55 schreef F.M.D. het volgende:
lewis laat even zien wie de topfavoriet is.
Hij zat zowat in de single 15quote:Op maandag 23 december 2013 23:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoezo is het choken als hij er in zit?
Oja, die single 10.quote:Op maandag 23 december 2013 23:56 schreef MolFan het volgende:
[..]
Hij zat zowat in de single 15Dat was een lucky dart
Goeiedag zeg die was echt aan het choken
quote:Op maandag 23 december 2013 23:57 schreef MolFan het volgende:
[..]
MvG sloopt Lewis zoals de laatste keer
Nah nooit echt afgemaakt man.quote:Op maandag 23 december 2013 23:57 schreef hafcfan het volgende:
[..]![]()
Na zelf 3 of 4x te zijn afgemaakt.
Eredivisie en heb vroeger LACO gespeeld en Superleague softtip. Dat laatste ga ik binnenkort weer oppakken.quote:
vorige keer zegt niks. dit toernooi vind ik michael nog niet top.quote:Op maandag 23 december 2013 23:57 schreef MolFan het volgende:
[..]
MvG sloopt Lewis zoals de laatste keer
Wat moet je dan gemiddeld ongeveer gooien?quote:Op maandag 23 december 2013 23:58 schreef MolFan het volgende:
[..]
Eredivisie en heb vroeger LACO gespeeld en Superleague softtip. Dat laatste ga ik binnenkort weer oppakken.
Michael speelt alleen goed tegen spelers wanneer het moet.quote:Op maandag 23 december 2013 23:58 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
vorige keer zegt niks. dit toernooi vind ik michael nog niet top.
Wat moet ik me daar bij voorstellen qua niveau?quote:Op maandag 23 december 2013 23:58 schreef MolFan het volgende:
[..]
Eredivisie en heb vroeger LACO gespeeld en Superleague softtip. Dat laatste ga ik binnenkort weer oppakken.
Moeilijk te zeggen maar met 90 gemiddeld win je wel potten, maar soms heb je aan 105 nog niet voldoende, Ligt beetje aan de tegenstander etc.quote:Op maandag 23 december 2013 23:58 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Wat moet je dan gemiddeld ongeveer gooien?
Dat is choken ook iddquote:Op maandag 23 december 2013 23:58 schreef TheVulture het volgende:
Choken vind ik als je in gewonnen positie alsnog de winst weggeeft... daar is hier geen sprake van
Ja precies, best mogelijke partij. Daarom ook jammer dat het geen finale wordt.quote:Op maandag 23 december 2013 23:59 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ook hem nooit afgemaakt. Altijd gelijk op.
met 90 overleef je eerste ronde wk nogquote:Op maandag 23 december 2013 23:59 schreef MolFan het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen maar met 90 gemiddeld win je wel potten, maar soms heb je aan 105 nog niet voldoende, Ligt beetje aan de tegenstander etc.
Geloof mij ook op het WK kun je met 90-95 gemiddeld (dus over ALLE sets) ver komen. Na Lewis, MvG en Taylor speelt zowat iedereen 90-95.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:00 schreef ejfaar het volgende:
[..]
met 90 overleef je eerste ronde wk nog
Hij zegt toch 'ook'quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:00 schreef ejfaar het volgende:
[..]
net zei je dat je ook kan choken als je raakt
In principe niet, was meer geluk natuurlijk zoals ik al zei die pijl zat er echt maar neeeeet inquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:00 schreef ejfaar het volgende:
[..]
net zei je dat je ook kan choken als je raakt
Tv is toch heel anders joh. Thuis gooi je vaak 10 punten hoger dan in de kroeg en 10 lager dan in de competitie laat staan op tv.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:00 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Vloer is niet podium, jeweettogquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:00 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Iig een positie waarbij je (ruim) voorstaat.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:00 schreef Cavaliers het volgende:
Choken hoeft niet per se in winnende positie te zijn.
Vloer is niveau veel hoger dan op tv over een format van best of 11. Vloerfinales is vaak 12 darters gemiddeld zeg maar tussen de wereldtop.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:01 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Tv is toch heel anders joh. Thuis gooi je vaak 10 punten hoger dan in de kroeg en 10 lager dan in de competitie laat staan op tv.
Ook niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Iig een positie waarbij je (ruim) voorstaat.
dat snap ik ook wel hoorquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:01 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Tv is toch heel anders joh. Thuis gooi je vaak 10 punten hoger dan in de kroeg en 10 lager dan in de competitie laat staan op tv.
Daarom is het verschrikkelijk knap wat Lewis en MvG kunnen op tv, dat kan normaal alleen op de vloer.quote:
de vloermensen zijn gewoon beter dan tvmensenquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:02 schreef MolFan het volgende:
[..]
Vloer is niveau veel hoger dan op tv over een format van best of 11. Vloerfinales is vaak 12 darters gemiddeld zeg maar tussen de wereldtop.
Precies. Zoveel vloertoppers die t nooit redden op tv. Op de vloer kunnen er zoveel t niveau van Lewis en MVG halen als t loopt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:02 schreef MolFan het volgende:
[..]
Vloer is niveau veel hoger dan op tv over een format van best of 11. Vloerfinales is vaak 12 darters gemiddeld zeg maar tussen de wereldtop.
Choken is gewoon niet je A game gooien door spanning/denken etcquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:02 schreef Sportex het volgende:
[..]
Choken heeft sws met het denken aan de winst te maken. Hoe wil je het anders uitleggen?
Stel het staat dadelijk 3-2 Lewis in sets en 2-2 in legs. VvdV heeft 3 darts op de 3-3 en hij mist ze. Is het dan een choke? Ja natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:02 schreef Sportex het volgende:
[..]
Choken heeft sws met het denken aan de winst te maken. Hoe wil je het anders uitleggen?
Hoeft niet als ze op de draad zitten is het gewoon pure pech. Zitten ze er hele stukken naast ja choke.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:03 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Stel het staat dadelijk 3-2 Lewis in sets en 2-2 in legs. VvdV heeft 3 darts op de 3-3 en hij mist ze. Is het dan een choke? Ja natuurlijk.
Ja heeft altijd betrekking tot een winspartij of misschien je debuut op tvquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:03 schreef MolFan het volgende:
[..]
Choken is gewoon niet je A game gooien door spanning/denken etc
Niet populair, vraag me niet waarom want het is een prima vent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:04 schreef QuistNix20 het volgende:
Hoe populair is Lewis bij het dartspubliek in het algemeen?
Word wel beter gelukkigquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:05 schreef MolFan het volgende:
[..]
Niet populair, vraag me niet waarom want het is een prima vent.
Heeft Wade volgens mij ook. Is ook een topgozer.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:05 schreef MolFan het volgende:
[..]
Niet populair, vraag me niet waarom want het is een prima vent.
Engelsen zijn raar. Kankeren graag hun eigen spelers af, ook met andere sporten. Geen idee waarom.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:05 schreef QuistNix20 het volgende:
Ik heb die Lewis nog nooit iets onsympathieks zien doen eigenlijk.
beter dan zo'nquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:05 schreef QuistNix20 het volgende:
Zie bij zo'n scenario toch bijna nooit een pijl er ruim naast gaanquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:03 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Stel het staat dadelijk 3-2 Lewis in sets en 2-2 in legs. VvdV heeft 3 darts op de 3-3 en hij mist ze. Is het dan een choke? Ja natuurlijk.
Juist heel sympathiek op en buiten het podium idd. Snap het ook niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:05 schreef QuistNix20 het volgende:
Is hij beter dan Van Gerwen?quote:
Alles kan!quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:10 schreef hafcfan het volgende:
Jaques denkt echt dat Vincent kan winnen
Als Taylor van verliezen van een ene meneer Smith, kan Lewis dat ook van Van der Voort.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:10 schreef hafcfan het volgende:
Jaques denkt echt dat Vincent kan winnen
Wie is Brenda Schulz?quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:10 schreef danos het volgende:
Vd Voort vind ik een beetje de Brenda Schulz van het darten
Doe eens niet zo fucking negatief over Nederlandse darters of start lekker je eigen topics, word er nu beetje moe van goos.quote:
M.. Smith niet kennen. Dat word een wereldtopper en Phil haalde zijn A game niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als Taylor van verliezen van een ene meneer Smith, kan Lewis dat ook van Van der Voort.
Die NL tennister, die forehands sloeg als een kerel maar soms zulke afzwaaiers, geen beheersing.quote:
Prima idd. Op naar de volgende demonstratiequote:Op dinsdag 24 december 2013 00:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Fast Vinnie die een set pakt tegen Lewis. Had ik niet verwacht.
Had 'ie dit niveau niet gehaaldquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:13 schreef MolFan het volgende:
Vinnie had Barney met dit spel gewoon met 4-0 gesloopt om ff een voorbeeld te geven dat hij puik staat te spelen heur
klopt. Maar Lewis sleept hem ook mee in het niveauquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:13 schreef MolFan het volgende:
Vinnie had Barney met dit spel gewoon met 4-0 gesloopt om ff een voorbeeld te geven dat hij puik staat te spelen heur
De man is heel erg goed alleen het komt er idd te weinig uit (mentaliteitsprobleempje denk ik). Hopelijk kan hij deze lijn doortrekken op het volgende toernooi.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:13 schreef Max23 het volgende:
Toch is dit de beste wedstrijd die ik Van der Voort ooit heb zien gooien
Maarja. moet die nog wel vasthouden. In deze fase van de wedstrijd stonden dit toernooi al 3 andere darters op dit moment ook boven de 100 gemiddeld te gooien.quote:
barney staat ook niet ver onder de 100 gemiddeld te gooien. dus 4-0 is heel overdreven.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:13 schreef MolFan het volgende:
quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:16 schreef Cavaliers het volgende:
![]()
Je kunt niet 2x dezelfde reactie in een topic posten. Je wordt nu doorgestuurd naar het topic waar je zojuist in hebt gepost. Klik hier als je weinig geduld hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |