Nee, natuurlijk niet, welke wet had je dan in gedachten?quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:12 schreef JohnDDD het volgende:
Is er geen mogelijkheid om het wettelijk af te dwingen?
Nou het feit dat hij een website runt onder mijn handelsnaam?quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, welke wet had je dan in gedachten?
Er zijn wel meer mensen en bedrijven die dezelfde naam hebben, je hebt gewoon dikke vette pech.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou het feit dat hij een website runt onder mijn handelsnaam?
Dit dus.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen en bedrijven die dezelfde naam hebben, je hebt gewoon dikke vette pech.
Dan had je dat domein eerder dan hem moeten registreren.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Had je maar niet een enkele letter als handelsnaam moeten nemen, dat is veel te algemeen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je had uit je doppen moeten kijken toen je je bedrijfsnaam koosquote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Had je maar niet een enkele letter als handelsnaam moeten nemen, dat is veel te algemeen.
Ja, er zijn regels als 2 concurrerende bedrijven dezelfde naam hanteren en dat er voor de consument makkelijk verwarring kan optreden. En voor verwarring moeten de bedrijven een vergelijkbaar product aanbieden. Als dit niet aan de hand is, is er nooit een probleem.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:21 schreef Burdie het volgende:
Nou, het werkt in het echt wel iets subtieler dan de reacties hier.
Als de site inbreuk maakt op jouw merkrecht, dan kan je het inderdaad opeisen. Er zijn gewoon regels voor zulke zaken. Ik weet niet precies van de hoed en de rand, maar informeer zeker eens bij het sidn, er zal misschien ook wel het een en ander over op hun website staan.
Dit inderdaad. Ts heeft het internet sinds kort ontdektquote:Op vrijdag 20 december 2013 23:31 schreef Brad het volgende:
[..]
Ja, er zijn regels als 2 concurrerende bedrijven dezelfde naam hanteren en dat er voor de consument makkelijk verwarring kan optreden. En voor verwarring moeten de bedrijven een vergelijkbaar product aanbieden. Als dit niet aan de hand is, is er nooit een probleem.
In dit geval gaat het om een familie website vs bedrijfsnaam. Tja, die familie had de naam waarschijnlijk zelfs eerder. Wie is het bedrijf wel niet om die naam te claimen...
Kortom, wil je als bedrijf dat domein, vraag de familie of ze bereid zijn de domeinnaam vrij te geven. Zul je ze wel wat moeten bieden denk ik, maar wie zegt dat dat met geld moet? Misschien kun je op een andere manier een deal sluiten.
Die regels gelden niet alleen voor twee bedrijven, maar TS moet bijvoorbeeld wel aantonen dat hij eerder handel dreef onder die naam dan dat die mensen de domeinnaam hebben geregistreerd. Wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar in dat geval zou er iig iets mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:31 schreef Brad het volgende:
[..]
Ja, er zijn regels als 2 concurrerende bedrijven dezelfde naam hanteren en dat er voor de consument makkelijk verwarring kan optreden. En voor verwarring moeten de bedrijven een vergelijkbaar product aanbieden. Als dit niet aan de hand is, is er nooit een probleem.
In dit geval gaat het om een familie website vs bedrijfsnaam. Tja, die familie had de naam waarschijnlijk zelfs eerder. Wie is het bedrijf wel niet om die naam te claimen...
Kortom, wil je als bedrijf dat domein, vraag de familie of ze bereid zijn de domeinnaam vrij te geven. Zul je ze wel wat moeten bieden denk ik, maar wie zegt dat dat met geld moet? Misschien kun je op een andere manier een deal sluiten.
Je kunt het via SIDN proberen, als je vindt dat er inbreuk gemaakt wordt op je rechten op de naam: https://www.sidn.nl/over-(...)/inbreuk-op-rechten/quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:12 schreef JohnDDD het volgende:
Is er geen mogelijkheid om het wettelijk af te dwingen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |