abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134599366
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwah. Ik vind het ook wel naar mishandeling ruiken. Ik zou hier ook aangifte van doen, of in elk geval melden, als mijn kind zoiets zou overkomen.

[..]

BRON: NRC
Jij neemt klakkeloos aan wat je kind zegt? Zeker in de situatie waarin ze verkeren en op die leeftijd? Ik zou eerst eens gaan navragen bij de persoon in kwestie wat er nu eigenlijk gebeurt is dan direct naar instanties te rennen.
  Moderator maandag 23 december 2013 @ 11:28:49 #152
236264 crew  capricia
pi_134599405
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:27 schreef Tem het volgende:

[..]

Jij neemt klakkeloos aan wat je kind zegt? Zeker in de situatie waarin ze verkeren en op die leeftijd? Ik zou eerst eens gaan navragen bij de persoon in kwestie wat er nu eigenlijk gebeurt is dan direct naar instanties te rennen.
De politie heeft ook een onderzoek ingesteld, lees ik. En zouden hem gaan verhoren.
Het douche-incident is trouwens wel al bevestigd door die vriendin.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_134599443
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwah. Ik vind het ook wel naar mishandeling ruiken. Ik zou hier ook aangifte van doen, of in elk geval melden, als mijn kind zoiets zou overkomen.

[..]

BRON: NRC
Deskundigen hebben destijds geconcludeerd dat mishandeling niet aan de orde was.

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:28 schreef capricia het volgende:

[..]

De politie heeft ook een onderzoek ingesteld, lees ik. En zouden hem gaan verhoren.
Standaard procedure.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator maandag 23 december 2013 @ 11:30:40 #154
236264 crew  capricia
pi_134599480
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:29 schreef eight het volgende:

[..]

Deskundigen hebben destijds geconcludeerd dat mishandeling niet aan de orde was.

[..]

Standaard procedure.
Dat geloof ik ook wel.
Lijkt me alleen niet vreemd als je als ouder daar melding van doet, als je kind met zo'n verhaal thuis komt en je hebt al zo'n vermoeden...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_134599496
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:09 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Meer het kamp van moeder Iris, oftewel mensen die vinden dat de familie van de vader geen recht van spreken heeft, omdat hij de kids heeft vermoord.
Denk globaal dat de massa daar zo over denkt. Mede gevoed door alle stemmingmakerij van de Telegraaf tijdens de weken dat de jongens nog vermist waren. Is ook niet te bevatten dat een ouder zijn kinderen doodt. Jeroen Denis had dit uiteraard nooit mogen doen,echt de ultieme wanhoopsdaad. De "streken" en machtsspelletjes van moeder hebben hier zeker toe bijgedragen.
pi_134599514
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Het douche-incident is trouwens wel al bevestigd door die vriendin.
Ja, je kind onder de douche zetten is mishandeling? Mijn vader deed dat vroeger ook wel eens als ik driftig was. Ik kan dat geen mishandeling noemen.
  Moderator maandag 23 december 2013 @ 11:32:49 #157
236264 crew  capricia
pi_134599551
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:31 schreef WeezerButler het volgende:

[..]

Denk globaal dat de massa daar zo over denkt. Mede gevoed door alle stemmingmakerij van de Telegraaf tijdens de weken dat de jongens nog vermist waren. Is ook niet te bevatten dat een ouder zijn kinderen doodt. Jeroen Denis had dit uiteraard nooit mogen doen,echt de ultieme wanhoopsdaad. De "streken" en machtsspelletjes van moeder hebben hier zeker toe bijgedragen.
En vergeet niet dat zijn eigen bedrijf ook zakelijk aan de grond zat.
Denk dat deze man last van veel spanningen had, en niet alleen door zijn ex-vrouw.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 23 december 2013 @ 11:34:27 #158
236264 crew  capricia
pi_134599602
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:31 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, je kind onder de douche zetten is mishandeling? Mijn vader deed dat vroeger ook wel eens als ik driftig was. Ik kan dat geen mishandeling noemen.
Het verhaal waarmee de jongens thuis kwamen was:
"..geslagen, door elkaar geschud en met zijn kleren aan onder de koude douche gezet"
Ja, dat zou ik melden als ouder.
Sterker nog, als je het niet zou melden en er gebeurt later iets serieus (wat ook gebleken is) dan zou je dat die moeder kwalijk kunnen nemen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_134599606
quote:

[..]

