Laten we er dan vooral niet moeilijk over doen. Sterven doen we allemaal, de ene door een ziekte, de andere door ouderdom, een andere weer door een ongeluk.quote:
Mijn oma overleed drie maanden na mijn opa, denk nog steeds dat ze het had opgegeven.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:41 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Tijd heelt alle wonden zeggen ze. Overigens gaat dat niet altijd op, je ziet het vaak bij oudere mensen als een partner overlijdt maar er zijn ook jongere mensen die er niet overheen komen.
Klopt, vooral omdat het zo vreselijk snel kan gaan dat je er geen grip op kan krijgen. Geldt waarschijnlijk wel voor iedereen, maar dat maakt het voor niemand minder gemakkelijk of erg.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:43 schreef HaywoodJablome het volgende:
Het is ook niet zozeer het feit dat iemand overlijdt, iedereen gaat immers dood, maar de onttakeling en de ellende vooraf, dat vond ik zo moeilijk om mee te maken. Maar dat zal voor iedereen in zo'n situatie wel gelden lijkt me.
Het is dus ook niet het sterven wat me zo aangrijpt, hoewel ik dat kut genoeg vind, maar die vernederende lijdensweg die ervoor komt. Een tante van mij viel bij wijze van spreken tijdens het eten ineens dood van haar stoel, dat kun je dan beter hebben. (hoewel dat voor de familie natuurlijk ook wel weer erg kut is).quote:Op donderdag 19 december 2013 11:05 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Laten we er dan vooral niet moeilijk over doen. Sterven doen we allemaal, de ene door een ziekte, de andere door ouderdom, een andere weer door een ongeluk.
Nou ja, als het zo plotseling was, kun je eigenlijk zeggen dat je tante de enige geluksvogel was. Klinkt hard, maar ik denk dat iedereen wel zou willen dat het van de één op de andere seconde zou gebeuren.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:10 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Het is dus ook niet het sterven wat me zo aangrijpt, hoewel ik dat kut genoeg vind, maar die vernederende lijdensweg die ervoor komt. Een tante van mij viel bij wijze van spreken tijdens het eten ineens dood van haar stoel, dat kun je dan beter hebben. (hoewel dat voor de familie natuurlijk ook wel weer erg kut is).
Nee, ze was ook een geluksvogelquote:Op donderdag 19 december 2013 11:11 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nou ja, als het zo plotseling was, kun je eigenlijk zeggen dat je tante de enige geluksvogel was. Klinkt hard, maar ik denk dat iedereen wel zou willen dat het van de één op de andere seconde zou gebeuren.
Genoeg mensen die weken, maanden, jaren hebben geleden die met haar zouden willen ruilen, lijkt me.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:12 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Nee, ze was ook een geluksvogel
Sterktequote:Op donderdag 19 december 2013 10:21 schreef HaywoodJablome het volgende:
Mijn vader is er vorige week aan overleden, en alle cliches zijn inderdaad waar
Sterkte ts.
Sterkte jij en tong80 ook.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:21 schreef HaywoodJablome het volgende:
Mijn vader is er vorige week aan overleden, en alle cliches zijn inderdaad waar
Sterkte ts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |