abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134357143
Fokkers,

Ik kan even geen keuze maken..

k ben twee jaar verloofd geweest en samengewoond met een geweldige man. In die periode ben ik in een burnout beland. Sowieso heb ik een jaar thuis gezeten. Daarna ging het opwaards, maar ging alles nog steeds moeizaam. Deze man heeft een MEGA GROTE aandeel in hoe ik nu in het leven sta: passende studie, passende bijbaan, zelfvertrouwen, kracht, juiste vrienden. Heb hem de relatie wel zwaar gemaakt in die periode. Hij koos er wel zelf voor, maar toch. Het was uitgegaan, omdat ik space nodig had om mezelf verder te ontwikkelen. Ook waren we erg uit elkaar gegroeid. We pasten sowieso niet zo bij elkaar, maar door mijn periode was ik ook huiselijk en had ik veel behoefte aan samen zijn. Alleen heb ik nu meer bezigheden en hij niet. Dat botste.

Goed! Hij heeft al een paar maanden een vriendin (denk dat het nog aan is). We hebben een tussenpersoon (op mijn verzoek) om evt dingetjes nog af te handelen mochten ze voorkomen. Ik wou geen vrienden blijven, omdat ik het irritant vind dat mijn plek snel is vervangen. Dat is zijn recht, daar niet van, maar ik wou geen contact meer.

Ben hem nog wel zooooo dankbaar. Elke dag besef ik mij dat het grotendeels door hem komt hoe gelukkig ik nu eigenlijk ben. Helaas heb ik hem die waardering aan het eind niet helemaal kunnen tonen. Wat logisch is als het uit gaat. We hebben het wel netjes afgesloten en een nagesprek gehad met telefoon. Ook wat over- en weer bericht met zijn moeder op FB :)

Ik wil dus een grote TV ter waarde van 300 euro kopen voor in zijn slaapkamer. Hij is gek op TV-kijken en deelt die nu met een huisgenootje. Wil dit via die tussenpersoon doen en een vredig briefje meegeven.

How's the idea?

Wil hem echt niet terug of iets. Wij passen niet bij elkaar :) Het is echt dankbaarheid en ik wil gewoon iets voor hem doen. Hij heeft voor ons zoveel spaargeld opgemaakt, omdat ik niet kon werken. Zoveel uitgesloofd. Zulke mannen bestaan amper :) Ben hem dankbaar.

Samenvatting: cadeau aan ex waarmee ik twee jaar verloofd was als waardering voor dat hij mij heeft geholpen om uit een burnout te komen.
pi_134357190
Een klein cadeau, à la. Maar toch geen tv van ¤ 300,-? :')
pi_134357213
Zijn aandeel is GROOT! Dag in, dag uit was hij er voor me.
pi_134357225
Cadeau ok , TV nee !
pi_134357240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:31 schreef MaidensTower het volgende:
Zijn aandeel is GROOT! Dag in, dag uit was hij er voor me.
En nu niet meer. Je kan beter de ¤ 300,- door de afvoer gooien
pi_134357315
Ik denk dat je klappen incasseert van de nieuwe vriendin als je met een TV aan komt zetten.
pi_134357316
Voor zoiets kun je beter geen advies vragen.

Je krijgt dan sowieso apathische reacties.

Gewoon op je eigen gevoel afgaan, als je het geld kan missen moet je het doen, zo niet dan kun je beter even kijken wat beter past.
pi_134357354
Zou het niet doen, voor hem kan het voelen alsof ie je dan iets verschuldigd is.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_134357365
Een materieel kado is al een slecht idee, en een duur onpersoonlijk ding als een tv nog veel meer. Ik zou me daar als ex heel ongemakkelijk bij voelen, laat staan wat die nieuwe vriendin daarvan moet vinden.

Schrijf een mooie brief waarin je je dankbaarheid uit, dat lijkt me een veel beter kado. En mocht je per sé een financiële bijdrage willen geven omdat hij jou zo ondersteund heeft, wacht dan tot hij kinderen heeft en doe een donatie op een spaarrekening voor hen of iets dergelijks.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_134357394
Niet doen natuurlijk. Wat is deze :')
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:38:16 #11
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_134357397
Ik denk dat je in dit geval met een bloemetje en een brief waarin je hem oprecht bedankt verder komt dan een TV.
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:38:53 #12
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_134357427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een materieel kado is al een slecht idee, en een duur onpersoonlijk ding als een tv nog veel meer. Ik zou me daar als ex heel ongemakkelijk bij voelen, laat staan wat die nieuwe vriendin daarvan moet vinden.

Schrijf een mooie brief waarin je je dankbaarheid uit, dat lijkt me een veel beter kado. En mocht je per sé een financiële bijdrage willen geven omdat hij jou zo ondersteund heeft, wacht dan tot hij kinderen heeft en doe een donatie op een spaarrekening voor hen of iets dergelijks.
Dat dus :D
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:39:04 #13
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_134357432
Geen cadeau, zeker niet zoiets duurs. Redelijke kans dat het toch een rare bijsmaak heeft voor hem, en dat is zonde van het geld.
...as always
pi_134357471
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:30 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Een klein cadeau, à la. Maar toch geen tv van ¤ 300,-? :')
300 euro veel vinden voor een kado :')
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:40:52 #15
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_134357480
TV's in de slaapkamer leiden trouwens tot een flinke verslechtering van het seksleven. Dus het zou best een gemeen cadeau zijn. })
...as always
pi_134357502
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:28 schreef MaidensTower het volgende:
Fokkers,

Ik kan even geen keuze maken..

k ben twee jaar verloofd geweest en samengewoond met een geweldige man. In die periode ben ik in een burnout beland. Sowieso heb ik een jaar thuis gezeten. Daarna ging het opwaards, maar ging alles nog steeds moeizaam. Deze man heeft een MEGA GROTE aandeel in hoe ik nu in het leven sta: passende studie, passende bijbaan, zelfvertrouwen, kracht, juiste vrienden. Heb hem de relatie wel zwaar gemaakt in die periode. Hij koos er wel zelf voor, maar toch. Het was uitgegaan, omdat ik space nodig had om mezelf verder te ontwikkelen. Ook waren we erg uit elkaar gegroeid. We pasten sowieso niet zo bij elkaar, maar door mijn periode was ik ook huiselijk en had ik veel behoefte aan samen zijn. Alleen heb ik nu meer bezigheden en hij niet. Dat botste.

Goed! Hij heeft al een paar maanden een vriendin (denk dat het nog aan is). We hebben een tussenpersoon (op mijn verzoek) om evt dingetjes nog af te handelen mochten ze voorkomen. Ik wou geen vrienden blijven, omdat ik het irritant vind dat mijn plek snel is vervangen. Dat is zijn recht, daar niet van, maar ik wou geen contact meer.

Ben hem nog wel zooooo dankbaar. Elke dag besef ik mij dat het grotendeels door hem komt hoe gelukkig ik nu eigenlijk ben. Helaas heb ik hem die waardering aan het eind niet helemaal kunnen tonen. Wat logisch is als het uit gaat. We hebben het wel netjes afgesloten en een nagesprek gehad met telefoon. Ook wat over- en weer bericht met zijn moeder op FB :)

Ik wil dus een grote TV ter waarde van 300 euro kopen voor in zijn slaapkamer. Hij is gek op TV-kijken en deelt die nu met een huisgenootje. Wil dit via die tussenpersoon doen en een vredig briefje meegeven.

How's the idea?

Wil hem echt niet terug of iets. Wij passen niet bij elkaar :) Het is echt dankbaarheid en ik wil gewoon iets voor hem doen. Hij heeft voor ons zoveel spaargeld opgemaakt, omdat ik niet kon werken. Zoveel uitgesloofd. Zulke mannen bestaan amper :) Ben hem dankbaar.

Samenvatting: cadeau aan ex waarmee ik twee jaar verloofd was als waardering voor dat hij mij heeft geholpen om uit een burnout te komen.
Vertel hem hoeveel dat voor je betekent heeft en hoe dankbaar je hem daarvoor bent. En vraag hoe je hem daarvoor kunt bedanken.
pi_134357510
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_134357512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wel voor een ex waar je geen contact mee hebt en ook geen band meer wilt hebben.
pi_134357525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:40 schreef Anyanka het volgende:
TV's in de slaapkamer leiden trouwens tot een flinke verslechtering van het seksleven. Dus het zou best een gemeen cadeau zijn. })
En dit. Televisie op de slaapkamer moet je sowieso niet willen.
pi_134357530
Of geef hem 300 euro neuktegoed bij je.
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:43:04 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_134357548
Schrijf een brief gericht aan hem en zijn vriendin tegelijk en laat die gezamenlijke vriend polsen of ze er ruimte voor hebben.
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:43:28 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134357560
quote:

Dit. Sta je er toch op een tv te geven, dan zou ik even contact opnemen met zijn huidige vriendin, haar vertellen waarom je dit wilt (je beschrijft het prima in de OP) en vraag hoe zij hier tegenover staat.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_134357626
TS, je bent niet goed bij je hoofd.

quote:

Lees dit eens door.
pi_134357794
TV en brief is wel persoonlijk. Ik schrijf wel een tekst ook aan haar :)
pi_134357838
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:28 schreef MaidensTower het volgende:
Ik wou geen vrienden blijven, omdat ik het irritant vind dat mijn plek snel is vervangen. Dat is zijn recht, daar niet van, maar ik wou geen contact meer.
Ik denk dat het van meer waardering getuigt als je je daar overheen zet, vriendschappelijk met hem omgaat en je waardering in persoon uitdrukt (niet met een onpersoonlijk cadeau).

Als ik hem was, zou het me best steken dat iemand waar je zoveel moeite voor gedaan hebt, zoveel in geïnvesteerd hebt, niet eens vrienden wil blijven. Ik zou me (maar dat zegt misschien meer over mij) toch wel gebruikt en afgedankt voelen, nadat ik niet meer tot nut was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')