Ik vind het juist een hele goede methode als een kind driftig blijft.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_134599613
Uiteraard is dit verhaal van die vriendin ook gekleurd. De waarheid zal ergens in het midden zitten maar alle betrokkenen mogen zichzelf kwalijk nemen dat het zo ver heeft moeten komen. Uiteindelijk is die vader natuurlijk volledig verantwoordelijk voor het doden van zijn kinderen. Daar doen alle omstandigheden niets aan af.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2013 11:39:33 ]
pi_134599661
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Het verhaal waarmee de jongens thuis kwamen was:
"..geslagen, door elkaar geschud en met zijn kleren aan onder de koude douche gezet"
Ja, dat zou ik melden als ouder.
Sterker nog, als je het niet zou melden en er gebeurt later iets serieus (wat ook gebleken is) dan zou je dat die moeder kwalijk kunnen nemen.
Ik zou het ook serieus nemen maar tien keer nadenken en compleet zeker ervan willen zijn voordat ik naar zo'n instantie loop. Wat voor ellende je dan wel niet op de hals haalt.
  maandag 23 december 2013 @ 11:36:27 #162
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_134599663
quote:

[..]

Tegenwoordig is stevig vastpakken al mishandeling lijkt het wel. Ik zou er zalig voor passen om in deze tijd nog kinderen te krijgen.
Kinderen kunnen doen en laten wat ze willen, ouders mogen alleen nog op lieve, rustige toon tegen ze spreken en verder niks.... Alsof een kind zich dáár wat van aan trekt als hij over de rooie gaat ofzo.... Je bent als ouders vogelvrij wild. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 23 december 2013 @ 11:36:47 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134599674
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:15 schreef Tem het volgende:
Die ouders van Iris hebben ook een zeer discutabele rol. Ook al zijn ze uiteraard gevoed door hun dochter zouden ze toch een meer rationele kijk erop moeten hebben ipv olie op het vuur te gooien door aangifte te gaan doen van mishandeling zonder helder bewijs.
Ja, want zoals mevrouw Kelder zegt dat het gegaan is, is het natuurlijk ook werkelijk gegaan.... de alwetende mevrouw Kelder, die van niets wist en die een halve dat onbereikbaar was terwijl haar "maatje" zichzelf verhangen had nadat hij z'n kinderen vermoord had.

Dat haar visie minimaal net zo gekleurd was, terwijl ze eerst blind bleek te zijn, maakt kennelijk niet uit, hup nog even natrappen naar de moeder van Ruben en Julian, terwijl zij haar eerste kerst zonder kinderen heeft.

Werkelijk misselijkmakend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134599711
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, want zoals mevrouw Kelder zegt dat het gegaan is, is het natuurlijk ook werkelijk gegaan.... de alwetende mevrouw Kelder, die van niets wist en die een halve dat onbereikbaar was terwijl haar "maatje" zichzelf verhangen had nadat hij z'n kinderen vermoord had.

Dat haar visie minimaal net zo gekleurd was, terwijl ze eerst blind bleek te zijn, maakt kennelijk niet uit, hup nog even natrappen naar de moeder van Ruben en Julian, terwijl zij haar eerste kerst zonder kinderen heeft.

Nee, dat stel ik niet.
  maandag 23 december 2013 @ 11:39:41 #165
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_134599775
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:56 schreef Heroinjunk het volgende:
Heel erg bedankt! En als ik zo het verhaal lees, heeft deze moeder wel degelijk een hele grote rol in wat er gebeurd is. Ja, het is van een kant en het verhaal van haar kant kan heel anders zijn, maar de vader wordt daadwerkelijk al op achterstand gesteld. Alle adviezen etc. komen later bij hem dan bij de moeder. Dat zou niet mogen. Ook zou niet alles geweigerd moeten worden, zoals psychische onderzoeken. Vind het ook niet netjes van BJZ dat ze nooit meer iets aan de vriendin hebben laten horen. Onbegrijpelijk.
Enkele dagen later is de begrafenis van Ruben en Julian. De familie van Jeroen is niet welkom.
Dit vind ik eigenlijk nog veel belachelijker.

