abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 december 2013 @ 18:00:21 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134495558
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_134495620
Uniekje! O+ ik mis je soms!
Kwak
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 december 2013 @ 18:03:44 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_134495640
Zo... Ik heb net een heerlijke kerstlunch achter de rug (denk vongole, kaviaar, bisque, slibtong) en twee geile jurkjes gekregen van mijn lief O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_134495648
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:03 schreef Sjeen het volgende:
Zo... Ik heb net een heerlijke kerstlunch achter de rug (denk vongole, kaviaar, bisque, slibtong) en twee geile jurkjes gekregen van mijn lief O+
tof! O+

hier staat rendang te pruttelen. t moet nog flink dikker worden alleen -O-
Kwak
pi_134495697
Ik had ondertussen gewoon een geniaal goede dag *O*

Waarschijnlijk voorlopig de laatste :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 20 december 2013 @ 18:11:48 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134495800
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 17:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

als je longkanker hebt, heeft stoppen met roken weinig zin meer...
Sorry?

Van longkanker kun je ook genezen. Stoppen met roken heeft ALTIJD zin IMHO
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_134495808
Als iedereen (hier) dik zijn ok zou vinden zou deze reeks niet al 574 delen hebben, natuurlijk.
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 december 2013 @ 18:23:36 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_134496094
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Sorry?

Van longkanker kun je ook genezen. Stoppen met roken heeft ALTIJD zin IMHO
ok, nuancering... Als je longkanker met uitzaaiingen hebt, genezing niet meer mogelijk is, dan heeft stoppen met roken geen zin.
pi_134496245
Leuke discussie, het vorige topic. Moeilijke discussie ook. We hebben hem toevallig laatst op m'n opleiding ook gehad, over in hoeverre je als arts je mag 'bemoeien' met dat soort zaken, maar ook over hoe gezond een arts zelf nou 'moet' zijn. Is een kettingrokende of obese arts wel acceptabel, dat soort vragen.

Voor mij is het wel een motivatie om af te willen vallen, naast vele anderen. Ik wil later een zo goed mogelijke arts zijn, en ik denk wél dat daarbij hoort dat je zelf ook gezond bezig bent. Je hoeft niet perfect te zijn (het aantal artsen wat rookt is bijvoorbeeld eng hoog), maar ik weet zelf als geen ander hoeveel problematiek te dik zijn met zich meebrengt als ik naar patiënten kijk. Dan kan ik niet met een goed geweten zelf een fattie blijven.

Anyway. Ik moest vandaag harder uitkateren dan ik dacht :'). Maar ben inmiddels een soort van levend.. Straks gegrilde kip met groenten en gestoomde aardappeltjes :9.
  vrijdag 20 december 2013 @ 18:30:06 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134496254
Ik liet de zuurkool aanbranden en dus bestond mijn avondeten uit gehakt-tomatenprut met sperziebonen. :')
pi_134496281
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik liet de zuurkool aanbranden en dus bestond mijn avondeten uit gehakt-tomatenprut met sperziebonen. :')
Hoe doe je dat? :D :') :@
Ja doei.
  vrijdag 20 december 2013 @ 18:33:47 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134496367
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? :D :') :@
Niet heel veel water onder de piepers (die onder de zuurkool lagen) en toen niet op de tijd gelet. :@ Net toen ik naar de keuken liep begon het te walmen. :')

Ach, is de rookmelder ook weer eens getest. :+
pi_134496737
Oja c_c dat is dan ook wel een goede motivatie om zo gezond mogelijk te zijn ^O^
pi_134497328
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet heel veel water onder de piepers (die onder de zuurkool lagen) en toen niet op de tijd gelet. :@ Net toen ik naar de keuken liep begon het te walmen. :')

Ach, is de rookmelder ook weer eens getest. :+
Hè bah, van die 'het glas is halfvol mensen' ;(
Ja doei.
  vrijdag 20 december 2013 @ 19:18:32 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134497943
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ok, nuancering... Als je longkanker met uitzaaiingen hebt, genezing niet meer mogelijk is, dan heeft stoppen met roken geen zin.
chemo imho ook niet :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 20 december 2013 @ 19:22:41 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134498135
Kwak ik mis je ook O+

Maar zoals in alle discussies... je kan er alle kanten mee op en alles doodredeneren.
Het gaat eigenlijk gewoon over 1 ding en dat is een heel fijn leven met dierbaren, goed eten, genieten van alles wat je maar kan.

Jij lijdt je leven en daar moet je het beste van maken en dan maakt het geen fuck uit of je nou 50 of 150 kg weegtl.

Laat elkaar toch in zijn waarde
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 20 december 2013 @ 19:37:05 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134498701
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hè bah, van die 'het glas is halfvol mensen' ;(
:D *;
pi_134498711
Je bent zeker ook zo'n 'moeder', niet?
Ja doei.
pi_134498919
OT dan maar even, hè? Als ik hier toch weer zo binnen kom stormen met m'n hihihahahohoposts.

Afvallen: geen idee. gaat wel goed denk ik. Loop veel hard, 1050km tot nu toe in 2013, komt nog wat bij de komende twee weken. Dat is wel goed voor m'n fitheid en plezier. Komend jaar staan er 2 volledige marathons op de kalender, de eerste in mei, dus ik verwacht daar nog wel aardig wat gewicht mee te verliezen, maargoed, daar doe ik 't niet voor.

Eten: kán wat gezonder. Ben een tijdje mijn kookmojo kwijtgeweest, en niet dat we nou zo slecht aten, maar het kon wat beter en vooral afwisselender (vind ik fijn). Dus da's een mooi voornemen voor 2014. Ofzo.

Sporten: ja, gaat goed dus, zie boven.

Vandaag dus een niet zo ontzettend geweldig (wit brood) lijstje, maar ook niet slecht, want vis, en groente.

O: stuk ciabatta van de Lidl met wat boter en zalm.
L: stuk ciabatta van de Lidl met wat boter en zalm.
S: 10km hardlopen op een drafje van 9.5km/uur
T: stuk ciabatta van de Lidl met wat boter en zalm.
D: ik heb een bakje met daarop 'curry' uit de vriezer gehaald. Zo eens kijken of ik nog ergens naan of rijst voor erbij kan vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 20-12-2013 20:29:02 ]
Ja doei.
pi_134499068
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:22 schreef uniekhoorn het volgende:
Kwak ik mis je ook O+

Maar zoals in alle discussies... je kan er alle kanten mee op en alles doodredeneren.
Het gaat eigenlijk gewoon over 1 ding en dat is een heel fijn leven met dierbaren, goed eten, genieten van alles wat je maar kan.

Jij lijdt je leven en daar moet je het beste van maken en dan maakt het geen fuck uit of je nou 50 of 150 kg weegtl.

Laat elkaar toch in zijn waarde
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Heb de discussie gelezen en je kunt er alle kanten mee op.. maar accepteer iemand om de meningen/ideeën (tot op zekere hoogte natuurlijk) die hij/zij heeft. Want ieder mens zit anders in elkaar.

Mijn zou het namelijk geen ene reet interesseren hoe ik eruit zie voor de buitenwereld als het gaat om dik/dun. Ik val echt af voor mezelf en voor mijn gezondheid af. Tuurlijk vind ik mijzelf mooier met een maatje minder, maar ik ben en blijf Joyce. Maatje 40 of maatje 48.
Ik snap Kwak haar eerste opmerking maar heel de discussie naar mij idee mee begon echt heel goed. En vind het dus ook echt heel knap dat je daar in bent veranderd!

Al gaat het afvallen echt kutter dan kut. En staat er een weegschaal in bestelling. Na de feestdagen is het echt over en klaar.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 december 2013 @ 20:27:45 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_134500492
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

chemo imho ook niet :')
Nee, volledig mee eens! Precies de reden waarom mijn schoonmoeder zei dat ze liever een paar maanden minder had die kwalitatief beter waren...

Ennieweej, had ik al gezegd dat ik geile jurkjes had gekregen? Morgen gaan we voor kousen erbij shoppen :9~
pi_134500521
Foto's Sjeen! ;)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 december 2013 @ 20:28:48 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_134500530
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:43 schreef motorbloempje het volgende:
OT dan maar even, hè? Als ik hier toch weer zo binnen kom stormen met m'n hihihahahohoposts.

Afvallen: geen idee. gaat wel goed denk ik. Loop veel hard, 1050km tot nu toe in 2014, komt nog wat bij de komende twee weken. Dat is wel goed voor m'n fitheid en plezier. Komend jaar staan er 2 volledige marathons op de kalender, de eerste in mei, dus ik verwacht daar nog wel aardig wat gewicht mee te verliezen, maargoed, daar doe ik 't niet voor.

Eten: kán wat gezonder. Ben een tijdje mijn kookmojo kwijtgeweest, en niet dat we nou zo slecht aten, maar het kon wat beter en vooral afwisselender (vind ik fijn). Dus da's een mooi voornemen voor 2014. Ofzo.

Vandaag dus een niet zo ontzettend geweldig (wit brood) lijstje, maar ook niet slecht, want vis, en groente.

D: ik heb een bakje met daarop 'curry' uit de vriezer gehaald. Zo eens kijken of ik nog ergens naan of rijst voor erbij kan vinden.
Jij beschikt over een teletijdmachine?
pi_134500550
Had al geëdit ;(
Ja doei.
pi_134500580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:43 schreef motorbloempje het volgende:

Afvallen: geen idee. gaat wel goed denk ik. Loop veel hard, 1050km tot nu toe in 2013, komt nog wat bij de komende twee weken. Dat is wel goed voor m'n fitheid en plezier. Komend jaar staan er 2 volledige marathons op de kalender, de eerste in mei, dus ik verwacht daar nog wel aardig wat gewicht mee te verliezen, maargoed, daar doe ik 't niet voor.

Ik zie dat je van afwisselend eten houd ja. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')