Nee, natuurlijk niet, welke wet had je dan in gedachten?quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:12 schreef JohnDDD het volgende:
Is er geen mogelijkheid om het wettelijk af te dwingen?
Nou het feit dat hij een website runt onder mijn handelsnaam?quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, welke wet had je dan in gedachten?
Er zijn wel meer mensen en bedrijven die dezelfde naam hebben, je hebt gewoon dikke vette pech.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou het feit dat hij een website runt onder mijn handelsnaam?
Dit dus.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen en bedrijven die dezelfde naam hebben, je hebt gewoon dikke vette pech.
Dan had je dat domein eerder dan hem moeten registreren.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Had je maar niet een enkele letter als handelsnaam moeten nemen, dat is veel te algemeen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je had uit je doppen moeten kijken toen je je bedrijfsnaam koosquote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Had je maar niet een enkele letter als handelsnaam moeten nemen, dat is veel te algemeen.
Ja, er zijn regels als 2 concurrerende bedrijven dezelfde naam hanteren en dat er voor de consument makkelijk verwarring kan optreden. En voor verwarring moeten de bedrijven een vergelijkbaar product aanbieden. Als dit niet aan de hand is, is er nooit een probleem.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:21 schreef Burdie het volgende:
Nou, het werkt in het echt wel iets subtieler dan de reacties hier.
Als de site inbreuk maakt op jouw merkrecht, dan kan je het inderdaad opeisen. Er zijn gewoon regels voor zulke zaken. Ik weet niet precies van de hoed en de rand, maar informeer zeker eens bij het sidn, er zal misschien ook wel het een en ander over op hun website staan.
Dit inderdaad. Ts heeft het internet sinds kort ontdektquote:Op vrijdag 20 december 2013 23:31 schreef Brad het volgende:
[..]
Ja, er zijn regels als 2 concurrerende bedrijven dezelfde naam hanteren en dat er voor de consument makkelijk verwarring kan optreden. En voor verwarring moeten de bedrijven een vergelijkbaar product aanbieden. Als dit niet aan de hand is, is er nooit een probleem.
In dit geval gaat het om een familie website vs bedrijfsnaam. Tja, die familie had de naam waarschijnlijk zelfs eerder. Wie is het bedrijf wel niet om die naam te claimen...
Kortom, wil je als bedrijf dat domein, vraag de familie of ze bereid zijn de domeinnaam vrij te geven. Zul je ze wel wat moeten bieden denk ik, maar wie zegt dat dat met geld moet? Misschien kun je op een andere manier een deal sluiten.
Die regels gelden niet alleen voor twee bedrijven, maar TS moet bijvoorbeeld wel aantonen dat hij eerder handel dreef onder die naam dan dat die mensen de domeinnaam hebben geregistreerd. Wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar in dat geval zou er iig iets mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:31 schreef Brad het volgende:
[..]
Ja, er zijn regels als 2 concurrerende bedrijven dezelfde naam hanteren en dat er voor de consument makkelijk verwarring kan optreden. En voor verwarring moeten de bedrijven een vergelijkbaar product aanbieden. Als dit niet aan de hand is, is er nooit een probleem.
In dit geval gaat het om een familie website vs bedrijfsnaam. Tja, die familie had de naam waarschijnlijk zelfs eerder. Wie is het bedrijf wel niet om die naam te claimen...
Kortom, wil je als bedrijf dat domein, vraag de familie of ze bereid zijn de domeinnaam vrij te geven. Zul je ze wel wat moeten bieden denk ik, maar wie zegt dat dat met geld moet? Misschien kun je op een andere manier een deal sluiten.
Je kunt het via SIDN proberen, als je vindt dat er inbreuk gemaakt wordt op je rechten op de naam: https://www.sidn.nl/over-(...)/inbreuk-op-rechten/quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:12 schreef JohnDDD het volgende:
Is er geen mogelijkheid om het wettelijk af te dwingen?
Dikkequote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Uhhh stomme mongool, lees de OP. Het betreft een site met familie foto's. Daarnaast is een bedrijfsnaam nog geen merkrecht. Als jij een product imiteert met dezelfde naam, terwijl het bedrijf of een patent, copyright of trademark heeft op dat product, alleen dan zou je er een probleem van kunnen maken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/74065]Burdie het volgende:
Nou, het werkt in het echt wel iets subtieler dan de reacties hier.
Als de site inbreuk maakt op jouw merkrecht, dan kan je het inderdaad opeisen. Er zijn gewoon regels voor zulke zaken. Ik weet niet precies van de hoed en de rand, maar informeer zeker eens bij het sidn, er zal misschien ook wel het een en ander over op hun website staan.
Echt hčquote:
Dat dus. Durf zelfs wel te stellen dat TS later kwam met zijn handelsnaam dan de familie die de website runt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:31 schreef Brad het volgende:
[..]
Nou, het gaat niet om een persoonsnaam.quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:05 schreef Haque het volgende:
Ikmaak de aanname dat john fotograaf is of een websitebureautje met johndirksen.nl terwijl die gast met de foto's dezelfde naam heeft klopt dat ts?
En wat wil je hem dan vertellen?quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou, het gaat niet om een persoonsnaam.
De persoon in kwestie had de domeinnaam inderdaad eerder. Het meeste wat erop staat is onzin, de rest zijn wat familiekiekjes.
Domeinnaam is officieel trouwens geregistreerd op naam van de registrar en niet van de beheerder.
Denk dat ik hem maar eens mail.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:03 schreef hottentot het volgende:
Gaat je geld kosten als je hem wilt
Je snapt het trouwens echt niet.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Zit er iets van samenhang tussen die kiekjes en de domeinnaam?quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
De persoon in kwestie had de domeinnaam inderdaad eerder. Het meeste wat erop staat is onzin, de rest zijn wat familiekiekjes.
Domeinnaam is officieel trouwens geregistreerd op naam van de registrar en niet van de beheerder.
Dan heb je geen poot om op te staan en ben je volledig afhankelijk van de eigenaar van het domein dus ik zou je toon maar wat matigen tegenover hem.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dan heb je je bedrijfsnaam dus gekozen zonder te controleren of de domeinnaam nog beschikbaar was, en dan wil je de domeinnaam nog gedwongen laten overnemen ook?quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Maarja Apple.com heeft een grotere budget en iets betere advocaten, destijds ook met facebook.nl, kerel werd 10k geboden door facebook niet op ingegaan en toch rechtzaak verloren, doei domeinnaamquote:Op zaterdag 21 december 2013 15:16 schreef eend112 het volgende:
Het internet is gewoon vrij, als jij de site Apple.com had gemaakt had apple ook juridisch gezien geen poot om op te staan, je moet die site gewoon over proberen te kopen.
Niet helemaal, ik denk dat het met bedrijfsnamen die van voor het internet stammen wat lastiger is, maar in dit geval, waar de website al bestond en TS daarna een bedrijfje begint met diezelfde naam, het echt gewoon dom is van TS dat hij niet gecontroleerd heeft of hij zijn bedrijfsnaam nog wel als domeinnaam kon registreren.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:16 schreef eend112 het volgende:
Het internet is gewoon vrij, als jij de site Apple.com had gemaakt had apple ook juridisch gezien geen poot om op te staan, je moet die site gewoon over proberen te kopen.
Lijkt me niet relevant wat die gast met z'n eerlijk geregistreerde domeinnaam doet.quote:Op zaterdag 21 december 2013 14:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zit er iets van samenhang tussen die kiekjes en de domeinnaam?
Wat boeit dat nou?quote:Op zaterdag 21 december 2013 14:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zit er iets van samenhang tussen die kiekjes en de domeinnaam?
Oh wat leuk, kan FOK! die niet aan Socios cadeau doen?quote:Op zaterdag 21 december 2013 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
Als het gaat om www.trein.nl wel.
Dit.quote:Op zaterdag 21 december 2013 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan heb je geen poot om op te staan en ben je volledig afhankelijk van de eigenaar van het domein dus ik zou je toon maar wat matigen tegenover hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |