quote:Op woensdag 18 december 2013 22:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Losse foto baby a en middelste baby B. Daar lijken ze op elkaar zeg!
Wat een prachtduo. Jammer dat je angst niet over is. Dat had ik gehoopt.
Volgens mij moet je bloed in een bepaalde periode getest worden. Althans, ik ga er even vanuit dat dit dezelfde bloedtest is als die van de combitest.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:36 schreef Olf het volgende:
Maar kan je niet zo'n nieuwe bloedtest doen, Nikki? Natuurlijk moet je het eigenlijk gewoon loslaten bladiebla en is het de kans van het krijgen van een kind, maar als het je wellicht welen rust kan geven?
Ik heb mijn 20 weken echo's gehad in een echocentrum en bij de M heb ik wel een cervixmeting gehad. Dit was onderdeel van de triple P studie. Bij de meisjes deed de gyn dat met 24 weken. Het kan inderdaad een indicator zijn, maar als hij te kort is hoeft het niet te betekenen dat kindjes te vroeg komen maar je kunt er dan wel op anticiperen door voldoende bedrust (en in het geval van die triple P studie kregen vrouwen met een te korte bmm hals een of andere hormonenkuur).quote:Op donderdag 19 december 2013 06:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, hebben jullie bij de 20w echo ook een inwendige echo gehad om te kijken hoe lang de baarmoederhals is? Dat doen ze bij ons in het ziekenhuis tegenwoordig. Blijkbaar is een (te) korte hals een indicator voor vroeggeboorte.
Ik wou dat ik dat iets eerder had geweten though, dan had ik nog wat bossen gekapt
Die NIPT test kan juist hele zwangerschap geloof ik. Maar weet niet hoe duur het is en of het nu al makkelijk in NL kan.quote:Op donderdag 19 december 2013 06:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Volgens mij moet je bloed in een bepaalde periode getest worden. Althans, ik ga er even vanuit dat dit dezelfde bloedtest is als die van de combitest.
Toen ik zwanger was van Saar, is er met mijn eerste bloedtest iets mis gegaan, en toen we dat ontdekten, was ik echt te laat om het nog eens te doen.
Vanaf april wordt die in Nederland aangeboden, begreep ik.quote:Op donderdag 19 december 2013 07:56 schreef Olf het volgende:
[..]
Die NIPT test kan juist hele zwangerschap geloof ik. Maar weet niet hoe duur het is en of het nu al makkelijk in NL kan.
Klopt, maar er waren wel al ziekenhuizen die daarvoor bloed afnamen en dan het zelf naar België stuurde ofzo. Nouja, als Nikki het echt zou willen is dat denk ik een optie. Maar misschien neemt dan de angst voor dit syndroom af en komen er andere angsten voor in de plaats dus ik weet niet of het echt een duurzame onderneming is.quote:Op donderdag 19 december 2013 07:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vanaf april wordt die in Nederland aangeboden, begreep ik.
Alleen aan vrouwen bij wie een verhoogd risico uit de combinatietest rolt.quote:Op donderdag 19 december 2013 07:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vanaf april wordt die in Nederland aangeboden, begreep ik.
Het is idd een goed idee fysiotherapie te gaan doen, waarschijnlijk weet zo'n therapeut er ook meer van dan wij.quote:Op donderdag 19 december 2013 07:22 schreef Trebo het volgende:
Ik heb even een vraagje.. mijn vrouw heeft last van haar bekken en wil fysiotherapie gaan doen.. ook heeft ze pijn in haar rechterarm, rechterschouder en nek. Meer vrouwen last van? Wat zou het kunnen zijn?
Ja, een beetje wel. Zolang ik zit gaat het ook nog wel, maar zodra ik ga lopen trekt heel mn buik strak. Ik heb me nu neergevleid op mn werk en ik ga denk ik pas weer lopen als ik naar huis gaquote:Op donderdag 19 december 2013 08:51 schreef Burdie het volgende:
@Dot, geen idee, maar ik heb dat ook regelmatig. Soms voelt het ook alsof je je plas te lang hebt opgehouden? Bij mij iig. Bij blaasontsteking zou je volgens mijn vk wel echt vaker moeten plassen of idd ook andere klachten hebben. Bij twijfel kan je wat urine naar de huisarts brengen.
Spannende weken zijn dat in het begin he. Helemaal niet fijn eigenlijk vond ikzelf. Maar wel heel erg gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 19 december 2013 10:26 schreef marel88 het volgende:
dames, ik breek even in. Ik heb 2 weken geleden (op dinsdag om precies te zijn) 2 streepjes gepiest (
) maar vanwege eerdere miskraam doe ik nog even de kop-in-het-zand-methode. Maar nu heb ik toch jullie kennis vast nodig
![]()
Ik heb m'n eerste vroege echo op 27 dec. Ik weet niet precies wanneer m'n eisprong was, maar ik ben dan tussen de 7.5 en 8.3 weken. Nu denk ik erover om de afspraak misschien toch te vervroegen, in de hoop wat geruster de kerstdagen in te gaan. Maar misschien ben ik dan pas 7.1 weken. Mijn vraag: wanneer hebben jullie bij vroege echo's een hartje gezien? Mijn vk zegt dat 7.4 het minimum is, is dat ook jullie ervaring?
Als ik een eerste goede echo heb gehad ga ik hier gezellig meedoen, maar durf het meepraten nu nog even niet aan ivm het doorbreken van de eerder genoemde k-i-h-z-methode
Oh bij mij is het omgekeerd, ik krijg juist last van gewone wol. Als er angora inzit merk ik er niks van. Maar volgens mij is het ook afhankelijk van de bewerking van de wol. Vroegaaaaahhhh.... had je alleen maar priktruienquote:Op donderdag 19 december 2013 09:43 schreef Enfermera het volgende:
Chanty whaha jaik kan ook alleen tegen zachte wol, lamswol ofzo. Niet die angora die ze tegenwoordig overal instoppen, idd speldenkussen
Burdie; ik had hier bij mn dochter wel wat dingen op de commode staan. Bakje met thermometer, vaseline etc. Als ze jong zijn kun je er nog van alles op zettennu issie zowat leeg
In de commode hebben wij deurtjes en bovenste en onderste plank zeg maar; boven liggen luiers, spuugdoeken enzo. Op de plank boven de commode staat zinkzalf en een klein voorraaadje spuugdoeken & hydrofielluiers.
Dot; heb ook een tweedehands bedje + matrasje. Was voor 1 kindje gebruikt, zag er nog prima uit.. Kraam zei er hier niks van.
Ze hebben niet eens het kamertje bekeken trouwenstis volgens mij meer een idee krijgen wat voor gezin we zijn en hoe we over dingen denken, hoe het huis er uit ziet zeg maar..
Roomsnoes jeetje wat zondeHopelijk idd volgende keer dan..
Flowerbox fijn dat alles goed was!!idd rustig aan doen maar heerlijk thuis!
Kim bijzonder van dat zh.. hier deden ze er totaal niet moeilijk over![]()
![]()
Nikki die echo'sen idd, wat werk jij veel zeg
wordt het niet teveel zo langzamerhand?
Wat vervelend dat je er nog steeds zo bang voor bent joh..
Ongeduldig; ik kon hier niet kiezen van vk, alhoewel ik het idee heb dat ik dichter bij een ander woon in het dorp hiernaast moet ik naar de dichtsbijzijnde stad.. iets met aanrijtijd..
Momo bijna verlof!![]()
Coco; nee bij mijn weten kijken ze hier niet naar mn baarmoederhals inwendig, misschien wel uitwendig maar dat weet ik niet meer.
Vanmiddag mn geslachtsbepaling, vind 't nu al zo spannend!!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb een testverbod van manlief gekregen ( geheel terecht)Heel verstandig van je ventSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ik heb een testverbod van manlief gekregen ( geheel terecht)Bij mij klopte de CB ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik heb een testverbod van manlief gekregen ( geheel terecht)Moet je ook niet doen,die testen zijn okk nog eens reteduur!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net de Blije Doos en Babydumpdoos opgehaald.Echt leuk zeer bruikbaar spul zit er in!
Wat vliegt deze zwangerschap voorbij,alweer bijna 22 weken!
Gister start gemaakt met babykamertje.Als het klaar is tzt plaats ik wel foto in het daarvoor bestemde topic“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
Ik heb een testverbod van manlief gekregen ( geheel terecht)Ik zou er ook mee kappen als ik jou was. Ik heb de laatste keer misschien wel meer dan 100 euro uitgegeven aan testen en je hebt er helemaal niks aan. Het geeft alleen maar onnodige stress en totaal geen zekerheid, want als het goed is gaat het goed en als het mis gaat gaat het mis. En ik kon het geld dan ook nog eens missen, jij volgens mij niet, dus laat het afglijden en heb vertrouwenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Buk maarquote:Op donderdag 19 december 2013 14:36 schreef DJMomo het volgende:
kan iemand even checken of ik van achteren nog leef?
Sorryquote:
gewoon zó druk en geleefd deze dagen dat ik van voren niet weet dat ik van achteren nog leef.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:31 schreef ikke_84 het volgende:
Wat heb je gedaan mo? Toch niet gevallen ofzo?
Mogen we al jompelen voor je verlof?
Oeh, jij kan de minuutjes aftellen nu.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:48 schreef DJMomo het volgende:
[..]
gewoon zó druk en geleefd deze dagen dat ik van voren niet weet dat ik van achteren nog leef.
verlof jompels neem ik graag ná 17h in ontvangst![]()
Blijdschap? Geniet lekker van de feestdagen en de laatste weken met relatieve rustquote:Op donderdag 19 december 2013 18:00 schreef DJMomo het volgende:
Dank dames! Moest best een beetje huilen toen ik naar mijn auto liep...
Het gaat over hormoonverstorende stoffen die van invloed zijn op de baby en die hier in NL niet duidelijk genoeg worden aangegeven ed.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:12 schreef DJMomo het volgende:
Ik wou net zeggen. Pvoes. Het is natuurlijk wel de tweede. En de grote dingen zijn af. Alleen bodem ledikant moet nog omhoog, en dan bedje opmaken. Klaar.
Skip, ik nie snap?
Ja, hoi, vertel esquote:Op donderdag 19 december 2013 20:17 schreef Enfermera het volgende:
Momo verlofff!! Yes!![]()
![]()
Genieten geblazen nu!
Sethiwe wat leuk! Fijn dat het goed gaat! Ja wel een drukke tijd he.. Wil je de naam PM'en aan me?
Ohja Skips ik neem 'm op, ben benieuwd!!![]()
Oh oh oh en wij weten wat het is![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral mijn man is echt heeeelemaal in zijn nopjes
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Die aflevering van Zembla waar ik in 'mee doe' over wat er allemaal nog meer schadelijk is voor zwangeren/baby's/etc.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:12 schreef DJMomo het volgende:
Ik wou net zeggen. Pvoes. Het is natuurlijk wel de tweede. En de grote dingen zijn af. Alleen bodem ledikant moet nog omhoog, en dan bedje opmaken. Klaar.
Skip, ik nie snap?
quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:12 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Ik denk dat Enf Coco en ik nu alle 3 een jongetje aan t brouwen zijn![]()
ben jij al flink je best aan t doen??
quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:45 schreef Mineola het volgende:
Ik brouw nog niks, maar ik wil graag een meisje eigenlijk. (maar Raf, Luuk en Jonas vind ik ook leuk!
Kwis, jij krijgt gewoon een meisje hoor. Enf en Coco krijgen wel een jongetje.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Enf krijgt zeker een jongen. Maar Coco en Kwisted een meisje. Ben wel benieuwd naar jullie namen!
Wij zijn echt goede voorspellers. Echt. Heel goed. Allevier.quote:
quote:Op donderdag 19 december 2013 20:25 schreef Enfermera het volgende:
Een hamburgerGefeliciteeeerd!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral mijn man is echt heeeelemaal in zijn nopjes![]()
![]()
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
quote:Op donderdag 19 december 2013 20:41 schreef Olf het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Wij zijn echt goede voorspellers. Echt. Heel goed. Allevier.
Kan ik hieruit afleiden dat ik dus een meisje krijg?quote:Op donderdag 19 december 2013 20:41 schreef Olf het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nou, dat moet dan bijna wel he!quote:Op donderdag 19 december 2013 20:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Kan ik hieruit afleiden dat ik dus een meisje krijg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 december 2013 21:19 schreef Pvoesss het volgende:
Nu alleen nog een primark onesie
Ik heb er 1 met luipaard print en echt als je hip wil bevallen moet je dat aan met je uggsWaaaaat, nuuu??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
Woei, ik had het wel goed voorspeld!quote:Op donderdag 19 december 2013 20:41 schreef Olf het volgende:
Oeh das minder! Sterkte met de koppijnquote:Op donderdag 19 december 2013 22:42 schreef ikke_84 het volgende:
Ikina succes bij de echo morgen! En bijna vakantie heerlijk!!
Hier was de kamer met 20weken al klaar
Enf een meisje![]()
Vk is net langs geweest. Heb knallende koppijn en bloeddruk is gestegen 140/90urine blijft wel schoon. Morgen vroeg komt ze weer. Wat een gedoe zo zeg. 20/12 mag hij komen wat mij betreft
quote:Op donderdag 19 december 2013 21:19 schreef Pvoesss het volgende:
Nu alleen nog een primark onesie
Ik heb er 1 met luipaard print en echt als je hip wil bevallen moet je dat aan met je uggsDan wel van die UGGS met all-over zilveren of gouden pailletjes hè, anders telt het niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een gâhwe ketting. Of 3. Of alle gâhwe kettingah die je heb âhwe.
:)
Jup, want dat was de aflevering waarin ik figureerde, dus dat móést ik wel even melden.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:43 schreef Cathmar het volgende:
Bij zembla een interessante aflevering over hormoon verstorende stoffen. En dan ook over de invloed van die stoffen op de zwangere vrouw.
(Weet niet of iemand dat hier al gebeld heeft, niet ver terug gelezen)
Hier ook! kaal en saai, ik vind leuke accessoires vinden nog best moeilijk!quote:Op donderdag 19 december 2013 23:03 schreef Burdie het volgende:
't Kamertje is hier nog niet klaar, er zou wel in principe in gebivakkeerd kunnen worden door baby, maar het is nog niet aangekleed, dus nog erg basic en saai. En ik heb nog lang niet alles gewassen (bijna niks nog). Dus hier gaat de theorie niet op.
Ik begin nu net met de accessoires toevoegen, maar we bewaren ook een aantal dingen tot na de geboorte (dan weten we of het roze of blauw moet worden). En we hebben de hele kamer opnieuw behangen en geverfd, dus ik vind het nu best een beetje moeilijk om gaten te boren in de volledig gladde muurquote:Op donderdag 19 december 2013 23:07 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Hier ook! kaal en saai, ik vind leuke accessoires vinden nog best moeilijk!
Ik heb je gezien, mevrouw de actrice!quote:Op donderdag 19 december 2013 23:07 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Jup, want dat was de aflevering waarin ik figureerde, dus dat móést ik wel even melden.
Oh haha dan is het idd nog zonde in het beginquote:Op donderdag 19 december 2013 23:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik begin nu net met de accessoires toevoegen, maar we bewaren ook een aantal dingen tot na de geboorte (dan weten we of het roze of blauw moet worden). En we hebben de hele kamer opnieuw behangen en geverfd, dus ik vind het nu best een beetje moeilijk om gaten te boren in de volledig gladde muur.
Oh, en mijn naaimachine is kapot.
Ja! In mn doos idd, tenminste heel erg hoog erin. Vlakbij mn baarmoedermond dacht ik altijd maar.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier meer.dames die met 5,4 weken veel steken hadden in de onderbuik.en soms ook echt in je doos?
Ik heb in het begin wel veel buikpijn gehad en ook een stekende flamoes..wat nu sinds 3/4 weken wel een heel stuk minder isquote:Op donderdag 19 december 2013 23:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier meer.dames die met 5,4 weken veel steken hadden in de onderbuik.en soms ook echt in je doos?
Ik heb een rendierkopquote:Op donderdag 19 december 2013 23:14 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Oh haha dan is het idd nog zonde in het begin.. Wat heb je nu qua accessoires? Ik ben bang dat er straks niet echt een logica in zit..
Snel maken! Volgens mij kan je heel veel leuke dingen naaien voor in de babykamer
Ik kan het helemaal niet, al is mijn vriend wel aan het lessen bij mn moeder (klinkt een beetje raar) .
Ik heb je gespot! Maar heb je nu ook bepaalde dingen gelaten sinds je dit allemaal weet?quote:Op donderdag 19 december 2013 23:07 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Jup, want dat was de aflevering waarin ik figureerde, dus dat móést ik wel even melden.
--
Sterkte Ikke!
Vrouwlief was gisteravond ook hormonaal een beetje van het padje. "En ik wil nog helemaal niet stoppen met werken, het gaat nog hartstikke goed! En volgens mij gaat het helemaal niet goed voor mijn leidinggevende als ik weg ben, de nieuwen prutsen maar wat aan... en en en....ik word mama."quote:Op donderdag 19 december 2013 18:00 schreef DJMomo het volgende:
Dank dames! Moest best een beetje huilen toen ik naar mijn auto liep...
quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:28 schreef BlueEyes het volgende:
Mag ik even schandalig jompelen voor mezelf en egopost doen?![]()
Net de uitslag van de combinatietest gehad, en de verloskundige vertelde dat ik bij alle 3 1:5000 scoorde.
Daarbij zei ze ook nog: "en dat voor jouw leeftijd (37)..."
Ik ben zo intens enorm blij, moet er spontaan van huilenen ga proberen er nu echt van te genieten en alles los te laten.
Ik ben ook 'op leeftijd', dat wil zeggen: 37 toen ik zwanger raakte, en inmiddels 38 en hoogzwanger, maar mijn verloskundige heeft er alleen in het begin, toen ik er zelf over begon, iets over gezegd. Ik vind dat erg prettig, moet ik zeggen. Je kunt daar wel steeds stil bij gaan staan, maar uiteindelijk gaat het over jou en jouw kind en niet over statistieken en kansberekeningen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:28 schreef BlueEyes het volgende:
Mag ik even schandalig jompelen voor mezelf en egopost doen?![]()
Net de uitslag van de combinatietest gehad, en de verloskundige vertelde dat ik bij alle 3 1:5000 scoorde.
Daarbij zei ze ook nog: "en dat voor jouw leeftijd (37)..."
Ik ben zo intens enorm blij, moet er spontaan van huilenen ga proberen er nu echt van te genieten en alles los te laten.
Klopt. Ben nét terug. Sticker erbij. Over twee weken terug. Dan ook liggingsecho.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:23 schreef flowerbox het volgende:
Djmomo, jij moest vandaag ook naar vk toch? Hoe was het?
Nop, want op het moment van de opnames werd nog niet verteld hoe het precies allemaal zat, dus ik weet het nu pas sinds de uitzending van gisterenquote:Op vrijdag 20 december 2013 05:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik heb je gespot! Maar heb je nu ook bepaalde dingen gelaten sinds je dit allemaal weet?
Lekker verlof Momo! Hopelijk heb je wel nog iets kunnen slapen? Ik had gisteren elke keer een harde buik als ik ging lopen, dus had bedacht dat ik misschien beter niet meer zoveel op mn buik moest slapen, maar dan krijg je dus dit![]()
En een meisje voor Enf!
Geen bloed meer gezien tot nu toe! *hout vasthoudt*quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:16 schreef DJMomo het volgende:
Huh opeens ga je heel hard steef! Hoest met t bloed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Bah! Toen ik mn man het vertelde zei hij ook; 'Niet'. XD Whihi. Dus ik wil graag gewoon rare dromen, niet van die stomme
Liza wat jammer dat de plekjes allemaal al vol zijn! Ach, met 17 weken ook leuk.. en dan weet je het helemaal zeker! Spannend hoor.Ik duim voor de hamburger!
Blueeyes wat een mooie combitest!!![]()
Geweldig!
lekker loslaten idd
Flowerbox fijn dat je bloeddruk goed was!!
Ikke wat vervelend van die van jou zeg en je hoofdpijnWel fijn dat het al minder is. Moest je nou nog naar de vk vandaag?
Zembla moet ik idd ff terugkijken, want gisteren moe en zulks![]()
En verder:jullie zijn lief! ja ik val in herhalen
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:45 schreef Kwisted het volgende:
Enf goeie post weer, waar haal je de tijd vandaag.
Waar ik wel tijd voor heb is een dikke jeeuj voor het feit dat jij een dochtertje krijgt![]()
![]()
Sticker voor DJquote:Op vrijdag 20 december 2013 12:05 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Klopt. Ben nét terug. Sticker erbij. Over twee weken terug. Dan ook liggingsecho.
Jij rustig aan blijven doen dus!
En jompel voor BE!
Jups... ik heb het al een tijdje, dus ook al tweede trimester. Soms loopt het er gewoon uit.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:21 schreef Burdie het volgende:
Sorry voor de tmi, maar waterige afscheiding, alsof je langzaam leeg sijpelt daar beneden. Hoort dat bij het laatste trimester ofzo?![]()
.
Maar eens oma-onderbroeken en inlegkruisjes inslaan.
Ik heb dit helaas ook al een aantal weken, dus volgens mij is het echt een algemeen zwangerschaps kwaaltje.. Wel een hele irritante, want t is best veelquote:Op vrijdag 20 december 2013 17:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Jups... ik heb het al een tijdje, dus ook al tweede trimester. Soms loopt het er gewoon uit.
Dat is een jompel waard!!quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:05 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Geen bloed meer gezien tot nu toe! *hout vasthoudt*
Heb ik al een paar weken, zal wel kwaaltje nr zoveel zijn.. Ik had gehoopt eindelijk van inlegkruisjes en al dit vanaf te zijn, niet dusquote:Op vrijdag 20 december 2013 18:04 schreef Burdie het volgende:
Nee, het is melkachtig/wit, dus geen vruchtwater.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
quote:Op vrijdag 20 december 2013 18:34 schreef DJMomo het volgende:
Had ik vorige keer wel zand. Deze keer blijft het tot nu toe wat minder vloeibaar![]()
wel veel!
![]()
En nu echte TmiIk heb precies t zelfde omgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
ja zwarte verpakking is dat!quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kotex is trouwens goed, geen idee eigenlijk of het maandverband of inlegkruis is, maar dat moest ik na de bevalling ook gebruiken omdat die niet van plastic zijn en daardoor een stuk minder broeierig. Ik vond ze in ieder geval fijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante aflevering van Zembla Skips, goed dat je het even meldde hier. Ik ben wel heel benieuwd naar welke stoffen het nou precies betreft. Als het een kleine moeite is om ze te mijden dan zou ik dat wel willen doen!
Ah, de vertaling van die brochure staat nu online: http://content1d.omroep.n(...)ng_Deense_folder.pdf
en de folder zelf
Echt he! Ondanks ondergoed, looptquote:Op vrijdag 20 december 2013 20:14 schreef Ikina het volgende:
Soempie, wat een mooi meisje met een lief jurkje! Geniet ervan.
Afscheiding, ja! In het begin had ik zoiets vanVooral in de ochtend als je net opstaat, meteen naar de wc gaat en dan rond gaat lopen. En ik maar denken dat ik dan in mijn broek plaste..
Dit dus, dat gewoon je normale broek nat is. Gatverdamme.quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Echt he! Ondanks ondergoed, loopt
Het soms alsnog langs mn been. Zo bizar
Hahaha zó herkenbaarquote:Op vrijdag 20 december 2013 20:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dit dus, dat gewoon je normale broek nat is. Gatverdamme.![]()
Soemp wat een schatje!Je klinkt heerlijk verliefd. Geniet ervan!
Wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige benquote:Op vrijdag 20 december 2013 20:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dit dus, dat gewoon je normale broek nat is. Gatverdamme.![]()
Soemp wat een schatje!Je klinkt heerlijk verliefd. Geniet ervan!
quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:15 schreef Chanty het volgende:
Wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige benidd mega goor. Loop je net naar je werk en flats!
jaquote:Op vrijdag 20 december 2013 22:32 schreef Burdie het volgende:
Moeten jullie trouwens ook altijd huilen van de ING reclame? (Waarin vrienden allemaal geld overmaken om een vliegticket voor een gezamenlijke vriend voor kerst te betalen).
Wij hadden ook al vroeg een naam. Heerlijk!quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:50 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen.. Maar we hebben zo goed als zeker al een naam.. Beetje vroeg
Dat wel, ja! Maar het leek er even op dat we totaaaaal niet op 1 lijn zaten. Blijkt dus erg mee te vallenquote:Op vrijdag 20 december 2013 22:53 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Wij hadden ook al vroeg een naam. Heerlijk!
liefquote:Op vrijdag 20 december 2013 19:29 schreef Soempie het volgende:
Allemaal nog een goede zwangerschap. Geniet en/ of wens dat het snel zover is (zoals ik deed).En dan tot in het volgende topic!
![]()
Die hadden wij al nog voordat ik uberhaupt bevrucht was:Dquote:Op vrijdag 20 december 2013 22:50 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen.. Maar we hebben zo goed als zeker al een naam.. Beetje vroeg
Zelfs na die reclame al tig keer gezien te hebben nog...quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:32 schreef Burdie het volgende:
Moeten jullie trouwens ook altijd huilen van de ING reclame? (Waarin vrienden allemaal geld overmaken om een vliegticket voor een gezamenlijke vriend voor kerst te betalen).
Echt he, mijn man heeft daar ook net iets te veel lol inquote:Op zaterdag 21 december 2013 00:30 schreef Ikina het volgende:
[..]
Zelfs na die reclame al tig keer gezien te hebben nog...En mijn man maar lachen.... "daar is ie weerrrrrrr!
![]()
"
+1quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Die hadden wij al nog voordat ik uberhaupt bevrucht was:D
+1quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Die hadden wij al nog voordat ik uberhaupt bevrucht was:D
quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:30 schreef Ikina het volgende:
[..]
Zelfs na die reclame al tig keer gezien te hebben nog...En mijn man maar lachen.... "daar is ie weerrrrrrr!
![]()
"
Wij hebben hier het omgekeerde. Meisjes naam stond bij de oudste al snel vast, jongensnaam pas in de laatste weken en in het ziekenhuis pas definitief besloten. Bij de jongste idem.Meisjesnaam was nog steeds dezelfde. Met de 20 weken wisten we dat het een jongen werd. Op weg naar het ziekenhuis met gebroken vliezen en beginnende weeen besloten wat de naam werd. En nu weten we ook geen jongensnaam. Dus ik denk.... dat we weer een jongen krijgenquote:Op zaterdag 21 december 2013 10:10 schreef Bolletje... het volgende:
Niks vroeg hoor die naam, wij hadden 3 jaar geleden de jongensnaam al.. En nu 6 maanden zwanger, en t wordt een jongetje.. Pffff!
Hadden jullie dat ook, dat je voor bijv een jongen meteen de naam wist, en maar niet op een meisjesnaam kon komen, en dat dit ook helemaal niet nodig bleek?
Ja dat had ik inderdaad bij mijn vorige zwangerschap. We hadden alleen een meidennaam.. eens jongensnaam kwamen we echt niet uit. Dus we waren ergens wel opgelucht dat het een meisje bleek te zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:10 schreef Bolletje... het volgende:
Niks vroeg hoor die naam, wij hadden 3 jaar geleden de jongensnaam al.. En nu 6 maanden zwanger, en t wordt een jongetje.. Pffff!
Hadden jullie dat ook, dat je voor bijv een jongen meteen de naam wist, en maar niet op een meisjesnaam kon komen, en dat dit ook helemaal niet nodig bleek?
Wij hadden hier voor de zwangerschap al een jongensnaam, een meisjesnaam wilde niet lukken. Alle (maar ook echt álle theorieën - nub, ligging, kalenders, Kleurdoos-en en wat hebben we nog meer?) kwamen uit op een jongetje, dus dat kwam goed uit. Dachten we. Bij de geslachtsbepalingsecho dacht de echoscopiste eerst ook een jongetje, dus daar hintte ze wat naar. Maar ik moest toch maar even springen zodat die kleine goed ging liggen. Toen bleek het een meisje.quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:10 schreef Bolletje... het volgende:
Ja maar! Ja maar! Ik mis jullie.quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:24 schreef Burdie het volgende:
Ik wilde net zeggen Skip, schuif eens een topic op?.
Ja daar had je het eeuwen geleden al overquote:Op zaterdag 21 december 2013 11:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De jongensnaam ben ik echt helemaal flieft op![]()
Meisjesnaam vind ik mooi maar moet nog ff zinken voor mijn gevoel, gelukkig heb ik nog ff
quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:03 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja daar had je het eeuwen geleden al overIk weet de naam ook nogsteeds
Rub it in.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:05 schreef Bolletje... het volgende:
Grappig he, ik ben zo flieft op onze jongensnaam dat ik bijna blij ben dat we geen meisje krijgen
Waar blijven ze dan!quote:Op zaterdag 21 december 2013 14:21 schreef Bolletje... het volgende:
Sorry Djmomo
Goed plan van het namen dm'en BE!
En de H&M dan?quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:40 schreef StefanieV het volgende:
Grmbl net 2 winkels gedaan voor zwangerschapsbroek, niets gevonden.. Heb eigenlijk geen zin om opnieuw een te bestellen bij esprit aangezien ze zo duur zijn maar als ik geen vind, zal ik moeten. Ik kan moeilijk iedere week dezelfde broek aandoen.. Na O&N proberen om nog eens naar het stad te gaan om te kijken, nu zag ik het niet zitten met het kerstshoppen.
Hier staat de meisjesnaam zo goed als vast, jongensnaam hebben we nog geen idee..
Ik betwijfel of je dat écht nodig hebtquote:Op zaterdag 21 december 2013 16:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pfff, heb toch net een schandalige vreetbui gehad zeg.
Was boodschappen doen, het was natuurlijk topdrukte, en bij thuiskomst helemaal hongerig en slap gevoel in de benen. Ben helemaal losgegaan op een zakje babybell, chips en cola. En een broodje met jam.![]()
Zou je dat nu echt nodig hebben voor de groei van de baby ofzo (ben 32 wkn) Ik kon me echt niet beheersen en dat kan ik met eten normaal wel.
En dit snap ik dan zelf niet zo goed.quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:06 schreef Chanty het volgende:
Ook de zembla aflevering gekeken. Vond bepaalde dingen toch iets in even goed over na te denken. Het moet niet hysterisch worden maar denk zelf wel dat we Nog weinig weten over effecten van bepaalde stoffen op ons lijf. Al met al is de hele industrialisatie en bijbehorende maatschappij en leefwijze Nog niet zo heel lang geleden begonnen.
Hmmm zie dat mijn post niet zo duidelijk is Ik bedoel dus juist dat ik er wel rekening mee wil houden voor zover dat kan omdat ik denk dat er idd negatieve effecten zijn ook al is dat nog niet onomstotelijk bewezen. Ik vind het onderzoek dat gedaan is reden genoeg om het te mijden/ minderen. Beetje shocking dat de overheid daar zo anders over denkt en mensen niet de kans geeft om zelf die keuze te maken door Info te geven.quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:29 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En dit snap ik dan zelf niet zo goed.![]()
Het kost niets extra om er op te letten waarom dan niet gewoon even proberen?
Een paar basis dingen vermijden scheelt al een hele hoop.
Dit.. en als je zembla hebt gezien dan zou ik ook nogeens nadenken over wat je precies op je buik smeertquote:Op zaterdag 21 december 2013 19:09 schreef laziness het volgende:
Al die cremes etc helpen geen klap. Striemen voorkomen doen ze niet. Helaas.
Tijgerprint FTW!
GM iemand vroeg dat hier laatst ook al. Omdat ik zelf niet goed wist hoe ver ik was mocht ik na het bellen met de gyn gelijk langs komen voor een echo. In het zkh waar ik zit hebben ze wellicht andere apparatuur als bij jouw behandelend arts. Ik weet dan weer niet in hoeverre verschillende echo apparatuur van elkaar af kan wijken.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goeie vraag Dyrewas ik ook benieuwd naar.
Dames, heeft 1 van jullie een vroege echo gehad? Ik heb vrijdag de afspraak bij de gyn, ben dan 6weken en 5 dagen.zwanger, op internet lees ik dat de hartslag zichtbaar zou moeten zijn... Ben gewoon erg benieuwd... Spannend
Dank jequote:Op zaterdag 21 december 2013 19:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
GM iemand vroeg dat hier laatst ook al. Omdat ik zelf niet goed wist hoe ver ik was mocht ik na het bellen met de gyn gelijk langs komen voor een echo. In het zkh waar ik zit hebben ze wellicht andere apparatuur als bij jouw behandelend arts. Ik weet dan weer niet in hoeverre verschillende echo apparatuur van elkaar af kan wijken.
Mijn gyn zei dat wetenschappelijk is bewezen dat een hartslag meetbaar is vanaf 5+4? (Maar misschien dat bv mignonne hier meer over kan vertellen. Echter, de echo apparatuur aldaar kon pas meten vanaf 6+1. Er was hartactiviteit te zien, maar de meting kwam niet verder dan 6+1. Dus op dat moment zat ik ergens tussen de 5+4 en 6+1.
Maandag mag ik terug komen voor een hopelijk goede termijnecho
Maar ben inmiddels ook drie weekjes verder.
Ik moet ook maar eens op jacht naar jurkjes. Na dinsdag weet iedereen het en dan kunnen de slobbertruien van mijn man weer de kast in... die had ik de afgelopen tijd aan
Zit hier niet in de buurt, daar ga ik na O&N eens kijken.. Prenatal hebben we hier ook niet..quote:
Volgens mij is er een grote kans (bij mij in het ziekenhuis gaan ze ervan uit dat je met 7 weken het hartje sowieso moet kunnen zien kloppen). Mijn eerste zwangerschap zag ik met iets meer dan 6 weken het hartjequote:Op zaterdag 21 december 2013 19:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dames, heeft 1 van jullie een vroege echo gehad? Ik heb vrijdag de afspraak bij de gyn, ben dan 6weken en 5 dagen.zwanger, op internet lees ik dat de hartslag zichtbaar zou moeten zijn... Ben gewoon erg benieuwd... Spannend
^^ datquote:Op zaterdag 21 december 2013 19:34 schreef Twinkle20 het volgende:
En cremes smeren.. tja de een zweert erbj de ander gelooft er niet in. Ik vind het wel een intiem momentje met buikbaby
tnx lieve reactie!quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:02 schreef Dyre het volgende:
Cantare, dat is nou een mooie meevaller! Desigual is geen goedkoop merk. Voel je er niet rot over: het was jouw fout niet en je kwam er pas in de auto achter. (mocht je er echt niet van kunnen slapen dan kan je atijd nog terug naar de winkel)
rekbaarquote:Was het echt een zwangerschapsjurk of gewoon heel rekbaar?
1e zwangerschap: elke dag Zwitsalquote:Ik zie trouwens nu een reclame voorbij komen van Bepanthen striemencreme. Smeren jullie je regelmatig met zoiets in? En wanneer zijn jullie daarmee begonnen?
toch nu al naar de gyn ipv verloskundige? waarom is dat?quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Thanksquote:Op zaterdag 21 december 2013 19:57 schreef Dyre het volgende:
Nou, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Naast het striemen smeren is het natuurlijk ook gewoon een fijn, intiem momentje met je frummeltje in je buik
GM, ik heb de 30e een echo , dan ben ik ook 6+5(volgens eerste schatting VK) en ze heeft me aan de telefoon al gewaarschuwd dat er een kans is dat we het hartje niet gaan horen/zien, maar dat het gewoon op dat moment te vroeg kan zijn. Ik denk dat je tussen 6 en 7 weken er net een beetje tussenin zit en dat het een kwestie van afwachten is. Het ligt inderdaad denk ik ook heel erg aan de gevoeligheid van de apparatuur.
Ik duim in ieder geval voor je dat je een mooie knipper zal zien!
Mn astmaquote:Op zaterdag 21 december 2013 19:59 schreef Cantare het volgende:
[..]
toch nu al naar de gyn ipv verloskundige? waarom is dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij heb ik nog niet eens de nieuwe dames verwelkomd! Leuk dat jullie er zijn!![]()
Succes met niemandsland doorstaan, vervelende tijd, maar zeker met de komende feestdagen ben je zo op de datum van de eerste echo.![]()
Ook de Zembla aflevering bekeken. Deel wist ik al, deel niet. Was al bezig biologisch fruit/vlees te halen. Zoek nog steeds biologische mandarijnen!
Maar mijn cosmetica moet ik eens nader inspecteren. Kleine moeite om er op te letten.
Verder laat mijn geheugen me in de steek.....Ik wacht wel tot de volgende post van Enfermera![]()
Ja moet ik nog even nakijken, dank voor de tipquote:Op zaterdag 21 december 2013 19:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zit hier niet in de buurt, daar ga ik na O&N eens kijken.. Prenatal hebben we hier ook niet..
En online? Die hebben hun collectie positiemode (in ieder geval een deel ervan) ook online staan
Astma is alleen een medische indicatie als je niet aanvalsvrij bent, maar ik neem aan dat je huisarts dat ook weetquote:Op zaterdag 21 december 2013 19:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mn astma
Had ik niet over nagedacht, ik ging vorige week bij de huisarts vragen wat ik wel/niet mag gebruiken voor mn longen, en toen kreeg ik, nadat ze overleg had gevoerd met de.gyn, een verwijzing...
Geen idee, ik heb mn medicatie, en die mag ik nu niet gebruiken, dus misschien daarom de verwijzing... Joh als ik daar niet hoor, dan stroom ik weer terug naar de vk...quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:38 schreef WupWup het volgende:
[..]
Astma is alleen een medische indicatie als je niet aanvalsvrij bent, maar ik neem aan dat je huisarts dat ook weet
StriaeJe doet er niks tegen inderdaad. Vorige keer heb ik 1 striem opgelopen en deze keer heb ik op beide heupen twee of drie ministreepjes gekregen. Hopelijk blijft het hierbij!
quote:
Hoop dat jullie DE naam wel vinden hoor! Wat voor " soort" namen houden jullie van? Misschien dat mij nog iets te binnen schiet!quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:22 schreef DJMomo het volgende:
[..]leuk!
Vanavond 800miljard namen weer bekeken. En niets verder. Ik houd het nu op de naam die we hadden, al voelt het als opgeven.
Peter. Duidelijk!quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:36 schreef DJMomo het volgende:
Jaren 70 namen.![]()
Eisen: twee lettergrepen, internationaal bekend maar toch ook Nederlands, duidelijk dat t een jongen is, hoe je het uitspreekt en hoe je het schrijft. En niet te bijbels.
Alles is welkom!quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:40 schreef Kimpossible het volgende:
Mo, ik zou je graag helpen, maar wij waren ook waardeloos met jongensnamen. Bovendien denk ik dat ik niet verder zou komen dan de namen die je al 100 keer voorbij hebt zien komen. Desalniettemin wil ik je ons korte lijstje wel pm'en?
Pbtjequote:Op zaterdag 21 december 2013 22:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Robert
Peter
Lucas
Vincent
Wat is sjaak zijn echte naam? (dm)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |