En nu niet meer. Je kan beter de ¤ 300,- door de afvoer gooienquote:Op dinsdag 17 december 2013 10:31 schreef MaidensTower het volgende:
Zijn aandeel is GROOT! Dag in, dag uit was hij er voor me.
Dat dusquote:Op dinsdag 17 december 2013 10:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een materieel kado is al een slecht idee, en een duur onpersoonlijk ding als een tv nog veel meer. Ik zou me daar als ex heel ongemakkelijk bij voelen, laat staan wat die nieuwe vriendin daarvan moet vinden.
Schrijf een mooie brief waarin je je dankbaarheid uit, dat lijkt me een veel beter kado. En mocht je per sé een financiële bijdrage willen geven omdat hij jou zo ondersteund heeft, wacht dan tot hij kinderen heeft en doe een donatie op een spaarrekening voor hen of iets dergelijks.
300 euro veel vinden voor een kadoquote:Op dinsdag 17 december 2013 10:30 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Een klein cadeau, à la. Maar toch geen tv van ¤ 300,-?
Vertel hem hoeveel dat voor je betekent heeft en hoe dankbaar je hem daarvoor bent. En vraag hoe je hem daarvoor kunt bedanken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:28 schreef MaidensTower het volgende:
Fokkers,
Ik kan even geen keuze maken..
k ben twee jaar verloofd geweest en samengewoond met een geweldige man. In die periode ben ik in een burnout beland. Sowieso heb ik een jaar thuis gezeten. Daarna ging het opwaards, maar ging alles nog steeds moeizaam. Deze man heeft een MEGA GROTE aandeel in hoe ik nu in het leven sta: passende studie, passende bijbaan, zelfvertrouwen, kracht, juiste vrienden. Heb hem de relatie wel zwaar gemaakt in die periode. Hij koos er wel zelf voor, maar toch. Het was uitgegaan, omdat ik space nodig had om mezelf verder te ontwikkelen. Ook waren we erg uit elkaar gegroeid. We pasten sowieso niet zo bij elkaar, maar door mijn periode was ik ook huiselijk en had ik veel behoefte aan samen zijn. Alleen heb ik nu meer bezigheden en hij niet. Dat botste.
Goed! Hij heeft al een paar maanden een vriendin (denk dat het nog aan is). We hebben een tussenpersoon (op mijn verzoek) om evt dingetjes nog af te handelen mochten ze voorkomen. Ik wou geen vrienden blijven, omdat ik het irritant vind dat mijn plek snel is vervangen. Dat is zijn recht, daar niet van, maar ik wou geen contact meer.
Ben hem nog wel zooooo dankbaar. Elke dag besef ik mij dat het grotendeels door hem komt hoe gelukkig ik nu eigenlijk ben. Helaas heb ik hem die waardering aan het eind niet helemaal kunnen tonen. Wat logisch is als het uit gaat. We hebben het wel netjes afgesloten en een nagesprek gehad met telefoon. Ook wat over- en weer bericht met zijn moeder op FB
Ik wil dus een grote TV ter waarde van 300 euro kopen voor in zijn slaapkamer. Hij is gek op TV-kijken en deelt die nu met een huisgenootje. Wil dit via die tussenpersoon doen en een vredig briefje meegeven.
How's the idea?
Wil hem echt niet terug of iets. Wij passen niet bij elkaarHet is echt dankbaarheid en ik wil gewoon iets voor hem doen. Hij heeft voor ons zoveel spaargeld opgemaakt, omdat ik niet kon werken. Zoveel uitgesloofd. Zulke mannen bestaan amper
Ben hem dankbaar.
Samenvatting: cadeau aan ex waarmee ik twee jaar verloofd was als waardering voor dat hij mij heeft geholpen om uit een burnout te komen.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
300 euro veel vinden voor een kado
Wel voor een ex waar je geen contact mee hebt en ook geen band meer wilt hebben.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
300 euro veel vinden voor een kado
En dit. Televisie op de slaapkamer moet je sowieso niet willen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:40 schreef Anyanka het volgende:
TV's in de slaapkamer leiden trouwens tot een flinke verslechtering van het seksleven. Dus het zou best een gemeen cadeau zijn.
Dit. Sta je er toch op een tv te geven, dan zou ik even contact opnemen met zijn huidige vriendin, haar vertellen waarom je dit wilt (je beschrijft het prima in de OP) en vraag hoe zij hier tegenover staat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een materieel kado is al een slecht idee, en een duur onpersoonlijk ding als een tv nog veel meer. Ik zou me daar als ex heel ongemakkelijk bij voelen, laat staan wat die nieuwe vriendin daarvan moet vinden.
Schrijf een mooie brief waarin je je dankbaarheid uit, dat lijkt me een veel beter kado. En mocht je per sé een financiële bijdrage willen geven omdat hij jou zo ondersteund heeft, wacht dan tot hij kinderen heeft en doe een donatie op een spaarrekening voor hen of iets dergelijks.
Lees dit eens door.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk dat het van meer waardering getuigt als je je daar overheen zet, vriendschappelijk met hem omgaat en je waardering in persoon uitdrukt (niet met een onpersoonlijk cadeau).quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:28 schreef MaidensTower het volgende:
Ik wou geen vrienden blijven, omdat ik het irritant vind dat mijn plek snel is vervangen. Dat is zijn recht, daar niet van, maar ik wou geen contact meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |