Het probleem is dat je het wel erg stellig noemt.quote:Op maandag 23 december 2013 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat het maximale hypotheekbedrag omlaag gaat en dat de rente op termijn weer zullen stijgen zijn feiten.
[..]
Hoe duidelijk wil je het hebben? Het is wensdenken van de regering dat wij als "domme" burgers hun verhalen gaan geloven en weer huizen gaan kopen. Dat zou de economie uit zijn slop trekken.
Je bent het toch met me eens dat de als de financieringsmogelijkheden dalen dat dan de prijs nooit omhoog kan? Dat klinkt voor mij echt als 1+1=2 in de oren.quote:Op maandag 23 december 2013 11:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het probleem is dat je het wel erg stellig noemt.
Zo stellig is het nu ook weer niet. Daar hangt gewoon nog enorm veel van af, jouw scenario is 1 van de mogelijkheden, meer niet.
Klopt. Ik neem alleen aan dat jij ook lang genoeg hebt meegelopen dat 1+1 lang niet altijd meer 2 is. Ik sta dus nergens meer van te kijken.quote:Op maandag 23 december 2013 11:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Je bent het toch met me eens dat de als de financieringsmogelijkheden dalen dat dan de prijs nooit omhoog kan? Dat klinkt voor mij echt als 1+1=2 in de oren.
Dan moet de regering weer andere dingen bedenken om de prijs op de drijven. Weer luchtbellen blazen. Willen we dat?quote:Op maandag 23 december 2013 11:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt. Ik neem alleen aan dat jij ook lang genoeg hebt meegelopen dat 1+1 lang niet altijd meer 2 is. Ik sta dus nergens meer van te kijken.
"Nooit"? Waarom?quote:Op maandag 23 december 2013 11:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Je bent het toch met me eens dat de als de financieringsmogelijkheden dalen dat dan de prijs nooit omhoog kan? Dat klinkt voor mij echt als 1+1=2 in de oren.
Als je denkt dat fiat geld niets meer waard wordt, dan is het een no-brainer om een hypotheek met vaste rente te nemen en er een mooi huis van te kopen.quote:Op maandag 23 december 2013 10:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Eigenlijk is het net als de meeste economische principes erg eenvoudig. Als je twee afzonderlijke valuta systemen hebt en de ene devalueert harder t.o.v. de ander dan wordt die munteenheid goedkoper in verhouding tot de ander.
De economie van Japan is naast haar interne markt sterk afhankelijk van de import en export. Ze hebben dus te maken met diverse andere valuta systemen. Japan zijn interne economie heeft te maken met deflatie terwijl de export en importmarkten te maken hebben met inflatie.
Zelfs bij een nullijn zou Japan nog ongunstig af zijn maar de inflatie maakt het deflatieprobleem voor Japan nog vervelender. Pas recentelijk is de centrale bank in Japan tot het besluit gekomen dat het printen van geld een briljant idee is. Hoppa, printen totdat je erbij neervalt en het zoveelste fiat geldsysteem als een zeepbel uiteen spat
Dat weet ik niet. Meestal worden leningen afbetaald met een laag risico, omdat leningen met een hoog risico aan mensen wordt gegeven die weinig afbetalingspotentieel hebben, gezien het hoge risico.quote:Op zondag 22 december 2013 23:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Niet... Maar het zorgt wel voor minder risico en en betere verhouding eigen vermogen/uitstaande leningen.
Als mensen naar een goedkoper segment switchen dan betekend dat de huizen in het duurdere segment nog verder zakken omdat daar helemaal geen hond meer op afkomt. Resultaat -> daling van de huizenprijzen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:58 schreef nikao het volgende:
[..]
"Nooit"? Waarom?
Mensen kunnen toch bijvoorbeeld naar een goedkoper segment switchen en daar de prijs opdrijven?
Sparen en dan na een paar jaar gaan instappen waarnaar de prijs gaat stijgen?
Alle afwachters denken dat de bodem bereikt is en stappen in...
etc. etc.
Ben het met je eens dat het logisch lijkt/is dat de prijs niet hard stijgt, maar om nou te stellen dat het 'nooit' kan als de financieringsmogelijkheden niet stijgen lijkt me veel te kort door de bocht.
http://www.z24.nl/geld/ri(...)-in-londen-op-393214quote:Op maandag 23 december 2013 11:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Precies, veel te kort door de bocht dus om te generaliseren.quote:Op maandag 23 december 2013 12:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Als mensen naar een goedkoper segment switchen dan betekend dat de huizen in het duurdere segment nog verder zakken omdat daar helemaal geen hond meer op afkomt. Resultaat -> daling van de huizenprijzen.
Iets met appels en peren.quote:Op maandag 23 december 2013 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
http://www.z24.nl/geld/ri(...)-in-londen-op-393214
Wat daar kan, kan hier ook.
Lees je wel wat er staat?quote:Op maandag 23 december 2013 12:06 schreef nikao het volgende:
[..]
Precies, veel te kort door de bocht dus om te generaliseren.
Nee, jij schrijft dat prijzen nooit omhoog kunnen als de financieringsmogelijkheden dalen. Dat is gewoon niet waar blijkt uit London en uit geheel engeland trouwens.quote:Op maandag 23 december 2013 12:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Iets met appels en peren.
In Amsterdam stabiliseren de prijzen ook. Amsterdam is geen afspiegeling van de rest van Nederland.
Daaruit concluderen dat we "nog niet op de helft zijn van de daling" lijkt me echter wensdenken.quote:Op maandag 23 december 2013 11:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat het maximale hypotheekbedrag omlaag gaat en dat de rente op termijn weer zullen stijgen zijn feiten.
Dit topic heet toch "Nederlandse Woningenmarkt"???? Of zit ik er naast.quote:Op maandag 23 december 2013 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee, jij schrijft dat prijzen nooit omhoog kunnen als de financieringsmogelijkheden dalen. Dat is gewoon niet waar blijkt uit London.
Als de prijzen in NL maar laag genoeg zijn, dan vallen ze op bij buitenlandse investeerders.quote:Op maandag 23 december 2013 12:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dit topic heet toch "Nederlandse Woningenmarkt"???? Of zit ik er naast.
LOL
Zelfs dat kan wel gebeuren als het sentiment in de markt omslaat.quote:Op maandag 23 december 2013 11:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee dat lijkt mij geen wensdenken. Beroepsmatig zou het voor mij beter zijn dat de woningmarkt weer aan zou trekken in dit land. Helaas heb ik er een hard hoofd in.quote:Op maandag 23 december 2013 12:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daaruit concluderen dat we "nog niet op de helft zijn van de daling" lijkt me echter wensdenken.
Sentiment valt niet te voorspellen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee dat lijkt mij geen wensdenken. Beroepsmatig zou het voor mij beter zijn dat de woningmarkt weer aan zou trekken in dit land. Helaas heb ik er een hard hoofd in.
Nee hoor. Als je iets niet kunt betalen kun je het ook niet kopen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zelfs dat kan wel gebeuren als het sentiment in de markt omslaat.
Financieringsmogelijkheden wel. En die worden elk jaar minder.quote:Op maandag 23 december 2013 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sentiment valt niet te voorspellen.
Er zijn altijd mensen die een huis kunnen kopen en dat nu niet doen en bv morgen wel.quote:Op maandag 23 december 2013 12:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je iets niet kunt betalen kun je het ook niet kopen.
Dus niet de feiten maar de onderbuik die spreekt?quote:Op maandag 23 december 2013 12:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee dat lijkt mij geen wensdenken. Beroepsmatig zou het voor mij beter zijn dat de woningmarkt weer aan zou trekken in dit land. Helaas heb ik er een hard hoofd in.
ja, zoals altijd in de economie.quote:Op maandag 23 december 2013 12:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus niet de feiten maar de onderbuik die spreekt?
Alsof er binnen de nieuwe financieringsmogelijkheden geen ruimte kan bestaan voor prijsstijgingen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je iets niet kunt betalen kun je het ook niet kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |