http://nos.nl/artikel/589059-ouderwetse-abortuswet-spanje.htmlquote:'Ouderwetse' abortuswet Spanje
e Spaanse regering heeft ingestemd met een nieuwe abortuswet die veel strenger is dan de bestaande. De Spaanse katholieke kerk heeft een belangrijke rol gespeeld bij het tot stand komen van de wet.
De conservatieve Partido Popular had tijdens de verkiezingen al beloofd abortus weer aan banden te leggen in Spanje. Daarmee verwierf de partij de steun van de kerk in Spanje, die daar nog altijd veel macht heeft.
Abortus wordt in Spanje strafbaar. Er zijn drie uitzonderingen. Ten eerste als een vrouw zwanger wordt na een verkrachting, ten tweede als haar gezondheid in gevaar komt en ten derde als duidelijk is dat de baby nauwelijks levensvatbaar is of ernstige verminkingen heeft.
Minderjarigen
Meisjes die zwanger raken, mogen geen abortus meer laten plegen. Mocht er een uitzondering worden gemaakt, dan hebben de ouders van het meisje het laatste woord.
Met deze 'nieuwe' wet gaat Spanje terug naar de jaren 80 van de vorige eeuw. De Spaanse oppositie vindt de wet vreselijk en is bang voor een forse toename van het aantal tienermoeders in Spanje.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:20 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/589059-ouderwetse-abortuswet-spanje.html
En terecht
En het percentage "verkrachtingen" zal wel enorm stijgen....quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:35 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet hoe pleeg- en jeugdzorg in Spanje geregeld zijn maar gezien de crisis zal het wel te wensen overlaten. Dat gaat dus dikke drama's geven. Arme kinderen...
Het probleem is dat dezelfde religie (katholicisme) die hier Abortus niet wil toestaan, ook doet alsof jongeren geen seks hebben en niet aan seksuele voorlichting doet. Dus; jongeren geen condooms, geen pil, geen pessarium of spiraaltje... Natuurlijk hebben jongeren seks, de katholieke kerk loopt alleen hopeloos achter.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:20 schreef Gia het volgende:
Ongeacht de mening van de kerk kan ik me er wel in vinden.
Abortus is een noodgreep, geen anticonceptie.
Ik heb dan zonen, en ja, goed voorgelicht, maar ik hoor soms verhalen over meisjes op school die overtijd zijn en die dan al meteen abortus als oplossing zien.
Als abortus niet zo makkelijk is, letten jongeren heus wel beter op, want onverwacht zwanger worden hoeft tegenwoordig niet meer.
quote:
Ja, anders zeg ik het niet.quote:
Ik hoop dat je het alleen op dit gebied bedoelt andersquote:Op zaterdag 21 december 2013 19:46 schreef JeMoeder het volgende:
Dat krijg je als kerk en staat niet gescheiden zijn; achterlijke wet- en regelgeving. De inquisitie kwam niet voor niets uit Spanje, wat een apenland.
Men was er beter af onder Franco.
Vergrijzing, tevens kost dit iedereen geld omdat het vergoed wordt. Als je geen kinderen wilt gebruik je maar anticonceptiemiddelen.quote:
Onzin. Abortus is helemaal niet makkelijk. Je praat als een VVD-er die werkelozen alleen maar lui vind.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:20 schreef Gia het volgende:
Ongeacht de mening van de kerk kan ik me er wel in vinden.
Abortus is een noodgreep, geen anticonceptie.
Ik heb dan zonen, en ja, goed voorgelicht, maar ik hoor soms verhalen over meisjes op school die overtijd zijn en die dan al meteen abortus als oplossing zien.
Als abortus niet zo makkelijk is, letten jongeren heus wel beter op, want onverwacht zwanger worden hoeft tegenwoordig niet meer.
Waarom is het lijf van de vrouw belangrijker dan de foetus/embryo?quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. Abortus is helemaal niet makkelijk. Je praat als een VVD-er die werkelozen alleen maar lui vind.
Het is puur fascistisch om voor anderen te beslissen wat ze met hun lichaam moeten doen. Abortus-verbod, drugs-verbod, slechte ideeen van idiote mongolen.
Anticonceptiemiddelen werken niet altijd, condooms kunnen scheuren enz.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:08 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Vergrijzing, tevens kost dit iedereen geld omdat het vergoed wordt. Als je geen kinderen wilt gebruik je maar anticonceptiemiddelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |