abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2013 @ 15:15:59 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134876502
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5499

quote:
Door mijn zekerheid over mijn werk en bij deze werkgever kan ik mijn financiële verplichtingen blijven nakomen en heb ik goed de ruimte om naast mijn woonlasten en levensonderhoud deze lening bij geldvoorelkaar.nl periodiek te kunnen inlossen.

De reden waarom ik bij Geldvoorraad.nl deze financiering wil inzetten is vanwege de opzet van crowdfunding waarin het mij aanspreekt dat meerdere investeerders zonder te grote winstmarges gezamenlijk hun kapitaal willen investeren.
En dan nu het werkelijke verhaal:

quote:
Doordat in deze tijden niemand zeker is van zijn baan, is het onduidelijk of ik in de toekomst aan mijn verplichtingen kan blijven voldoen.

De woning die mijn ex en ik hebben gekocht was eigenlijk te duur voor ons. Daar hebben wij ons in vergist en we hebben de risico's verkeerd ingeschat. Ook heb ik daarna een te duur appartement gehuurd en een lopend krediet afgesloten waarmee ik heb aangetoond niet verstandig met geld om te kunnen gaan. Ik loop alvast flink op de zaken vooruit, want ik wil ook weer een volgende woning met mijn nieuwe vriendin (die ik al een paar maanden heb!!) gaan kopen die opnieuw zal gaan bijdragen in de woonlasten. Zoals jullie hebben gelezen is dit vorige keer ook prima gegaan!

Ik verdien behoorlijk maar kan mijn schulden eigenlijk niet betalen. Anders had ik natuurlijk ook geen lening nodig. Omdat ik bij de bank geen lening kan krijgen doe ik het daarom bij Geldvoorelkaar.nl.
pi_134883996
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

[..]

Ik dacht je maakt een grapje, maar die gast heeft serieus ''geldvoorraad.nl'' in zijn financieringsaanvraag staan :{ Mensen die niet eens de moeite nemen om te lezen wat ze insturen krijgen bij voorbaat van mij al geen geld!
pi_134884277
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

[..]

:Y.

En gewoon honderden euro's erin kieperen...
జ్ఞ‌ా
pi_134888160
Mijn 2de project was in een hotel in Amsterdam en krijg net een mailtje van diegene met een overzicht van de huidige stand van zaken, waar ze mee bezig zijn en hoe alles loopt en daarbij een uitnodiging om te komen kijken op de bezichtiging / open dag. En zodra het klaar is maak je nog kans op een overnachting.

Ik ga er niet heen want is te ver maar dit is wel echt een voorbeeld van wat crowdfunding zo tof maakt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_134888575
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:52 schreef RicDan het volgende:

[..]

Ik dacht je maakt een grapje, maar die gast heeft serieus ''geldvoorraad.nl'' in zijn financieringsaanvraag staan :{ Mensen die niet eens de moeite nemen om te lezen wat ze insturen krijgen bij voorbaat van mij al geen geld!
Wel een toffe ''verspreking'' :D
pi_134913514
De 27e wel tien aflossingen binnengekregen (officieel op de 24e overgemaakt) en vanmorgen nog eens twee (officieel op de 27e overgemaakt), waarmee ik nu alle aflossingen van deze maand en daarmee dit jaar binnenheb! :) In maart begonnen met GvE en inmiddels 93 aflossingen binnen.

In 2013 is het dus allemaal goed verlopen, maar wat zal 2014 brengen? Zullen we nu het eerste probleem met aflossen krijgen? Zullen de rentes stijgen of dalen? Krijgen we meer projecten met kortere looptijden of wordt alles 60 maanden? Erg benieuwd naar hoe het komend jaar zal zijn wb GvE! :)
pi_134916725
Weer twee interessante in de mail :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_134917046
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5589

Ziet er interessant uit.

Toch snap ik niet waarom het rentepercentage nagenoeg altijd gelijk is, ondanks de rating die een project gekregen heeft. Waarom krijgt een project met betere rating niet een lager % ?
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:29:11 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134920130
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef nikao het volgende:

Ziet er interessant uit.

Toch snap ik niet waarom het rentepercentage nagenoeg altijd gelijk is, ondanks de rating die een project gekregen heeft. Waarom krijgt een project met betere rating niet een lager % ?
Heb deze ook gedaan :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:44:37 #60
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_134928413
Vandaag ook ingeschreven voor GVE en mijn eerste projectjes :)

Het doel is om uiteindelijk met zoveel mogelijk spreiding (¤100 per keer) er maximaal een paar duizend ¤ in te steken, maar zonder haast.

Eerst maar eens kijken hoe dit gaat, het idee van crowdfunding spreekt me erg aan en het is een leuke aanvulling op mijn portefeuille.
If you can't beat them, join them.
pi_134930051
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef nikao het volgende:

Ziet er interessant uit.

Je mag bij een aanvraag zelf je rente bepalen, sommige zitten voor mijn gevoel wel te laag of te hoog ja, voorals als je een korte looptijd hebt kun je die rente ook wel stuk lager zetten want die lopen toch snel vol.
  woensdag 1 januari 2014 @ 12:59:46 #62
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_134948618
Beste wensen allemaal!

Ik zag net dat bij GVE bij je statestiek de optie er bij is gekomen om een jaaroverzicht naar je mail te laten sturen. Dus dat is ook weer opgelost.

Heb alleen nog wel 500 euro in oblivion zitten want die staat er nog bij maar al wel overgemaakt 2 dagen terug ofzo. maar goed dat is niet erg.
  woensdag 1 januari 2014 @ 15:14:22 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134951617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:59 schreef AQuila360 het volgende:
Beste wensen allemaal!

Ik zag net dat bij GVE bij je statestiek de optie er bij is gekomen om een jaaroverzicht naar je mail te laten sturen. Dus dat is ook weer opgelost.

Heb alleen nog wel 500 euro in oblivion zitten want die staat er nog bij maar al wel overgemaakt 2 dagen terug ofzo. maar goed dat is niet erg.
Ik had het wel mooi gevonden als ze die statistiek optie wat uitgebreider hadden gemaakt. Dus ook alle betalingen in een excel sheet verwerkt ofzo. Ik ga die sheet overigens zelf nog wel maken :)
  woensdag 1 januari 2014 @ 15:48:35 #64
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_134952377
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik had het wel mooi gevonden als ze die statistiek optie wat uitgebreider hadden gemaakt. Dus ook alle betalingen in een excel sheet verwerkt ofzo. Ik ga die sheet overigens zelf nog wel maken :)
Hoe bedoel je precies?

Want nu kun je bij alle projecten toch de betalingen in zien? En bij statistiek gewoon het totaal?

Ik check dat zelf door gewoon bij m'n bank alle betalingen van GVE te checken en dan klopt precies met het totaal wat GVE geeft.
  woensdag 1 januari 2014 @ 16:37:47 #65
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_134953451
Nieuw op FOK! Geld voor elkaar ben ik ergens in 2012 mee begonnen.

Ongeveer 1/5 van mn spaargeld belegd in GvE, de rest verdeeld over twee spaarrekeningen (als er een bank omvalt hoef je in ieder geval niet maanden te wachten voordat je bij spaargeld kan).

Wat vinden jullie van mn strategie?

- Per project meestal 100 euro, soms twee- of driehonderd. Risicospreiding dus.
- Projecten kies ik voornamelijk tussen de tien- en vijftigduizend euro totaal. De kans op een failliesement acht ik dan minimaal, lener is hoofdelijk aansprakelijk en een restschuld van zeg 25.000 is heel vervelend (voor de lener) maar niet onoverkoombaar.
- Kort lopende leningen zijn veiliger maar die zijn er weinig, bovendien is de fee dan relatief duurder natuurlijk. De kans dat spaarrente weer in de buurt van vijf procent komt de komende jaren lijkt mij klein. Dus schuw ik geen 60 mnd leningen.
- Keuze van projecten is veel over te zeggen natuurlijk. Herfinanciering kan OK zijn, startende ondernemers beordeel ik met natte vinger op realiteit, haalbaarheid en mijn eigen affiniteit, een startend bedrijf wat ik leuk vind wil ik best wat risico voor lopen. Lenen voor auto lijkt mij meestal niet reëel, belasting schuld aflossen al helemaal niet.

Het grootste risico van GvE vind ik het niet opnieuw investeren of opzij zetten van je inkomsten, het geld kan zomaar verdampen als je niet oplet.

[ Bericht 5% gewijzigd door BartNH op 01-01-2014 16:39:58 (aanvuling) ]
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  woensdag 1 januari 2014 @ 16:56:25 #66
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134953981
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies?

Want nu kun je bij alle projecten toch de betalingen in zien? En bij statistiek gewoon het totaal?

Ik check dat zelf door gewoon bij m'n bank alle betalingen van GVE te checken en dan klopt precies met het totaal wat GVE geeft.
Ja maar ik heb +20 projecten dus dan is het wat onoverzichtelijk. Ik ga zelf iets in elkaar draaien.
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:03:08 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134954183
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:37 schreef BartNH het volgende:

Ongeveer 1/5 van mn spaargeld belegd in GvE, de rest verdeeld over twee spaarrekeningen (als er een bank omvalt hoef je in ieder geval niet maanden te wachten voordat je bij spaargeld kan).

- Projecten kies ik voornamelijk tussen de tien- en vijftigduizend euro totaal. De kans op een failliesement acht ik dan minimaal, lener is hoofdelijk aansprakelijk en een restschuld van zeg 25.000 is heel vervelend (voor de lener) maar niet onoverkoombaar.
- Kort lopende leningen zijn veiliger maar die zijn er weinig, bovendien is de fee dan relatief duurder natuurlijk. De kans dat spaarrente weer in de buurt van vijf procent komt de komende jaren lijkt mij klein. Dus schuw ik geen 60 mnd leningen.
- Keuze van projecten is veel over te zeggen natuurlijk. Herfinanciering kan OK zijn, startende ondernemers beordeel ik met natte vinger op realiteit, haalbaarheid en mijn eigen affiniteit, een startend bedrijf wat ik leuk vind wil ik best wat risico voor lopen. Lenen voor auto lijkt mij meestal niet reëel, belasting schuld aflossen al helemaal niet.

Het grootste risico van GvE vind ik het niet opnieuw investeren of opzij zetten van je inkomsten, het geld kan zomaar verdampen als je niet oplet.
Wel een aardige gedachtegang in ieder geval. Ik denk er op bepaalde punten iets anders over:

- Ik schuw grotere leenbedragen niet. Dat zijn vaak stabiele en grotere bedrijven met een goede rating.
- Herfinanciering van particulieren doe ik niet aan. Startende bedrijven doe ik zelden. Daar lijkt mij het risico het grootst, dus het moet wel een erg goed idee zijn wil ik erin stappen.

Verder denk ik er hetzelfde over.

Wat bedoel je met inkomsten die verdampen?
pi_134954562
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:37 schreef BartNH het volgende:

Je kunt (van mij) een mailtje krijgen als er een nieuw project op GvE staat. Moet je even een PM sturen met je mailadres ;).
జ్ఞ‌ా
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:17:08 #69
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_134954590
quote:
Wat bedoel je met inkomsten die verdampen?
Geld om te investeren komt van een spaarrekening. De rente en aflossing komt echter op de lopende rekening dus als je niet automatisch gaat sparen vanaf de lopende rekening of niet consequent herinvesteerd dan ga je mogelijk ongemerkt interen op spaargeld.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:21:31 #70
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134954714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:17 schreef BartNH het volgende:

[..]

Geld om te investeren komt van een spaarrekening. De rente en aflossing komt echter op de lopende rekening dus als je niet automatisch gaat sparen vanaf de lopende rekening of niet consequent herinvesteerd dan ga je mogelijk ongemerkt interen op spaargeld.
Daar heb ik geen last van. Mijn uitgaven gaan niet omhoog door wat extra geld op de rekening per maand.
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:26:48 #71
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_134954834
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:17 schreef BartNH het volgende:

[..]

Ik hou altijd een bepaald bedrag aan op m'n betaalrekening en de rest gaat naar de spaarrekening en vanuit daar eventueel naar crowdfunding of aandelen/obligaties of een andere spaarrekening.

Verder doe ik ongeveer hetzelfde als jij alleen heb ik liever geen 60maands leningen en heb ik een mimimum van 500 per project.
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:28:06 #72
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_134954862
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja maar ik heb +20 projecten dus dan is het wat onoverzichtelijk. Ik ga zelf iets in elkaar draaien.
Ik heb er nu 15 ofzo maar hoef er verder niet dieper op in te gaan als het totaalbedrag van alles en af en toe per project even nakijken. Maar bijhouden in een excel bestandje is nooit weg natuurlijk.
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:32:34 #73
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_134954971
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5363

Deze bijvoorbeeld. De beschrijving is verre van duidelijk, ook via google wordt je niet wijzer. Of het als bedrijf gaat slagen acht ik minder dan 50 % om eerlijk te zijn. Aan de andere kant als de lener met dit bedrijf de knopen niet aan elkaar kan krijgen is tegen die tijd het restbedrag als reguliere loonslaaf nog wel op te brengen. En anders het ik met een deel van die honderd euro toch iemand een kans gegeven een droom waar te maken, geeft ook weer een goed gevoel.
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:37:26 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134955119
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:32 schreef BartNH het volgende:

Deze bijvoorbeeld. De beschrijving is verre van duidelijk, ook via google wordt je niet wijzer. Of het als bedrijf gaat slagen acht ik minder dan 50 % om eerlijk te zijn. Aan de andere kant als de lener met dit bedrijf de knopen niet aan elkaar kan krijgen is tegen die tijd het restbedrag als reguliere loonslaaf nog wel op te brengen. En anders het ik met een deel van die honderd euro toch iemand een kans gegeven een droom waar te maken, geeft ook weer een goed gevoel.
Die paardenbranch ligt helemaal op ze'n gat. Hier zou ik nooit in investeren.
pi_134955703
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:32 schreef BartNH het volgende:

Als de lener de eindjes niet aan elkaar kan knopen, kan er nog steeds een fors bedrag open blijven staan. Een faillissement van de tent en als 'crowdfunding investeerder' sta je ver achteraan als concurrente crediteur en zijn de crowdfunders gezamenlijk waarschijnlijk alle 30.000 euro kwijt.

De ondernemer kijkt dan tegen een schuld van 30.000 euro (minimaal) op, die verdomd moeilijk aflosbaar zal zijn, want het is een heel fors bedrag. Deze onderneemster woont nog thuis, dus heeft waarschijnlijk niets of weinig aan kapitaal om te gelde te maken. De WSNP lonkt dan voor de ex-ondernemer, waarna je na 3 jaar nog steeds nauwelijks iets terug hebt gezien.

Projecten waar je niets in ziet, zou ik nooit in investeren. De kans is namelijk niet zo groot dat je je geld alsnog terugziet wanneer het misgaat. Als loonslaaf is het verdomd moeilijk om een dergelijk bedrag bij elkaar te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')