quote:PVV-leider Wilders heeft anti-islamstickers laten drukken die mensen bij hem kunnen bestellen. Op de sticker staat: "De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif." Een van de stickers heeft hij op de deur van zijn werkkamer geplakt.
Wilders gebruikt voor zijn actie de vlag van Saudi-Arabië waar normaal gesproken de islamitische geloofsbelijdenis op staat. "Het is niet mijn intentie om rotzooi te trappen bij mensen die gelovig zijn maar het is wel mijn intentie om mensen te proberen te bevrijden, om ze los zien te krijgen van het juk van de islam," zegt Wilders in een interview met de NOS.
Wilders roept mensen op de sticker bij hem te bestellen en op te plakken waar ze willen, "zoals ik op de deur van mijn werkkamer". Op de sticker staat overigens niet het logo van de PVV. In 2010 gaf de Anti-Fascistische Actie gratis anti-Wilders stickers uit.
Haatzaaien
PvdA-voorzitter Hans Spekman vindt de sticker-actie van Wilders te ver gaan. "Ik geloof niet, maar een boek is nooit gif. Het echte gif is haatzaaien; en groepen op basis van geloof tegen elkaar opstoken", zegt hij in een tweet.
De regering heeft afstand genomen van de actie.
Bronquote:Kabinet hekelt anti-islamactie
Het kabinet neemt de anti-islam stickeractie van PVV-leider Wilders hoog op. Minister Timmermans laat vanuit de Eurotop in Brussel weten dat de regering afstand neemt van de actie.
Timmermans wijst er verder op dat meer dan een miljard mensen op de wereld en honderdduizenden Nederlanders gelovige moslims zijn van goede wil en zonder radicale denkbeelden.
"Hun geloof beledigen is geen bijdrage aan de bestrijding van extremisme, maar speelt de extremisten juist in de kaart. Daar neemt de Nederlandse regering afstand van," zegt Timmermans.
"Een walgelijke actie", reageert ook vice-premier Asscher.
"Slecht middel"
Hij stelt dat de vrijheid van meningsuiting belangrijk is en dat kritiek op godsdienst altijd mogelijk moet zijn zonder bang te zijn voor geweld. "Maar als je doel is radicalisering, extremisme en terrorisme te bestrijden, is het beledigen van een godsdienst en het daarmee krenken van vele gelovigen een buitengewoon slecht en ineffectief middel."
De Nederlandse regering neemt ook afstand van het beschimpen of misbruiken van nationale symbolen, zoals een vlag. Wilders gebruikt voor zijn sticker de vlag van Saudi-Arabië waar normaal gesproken de islamitische geloofsbelijdenis op staat.
Ik wel, en ook op veel aanslagen.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:17 schreef SeculasStatius het volgende:
Weinig boeiend natuurlijk. Ik denk dat we die sticker nergens op deuren gaan zien.
Geen hond zit immers te wachten op bedreigingen van de aanhangers van 'het geloof van de vrede'.
Jij wel?quote:
Als je dit soort haat op je deur plakt, mag je daar best een reactie voor terug verwachten.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:17 schreef SeculasStatius het volgende:
Geen hond zit immers te wachten op bedreigingen van de aanhangers van 'het geloof van de vrede'.
Jij ziet het als haat, de mensen die die sticker op hun deur plakken zullen het als de waarheid zien.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:22 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Als je dit soort haat op je deur plakt, mag je daar best een reactie voor terug verwachten.
Het houdt een keer op met die PVV-filosofie van provoceren en niets terug willen krijgen.
Ik ben niet anti-islam, dus dat gaat hem niet worden. Maar anderen mogen dit wel zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:21 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Jij wel?
Apart. Ik zou zeggen: mail met Ome Geert, heeft hij een paar mooie stickers voor je
Natuurlijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:22 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Als je dit soort haat op je deur plakt, mag je daar best een reactie voor terug verwachten.
Wat mij betreft niet. Geert moet lekker doen waar hij zin in heeft.quote:Het houdt een keer op met die PVV-filosofie van provoceren en niets terug willen krijgen.
De Islam spottend het geloof van de vrede noemen omdat iemand boos wordt op zo een provocatieve actie is logisch, de actie is allleen maar bedoelt om mensen op de kast te krijgen.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:17 schreef SeculasStatius het volgende:
Weinig boeiend natuurlijk. Ik denk dat we die sticker nergens op deuren gaan zien.
Wat precies?quote:Op donderdag 19 december 2013 18:12 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Kan niemand wat tegen deze malloot doen?
Ik denk dat we die sticker juist wel gaan tegenkomen. Kaalkopjes en Wilders-adepten gaan hem vast wel op moskeeën en voordeuren plakken.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:17 schreef SeculasStatius het volgende:
Allemaal stickers bestellen (mits ze gratis zijn) om de PVV op kosten te jagen. Niet goed voor het milieu, maar je kunt niet alles hebben.quote:
Waar?quote:Op donderdag 19 december 2013 18:28 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Allemaal stickers bestellen (mits ze gratis zijn) om de PVV op kosten te jagen. Niet goed voor het milieu, maar je kunt niet alles hebben.
Nee die zijn om op je eigen deur te plakken zodat Straattuig en Krakerstuig weten wie ze in elkaar moeten slaan?quote:Op donderdag 19 december 2013 18:24 schreef remlof het volgende:
Waar zijn die stickers voor? Om op de huizen en winkelpanden van islamitische medeburgers te plakken in aanloop naar een soort Kristallnacht?
Wilders radicaliseert inderdaad steeds meer. Terwijl hij zich juist alleen zou moeten richten op moslim-radicalen begint ie steeds meer alle moslims op één hoop te gooien.
Walgelijk en heel slecht voor onze samenleving als geheel.
Alleen maakt Wilders blijkbaar stickers, en pleegt geen aanslagenquote:Op donderdag 19 december 2013 18:25 schreef -0- het volgende:
[..]
De Islam spottend het geloof van de vrede noemen omdat iemand boos wordt op zo een provocatieve actie is logisch, de actie is allleen maar bedoelt om mensen op de kast te krijgen.
Natuurlijk is een aanslag niet de juiste oplossing maar met dit soort provocaties weet je dat er onder de miljard moslims een zal zijn die ze niet op een rijtje heeft, zoals Wilders zelf ook niet.
Dat heeft niks met de islam en zijn aanhangers als geheel te maken.
Dat weet niemand, maar volgens de site van de PVV is de stickeractie nu al een groot succes.quote:
Volkomen zinloos dus en alleen bedoeld ter provocatie.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:31 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nee die zijn om op je eigen deur te plakken zodat Straattuig en Krakerstuig weten wie ze in elkaar moeten slaan?
Ow, en je bent je er ook van bewust dat de islam het geloof van de vrede noemen niet uit de koker van niet-moslims komt?quote:Op donderdag 19 december 2013 18:25 schreef -0- het volgende:
[..]
De Islam spottend het geloof van de vrede noemen omdat iemand boos wordt op zo een provocatieve actie is logisch, de actie is allleen maar bedoelt om mensen op de kast te krijgen.
Natuurlijk is een aanslag niet de juiste oplossing maar met dit soort provocaties weet je dat er onder de miljard moslims een zal zijn die ze niet op een rijtje heeft, zoals Wilders zelf ook niet.
Dat heeft niks met de islam en zijn aanhangers als geheel te maken.
Haat-imaams zetten ook liever anderen aan tot geweld, dan dat ze zich er zelf schuldig aan maken....quote:Op donderdag 19 december 2013 18:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Alleen maakt Wilders blijkbaar stickers, en pleegt geen aanslagen
Exactquote:Op donderdag 19 december 2013 18:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Waarom is de discussie eigenlijk nog dat Geert zich moet schamen voor de samenwerking met de Lega Nord's, FPÖ's, Front Nationales en Vlaams Belangen? Zo langzamerhand is de PVV toch wel de extremist onder de extremisten geworden. En de goedkoopste cabaretact van dat rijtje ook.
De spanwijdte van de NSB-vogel is veel groter!1quote:
Alleen is het nog steeds wachten op de eerste 'aanslag' ter meerdere glorie van Ome Geert, en zijn de aanslagen ter meerdere glorie van die woestijn religie niet meer te tellenquote:Op donderdag 19 december 2013 18:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Haat-imaams zetten ook liever anderen aan tot geweld, dan dat ze zich er zelf schuldig aan maken....
Wilders kan schijnheilig eromheen draaien wat hij wil, maar dit soort acties zijn natuurlijk overduidelijk.
Valt nog mee dat er geen Israelische vlag op staat...quote:Op donderdag 19 december 2013 18:36 schreef 2dope het volgende:
[..]
De spanwijdte van de NSB-vogel is veel groter!1
Waarom trouwens de kleuren van de Nederlande vlag op die PVV-meeuw?
Ze wisten de kleuren wel maar de volgorde niet?
Met stickers plakken?quote:Op donderdag 19 december 2013 18:07 schreef -0- het volgende:
Weet niet waar Wilders de laatste tijd mee bezig is maar hij radicaliseert behoorlijk.
Dat is bijna hetzelfde ja.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:36 schreef Yi-Long het volgende:
Mogen we trouwens ook Anti-Joden stickers bestellen!? Of 'Hitler had gelijk!' stickers!?
Nee he!?
Oh er zijn nog nooit aanslagen op moskees gepleegd in Nederland?quote:Op donderdag 19 december 2013 18:36 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Alleen is het nog steeds wachten op de eerste 'aanslag' ter meerdere glorie van Ome Geert, en zijn de aanslagen ter meerdere glorie van die woestijn religie niet meer te tellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |