abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 december 2013 @ 22:00:53 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134425372
Zwangerschap & geboorte

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox (meisje)
14 januari: Oksel (papa)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
13 mei: Ikina
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted
10 juni: JaleesaJoia
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry***

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
16 juli: Sunshine1982

3 augustus: Sugarsnap
***7 augustus: Mereltje & Forno***
12 augustus: cholula
17 augustus: gewoonmezelf87
18 augustus: Ongeduldig

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 18 december 2013 @ 22:01:45 #2
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134425436
Met als laatste reactie
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Losse foto baby a en middelste baby B. Daar lijken ze op elkaar zeg! :o
Wat een prachtduo. Jammer dat je angst niet over is. Dat had ik gehoopt. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134425687
Wat buuf zegt, jammer dat je angst niet weg is genomen. Al weet ik ook niet of dat had gekund met een pret echo. Vertrouwen hebben, maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ben benieuwd of ze ook zoveel op elkaar lijken uit de buik! O+
pi_134425823
Ik had het ook echt gehoopt buuv. Het was voor mij voor 90% de reden om de echo te doen. Maargoed, volgens mij ben ik er nu gewoon zo mee bezig dat ik het me allemaal ook een beetje inbeeld. Anders loop je ook mensen met down tegen het lijf, dus nu ook. Alleen lukt het relativeren me gewoonweg niet. :{

En wat je zegt, op die foto's lijken ze echt op elkaar. O+ was mij nog niet opgevallen :@
  woensdag 18 december 2013 @ 22:28:08 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_134427367
Ik vind het mooie foto's nikki O+ Komt echt wel goed allemaal :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 18 december 2013 @ 22:30:24 #6
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_134427551
Nikki, heb je je zorgen al eens met de gyn besproken ondertussen?

En misschien is het verstandig om ook een psycholoog te bellen? Volgens mij heb je echt een fobie voor mensen met Down. :@
A grand adventure has begun.
pi_134428269
Nee vorige keer durfde ik niet Keshet. Ik schaam me er ook echt een beetje voor. En de angst is ook eigenlijk nergens op gebaseerd, alle onderzoeken die we konden doen hebben we gedaan en niets wijst in die richting. En een psycholoog, tja... Ik ben bang dat die mijn angst niet weg gaat nemen binnen een paar weken. Ik denk dat ik nog maar 13 weken ga struisvogelen en dan worden er gewoon twee gezonde mannetjes geboren.

Bij de zwangerschap van L. heb ik trouwens dezelfde angsten gehad, alleen heb ik er toen nooit over gesproken. En nu is het de angst van toen bij L., alleen dan maal twee.
  woensdag 18 december 2013 @ 22:53:33 #8
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_134429091
Ik zou het echt echt echt bespreken. Het is zo zonde als je zwangerschap hierdoor overschaduwd wordt.

Maar wat als je voorgevoel klopt? Blijkbaar is het echt een nachtmerrie voor je... Ik zou echt iets gaan doen met die angst.
A grand adventure has begun.
  woensdag 18 december 2013 @ 22:54:37 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134429176
Ik herken de angst wel een beetje hoor Nikki. Het is gewoon ook spannend. En het is een bekend fenomeen denk ik. Als je net een paarse Auto hebt gekocht valt je daarna pas op hoeveel er al rijden. Omdat je er op gaat letten.

Je kan en mag vertrouwen op alle goede uitslagen. En ik zou naar de fotootjes kijken waar je wel blij van wordt, die twee die zo op elkaar lijken bijvoorbeeld. Wellicht geeft dat je wat moed,
pi_134430999
morgen nog 9 uur vergaderen zien door te komen, en dan.... :W
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 18 december 2013 @ 23:29:38 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134431703
Ik vind het mooie plaatjes hoor Nikki, en echt geen typische down-gezichtjes.
Maar misschien is het inderdaad een idee om het bespreekbaar te maken bij je VK, dit lijkt me wat verder gaan dan gewoon wat ongerust zijn...

Momo, bijna verlof *O*
KuikenGuppy
pi_134432134
Maar kan je niet zo'n nieuwe bloedtest doen, Nikki? Natuurlijk moet je het eigenlijk gewoon loslaten bladiebla en is het de kans van het krijgen van een kind, maar als het je wellicht welen rust kan geven?
pi_134438831
Wat een mooie, duidelijke foto's, nikki. En wat betreft je ongerustheid zijn er goede adviezen gegeven hierboven wellicht. :*

Hier heerlijk geslapen vannacht, beetje vroeg wakker. Vanavond kerstfeest van de oudste, met fakkeloptocht. O+
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134438899
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:36 schreef Olf het volgende:
Maar kan je niet zo'n nieuwe bloedtest doen, Nikki? Natuurlijk moet je het eigenlijk gewoon loslaten bladiebla en is het de kans van het krijgen van een kind, maar als het je wellicht welen rust kan geven?
Volgens mij moet je bloed in een bepaalde periode getest worden. Althans, ik ga er even vanuit dat dit dezelfde bloedtest is als die van de combitest.
Toen ik zwanger was van Saar, is er met mijn eerste bloedtest iets mis gegaan, en toen we dat ontdekten, was ik echt te laat om het nog eens te doen.

Oh, hebben jullie bij de 20w echo ook een inwendige echo gehad om te kijken hoe lang de baarmoederhals is? Dat doen ze bij ons in het ziekenhuis tegenwoordig. Blijkbaar is een (te) korte hals een indicator voor vroeggeboorte.
Ik wou dat ik dat iets eerder had geweten though, dan had ik nog wat bossen gekapt :+
pi_134439036
Pomptidom.

Coco, hier deed vk de 20w echo. Geen inwendige opmeting gehad. Maar toen ik in jan zwanger was, waren ze wel bezig met een onderzoek naar cervix lengte irt vroeggeboorte. Kennelijk is onderzoek inmiddels afgerond.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134439041
Ik heb even een vraagje.. mijn vrouw heeft last van haar bekken en wil fysiotherapie gaan doen.. ook heeft ze pijn in haar rechterarm, rechterschouder en nek. Meer vrouwen last van? Wat zou het kunnen zijn?
pi_134439143
Mag mijn UD op 20 augustus?

_NIKKI_, ik sluit me helemaal aan bij de rest: wat een geweldige foto's O+ Je zorgen kan ik niet wegnemen, maar ook ik raad je aan dit eens met de VK/gyn te bespreken, die hoort dit soort dingen echt niet voor het eerst.
pi_134439147
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 06:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, hebben jullie bij de 20w echo ook een inwendige echo gehad om te kijken hoe lang de baarmoederhals is? Dat doen ze bij ons in het ziekenhuis tegenwoordig. Blijkbaar is een (te) korte hals een indicator voor vroeggeboorte.
Ik wou dat ik dat iets eerder had geweten though, dan had ik nog wat bossen gekapt
Ik heb mijn 20 weken echo's gehad in een echocentrum en bij de M heb ik wel een cervixmeting gehad. Dit was onderdeel van de triple P studie. Bij de meisjes deed de gyn dat met 24 weken. Het kan inderdaad een indicator zijn, maar als hij te kort is hoeft het niet te betekenen dat kindjes te vroeg komen maar je kunt er dan wel op anticiperen door voldoende bedrust (en in het geval van die triple P studie kregen vrouwen met een te korte bmm hals een of andere hormonenkuur).
pi_134439218
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 06:37 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mij moet je bloed in een bepaalde periode getest worden. Althans, ik ga er even vanuit dat dit dezelfde bloedtest is als die van de combitest.
Toen ik zwanger was van Saar, is er met mijn eerste bloedtest iets mis gegaan, en toen we dat ontdekten, was ik echt te laat om het nog eens te doen.

Die NIPT test kan juist hele zwangerschap geloof ik. Maar weet niet hoe duur het is en of het nu al makkelijk in NL kan.
  donderdag 19 december 2013 @ 07:58:15 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134439227
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 07:56 schreef Olf het volgende:

[..]

Die NIPT test kan juist hele zwangerschap geloof ik. Maar weet niet hoe duur het is en of het nu al makkelijk in NL kan.
Vanaf april wordt die in Nederland aangeboden, begreep ik.
KuikenGuppy
pi_134439246
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 07:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt, maar er waren wel al ziekenhuizen die daarvoor bloed afnamen en dan het zelf naar België stuurde ofzo. Nouja, als Nikki het echt zou willen is dat denk ik een optie. Maar misschien neemt dan de angst voor dit syndroom af en komen er andere angsten voor in de plaats dus ik weet niet of het echt een duurzame onderneming is.
pi_134439252
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 07:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Alleen aan vrouwen bij wie een verhoogd risico uit de combinatietest rolt.
Het wordt dus een vervolgonderzoek en NIPT komt daarmee dus in hetzelfde rijtje als de vruchtwaterpunctie en de vlokkentest. Pas toegankelijk vanaf een verhoogd risico.

Vrji toegankelijk kan wel, moet je naar België of Duitsland, kosten zijn tussen de 500 en 700 e.
:)
pi_134439262
Nikki, ik raad je aan om eens te spreken met je verloskundige of gynaecoloog hierover. Die horen dit soort dingen niet voor het eerst en kunnen je wellicht handvatten bieden om hiermee om te gaan. Het is niet de bedoeling dat een angst zoals deze je zwangerschap gaat overschaduwen.
:)
  donderdag 19 december 2013 @ 08:23:34 #24
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_134439473
Mmmmmm....Nikki toch :* Zijn mooie foto's van mooie kindjes hoor!

Vandaag 34 wk, vl haar laatste werkdag! *O* :X Gaat zo snel....
pi_134439524
/ontlurkt

Nikki, wat een mooie fotos
ik was tijdens m'n zw.schap bang dat er iets met de placenta was en dat er iets mis ging na de bevalling (dat de placenta bleef zitten of een erge bloeding). Dat was ook nergens op gebaseerd maar het zat wel in m'n hoofd. Ik heb toen een extra echo gehad met 36wk en voor de bevalling is er ook nog naar gekeken. Erover praten helpt ook. En door deze 'angst' werd mijn bevalling poliklinisch (met medische indicatie)
Uiteindelijk werd het een inleiding maar het voelde erg fijn dat het serieus werd genomen.

Ik hoop dat je er met je gyn over kunt praten
pi_134439557
Even teruggekeken naar de echo fotos. Wat mooi Nikki! Echt duidelijke fotos zeg!
En een :* voor de nare gedachten.
pi_134439596
NIPT kan toch niet bij tweelingen?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134439635
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 07:22 schreef Trebo het volgende:
Ik heb even een vraagje.. mijn vrouw heeft last van haar bekken en wil fysiotherapie gaan doen.. ook heeft ze pijn in haar rechterarm, rechterschouder en nek. Meer vrouwen last van? Wat zou het kunnen zijn?
Het is idd een goed idee fysiotherapie te gaan doen, waarschijnlijk weet zo'n therapeut er ook meer van dan wij. :)
pi_134439727
Mooie foto's Nikki! Ik zou ook wel zo'n echo willen doen maar ik vind ze zo duur :@ En misschien helpt het idd al een heleboel als je het ook bespreekt in het ziekenhuis :*

En goed idee Burdie van het matras laten stomen! Ik ga eens even vragen bij de stomerij of ze dat kunnen.

Kim, wat vreemd van dat ziekenhuis! Rotterdam is zeker echt te ver?

Een blaasontsteking kan anders voelen toch als je zwanger bent, maar wat voel je dan? Ik heb namelijk de laatste twee dagen een soort spierpijn onderin m'n buik en vaker dat hij heel strak staat en s avonds lijkt het alsof m'n darmen in een knoop zitten. Ik hoef niet heel veel vaker naar de wc maar de aandrang is wel heviger. Het doet geen pijn als ik plas en ik ruik ook niet die onmiskenbare blaasontstekinggeur, maar wat zou het anders kunnen zijn? Groeispurt?
  donderdag 19 december 2013 @ 08:51:19 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134439813
@Dot, geen idee, maar ik heb dat ook regelmatig. Soms voelt het ook alsof je je plas te lang hebt opgehouden? Bij mij iig. Bij blaasontsteking zou je volgens mijn vk wel echt vaker moeten plassen of idd ook andere klachten hebben. Bij twijfel kan je wat urine naar de huisarts brengen.
KuikenGuppy
pi_134440100
Nikki wat een mooie en duidelijke foto's!!
Jullie gaan prachtige en gezonde kindjes krijgen :*
pi_134440380
Nikkie, hele mooie foto,'s van je kindjes. :)
  donderdag 19 december 2013 @ 09:43:06 #33
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134440877
Chanty whaha ja :') ik kan ook alleen tegen zachte wol, lamswol ofzo. Niet die angora die ze tegenwoordig overal instoppen, idd speldenkussen :X

Burdie; ik had hier bij mn dochter wel wat dingen op de commode staan. Bakje met thermometer, vaseline etc. Als ze jong zijn kun je er nog van alles op zetten :+ nu issie zowat leeg :P
In de commode hebben wij deurtjes en bovenste en onderste plank zeg maar; boven liggen luiers, spuugdoeken enzo. Op de plank boven de commode staat zinkzalf en een klein voorraaadje spuugdoeken & hydrofielluiers.

Dot; heb ook een tweedehands bedje + matrasje. Was voor 1 kindje gebruikt, zag er nog prima uit.. Kraam zei er hier niks van.
Ze hebben niet eens het kamertje bekeken trouwens :+ tis volgens mij meer een idee krijgen wat voor gezin we zijn en hoe we over dingen denken, hoe het huis er uit ziet zeg maar..

Roomsnoes jeetje wat zonde -O- Hopelijk idd volgende keer dan..

Flowerbox fijn dat alles goed was!! :D idd rustig aan doen maar heerlijk thuis! O+

Kim bijzonder van dat zh.. hier deden ze er totaal niet moeilijk over :? -O-

Nikki die echo's O+ en idd, wat werk jij veel zeg :o wordt het niet teveel zo langzamerhand?
Wat vervelend dat je er nog steeds zo bang voor bent joh.. :*

Ongeduldig; ik kon hier niet kiezen van vk, alhoewel ik het idee heb dat ik dichter bij een ander woon in het dorp hiernaast moet ik naar de dichtsbijzijnde stad.. iets met aanrijtijd..

Momo bijna verlof! :D *O*

Coco; nee bij mijn weten kijken ze hier niet naar mn baarmoederhals inwendig, misschien wel uitwendig maar dat weet ik niet meer.

Vanmiddag mn geslachtsbepaling, vind 't nu al zo spannend!! O+ O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_134440982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:51 schreef Burdie het volgende:
@Dot, geen idee, maar ik heb dat ook regelmatig. Soms voelt het ook alsof je je plas te lang hebt opgehouden? Bij mij iig. Bij blaasontsteking zou je volgens mijn vk wel echt vaker moeten plassen of idd ook andere klachten hebben. Bij twijfel kan je wat urine naar de huisarts brengen.
Ja, een beetje wel. Zolang ik zit gaat het ook nog wel, maar zodra ik ga lopen trekt heel mn buik strak. Ik heb me nu neergevleid op mn werk en ik ga denk ik pas weer lopen als ik naar huis ga :P Wel jammer van de eindejaarslunch die ik vandaag zou doen met collega's, maar daarvoor moet ik een heel stuk met de tram en dat zie ik toch niet echt zitten met deze buik....

Bedacht me trouwens ook dat het wel gewoon mn darmen kunnen zijn. Ik heb dinsdag rode kool gegeten en gisteren zuurkool :')

Spannend Enf! Heb je al een voorgevoel?
pi_134442010
:W dames, ik breek even in. Ik heb 2 weken geleden (op dinsdag om precies te zijn) 2 streepjes gepiest ( *O* ) maar vanwege eerdere miskraam doe ik nog even de kop-in-het-zand-methode. Maar nu heb ik toch jullie kennis vast nodig :@

Ik heb m'n eerste vroege echo op 27 dec. Ik weet niet precies wanneer m'n eisprong was, maar ik ben dan tussen de 7.5 en 8.3 weken. Nu denk ik erover om de afspraak misschien toch te vervroegen, in de hoop wat geruster de kerstdagen in te gaan. Maar misschien ben ik dan pas 7.1 weken. Mijn vraag: wanneer hebben jullie bij vroege echo's een hartje gezien? Mijn vk zegt dat 7.4 het minimum is, is dat ook jullie ervaring?

Als ik een eerste goede echo heb gehad ga ik hier gezellig meedoen, maar durf het meepraten nu nog even niet aan ivm het doorbreken van de eerder genoemde k-i-h-z-methode ;)
pi_134442217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:26 schreef marel88 het volgende:
:W dames, ik breek even in. Ik heb 2 weken geleden (op dinsdag om precies te zijn) 2 streepjes gepiest ( *O* ) maar vanwege eerdere miskraam doe ik nog even de kop-in-het-zand-methode. Maar nu heb ik toch jullie kennis vast nodig :@

Ik heb m'n eerste vroege echo op 27 dec. Ik weet niet precies wanneer m'n eisprong was, maar ik ben dan tussen de 7.5 en 8.3 weken. Nu denk ik erover om de afspraak misschien toch te vervroegen, in de hoop wat geruster de kerstdagen in te gaan. Maar misschien ben ik dan pas 7.1 weken. Mijn vraag: wanneer hebben jullie bij vroege echo's een hartje gezien? Mijn vk zegt dat 7.4 het minimum is, is dat ook jullie ervaring?

Als ik een eerste goede echo heb gehad ga ik hier gezellig meedoen, maar durf het meepraten nu nog even niet aan ivm het doorbreken van de eerder genoemde k-i-h-z-methode ;)
Spannende weken zijn dat in het begin he. Helemaal niet fijn eigenlijk vond ikzelf. Maar wel heel erg gefeliciteerd!! :*

Ik heb zowel bij mijn dochter als nu in deze zwangerschap al vroeg een echo gehad met 6w1d en 6w2d. Bij beide uitwendig een echo gehad en het hartje gezien en gehoord. Ik zit wel bij een echoscopiste die bijzonder goed apparatuur heeft, nieuwste van t nieuwste zeg maar.. En zij zei dat het er ook mee te maken kan hebben of je slank bent of niet.. Of dat echt zo is dat weet ik niet, maar ik heb (had :') ) wel een platte buik.
pi_134442326
Ik heb een (uitwendige) echo gehad met kloppend hartje bij nog geen 7 weken, ik meen 6 en een beetje. Geen bijzondere reden voor een echo, was bij de intake en dan doen ze dat standaard geloof ik bij mijn vk. Dacht zelf trouwens een week verder te zijn toen.

Bel anders je verloskundige en overleg even, als de afspraak te vervroegen is dan is het mooi.
Maar bedenk je ook even wat je gaat doen als er nog geen hartje te zien is bij een vroegere afspraak. Het kan nog te vroeg zijn, maar dat maakt je misschien ook nodeloos onzeker.

Sterkte, het is best lastig om vertrouwen te hebben die eerste weken!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 19-12-2013 11:31:08 ]
  donderdag 19 december 2013 @ 10:39:50 #38
52229 Chanty
pi_134442343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:43 schreef Enfermera het volgende:
Chanty whaha ja :') ik kan ook alleen tegen zachte wol, lamswol ofzo. Niet die angora die ze tegenwoordig overal instoppen, idd speldenkussen :X

Burdie; ik had hier bij mn dochter wel wat dingen op de commode staan. Bakje met thermometer, vaseline etc. Als ze jong zijn kun je er nog van alles op zetten :+ nu issie zowat leeg :P
In de commode hebben wij deurtjes en bovenste en onderste plank zeg maar; boven liggen luiers, spuugdoeken enzo. Op de plank boven de commode staat zinkzalf en een klein voorraaadje spuugdoeken & hydrofielluiers.

Dot; heb ook een tweedehands bedje + matrasje. Was voor 1 kindje gebruikt, zag er nog prima uit.. Kraam zei er hier niks van.
Ze hebben niet eens het kamertje bekeken trouwens :+ tis volgens mij meer een idee krijgen wat voor gezin we zijn en hoe we over dingen denken, hoe het huis er uit ziet zeg maar..

Roomsnoes jeetje wat zonde -O- Hopelijk idd volgende keer dan..

Flowerbox fijn dat alles goed was!! :D idd rustig aan doen maar heerlijk thuis! O+

Kim bijzonder van dat zh.. hier deden ze er totaal niet moeilijk over :? -O-

Nikki die echo's O+ en idd, wat werk jij veel zeg :o wordt het niet teveel zo langzamerhand?
Wat vervelend dat je er nog steeds zo bang voor bent joh.. :*

Ongeduldig; ik kon hier niet kiezen van vk, alhoewel ik het idee heb dat ik dichter bij een ander woon in het dorp hiernaast moet ik naar de dichtsbijzijnde stad.. iets met aanrijtijd..

Momo bijna verlof! :D *O*

Coco; nee bij mijn weten kijken ze hier niet naar mn baarmoederhals inwendig, misschien wel uitwendig maar dat weet ik niet meer.

Vanmiddag mn geslachtsbepaling, vind 't nu al zo spannend!! O+ O+
Oh bij mij is het omgekeerd, ik krijg juist last van gewone wol. Als er angora inzit merk ik er niks van. Maar volgens mij is het ook afhankelijk van de bewerking van de wol. Vroegaaaaahhhh.... had je alleen maar priktruien :+

Oh en Dot, ik weet niet wat jij duur vindt voor 3D foto's, maar ik betaal voor 30 minuten 85 euro en daar krijg ik 8 foto's bij waarvan minimaal 3 in kleur. 2D echo van een half uur is 70 euro, dus persoonlijk vind ik het niet zo duur. Heb inderdaad ook wel bij andere bureaus hogere prijzen voorbij zien komen. Heb zelfs zo iets van, ik ben niet zo vaak zwanger dus ik heb dat geld er wel voor over O+ We hebben trouwens besloten met 16 weken ook al 3D te doen. Heb wat foto's bekeken op internet maar vind het toch gewoon heel erg bijzonder om die ontwikkelingsstadia te zien van de baby.

Vandaag trouwens 15 weken *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Chanty op 19-12-2013 10:47:43 ]
pi_134442515
Enf, wat spannend de geslachtsbepaling. Heb je een voorgevoel?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:50:00 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134442595
Enf krijgt nog een meisje denk ik!
Hoe laat moet/mag je?
KuikenGuppy
pi_134443246
Marel ik had ook geen idee waneer de bevruchting bij mij heeft plaats gevonden.

Mijn gynaecoloog heeft gezegd dst wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het hartje vanaf 5.4 gezien kan worden. Echter de apparatuur bij mijn gynaecoloog kan pas meten vanaf 6.1.

Ik heb nu een dikke 2 weken een eerste echo gehad met hartactiviteit. Maar de meting bleef op 6.1 hangen wat voor mij betekende dat ik op dat moment dus ergens tussen de 5.4 - 6.1 zwanger was. Maandag mogen we weer en als de groei etc. Goed is gegaan kan dan ook een UD vastgesteld worden :)

Maar ik weet niet of dit voor alle echo apparatuur in NL geldt.

Overigens zie je nog echt weinig op de echo met zon vroege termijn. De gynaecoloog zag de hartactiviteit gelijk. Ik zelf heb het niet kunnen ontdekken.

En over de NIPT test ... een vriendin van mij heeft deze onlangs in Belgie uit laten voeren wegens verhoogd risico en het heeft haar ruim 700 euro gekost. Dit moet ze zelf betalen en ik meen dat zij zei dat de uitslag 99% goed is, geen 100%. Ze heeft twee weken op de uitslag moeten wachten.
pi_134444333
Mo bijna verlof!

Nikki mooie foto's! En je angsten bespreek je inderdaad het best hoor.. Ik bespreek ook mijn angst dat het kan misgaan met de gyn, ze zijn er voor om je te helpen..

Spannend Enf! Ik hoop het maandag te weten, ben dan 19w3d, ze moeten het zien! :D

Marel, ik heb het hartje gezien aan een goeie 6 weken.. Toen had ik een bloeding en hebben ze het kunnen zien. Ik denk wel dat het afhangt van de apparatuur. Oja proficiat! Ik hoop dat je jouw angst wat van je af kunt zetten, makkelijker gezegd dan gedaan hoor..

Chanty 15 weken! Jeuj! *O*
pi_134444574
Ik heb een testverbod van manlief gekregen ( geheel terecht)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 19 december 2013 @ 12:04:11 #44
52229 Chanty
pi_134444758
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel verstandig van je vent ;)
  donderdag 19 december 2013 @ 12:10:21 #45
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134444923
Dot; nee ik heb weer echt geen idee hoe dichterbij de echo komt :') ik dacht vanaf het begin een jongen maar dat dacht ik bij mn dochter ook dus ja :+ Ben gewoon maar heel benieuwd, zie het wel!

Marel gefeliciteerd!!! :D *O* Spannend hoor. Geen ervaring met vroege echo's hier..

Chanty; huh, wat apart joh van die wol :D Ja... dat zal ook best. Nouja, heb een paar jaar terug weer eens een vestje geprobeerd (zelfs met iets eronder!) en het kwam tegen mn nek en ik zat gelijk iiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! :r Dus ja. Ik probeer het maar gewoon niet meer..

Heb om half 4 de afspraak trouwens... En daarna gaan we ff boodschappen doen dus wordt pas 's avonds voordat ik hier wat update denk ik! :P

Twink spannend hoor!

Stefanie oeh, maandag! Nou idd, dat zal toch wel dan :D

GM dikke :* idd even rustig aan doen en vertrouwen op je lijf..
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 19 december 2013 @ 12:16:20 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134445054
quote:

SPOILER
Bij mij klopte de CB ook niet ;).
KuikenGuppy
pi_134445083
Lastig is dat he GM87. Ik heb er ook zo ontzettend veel testen doorheen gedraaid die eerste paar weken, mijn vriend werd gek van me.

Nikki wat jammer dat die angst overheerst. Ik herken het wel een beetje, hoewel we behalve de combinatietest verder niet getest hebben, soms denk ik er wel eens aan. Maar het overheerst gelukkig niet. Prachtige foto's van je mannetjes trouwens O+

Marel van harte gefeliciteerd! Ik duim voor een plakker! Ikzelf had met 7w3d mijn eerste echo en daarop waren duidelijk 2 knipperlichtjes te zien hoor!

Enfermera leuk de geslachtsbepaling!! Ben benieuwd!

Chanty 15 weken *O*

En een jompel voor mezelf *O* *O* 24 weken vandaag!!
Gisteren een prachtige echo gehad in Dijon. De dames zijn goed gegroeid en wegen resp. 610 en 620 gram. Ze zitten als een 69 in mijn buik, eentje met haar hoofd beneden en beentjes omhoog en de ander precies andersom, hoofdje tussen mijn ribben en beentjes beneden.
pi_134445164
quote:

SPOILER
Moet je ook niet doen,die testen zijn okk nog eens reteduur!

Net de Blije Doos en Babydumpdoos opgehaald.Echt leuk zeer bruikbaar spul zit er in!
Wat vliegt deze zwangerschap voorbij,alweer bijna 22 weken!
Gister start gemaakt met babykamertje.Als het klaar is tzt plaats ik wel foto in het daarvoor bestemde topic
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_134445220
Wow Marel van harte!!! Wat super dat het zo ongelovelijk snel weer gelukt is! Ik duim op een hele voorspoedige zwangerschap
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 19 december 2013 @ 12:28:09 #50
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_134445342
Dikke :* voor Nikki, wat een mooie jongetjes O+
doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')