Subsidiequote:Op woensdag 8 januari 2014 08:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij pleit hier consequent voor een subsidie op grond, ik niet. Probeer wat te matigen met je leugens en onwaarheden aub.
gemeentes moeten eraan wennen dat de grondbedrijven geen geldmachines meer zijnquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Houd gewoon je mond als je te dom bent
Wanneer je consequent onwaarheden en leugens probeert te verspreiden dan wijs ik daar op. Wat dat betreft pas je mooi in het lijstje met hd9, mm en CC..quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Subsidie![]()
De "concurrentie" op verkoop van grond voor woningen vindt jaarlijks plaats op 0,02% (incl. bestaande woningen!) van Nederland. Dat gaat werkelijk helemaal nergens over.
Apart trouwens om voor leugenaar uitgemaakt te worden door een Fok-modje dat het niet met me eens is.
Ja, en dan? Dat staat weer compleet los van je eerdere verhaaltjes...quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
gemeentes moeten eraan wennen dat de grondbedrijven geen geldmachines meer zijn
Verklaar jij dan maar eens waarom in 1982 de grond 15% van de totale prijs van een huis was, en vandaag 35% ?quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, op het systeem is genoeg aan te merken. Maar je moet gewoon een beetje oppassen met het verspreiden van leugens en onwaarheden. Zeker wanneer je al zo vaak is uitgelegd dat het niet werkt zoals jij anderen probeert te doen geloven. Want nu kom je gewoon over als iemand voor wie een grondexploitatie veel te ingewikkeld is om te snappen.
Zeg dan gewoon dat je graag subsidie op de woningmarkt wil via de grondprijzen. Dat anderen maar meer belasting moeten betalen zodat jij goedkoper kan kopen....
Stratenmakers zijn allemaal miljonairs, dat weet toch iedereen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:49 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Verklaar jij dan maar eens waarom in 1982 de grond 15% van de totale prijs van een huis was, en vandaag 35% ?
stratenmaken is geautomatiseerd hequote:Op woensdag 8 januari 2014 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stratenmakers zijn allemaal miljonairs, dat weet toch iedereen?
Lucht.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:49 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Verklaar jij dan maar eens waarom in 1982 de grond 15% van de totale prijs van een huis was, en vandaag 35% ?
Gemeentes moesten hun gaten in hun budgetten vullen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:49 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
In deze heeft hij gelijk, al blijft het een broekzak vestzak verhaal.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wanneer je consequent onwaarheden en leugens probeert te verspreiden dan wijs ik daar op. Wat dat betreft pas je mooi in het lijstje met hd9, mm en CC..
Neuh, hij snapt de eenvoudige techniek achter grondexploitaties niet. Of doet alsof.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In deze heeft hij gelijk, al blijft het een broekzak vestzak verhaal.
Volgensmij snapt hij het wel maar is hij het er niet mee eens.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, hij snapt de eenvoudige techniek achter grondexploitaties niet. Of doet alsof.
Of heeft hij gelijk wanneer hij voor extra subsidies in de woningmarkt pleit?
Dat hij het snapt weet hij al een paar jaar prima te verbergen danquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Volgensmij snapt hij het wel maar is hij het er niet mee eens.
En daar valt iets voor te zeggen (althans voor het rioleringsdeel).
Hey... kan jij je collega ook eens aanmanen zich normaal te gedragen. Het is onder gebruikers van dit subforum algemeen bekend dat 99.999 een trol met moderator status is.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iets meer antwoorden graag en minder rommel gooien? Je antwoord gewoon zijn vraag niet en blijft maar onzin!! roepen.
Ben je wel of niet een voorstander van kostendekkende belastingen? Want de gemeente kan toch gewoon de gemaakte kosten verhalen op al haar ingezetenen? Waarom moet er verdient worden via de grondexploitatie? En als dat dan niet gebeurt noem jij dat een subsidie op bouwgrond? Ik vind dat aardig neigen naar het zien van bouwgrond als een speculatief goed voor de gemeente. Lijkt me niet de kerntaak van de gemeenten toch?quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij pleit hier consequent voor een subsidie op grond, ik niet. Probeer wat te matigen met je leugens en onwaarheden aub.
techniek ??quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, hij snapt de eenvoudige techniek achter grondexploitaties niet.
systeem ?quote:
Een grondexploitatie zou over het algemeen minimaal kostendekkend moet zijn voor een gemeente. Anders moet je wel heel goede redenen hebben om ze op te starten. En dan zonder trucjes waardoor je veel kosten uit die grondexploitatie haalt. Waarom zou je iedere burger op laten draaien voor het riool in een nieuwbouwwijk wanneer je dat ook prima kan dekken uit de grondexploitatie. Doe je dat toch uit de algemene middelen doet subsidieer je dus daaruit die grondexploitatie, dus de bouwkavels. Lijkt me niet slim.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ben je wel of niet een voorstander van kostendekkende belastingen? Want de gemeente kan toch gewoon de gemaakte kosten verhalen op al haar ingezetenen? Waarom moet er verdient worden via de grondexploitatie? En als dat dan niet gebeurt noem jij dat een subsidie op bouwgrond? Ik vind dat aardig neigen naar het zien van bouwgrond als een speculatief goed voor de gemeente. Lijkt me niet de kerntaak van de gemeenten toch?
Ag laat het gaan. 99.999 is duidelijk iemand die een huis in 2008 heeft gekocht en nu diep onder water staat. Dat is aan zijn eigenwijze reacties wel te zien.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hey... kan jij je collega ook eens aanmanen zich normaal te gedragen. Het is onder gebruikers van dit subforum algemeen bekend dat 99.999 een trol met moderator status is.
Juist van een moderator mag je verwachten zich als een volwassene te gedragen toch
Heb je er überhaupt enig idee van hoe een grondexploitatie werkt?quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
systeem ?
Het is toch gewoon kopen en in stukjes heel erg duur verkopen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |