abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:12:05 #176
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137422512
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik worstel met het volgende. Studenten begrijpen niet altijd waarom ze iets moeten weten. Sommige materie is erg abstract en niet direct toepasbaar op de alledaagse praktijk. Ik probeer het wel zoveel mogelijk, om de relevantie van het vak dat ik geef duidelijk te maken.

Hoe gaan jullie hiermee om? Iemand nog een briljante tip? Ik zou graag een denkproces bij studenten aan willen zwengelen waardoor ze zelf tot de conclusie komen dat moeilijke en abstracte dingen niet onbruikbaar zijn, niet iets om uit de weg te gaan.
Een probleem is dat vaak pas achteraf blijkt waarom bepaalde kennis handig is en dat dit vaak pas kan blijken op het moment dat je die kennis hebt opgedaan. Dit geldt zowel voor bètawetenschappen (Fourier en Laplace zijn behoorlijk vaag als je ermee start) als voor andere wetenschappen. Het is hartstikke mooi als je wel al direct het gevoel hebt dat het zinvol is wat je leert en als je bij een leerling of student dit kan faciliteren maar moet je daarnaast niet hen leren aanvaarden dat je soms ook gewoon wat moet leren zonder op dat moment het nut in te zien en dat later wel zal blijken waarom het nuttig was?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137423118
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een probleem is dat vaak pas achteraf blijkt waarom bepaalde kennis handig is en dat dit vaak pas kan blijken op het moment dat je die kennis hebt opgedaan. Dit geldt zowel voor bètawetenschappen (Fourier en Laplace zijn behoorlijk vaag als je ermee start) als voor andere wetenschappen. Het is hartstikke mooi als je wel al direct het gevoel hebt dat het zinvol is wat je leert en als je bij een leerling of student dit kan faciliteren maar moet je daarnaast niet hen leren aanvaarden dat je soms ook gewoon wat moet leren zonder op dat moment het nut in te zien en dat later wel zal blijken waarom het nuttig was?
Dat hangt denk ik ook van het niveau af. Voor de gemiddelde student die bij ons rondloopt, werkt dat echt niet. Ze hebben al grote moeite met het accepteren van stof die niet in het tentamen zit ( :'( ), al word ik er steeds beter in om ze ook daar het nut van te laten inzien. Dat heeft veel te maken met dat ik, doordat ik langer meedraai, meer zicht heb op wat er later bij stages en op het werk van ze gevraagd wordt. Ook weet ik inmiddels goed hoe de rest van de opleiding eruitziet, en kan ik wat vaker verwijzen naar hoe ze de kennis die ze bij mij opdoen, ook bij andere vakken kunnen inzetten. Dat helpt. Maar het blijft een beetje vechten tegen de bierkaai. De meeste studenten zien pas bij hun stage in dat al die stomme taalvakken toch echt wel nuttig waren. Maar ja, daarna hebben ze geen taalvakken meer.
pi_137423371
Studenten?
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:49:35 #179
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137424009
MBO of HBO dus? Ach ja, het etiketje maakt natuurlijk weinig uit al is het veelzeggend en vermakelijk dat bepaalde groepen mensen zich daar wel druk om maken. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137424906
Hbo.
pi_137425289
quote:
12s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
MBO of HBO dus? Ach ja, het etiketje maakt natuurlijk weinig uit al is het veelzeggend en vermakelijk dat bepaalde groepen mensen zich daar wel druk om maken. :)
'Studenten' die enkel zaken die in het tentamen terugkomen belangrijk vinden heb je overal, ook op het WO, maar ze zijn het predicaat student wat mij betreft onwaardig.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:23:13 #182
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137425340
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

'Studenten' die enkel zaken die in het tentamen terugkomen belangrijk vinden heb je overal, ook op het WO, maar ze zijn het predicaat student wat mij betreft onwaardig.
Uiteraard.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137441045
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

'Studenten' die enkel zaken die in het tentamen terugkomen belangrijk vinden heb je overal, ook op het WO, maar ze zijn het predicaat student wat mij betreft onwaardig.
Lag er bij mij ook erg aan welk vak het was. Soms had je nu eenmaal zo'n vak ertussen wat je moest afronden omdat het moest, als een 5.5 dan voldoende was dan vond ik het wel prima.

Gaat het jaar alweer snel trouwens, nog 7 weken en dan is het weer meivakantie. Heb het idee alsof het nu heel erg snel gaat. In juni alweer laatste weken en dan nog pgo verslag inleveren en dan ben ieindelijk een keer bevoegd lesgeven na een paar jaar.

Denk alleen niet dat ik in het onderwijs blijf. Door de hoeveelheid opvoeding tegenover lesgeven denk ik dat het voor mij beter is om toch naar andere dingen te kijken. Andere mensen hier ook last van of sta ik toch een beetje alleen met deze opvatting?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 17:23:52 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137489244
Uit de categorie 'goed doordachte plannen, waarmee we het probleem over de schutting gooien":

Voor straf naar school

quote:
Criminele jongeren kunnen in de toekomst worden verplicht om naar school te gaan. De ministerraad heeft vrijdag ingestemd met een voorstel hiervoor van minister van Onderwijs Jet Bussemaker (PvdA).

De rechter kan de maatregel opleggen. Het kabinet wil zo voorkomen dat jongeren opnieuw in de fout gaan en tegelijkertijd zorgen dat ze meer kans krijgen op werk. De zogeheten 'terbeschikkingstelling van het onderwijs' kan maximaal twee jaar duren. Wie zich er niet aan houdt, kan de cel in draaien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 17:32:32 #185
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137489564
het onderwijs, een soort TBS light!

op zich is er nog nooit iemand slechter geworden van een diploma, dat wel...

net klaar met vergadering met het team. was voor de verandering nuttig en leuk, met rondetafeldiscussies over stellingen. lekker praten over de inhoud, dat gebeurt te weinig!

heb wel een knallende koppijn nu, dus ga mn boeltje pakken.
Kwak
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:15:35 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137490982
Op zich is er niets mis mee dat die jongeren wordt verplicht om naar school te gaan, al kan je je afvragen hoeveel zin dat heeft, maar zet ze dan in godsnaam op een aparte afdeling. Je moet het die VMBO-leerlingen die daar terecht komen omdat ze daadwerkelijk slecht kunnen leren niet aandoen dat ze met deze groep leerlingen wordt opgezadeld. Deze leerlingen worden nu al veel teveel gedupeerd doordat ook de ongemotiveerde leerlingen die slecht kunnen leren daar terecht komen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137491377
Eeeh, het gaat om jongeren van 12-23 jaar. Die moeten toch al verplicht naar school? En als ze dat niet hoeven, hebben ze minstens een startkwalificatie. Ik moet nog zien dat je het voor elkaar krijgt om die weer naar school te sturen.

Maar het klinkt leuk voor de familie Onderbuik.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:51:52 #188
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137492047
Die moeten al verplicht naar school maar die schoolplicht wordt opgeofferd wanneer ze naar de gevangenis worden gestuurd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar is het plan om jongeren die nu naar de gevangenis zouden worden gestuurd dan niet naar de gevangenis te sturen met de strikte voorwaarde dat ze zich aan de onderwijsplicht houden. Doe je het niet, dan alsnog naar de gevangenis voor de vastgestelde periode. Dus een soort van voorwaardelijke gevangenisstraf.

Terzijde, ik vind het merkwaardig dat de bestaande schoolplicht niet consequent wordt uitgevoerd en dat er momenteel veel leerplichtige kinderen zijn die om wat voor reden dan ook geen onderwijs krijgen. De overheid schreef zelf die wet en ze voert haar eigen wet niet uit. Het gaat niet alleen om de bovenstaande groep maar ook om veel kinderen die gewoon thuis wonen en door geen enkele school worden aangenomen. Pijnlijk voor een land wat zichzelf als beschaafd ziet. :X
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137514356
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Op zich is er niets mis mee dat die jongeren wordt verplicht om naar school te gaan, al kan je je afvragen hoeveel zin dat heeft, maar zet ze dan in godsnaam op een aparte afdeling. Je moet het die VMBO-leerlingen die daar terecht komen omdat ze daadwerkelijk slecht kunnen leren niet aandoen dat ze met deze groep leerlingen wordt opgezadeld. Deze leerlingen worden nu al veel teveel gedupeerd doordat ook de ongemotiveerde leerlingen die slecht kunnen leren daar terecht komen.
We hoeven iig niet verbaasd te zijn als ouders nog meer geld uitgeven aan bijlesinstituten en CITO-trainingen en de groep 8 leerkracht nog meer onder druk gaan zetten om een hoger advies te geven zodat hun kind bij voorkeur op een gymnasium, maar anders toch vooral niet op het vmbo terechtkomt.

Ironisch dat zo'n tweedeling-vergrotend plan, dat kinderen uit de lagere sociale klassen dupeert, van de PvdA komt.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:54:05 #190
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137527314
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:32 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

We hoeven iig niet verbaasd te zijn als ouders nog meer geld uitgeven aan bijlesinstituten en CITO-trainingen en de groep 8 leerkracht nog meer onder druk gaan zetten om een hoger advies te geven zodat hun kind bij voorkeur op een gymnasium, maar anders toch vooral niet op het vmbo terechtkomt.
Waarschijnlijk en zeer terecht vanuit het perspectief van die ouder bezien. Het is niet omdat je kinderen scheidt op niveau - en dit m.i. via een discutabele procedure - dat je daarom ook maar de leerweigeraars en delinquenten (in de dop) bij de leerwillige kinderen moet plaatsen. Natuurlijk moet elk kind een goede opleiding krijgen aangeboden maar dat hoeft niet op dezelfde afdeling/school te zijn.

Los hiervan vind ik het sowieso logisch dat een deel van de ouders alles uit de kast haalt om ervoor te zorgen dat het kind op het gymnasium start, dat is toch weer een paar jaar extra beter onderwijs. Persoonlijk zou ik ook het kind extra voorbereiden op dat CITO-toetsje als ik de indruk zou hebben dat mijn kind soepel het VWO aankan. Waarom het risico nemen dat 20 meerkeuzevraagjes van dat toetsje roet in het eten gooien? Als ik even terugkijk naar mijn eigen schoolperiode, daar kregen wij zelfs nauwelijks taalonderwijs (modern gezever met zelfstandig werken :@) en moesten wij het doen met rekenles zonder rekenboekjes. Het materiaal wat we wel hadden mochten we niet naar huis nemen dus als je tijdens de les niet goed kon werken of het op je eigen manier wilde doen dan was je helemaal de lul. Dat is geen probleem voor kinderen die uit een goed milieu komen, het is een gigantisch nadeel voor kinderen die niet uit een goed milieu komen. Op zo'n moment kan je beter maar even het kind extra voorbereiden. Natuurlijk heeft dat wel alleen maar zin als het kind dat hoger niveau ook aankan, dat moet je juist zien in te schatten.
Het bleek trouwens uit een onderzoek van de OECO (ergens tussen 2005 en 2010 gepubliceerd) dat er weinig sociale mobiliteit is binnen het Nederlandse onderwijs, dus dat het ouderlijke milieu een relatief (in vergelijking met andere landen) grote predictor is voor het eindniveau van het onderwijs wat het kind geniet. Ik denk dat ons selectiesysteem hiervan de oorzaak is. In België, waar het watervalsysteem wordt gebruikt waar ik een voorstander van ben, is het nog erger.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-03-2014 22:02:21 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137587305
Misschien dat hier wat (ex)docenten zitten die met mij willen meedenken: WGR / Baan buiten het onderwijs
pi_137594302
Na 2 jaar in het bedrijfsleven (veranderkundig consultant - leuk werk maar verschrikkelijk bedrijf) sinds een jaar werkzaam als docent eco/M&O op een middelbare school. Geef 3e en 4e klassen havo/vwo en heb het momenteel erg naar mijn zin. Nooit saai :) *O*

Ik wil in de toekomst wel graag 1-2 dagen gaan freelancen, wil graag de link met het bedrijfsleven wel houden.

Nu aan het nadenken over de opleiding als zij-instromer, ervaringen?
pi_137602430
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:40 schreef runaway het volgende:
Na 2 jaar in het bedrijfsleven (veranderkundig consultant - leuk werk maar verschrikkelijk bedrijf) sinds een jaar werkzaam als docent eco/M&O op een middelbare school. Geef 3e en 4e klassen havo/vwo en heb het momenteel erg naar mijn zin. Nooit saai :) *O*

Ik wil in de toekomst wel graag 1-2 dagen gaan freelancen, wil graag de link met het bedrijfsleven wel houden.

Nu aan het nadenken over de opleiding als zij-instromer, ervaringen?
Heb je al een bevoegdheid? Wat is je vooropleiding? En welke bevoegdheid wil je halen?

Bedenk wel dat economie en m&o twee aparte vakken zijn en je binnenkort voor beiden ook een (aparte) bevoegdheid moet hebben!
pi_137602890
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:02 schreef YourAsset het volgende:

[..]

Heb je al een bevoegdheid? Wat is je vooropleiding? En welke bevoegdheid wil je halen?

Bedenk wel dat economie en m&o twee aparte vakken zijn en je binnenkort voor beiden ook een (aparte) bevoegdheid moet hebben!
Vooropleiding: Msc. Internationaal bedrijfskunde. Logische stap is dus docent M&O. Lastige aan het onderwijs vind ik juist deze specialisatie, ik ben meer een 'generalist'...... Ik vind bv rekenen ook leuk en maatschappijleer.......

Zijn de eisen echt zo streng? Ik heb nl. het idee dat er zoveel onder/onbevoegden rondlopen dat het allemaal wel los zal lopen???
pi_137603288
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:13 schreef runaway het volgende:

[..]

Vooropleiding: Msc. Internationaal bedrijfskunde. Logische stap is dus docent M&O. Lastige aan het onderwijs vind ik juist deze specialisatie, ik ben meer een 'generalist'...... Ik vind bv rekenen ook leuk en maatschappijleer.......

Zijn de eisen echt zo streng? Ik heb nl. het idee dat er zoveel onder/onbevoegden rondlopen dat het allemaal wel los zal lopen???
Voor economie zul je denk ik een redelijk zwaar deficientieprogramma moeten volgen (in ieder geval voor een eerstegraads-opleiding aan de universiteit), terwijl ik vermoed dat je voor m&o direct toelaatbaar bent. Die eisen zijn wel redelijk streng. Aan de andere kant zijn maar weinig economie docenten die echt economie hebben gestudeerd, dus dat zegt ook wel wat. Dat vind ik op z'n minst frappant.

Onder- en onbevoegdheid is inderdaad een probleem, waarvan ik overigens niet kan inschatten hoe groot het probleem is, maar de eisen zijn niet voor niets aangetrokken met de nieuwe wetgeving.
pi_137605402
Volgens cijfers van OCW van een paar jaar geleden werd toen 22,5% van alle VO-lessen onbevoegd gegeven. Ik denk dus ook dat het voorlopig wel los zal lopen, want scholen zetten liever een onbevoegde voor de klas dan de lessen uit te laten vallen omdat ze helemaal niemand hebben. Bij tekortvakken (en daar valt economie zeker onder) kom je als onbevoegde de komende tijd heus nog wel aan de bak.

De regering kan wel stoer doen dat ze er strenger op gaan worden, maar ze kunnen geen massa's bevoegde leraren tevoorschijn toveren, tenzij ze die papiertjes zo ongeveer gaan weggeven.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 07:45:27 #197
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137607653
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:22 schreef ShadyLane het volgende:
Volgens cijfers van OCW van een paar jaar geleden werd toen 22,5% van alle VO-lessen onbevoegd gegeven. Ik denk dus ook dat het voorlopig wel los zal lopen, want scholen zetten liever een onbevoegde voor de klas dan de lessen uit te laten vallen omdat ze helemaal niemand hebben. Bij tekortvakken (en daar valt economie zeker onder) kom je als onbevoegde de komende tijd heus nog wel aan de bak.

De regering kan wel stoer doen dat ze er strenger op gaan worden, maar ze kunnen geen massa's bevoegde leraren tevoorschijn toveren, tenzij ze die papiertjes zo ongeveer gaan weggeven.
Het kan wel zo zijn Day je bij een school weg moet omdat je er al twee hart werkt en niet bevoegd bent (en bijvoorbeeld ook de opleiding niet volgt). Je komt dan vast wel weer aan de slag, maar vaak van school wisselen lijkt me niet ideaal.
Kwak
pi_137624910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:22 schreef ShadyLane het volgende:
Volgens cijfers van OCW van een paar jaar geleden werd toen 22,5% van alle VO-lessen onbevoegd gegeven. Ik denk dus ook dat het voorlopig wel los zal lopen, want scholen zetten liever een onbevoegde voor de klas dan de lessen uit te laten vallen omdat ze helemaal niemand hebben. Bij tekortvakken (en daar valt economie zeker onder) kom je als onbevoegde de komende tijd heus nog wel aan de bak.

De regering kan wel stoer doen dat ze er strenger op gaan worden, maar ze kunnen geen massa's bevoegde leraren tevoorschijn toveren, tenzij ze die papiertjes zo ongeveer gaan weggeven.
Dat is exact mij gedachte. Op de school waar ik werk zijn zeer veel onderbevoegde (2e graads in bovenbouw havo/vwo) en enkele onbevoegde/in opleiding. Die gaan ze er echt niet allemaal uitgooien :')
Zie hier ook de cijfers van bevoegd/onbevoegd voor 2011 (kan die van 2013 even niet vinden): http://www.rijksoverheid.(...)gezet-onderwijs.html

Komen de gasten die de strengere regels (prima ambitie!! *O* ) wel eens in de klas? (uitvoerbaar? |:( )
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:37:57 #199
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137625024
Vroeger (jaren 80) konden ze het prima uitvoeren terwijl ze er minder geld voor nodig hadden. Shadylane heeft dit als eens beargumenteerd en onderbouwd. Ja, scholen zitten nu met een hoop ondergequalificeerde leraren opgezadeld (correctie, ze hebben zichzelf daarmee opgezadeld), je kan moeilijk in een korte tijd zoveel nieuwe leraren aantrekken dat je van al die onderbevoegde leraren niet het contract hoeft te verlengen. Wel was het natuurlijk hartstikke fout van van der Hoeven om de bevoegdheidseis dan ook maar los te laten (goedkeuren wat al gebeurde), in plaats daarvan zou je ook harde afspraken kunnen maken dat jaarlijks het percentage bevoegden x moet zijn. Niet halen => straf.

De TU/e stuurde vorige week deze e-mail.
quote:
Beste student,

De TU/e leidt je op tot specialist in een vakgebied zoals chemie, natuurkunde, wiskunde,
elektrotechniek of bijvoorbeeld bouwkunde. Wij zien in jou De Ingenieur van de Toekomst.
We verwachten dat je kritisch en ambitieus bent en over de grenzen van je eigen faculteit kijkt.
Ons Bachelor College en de Graduate School bieden je volop mogelijkheden voor ontplooiing
en specialisatie.

De universiteit biedt echter nog meer mogelijkheden. Je kunt ook eerstegraads docent wiskunde,
scheikunde, natuurkunde, informatica of NLT/O&O worden. Dit kan via de Educatieve Minor
en de Master Science Education and Communication. Naast expertise in je vakgebied leer je alle vaardigheden
die nodig zijn bij het overbrengen van kennis. Bovendien inspireer je een nieuwe generatie leerlingen en
werk je mee aan onderwijsvernieuwing en de toekomst van het vak.

Een eerstegraads docent geeft les in de bovenbouw van havo en vwo. Zoals je je dat herinnert
van je eigen middelbare school. Misschien kwam je juist op de TU/e terecht door die ene
inspirerende leraar. Wellicht denk je: het lijkt me geweldig om op mijn beurt dit vak en deze
materie over te mogen dragen. Bovendien is er enorme vraag naar academisch geschoolde
eerstegraads leraren. Ik durf wel te stellen dat je een baangarantie hebt met deze achtergrond.

Op woensdag 2 april houden we in gebouw Traverse een voorlichtingsmiddag over de bètavakken
in het voortgezet onderwijs en de opleiding tot docent.
Wil je meer weten, kom dan 2 april tussen 12.45-13.30 uur naar Traverse, 3e verdieping.
Meer informatie krijg je via een filmpje op de link .
Als je belangstelling hebt voor een carrière in het onderwijs beveel ik je de TU/e lerarenopleiding www.tue.nl/esoe van harte aan.


Er zijn meerdere routes die tot een onderwijsbevoegdheid leiden:

Educatieve Minor
Je krijgt een tweedegraads lesbevoegdheid voor een van de bovengenoemde vakken als je alle
onderdelen uit de twee samenhangende keuzepakketten, te kiezen binnen het Bachelor College,
met goed gevolg hebt afgerond en je bachelor diploma hebt behaald.

Master Science Education and Communication
Je krijgt een eerstegraads lesbevoegdheid voor een van de bovengenoemde vakken als je je master afrondt als een single-track,
maar ook via bi-diplomering is dat mogelijk. In de masteropleiding wordt veel maatwerk geboden, bijvoorbeeld als je van een andere richting komt.
Als je de Educatieve Minor al hebt gevolgd, krijg je behoorlijk wat vrijstellingen in de master.

Eindhoven School of Eindhoven hoopt je op woensdag 2 april te mogen ontvangen in Traverse.
Voor meer informatie kun je voor die tijd bellen of mailen naar esoe@tue.nl.

Namens het College van Bestuur van de TU Eindhoven,
met vriendelijke groet,

prof.dr.ir. C.J. van Duijn
rector magnificus
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137626273
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Beste student,

De TU/e leidt je op tot specialist in een vakgebied zoals chemie, natuurkunde, wiskunde,
elektrotechniek of bijvoorbeeld bouwkunde. Wij zien in jou De Ingenieur van de Toekomst.
We verwachten dat je kritisch en ambitieus bent en over de grenzen van je eigen faculteit kijkt.
Ons Bachelor College en de Graduate School bieden je volop mogelijkheden voor ontplooiing
en specialisatie.
Wat een raar mailtje. In zin 1 word je nog opgeleid tot chemicus, fysicus, etc, om daarna in zin 2 meteen gedegradeerd te worden tot ingenieur.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')