Kan aan de crisis liggen. Dat er minder geld beschikbaar is om types op het niveau van Duffy (dat duet met Ben Saunders in serie 1 vond ik best memorabel) te betalen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 09:25 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik vond dit jaar toch wel weinig tot geen Internationale artiesten in de show. Voorheen kregen ze vaker workshops ed..
Had Ome Sjon ook wel vast kunnen leggen in de contracten met de coaches: coach zijn betekent ook twee keer internationaal optreden. O.i.d. Niet dat ik denk dat the Voice USA nou zo'n behoefte heeft aan Ali Bquote:Op zaterdag 21 december 2013 10:56 schreef female81 het volgende:
[..]
Kan aan de crisis liggen. Dat er minder geld beschikbaar is om types op het niveau van Duffy (dat duet met Ben Saunders in serie 1 vond ik best memorabel) te betalen.
Kan óók een 'de mensen kijken toch wel'-mentaliteit zijn: gemakszucht, dus. Sowieso lijken talentenshows meer op de automatische piloot te worden gemaakt dan een aantal jaren terug.
Of een combinatie ervan.
Tuurlijlk, het blijven tvprogramma's. Dit is leuker om te zien dan een caviarace. Het kan een leuke springplank zijn voor de kandidaten. Niet meer en niet minder.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:46 schreef Breekfast het volgende:
Voor wie de NRC leest: vandaag een mooi artikel over het feit dat The Voice wellicht een goedscorend tv-format is, maar dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft voor de muziekindustrie. Eigenlijk is het één groot karaoke festijn waar de winnaars in terecht komen, en alle deelnemers zijn tot nu nog veroordeeld geweest tot een kortstondig succes na het programma, om vervolgens in het schnabbelcircuit terecht te komen.
Wat ik ten eerste al onbegrijpelijk vind is dat je als programma over 4 juryleden beschikt met een uitgebreid netwerk in de muziekindustrie, en er blijkbaar niet de moeite wordt genomen om een origineel/eigen nummer voor de finalisten te schrijven. Geen enkele artiest gaat het echt maken zonder een eigen repertoir aan nummers. Als je ziet dat alle winnaars van The Voice ( en talentenjachten als Idols en X Factor) gewoon kwalitatief goede zangers/zangeressen zijn en allemaal in de vergetelheid raken, dan kun je niet anders dan concluderen dat de talentenjachten leuk zijn voor de kijkcijfers maar allesbehalve een goed opleidings/ opstartpodium is voor artiesten die zich langdurig kunnen vestigen in de top.
En het programma wordt ook ontzettend uitgemolken. The Voice kids begint alweer, en een nieuw seizoen is alweer aangekondigt. Snap niet dat mensen er niet een keer klaar mee zijn.
Ach, je hoeft niet per se zelf muziek te kunnen schrijven, alleen heel erg goed zingen volstaat ook, zeker als je er ook nog eens goed uitziet. Het is natuurlijk wel een flinke troef als je wel zelf liedjes kan schrijven, het maakt je ook veel minder afhankelijk van kruiwagens in dat wereldje.quote:Het is een platform waarna ze zelf moeten gaan ontwikkelen. Die beloofde 'steun' en studiotijd zijn vaker dan eens ook losse flodders geweest. En waarom zou je een grote muzikant worden als je aan TVOH meedoet, maar je eerste plaat daarna voor je geschreven moet worden?
Aan dat duet dacht ik ook toe nik opmerkte dat er dit jaar geen A-sterren zijn geboekt. Het geeft de show - en zeker de finale - toch heel wat meer kleur. Ligt het nu aan mij of hebben ze ook bezuinigd op de animaties?quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:56 schreef female81 het volgende:
[..]
Kan aan de crisis liggen. Dat er minder geld beschikbaar is om types op het niveau van Duffy (dat duet met Ben Saunders in serie 1 vond ik best memorabel) te betalen.
Jennifer had natuurlijk verdiend in de finale te staan. Maar van de 4 finalisten gaat mijn voorkeur uit naar Gerrie Dantuma. Zij zingt technisch het best en heeft een aangename stem waar ik met gemak een CD lang naar zou kunnen (en willen) luisteren. Ze steeg even boven zichzelf uit toen ze - nadat ze was afgevallen - nog haar eigen single mocht brengen (terug te kijken op YouTube, en beluister ook de akoustische complete versie van het nummer). Jill vond ik eigenlijk niet thuishoren in de finale. En wat mensen in Mitchell zagen begrijp ik ook niet goed. Ilse merkte veelbetekenend op dat ze hadden gezocht naar liedjes zoals Redemption Song, maar die waren er niet: voor de goede verstaander een hint dat we hier met een one trick pony van doen hebben.quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wie vonden jullie de beste deelnemer van deze editie? Julia was goed maar was zij bijvoorbeeld beter dan die Braziliaanse (Fantima?), Jennifer en Woodstik?
Te 'Amerikaans' om als kijker echt een band mee te kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik begrijp niet dat Jennifer niet populairder was. Dat meisje heeft een goede strot, ze zingt technisch erg goed, ze zingt zuiver, ze begeleidt zichzelf en ze ziet er ook nog eens goed uit. Ze had wellicht wat probleempjes met onzekerheid waardoor ze niet voldoende zichzelf was maar op haar laatste optreden viel niets aan te merken.
Ik heb haar geen noot vals horen zingen en ze heeft een goede techniek. Ik miste eerlijk gezegd wel af en toe een klein beetje volume en dynamiek, in die zin dat ik het nog wat meer had willen horen op bepaalde momenten, niet dat dit zwak was bij haar, misschien omdat ik de indruk had dat zij dat kan en dat het hiermee nog net wat beter zou kunnen klinken. Ik ben nu een beetje aan het muggenziften en dat is natuurlijk - net als dat voor ad libs geldt - ook een kwestie van smaak, de een heeft graag wat meer kleur, de ander vindt het al snel overdreven. De akoestische versie vind ik uitstekend klinken. Tussen de 4 finalisten ging het voor mij tussen Gerrie en Julia.quote:Op zondag 22 december 2013 00:06 schreef Riparius het volgende:
[..]
Jennifer had natuurlijk verdiend in de finale te staan. Maar van de 4 finalisten gaat mijn voorkeur uit naar Gerrie Dantuma. Zij zingt technisch het best en heeft een aangename stem waar ik met gemak een CD lang naar zou kunnen (en willen) luisteren.
Hier ben ik het volledig mee eens, ik had dezelfde bedenking op het moment dat Ilse die opmerking maakte. Ilse leek sowieso al tijdens de audities meer met haar gevoel dan met haar gehoor en muzikaliteit te selecteren, dat mag maar het verbaast me dat een redelijk goede professionele muzikante dat doet. Alleen al het feit dat je "moet zoeken naar een tweede Redemption Song" is veelzeggend. Mooi hoor dat hij dat ene liedje of type liedje zo je wil goed kan zingen maar een natuurtalent die zichzelf goed heeft ontwikkeld kan (praktisch) alles zingen.quote:Jill vond ik eigenlijk niet thuishoren in de finale. En wat mensen in Mitchell zagen begrijp ik ook niet goed. Ilse merkte veelbetekenend op dat ze hadden gezocht naar liedjes zoals Redemption Song, maar die waren er niet: voor de goede verstaander een hint dat we hier met een one trick pony van doen hebben.
Wat is 'Amerikaans' in deze context?quote:Op zondag 22 december 2013 02:42 schreef female81 het volgende:
[..]
Te 'Amerikaans' om als kijker echt een band mee te kunnen krijgen.
Voor jou gaat dat misschien niet op, maar voor veel anderen wel.
iedere week een thema nummer, wat ze bij idols en xfa doenquote:Op zondag 22 december 2013 12:08 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind dat ze volgend jaar de live shows echt om moeten gooien. Ook wat langer graag, dus minder mensen er in één aflevering uitgooien. Zo kan je ten eerste meer horen van de deelnemers en heb je ook meer mogelijkheden om een band met de artiesten op te bouwen.
Ze deden dat ook tijdens het eerste TVoH-seizoen. Op zich is dat wel leuk, het nadeel is dat kandidaten minder die genres kunnen zingen waar ze in uitblinken, al moet natuurlijk wel elke goede kandidaat in staat zijn om elk genre aan te kunnen maar dan nog past het ene genre toevallig wat beter bij je dan het andere.quote:iedere week een thema nummer, wat ze bij idols en xfa doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |