abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 december 2013 @ 21:54:11 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134581287
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:49 schreef J.B. het volgende:
Ik heb al meerdere keren in die HSL dubbeldekker gezeten, de eerste keer werd ik bijna zeeziek van het geschommel maar de rit daarna had ik er geen last meer van... mogelijkerwijs door die verlaagde snelheid dus.
Ze zijn sinds dinsdag officieel in snelheid beperkt: Vanaf dinsdag is dit aan het treinpersoneel gecommuniceerd. Er rijden nu 2 stammen rond, waarvan er één met 10 rijtuigen rijdt, en de andere stam reed vorige week nog met 7 rijtuigen (mist 3x 2e klas), maar die zou inmiddels ook 10 rijtuigen moeten hebben. Ik trof die stam in Luik, maar heb niet goed kunnen zien (vanuit mijn binnenrijdende trein) hoeveel rijtuigen het waren.
  zondag 22 december 2013 @ 21:54:56 #33
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_134581344
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:49 schreef J.B. het volgende:
Ik heb al meerdere keren in die HSL dubbeldekker gezeten, de eerste keer werd ik bijna zeeziek van het geschommel maar de rit daarna had ik er geen last meer van... mogelijkerwijs door die verlaagde snelheid dus.
Het kan ook zijn dat ze gewoon alleen getrokken moeten rijden. De geduwde bakken van VIRM slingeren ook meer dan de getrokken- en motorbakken.
  zondag 22 december 2013 @ 21:57:33 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134581503
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat ze gewoon alleen getrokken moeten rijden. De geduwde bakken van VIRM slingeren ook meer dan de getrokken- en motorbakken.
Er is getest met snelheid (voor de indiensttrede bij de reizigersdienst), en bij één loc duurt het te lang voordat de trein met 10 M6-rijtuigen eindelijk op snelheid is. Bijkomend probleem is dat de stuurstandrijtuigen M6 te licht zijn om 200km/h te mogen rijden.
Uit de testen is ook gebleken dat je voorin de trein erg goed merkt dat je getrokken wordt, halverwege wisselt het, en achterin merk je dat je geduwd wordt.
  zondag 22 december 2013 @ 21:59:35 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134581637
Nog een paar plaatjes uit Luik:

NMBS 329
Sinds Dienstregeling 2014 zijn de gemoderniseerde motorstellen van de 600-serie verdwenen uit de L-trein Luik - Maastricht vv, en hebben de Break-treinstellen het roer overgenomen.
Ongereviseerde Break 329 staat op Liège-Guillemins vertrekgereed als L-trein naar Maastricht.


NMBS 381 + 411 + 377
Te Liège-Guillemins staan 3 Break-stellen gereed als IR-trein 2936 naar Antwerpen Centraal via Hasselt en Aarschot. Een mooie capaciteitsknaller, maar ook zeker comfortknaller (in verband met de luxe middenbak bij de ongemoderniseerde stellen).


NMBS 443
In Liège-Guillemins staat Deense Neus 443 gereed om kort na de foto te vertrekken richting Namen en Kortrijk als Intercity.


SNCF Thalys 4306
In Aachen staat met veel vertraging de THA 9347 naar Essen Hbf gereed. De trein kwam met 41 minuten vertraging binnenrijden, maar door onbekende redenen (voor mij) werd er pas om 15:05 vertrokken naar Aken. Eerst had al enkele minuten de "zonnebloem" open gestaan, maar die werd zelfs nog herroepen.
Om de reizigers uit de IC uit de richting van Leuven-Brussel niet vertraagd hier binnen te laten komen, werd die trein afwijkend op spoor 2 behandeld, en mocht met 2 minuten vertraging achter de Thalys aan.
pi_134581648
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Er is getest met snelheid (voor de indiensttrede bij de reizigersdienst), en bij één loc duurt het te lang voordat de trein met 10 M6-rijtuigen eindelijk op snelheid is. Bijkomend probleem is dat de stuurstandrijtuigen M6 te licht zijn om 200km/h te mogen rijden.
Uit de testen is ook gebleken dat je voorin de trein erg goed merkt dat je getrokken wordt, halverwege wisselt het, en achterin merk je dat je geduwd wordt.
Na optrekken achterste loc uitschakelen?
  zondag 22 december 2013 @ 23:20:13 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134586547
Soms kom je pareltjes tegen op Flickr:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 december 2013 @ 01:50:31 #38
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134592972
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 13:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Eens maar daar ben ik al eens geweest. Ik vond de foto's van dat nieuwe tunnelproject gewoon bijzonder fraai. :)
Wat is je route de 25e?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134593256

DDZ 7625 in Eindhoven, 21-12-13 by PeterBrabant, on Flickr

Hier nog een plaatje van de eerste NID-6 in de reizigersdienst. Dat materieel is toch wel goed verbouwd, van behoorlijk lelijk en oncomfortabel naar gewoon prima materieel. Ik merk alleen dat de inbouw van de airco enzo het dak net een paar centimeter lager heeft gemaakt: waar ik in de VIRM gewoon over al kan (trap)lopen, moet ik bij de NID toch bukken op de trap en bij het plaatsnemen, wil ik mijn harses niet stoten (wat nog steeds gebeurt aangezien ik er te weinig inzit).
pi_134593270
Volgend jaar trouwens mooi aan de treinkilometers werken; wordt een forens (Utrecht-)Driebergen-Arnhem.
  maandag 23 december 2013 @ 02:04:29 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134593353
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:01 schreef Bitlord het volgende:
Volgend jaar trouwens mooi aan de treinkilometers werken; wordt een forens (Utrecht-)Driebergen-Arnhem.
Sterkte, dat traject ligt er vrij vaak uit door levensmoeie mensen...
pi_134593538
Ik had vorige week al te maken met een kopper, ga er vanuit dat ik mijn portie nu wel even gehad heb.
pi_134593712
Weten jullie of dit ook een DB 407 is of is ie ergens anders voor? Mijn turks en hongaars zijn niet zo goed.

  maandag 23 december 2013 @ 02:21:36 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134593786
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:18 schreef Bitlord het volgende:
Weten jullie of dit ook een DB 407 is of is ie ergens anders voor? Mijn turks en hongaars zijn niet zo goed.

Dat zijn inderdaad een Velaro D en een Vectron. Die zijn door Siemens naar Turkije gebracht om daar de blits te maken met Duitse techniek. :)
pi_134597376
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 02:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sterkte, dat traject ligt er vrij vaak uit door levensmoeie mensen...
Valt nog mee, heb eigenlijk pas 1 keer meegemaakt dat het traject eruit lag na anderhalf jaar 'forenzen' ;)
pi_134597698
Wat is er aan de hand in Amersfoort? het lijkt er op dat deze plaats er al bijna 6 uur uit ligt.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_134598218
Netjes, 220 reizigers in de museumtrein van half elf naar het Spoorwegmuseum. Met zulke aantallen kan Utrecht Maliebaan bijna een commerciële verbinding worden :).

Zouden er wel eens mensen gebruik maken van deze trein zonder het spoorwegmuseum te bezoeken, maar omdat ze er in de buurt wonen? Wie bijvoorbeeld van Utrecht Centraal naar de Hugo de Grootstraat plant, krijgt deze trein voorgeschoteld ipv de Qbuzz-bus.
pi_134598795
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:15 schreef daanski82 het volgende:
Wat is er aan de hand in Amersfoort? het lijkt er op dat deze plaats er al bijna 6 uur uit ligt.
Seinstoring. Prognose 12:00. Staat gewoon op NS.nl? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134598896
Er wordt op de Dijksgracht gerangeerd met V250, er stond zon Nedtrain-locje bij de 4811.

Die plan V staat nog staat in het stootblok, al voor zowat een week.
pi_134598946
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:09 schreef Bitlord het volgende:
Die plan V staat nog staat in het stootblok, al voor zowat een week.
Staat niemand in de weg blijkbaar ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134599087
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Seinstoring. Prognose 12:00. Staat gewoon op NS.nl? :?
Klopt. Hoewel de omroep het weer over een wisselstoring heeft. Blijkbaar zijn die twee storingen uitwisselbaar ;)
pi_134599128
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 11:17 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Klopt. Hoewel de omroep het weer over een wisselstoring heeft. Blijkbaar zijn die twee storingen uitwisselbaar ;)
Je bedoelt uitseinbaar? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134599247
Ik weet niet welke nono dit heeft bedacht maar ik kan wel mooiere Nederlandse stations bedenken dan Groningen CS :')
http://www.stedentripper.com/blog/2609/mooiste-europese-stations/
pi_134599272
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2013 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je bedoelt uitseinbaar? :+
Dat ook ;) Hoop alleen dat we de 5 minuten vertraging eruit kunnen rijden. Ik wil liever de IC naar Maastricht hebben dan dat ik een half uur in een SLT zit.
pi_134599285
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:23 schreef b2py het volgende:
Ik weet niet welke nono dit heeft bedacht maar ik kan wel mooiere Nederlandse stations bedenken dan Groningen CS :')
http://www.stedentripper.com/blog/2609/mooiste-europese-stations/
Ja jij. Maar de meeste mensen hebben een ander idee van "mooi" dan "hoe meer beton, hoe mooier" ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134599303
en wat doen we met DDAR? o, pleur maar ergens in het westelijk havengebied.


Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_134599311
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 11:24 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Dat ook ;) Hoop alleen dat we de 5 minuten vertraging eruit kunnen rijden. Ik wil liever de IC naar Maastricht hebben dan dat ik een half uur in een SLT zit.
Dream on :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_134599348
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2013 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja jij. Maar de meeste mensen hebben een ander idee van "mooi" dan "hoe meer beton, hoe mooier" ;)
Ik zat zelf aan Gare de Lyon te denken in Parijs. En inderdaad, iets meer staal en glas mag wel ja :@
pi_134599444
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dream on :)
Ik kom er achter dat ik zoveel speling had ingebouwd dat ik die IC een half uur later kan pakken en nog steeds een half uur te vroeg ben.
pi_134599477
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 11:29 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ik kom er achter dat ik zoveel speling had ingebouwd dat ik die IC een half uur later kan pakken en nog steeds een half uur te vroeg ben.
Ah :) Dat is een luxeprobleem, fijne reis verder :D
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_134600846
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ah :) Dat is een luxeprobleem, fijne reis verder :D
Belangrijke afspraken verdienen wat extra aandacht. Dat betekent dus ook dat ik zorg dat ik op tijd ben. Ook met NS :)
pi_134600860
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:23 schreef b2py het volgende:
Ik weet niet welke nono dit heeft bedacht maar ik kan wel mooiere Nederlandse stations bedenken dan Groningen CS :')
http://www.stedentripper.com/blog/2609/mooiste-europese-stations/
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zat zelf aan Gare de Lyon te denken in Parijs. En inderdaad, iets meer staal en glas mag wel ja :@
Nederland wordt steeds groter! :D

Maar mooier dan het Groninger Hoofdstation? Haarlem of Maastricht komen een eind in de richting..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')