Is al goedquote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:33 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Nope, Sjabbat betekent iets heel anders. Maar ik heb jouw gequotes die naar Wiskers gericht was beantwoord (oa die van familie) Het kwam door mijn misverstand zeer lullig uit.Sorry Wiskers
Oh jeetje, ik wist niet dat iedereen het al drieduizend jaar verkeerd deed.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:33 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Nope, Sjabbat betekent iets heel anders.
Mwah het rabinale Jodendom bestaat niet zolang. Lees in De Zohar 'De Betekenis Van Sjabbat'quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:35 schreef Rosario het volgende:
[..]
Oh jeetje, ik wist niet dat iedereen het al drieduizend jaar verkeerd deed.
Daar ben ik mij terdege van bewust, maar het concept van de sjabbat bestaat al wel zolang als ik zei. Of daar ook geen licht (elektriciteit) bij hoort weet ik zo gauw niet, maar het was wel degelijk een rustdag.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:43 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Mwah het rabinale Jodendom bestaat niet zolang. Lees in De Zohar 'De Betekenis Van Sjabbat'
Er was (toen) helemaal geen electriciteit.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:46 schreef Rosario het volgende:
[..]
Daar ben ik mij terdege van bewust, maar het concept van de sjabbat bestaat al wel zolang als ik zei. Of daar ook geen licht (elektriciteit) bij hoort weet ik zo gauw niet, maar het was wel degelijk een rustdag.
Overigens heb ik niet zoveel met kabbalah, sorry.
Wat een in en in walgelijk mannetje, met zijn gejank over de holocaust.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daaróm krijgt Finkelstein zoveel aanhang.. Dit filmpje oogst veel bijval:
Ik zet het verdomme toch ook uitdrukkelijk tussen haakjes..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er was (toen) helemaal geen electriciteit.
Kennelijk kon je niet slapen en snap je nu met je slaperige hoofd het punt niet meerquote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een in en in walgelijk mannetje, met zijn gejank over de holocaust.
" mee, mijn familie heeft in Auswitz gezeten, ja like care ? "
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een in en in walgelijk mannetje, met zijn gejank over de holocaust.
" mee, mijn familie heeft in Auswitz gezeten, ja like care ? "
Dus? Je mist mijn punt of verkiest het te negerenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:51 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik zet het verdomme toch ook uitdrukkelijk tussen haakjes..
Dus hoef je me er ook niet op te wijzen dat er drieduizend jaar geleden geen 'elektriciteit' was.quote:
Zie de post boven jequote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:54 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dus hoef je me er ook niet op te wijzen dat er drieduizend jaar geleden geen 'elektriciteit' was.
1: Ik kan inderdaad niet slapenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kennelijk kon je niet slapen en snap je nu met je slaperige hoofd het punt niet meer
OK. Je punt is dat jodendom en islam zich aan zouden moeten passen aan de moderne tijd. Heb ik ooit het tegendeel beweerd? Skillsy dweept echter met Rabbijnse/Kabbalistische citaten, dus ik spreek hem aan op het feit dat het sjabbat is.quote:
ik bedoel met Licht niet "licht" zoals in een lamp maar iets anders.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:46 schreef Rosario het volgende:
[..]
Daar ben ik mij terdege van bewust, maar het concept van de sjabbat bestaat al wel zolang als ik zei. Of daar ook geen licht (elektriciteit) bij hoort weet ik zo gauw niet, maar het was wel degelijk een rustdag.
Alright. Fijn weekendquote:Overigens heb ik niet zoveel met kabbalah, sorry.
Doe eens niet zo vijandig zeg.. Ik post mijn mening, ik probeer niet jou persoonlijk iets aan te doen ofzo.. Tsjonge..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:55 schreef Rosario het volgende:
[..]
OK. Je punt is dat jodendom en islam zich aan zouden moeten passen aan de moderne tijd. Heb ik ooit het tegendeel beweerd? Skillsy dweept echter met Rabbijnse/Kabbalistische citaten, dus ik spreek hem aan op het feit dat het sjabbat is.
Naar mijn mening snap je niet wat Finkelstein daar doetquote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik kan inderdaad niet slapen
2: Verklaar je nader?
Nee, maar ik meen me te herinneren dat je op sabbath, zaterdag dus, ook niet mocht/kon internetten. Dus vanwaar je huidige bijdrage? Het is inmiddels wel zaterdag, namelijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:56 schreef Skillsy het volgende:
[..]
ik bedoel met Licht niet "licht" zoals in een lamp maar iets anders.
Sjabbat is een "staat" waar je in verkeerd omdat de kli dan volledig openstaat voor Licht.
Het betekent niet dat je op Sjabbat geen wc papier mag afscheuren of lichtknopjes aan en uit mag doen (Ik zal alles vanuit de Kabbala toepassen)
[..]
Alright. Fijn weekend
Ik weet dat je iets anders met licht bedoelde. Ikzelf had het over dat je geen licht (-knopje, kaarsje, etc.) aan mag doen op sjabbat, zoals veel joden dat dan ook niet doen op die dag.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:56 schreef Skillsy het volgende:
[..]
ik bedoel met Licht niet "licht" zoals in een lamp maar iets anders.
Sjabbat is een "staat" waar je in verkeerd omdat de kli dan volledig openstaat voor Licht.
Het betekent niet dat je op Sjabbat geen wc papier mag afscheuren of lichtknopjes aan en uit mag doen (Ik zal alles vanuit de Kabbala toepassen)
Oh, kan best zo zijn hoor, maar leg eens uit?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Naar mijn mening snap je niet wat Finkelstein daar doet
Niet vervelend bedoeld, maar heb je het hele filmpje bekeken?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh, kan best zo zijn hoor, maar leg eens uit?
Ik voel me ook geenszins persoonlijk aangevallen. Ik vind het gewoon irritant dat we langs elkaar heengaan de hele tijd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doe eens niet zo vijandig zeg.. Ik post mijn mening, ik probeer niet jou persoonlijk iets aan te doen ofzo.. Tsjonge..
Die gaan om 17:00 uur pitten in de winter?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:59 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik weet dat je iets anders met licht bedoelde. Ikzelf had het over dat je geen licht (-knopje, kaarsje, etc.) aan mag doen op sjabbat, zoals veel joden dat dan ook niet doen op die dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |