SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om eerlijk te zijn, ik zou me er wel ietwat voor schamen ja. Maar verder lees ik dat soort boeken niet. Het vunzigste boek dat ik ooit heb gelezen was 11 minuten van Paolo Coelho.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Durf je dat soort boeken niet te lezen wanneer andere kunnen zien dat je dat leest?
Ik zou dat soort boeken overal kunnen lezen, behalve in de buurt van m'n familie.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, ik zou me er wel ietwat voor schamen ja. Maar verder lees ik dat soort boeken niet. Het vunzigste boek dat ik ooit heb gelezen was 11 minuten van Paolo Coelho.
Ja doei. Ben geen Angarali.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oyle denilmez, obesita denilir. Biraz uyum sagla.
simit van rdam?quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:43 schreef MaidensTower het volgende:
Bir kilo verdim. Kutlamam lazım. Haftaya enerji ve motivasyon olsun
Eet smakelijk.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:37 schreef MaidensTower het volgende:
Ik ga thee drinken en vijgenkoekjes eten bij Simit Sarayı hihi
Aangezien ze in DH woont waarschijnlijk Simit Sarayi in DH.quote:
Shoppen en geen geld hebben voor trein? Doe je goed.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:53 schreef MaidensTower het volgende:
Ik ga vanavond naar Rotterdam shoppen met een vriend. Hij komt me straks ophalen. Geen geld voor trein hihi
Ik ga hem assisterenquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:55 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Shoppen en geen geld hebben voor trein? Doe je goed.
was daar netquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:53 schreef MaidensTower het volgende:
Ik ga vanavond naar Rotterdam shoppen met een vriend. Hij komt me straks ophalen. Geen geld voor trein hihi
Hadi ya laquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja doei. Ben geen Angarali.
Sorun yok kardes. Birazdan yemek veriliyor. Sarmalar, etler, pirincler beni bekliyor.
Misschien moest je dan geen tv voor een ex kopen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:53 schreef MaidensTower het volgende:
ojoooo.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
Misschien moest je dan geen tv voor een ex kopen.
Ik heb sinds oktober 2011 niet gewerkt. Dus ik tel nu nog centjes. Die TV ga ik met mijn eerste salaris kopenquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
Misschien moest je dan geen tv voor een ex kopen.
Maakt hun redenen hierachter wat uit als jij daar anders over denkt?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:12 schreef Unlabeled het volgende:
Ik vind het opvallend dat de turkse heren hier zo'n groot probleem maken om dat rood h&m jurkje. Ik las net een opmerking dat een turkse vriend zulk soort jurkjes niet fijn zou vinden. Is dit omdat het jurkje misschien trashy oogt of is het voor jullie te bloot? Oprechte vraag aan de (turkse) mannen trouwens
Die jurk oogt niet trashy, best een leuke jurk, alleen ongeschikt als werkkleding. En ongeschikt omdat te bloot, ja.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:12 schreef Unlabeled het volgende:
Ik vind het opvallend dat de turkse heren hier zo'n groot probleem maken om dat rood h&m jurkje. Ik las net een opmerking dat een turkse vriend zulk soort jurkjes niet fijn zou vinden. Is dit omdat het jurkje misschien trashy oogt of is het voor jullie te bloot? Oprechte vraag aan de (turkse) mannen trouwens
Als m'n partner zich graag zo wil kleden (en het haar ook goed staat), wie ben ik dan om dat te verbieden? Ik zou juist trots op haar zijn dat het haar goed staat.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:12 schreef Unlabeled het volgende:
Oké. Ik zou het niet doen, maargoed is jouw geld.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:10 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Ik heb sinds oktober 2011 niet gewerkt. Dus ik tel nu nog centjes. Die TV ga ik met mijn eerste salaris kopen
Zo'n jurk lijkt mij meer iets als avondjurk, zo iets dragen naar je werk terwijl het totaal onnodig is, no thanks jeff. En verder qua kledingvoorschriften ben ik van mening dat iemand die het niet met mij eens zou zijn daarover het niet zo lang met mij zou uithouden tot een huwelijk.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:12 schreef Unlabeled het volgende:
Waarom ga je een tv kopen voor je ex?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:10 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Ik heb sinds oktober 2011 niet gewerkt. Dus ik tel nu nog centjes. Die TV ga ik met mijn eerste salaris kopen
Waar vroeg iemand of jij dat wilde doen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:21 schreef Ayca het volgende:
[..]
Oké. Ik zou het niet doen, maargoed is jouw geld.
Doe es plaatje wat jij geschikt vindt als kleding.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:22 schreef expans het volgende:
[..]
Zo'n jurk lijkt mij meer iets als avondjurk, zo iets dragen naar je werk terwijl het totaal onnodig is, no thanks jeff. En verder qua kledingvoorschriften ben ik van mening dat iemand die het niet met mij eens zou zijn daarover het niet zo lang met mij zou uithouden tot een huwelijk.
En ik ben best strict met zulke dingen ja, sevmem dar pantalon felan
Ik vind strakke broeken ook niets, te krap bij m'n geslachtsorgaan.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:22 schreef expans het volgende:
[..]
En ik ben best strict met zulke dingen ja, sevmem dar pantalon felan
Omdat ze 'm dankbaar is.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarom ga je een tv kopen voor je ex?
Ah zo.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat ze 'm dankbaar is.
R&P / Cadeau aan ex. Doen of niet?.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Schrijf een mooie brief waarin je je dankbaarheid uit, dat lijkt me een veel beter kado. En mocht je per sé een financiële bijdrage willen geven omdat hij jou zo ondersteund heeft, wacht dan tot hij kinderen heeft en doe een donatie op een spaarrekening voor hen of iets dergelijks.
Giyme demem maar ik zou wel zeggen dat ik er niet gecharmeerd van ben. Maargoed zo'n high class ''prenses'' type past sowieso niet bij mijquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Doe es plaatje wat jij geschikt vindt als kleding.
Sen karisma istersen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waar vroeg iemand of jij dat wilde doen?
Andere uiterste van mij dus.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:30 schreef expans het volgende:
[..]
Giyme demem maar ik zou wel zeggen dat ik er niet gecharmeerd van ben. Maargoed zo'n high class ''prenses'' type past sowieso niet bij mij. Tenzij ik getrouwd ben dan /slap /slap yesilcam stijl.
Ik hou ook niet van erg bloot, maar ik ben dan wat ouder en vind dat niet meer zo passen. Rokje boven de knie vind ik wel kunnen, maar dan meer op het strand/op vakantie.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:30 schreef expans het volgende:
[..]
Giyme demem maar ik zou wel zeggen dat ik er niet gecharmeerd van ben. Maargoed zo'n high class ''prenses'' type past sowieso niet bij mij.
Ik kan geen plaatje plaatsen, gewoon normaal, niet dat ¤¤¤¤¤-spul wat je ziet bij allochtonen of acik sacik. En acik sacik is voor mij al een rokje boven de knie, maar dat komt omdat ik dat soort kleding niet gewend ben.
Als ik mezelf zo bekijk zou je denken dat ik een imam ben
Bilmem. Wel een gelovig persoon.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van erg bloot, maar ik ben dan wat ouder en vind dat niet meer zo passen. Rokje boven de knie vind ik wel kunnen, maar dan meer op het strand/op vakantie.
Wil je een dame met hoofddoek?
Mijn mening:quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:33 schreef expans het volgende:
Ik vind het gewoon ayip, ongepast in sommige situaties (bv als ik naar m'n opa/oma ga oid en dat m'n vrouw dan in een mini rok voor ze staat).
Wat is er mis met kadin?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:34 schreef Bortecinem het volgende:
Ayca is een damesmeisje, geen kadin, kadin!
Dat is het andere uiterstequote:Op vrijdag 20 december 2013 16:33 schreef expans het volgende:
[..]
Bilmem. Wel een gelovig persoon.
Kan ze mij ook corrigeren als ik fouten maak of cuma dreig te missen
Ik vind het gewoon ayip, ongepast in sommige situaties (bv als ik naar m'n opa/oma ga oid en dat m'n vrouw dan in een mini rok voor ze staat).
Eens.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:35 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Mijn mening:
Ayip? Nee.
Ongepast? Ja.
Vandaar dat alles afhankelijk is van de context.
Oh ja, eeuwenoude preutse gebladibladibla.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:36 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
In mijn beleving is er wel een verschil tussen kiz (meisje) en kadin (vrouw).
Nog steeds ja, locatie maakt niet uit want dan is het gewoon een farce imo. Het moet uit d'r zelf komen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat is er mis met kadin?
[..]
Dat is het andere uitersteStel ze draagt een rokje als jullie op vakantie zijn in Cuba, waar een heeeeeeeeele andere mentaliteit heerst qua bloot gekleed en geen hond je aankijkt, zou je dan nog zeggen, nee dat rokje net boven de knie kan niet?
Bij 'ayip' moet ik denken aan 'schande'.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:36 schreef expans het volgende:
Ayip / ongepast is ongeveer hetzelfde denk ik.
Maar kijk, je moet ook context checken, als je familie 'modern' is dan kan het gewoon. Maar ik (njah opa) heb familievrienden die niet naar de bruiloft van hun kleindochters gingen omdat het muzikli was.
Het is een geweldige man maar oldschool / haci (hemserimiz). Hij zei van bana yakismaz, doe maar zonder mij wanneer ik in Turkije ben.quote:
Ik werd ook maar door m'n achterneven op dat verschil geattendeerd toen ik "güzel kiz" zei...quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh ja, eeuwenoude preutse gebladibladibla.
Het ging me niet eens om de jurk an sich, maar om de manier waarop ze zich voor haar werk, in een elektronicazaak nota bene, presenteert als lustobject (dit sowieso ongeacht de context), ''voor de omzet''. Of zoals ze zei, ''Sex sells''.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:12 schreef Unlabeled het volgende:
Je hoort in een discussie ook geen ezel te zeggen, maar daar houdt ook niet iedereen zich aan, he?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:38 schreef Bortecinem het volgende:
In de Turkse cultuur hoor je jonge ongetrouwde meisjes niet aan te spreken met 'kadin'. Dat is algemene etiquette..
Omdat iedereen denkt dat die meiden nog maagd zijn?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:38 schreef Bortecinem het volgende:
In de Turkse cultuur hoor je jonge ongetrouwde meisjes niet aan te spreken met 'kadin'. Dat is algemene etiquette..
quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je hoort in een discussie ook geen ezel te zeggen, maar daar houdt ook niet iedereen zich aan, he?
Of eigenlijk: omdat iedereen hoopt dat die meiden nog maagd zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Omdat iedereen denkt dat die meiden nog maagd zijn?
Alakaya maydonoz. Jij vraagt wat er mis is met 'kadin' en ik geef antwoord. Dat mijn antwoord jou niet bevalt is dan pech hebben, dan had je eerder moeten zeggen dat het je niks kon schelen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je hoort in een discussie ook geen ezel te zeggen, maar daar houdt ook niet iedereen zich aan, he?
Ben jij IRL ook zo'n zeikwijf?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Alakaya maydonoz. Jij vraagt wat er mis is met 'kadin' en ik geef antwoord. Dat mijn antwoord jou niet bevalt is dan pech hebben, dan had je het eerder moeten zeggen dat het je niks kon schelen.
Puhaha her boku karistiran sensin sonra kizanda sensin.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ben jij IRL ook zo'n zeikwijf?Ga je in een hoekje staan janken als je je zin niet krijgt?
Zeikwijven die niet weten waar ik op doel en een statement proberen te makenquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dul kadinlar die haten op kizlar.
Ga even wat eten, je komt zo obstinaat over.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Puhaha her boku karistiran sensin sonra kizanda sensin.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ben jij IRL ook zo'n zeikwijf?Ga je in een hoekje staan janken als je je zin niet krijgt?
Boehoee hoor ik daar je menopauze aankomen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zeikwijven die niet weten waar ik op doel en een statement proberen te maken![]()
Ga fietsen Borte.
Klopt, dat is ook wel duidelijk. Maar mijn vraag is niet context gerelateerd. Op die mango jurk werd positief gereageerd vergeleken met de iets kortere h&m jurk. Later werd er iets gezegd in de trant van "een turkse man zal dat niet fijn vinden ". Daarom kreeg ik het idee dat het met blootheid te maken had.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het ging me niet eens om de jurk an sich, maar om de manier waarop ze zich voor haar werk, in een elektronicazaak nota bene, presenteert als lustobject (dit sowieso ongeacht de context), ''voor de omzet''. Of zoals ze zei, ''Sex sells''.Heb je dan niet eens een klein beetje eigenwaarde of wat? En dan helemaal blij dat de directeur het een prima idee vindt. Nee, duh.
Of van die non-users die zelf nooit een gesprek of discussie aangaan maar wel als een bitch gaan zitten cheerleaden en een smiley one-liner ingooien bij iedere bok.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:48 schreef TheMagnificent het volgende:
Mensen die persoonlijk gaan worden wanneer ze zich niet staande kunnen houden in een inhoudelijke discussie.![]()
Heeft Che_ ook wel eens last van wanneer het onderwerp Turken/Koerden en hun oorsprong is.
Ik heb geen idee om welke jurk het gaat eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:51 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook wel duidelijk. Maar mijn vraag is niet context gerelateerd. Op die mango jurk werd positief gereageerd vergeleken met de iets kortere h&m jurk. Later werd er iets gezegd in de trant van "een turkse man zal dat niet fijn vinden ". Daarom kreeg ik het idee dat het met blootheid te maken had.
Zoals jij een kont heb mogen groeien? No thanks sugar.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Of van die non-users die zelf nooit een gesprek of discussie aangaan maar wel als een bitch gaan zitten cheerleaden of een smiley one-liner ingooien bij iedere bok.
Grow some personality.
Hmmm... Er wordt altijd over één turkse cultuur gesproken, maar grappig dat we allemaal toch zo van elkaar verschillen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:36 schreef expans het volgende:
Ayip / ongepast is ongeveer hetzelfde denk ik.
Maar kijk, je moet ook context checken, als je familie 'modern' is dan kan het gewoon. Maar ik (njah opa) heb familievrienden die niet naar de bruiloft van hun kleindochters gingen omdat het muzikli was.
Wie zijn die stille bitches dan? Benoem ze even, heb wel zin in blablablalblalbl.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:55 schreef Bortecinem het volgende:
Hoezo gemeen? Jij bent vermakelijk. Valt het je niet op dat ik vaker post sinds jij hier bent. Seriously, heb liever jou dan stille bitches zonder persoonlijkheid die alleen kunnen toejuichen.
Sen hep varol ambi. <3
Is toch duidelijk liefiee. Benim soylememe gerek yokquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wie zijn die stille bitches dan? Benoem ze even, heb wel zin in blablablalblalbl.
Cici?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:59 schreef Stimorol- het volgende:
Ho, er zijn grenzen. Lieffie is wel
Oh god, moet denken aan hoe mijn zusje haar man noemtquote:
Één cultuur maar verschillende manieren met hoe je ermee omgaat denk ik. We zijn divers.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:56 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Hmmm... Er wordt altijd over één turkse cultuur gesproken, maar grappig dat we allemaal toch zo van elkaar verschillen.
Succes. Ondanks alle irritaties kan ik met oprecht zeggen dat jij voor mij ver boven bepaalde users staat die mij net zo min mogen als jij.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh god, moet denken aan hoe mijn zusje haar man noemtKreeg dan altijd zelfmoordneigingen.
Mijn verslag is klaar, mijn avond kan beginnen. Bedankt voor vermaak, volgende keer even langer door, vind ik leuker!
Die tweede is wat mij betreft weinig mis mee, maar dan nog, niet voor je werk/in een elektronicazaak. Naar een bruiloft zou ik het oké vinden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
h&m:
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2013/1RV_0138_004R.jpg]&set=key[rotate],value[-0.15]&set=key[width],value[4249]&set=key[height],value[4969]&set=key[x],value[508]&set=key[y],value[142]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&hmver=0&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
mango:
[ afbeelding ]
Die tweede kan prima voor je werk, afhankelijk van je functie...quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Die tweede is wat mij betreft weinig mis mee, maar dan nog, niet voor je werk/in een elektronicazaak. Naar een bruiloft zou ik het oké vinden.
Wat ga je lezen? Nog enige tips (iets wat een man ook zou kunnen lezen)?quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Succes. Ondanks alle irritaties kan ik met oprecht zeggen dat jij voor mij ver boven bepaalde users staat die mij net zo min mogen als jij.Misschien daarom dat onze botsingen vaak uitmonden in kleine vuurtjes terwijl die van andere, hoe erg ze ook hun best doen, mij weinig doen. Onze persoonlijkheid botst, maar jij hebt tenminste een persoonlijkheid.
Hehe klinkt als een afscheidsbrief dit. Maar ik ga proberen meer tijd in mijn blog te steken en te lezen ipv hier te verdoen.
Huh? Heeft TM ome sylv wel om toestemming gevraagd?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:49 schreef Stimorol- het volgende:
Borte en TM
Sitting in a tree
K-I-S-S-I-N-G
First comes love,
Then comes marriage
Then comes the baby in the baby carriage!
Haha ik vroeg juist jullie om tips. Maar ik denk dat meine freund GenusButeo de literatuurwetenschapper wel een paar tips heeft.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat ga je lezen? Nog enige tips (iets wat een man ook zou kunnen lezen)?
Ik ga aan The Catcher in the Rye (De vanger in het graan) beginnen. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haha ik vroeg juist jullie om tips. Maar ik denk dat meine freund GenusButeo de literatuurwetenschapper wel een paar tips heeft.Ik vraag het wel aan hem
Je hebt gelijk... Ik in school. Iemand heeft mij gisteren goed duidelijk gemaakt dat ik belachelijk lui ben. en dat is doorgedrongen. Ik ben ook even weg (graag even juichen, is niet erg).quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Succes. Ondanks alle irritaties kan ik met oprecht zeggen dat jij voor mij ver boven bepaalde users staat die mij net zo min mogen als jij.Misschien daarom dat onze botsingen vaak uitmonden in kleine vuurtjes terwijl die van andere, hoe erg ze ook hun best doen, mij weinig doen. Onze persoonlijkheid botst, maar jij hebt tenminste een persoonlijkheid.
Hehe klinkt als een afscheidsbrief dit. Maar ik ga proberen meer tijd in mijn blog te steken en te lezen ipv hier te verdoen.
hahahaquote:Op vrijdag 20 december 2013 17:21 schreef Bortecinem het volgende:
Veel plezier met lezen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |