Omdat ze dat elk jaar weer roepen om de stemming erin te houdenquote:Op zaterdag 21 december 2013 23:01 schreef antfukker het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar vond het wel frappant.. Hoezo autoverkopen gaan omhoog volgend jaar
Zwaar straffen gaat ontmoedigen?quote:Op zondag 22 december 2013 15:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Trouwens... hebben jullie 'de schuldvraag' van tros radar al gekeken? Vond het een beetje een 'money as debt' rip off. Uiteraard met wat leuke interviews van economen en bankiers. Het is goed dat we ons afvragen wiens schuld het is, maar nog belangrijker is wanneer we de schuldigen nu eens zwaar gaan straffen om herhaling in de toekomst te ontmoedigen.
10%, zoveel? Is er al een jaar geweest met meer dan 6,5%? En 10% alleen vanwege de banken?quote:Op zondag 22 december 2013 16:22 schreef Robuustheid het volgende:
De huizenprijzen zullen sowieso dalen, gezien de toenemende kapitaaleisen voor banken waardoor ze minder kunnen uitlenen.
Plus dat er nu nog een lager hypotheekbedrag per aantal keren inkomen uitgeleend kan worden.
M'n voorspelling is dat er gerust 10% van de prijs afgaat in 2014.
Uiteraard, als je weet dat de pakkans klein is en de straf laag of zelfs niet bestaand. Dan ga je veel makkelijker over tot bedrog, fraude en onethische praktijken. Lijkt mij toch logisch?quote:Op zondag 22 december 2013 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zwaar straffen gaat ontmoedigen?
10% is misschien wel wat veel, mogelijk dat het haalbaar is voor woningen waarvan de voormalige eigenaar naar de eeuwige jachtvelden verhuist is. Maar daar staat dan weer vaak tegenover dat je aardig wat achterstallig onderhoud moet wegwerken. Of je moet een jaren 70 behangetje en bloempjestegels mooi vinden.quote:Op zondag 22 december 2013 16:22 schreef Robuustheid het volgende:
De huizenprijzen zullen sowieso dalen, gezien de toenemende kapitaaleisen voor banken waardoor ze minder kunnen uitlenen.
Plus dat er nu nog een lager hypotheekbedrag per aantal keren inkomen uitgeleend kan worden.
M'n voorspelling is dat er gerust 10% van de prijs afgaat in 2014.
You can't taper a Ponzi scheme, gaat dus niet gebeuren.quote:Op zondag 22 december 2013 16:28 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk dat de daling pas echt begint als de rente omhoog gaat
het komt eraan, tapering enz
ah.. jij hebt mijn glazen bol dus. Mag ik hem terug hebben?quote:Op zondag 22 december 2013 16:33 schreef arjan1112 het volgende:
Het gaat wel gebeuren
Over een jaar is het afgebouwd naar 0
Vervolgens gaat de rente omhoog
De banken hebben onvoldoende eigen vermogen om de verliezen te nemen, eerst moet er nog veel meer schuld afgebouwd worden. Dus we gaan gewoon door met het laten krimpen van de economie.quote:Op zondag 22 december 2013 16:33 schreef arjan1112 het volgende:
Het gaat wel gebeuren
Over een jaar is het afgebouwd naar 0
Vervolgens gaat de rente omhoog
Bernanke is begonnen met afbouwenquote:Op zondag 22 december 2013 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah.. jij hebt mijn glazen bol dus. Mag ik hem terug hebben?
quote:Op zondag 22 december 2013 15:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Omdat ze dat elk jaar weer roepen om de stemming erin te houden![]()
Ik zeg je... volgend jaar gaan de huizenprijzen en verkopen door het dak. Echt waar
Hoe zorgt schuld afbouwen voor een stijgend eigen vermogen?quote:Op zondag 22 december 2013 16:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De banken hebben onvoldoende eigen vermogen om de verliezen te nemen, eerst moet er nog veel meer schuld afgebouwd worden. Dus we gaan gewoon door met het laten krimpen van de economie.
Geld moet heel goedkoop blijven, pas als de banken de verliezen kunnen nemen en zelfs bij hogere rentestanden weer winst of in ieder geval uit de kosten kunnen komen, pas dan kan de rente weer stijgen. Goed, dat is mijn zienswijze maar het lijkt mij gewoon logisch, als de rente namelijk eerder omhoog gaat volgt er onmiddellijk een feedback proces wat de banken veel geld gaat kosten.
Niet... Maar het zorgt wel voor minder risico en en betere verhouding eigen vermogen/uitstaande leningen.quote:Op zondag 22 december 2013 18:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe zorgt schuld afbouwen voor een stijgend eigen vermogen?
Bernanke begonnen met afbouw?quote:Op zondag 22 december 2013 16:44 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Bernanke is begonnen met afbouwen
Daar gaan ze gewoon mee door.. waarom zouden ze ineens stoppen
Greenspan ging ook gewoon door met de rente verhogen, elke maand een kwartje erbij
Die lui blijven net zo lang printen tot het papier op is. Kan nog wel ff duren.quote:Op zondag 22 december 2013 23:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bernanke begonnen met afbouw?![]()
En van Yellen verwacht ik dat zij nog harder gaat printen, want: 'you can't taper a Ponzi scheme, period'
Dat weet ik. Maar we zullen zien of dit besluit op de lange termijn standhoudt. Ik denk van niet.quote:Op zondag 22 december 2013 23:20 schreef 99.999 het volgende:
Het besluit om te minderen met dat aankopen is al lang en breed genomen en gecommuniceerd. Ze kregen er zelfs de complimenten voor van het IMF.
Ooh.... dat geloof ik direct, maar ze besluiten daarna gerust weer om het nog even uit te stellen.quote:Op zondag 22 december 2013 23:20 schreef 99.999 het volgende:
Het besluit om te minderen met dat aankopen is al lang en breed genomen en gecommuniceerd. Ze kregen er zelfs de complimenten voor van het IMF.
Dat roep je nu wel maar geef mij eens 1 goede reden waarom jij gelooft dat de fed de daad bij het woord gaat voegen?quote:
Ik ook niet hoor, maar probeer voor jezelf eens een antwoord te formuleren waarom de fed in eerste instantie begonnen is met het printen van geld. Daarop volgt dan automatisch de vraag of de omstandigheden al reeds verandert zijn om er mee te kunnen stoppen.quote:
Omdat de Amerikaanse economie 4.1% groeit, de werkloosheid richting de 6.5% daalt en inflatie >2% blijft. Daarom wordt stimulus langzaamaan afgebouwd.quote:Op zondag 22 december 2013 23:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, maar probeer voor jezelf eens een antwoord te formuleren waarom de fed in eerste instantie begonnen is met het printen van geld. Daarop volgt dan automatisch de vraag of de omstandigheden al reeds verandert zijn om er mee te kunnen stoppen.
Ik zie nog geen verbetering dan wel veranderingen die de fundamenten van de economie hebben gesterkt.
Onze eigen overheid doet ook aan van die misleidende stemmingmakerij. Ze verkondigt gerust dat het consumentenvertrouwen stijgende is, maar dat de werkeloosheid nog wel even blijft stijgen.
Dat is toch pure demagogie, zulke omstandigheden gaan immers niet samen.Kijk ik geloof direct dat er een groep mensen is die nog steeds vol vertrouwen consumeert maar dat die groep groeiende zou zijn in getal, dat klinkt mij als complete onzin in de oren.
Die werkloosheid daalt alleen maar zo hard omdat al de sloebers het opgeven en in een tent gaan wonen.quote:Op zondag 22 december 2013 23:48 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Omdat de Amerikaanse economie 4.1% groeit, de werkloosheid richting de 6.5% daalt en inflatie >2% blijft. Daarom wordt stimulus langzaamaan afgebouwd.
Maar waarom groeit de economie 4,1%? Dat komt toch zeker omdat de fed tientallen miljarden per maand print? Kijk, als wij hier als een gek gaan printen dan kan onze economie ook groeien hoor. Zo'n cijfer zegt dus helemaal niets. En dan die inflatie, je gelooft toch zeker zelf niet dat die onder de 2% zit. Die inflatiecijfers zijn net als hier in Nederland volledig gemanipuleerd. De meeste mensen weten dat ook wel als de naar hun stijgende kosten voor het levensonderhoud kijken.quote:Op zondag 22 december 2013 23:48 schreef monkyyy het volgende:
Omdat de Amerikaanse economie 4.1% groeit, de werkloosheid richting de 6.5% daalt en inflatie >2% blijft. Daarom wordt stimulus langzaamaan afgebouwd.
Yep...quote:Op zondag 22 december 2013 23:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Die werkloosheid daalt alleen maar zo hard omdat al de sloebers het opgeven en in een tent gaan wonen.
Als je je staatsobligaties verkoopt en er geld voor terug krijgt, kun je mij dan uitleggen hoe dat effect heeft op de grootte van een economie?quote:Op zondag 22 december 2013 23:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar waarom groeit de economie 4,1%? Dat komt toch zeker omdat de fed tientallen miljarden per maand print? Kijk, als wij hier als een gek gaan printen dan kan onze economie ook groeien hoor. Zo'n cijfer zegt dus helemaal niets. En dan die inflatie, je gelooft toch zeker zelf niet dat die onder de 2% zit. Die inflatiecijfers zijn net als hier in Nederland volledig gemanipuleerd. De meeste mensen weten dat ook wel als de naar hun stijgende kosten voor het levensonderhoud kijken.
Zo is b.v. de enorme prijsstijging van vastgoed nooit meegenomen in het inflatiemandje, nee natuurlijk niet, dat zou anders hele andere inflatiecijfers laten zien.
En die werkeloosheid is ook in Nederland dalende, met exact dezelfde reden als in de VS, namelijk omdat mensen zich terugtrekken van de arbeidsmarkt, want er is simpelweg geen werk te vinden.
Lies, damned lies....
Omdat ze die obligaties niet kopen met geld wat uit die economie komt, dat geld is gewoon giraal gecreerd en feitelijk dus gewoon aan de overheid gegeven. Die kan er dan in de reeele economie leuke dingetjes voor doen, gratis wel te verstaan.quote:Op maandag 23 december 2013 00:00 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Als je je staatsobligaties verkoopt en er geld voor terug krijgt, kun je mij dan uitleggen hoe dat effect heeft op de grootte van een economie?
Waarom lukt dat dan al niet met Japan, daar doen ze het al 20 jaar.quote:Op maandag 23 december 2013 00:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Omdat ze die obligaties niet kopen met geld wat uit die economie komt, dat geld is gewoon giraal gecreerd en feitelijk dus gewoon aan de overheid gegeven. Die kan er dan in de reeele economie leuke dingetjes voor doen, gratis wel te verstaan.
Dus je economie laten groeien met vers geprint geld is iets wat elke dombo kan. Het wachten is op de implosie of totdat er een genie opstaat die iets beters bedenkt.
Ik kan me voorstellen dat die inflatiecijfers door diverse instanties worden gehanteerd om beleid op te voeren. Zolang die dus binnen een bepaalde bandbreedte vallen is redelijk voorspelbaar wat het beleid gaat worden.quote:Op maandag 23 december 2013 00:01 schreef monkyyy het volgende:
Als de inflatiecijfers "gemanipuleerd" worden, waarom zeggen ze dan niet gewoon dat ze exact hun target halen?
Japan heeft niet 20 jaar lang op dezelfde schaal als de fed geprint, daar zijn ze pas recentelijk mee begonnen. Ze zullen wel gedacht hebben, nou als die yanks het kunnen, waarom wij dan ook niet?quote:Op maandag 23 december 2013 00:03 schreef monkyyy het volgende:
Waarom lukt dat dan al niet met Japan, daar doen ze het al 20 jaar.
Ik kan ook groter worden door mijn lengte in andere eenheden te meten. De geldpers is bullshit. Theoretisch gezien hoort er nooit 1 cent gedrukt te worden afgezien van een begin hoeveelheid.quote:Op maandag 23 december 2013 00:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
die obligaties niet kopen met geld wat uit die economie komt, dat geld is gewoon giraal gecreerd en feitelijk dus gewoon aan de overheid gegeven. Die kan er dan in de reeele economie leuke dingetjes voor doen, gratis wel te verstaan.
Eigenlijk is het net als de meeste economische principes erg eenvoudig. Als je twee afzonderlijke valuta systemen hebt en de ene devalueert harder t.o.v. de ander dan wordt die munteenheid goedkoper in verhouding tot de ander.quote:Op maandag 23 december 2013 00:11 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom zou de Yen zonder ingrijpen van de BOJ alleen maar meer waard worden dan
dat is eigenlijk iets wat ik niet begrijp
Wat verwacht jij serieus als worst case scenario dan?quote:Op maandag 23 december 2013 00:09 schreef hpeopjes het volgende:
Achja, bijdrukken is blijkbaar het nieuwe produceren geworden. En zolang we elkaar maar blijven wijsmaken dat dat oké is, kan het lang goed blijven gaan. Vooral als bijna iedereen tegelijk bijdrukt, dan lijkt het net of er niks aan de hand is. Maar op lange termijn drukt iedereen gewoon z'n eigen valuta naar de bliksem, net zolang tot het systeem niet meer te repareren is.
Is dit niet vooral wensdenken?quote:Op maandag 23 december 2013 11:20 schreef Sunri5e het volgende:
We zitten nog niet eens op de helft van de daling. Hoe kunnen de leiders van dit land nou roepen dat we uitgebodemd zijn? Echt onbegrijpelijk deze propaganda. Het maximale hypotheekbedrag zal ook volgend jaar weer dalen en er zal ook weer een tijd komen dat de rente weer omhoog gaat. No way dat dan de huizenprijzen weer omhoog gaan.
Dat het maximale hypotheekbedrag omlaag gaat en dat de rente op termijn weer zullen stijgen zijn feiten.quote:
Hoe duidelijk wil je het hebben? Het is wensdenken van de regering dat wij als "domme" burgers hun verhalen gaan geloven en weer huizen gaan kopen. Dat zou de economie uit zijn slop trekken.quote:Betekenis van een feit: Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen of instrumenteel gemeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |