abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134548785
Welkom 'in het vernieuwde' woningmarkt topic van ons land!

Praat hier over het wel en wee van de Nederlandse woningmarkt!

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder

CBS huizenprijsindex

Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden)

Bronnen: CBS 1, CBS 2, inflation.eu, CBS 3

Wat wel is toegestaan
Slowchat

Wat niet is toegestaan
Getreiter, gezeik op de man spelen is in de prullenbak verdwijnen.
Dom gelul zoals Stef Blok zal ook verdwijnen.

Heb respect voor de ander, of hij nu aan het huren is, een koophuis heeft of hypotheek aan zichelf wat dan ook!

Keine gewahr voor de grafieken, want ze zijn nogal subjectief eenzijdig ingestoken zeg maar. Statistiek is ondergeschikt aan leugens, en gezien de contribuant...... gaan ze zelfs daarachter ;)
pi_134548813
Gvd, wilde ik net de topictitel wijzigen druk ik op fck enter dus open ik het topic. Niks geen woningmaffia, vastgoedbende of implosie in de titel. Kutteringtyfus zo gaan we er echt niet aan
pi_134563137
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:01 schreef antfukker het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar vond het wel frappant :').. Hoezo autoverkopen gaan omhoog volgend jaar :?
Omdat ze dat elk jaar weer roepen om de stemming erin te houden ;)

Ik zeg je... volgend jaar gaan de huizenprijzen en verkopen door het dak. Echt waar :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_134563300
Trouwens... hebben jullie 'de schuldvraag' van tros radar al gekeken? Vond het een beetje een 'money as debt' rip off. Uiteraard met wat leuke interviews van economen en bankiers. Het is goed dat we ons afvragen wiens schuld het is, maar nog belangrijker is wanneer we de schuldigen nu eens zwaar gaan straffen om herhaling in de toekomst te ontmoedigen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_134564173
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Trouwens... hebben jullie 'de schuldvraag' van tros radar al gekeken? Vond het een beetje een 'money as debt' rip off. Uiteraard met wat leuke interviews van economen en bankiers. Het is goed dat we ons afvragen wiens schuld het is, maar nog belangrijker is wanneer we de schuldigen nu eens zwaar gaan straffen om herhaling in de toekomst te ontmoedigen.
Zwaar straffen gaat ontmoedigen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134564472
De huizenprijzen zullen sowieso dalen, gezien de toenemende kapitaaleisen voor banken waardoor ze minder kunnen uitlenen.

Plus dat er nu nog een lager hypotheekbedrag per aantal keren inkomen uitgeleend kan worden.

M'n voorspelling is dat er gerust 10% van de prijs afgaat in 2014.
pi_134564651
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 16:22 schreef Robuustheid het volgende:
De huizenprijzen zullen sowieso dalen, gezien de toenemende kapitaaleisen voor banken waardoor ze minder kunnen uitlenen.

Plus dat er nu nog een lager hypotheekbedrag per aantal keren inkomen uitgeleend kan worden.

10%, zoveel? Is er al een jaar geweest met meer dan 6,5%? En 10% alleen vanwege de banken?
pi_134564735
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zwaar straffen gaat ontmoedigen?
Uiteraard, als je weet dat de pakkans klein is en de straf laag of zelfs niet bestaand. Dan ga je veel makkelijker over tot bedrog, fraude en onethische praktijken. Lijkt mij toch logisch?
pi_134564739
ik denk dat de daling pas echt begint als de rente omhoog gaat

het komt eraan, tapering enz
pi_134564803
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 16:22 schreef Robuustheid het volgende:

10% is misschien wel wat veel, mogelijk dat het haalbaar is voor woningen waarvan de voormalige eigenaar naar de eeuwige jachtvelden verhuist is. Maar daar staat dan weer vaak tegenover dat je aardig wat achterstallig onderhoud moet wegwerken. Of je moet een jaren 70 behangetje en bloempjestegels mooi vinden.
pi_134564818
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:28 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk dat de daling pas echt begint als de rente omhoog gaat

het komt eraan, tapering enz
You can't taper a Ponzi scheme, gaat dus niet gebeuren.

Ik verwacht zelfs nog een verdere daling van de rente, we hebben immers meer geldcreatie (schuldcreatie) nodig om de implosie uit te stellen.
pi_134564932
Het gaat wel gebeuren

Over een jaar is het afgebouwd naar 0

Vervolgens gaat de rente omhoog
pi_134565060
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:33 schreef arjan1112 het volgende:
Het gaat wel gebeuren

ah.. jij hebt mijn glazen bol dus. Mag ik hem terug hebben?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134565105
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:33 schreef arjan1112 het volgende:
Het gaat wel gebeuren

De banken hebben onvoldoende eigen vermogen om de verliezen te nemen, eerst moet er nog veel meer schuld afgebouwd worden. Dus we gaan gewoon door met het laten krimpen van de economie.
Geld moet heel goedkoop blijven, pas als de banken de verliezen kunnen nemen en zelfs bij hogere rentestanden weer winst of in ieder geval uit de kosten kunnen komen, pas dan kan de rente weer stijgen. Goed, dat is mijn zienswijze maar het lijkt mij gewoon logisch, als de rente namelijk eerder omhoog gaat volgt er onmiddellijk een feedback proces wat de banken veel geld gaat kosten.
pi_134565393
Hoezo als de rente stijgt gaan de mensen ook meer sparen, die verkopen dan aandelen en obligaties
pi_134565445
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ah.. jij hebt mijn glazen bol dus. Mag ik hem terug hebben?
Bernanke is begonnen met afbouwen

Daar gaan ze gewoon mee door.. waarom zouden ze ineens stoppen

Greenspan ging ook gewoon door met de rente verhogen, elke maand een kwartje erbij
pi_134569928
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Omdat ze dat elk jaar weer roepen om de stemming erin te houden ;)

Ik zeg je... volgend jaar gaan de huizenprijzen en verkopen door het dak. Echt waar :Y
pi_134569952
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 18:31 schreef antfukker het volgende:

[..]

Wij van wc-eend :')
pi_134570601
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De banken hebben onvoldoende eigen vermogen om de verliezen te nemen, eerst moet er nog veel meer schuld afgebouwd worden. Dus we gaan gewoon door met het laten krimpen van de economie.
Geld moet heel goedkoop blijven, pas als de banken de verliezen kunnen nemen en zelfs bij hogere rentestanden weer winst of in ieder geval uit de kosten kunnen komen, pas dan kan de rente weer stijgen. Goed, dat is mijn zienswijze maar het lijkt mij gewoon logisch, als de rente namelijk eerder omhoog gaat volgt er onmiddellijk een feedback proces wat de banken veel geld gaat kosten.
Hoe zorgt schuld afbouwen voor een stijgend eigen vermogen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134585824
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe zorgt schuld afbouwen voor een stijgend eigen vermogen?
Niet... Maar het zorgt wel voor minder risico en en betere verhouding eigen vermogen/uitstaande leningen.
pi_134585996
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:44 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Bernanke is begonnen met afbouwen

Daar gaan ze gewoon mee door.. waarom zouden ze ineens stoppen

Greenspan ging ook gewoon door met de rente verhogen, elke maand een kwartje erbij
Bernanke begonnen met afbouw? :?

En van Yellen verwacht ik dat zij nog harder gaat printen, want: 'you can't taper a Ponzi scheme, period' :*
pi_134586103
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 23:09 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bernanke begonnen met afbouw? :?

En van Yellen verwacht ik dat zij nog harder gaat printen, want: 'you can't taper a Ponzi scheme, period' :*
Die lui blijven net zo lang printen tot het papier op is. Kan nog wel ff duren.
pi_134586436
Als de fed overgaat tot het verminderen van het opkopen van obligaties en de rente gaat verhogen dan volgt er onherroepelijk een enorma aandelencrash. De koersen dreigen alleen al te crashen als er ook maar enige geruchten zijn van 'tapering'.

Daarnaast print de hele wereld in hoog tempo geld, de derde wereldoorlog is al lang uitgebroken. Echter zijn deze keer de wapens van hele andere aard als in de voorgaande edities.
pi_134586554
Het besluit om te minderen met dat aankopen is al lang en breed genomen en gecommuniceerd. Ze kregen er zelfs de complimenten voor van het IMF.
pi_134586808
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 23:20 schreef 99.999 het volgende:
Het besluit om te minderen met dat aankopen is al lang en breed genomen en gecommuniceerd. Ze kregen er zelfs de complimenten voor van het IMF.
Dat weet ik. Maar we zullen zien of dit besluit op de lange termijn standhoudt. Ik denk van niet.
pi_134586829
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 23:20 schreef 99.999 het volgende:
Ooh.... dat geloof ik direct, maar ze besluiten daarna gerust weer om het nog even uit te stellen.

Pas als ik de aandelenkoersen zie crashen, schuldenplafonds verlaagd zie worden, banken failliet zie gaan, pas dan geloof ik dat de fed daadwerkelijk begonnen is met tapering.
pi_134586892
Mooie uitvluchten :')
pi_134587023
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 23:26 schreef 99.999 het volgende:
Mooie uitvluchten :')
Dat roep je nu wel maar geef mij eens 1 goede reden waarom jij gelooft dat de fed de daad bij het woord gaat voegen?
Als het allemaal in kannen en kruiken is, de economie het kan verdragen? Waarom heeft men het dan zo lang vol moeten houden? En nog belangrijker, wie gaat de prijs van tapering betalen?
pi_134587490
Ik ben niet zo van het complotdenken
pi_134587967
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2013 23:37 schreef 99.999 het volgende:
Ik ben niet zo van het complotdenken
Ik ook niet hoor, maar probeer voor jezelf eens een antwoord te formuleren waarom de fed in eerste instantie begonnen is met het printen van geld. Daarop volgt dan automatisch de vraag of de omstandigheden al reeds verandert zijn om er mee te kunnen stoppen.
Ik zie nog geen verbetering dan wel veranderingen die de fundamenten van de economie hebben gesterkt.

Onze eigen overheid doet ook aan van die misleidende stemmingmakerij. Ze verkondigt gerust dat het consumentenvertrouwen stijgende is, maar dat de werkeloosheid nog wel even blijft stijgen.
Dat is toch pure demagogie, zulke omstandigheden gaan immers niet samen.Kijk ik geloof direct dat er een groep mensen is die nog steeds vol vertrouwen consumeert maar dat die groep groeiende zou zijn in getal, dat klinkt mij als complete onzin in de oren.
  zondag 22 december 2013 @ 23:48:20 #31
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_134588152
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 23:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor, maar probeer voor jezelf eens een antwoord te formuleren waarom de fed in eerste instantie begonnen is met het printen van geld. Daarop volgt dan automatisch de vraag of de omstandigheden al reeds verandert zijn om er mee te kunnen stoppen.
Ik zie nog geen verbetering dan wel veranderingen die de fundamenten van de economie hebben gesterkt.

Onze eigen overheid doet ook aan van die misleidende stemmingmakerij. Ze verkondigt gerust dat het consumentenvertrouwen stijgende is, maar dat de werkeloosheid nog wel even blijft stijgen.
Dat is toch pure demagogie, zulke omstandigheden gaan immers niet samen.Kijk ik geloof direct dat er een groep mensen is die nog steeds vol vertrouwen consumeert maar dat die groep groeiende zou zijn in getal, dat klinkt mij als complete onzin in de oren.
Omdat de Amerikaanse economie 4.1% groeit, de werkloosheid richting de 6.5% daalt en inflatie >2% blijft. Daarom wordt stimulus langzaamaan afgebouwd.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_134588524
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 23:48 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Omdat de Amerikaanse economie 4.1% groeit, de werkloosheid richting de 6.5% daalt en inflatie >2% blijft. Daarom wordt stimulus langzaamaan afgebouwd.
Die werkloosheid daalt alleen maar zo hard omdat al de sloebers het opgeven en in een tent gaan wonen.
pi_134588598
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 23:48 schreef monkyyy het volgende:

Maar waarom groeit de economie 4,1%? Dat komt toch zeker omdat de fed tientallen miljarden per maand print? Kijk, als wij hier als een gek gaan printen dan kan onze economie ook groeien hoor. Zo'n cijfer zegt dus helemaal niets. En dan die inflatie, je gelooft toch zeker zelf niet dat die onder de 2% zit. Die inflatiecijfers zijn net als hier in Nederland volledig gemanipuleerd. De meeste mensen weten dat ook wel als de naar hun stijgende kosten voor het levensonderhoud kijken.
Zo is b.v. de enorme prijsstijging van vastgoed nooit meegenomen in het inflatiemandje, nee natuurlijk niet, dat zou anders hele andere inflatiecijfers laten zien.
En die werkeloosheid is ook in Nederland dalende, met exact dezelfde reden als in de VS, namelijk omdat mensen zich terugtrekken van de arbeidsmarkt, want er is simpelweg geen werk te vinden.

Lies, damned lies....
pi_134588634
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 23:54 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die werkloosheid daalt alleen maar zo hard omdat al de sloebers het opgeven en in een tent gaan wonen.
Yep...

Maar dat vertel ja als verantwoordelijke beleidsmaker liever niet.
  maandag 23 december 2013 @ 00:00:15 #35
344884 monkyyy
pi_134588766
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 23:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar waarom groeit de economie 4,1%? Dat komt toch zeker omdat de fed tientallen miljarden per maand print? Kijk, als wij hier als een gek gaan printen dan kan onze economie ook groeien hoor. Zo'n cijfer zegt dus helemaal niets. En dan die inflatie, je gelooft toch zeker zelf niet dat die onder de 2% zit. Die inflatiecijfers zijn net als hier in Nederland volledig gemanipuleerd. De meeste mensen weten dat ook wel als de naar hun stijgende kosten voor het levensonderhoud kijken.
Zo is b.v. de enorme prijsstijging van vastgoed nooit meegenomen in het inflatiemandje, nee natuurlijk niet, dat zou anders hele andere inflatiecijfers laten zien.
En die werkeloosheid is ook in Nederland dalende, met exact dezelfde reden als in de VS, namelijk omdat mensen zich terugtrekken van de arbeidsmarkt, want er is simpelweg geen werk te vinden.

Lies, damned lies....
Als je je staatsobligaties verkoopt en er geld voor terug krijgt, kun je mij dan uitleggen hoe dat effect heeft op de grootte van een economie?
  maandag 23 december 2013 @ 00:01:50 #36
344884 monkyyy
pi_134588845
Als de inflatiecijfers "gemanipuleerd" worden, waarom zeggen ze dan niet gewoon dat ze exact hun target halen?
pi_134588860
Die Amerikanen drukken jaarlijks meer dan 1 biljoen dollar ($ 1.000.000.000.000,00) bij om net aan een 0,5 biljoen dollar aan economische groei te bewerkstelligen. Nou echt, wat draait die economie fan-tas-tisch!
pi_134588873
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:00 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Als je je staatsobligaties verkoopt en er geld voor terug krijgt, kun je mij dan uitleggen hoe dat effect heeft op de grootte van een economie?
Omdat ze die obligaties niet kopen met geld wat uit die economie komt, dat geld is gewoon giraal gecreerd en feitelijk dus gewoon aan de overheid gegeven. Die kan er dan in de reeele economie leuke dingetjes voor doen, gratis wel te verstaan.

Dus je economie laten groeien met vers geprint geld is iets wat elke dombo kan. Het wachten is op de implosie of totdat er een genie opstaat die iets beters bedenkt.
  maandag 23 december 2013 @ 00:03:20 #39
344884 monkyyy
pi_134588919
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Omdat ze die obligaties niet kopen met geld wat uit die economie komt, dat geld is gewoon giraal gecreerd en feitelijk dus gewoon aan de overheid gegeven. Die kan er dan in de reeele economie leuke dingetjes voor doen, gratis wel te verstaan.

Dus je economie laten groeien met vers geprint geld is iets wat elke dombo kan. Het wachten is op de implosie of totdat er een genie opstaat die iets beters bedenkt.
Waarom lukt dat dan al niet met Japan, daar doen ze het al 20 jaar.
pi_134589046
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:01 schreef monkyyy het volgende:
Als de inflatiecijfers "gemanipuleerd" worden, waarom zeggen ze dan niet gewoon dat ze exact hun target halen?
Ik kan me voorstellen dat die inflatiecijfers door diverse instanties worden gehanteerd om beleid op te voeren. Zolang die dus binnen een bepaalde bandbreedte vallen is redelijk voorspelbaar wat het beleid gaat worden.
pi_134589195
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:03 schreef monkyyy het volgende:

Waarom lukt dat dan al niet met Japan, daar doen ze het al 20 jaar.
Japan heeft niet 20 jaar lang op dezelfde schaal als de fed geprint, daar zijn ze pas recentelijk mee begonnen. Ze zullen wel gedacht hebben, nou als die yanks het kunnen, waarom wij dan ook niet?

Kijk, de devaluatie van de yen was lang onbespreekbaar omdat dit soort 'oorlogshandelingen' niet goed vielen in de rest van de wereld. Maar nu de exportoorlog is uitgebroken hebben ze eigenlijk geen andere keuze meer.
  maandag 23 december 2013 @ 00:09:28 #42
344884 monkyyy
pi_134589245
Oke, jij zal het wel weten. We zullen zien of ze gaan taperen en of alles instort en rentes de lucht in vliegen.
pi_134589270
Achja, bijdrukken is blijkbaar het nieuwe produceren geworden. En zolang we elkaar maar blijven wijsmaken dat dat oké is, kan het lang goed blijven gaan. Vooral als bijna iedereen tegelijk bijdrukt, dan lijkt het net of er niks aan de hand is. Maar op lange termijn drukt iedereen gewoon z'n eigen valuta naar de bliksem, net zolang tot het systeem niet meer te repareren is.
pi_134589316
Waarom zou de Yen zonder ingrijpen van de BOJ alleen maar meer waard worden dan

dat is eigenlijk iets wat ik niet begrijp
pi_134589586
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
die obligaties niet kopen met geld wat uit die economie komt, dat geld is gewoon giraal gecreerd en feitelijk dus gewoon aan de overheid gegeven. Die kan er dan in de reeele economie leuke dingetjes voor doen, gratis wel te verstaan.
Ik kan ook groter worden door mijn lengte in andere eenheden te meten. De geldpers is bullshit. Theoretisch gezien hoort er nooit 1 cent gedrukt te worden afgezien van een begin hoeveelheid.
pi_134597476
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:11 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom zou de Yen zonder ingrijpen van de BOJ alleen maar meer waard worden dan

dat is eigenlijk iets wat ik niet begrijp
Eigenlijk is het net als de meeste economische principes erg eenvoudig. Als je twee afzonderlijke valuta systemen hebt en de ene devalueert harder t.o.v. de ander dan wordt die munteenheid goedkoper in verhouding tot de ander.
De economie van Japan is naast haar interne markt sterk afhankelijk van de import en export. Ze hebben dus te maken met diverse andere valuta systemen. Japan zijn interne economie heeft te maken met deflatie terwijl de export en importmarkten te maken hebben met inflatie.
Zelfs bij een nullijn zou Japan nog ongunstig af zijn maar de inflatie maakt het deflatieprobleem voor Japan nog vervelender. Pas recentelijk is de centrale bank in Japan tot het besluit gekomen dat het printen van geld een briljant idee is. Hoppa, printen totdat je erbij neervalt en het zoveelste fiat geldsysteem als een zeepbel uiteen spat :)
pi_134598983
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 00:09 schreef hpeopjes het volgende:
Achja, bijdrukken is blijkbaar het nieuwe produceren geworden. En zolang we elkaar maar blijven wijsmaken dat dat oké is, kan het lang goed blijven gaan. Vooral als bijna iedereen tegelijk bijdrukt, dan lijkt het net of er niks aan de hand is. Maar op lange termijn drukt iedereen gewoon z'n eigen valuta naar de bliksem, net zolang tot het systeem niet meer te repareren is.
Wat verwacht jij serieus als worst case scenario dan?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 23 december 2013 @ 11:20:37 #48
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134599186
We zitten nog niet eens op de helft van de daling. Hoe kunnen de leiders van dit land nou roepen dat we uitgebodemd zijn? Echt onbegrijpelijk deze propaganda. Het maximale hypotheekbedrag zal ook volgend jaar weer dalen en er zal ook weer een tijd komen dat de rente weer omhoog gaat. No way dat dan de huizenprijzen weer omhoog gaan.
pi_134599396
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:20 schreef Sunri5e het volgende:
We zitten nog niet eens op de helft van de daling. Hoe kunnen de leiders van dit land nou roepen dat we uitgebodemd zijn? Echt onbegrijpelijk deze propaganda. Het maximale hypotheekbedrag zal ook volgend jaar weer dalen en er zal ook weer een tijd komen dat de rente weer omhoog gaat. No way dat dan de huizenprijzen weer omhoog gaan.
Is dit niet vooral wensdenken?
  maandag 23 december 2013 @ 11:32:15 #50
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134599528
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 11:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dit niet vooral wensdenken?
Dat het maximale hypotheekbedrag omlaag gaat en dat de rente op termijn weer zullen stijgen zijn feiten.

quote:
Betekenis van een feit: Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen of instrumenteel gemeten.
Hoe duidelijk wil je het hebben? Het is wensdenken van de regering dat wij als "domme" burgers hun verhalen gaan geloven en weer huizen gaan kopen. Dat zou de economie uit zijn slop trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')