Familie weigeren bij een begrafenis, dan ben je wel van een bedroevend niveau.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator maandag 23 december 2013 @ 11:40:29 #166
236264 crew  capricia
pi_134599803
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik zou het ook serieus nemen maar tien keer nadenken en compleet zeker ervan willen zijn voordat ik naar zo'n instantie loop. Wat voor ellende je dan wel niet op de hals haalt.
Idd. Ik heb echter geen idee hoe vaak ze nagedacht heeft.
In het rapport staat dat ook dat de jongens zich niet veilig voelden bij de vader. En dat dat vooral was waar het BJZ zich zorgen over maakte.
Dat is iets wat ik ook serieus zou nemen als moeder. Als je kinderen zich er echt niet veilig voelen... en jij moet je kind er wel iedere keer achterlaten...dat lijkt me heftig hoor.
Uiteindelijk is natuurlijk ook gebeurt waar ze al zo lang bang voor waren. Helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_134599834
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tegenwoordig is stevig vastpakken al mishandeling lijkt het wel. Ik zou er zalig voor passen om in deze tijd nog kinderen te krijgen.
Kinderen kunnen doen en laten wat ze willen, ouders mogen alleen nog op lieve, rustige toon tegen ze spreken en verder niks.... Alsof een kind zich dáár wat van aan trekt als hij over de rooie gaat ofzo.... Je bent als ouders vogelvrij wild. :')
Onzin, je kunt gewoon corrigeren, maar idd zonder vormen van geweld. Dat is ook vaak de beste manier. Beetje gek gek wat je hier zegt, dan maar geen kinderen, omdat je ze geen tik mag geven of onder een (warme) douche kunt zetten?
I´m back.
  maandag 23 december 2013 @ 11:41:29 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134599837
Maar goed, zelfs mevrouw Kelder geeft toe dat Jeroen Denis vooral zijn eigen belang voorop stelde toen hij besloot zijn kinderen te vermoorden, want ze denkt dat hij ze "wilde beschermen tegen een opvoeding zonder vader", en dat heeft niets met het welzijn van de kinderen te maken, maar alles met egoïsme.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134599855
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, zij kan er ook niets aan doen natuurlijk.

Hoe misselijkmakend was de toon van de moeder met "je hebt gewonnen"…? De stiefmoeder is ook 2 jongens kwijt waar ze 2 jaar voor zorgde.

Het zijn 2 verhalen, beiden gekleurd, beiden vanaf het perspectief van die persoon. De waarheid zullen we nooit weten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134599857
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:41 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, zelfs mevrouw Kelder geeft toe dat Jeroen Denis vooral zijn eigen belang voorop stelde toen hij besloot zijn kinderen te vermoorden, want ze denkt dat hij ze "wilde beschermen tegen een opvoeding zonder vader", en dat heeft niets met het welzijn van de kinderen te maken, maar alles met egoïsme.
Uitermate eigenaardige redenering ook.
I´m back.
  maandag 23 december 2013 @ 11:42:11 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134599858
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:37 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, dat stel ik niet.
Nee idd, verder lezend zie ik idd dat je haar visie net zo gekleurd acht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134599872
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Jeroen wordt door diverse partijen omschreven als een sociaal, meelevend en redelijk mens.
Als je het spel hard speelt zullen dit soort mensen snel schikken waardoor je meestal wel aan het langste eind trekt. Iris en haar vader hebben de gevolgen duidelijk overschat.
pi_134599892
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd. Ik heb echter geen idee hoe vaak ze nagedacht heeft.
In het rapport staat dat ook dat de jongens zich niet veilig voelden bij de vader. En dat dat vooral was waar het BJZ zich zorgen over maakte.
Dat is iets wat ik ook serieus zou nemen als moeder. Als je kinderen zich er echt niet veilig voelen... en jij moet je kind er wel iedere keer achterlaten...dat lijkt me heftig hoor.
Uiteindelijk is natuurlijk ook gebeurt waar ze al zo lang bang voor waren. Helaas.
Ik lees toch echt terug dat de kinderen zich nergens meer veilig voelden..
pi_134599909
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:42 schreef eight het volgende:

[..]

Jeroen wordt door diverse partijen omschreven als een sociaal, meelevend en redelijk mens.
Als je het spel hard speelt zullen dit soort mensen snel schikken waardoor je meestal wel aan het langste eind trekt. Iris en haar vader hebben de gevolgen duidelijk overonderschat.
  maandag 23 december 2013 @ 11:44:08 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134599913
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, zij kan er ook niets aan doen natuurlijk.

Hoe misselijkmakend was de toon van de moeder met "je hebt gewonnen"…? De stiefmoeder is ook 2 jongens kwijt waar ze 2 jaar voor zorgde.

Het zijn 2 verhalen, beiden gekleurd, beiden vanaf het perspectief van die persoon. De waarheid zullen we nooit weten.
Dit is niet het moment voor haar om haar verhaal te doen, en je stiefkinderen na 2 jaar zorg kwijt zijn is echt van een andere orde dan je kinderen die vermoord zijn door hun eigen vader.

Maar goed, het is natuurlijk ook makkelijk om een eerste reactie van de moeder, af te zetten tegen een weloverwogen interview 7 maanden later van de stiefmoeder.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')