quote:
Wat is het verschil tussen inloggen bij ASN (en alle andere banken) of bij GvE?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Inloggen is een manier om te identificeren. Dat begrijp je blijkbaar niet. Dat heeft men bij GvE niet. Dus moeten ze dat op een andere manier doen.
Ja, en ik vind het dus vervelend dat sommige simpele dingen zo moelijk gemaakt worden. Als je dat bij al je 'contacten' zo moet doen ben je wel even bezig. En tijdens een verhuizing heb je wel betere dingen te doen.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, staat dat daar?Daar staat feitelijk dat er geen 'MijnING-achtige' omgeving is waar je je adreswijziging kunt invullen, blijkbaar. Dat het niet alleen per e-mail kan, is iets waar je blij om zou moeten zijn. Ik kan vrij eenvoudig jouw adres wijzigen, als het op jouw manier zou kunnen.
Maar goed; boeit mij verder niet. Jij hebt er last van. Op zoek naar een crowdfunder waar het wél kan dan maar.
Ja, die is wel interessant ja. Alleen geen budget op dit moment, zit aan mijn maxquote:Op donderdag 19 december 2013 15:08 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5660
Interesting.
Klein bedragje gedaan, interessant genoegquote:Op donderdag 19 december 2013 15:08 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5660
Interesting.
Hier hetzelfdequote:Op donderdag 19 december 2013 15:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, die is wel interessant ja. Alleen geen budget op dit moment, zit aan mijn max
Als je er zelfs al zo'n smiley bij moet zetten, doe het dan gewoon wel als je het geld tot je beschikking hebt? Nu heb je de kans, dan moet je hem ook pakken.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hier hetzelfdeMoet nu eerst 100 terugkrijgen voor ik weer verder investeer.
Heeft niks met hoeveelheid beschikbaar geld te maken maar mer ruggengraat. Ik heb een grens gesteld, daar houd ik mij aan. Niet altijd leuk, wel rechtlijnig.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je er zelfs al zo'n smiley bij moet zetten, doe het dan gewoon wel als je het geld tot je beschikking hebt? Nu heb je de kans, dan moet je hem ook pakken.
Mijn insteek is dat ik een bepaald verantwoordelijk deel van mijn spaargeld kan investeren in Crowdfunding. Zo lang ik daar niet aan zit kan ik in principe vrij investeren. Uiteraard komt er iedere maand geld terug van GvE, en mijn spaarvermogen stijgt ook maandelijks. Zo lang het geinvesteerde vermogen een verantwoord deel (< 20%) van het totale vermogen blijft vind ik het prima en laat ik mij niet tegenhouden in te schrijven op een mooi project
Precies ja. Ik heb er in totaal 4k inzitten en wacht tot ik 200 terug heb voor ik weer investeer. Idd niet altijd even leuk maar ik hou mij zo ook aan mijn eigen grens.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:41 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Heeft niks met hoeveelheid beschikbaar geld te maken maar mer ruggengraat. Ik heb een grens gesteld, daar houd ik mij aan. Niet altijd leuk, wel rechtlijnig.
Ik ben op zich ook vrij strict zoals Tha_Duck. Ik heb een bepaald budget voor GvE en daar wil ik niet overheen. Ik heb echter over mijn hart gestreken en toch geïnvesteerd aangezien ik begin januari weer over genoeg geld beschik in mijn GVE-potje om te investeren. Ik verwacht niet dat ik veel eerder dan dat moment mijn geld moet overmaken.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je er zelfs al zo'n smiley bij moet zetten, doe het dan gewoon wel als je het geld tot je beschikking hebt? Nu heb je de kans, dan moet je hem ook pakken.
Mijn insteek is dat ik een bepaald verantwoordelijk deel van mijn spaargeld kan investeren in Crowdfunding. Zo lang ik daar niet aan zit kan ik in principe vrij investeren. Uiteraard komt er iedere maand geld terug van GvE, en mijn spaarvermogen stijgt ook maandelijks. Zo lang het geinvesteerde vermogen een verantwoord deel (< 20%) van het totale vermogen blijft vind ik het prima en laat ik mij niet tegenhouden in te schrijven op een mooi project
De rentes zijn wel goed, maar de projecten niet vind ik.quote:Op vrijdag 20 december 2013 18:07 schreef dmssn het volgende:
Veel nieuwe GVE-projecten bijgekomen:) maar niets bijzonders, gezien de lage rentes.
Weer zo 1 met oversluiten comsumptief krediet en dan 6% en 60 maandenquote:Op vrijdag 20 december 2013 18:07 schreef dmssn het volgende:
Veel nieuwe GVE-projecten bijgekomen:) maar niets bijzonders, gezien de lage rentes.
Inderdaad, kansloze projecten. Vind het erg jammer dat GvE daar aan meewerkt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Weer zo 1 met oversluiten comsumptief krediet en dan 6% en 60 maanden
Ach dat zie je bij sommige professionele projecten ook, is het dan ook kansloos ofzo ????quote:Op zondag 22 december 2013 16:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad, kansloze projecten. Vind het erg jammer dat GvE daar aan meewerkt.
Wat bedoel je precies?quote:Op zondag 22 december 2013 17:11 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ach dat zie je bij sommige professionele projecten ook, is het dan ook kansloos ofzo ????
Nou bedrijven die geld lenen via GvE doen dat ook. Herfinanciering van leningen, ik zie dan eigenlijk niet het verschil tussen een particulier en een bedrijf.quote:
Nou dat verschil zie ik wel!quote:Op zondag 22 december 2013 17:35 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou bedrijven die geld lenen via GvE doen dat ook. Herfinanciering van leningen, ik zie dan eigenlijk niet het verschil tussen een particulier en een bedrijf.
Ow vertel. Mijn bedrijf heeft een schuld van 15k - 11% bij de ING en die herfinancier ik bij GvE tegen 8%. Ik heb als particulier een schuld bij de ING ook 15k - 10% en die herfinancier ik bij GvE 6%. Al mijn inkomsten komen uit mijn bedrijf. Waarom zou dan mijn particuliere aanvraag idioter zijn dan mijn bedrijfsaanvraag ???quote:
Omdat bedrijven goede redenen hebben om een lening af te sluiten en het risico op wanbetaling mijns inziens kleiner is bij een bestaande onderneming met een flink aantal werknemers dan bij een particulier (ontslag, overlijden?)quote:Op zondag 22 december 2013 18:52 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ow vertel. Mijn bedrijf heeft een schuld van 15k - 11% bij de ING en die herfinancier ik bij GvE tegen 8%. Ik heb als particulier een schuld bij de ING ook 15k - 10% en die herfinancier ik bij GvE 6%. Al mijn inkomsten komen uit mijn bedrijf. Waarom zou dan mijn particuliere aanvraag idioter zijn dan mijn bedrijfsaanvraag ???
PS ik heb helemaal geen eigen bedrijf en ook geen schuld anders dan een hypotheek.
Jij zou serieus overwegen om hier geld in te investeren?quote:Doordat ik een persoonlijke lening bij mijn bank heb afgesloten, kan ik nu (door de belachelijke strenge regeltjes) veel minder hypotheek krijgen om mijn droomhuis te kunnen kopen en loop ik de kans dat deze aan mijn neus voorbij gaat en dit terwijl ik de maandlasten makkelijk kan dragen.
Dat ben ik wel met je eens dat bedrijven een betere reden hebben voor lenen dan particulieren. Toch ben ik er zelf niet heel erg op tegen. Die 5301 zal ik niet zo snel in investeren. Toch heb ik van mijn 20 projecten 2 als particuliere herfinanciering. Wat dat betreft geeft een particulier voor mij een even groot risico als een beginnend bedrijf.quote:Op zondag 22 december 2013 19:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Omdat bedrijven goede redenen hebben om een lening af te sluiten en het risico op wanbetaling mijns inziens kleiner is bij een bestaande onderneming met een flink aantal werknemers dan bij een particulier (ontslag, overlijden?)
Kijk zo'n project dan: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5301
[..]
Jij zou serieus overwegen om hier geld in te investeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |