De Koran als boek is neutraal, de interpretatie van een persoon wordt daarna door andere veroordeeld als 'mild' of 'extremistisch'. Wat overblijft is een soort van meting wat betreft de nauwkeurigheid van een interpretatie. En da's verdomd lastig op veel vlakken, maar er zijn ook nog genoeg duidelijke verhalen en soera's in de Koran die niet zoveel ruimte voor interpretatie geven als sommige zouden willen... want die ruimte hebben ze nodig om het boek vogelvrij te verklaren van de stempel dat het een debiel, kinderlijk, hatelijk en achterlijk boek is.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Dan onderschrijf jij dus de leer van de extremisten.
Er is maar één islam, en dat is de extremistische islam.
Lekker om alle vredelievende moslims met een totaal andere interpretatie van de islam te laten radicaliseren.
Uitkeringstrekker of rijk of bankier zijn is wat anders dan toevallig een bepaald geloof aanhangen, me dunkt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:56 schreef arjan1112 het volgende:
Ja dat is helemaal mooi, dan zijn VVD-er ook fascisten want die geven uitkeringstrekkers overal de schuld van en PVDA/ SP volk ook, want die geven de rijken en de banken overal de schuld van....
''Maar ik hoop dat over een paar honderd jaar alle rassen totaal vermengd zijn'''quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:53 schreef remlof het volgende:
Waar noem ik Arabieren een ras?
Jij begon over rassen, ik had dat woord nog niet genoemd.
Dat doen ze niet...quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:56 schreef arjan1112 het volgende:
Ja dat is helemaal mooi, dan zijn VVD-er ook fascisten want die geven uitkeringstrekkers overal de schuld van en PVDA/ SP volk ook, want die geven de rijken en de banken overal de schuld van....
Was laatst in het nieuws, onderzoek wat aantoonde dat rassen (zover als van toepassing) zichzelf van nature in stand houden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus wel, als je de grenzen maar open laat.
Dat is anders niet te merken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De Koran als boek is neutraal, de interpretatie van een persoon wordt daarna door andere veroordeeld als 'mild' of 'extremistisch'. Wat overblijft is een soort van meting wat betreft de nauwkeurigheid van een interpretatie. En da's verdomd lastig op veel vlakken, maar er zijn ook nog genoeg duidelijke verhalen en soera's in de Koran die niet zoveel ruimte voor interpretatie geven als sommige zouden willen... want die ruimte hebben ze nodig om het boek vogelvrij te verklaren van de stempel dat het een debiel, kinderlijk, hatelijk en achterlijk boek is.
In elk geval... sommige die wij als extremisten bestempelen doen dingen die moeilijk te verantwoorden zijn in de ogen van de Koran, maar ook doen ze dingen die dat juist wel weer zijn... en zo ook voor de 'mildere'.
Mijn claim wat betreft mijn kennis over de Islam is dat ik de grote lijnen ken, het systeem erachter, de verschillende interpretaties, de dingen waarover nog consensus gezocht wordt....etc
Oh het mag ook 1000 jaar duren hoor, als je het maar niet belemmert, zoals Geert W. wil.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:59 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Was laatst in het nieuws, onderzoek wat aantoonde dat rassen (zover als van toepassing) zichzelf van nature in stand houden.
Overigens zal je voor deze naïef overkomende utopie ook maar de kleinste kans van slagen heeft nog even wel wat gedaan worden aan, ik noem maar een zijstraat - verschil in welvaart.
Maar ik wacht geduldig hoe je uit gaat leggen waarom ook dat de schuld is van Grote Gemene Geert
quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:03 schreef arjan1112 het volgende:
ls het een blanke man met een bulgaarse thaise / chineese enz enz is dan is ie een vuile racist en fascist die dood moet.
Wat is het verschil, allemaal oost Europeanen die onze banen inpikken toch??quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:06 schreef arjan1112 het volgende:
zijn vrouw is joods-hongaars niet bulgaars.
Ik denk dat als rassen die neiging hadden, dat allang gebeurt was. Bv toen de mens nog niet zo talrijk was, en hoe klinkt, vlak nadat we gedivergeerd waren en nog relatief dicht bij elkaar waren?quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh het mag ook 1000 jaar duren hoor, als je het maar niet belemmert, zoals Geert W. wil.
Er zijn nu veel en veel meer stelletjes van verschillende afkomst dan 20 jaar geleden.
Met dank aan open grenzen en goedkoop kunnen reizen over grote afstanden.
Dit dus. Of denken die -netzoals Turken- dat ze een ras apart zijn?quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:06 schreef Goldar het volgende:
[..]
Wat is het verschil, allemaal oost Europeanen die onze banen inpikken toch??
quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:07 schreef arjan1112 het volgende:
Ben wel benieuwd wat zijn vrouw van het polenmeldpunt vond.
Die zal wel net zo hypocriet zijn als Wilders zelf.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:07 schreef arjan1112 het volgende:
Ben wel benieuwd wat zijn vrouw van het polenmeldpunt vond.
Je spreekt over volkeren. En het Turken die afstammen van de Turkse volkeren is een ander volk dan de Arabieren. De Turken zijn meer verwant aan de Mongolen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dit dus. Of denken die -netzoals Turken- dat ze een ras apart zijn?
Dat zegt ie toch net, tot 100 jaar geleden, deed je er nog 2 jaar over om in Batavia te komen, daarna ging het sneller maar was het duur.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:07 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik denk dat als rassen die neiging hadden, dat allang gebeurt was. Bv toen de mens nog niet zo talrijk was, en hoe klinkt, vlak nadat we gedivergeerd waren en nog relatief dicht bij elkaar waren?
Realiteit was anders. Was meer een kwestie van binnen no-time vreemde elementen uitmoorden.
Maar je op het stompzinnige af naïeve, utopische heeft wel wat aandoenlijks.
Ow, en gelieve mij niet als wilders adeptje weg te zetten omdat ik weerwoord heb, ok?
Anders ga ik je GW Bush noemen (ben je niet voor me, ben je tegen me!).
Ras bestaat niet. Idee is dat we hetzelfde uit dezelfde groep zijn... Die paar over de eeuwen/millennia heen veranderde eigenschappen zijn te klein geweest om nu een rassenopdeling te kunnen verantwoorden. Genetisch gezien verschil ik als blanke evenveel van mijn eveneens witte buurman als een neger in de rimboe.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:07 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik denk dat als rassen die neiging hadden, dat allang gebeurt was. Bv toen de mens nog niet zo talrijk was, en hoe klinkt, vlak nadat we gedivergeerd waren en nog relatief dicht bij elkaar waren?
Realiteit was anders. Was meer een kwestie van binnen no-time vreemde elementen uitmoorden.
Maar je op het stompzinnige af naïeve, utopische heeft wel wat aandoenlijks.
Ow, en gelieve mij niet als wilders adeptje weg te zetten omdat ik weerwoord heb, ok?
Anders ga ik je GW Bush noemen (ben je niet voor me, ben je tegen me!).
Klopt, for the lack of a better word.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:11 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ras bestaat niet. Idee is dat we hetzelfde uit dezelfde groep zijn... Die paar over de eeuwen/millennia heen veranderde eigenschappen zijn te klein geweest om nu een rassenopdeling te kunnen verantwoorden. Genetisch gezien verschil ik als blanke evenveel van mijn eveneens witte buurman als een neger in de rimboe.
Kerel zoek op wat een Fascist is vergelijk Wilders er mee.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:11 schreef arjan1112 het volgende:
Remlof ik geloof pas dat Wilders een fascist is als Mark Rutte , Frits Bolkenstein en Nelie Kroes gezamenlijk een verklaring afleggen , dat Geert Wilders de grote satan is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |