Maar goed, was dus in de war door het begin van de sjabbat..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en dus? Moet ik dan alles weten?
Ben jij niet orthodox?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:12 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Uhm ja het is Sjabbat en dan? Wat doe ik hier nog? Ikke niet snappen
Wonen nog steeds in Tel Aviv andersquote:
Tel Avivquote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wonen nog steeds in Tel Aviv anders
Ja, daar ben ik toch ook wel benieuwd naar.quote:
Hoezo "had" ik daar (Joodse) familie dan? de enige gek die dat beweert wordt door jou gequotequote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik toch ook wel benieuwd naar.
Maar goed, dat is persoonlijk.
Een voorschotje: Numeri 31:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.
Moet ik godverdomme dat kutboek weer gaan herlezen.
Ik kreeg een melding dat Rosario mij quote dus ontstond er een misverstand. Ik dacht dat hij tegen mij had.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo "had" ik daar (Joodse) familie dan? de enige gek die dat beweert wordt door jou gequote
Ik ben niet Joods. En ik ben geïnteresseerd in de islam. Maar ook in het protestantisme, het jodendom, het boeddhisme, etc..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:27 schreef Skillsy het volgende:
Mijn mobiel doet raar waardoor ik verkeerde quotes krijg.
BS"D
Wist niet dat je Joods was Wiskers, heb je nooit tegen mij gezegd. Apart. Maar je bent geinteresseerd in de Islam?
Sjabbat sjalom ( je begrijpt de ware Sjabbat, Kli= staat van Licht)
Dit is wel de bekendste ja. Ook uitgebreid besproken door Christopher Hitchens in God Is Not Great.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een voorschotje: Numeri 31:
17 Nu dan, doodt al wat onder de jeugdigen van het mannelijk geslacht is; en ook alle vrouwen die gemeenschap met een man hebben gehad, zult gij doden.
18 Maar alle jeugdigen onder de vrouwen, die geen gemeenschap met een man hebben gehad, zult gij voor u laten leven.
Dit is een bevel van Mozes.
Ik zoek verder.
Ok.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:29 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik kreeg een melding dat Rosario mij quote dus ontstond er een misverstand. Ik dacht dat hij tegen mij had.
Oh sorry, verkeerde citaat.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo "had" ik daar (Joodse) familie dan? de enige gek die dat beweert wordt door jou gequote
Nope, Sjabbat betekent iets heel anders. Maar ik heb jouw gequotes die naar Wiskers gericht was beantwoord (oa die van familie) Het kwam door mijn misverstand zeer lullig uit.Sorry Wiskersquote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:15 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ben jij niet orthodox?
Iets met geen elektriciteit enzo..
Is al goedquote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:33 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Nope, Sjabbat betekent iets heel anders. Maar ik heb jouw gequotes die naar Wiskers gericht was beantwoord (oa die van familie) Het kwam door mijn misverstand zeer lullig uit.Sorry Wiskers
Oh jeetje, ik wist niet dat iedereen het al drieduizend jaar verkeerd deed.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:33 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Nope, Sjabbat betekent iets heel anders.
Mwah het rabinale Jodendom bestaat niet zolang. Lees in De Zohar 'De Betekenis Van Sjabbat'quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:35 schreef Rosario het volgende:
[..]
Oh jeetje, ik wist niet dat iedereen het al drieduizend jaar verkeerd deed.
Daar ben ik mij terdege van bewust, maar het concept van de sjabbat bestaat al wel zolang als ik zei. Of daar ook geen licht (elektriciteit) bij hoort weet ik zo gauw niet, maar het was wel degelijk een rustdag.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:43 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Mwah het rabinale Jodendom bestaat niet zolang. Lees in De Zohar 'De Betekenis Van Sjabbat'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |